abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:30:27 #201
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45650846
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:21 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Geen goed plan om 8 uur 's ochtends
Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_45650991
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:30 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.
Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?
pi_45651733
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Here2Stay het volgende:
Voor de ervaren wintersports:

Het lijkt me vreselijk leuk te leren snowboarden, maar nog nooit gedaan. Nu ben ik vrij van 2 t/m 6 feb en zou er best een paar dagen (5) tussenuit willen en eens kijken of snowboarden wat voor mij is. Heb dus les, materiaal en alles nodig. Heeft iemand tips? Behalve heel blijven? Is het misschien een overmoedig idee of wel te doen om een idee te krijgen in een paar dagen.
Of we (2 personen) met de bus of eigen vervoer gaan maakt me niet zoveel uit. Weet dat het best prijzig is, maar loer qua verblijf dan toch een beetje naar een aanbieding.

Dank vast voor eventuele adviezen!
Hey,

Ik las je vraag over boarden, het beste advies dat ik je kan geven (en veel mensen die ik les gegeven heb zullen dat beamen :

Ga naar een indoorbaan bij jou in de buurt (en dan bedoel ik een rollende mat, niet zoiets als snowworld dus) en neem daar vier tot zes lessen. Kost je 120 euro ofzo maar scheelt de wereld aan plezier! Op een rollende mat boarden is namelijk moeilijker dan op sneeuw waardoor je heel goed op je techniek moet letten om niet plat te gaan. Op sneeuw heb je het dan veel makkelijker en zul je automatisch die techniek gebruiken, waardoor je dus veel meer plezier hebt. Zeker als je maar een paar sneeuwdagen hebt wil je niet eerst eens leren vallen, opstaan etc.

PM me rustig terug als je meer vragen hebt!
gr,
Alwin (sadkingbilly)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_45675368
Plannen zijn gewijzigd, we hebben besloten morgenmiddag al te vertrekken en relaxt een overnachting te pakken, komen we zaterdag lekker fris aan.
pi_45676594
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:11 schreef Luni het volgende:
Plannen zijn gewijzigd, we hebben besloten morgenmiddag al te vertrekken en relaxt een overnachting te pakken, komen we zaterdag lekker fris aan.
hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:06:16 #206
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45681433
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?
Niet met regelmaat, maar de kroeg in is nooit een slecht idee.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:07:10 #207
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45681473
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:36 schreef nicomart het volgende:

[..]

hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.
Wij vertrekken meestal 's nachts. Werkt ook prima. Kom je met licht aan.
deed het licht uit
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:09:56 #208
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45681586
Wij vertrekken altijd 3 uur snachts en zijn er dan rond 2 uur smiddags, vorig jaar met zware sneeuwval en afgesloten stukken op de snelweg (na tunnels enzo) waren we er pas om 7 uur in de avond . Was wel zeer mooi gezicht al die sneeuw op de weg, heb veel filmpjes gemaakt maar zijn allemaal weg Als je geluk heb ben je dan al mooi langs Köln A3 in de spits en heb je misschien wat files bij Frankfurt of bij de werkzaamheden bij Hosbach - Förtingen. Wurzburg kan ook wel is druk zijn. Voor de rest is het best lekker te rijden altijd. Ook omdat wij niet richting munchen moeten en dus lekker op de A7 blijven rijden tot Kempten, daar gaan we dan een tussenweg op (ring kempten altijd druk) richting tirol / oberstdorf. Dan hoeven we nog maar 1 pass op (die overigens wel afgesloten is als het te hard heb gesneeuwt door hoge stijgingspercentages) Met 2 stops 120 / 140 kmpu ben je er in 9 / 10 uur.

Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln - Bonn - Frankfurt - Würzburg - Ulm - Kempten - Sonthofen - Oberstdorf - Kleinwalsertal. Vroeger reden we via Venlo maar dan hadden we altijd file bij Mannheim.

Soms rijden we terugweg via Würzburg - Fulda - Kassel - Dortmund - Oberhausen - Nederland

[ Bericht 13% gewijzigd door Jodelaar op 25-01-2007 23:20:15 ]
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45686596
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:09 schreef Jodelaar het volgende:
Wij vertrekken altijd 3 uur snachts en zijn er dan rond 2 uur smiddags, vorig jaar met zware sneeuwval en afgesloten stukken op de snelweg (na tunnels enzo) waren we er pas om 7 uur in de avond . Was wel zeer mooi gezicht al die sneeuw op de weg, heb veel filmpjes gemaakt maar zijn allemaal weg Als je geluk heb ben je dan al mooi langs Köln A3 in de spits en heb je misschien wat files bij Frankfurt of bij de werkzaamheden bij Hosbach - Förtingen. Wurzburg kan ook wel is druk zijn. Voor de rest is het best lekker te rijden altijd. Ook omdat wij niet richting munchen moeten en dus lekker op de A7 blijven rijden tot Kempten, daar gaan we dan een tussenweg op (ring kempten altijd druk) richting tirol / oberstdorf. Dan hoeven we nog maar 1 pass op (die overigens wel afgesloten is als het te hard heb gesneeuwt door hoge stijgingspercentages) Met 2 stops 120 / 140 kmpu ben je er in 9 / 10 uur.

[afbeelding]

Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln - Bonn - Frankfurt - Würzburg - Ulm - Kempten - Sonthofen - Oberstdorf - Kleinwalsertal. Vroeger reden we via Venlo maar dan hadden we altijd file bij Mannheim.

Soms rijden we terugweg via Würzburg - Fulda - Kassel - Dortmund - Oberhausen - Nederland
Vlakbij Sonthofen toch?
pi_45686645
ik ben toch blij dat ik tegen de Duitse grens aan woon. Ik rij gewoon in 8,5 uur naar Italie toe. Ik snap dan ook nooit zo goed dat mensen het in twee dagen doen. Het is dan vanuit Nederland toch hooguit 11 uurtjes rijden. Wisselen jullie dan nooit van bestuurder? of blijf je maximaal 130 rijden?

Meestal vertrekken we 's avonds tegen een uur of elf, dan kunnen we zaterdags mooi de eerst lift pakken om op de berg te ontbijten bovendien is zaterdag de rustigste dag op de piste. Lekker een dagje eenvoudige pistes doen om er weer even in te komen. De laatste keer zijn we op vrijdagmorgen vertrokken en waren wo om 16.00 uur in Ortisei. Skipassen geregeld en toen lekker eten.
Zu hause ist alles besser
pi_45686731
zelf ben ik in 10,5 uur naar Val Thorens gereden (1130km voor mij) en dat was met ongeveer 140km/u op de gps met cruise control ingeschakeld (heerlijk die lege franse tolwegen )

dat was 's ochtends vroeg vertrekken en in de namiddag al in de sneeuw staan
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:47:24 #212
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_45686780
Wij doen altijd lekker rustig aan onderweg, muziekje, boekje, even wat eten. Naar Alpe d'Huez is het dan een uur of 11 rijden, maar dit jaar gaan we het in twee etappes doen. Eerst op vrijdag een klap naar Lyon, en dan de volgende dag rustig aan de bergen in. Wel prima, begint je vakantie een dag eerder.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:14:12 #213
165624 Jodelaar
pi_45687114
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 08:32 schreef kaputwiehund het volgende:
ik ben toch blij dat ik tegen de Duitse grens aan woon. Ik rij gewoon in 8,5 uur naar Italie toe. Ik snap dan ook nooit zo goed dat mensen het in twee dagen doen. Het is dan vanuit Nederland toch hooguit 11 uurtjes rijden. Wisselen jullie dan nooit van bestuurder? of blijf je maximaal 130 rijden?

Meestal vertrekken we 's avonds tegen een uur of elf, dan kunnen we zaterdags mooi de eerst lift pakken om op de berg te ontbijten bovendien is zaterdag de rustigste dag op de piste. Lekker een dagje eenvoudige pistes doen om er weer even in te komen. De laatste keer zijn we op vrijdagmorgen vertrokken en waren wo om 16.00 uur in Ortisei. Skipassen geregeld en toen lekker eten.
Zaterdag is in Kleinwalsertal de drukste dag alle pistes veelste veel wachtijden en met eten zit het ook over vol.. Zeker in het carnaval weekend.. Daarom daat wij altijd zaterag - zondag nacht rijden..
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:49:22 #214
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45694338
Wij gaan rond half 2 in de nacht weg... Hopelijk goed weer, en voordat er files komen zit je hopelijk al een flink eind in Duitsland!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45698586
Wij gaan hier altijd op vrijdag ochtend rond 05.00 uur weg. We rijden gewoon rustig stoppen regelmatig en meestal zijn we dan rond 16.00/17.00 uur net voor de grens bij het overnachtingsadres welke we van te voren gerserveerd hebben. Daar kunnen we dan nog even het dorpje in en ergens lekker eten De volgende ochtend een lekker ontbijt en dan rond 08.00 uur op weg naar de eindbestemming, waar we dan rond 10.00 uur ofzo aan komen. Dan eerst maar eens koffiedrinken met apfelstrudel en daarna, afhankelijk van het weer, skiën of iets anders doen. (vorig jaar sneeuwde het zo hard dat skiën niet ging, dus gaan wandelen)
amokaapjeeh O+
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:27:01 #216
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45699712
Veel plezier aankomende wintersportgangers
Enne doe voorzichtig kon wel eens glad onderweg zijn.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:40:54 #217
165624 Jodelaar
pi_45700203
Ja het is al gestopt met sneeuwen in duitsland maar a7 is nog steeds niet open voor zomer banden vanaf wurzburg
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45704237
Ik snap echt niks van die sneeuwsites!
Op flumserberg.. vandaag geen sneeuw voorspeld maar wel flink aan het vriezen. Ik kijk een uur geleden en er staat 50 cm (gister nog 40) En nu, een uur later is daar ineens 20 cm vanaf!!! Kan iemand mij dit even uitleggen:S
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:07:02 #219
165624 Jodelaar
pi_45704373
Misschien was het nog niet bijgewerkt?
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45704494
Juist wel want het was een uur geleden bijgewerkt naar 50 en nu is het ineens weer 30 terwijl het vriest
pi_45721261
Saalbach nu opeens 50 cm en 20 cm in het dal.

Nou laat het nog 7 dagen sneeuwen
pi_45772302
Nu 70 cm en 30 in het dal
pi_45871560
Net naar Snowdome geweest, 4 uurtjes geskiied
pi_45877262
Op Flumserberg heeft het nog steeds niet meer gesneeuwd en de komende week gaat dat waarschijnlijk sowieso ook niet gebeuren. En we gaan al over twee weken en er ligt nu nogal weinig.
Vier weken geleden dacht ik aaah we hebben nog vier weken in die vier weken zal het toch wel minstens 1 keer een beetje goed sneeuwen nou niet echt dus. Hoe groot is de kans dat het nu nog flink gaat sneeuwen. Ohhh ik hoop het zo want als er te weinig ligt gaan we helemaal niet.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:38:59 #225
165624 Jodelaar
pi_45877408
Flumserberg ligt in de buurt van kleinwalsertal (waar ik ga) en die voorspellen vanaf maandag tog wel sneeuwval. Maar alle sneeuw die ze voorspelde maandag is nu al in regen op gegaan. Het sneeuw niet eens het is alleen vies weer in het dal terwijl op de top het droog is
Ski, Schnee & Schnaps!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')