Waar was je heen ??? damn balen zegquote:Op maandag 15 januari 2007 11:36 schreef linebear het volgende:
nu helaas weer aan het werk
Heb jammer genoeg maar 2 dagen kunnen boarden. 1 dag lang regen gehad, dus sneeuw weg
Daarna droog en wel een zonnetje en te warm voor sneeuw![]()
Daar baal ik best van eigenlijk![]()
Had naar Solden gekomen.. daar was het best goed te doen.. en zelfs 2x wat sneeuw gehad.. ( was wel mega nodig maar toch goed skieen)quote:Op maandag 15 januari 2007 13:03 schreef linebear het volgende:
Pertisau, Oostenrijk
Tis dit jaar natuurlijk wel erg extreem met het weer, vorig jaar was het rond deze koud zeer koud.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:47 schreef linebear het volgende:
volgend jaar wat later in het seizoen gaan...
Dat zou mooi zijn, zag wel dat de kou uit het oosten heel langzaam dichterbij komt.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:04 schreef Blik het volgende:
als het goed is wordt de situatie in de wintersportgebieden vanaf volgend weekend beter, vooral vanaf maandag en verder zou er veel sneeuw kunnen vallen volgens de huidige weerkaarten
Of naar een gletsjer gebied gaan.. ook nog een optie ( neem aan dat je die niet had daar>?)quote:Op maandag 15 januari 2007 14:47 schreef linebear het volgende:
volgend jaar wat later in het seizoen gaan...
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...quote:Op maandag 15 januari 2007 17:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Of naar een gletsjer gebied gaan.. ook nog een optie ( neem aan dat je die niet had daar>?)
Zie ik gelukkig anders.. en heb er afgelopen week flink profijt van gehad.. en in Solden is ie echt wel groot gelukkig.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...![]()
Hoe zit het in de meeste gebieden met de drukte eigenlijk. Af en toe zie je weleens foto's met een hele rij mensen voor één lift, dat lijkt me echt niets. Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, dat was de tweede week van de kerstvakantie, dit jaar de week vóór de kerstvakantie (ja er was genoeg sneeuw toen) en beide keren was het best rustig. Soms kilometers lang dat je niemand tegenkomt, heerlijk is dat, lekker stil allemaal enzo.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:26 schreef MissHobje het volgende:
Maargoed dat is oa de reden dat ik nooit in het hoogseizoen ga.. dat vind ik echt te druk.
En als er dan eens een keer weinig sneeuw is.. kun je wel skieen
Kitzsteinhorn of Snowworld lijkt mij niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...![]()
hoeveel km piste heb je op de gletsjer en wat is maximale hoogteverschil?quote:Op maandag 15 januari 2007 19:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kitzsteinhorn of Snowworld lijkt mij niet echt vergelijkbaar.Daarbij is het nu hypermodern (en snel) na die brand uit 2000.
wow das dan een mega-gletsjer :-)quote:Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef Bayswater het volgende:
1100 meter hoogteverschil. pisteplan staat hier http://www.kitzsteinhorn.at/de/
Ik ga eigenlijk altijd 2e of 3e week van januari (meestal ook nog naar Solden) en daar is het eigenlijk in die periode nooit druk.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hoe zit het in de meeste gebieden met de drukte eigenlijk. Af en toe zie je weleens foto's met een hele rij mensen voor één lift, dat lijkt me echt niets. Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, dat was de tweede week van de kerstvakantie, dit jaar de week vóór de kerstvakantie (ja er was genoeg sneeuw toen) en beide keren was het best rustig. Soms kilometers lang dat je niemand tegenkomt, heerlijk is dat, lekker stil allemaal enzo.Vorig jaar trouwens in st. francois longchamp, dit jaar le corbier.
Volgens http://www.wetter.com/v2/index.php?LANG=DE nog niet echtquote:Op maandag 15 januari 2007 14:04 schreef Blik het volgende:
als het goed is wordt de situatie in de wintersportgebieden vanaf volgend weekend beter, vooral vanaf maandag en verder zou er veel sneeuw kunnen vallen volgens de huidige weerkaarten
Wintersporters.nl voorspeld veel sneeuw. En voorspellers uit Tirol verwachten sneeuwoverlast met meer dan 1 meter op veel plekken nieuwe sneeuw! Zeker woensdag en donderdag wordt gaat het hard sneeuwenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:22 schreef Luni het volgende:
[..]
Volgens http://www.wetter.com/v2/index.php?LANG=DE nog niet echt
Dan gaan we daar maar van uit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:57 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Wintersporters.nl voorspeld veel sneeuw. En voorspellers uit Tirol verwachten sneeuwoverlast met meer dan 1 meter op veel plekken nieuwe sneeuw! Zeker woensdag en donderdag wordt gaat het hard sneeuwen
vergeet erbij te zetten "volgende week" deze week alleen regen, regen, regen.. vanaf zondag weer kans op sneeuw en daarna alleen maar.quote:
Wil ik misschien ook nog doen, voor een dag of 4, als m'n arm weer genezen is. Iemand ervaring met winterberg? Heb nu 2 jaar geboard en wat ervaring met koelkast boarden, is winterberg een beetje leuk voor iemand met al wel wat ervaring?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:43 schreef linebear het volgende:
Wil weer boarden, als er genoeg sneeuw ligt maar een weekend naar Winterberg toe of zo
ok want dan zit wetter.com dus gewoon goed, maandag gaat de temperatuur weer omlaag.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:05 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
vergeet erbij te zetten "volgende week" deze week alleen regen, regen, regen.. vanaf zondag weer kans op sneeuw en daarna alleen maar.
Wees maar niet bang hoor voor de voorjaarsvakantie ligt er weer genoeg sneeuw vanaf frankfurtquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:50 schreef Luni het volgende:
[..]
ok want dan zit wetter.com dus gewoon goed, maandag gaat de temperatuur weer omlaag.
In begin was ik vol vertrouwen over de omstandigheden, van dat komt wel goed, maar begin hem nu wel een beetje te knijpen.
27 januari.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:58 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor voor de voorjaarsvakantie ligt er weer genoeg sneeuw vanaf frankfurt
ik wet neit wanneer je op vakantie gaat?
ik ga 24 jan dus moet te doen zijnquote:
tot nu toe heb ik ook altijd zonder winterbanden gereden.. probleemloos.. Op snelwegen heb je het nooit nodig en tenzij het extreem gesneeuwd heeft paar uur voordat je aankomt/vertrekt is er tot aan skistations ook helemaal niets aan de hand. 1 keer was het een beetje prutsen op een bevroren outdoor-parkeerplaats maar dan heb je altijd nog de sneeuwkettingen als het echt nodig is.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:
Wij gaan rond een uur of 1-2 in de nacht weg. Hebben ervoor gekozen om geen winterbanden te nemen, is toch niet verplicht en we rijden alleen maar over grote wegen.
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:12 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Ja het kost wat en je hebt er 4 van de 5 keer helemaal niets aan maar je weet nooit wanneer het van pas gaat komen.
winterbanden
![]()
en dat is nou precies wat ik ook dacht; winterbanden zijn 'beter' als het beetje koud en nat en glad is.. maar wat is beter? 5% meer grip? 10%? Dus ik dacht altijd, boeie, dan rij ik gewoon 5 of 10% voorzichtiger en langzamer en is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:17 schreef Blik het volgende:
[..]
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voor
Tja, als je student bent ga je niet voor 8 dagen 8 winterbanden kopen. We zitten sowieso in Mayrhofen, en je knalt zo dat dal in zonder passen of iets dergelijks!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:17 schreef Blik het volgende:
[..]
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voor
Huren is ook een optie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, als je student bent ga je niet voor 8 dagen 8 winterbanden kopen. We zitten sowieso in Mayrhofen, en je knalt zo dat dal in zonder passen of iets dergelijks!
Is ook nog vrij duur hoor; komt ook boven de 300e voor 2 auto's! (voor een week)quote:
moet zeggen dat ik ook wel weer moeilijk in het werkritme kan komen. En eigenlijk helemaal geen zin er in hebquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef MissHobje het volgende:
Bleh ik wordt helemaal sacho van het NL weer, ik mis de bergen en de sneeuw
En dit heb ik dan elk jaar weer net na mijn wintersport
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |