abonnement Unibet Coolblue
pi_39528509
Hoi!

Ik vroeg me af of één van jullie al een keer naar de wereldbeker skispringen in het Poolse Zakopane is geweest. Ik ben dit jaar in elk geval wel geweest en ik vond het super.
De sfeer die er hangt in de gehele stad is echt fantastisch. Soms lijkt het wel dat je in een soort van carnaval terecht bent gekomen. Helaas werd dit jaar veel overschaduwd door het ongeluk met de evenementenhal in Poznan die instortte. We zaten in een hotel (waar ook mensen van de Indesit zaten) maar dat was niet zo heel fantastisch. We waren daarom ook voornamelijk in de stad te vinden.

Grappig was dat wij dachten dat we alleen de kaartjes hadden voor de zondag en niet voor de zaterdag (avondspringen). Toen wij de kaarten voor de zondag haalden aan de receptie op de zaterdagnacht bleek dus dat we ook voor die dag kaarten hadden. Weten we dat dus voor de volgende keer. Wel super tussen honderdduizend uitgelaten Polen. We zijn nog op de Poolse TV geweest tijdens de sfeerreportage (wij waren in het oranje met een Nederlandse vlag, terwijl er geen Nederlander meedeed )

Voor de prijs hoef je het natuurlijk niet te laten, want Polen en haar buurlanden zijn nog erg goedkoop ten opzichte van de rest van Europa. Je merkt wel dat tijdens zo'n evenement toch alles ietsje duurder is dan normaal, maar dat neem ik dan voor lief. Ik heb in ieder geval een fantastische week gehad en volgend jaar is het de bedoeling dat ik weer ga.

De wedstrijden staan gepland op 20 januari en 21 januari 2007.

Wie is er ook ooit geweest?
Ik heb lekker geen signature :P
  Moderator donderdag 6 juli 2006 @ 15:53:28 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_39575684
In Oranje uitgedost naar het schansspringen in Polen. Je moet er maar op komen. Geloof niet dat er veel FOK!kers zijn die je dat kunnen navertellen.

Bij Holland Sport zag ik een tijdje geleden wel zo'n Nederlandse schansspringer. Althans, een jeugdige die we pas over een paar jaar kunnen verwachten als hij al door weet te breken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_39742298
Dat zou echt helemaal gaaf zijn. Ik heb echt een fantastische week gehad destijds. Ook dit jaar gaan we weer. En dit keer moet het allemaal nog gekker. We gaan waarschijnlijk met een nog grotere groep. Het valt gezellig op tussen al dat Rood/Wit
Ik heb lekker geen signature :P
pi_41354875
Wel in Zakopane geweest, maar niet bij het ski-springen...alleen in de zomer. Erg leuke omgeving daar inderdaad
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:34:24 #5
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_42339602
Zakopane is inderdaad erg leuk. Ik ben er ook tijdens de zomer geweest en het is daar een waar Malysz-bedevaardsoort. Er komen gewoon tientallen bussen per dag met mensen die naar de schans komen kijken. Om 07.30 worden de grills al aangestoken.

Ik heb er een paar trainingen van de jeugd gezien op de kleine schans (tegenover de camping) en we hebben er ook gegeten... worst met kool, piepers en een halve liter bier... Poolser kan het niet zou je zeggen (en dat voor maar 2 euro).. Ik ben zeker van plan om nog eens in de winter te gaan. Heb je misschien een idee wat een hotel rond die tijd daar kost?
pi_44026420
Weet er iemand of de 400m schaatsbaan in Zakopane nog open is. Op de overzichtslijsten kom ik de laatste vermeldingen van wedstrijden daar tegen uit het seizoen 2002-2003.
pi_45014900
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Weet er iemand of de 400m schaatsbaan in Zakopane nog open is. Op de overzichtslijsten kom ik de laatste vermeldingen van wedstrijden daar tegen uit het seizoen 2002-2003.
een vriend van me woont er nu. ik zal 'm 'ns mailen
pi_45040130
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Weet er iemand of de 400m schaatsbaan in Zakopane nog open is. Op de overzichtslijsten kom ik de laatste vermeldingen van wedstrijden daar tegen uit het seizoen 2002-2003.
sorry, hij woont er al een jaar maar weet 't niet

[ Bericht 8% gewijzigd door snellejelle op 05-01-2007 15:01:09 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 18:55:52 #9
73911 ultra_ivo
pi_45048901
Bedankt voor de moeite. Ik heb toch te weinig tijd gehad om er ff te gaan kijken, helaas.
pi_45161146
Nou, over anderhalve week vertrekken we. We gaan nu voor een shot van de internationale televisie. Het is jammer dat we geen vuurwerk mee mogen nemen, anders hadden we dat bengaalse vuur meegenomen. Nu maar iets anders oranje.

De Nederlandse, Poolse en Finse vlag gaan mee. De Nederlandse is het grootst en nu maar hopen dat we flink opvallen in het oranje.

Houd ons in de gaten, zowel zaterdagavond, als zondagmiddag
Ik heb lekker geen signature :P
pi_45461221
Vanmiddag vertrek richting Dortmund en dan naar Krakow. Vanuit daar naar Zakopane. Houd het skispringen zaterdagavond en zondagmiddag in de gaten!
Ik heb lekker geen signature :P
pi_45490542
Vooralsnog gestrand in Dortmund door de orkaan (ja, zo wordt het hier genoemd..) hier.
Morgenavond nieuwe poging.
Ik heb lekker geen signature :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')