abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46132866
Is poeder/hard goed skibaar? Wat moet ik me daarbij voorstellen een hard ondergrond met een klein beetje losse poeder erop? Dat je dus nogal hard valt zeg maar?
En is hard helemaal niet skibaar? Is het dan een soort van ijs geworden of zo? Bij sommige pistes staat hard aangegeven terwijl er een paar dagen geleden nog wat 10 cm of zo bij is gekomen..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:15:07 #252
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46136844
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef klier het volgende:
Is poeder/hard goed skibaar? Wat moet ik me daarbij voorstellen een hard ondergrond met een klein beetje losse poeder erop? Dat je dus nogal hard valt zeg maar?
En is hard helemaal niet skibaar? Is het dan een soort van ijs geworden of zo? Bij sommige pistes staat hard aangegeven terwijl er een paar dagen geleden nog wat 10 cm of zo bij is gekomen..
Hard is vaak ijs inderdaad. Ik vind dat zelf geen probleem. Wat je moet onthouden is dat je heel goed moet kanten en zorgen dat je ski's goed scherp zijn. Als dat het geval is zal je nergens last van hebben.

Poedersneeuw is volgens mij gewoon diepe sneeuw wat je vaak buite de piste vind. Heerlijk is dat en hoe diep dat is. Tjha dat weet je nooit Het is vaak wel moeilijk skien maar het is wel onwijs gaaf als het goed gaat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_46167191
Jammer het is weer voorbij
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:55:45 #254
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46167633
Ik ga over 13 dagen, hopelijk gaat het nog sneeuwen! Volgende week ga ik denk ik ook ski's kopen, zag gister een leuke aanbieding bij PerrySport; Atomic 9-18 titanium's voor 239 incl. binding! Ze hadden ook nog een Atomic race-carve van vorig seizoen, en die was ook 239!
Iemand nog tips waar ski's te kopen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:38:37 #255
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46173598
er is in nederland maar 1 bekende wintersport winkel die zelfs hoge aanzien heeft van uit het buitenland. En dat is de ski hut in scheveningen. Zelfs duitsers komen er speciaal voor naar nederland toe om daar hun inkopen te doen.

Het is jammer daarom ook dat de kans zeer groot is dat de ski hut zal verdwijnen. Het is namelijk na heel lang te koop staan verkocht. De koper is een duitse vastgoed magnaat die in de scheveningse havens al meerdere projecten heeft, echter zijn dat woonhuizen. Het zal daarom ook niet zo heel raar zijn als hij opeens de zaak zal opdoeken en daar woonhuizen van zal gaan maken. Die zaak is zo ontiegelijk groot dat wil je echt niet weten. Daar kan je een paar hele mooie huizen van maken.

Al hoop ik van harte dat het gewoon blijft zoals het is. De oude eigenaren van de ski hut werken er nu nog wel dagelijks. Het is mij nog niet bekend hoe de afspraken zijn tussen de verkoper en nieuwe eigenaar van de winkel.

wat een mogelijkheid is, is dat ze vorige eigenaren nog een bepaalde periode daar blijven draaien en de zaak draaiend houden. En dit laatste hoop ik dan ook van harte. Ik ben mijn hele leven daar al vaste klant en kan me geen betere winkel bedenken.

.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:44:54 #256
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46206108

zoals je ziet heb ik een gekke muts op sommige zullen hem al kennen.

Dit jaar heb ik versterking bij me

mijn nieuwe vriendjes voor op mijn hoofd

[ Bericht 49% gewijzigd door ook_gek op 11-02-2007 15:52:53 ]
  zondag 11 februari 2007 @ 18:58:08 #257
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_46212696
3 dagen in winterberg geweest, was lekker maar de sneeuw vond ik geen goede conditie hebben. over 2 weken moet het beter zijn in Oostenrijk
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46235887
Shit zeg:( Eindelijk een beetje sneeuw gevallen (ligt nu 55 cm) en nou voorspellen ze onder andere regen! En het wordt vrijdag 6 graden daar!! Terwijl we de volgende dag erheen rijden. Aaargh gemeen nu smelt natuurlijk alles. Hoe snel gaat dat eigenlijk? Als er 55 cm ligt en het is 1 dag 6 graden hoeveel smelt er dan weg? de helft ofzo? Ben nu echt bezorgd aan het worden of onze vakantie wel door kan gaan..
  maandag 12 februari 2007 @ 14:45:00 #259
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46237761
Nee is echt niet met 1 dag weg hoor.. omdat de nacht temperaturen vaak wel vriezend zijn.
Ik heb het al zo vaak meegemaakt die temperaturen.. maargoed tis wel fijn als er dan de komende week wel wat sneeuw bij komt.. en dat de temperaturen weer gaan zakken uiteraard.
Waar ga je precies heen klier ?
Is er ook een gletsjer aanwezig ?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46238284
Ja er komt wel wat sneeuw bij als het goed is maar het wordt dus inderdaad flink warm en gaat ook beetje regenen. Maar bedankt nou ben ik weer een beetje gerustgesteld
Ik ga naar Flumserberg (Walensee, Zwitserland)
  maandag 12 februari 2007 @ 17:23:25 #261
165624 Jodelaar
pi_46243606
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:46 schreef klier het volgende:
Shit zeg:( Eindelijk een beetje sneeuw gevallen (ligt nu 55 cm) en nou voorspellen ze onder andere regen! En het wordt vrijdag 6 graden daar!! Terwijl we de volgende dag erheen rijden. Aaargh gemeen nu smelt natuurlijk alles. Hoe snel gaat dat eigenlijk? Als er 55 cm ligt en het is 1 dag 6 graden hoeveel smelt er dan weg? de helft ofzo? Ben nu echt bezorgd aan het worden of onze vakantie wel door kan gaan..
Zo bang hoef je niet te zijn.. Zolang het niet warm water regent en onder de 10 graden blijft is er niet veel aan de hand, alleen de sneeuw wordt plakkend..

Voorspellingen voor 1e Krokus (va 19 feb) & 2e krokus (va 26 feb)

1e krokus

eerste 2 skidagen warm, rond de 7 graden met een lekker zonnetje, daarna slaat het om en komt er weer koude lucht europa binnen, sneeuw is dan de orde van de dag, er kan 30 / 40 plaatselijk 50 cm vallen in 2 dagen. Al met al een goede week alleen donderdag en vrijdag wordt er veel sneeuw verwacht.

2e krokus

nog niet veel over te zeggen, behalve dat er genoeg sneeuw zal liggen.
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46257247
Hmm nou gister stond er dus nog 55 cm berg 35 dal, stond er al een tijdje. Nu staat er 0 cm berg 0 cm dal terwijl er op de webcams nog wel genoeg sneeuw ligt zo te zien. Op 1 van de sneeuwhoogtessites staat "geen melding ontvangen"
Hoe komt dat en is dat de reden dat andere sites dan maar zeggen dat er helemaal geen sneeuw ligt?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:27:50 #263
165624 Jodelaar
pi_46268855
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:03 schreef klier het volgende:
Hmm nou gister stond er dus nog 55 cm berg 35 dal, stond er al een tijdje. Nu staat er 0 cm berg 0 cm dal terwijl er op de webcams nog wel genoeg sneeuw ligt zo te zien. Op 1 van de sneeuwhoogtessites staat "geen melding ontvangen"
Hoe komt dat en is dat de reden dat andere sites dan maar zeggen dat er helemaal geen sneeuw ligt?
Storing?
Ski, Schnee & Schnaps!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:08:29 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46273911
Het heeft in het Zillertal flink gesneeuwd! In Mayrhofen minimaal 15cm erbij in een dag...
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46291168
Uit de Volkskrant van vandaag:

Geen Wintersportweer
Voor wie binnenkort op wintersport gaat, is er slecht nieuws: er trekt deze week een bel zeer zachte lucht over Europa, waardoor de vorstgrens sterk oploopt. In veel wintersportoorden smelt de sneeuw daardoor weg. Wintersport is waarschijnlijk beperkt of niet mogelijk.
De neerslagkansen zijn echter wel hoog, waardoor op de hogere pistes in het Alpengebied de sneeuwlaag verder kan aangroeien. Er zijn dus grote verschillen.

AI AI hou mijn hart vast voor komende zaterdag als we gaan
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:18:07 #266
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46292174
Morgen geven ze voor Mayrhofen ook weer flinke sneeuw aan! Het dorp is inmiddels bijna geheel sneeuwvrij... (naja, toch geen dalafdaling mogelijk)
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:31:26 #267
165624 Jodelaar
pi_46292536
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:39 schreef klier het volgende:
Uit de Volkskrant van vandaag:

Geen Wintersportweer
Voor wie binnenkort op wintersport gaat, is er slecht nieuws: er trekt deze week een bel zeer zachte lucht over Europa, waardoor de vorstgrens sterk oploopt. In veel wintersportoorden smelt de sneeuw daardoor weg. Wintersport is waarschijnlijk beperkt of niet mogelijk.
De neerslagkansen zijn echter wel hoog, waardoor op de hogere pistes in het Alpengebied de sneeuwlaag verder kan aangroeien. Er zijn dus grote verschillen.

AI AI hou mijn hart vast voor komende zaterdag als we gaan
dat is dus al bs .. want er is totaal geen neerslag in de buurt! en ja het wordt warm tot en met donderdag, daarna koelt het weer af en neem de neerslag kans weer aan. Maar ook ik ben bang dat ik in de 2e krokus weinig sneeuw ga meemaken.. Waarom moet er nu precies een warmtefront komen
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:11:05 #268
165624 Jodelaar
pi_46299547
kan zelfs eerder

Nachdem sich der Winter am Donnerstag noch einmal bis ins Tal herab bemerkbar macht, stellt sich an den Folgetagen eine frühlingshafte Wetterperiode ein. Am Donnerstag bleiben die Wolken aber vorerst noch meist dicht und vor allem am Vormittag kann es noch etwas schneien. Nachmittags beruhigt sich das Wetter leicht. Am Freitag und Samstag liegt ein kräftiges Hochdruckgebiet über uns. Es sorgt für viel Sonnenschein und steigende Temperaturen. Auf den Pisten stellen sich an den Südhängen Frühjahrsschneebedingungen ein, es beginnt zu firnen. Am Sonntag ziehen ein paar Wolkenfelder durch, die Wetterbedingungen bleiben aber gut. Es kühlt ab und schneegrens geht wieder nach 1400 meter.

Skibericht: Es wird warmer aber kaum niederslag.

Wintersporters.nl maakt het na Maandag ook weer kouder met sneeuwval.. maar als ik zo de kaarten zie wordt het pas 24 feb weer kouder.. We hebben nog geen jaar gehad dat het niet sneeuwde toen we aankwamen. Ben benieuwd
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:39:38 #269
165624 Jodelaar
pi_46300479
Eindelijk Wintersporters met hun stukje tekst, gek genoeg hebben hun het tot nu toe 9/10 keer goed!

Sneeuwsituatie op hoogte steeds beter

De afgelopen dagen is er in de Alpen veel sneeuw gevallen. Zwaartepunten van de sneeuwval waren de Franse Alpen, het Zwitserse Wallis, Centraal-Zwitserland en tenslotte Vorarlberg en de Arlberg in Tirol. In deze gebieden is boven de 1200 meter een halve meter sneeuw gevallen. Elders in de Alpen en ook in Tsjechië en Slowakije praat je over 10 tot 20 cm verse sneeuw. Ook in Winterberg in het Sauerland ligt 20cm verse sneeuw in het dorp maar die is op dit moment weer snel aan het wegdooien en -regenen.

Zon breekt door
Vandaag trekt een depressie over de Alpen die morgen op de voet wordt gevolgd door een rug van hoge druk. Tot en met donderdagochtend sneeuwt het in de Franse Alpen volop met een sneeuwgrens die daalt van 2500m op woensdagmiddag tot 1000m donderdagochtend. Ook in Zwitserland en Oostenrijk daalt de sneeuwgrens ongeveer tot dat niveau. De sneeuw valt hier vooral aan de noordkant van het gebergte. In de nacht op vrijdag sneeuwt het nog een centimeter of 10 in Tsjechië en Slowakije. Ondertussen breekt overal in centraal Europa de bewolking. In Frankrijk is het vanaf donderdagochtend al zonnig, in Zwitserland breekt ’s middags de zon door, Oostenrijk is vrijdagochtend aan de beurt, later op de dag gevolgd door Tsjechië en Slowakije.

Tijdelijk zeer zacht
Het hogedrukgebied dat donderdag vanuit het westen de Alpenregio verovert, voegt zich snel samen met het uitgestrekte krachtige hogedrukgebied boven Rusland, Polen en Noord-Scandinavië. In combinatie met een zone van lage druk van IJsland tot Portugal brengt dit vrijdag een zuidelijke stroming op gang die warme lucht vanuit Noord-Afrika aanzuigt helemaal tot in de zuidpunt van Scandinavië. Het 0°-C niveau schiet omhoog tot ruim 3000m in grote delen van de Alpen. Ook in de lager gelegen skigebieden van Tsjechië warmt het fors op, maar het sneeuwdek van ruim 60 cm dat hier nu ligt kan een stootje hebben. In de hogere dalen in de centrale Alpen zoals St. Moritz en St. Anton kan koelere lucht zich enigszins handhaven en vriest het ’s nachts nog streng. Ook elders kunnen sneeuwkanonnen ’s nachts voor een beschermende laag op de vers gevallen sneeuw zorgen.

Weer koeler en zeer zonnig
Zaterdag dient zich vanuit het westen een nieuwe storing aan die qua neerslag wordt gesmoord in de hoge druk boven de Alpen, maar die in de nacht van zondag op maandag het 0°-C niveau in de hele Apen in één klap terugbrengt naar 1300-1500 meter. Maandag kan het uit deze depressie in de Franse Alpen licht sneeuwen en dinsdag in de Italiaanse skigebieden aan de zuidkant van de Alpen. De warmte wordt naar het oosten verdreven, waardoor het in de Slowaakse bergen voor het eerst sinds weken een paar dagen licht gaat dooien. Het ziet ernaar uit dat het maandag en dinsdag in een groot deel van de Alpen prachtig weer zal zijn. Pas woensdag gaat een depressie voor nieuwe sneeuwval zorgen, waarna het opnieuw zonnig kan worden. Gunstige tendens voor naseizoen
Hoewel het seizoen 2006-2007 niet de boeken in zal gaan als sneeuwrijk winterseizoen (behalve dan in Scandinavië en Noord-Amerika), is de tendens voor het naseizoen in de hogere skigebieden in de Alpen prima. Op pistes boven de 1500 meter is het sneeuwdek steeds dikker aan het worden. In combinatie met de kunstsneeuw die de vers gevallen sneeuw bindt, hoeft het niet te verbazen als we tot diep in april nog naar hartenlust kunnen wintersporten.
Ski, Schnee & Schnaps!
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:56:06 #270
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_46344862
hoi ik ga zaterdag naar oostenrijk op skivakantie. voor deze keer in me leven.
nu had ik 4 vraagjes. ik hoop dat iemand me kan helpen
wat kost een skipas voor 6 dagen (ben 18 dus gereduceerd tarief als ik het goed weet)?
wat kost de skihuur voor 6 dagen?
wat kosten lessen?
en wat kosten sigaretten in oostenrijk?
wie helpt me?
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_46345790
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef B_BOY het volgende:
hoi ik ga zaterdag naar oostenrijk op skivakantie. voor deze keer in me leven.
nu had ik 4 vraagjes. ik hoop dat iemand me kan helpen
wat kost een skipas voor 6 dagen (ben 18 dus gereduceerd tarief als ik het goed weet)?
wat kost de skihuur voor 6 dagen?
wat kosten lessen?
en wat kosten sigaretten in oostenrijk?
wie helpt me?
sigaretten waren ¤ 4.50

En de rest is volgens mij per gebied verschillend. Je kan het beste op de site van het gebied kijken, daar staan de antwoorden op jouw vragen waarschijnlijk wel op.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:34:22 #272
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46346413
*Skipas tussen de 130 en 230 ( voor Solden was ik 170 kwijt 6 dagen tussen seizoen ( maargoed afhankelijk waar je heen gaat dus) en geloof dat je nog korting krijgt want je zit nog in de jeugd leeftijd.kijk hier voor een voorbeeld Oh en de jeugd valt daar tussen jaartal 1988 en 1992
*skihuur ski's en schoenen rond de 150 euro hele week. Alleen ski's rond de 80 a 90 euro.( ligt aan welke kwaliteit je neemt maar voor dit bedrag heb je prima spul, kan dus wel goedkoper uitpakken)hier krijg je wel een idee
*Skilessen afhankelijk hoeveel dagen maar ook of je de ochtend en middag les hebt ( 4 uurtjes bij elkaar)
En of je in een klas zit of prive les..
Groep bv 4 dagen: dus elke dag 10-12 uur pauze en dan 13-15 moet je rekenen op : 135,-
voorbeeldje

sigaretten waren iets goedkoper daar.. maargoed ik rook niet maar dat hoorde ik van familie

Zo hier heb je een beetje een idee maar het is dus wel afhankelijk van waar je gaat skieen.
Nu is Solden ( Oostenrijk ) een duur gebied dus kan het meevallen voor je.
Veel plezier in elk geval
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46364935
Hmm weerberichten zijn nogal slecht nog steeds voor Flumserberg. Vandaag wordt het 6 graden morgen 7 en dan nog een paar dagen een paar graden boven 0. Veel te warm zou je zeggen. Ik haal deze vooruitzichten van www.flumserberg.ch een goeie site volgens mij omdat ie ook van hunzelf is dus zij zullen het wel weten zou je zeggen.

Als ik echter naar best veel andere sites ga zoals weeronline sneeuwhoogte.nl dan zeggen ze dat het maar 1 graad boven 0 of zelfs 1 graad onder 0 wordt. Ik snap er niks van hoe komt dit grote verschil en wie zou gelijk hebben?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:21:05 #274
165624 Jodelaar
pi_46369554
Kreeg net een telefoontje van de hoteleigenaar uit oostenrijk. het is vandaag afgeraden te gaan skien door extreme warmte met zomerse temperaturen! Het is te warm voor een skijas maar de sneeuw is nog te koud voor een t-shirt. Vandaag hebben er zelfs een duik in het zwembad (openlucht) gewaagd! Toen ze me belde was het 31 graden op de teller. En in de schaduw 14 graden!

op 1500 meter

Dit heeft zij zelfs nog niet meegemaakt in de zoveel jaar dat ze daar al woont. Ze verwacht alleen niet dat de sneeuw snel zal smelten omdat het zeer droge lucht is.
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:40:12 #275
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46370190
heb je geen leukere berichten
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:43 #276
165624 Jodelaar
pi_46370277
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:40 schreef ook_gek het volgende:
heb je geen leukere berichten
misschien

Alpen rustig en zonnig, winter sluipt naderbij

De televisie heeft ons inmiddels getrakteerd op beelden van de hier al voorspelde sneeuwchaos aan de Amerikaanse oostkust. Het ergste leed is daar nu geleden. Er kan nog zo’n twintig centimeter sneeuw bijkomen, terwijl de vorstgrens langzaam weer naar het noorden schuift. Vanaf aankomende dinsdag is de vorst overdag tenminste weer uit New York City verdreven. Als op een gigantische wipwap zakt tegelijkertijd aan de westkust de vorstgrens terug richting Vancouver waar het op dit moment juist zeer zacht is. Het bekende Canadese skiresort Whistler kan zich opmaken voor een meter verse poeder.

Uitloper boven de Alpen
In Europa is ook een interessante ontwikkeling aan de gang: het huidige krachtige hogedrukgebied boven Rusland dat bij ons en in de Alpen momenteel zorgt voor aanvoer van zeer zachte lucht, zakt de komende dagen naar het zuiden weg en krijgt een sterke uitloper boven de Alpen. Ondertussen houdt vanaf het weekeinde een kleine kern van hoge druk boven Groot-Brittannië de oceaandepressies tegen, wat ons in Nederland rustig weer met koele nachten bezorgt.

Positie boven IJsland
Dinsdag verbindt het Britse hogedrukgebied zich met een uitgestrekt hogedrukgebied boven Scandinavië, waardoor – geloof het of niet – de winter Europa weer langzaam zal binnensluipen. Woensdag vriest het weer in heel Scandinavië inclusief Denemarken en ligt de vorstgrens net ten oosten van Berlijn. Volgens de weerkaarten kiest het hogedrukgebied vervolgens nog eens positie boven IJsland waardoor de deur voor de winter nog verder opengaat. We houden deze ontwikkeling natuurlijk scherp in de gaten.

Rustig en zonnig
Vandaag en morgen ligt er over de westelijke Alpen nog een laag van extreem zachte lucht. Het 0°C-niveau ligt rond de 3000m. Door het rustige zonnige weertype met zeer koude nachten lopen de temperaturen in de lagere Alpendalen – onder deze laag met zeer zachte lucht - toch niet veel verder op dan een graad of 5. In de hogere Alpendalen vriest het ’s nachts streng en is het overdag amper boven nul. Vanaf zondag is de warmte op grote hoogte weer verdreven en komt het 0°C-niveau netjes rond de 1200 m te liggen. In Tsjechië en Slowakije passeert de zachte lucht op hoogte zondag en maandag, waarna de vorstgrens bij wisselende bewolking stabiliseert tussen de 1000 en 500m.
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:48:25 #277
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46370447
De afgelopen dagen was er trouwens in Solden gewoon flink sneeuw bijgevallen er ligt dus zat daar!
Misschien wordt je daar iets blijer van
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:38:22 #278
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46371869
ik ga van het beste uit!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:41:55 #279
165624 Jodelaar
pi_46371961
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:38 schreef ook_gek het volgende:
ik ga van het beste uit!
6 meter sneeuw, -20, stralend zonnetje, super sneeuw

jaja

2e jaar is van ons toch het beste jaar qua sneeuw. 4 meter, -5 overdag (niet te koud), zon voor 7 dagen! geen wolkje gezien, conditie van de sneeuw was perfect!

maar toen lag er zelfs nog sneeuw in de zomer
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:30:08 #280
165624 Jodelaar
pi_46383582
verse poeder voor zuid duitsland & Oostenrijk.

zie het weer "zonnig" in!
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:30:45 #281
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_46383600
Hmm ik voorzie niet veel sneeuw meer de komende dagen (Frankrijk) Gelukkig heb ik nog een maandje voordat ik weer ga
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:31:42 #282
165624 Jodelaar
pi_46383624
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:30 schreef Oosthoek het volgende:
Hmm ik voorzie niet veel sneeuw meer de komende dagen (Frankrijk) Gelukkig heb ik nog een maandje voordat ik weer ga
Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.
Ski, Schnee & Schnaps!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:36:21 #283
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46404571
Zo net ff nieuwe ski's gekocht! Nog een week en dan kan ik ze uittesten!!! ZINNNNNNN
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:49:14 #284
165624 Jodelaar
pi_46404871
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:36 schreef Public_NME het volgende:
Zo net ff nieuwe ski's gekocht! Nog een week en dan kan ik ze uittesten!!! ZINNNNNNN
Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!

Welke heb je gekocht?

En het laatste weernieuws: Goed, zeer goed voor sneeuw conditie!! Maar geen signaal van sneeuw meer te zien, Zaterdag en Zondag kans van 20%. -20 snachts is mogelijk met dauwpunten van -30! Wordt het erg koud en kunnen er wel ijsplaten ontstaan, maar als er goed geprepareerd wordt komt het wel goed. Zuid kant van alle dalen zijn waarschijnlijk sneeuwvrij, al die pistes zullen na woensdag dicht zijn. Noord kant ligt maar 3/4 uur in de zon ( op koude punt) waardoor die open zullen blijven.. Sneeuwgrens 900 meter vanaf dinsdag. Noord Alpen 1300 meter, zuid duitsland 1500 meter. Daarna dalend naar 300 meter.
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 18 februari 2007 @ 11:28:42 #285
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46419929
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt .
De sneeuw was de laatste dag wel aan het verdwijnen of aan het 'verijzen'.

Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week , voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar . Met -4 buiten heerlijk zwemmen .

En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
pi_46420878
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt .

Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week , voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar . Met -4 buiten heerlijk zwemmen .

En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!
  zondag 18 februari 2007 @ 12:30:11 #287
142782 Joncho
PopMartian
pi_46421259
Nog 5 dagen en dan naar Fügen
  zondag 18 februari 2007 @ 13:28:16 #288
165624 Jodelaar
pi_46423083
Volgens de laatste runs komt de kou net niet west alpen in. Waardoor het Zaterdag en Zondag regen, regen, regen is in Noord Alpen, West alpen. Sneeuwgrens 1900 meter
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 18 februari 2007 @ 15:32:20 #289
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46427897
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Luni het volgende:

[..]

Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!
Heel erg aardig, waren dan ook vooral jongeren. Wel wat oudere in het zwembad gezien, maar niets mis met die gasten erg vriendelijk allemaal!
  zondag 18 februari 2007 @ 18:09:49 #290
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46433170
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:49 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!

Welke heb je gekocht?
Ik heb HEAD C250i's gekocht voor een zeer scherp prijs. (¤229,- incl. bindingen!) Is volgens mij wel een model van 2006, maarja dat maakt mij niet zoveel uit. Op de site staan alleen nog C260i's, het nieuwe model (opvolger) http://www.head.com/ski/products.php?region=eu&tag=all_mountain_carve&id=616
  zondag 18 februari 2007 @ 20:06:34 #291
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_46436357
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:31 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 18 februari 2007 @ 21:20:15 #292
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46439376
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op. Laatste dag weer strakblauw en een hele dikke verse laag.

Kortom, als je maar hoog genoeg gaat is er niks aan de hand.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 18 februari 2007 @ 21:35:15 #293
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_46440028
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:20 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op. Laatste dag weer strakblauw en een hele dikke verse laag.

Kortom, als je maar hoog genoeg gaat is er niks aan de hand.
St Francois de longchamps oid In de buurt van Valmorel. Ben er absoluut niet bekend, maar ook als het skiën kut is weet ik zeker dat ik een paar mooie dagen tegemoet ga
deed het licht uit
  zondag 18 februari 2007 @ 23:05:38 #294
165624 Jodelaar
pi_46443545
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

2550 meter is nog wel te doen maar aangezien er rond 2000 meter net een 70 cm ligt en in het dal 10 / 20 / 30 cm. Hoop ik voor je dat er nog sneeuw ligt..

nou het kan nog veranderen maar het lijkt een klote week te gaan worden regen , zeer warm voor de tijd van het jaar 850 hpa 2 graden.. 2 graden op +- 1500 meter.. Had gehoopt op nog verse sneeuw, maar de modellen moeten snel wat laten zien of ik ga de hoop bijna opgeven.
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46450301
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:

Klinkt goed! Foto's
Nog maar 12 dagen en ik zit er ook.
amokaapjeeh O+
pi_46451480
Ik ben van plan aan het einde van het seizoen en snowboard aan gaan schaffen, iemand tips, waar hem te halen in de omgeving Rotterdam.

Wat is een goed merk voor een board, binding ben ik al uit.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:27:25 #297
165624 Jodelaar
pi_46452497
Skihut in Scheveningen, maar ben niet zo bekend met boards
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46455774
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:27 schreef Jodelaar het volgende:
Skihut in Scheveningen, maar ben niet zo bekend met boards
ok thanx.
pi_46455811
Iemand alvast tips voor volgend jaar, ik zoek een mooi gebied in Oostenrijk wat redelijk groot is, en als het kan hoog gelegen.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:08:28 #300
165624 Jodelaar
pi_46456577
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef Luni het volgende:
Iemand alvast tips voor volgend jaar, ik zoek een mooi gebied in Oostenrijk wat redelijk groot is, en als het kan hoog gelegen.
Solden
Ski, Schnee & Schnaps!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')