abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41946609
Andere jaren zijn we vooral naar Frankrijk geweest (tignes, les arcs, val thorens) en een paar keer naar ischgl (Oostenrijk) . Daar ik niet zo heel erg thuis ben in de verschillende gebieden vroeg ik mij af of er hier boarders zijn die goede tips kunnen geven ?

Wat ik aan die gebieden in Frankrijk zo leuk vind is dat je altijd in een 'ski dorp' zit. Je stapt uit je appartement en bent direct aan het glijden riching lift. De eisen aan het gebied zijn dat het groot moet zijn en met brede pistes. We doen vooral aan freeride, dus het al dan niet aanwezig zijn van fun parken is niet zo boeiend. Sneeuw zeker is uiteraard ook belangrijk (het is voor januari) maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand. Het is de bedoeling dat we op appartement gaan, dus tips hieromtrent zijn ook welkom.

Momenteel denken we aan les deux alpes (FR) of Sölden (A) ....
pi_41947132
Kijk een naar het plaatsje Oz en Oisans, dit is een plaatsje aan de andere kant van een berg van Alpe d'Huez. Wij konden uit ons chalet op een kleine piste stappen. Daar de lift pakken naar de gondel en dan sta je na 15min in het midden van het skigebied van Alpe d'Huez.

Het plaatsje is erg klein en wandelen naar de lift duurt nooit langer dan 5-6minuten. Er is alleen in de avond geen reet te doen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  Moderator dinsdag 19 september 2006 @ 13:08:42 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41948837
SPT -> TRV

Overigens kun je je vraag ook hier kwijt: [Wintersport 2006 / 2007] Centraal topic
Maar dit is een specifiek snowboard-topic, dus we laten hem als apart topic bestaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_41950294
5/6 min lopen naar de lift is lang!.. Le grand masif.. groot gebied.. lekkere freeride pistes!

erg sneeuwzeker

genoeg hotels/app.. waarbij je 2 stappen moet zetten, om vervolgens je naar de lift je laten glijden
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_41952265
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:58 schreef groggy het volgende:
5/6 min lopen naar de lift is lang!.. Le grand masif.. groot gebied.. lekkere freeride pistes!

erg sneeuwzeker

genoeg hotels/app.. waarbij je 2 stappen moet zetten, om vervolgens je naar de lift je laten glijden
Ben jij een zwerver op wintersport? Als ik 2 stappen doe, dan sta ik nog niet eens bij de wc in mijn gebruikelijke appartementen/chalets.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41960384
Probeer Zillertal eens.. veel Nederlanders, in 't hoogseizoen wel erg druk, maar gezellig
pi_41961550
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:08 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ben jij een zwerver op wintersport? Als ik 2 stappen doe, dan sta ik nog niet eens bij de wc in mijn gebruikelijke appartementen/chalets.
nee helaas ik ben geen zwerver. Ik doelde meer op het feit dat wanneer je appgebouw uitgaat je paar meter moet lopen, vervolgens stukje glijden en je bent bij de lift! en terug gewoon tot aan de deur van skitruimte boarden/skien.

5/6 min lopen is ook redelijk dicht bij maar je moet echt lopen.. das gewoon niet relaxt
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_41961856
Suggesties:

Ortisei / St Christina / Wolkenstein in Italie
Hinterglemm / Kaprun in Oostenrijk
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_41961902
Wel 'es in Val Morel geweest? Is ook perfect, sneeuwzeker, leuk dorpje en vlak bij de pistes!
and again.... Tsja
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:33:52 #10
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_42654985
Ik ben al in redelijk wat gebieden geweest => Val thorens, Les Deux Alpes, Sölden, Isgchl, Fiss-Serfaus en nog wat kleine meuk. Zelf ga ik dit jaar weer naar Sölden met 3 vrienden, puur omdat je daar een supermooi gebied hebt, beste waar ik ooit geweest ben (ben zelf een Boarder, Freerider, heb ongeveer 7/8 weken geboard nu).

Ben nu nog een 2e vakantie aan het zoeken, voor met mn jaarclub met 8 man in begin februari (moet een goedkope vakantie worden). Zoek een gebied met leuke uitgaansmogelijkheden en een redelijk gebied. Zit zelf te denken aan Pra Laup of Les Arcs. Iemand aanraders? Tignes is denk ik wat te duur. Wil niet meer dan 250 e voor de kale reis uitgeven in begin februari.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:42:50 #11
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42749340
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:33 schreef qmaxor het volgende:
Ik ben al in redelijk wat gebieden geweest => Val thorens, Les Deux Alpes, Sölden, Isgchl, Fiss-Serfaus en nog wat kleine meuk. Zelf ga ik dit jaar weer naar Sölden met 3 vrienden, puur omdat je daar een supermooi gebied hebt, beste waar ik ooit geweest ben (ben zelf een Boarder, Freerider, heb ongeveer 7/8 weken geboard nu).

Ben nu nog een 2e vakantie aan het zoeken, voor met mn jaarclub met 8 man in begin februari (moet een goedkope vakantie worden). Zoek een gebied met leuke uitgaansmogelijkheden en een redelijk gebied. Zit zelf te denken aan Pra Laup of Les Arcs. Iemand aanraders? Tignes is denk ik wat te duur. Wil niet meer dan 250 e voor de kale reis uitgeven in begin februari.
Ik zou weer naar Val Thorens gaan of een ander dorp van Les Trois Valees. Het is het grootste skigebied geloof ik en je kan er goeg snowboarden. Allee liften haal je niet eens in 1 week. Alledrie die Valeien zijn wel leuk, maar in Courchevel zit je niet erg centraal en heb je meer bospaden...is niet zo handig met een board.
KISSSSSSSSSSS
pi_42760000
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:33 schreef qmaxor het volgende:
Studentenwintersport.nl voldoet aan al je eisen geloof ik?
  zondag 7 januari 2007 @ 06:01:16 #13
7190 ThaCroosh
Doen we morgen
  maandag 8 januari 2007 @ 22:07:07 #14
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45160552
Mijn ervaringen:

Ben je beginner dan maakt het weinig uit.. kan je zelfs naar Tsjechie..

Kan je het al een beetje dan is Oostenrijk leuk als het je vooral om het zuipen gaat.

Frankrijk is wel superieur aan Oostenrijk... Groote valleien waar je grote en snelle skiliften hebt, meer dan 1km hoogteverschil, lange brede pistes.. heerlijk.

Les Deux Alpes is erg sneeuwzeker, op de top zit je op 3600 meter en daar ligt zelfs in juli sneeuw.. echter het kan ook heel koud zijn in de winter dus dat is wat minder (ijzige, mistige pistes).. verder heb je binnen 3 dagen makkelijk alle pistes gehad.

Les Trois Valles -> best shit. uber-pwnage zeg maar... 600km aan pistes.. verschillende valleien, goede snelle verbindingen.. je kan makkelijk een week boarden voordat je alle pistes een keer gedaan hebt. Je kan in verschillende plaatsen verblijven; Les Menuires vond ik persoonlijk wat minder, beetje druk. Val Thorens is super; overzichtelijk, hoger gelegen dus zelfs in het dorp is het meestal zonnig en je kan gelijk omlaagboarden naar Les Menuires en daar weer een lift pakken en een dagtochtje maken over een paar bergen
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')