Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:21 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Geen goed plan om 8 uur 's ochtends
Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:30 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.
Hey,quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Here2Stay het volgende:
Voor de ervaren wintersports:
Het lijkt me vreselijk leuk te leren snowboarden, maar nog nooit gedaan. Nu ben ik vrij van 2 t/m 6 feb en zou er best een paar dagen (5) tussenuit willen en eens kijken of snowboarden wat voor mij is. Heb dus les, materiaal en alles nodig. Heeft iemand tips? Behalve heel blijven? Is het misschien een overmoedig idee of wel te doen om een idee te krijgen in een paar dagen.
Of we (2 personen) met de bus of eigen vervoer gaan maakt me niet zoveel uit. Weet dat het best prijzig is, maar loer qua verblijf dan toch een beetje naar een aanbieding.
Dank vast voor eventuele adviezen!
hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:11 schreef Luni het volgende:
Plannen zijn gewijzigd, we hebben besloten morgenmiddag al te vertrekken en relaxt een overnachting te pakken, komen we zaterdag lekker fris aan.
Niet met regelmaat, maar de kroeg in is nooit een slecht idee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?![]()
Wij vertrekken meestal 's nachts. Werkt ook prima. Kom je met licht aan.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:36 schreef nicomart het volgende:
[..]
hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.
Vlakbij Sonthofen toch?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:09 schreef Jodelaar het volgende:
Wij vertrekken altijd 3 uur snachts en zijn er dan rond 2 uur smiddags, vorig jaar met zware sneeuwval en afgesloten stukken op de snelweg (na tunnels enzo) waren we er pas om 7 uur in de avond. Was wel zeer mooi gezicht al die sneeuw op de weg, heb veel filmpjes gemaakt maar zijn allemaal weg
Als je geluk heb ben je dan al mooi langs Köln A3 in de spits en heb je misschien wat files bij Frankfurt of bij de werkzaamheden bij Hosbach - Förtingen. Wurzburg kan ook wel is druk zijn. Voor de rest is het best lekker te rijden altijd. Ook omdat wij niet richting munchen moeten en dus lekker op de A7 blijven rijden tot Kempten, daar gaan we dan een tussenweg op (ring kempten altijd druk) richting tirol / oberstdorf. Dan hoeven we nog maar 1 pass op (die overigens wel afgesloten is als het te hard heb gesneeuwt door hoge stijgingspercentages) Met 2 stops 120 / 140 kmpu ben je er in 9 / 10 uur.
[afbeelding]
Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln - Bonn - Frankfurt - Würzburg - Ulm - Kempten - Sonthofen - Oberstdorf - Kleinwalsertal. Vroeger reden we via Venlo maar dan hadden we altijd file bij Mannheim.
Soms rijden we terugweg via Würzburg - Fulda - Kassel - Dortmund - Oberhausen - Nederland
Zaterdag is in Kleinwalsertal de drukste dag alle pistes veelste veel wachtijden en met eten zit het ook over vol.. Zeker in het carnaval weekend.. Daarom daat wij altijd zaterag - zondag nacht rijden..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:32 schreef kaputwiehund het volgende:
ik ben toch blij dat ik tegen de Duitse grens aan woon. Ik rij gewoon in 8,5 uur naar Italie toe. Ik snap dan ook nooit zo goed dat mensen het in twee dagen doen. Het is dan vanuit Nederland toch hooguit 11 uurtjes rijden. Wisselen jullie dan nooit van bestuurder? of blijf je maximaal 130 rijden?
Meestal vertrekken we 's avonds tegen een uur of elf, dan kunnen we zaterdags mooi de eerst lift pakken om op de berg te ontbijtenbovendien is zaterdag de rustigste dag op de piste. Lekker een dagje eenvoudige pistes doen om er weer even in te komen. De laatste keer zijn we op vrijdagmorgen vertrokken en waren wo om 16.00 uur in Ortisei. Skipassen geregeld en toen lekker eten.
Wij zijn vrijdag de 26 's middags vertrokken om de sneeuw van zaterdag in Duitsland voor te zijn. Dat was niet zo'n goede zet, het was vrij druk onderweg en vanaf Koblenz begon het behoorlijk te sneeuwen en reden we niet harder dan 50 omdat de weg behoorlijk wit werd. we zijn toch nog tot net voor Würzberg gekomen en hebben daar een hotelletje gepakt aan de snelweg. De volgende ochtend zijn we weer rond 08.00 uur gaan rijden en was het erg druk en uiteindelijk waren we pas rond 16.00 uur in Zell am See, de laatste 80 km binnendoor waren te doen door de sneeuwval. Dit had echter het positieve effect dat er voldoende lag!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:27 schreef MissHobje het volgende:
Veel plezier aankomende wintersportgangers![]()
Enne doe voorzichtig kon wel eens glad onderweg zijn.
Ja jezus, komen die tegenwoordig ook al in de wintersportgebieden? Ze weten menig zonbestemming ook al te verpestenquote:Op zondag 4 februari 2007 17:53 schreef Luni het volgende:
Trouwens opvallend veel Oostblokkers, die met hun geld komen smijten en denken dat de pistes van hun zelf zijn!
wen er maar aan. Ik kwam ze in Italie ook al meer tegen dan me lief was. Enig fatsoen is ze over het algemeen vreemd.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:01 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ja jezus, komen die tegenwoordig ook al in de wintersportgebieden? Ze weten menig zonbestemming ook al te verpesten![]()
Was een prima vakantie, helaas niet de hele week kunnen knallen, maakte dinsdag een behoorlijke klapper op volle snelheid op een nog ijzige piste. Knalde met m'n kop op de grond en ook met m'n schouder. Vooral m'n schouder heb ik heel de week last van gehouden en nu nog steeds, kon niet echt voluit knallen, maar met paracetamol, Jägerthee en Tijgerbalsum had ik er gelukkig wat minder last van.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef MissHobje het volgende:
Welkom terug Luni.. al met al best lekker geweest dus..
Een vriend van me die heeft ook zo;n drama heenweg gehad.. alleen daar stranden ze op de snelweg en kregen van het leger koffie en dekens voor de nacht![]()
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef MissHobje het volgende:
Welkom terug Luni.. al met al best lekker geweest dus..
Een vriend van me die heeft ook zo;n drama heenweg gehad.. alleen daar stranden ze op de snelweg en kregen van het leger koffie en dekens voor de nacht![]()
Enne Klier.. het weerbericht laat zich al amper 3 a 5 dagen van te voren voorspellen, laat staan 15 dagen
Hier?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef ook_gek het volgende:
mensen ik heb jullie hulp nodig!!!!!!!!!!
Ik moet van munchen naar westedorf in oostenrijk met de trein.
Via welke site kan ik aan die informatie komen ik heb daar echt geen idee van
hey helemaal goud bedanktquote:
Graag gedaan! Waarom vertrek je vanuit Munchen eigenlijk?quote:
Westendorfquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef ook_gek het volgende:
mensen ik heb jullie hulp nodig!!!!!!!!!!
Ik moet van munchen naar westedorf in oostenrijk met de trein.
Via welke site kan ik aan die informatie komen ik heb daar echt geen idee van
is dat leuk daar ben er zelf nog nooit geweest. Kirchberg is perfect daar ben ik zelf heel vaak geweest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:32 schreef ericajax het volgende:
[..]
Westendorf![]()
![]()
![]()
![]()
Nog 10 dagen en dan naar Kirchberg![]()
Nou mijn moeder heeft borstkanker en is sinds afgelopen donderdag klaar met haar chemo. Zij kan het lichamelijk nie aan de lange reis met de auto. Dus ze gaat met het vliegtuig naar munchen en dan met de trein naar westendorf. En na een paar dagen gaat ze weer naar huis. Ze zit precies tussen de chemo en de bestraling in. Ze wilt dus even een paar dagen vakantie hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:26 schreef Coconut het volgende:
[..]
Graag gedaan! Waarom vertrek je vanuit Munchen eigenlijk?
Op www.oebb.at en www.bahn.de staat het trouwens ook![]()
Vervelende situatie zeg... Maar wel een goede oplossing zo idd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
is dat leuk daar ben er zelf nog nooit geweest. Kirchberg is perfect daar ben ik zelf heel vaak geweest.
[..]
Nou mijn moeder heeft borstkanker en is sinds afgelopen donderdag klaar met haar chemo. Zij kan het lichamelijk nie aan de lange reis met de auto. Dus ze gaat met het vliegtuig naar munchen en dan met de trein naar westendorf. En na een paar dagen gaat ze weer naar huis. Ze zit precies tussen de chemo en de bestraling in. Ze wilt dus even een paar dagen vakantie hebben.
Vandaar Munchen
het is inderdaad erg vervelend. Je hebt schaal 1 tm 5 betreft de ernst van borstkanker en mijn moeder zit in een ruime 4.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:07 schreef Coconut het volgende:
[..]
Vervelende situatie zeg... Maar wel een goede oplossing zo idd.
Ik bedenk me trouwens net dat ik heel wat jaren geleden ook in Westendorf ben geweest. We wilden naar Brixen, maar daar zaten alle appartementen al vol, dus maar iets in Westendorf geboekt. Skiën deden we wel in Brixen. Alleen op zaterdag (aankomstdag) hebben we even geskied in Westendorf. Zo uit m'n hoofd waren er in Westendorf ook maar 4 liften o.i.d.
Ohja, ik zie dat Westendorf 13 liften heeft. En het gebied is inderdaad erg leuk! Je kan leuke tochten maken naar Soll, Going, Ellmau, Scheffau, Hopfgarten e.d. Verder is Westendorf voor zover ik me kan herinneren ook een gezellige plaatsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:22 schreef ook_gek het volgende:
-knip-
Betreft westendorf, dat is best groot wat ik gezien heb en het maakt deel uit van een groot ski gebied dat met elkaar verbonden is dus ik ben heel erg benieuwd![]()
leuk aantal liften hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ohja, ik zie dat Westendorf 13 liften heeft. En het gebied is inderdaad erg leuk! Je kan leuke tochten maken naar Soll, Going, Ellmau, Scheffau, Hopfgarten e.d. Verder is Westendorf voor zover ik me kan herinneren ook een gezellige plaats![]()
Heel veel sterkte met je moeder, die vakantie hebben jullie zeker verdiend![]()
Westendorf is echt geweldig als je er vaker komt, kben er stuk of 10 keer geweest, en je kan ook met bus naar Kirchberg, das maar 5 minuten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
leuk aantal liften he![]()
we gaan met 3 auto's rijden hoor ik net waar van ik er 1 moet rijden![]()
Ik moet samen met mijn zusje in mijn pa zijn auto gaan rijden. Dat word MEGA ruzzie![]()
ik ben heel erg benieuwdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:43 schreef ericajax het volgende:
[..]
Westendorf is echt geweldig als je er vaker komt, kben er stuk of 10 keer geweest, en je kan ook met bus naar Kirchberg, das maar 5 minuten.![]()
de pistes zijn echt heerlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |