quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 05:16 schreef spooky1234 het volgende:tsjechie als wintersport moet je alleen doen als je goedkoop wil zuipen en misschien een beetje leren skieen/boarden.. als je het al een beetje kan is er weinig aan..
qua sneeuwzekerheid.. die heb je totaal niet, tenzij je lastminute boekt op het moment dat er sneeuw ligt en dan maar hopen dat het over een paar dagen nog steeds ligt.
Maar eigenlijk is het natuurlijk bullshit om 1000km te rijden voor goedkoop bier. En als het alleen om bier gaat; bij een aldi is het nog goedkoper, kan je gewoon in Nederland zuipen.
Een prima alternatief voor Tsjechie vind je stuk dichterbij. net over de grens in Bottrop, Duitsland (half uurtje vanaf Arnhem). Daar kan je voor 25 euro tussen 19:00 en 23:30 skieen of boarden en in die 25 euro is niet alleen toegang en materiaalhuur inbegrepen maar ook uitgebreid buffet en onbeperkt drinken.. ja OOK BIER EN WIJN.. Baan is 600meter lang en is indoor dus je hebt 100% sneeuwzekerheid.
PPAUL:
zoiets is leuk voor hooguit 1 keer en als je het nog moet leren, dus hoe kan je nou "altijd" naar harrachov gaan? Ik vind het overigens zeer merkwaardig dat mensen elk jaar naar een vaste plek kunnen gaan.. je leeft maar een paar jaar en je wil zoveel mogelijk zien en beleven lijkt mij.. er is al genoeg sleur in t dagelijks leven, vakantie wil je juist elke keer ergens anders doen?
Wat een hoop onzin zeg. Indoor skieën vergelijken met outdoor... daar stopte ik met lezen
Tsjechië is zeker een leuk wintersportgebied, ik geef toe dat het misschien niet heel uitdagend is als je 25 jaar naar Oostenrijk bent geweest en elke rode piste pakt maar het is zeker niet saai!
Daar komt bij dat het als wintersportland ideaal is om "erbij" te doen. De bekende wintersportlanden, Oostenrijk/Frankrijk, zijn gewoon ontzettend duur. In Tsjechië gaan we twee keer per dag uitstekend uit eten voor de prijs waarvoor je in Oostenrijk op een taaie wienerschnitzel zit te kauwen. Dus wil je op wintervakantie maar niet je uitgebreide zomervakantie (en eventuele in t voorjaar+najaar vakanties) er niet voor opgeven is Tsjechië het antwoord. Je moet niet naar Tsjechië gaan voor de "apres-ski" (
![]()
) want dat kennen ze daar niet maar er is genoeg gezelligheid.
*Gaat a.s. voorjaarsvakantie voor de zesde keer op wintersport in Tsjechië (meeste gebieden daar gehad inmiddels, dus misschien in de toekomst richting Oostenrijk, maar wil eigenlijk niet bezuinigen op overige vakanties, vandaar: Tsjechië)
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.