abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:48:30 #1
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15459197
Haai,

Ik ga eind februari een weekje op skivakantie in Oostenrijk, waarschijnlijk in het plaatsje Sölden (wordt ook wel geschreven als Soelden). Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie en kan totaal niet skieen Ik heb daarom een aantal vraagjes:
* Is iemand wel eens hier geweest, zo ja: hoe is het daar?
* Hoe duur is het huren van kleding en skies (+ schoenen) voor een week daar? Of hebben jullie tips waar ik dit het beste kan huren (bijvoorbeeld in Nederland)?
* Heb je wel eens les gehad daar in Sölden en hoe beviel het? Hoe duur is dit ongeveer?

Khoop dat iemand kan antwoorden, alvast bedankt

pi_15459356
ga eerst een tijdje skieen op een skibaan gemaakt van die klote harde matten met zeep erover heen en ga dan skieen in de sneeuw dan kun je pas goed skieen in de sneeuw
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:57:09 #3
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459470
kleren kun je bijna nergens huren.
Het is ook een stuk frisser als je niet een jas en broek aan hoeft waar voor jou een paar dikke duitsers in hebben zitten zweten...

als je voor de eerste keer gaat zou ik ter plaatse materiaal huren. Als er iets mee is kan je ook ter plekke terug nl.
Tenzij je grote voeten (45/46) hebt, in dat geval kun je beter hier in Nederland schoenen huren.

les zal ongeveer 50-100 euro zijn voor een week.
materiaal ook zoiets
Sölden heeft niet zoveel blauwe pisten, maar tijdens je eerste week les ga je toch niet zonder de instructeur skiieen dus dat maakt niet zoveel uit.

pi_15459529
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..

Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!

pi_15459579
Top stek, absoluut sneeuwzeker (nu al 1.90 meter) zeer uitgebreid skigebied met voor ieder wat wils.Snowworld ( met echte sneeuw en dus geen bortsels) in Zoetermeer promoot dit gebied.
Zelf al 4 keer geweest. Ook in de zomer kun je er skieen op de gletcher.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:02:35 #6
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459612
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..

Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!

ik board zelf ook al jaren, maar als je GOED (let op GOED) wilt leren boarden (en dus niet net als de meeste wannabee boarders een beetje wrikkend de piste af wilt schuren) is dat net zo moeilijk / makkelijk als leren skieen.
Je kunt ook zonder les op skies stappen en jezelf een pruts techniek eigen maken net zoals je dat bij boarden kunt. (en aan de kwaliteit van de gemiddelde boarder op de berg is te zien dat er erg weinig lui board les hebben genomen)
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:04:22 #7
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15459649
Hehe, ja kweet het, eigen kleren stinken niet naar bockwurst

Maar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.

Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan

Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:06:17 #8
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459698
probeer dan van iemand een jas en een broek te lenen.
Je kunt bijna nergens kleding huren.
pi_15459755
Ik ben er al heel wat jaartjes geweest en kan er uren over lullen, al denk ik dat je topic strax wel eenslotje krijgt, ivm een centraal wintersporttopic. Huurprijzen weet ik niet meer precies, ik krijg dan ook altijd aangepaste prijzen, ik raad je de Inter sport direct onder het hoofdstation aan (kan niet missen, hoofdstation heet Gaislachkogelbahn)

Lesprijzen weet ik niks van, maar er zijn zat scholen daar voor alle varianten. Sölden staat bekend als een duurder dorp, sorry .... Maar daar krijg je heel wat voor terug, het is een schitterend gebied, wat door de 2 gletsjers erg sneeuwzeker is (alleen de afdaling is altijd wat twijfelachtig). De skipas is ook wat duurder, ik schat 175¤ ofzo, de prijs zit hem in de liften, bijna alle stoeltjesliften hebben een sneeuwkap, er is bijna nergens meer een sleeplift (behalve op de gletsjer) en alle liftmateriaal is extreem nieuw. Ik heb diverse mensen uit de organisatie gesproken in het dorp, maar degelijk staat er erg hoog in het vaandel.

Ik zou als ik jou was naar de website gaan, daar kun je ergens info aanvragen, je krijgt dan een prachtig pakket met allerlei info (pistemap natuurlijk) over het gebied, in het Nederlands zelfs, want wij zijn trouwe gasten in Sölden.

Ik heb diverse plekken gezien nu, waaronder Trois Valleés, maar Sölden is voor mij vaste prik geworden. Het is voor Oostenrijkse begrippen een schitterend gebied, ik ga er dan ook om het jaar heen (met uitzondering van dit jaar ).

Stel maar wat vragen, ik zal zoveel mogelijk beantwoorden, maar pak die website mee, daar vindt je al het belangrijke al !

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:09:01 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_15459770
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:04 schreef Futero het volgende:
Hehe, ja kweet het, eigen kleren stinken niet naar bockwurst

Maar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.

Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan

Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.

je bent gelijk verslaafd aan wintersport dus maak je over die kleren maar niet druk. En in je eentje boarde is miss wel een beetje saai ja, maar ik ga dit jaar ook in me eentje boarde en de rest van de familie skieen. Mijn oplossing daarvoor is dat ik gewoon les neem (3 dagen), maak wat boardvriendjes en ga daarmee boarde na de les. Is toch beter dan met pappa en mamma de pistes af
pi_15459783
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:52 schreef Dunadain het volgende:
ga eerst een tijdje skieen op een skibaan gemaakt van die klote harde matten met zeep erover heen en ga dan skieen in de sneeuw dan kun je pas goed skieen in de sneeuw
Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15459823
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ik hoop dat ik jou ooit tegenkom, kijken wat jij dan kan wat ik niet kan buiten de piste Snowboarders, altijd hetzelfde verhaal.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:14:30 #13
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459908
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.

met carve ski's kan iedereen skieen....
pi_15459958
Mijn gletsjer.

Afgelopen zomer, onderste gedeelte.
pi_15459988
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:14 schreef MALLENS het volgende:
met carve ski's kan iedereen skieen....
Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.

Zuipen in de Almrausch trouwens.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:17:50 #16
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15460005
Thnx, elcastel

Ik heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:19:17 #17
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460044
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.

Zuipen in de Almrausch trouwens.

hehehe, weer een bekeerling...
pi_15460058
Overigens, op mijn site een fotoboek met heel veel Sölden.

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 16-12-2003 17:23]

pi_15460140
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef Futero het volgende:
Thnx, elcastel

Ik heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.

Kleren kan je beter even lenen bij bekenden, huren lijkt me niet wijs en ik heb er geen idee van. Ik heb geinvesteerd in een goedkoop tenue het eerste jaar, tweede jaar moest er al vervangen worden wegens de verslaving. Als je in Noord-Holland woont raadt ik je Kater sport in Alkmaar aan. Een goeie broek met elastiek in de pijpen (dubbelde pijp, want je hebt vaak overslag) is een must voor beginners ivm sneeuwhappen
Maar ik zou wat kleren kopen dus, hoeft niet per sé duur te zijn, wanneer ga je precies ?
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:24:15 #20
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460178
bij perry sport hebben ze vaak ook wel wat goedkopere kleding
pi_15460237
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:24 schreef MALLENS het volgende:
bij perry sport hebben ze vaak ook wel wat goedkopere kleding
Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:28:02 #22
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460288
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.

ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
pi_15460321
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:28 schreef MALLENS het volgende:
ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
Ik heb die broek nogsteeds, perfect ding. Bijpassende jas heb ik trouwens tot nu toe ook steeds aangehad.

Ik ben natuurlijk stront jaloers op de TS dat hij naar Sölden gaat.
pi_15460472
Sfeerbeheer :

Dezelfde gletsjer als net maar dan in de winter:

En zo voel je je :

Heel veel plezier alsvast

pi_15460771
Trouwens bij de ANWB hebben ze allerlei handige tips en wetentjes over allerlei skigebieden, kijk er eens rond, vooral handig voor beginners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')