Hard is vaak ijs inderdaad. Ik vind dat zelf geen probleem. Wat je moet onthouden is dat je heel goed moet kanten en zorgen dat je ski's goed scherp zijn. Als dat het geval is zal je nergens last van hebben.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef klier het volgende:
Is poeder/hard goed skibaar? Wat moet ik me daarbij voorstellen een hard ondergrond met een klein beetje losse poeder erop? Dat je dus nogal hard valt zeg maar?
En is hard helemaal niet skibaar? Is het dan een soort van ijs geworden of zo? Bij sommige pistes staat hard aangegeven terwijl er een paar dagen geleden nog wat 10 cm of zo bij is gekomen..
Zo bang hoef je niet te zijn.. Zolang het niet warm water regent en onder de 10 graden blijft is er niet veel aan de hand, alleen de sneeuw wordt plakkend..quote:Op maandag 12 februari 2007 13:46 schreef klier het volgende:
Shit zeg:( Eindelijk een beetje sneeuw gevallen (ligt nu 55 cm) en nou voorspellen ze onder andere regen! En het wordt vrijdag 6 graden daar!! Terwijl we de volgende dag erheen rijden. Aaargh gemeen nu smelt natuurlijk alles. Hoe snel gaat dat eigenlijk? Als er 55 cm ligt en het is 1 dag 6 graden hoeveel smelt er dan weg? de helft ofzo?Ben nu echt bezorgd aan het worden of onze vakantie wel door kan gaan..
Storing?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:03 schreef klier het volgende:
Hmm nou gister stond er dus nog 55 cm berg 35 dal, stond er al een tijdje. Nu staat er 0 cm berg 0 cm dal terwijl er op de webcams nog wel genoeg sneeuw ligt zo te zien. Op 1 van de sneeuwhoogtessites staat "geen melding ontvangen"
Hoe komt dat en is dat de reden dat andere sites dan maar zeggen dat er helemaal geen sneeuw ligt?
dat is dus al bs .. want er is totaal geen neerslag in de buurt! en ja het wordt warm tot en met donderdag, daarna koelt het weer af en neem de neerslag kans weer aan. Maar ook ik ben bang dat ik in de 2e krokus weinig sneeuw ga meemaken.. Waarom moet er nu precies een warmtefront komenquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:39 schreef klier het volgende:
Uit de Volkskrant van vandaag:
Geen Wintersportweer
Voor wie binnenkort op wintersport gaat, is er slecht nieuws: er trekt deze week een bel zeer zachte lucht over Europa, waardoor de vorstgrens sterk oploopt. In veel wintersportoorden smelt de sneeuw daardoor weg. Wintersport is waarschijnlijk beperkt of niet mogelijk.
De neerslagkansen zijn echter wel hoog, waardoor op de hogere pistes in het Alpengebied de sneeuwlaag verder kan aangroeien. Er zijn dus grote verschillen.
AI AI hou mijn hart vast voor komende zaterdag als we gaan
sigaretten waren ¤ 4.50quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef B_BOY het volgende:
hoi ik ga zaterdag naar oostenrijk op skivakantie. voor deze keer in me leven.
nu had ik 4 vraagjes. ik hoop dat iemand me kan helpen
wat kost een skipas voor 6 dagen (ben 18 dus gereduceerd tarief als ik het goed weet)?
wat kost de skihuur voor 6 dagen?
wat kosten lessen?
en wat kosten sigaretten in oostenrijk?
wie helpt me?
misschienquote:
6 meter sneeuw, -20, stralend zonnetje, super sneeuwquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:38 schreef ook_gek het volgende:
ik ga van het beste uit!
Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:30 schreef Oosthoek het volgende:
Hmm ik voorzie niet veel sneeuw meer de komende dagen (Frankrijk)Gelukkig heb ik nog een maandje voordat ik weer ga
Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:36 schreef Public_NME het volgende:
Zo net ff nieuwe ski's gekocht! Nog een week en dan kan ik ze uittesten!!! ZINNNNNNN
Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!quote:Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt.
De sneeuw was de laatste dag wel aan het verdwijnen of aan het 'verijzen'.
Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week, voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar
. Met -4 buiten heerlijk zwemmen
.
En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
Heel erg aardig, waren dan ook vooral jongeren. Wel wat oudere in het zwembad gezien, maar niets mis met die gasten erg vriendelijk allemaal!quote:Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!
Ik heb HEAD C250i's gekocht voor een zeer scherp prijs. (¤229,- incl. bindingen!) Is volgens mij wel een model van 2006, maarja dat maakt mij niet zoveel uit. Op de site staan alleen nog C260i's, het nieuwe model (opvolger) http://www.head.com/ski/products.php?region=eu&tag=all_mountain_carve&id=616quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:49 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!
Welke heb je gekocht?
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:31 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.
Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
St Francois de longchamps oidquote:Op zondag 18 februari 2007 21:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op.Laatste dag weer strakblauw en een hele dikke verse laag.
![]()
Kortom, als je maar hoog genoeg gaat is er niks aan de hand.![]()
2550 meter is nog wel te doen maar aangezien er rond 2000 meter net een 70 cm ligt en in het dal 10 / 20 / 30 cm. Hoop ik voor je dat er nog sneeuw ligt..quote:Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
Klinkt goed! Foto'squote:Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt.
De sneeuw was de laatste dag wel aan het verdwijnen of aan het 'verijzen'.
Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week, voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar
. Met -4 buiten heerlijk zwemmen
.
En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
ok thanx.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:27 schreef Jodelaar het volgende:
Skihut in Scheveningen, maar ben niet zo bekend met boards
Soldenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef Luni het volgende:
Iemand alvast tips voor volgend jaar, ik zoek een mooi gebied in Oostenrijk wat redelijk groot is, en als het kan hoog gelegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |