abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:54:37 #1
27581 Caludia
Deef moet ik weer onder t buro
pi_42418529
We zitten er aan te denken om met de kerstdagen naar Tjechie te gaan om te skiën.............iemand sugesties naar welke plaats we het beste kunnen gaan.........
Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
pi_42419950
overzichtje

Lijkt me zelf niks aan,
allemaal beetje klein,
maargoed, tis niet te durr en als je nog niet kan skien wellicht wel aardig
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_42420029
spindleruv mlyn ofzo moet leuk zijn, dat hoop ik tenminste want daar ga ik in februari heen
How rude!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:04:39 #4
27581 Caludia
pi_42420207
Nou ziet er inderdaad wel klein uit................maar ja willen het toch eens proberen....................
nou blaaatkipje als we besluiten naar spindleruv mlyn te gaan laat ik je wel weten hoe het was
Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
pi_42420269
Meest voorkomende minpunt van de tsjechische gebieden lijken de wachtrijen voor de liften te zijn,

ws dat in december heen gaan dan een positievere ervaring opleverd dan in februari.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:15:41 #6
27581 Caludia
pi_42420452
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:07 schreef BoukeF het volgende:
ws dat in december heen gaan dan een positievere ervaring opleverd dan in februari.
eeehm geen idee.....maar kan toch vertellen hoe het er was, als iemand hoopt dat het leuk is daar?
pi_42420795
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:15 schreef Caludia het volgende:

[..]

eeehm geen idee.....maar kan toch vertellen hoe het er was, als iemand hoopt dat het leuk is daar?
Tuurlijk,
ervaringsverhalen zijn altijd leuk,

mijn reactie stond ook totaal los van jouw post boven die van mij.

was eerder meer een verdieping van een reden waarom het mijzelf niet zo leuk lijkt om in Tsjechie te skien
pi_42420974
Ik ben er al twee jaar heen geweest.
Heb het er goed naar mijn zin gehad. Bij splindurv gezeten maar Pec pod Snezkou is aan te bevelen,
verder zijn Splinleryv Mlyn en Rokytnice nad Jizerou ook mooie gebieden
In iedergeval moet je naar het reuzengebergte
Bergen zijn glooiender dan in bijvoorbeeld Zwitserland en Oostenrijk.
Je kunt er erg mooi skieeen.
Ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Het verblijf en het eten is ook erg goedkoop.

zie ook : http://www.tsjechoreizen.nl/NL/wintersportgebieden_tsjechie.php
Draz.
pi_42421590
Krijg net te horen dat ons hostel gecanceld is Het was ook te mooi om waar te zijn, we hadden een hostel van 22-28 feb nodig en dat zit niet in de geeikte wintersportweekjes...
Nu maar hopen dat we iets anders kunnen vinden, dan maar een weekje praag ofzo? (vliegtickets en hotel voor 2 dagen praag hadden we al).
How rude!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:06:02 #10
27581 Caludia
pi_42421794
Das balen blaaatkipje..................niets anders meer te regelen voor die periode dan??
pi_42424131
erg lastig ivm het aantal dagen dat wij gaan en het overlopen van de periodes waar men daar normaal van uitgaat dat je komt. (van 16 t/m 23 en van 23 t/m 30 bijv en wij komen de 22 tot 28e)
Als wij 1 dag later met het vliegtuig gekomen waren dan was het een stuk makkelijker geweest, misschien boeken we daarom nog wel een nachtje in praag dr bij :-)
Maar ff zien, eerst proberen of we er bij dat hostel nog wat meer uit kunnen slepen.
How rude!
pi_43009381
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:56 schreef blaaatkipje het volgende:
spindleruv mlyn ofzo moet leuk zijn, dat hoop ik tenminste want daar ga ik in februari heen
Daar ben ik ook geweest (in 1999). Ik had nog nooit geskied en dan is het leuk om hier heen te gaan.
Ben je echter wat gevorderd, zou ik hier niet heen gaan. Niet echt super spectaculaire pistes en inderdaad: het gebied is wat klein. Wel erg goedkoop (toen in ieder geval wel) en het is op zich wel een leuk dorpje.
Zit een discotheek/bar/dancing/poolcenter-geval en wel meer grappige eetgelegenheden.
Afstand hotels naar de piste is goed te doen. Je skipas is ook voor een skigebiedje waar je met de (gratis) bus heen kan. Ben even de naam kwijt....Medvedin of zo. Ik heb er 10 prima dagen gehad in ieder geval!

EDIT: Blaaatkipje, ik lees de rest van je posts nu pas... Hoop voor je dat je op een of andere manier nog wel kan gaan!
pi_43012479
Dankjewel typmuts voor je verhaal, wij zijn beginners en student dus spindleruv mlyn is dan prima te doen volgens mij.
We hebben net 2 dagen geleden te horen gekregen dat we toch in dat hostel kunnen overnachten zoals we het in eerste instantie ook wilden hebben
Ik heb dr zin in
How rude!
pi_43014417
En hoe heet dat hostel? Ik zou toen in hotel Esplanada (of zo) overnachten, maar we werden vanwege een verbouwing aan het hotel in een soort van pension geplaatst (boven een pizzeria...veel luxer....).

Je gaat je er zeker wel vermaken!
pi_43014597
Hostel Luksy oid uit mn hoofd, niet ongelofelijk luxe volgens mij maar goed dat maakt niks uit.
How rude!
  dinsdag 12 december 2006 @ 04:18:46 #16
159652 PPAUL
.de pispot.
pi_44347003
wij gaan altijd naar harrachov, het gebied is klein en alles is er goedkoop, prive lessen voor 60 euro per week(?) dus ideaal om daar te leren skieen/snowboarden.. dit is ook een van de dingen waarom we daar heen gaan.. het is goedkoop gezellig en de apresskiee is ook leuk!

tjechie raad ik vooral al voor beginners en studenten want je kan je helemaal de blauw drinken in de halve liters bier!
Hesitation means masturbation…
  dinsdag 9 januari 2007 @ 05:16:11 #17
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45168504
tsjechie als wintersport moet je alleen doen als je goedkoop wil zuipen en misschien een beetje leren skieen/boarden.. als je het al een beetje kan is er weinig aan..

qua sneeuwzekerheid.. die heb je totaal niet, tenzij je lastminute boekt op het moment dat er sneeuw ligt en dan maar hopen dat het over een paar dagen nog steeds ligt.

Maar eigenlijk is het natuurlijk bullshit om 1000km te rijden voor goedkoop bier. En als het alleen om bier gaat; bij een aldi is het nog goedkoper, kan je gewoon in Nederland zuipen.

Een prima alternatief voor Tsjechie vind je stuk dichterbij. net over de grens in Bottrop, Duitsland (half uurtje vanaf Arnhem). Daar kan je voor 25 euro tussen 19:00 en 23:30 skieen of boarden en in die 25 euro is niet alleen toegang en materiaalhuur inbegrepen maar ook uitgebreid buffet en onbeperkt drinken.. ja OOK BIER EN WIJN.. Baan is 600meter lang en is indoor dus je hebt 100% sneeuwzekerheid.

PPAUL:
zoiets is leuk voor hooguit 1 keer en als je het nog moet leren, dus hoe kan je nou "altijd" naar harrachov gaan? Ik vind het overigens zeer merkwaardig dat mensen elk jaar naar een vaste plek kunnen gaan.. je leeft maar een paar jaar en je wil zoveel mogelijk zien en beleven lijkt mij.. er is al genoeg sleur in t dagelijks leven, vakantie wil je juist elke keer ergens anders doen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45482787
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 05:16 schreef spooky1234 het volgende:
tsjechie als wintersport moet je alleen doen als je goedkoop wil zuipen en misschien een beetje leren skieen/boarden.. als je het al een beetje kan is er weinig aan..

qua sneeuwzekerheid.. die heb je totaal niet, tenzij je lastminute boekt op het moment dat er sneeuw ligt en dan maar hopen dat het over een paar dagen nog steeds ligt.

Maar eigenlijk is het natuurlijk bullshit om 1000km te rijden voor goedkoop bier. En als het alleen om bier gaat; bij een aldi is het nog goedkoper, kan je gewoon in Nederland zuipen.

Een prima alternatief voor Tsjechie vind je stuk dichterbij. net over de grens in Bottrop, Duitsland (half uurtje vanaf Arnhem). Daar kan je voor 25 euro tussen 19:00 en 23:30 skieen of boarden en in die 25 euro is niet alleen toegang en materiaalhuur inbegrepen maar ook uitgebreid buffet en onbeperkt drinken.. ja OOK BIER EN WIJN.. Baan is 600meter lang en is indoor dus je hebt 100% sneeuwzekerheid.

PPAUL:
zoiets is leuk voor hooguit 1 keer en als je het nog moet leren, dus hoe kan je nou "altijd" naar harrachov gaan? Ik vind het overigens zeer merkwaardig dat mensen elk jaar naar een vaste plek kunnen gaan.. je leeft maar een paar jaar en je wil zoveel mogelijk zien en beleven lijkt mij.. er is al genoeg sleur in t dagelijks leven, vakantie wil je juist elke keer ergens anders doen?
Wat een hoop onzin zeg. Indoor skieën vergelijken met outdoor... daar stopte ik met lezen

Tsjechië is zeker een leuk wintersportgebied, ik geef toe dat het misschien niet heel uitdagend is als je 25 jaar naar Oostenrijk bent geweest en elke rode piste pakt maar het is zeker niet saai!

Daar komt bij dat het als wintersportland ideaal is om "erbij" te doen. De bekende wintersportlanden, Oostenrijk/Frankrijk, zijn gewoon ontzettend duur. In Tsjechië gaan we twee keer per dag uitstekend uit eten voor de prijs waarvoor je in Oostenrijk op een taaie wienerschnitzel zit te kauwen. Dus wil je op wintervakantie maar niet je uitgebreide zomervakantie (en eventuele in t voorjaar+najaar vakanties) er niet voor opgeven is Tsjechië het antwoord. Je moet niet naar Tsjechië gaan voor de "apres-ski" ( ) want dat kennen ze daar niet maar er is genoeg gezelligheid.

*Gaat a.s. voorjaarsvakantie voor de zesde keer op wintersport in Tsjechië (meeste gebieden daar gehad inmiddels, dus misschien in de toekomst richting Oostenrijk, maar wil eigenlijk niet bezuinigen op overige vakanties, vandaar: Tsjechië)
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_45492418
Je noemt mijn vergelijking onzin maar is het wel zo? Stick to the facts;
Indoor Bottrop is eigenlijk een bizar geschikt alternatief voor tsjechie, lees maar wat je zelf zegt en waar het je om gaat;
- Je wil goedkoop eten en drinken? -> 25 euro all in.. ook eten en bier
- Je bent tevreden met een hellinkje van paar honderd meter -> 600m lange baan in bottrop

Dan zijn er voordelen van indoor: Altijd open, altijd sneeuw
Voordelen outdoor; Als je geluk hebt een beetje zon maar gezien relatief laag gelegen gebied in Tsjechie zal dat erg meevallen..

Ik ga niet op wintersport om goedkoop te eten. Dat is net zo lomp als 12 uur in een vliegtuig zitten en 1000 euro betalen om vervolgens hele tijd door te brengen in een strandstoel. En natuurlijk moet je in Frankrijk op 3000meter hoogte niet een taaie hamburger voor 15 euro bestellen, maar daar ga ik niet voor op wintersport. Als ik lekker wil eten dan kook ik zelf of ga ik naar een restaurant met een goeie prijs/kwaliteit verhouding.

't leuke van een wintersport is:

1. dat je na een relatief korte tijd in een lift van adembenemend uitzicht kan genieten. Dat heb je in de Alpen, in tsjechie zie je wat bossen en heuvels.. nou spectaculair hoor!

2. Dan is het wel zo fijn als je langer dan 10 minuten onafgebroken kan gaan afdalen. Wat zou langste piste in Tsjechie zijn? 2 minuten afdalen?

3. Enorme uitgestrekte gebieden, dat je kan afdalen over vers en meter diep poedersneeuw.. off piste, waar nog niemand geweest is. In Tsjechie moet je blij zijn als er paar cm sneeuw op de pistes ligt en er is geen uitgestrekt offpiste gebied.

4. Paar minuten in een snelle lift en je kan afdalen ipv in een lange rij aansluiten om dan met irritante en langzame sleepliftjes omhoog te komen.

Sorry dat ik het een beetje chargeer maar het is eigenlijk hardly opgeblazen wat ik allemaal noem..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')