abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:17:21 #1
138932 coenraad27
Op naar de poeder
pi_34004288
Hallo peopletjes,

zo, ik ben ff aan het peilen of er nog mensen zijn die in naar Val Thorens gaan dit jaar.
En misschien wel in de zelfde week als wij gaan.
Bij ons is op 3 maart de launch-date en springen wij in de bus om naar val thorens te knallen.
Zijn er dus mensen die ook gaan, kan ook in een andere week.
Laat es een beriggie achter.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:34:45 #2
92655 Ferdi81
omdat............
pi_34004584
jaaa wij gaan ook alleen een maandje eerder 3 feb.

greetzz
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:48:54 #3
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_34004881
Ik ben er volgende week! En mag er 2 weken blijven!
Wat zijn de uitgaanstips daaro?
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
pi_34004949
Post het hier eens, grote kans dat je meer kans hebt

[centraal]Snowboard topic deel 31
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:33:53 #5
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_34007428
Als je wat wilt weten over Valtho, zeg het maar want ik heb dr 5 maanden gewoont

Uitgaantips, waar hou je van?

Echte deense apres ski, zeer gemoedelijk en gezellige Denen waarbij iedereen op de tafels staat te springen -> SneSko (mooie vrouwen)
Nederlandse bars - Le Monde of Yorin (maar is een kutkroeg, le monde is wel gezellig)
Voor cocktails en lekker eten, en geile zweedse meiden -> Tango, zit bovenin het dorp
Mooie grote discotheek met nederlandse (wannabecool-)dj die tot 5 u open is: Malaisya, eerst is er tot 2 uur een coverband die overigens erg goed is, daarna die dj.
The Underground is ook erg gezellige discotheek, wel klein en smerig en niet zo laat open, pas later in het seizoen
Drum&Bass, r&B -> Friends
Veel regggea avonden, ook live -> TexMex restaurant dat savonds veranderd in een kroeg
Techno en dance feestjes, erg klein maar fijn-> Fever
Wat ook geweldig is -> The rhumbox, met heel veel soorten Rum, als je daar niet dronken wordt.. gezellige kleine kroeg met een coole barman
Verder nog meer leuke bars en kroegen om te ontdekken!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_34019239
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:51 schreef GenesiZ het volgende:
Post het hier eens, grote kans dat je meer kans hebt

[centraal]Snowboard topic deel 31
ik denk nog wel meer kans in Wintersport 2006 - deel 2
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34020774
Ik ben van de partij. Van 4 feb tot 11 feb geloof ik. Van zaterdag op zaterdag, maar jezus wat is dat wintersporten duur!
pi_34022656
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:55 schreef Kevanovitch het volgende:
Ik ben van de partij. Van 4 feb tot 11 feb geloof ik. Van zaterdag op zaterdag, maar jezus wat is dat wintersporten duur!
Kostenspecificatie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34038129
Ik ben er van 10 tot 19 maart!! . Duurt nog wel een poos , maar k ga gelukkig ervoor nog 2x .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 06:02:27 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45168599
Net terug van mijn eerste keer Val Thorens (vond het net iets relxter dan Menuires of Les 2 Alpes)
Had een dag van tevoren geboekt, superlastminute, zodra ik zag dat er sneeuw viel. Geen super goeie prijs maar ik moest en ik zou gaan dus was al lang blij dat ik nog kon boeken.

Weer was perfect; dag voor aankomst dikke laag verse sneeuw, daarna alle dagen zonnig en warm en 1 keertje vroeg in de ochtend paar cm verse sneeuw. Ideaal dus. Was buiten hoogseizoen dus volop ruimte op de pistes, nooit wachten bij de liften... Enkele pistes waren nog niet gegroomed, vet relaxed door diepe poedersneeuw sporen achterlaten.

Wat mij opviel is dat vrijwel iedereen Engels sprak, iets dat zeer zeldzaam is in Frankrijk, ook in touristische plaatsen en van personeel waarvan je zou verwachten dat ze een paar woordjes kennen.

Ook tof zijn de nieuwe skipassen met een ingebouwde chip, geen foto nodig en je hoeft het niet uit je zak te halen, je loopt in de buurt van de scanner en 't poortje gaat open.

Parkeren was wel een beetje wazig, op de site wordt gesuggereerd dat het zou gaan om een autovrij dorp waarbij je alleen met je auto in mag om je spullen uit te laden maar er waren volop autos en die waren echt niet aan het uitladen. Maar als je niet wil dat je auto weggesleept wordt moet je iets van 12 euro per nacht dokken voor de parkeergarages...
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:55 schreef Kevanovitch het volgende:
Wat vind je duur? Je kan een aanbieding pakken tijdens t laagseizoen, met 4 man een klein appartementje in, zelf je eten en drinken meenemen uit Nederland, buiten de tolwegen gaan rijden, broodjes en drinken op de piste meenemen ipv daa kopen.. etc.. Dan kan je heel goedkoop uitzijn, maar je moet altijd een afweging maken wat je iets waard vindt.

En zo duur is het niet als je nagaat hoeveel werk het is om elke dag al die liften werkend te houden en elke nacht alle pistes te prepareren, het is alleen rendabel als er duizenden mensen skipassen kopen..
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:48 schreef Zeverzak het volgende:
Ik ben er volgende week! En mag er 2 weken blijven!
Wat zijn de uitgaanstips daaro?
Holy shit dude, 3Vallees is misschien wel grootste gebied ter wereld waar je zeker wel een weekje zoet mee bent maar is 2 weken achter elkaar in 1 dorpje niet een beetje overkill?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45429770
*schopje!

Nog 4 weken en 2 dagen en dan ga ik weer voor een weekje naar Val Thorens!
pi_45432336
Zijn er nog aanraders mbt. skiverhuur? Waar ze een beetje goed materiaal hebben, en niet van die afgetrapte rotzooi?
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:59:17 #13
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45434514
Ik heb bij Twinner sports gewerkt, in galerie peclet. Das een goeie zaak, waar je al snel 20% korting krijgt en ze hebben er als je er naar vraagt zeer goede boards van Apo (voorheen a-snowboards). Qua ski's hebben ze ook 3 catogorien, rood, blauw zwart. Rood is echt rotzooi, zwart zijn de nieuwste modellen. Betaal je wel wat meer voor omdat die in de duurdere catogorie valt.
Kijk uit met rotsen en stenen nu er zo weinig sneeuw ligt. Ze zijn dr erg happig op om je vanwege beschadigde ski's of boards je te laten dokken. ( niet onterecht overigens, er zijn genoeg moncholen die over de weg skieen )
pi_45436786
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik heb bij Twinner sports gewerkt, in galerie peclet. Das een goeie zaak, waar je al snel 20% korting krijgt en ze hebben er als je er naar vraagt zeer goede boards van Apo (voorheen a-snowboards). Qua ski's hebben ze ook 3 catogorien, rood, blauw zwart. Rood is echt rotzooi, zwart zijn de nieuwste modellen. Betaal je wel wat meer voor omdat die in de duurdere catogorie valt.
Kijk uit met rotsen en stenen nu er zo weinig sneeuw ligt. Ze zijn dr erg happig op om je vanwege beschadigde ski's of boards je te laten dokken. ( niet onterecht overigens, er zijn genoeg moncholen die over de weg skieen )
Schoenen heb ik zelf gelukkig, maar Ski´s koop ik dit jaar nog niet. Maar goede ski´s vind ik nog wel belangrijk, en ik ga gelukkig pas eind februari dus hoop dat er al iets meer sneeuw ligt. Bedankt voor je tip.
pi_45436969
Ik heb ook wel goede ervaringen met Twinnersports (Les Sybelles) . Had mn eigen board materiaal, maar wilde ook weer eventjes een dagje skien op die snowblades.
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:56:36 #16
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45452980
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Betekent dat je 20% kan afdingen? En ben ik daarmee dan goedkoper uit dan als ik via Reisorganisatie boek? (zij zeggen overigens dat ze de laagste prijzen hanteren)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:39:29 #17
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45457479
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:56 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Betekent dat je 20% kan afdingen? En ben ik daarmee dan goedkoper uit dan als ik via Reisorganisatie boek? (zij zeggen overigens dat ze de laagste prijzen hanteren)
Ja en Nee. Elke nl reisorganisatie heeft afspraken met een andere shop.
Snowtrex ( en nog een paar di eik ff niet meer weet) werkt met twinner.
Nederlanders die via de reisorganisatie Snowtrex komen krijgen standaard 20% korting bij ze, maar
kan je ook vanuit nederland al boeken. Of gewoon eigen vervoer en snowtrexx zeggen
In de appartementencomplexen Neves en Glaces liggen( vorig seizoen tenminste) couponnen van Twinner ( http://www.valthorens.twinner-sports.com/en/ ) met 20% korting.
Ze spreken op de site www.snowtrex.nl over 2 soorten, standaard(blauw) en prestige(rood), maar er is in de winkel ook nog een 3de, namelijk zwart.
merken skis: rossignol, scott, salamon, head, dynastar
merken snowboards: Apo, Ride. Geen burton.
pi_45474630
Val Tho, ben er een dikke week geweest, 5 - 14 januari, was echt supergaaf

Pistes lagen er mooi bij (na wat regen en hoge temperaturen einde van de week wat minder).

Tyfusduur, maar dan heb je ook wat
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_45480494
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:39 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Ja en Nee. Elke nl reisorganisatie heeft afspraken met een andere shop.
Snowtrex ( en nog een paar di eik ff niet meer weet) werkt met twinner.
Nederlanders die via de reisorganisatie Snowtrex komen krijgen standaard 20% korting bij ze, maar
kan je ook vanuit nederland al boeken. Of gewoon eigen vervoer en snowtrexx zeggen
In de appartementencomplexen Neves en Glaces liggen( vorig seizoen tenminste) couponnen van Twinner ( http://www.valthorens.twinner-sports.com/en/ ) met 20% korting.
Ze spreken op de site www.snowtrex.nl over 2 soorten, standaard(blauw) en prestige(rood), maar er is in de winkel ook nog een 3de, namelijk zwart.
merken skis: rossignol, scott, salamon, head, dynastar
merken snowboards: Apo, Ride. Geen burton.
Ik betaalde via Bizztravel bij Twinner 65 euro voor board, bindingen en schoenen (3 dagen)
Redelijk of had goedkoper kunnen zijn?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:33:41 #20
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45535451
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:01 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Ik betaalde via Bizztravel bij Twinner 65 euro voor board, bindingen en schoenen (3 dagen)
Redelijk of had goedkoper kunnen zijn?
Oja bizztravel deden werken ze ook mee! Das wel een redelijke prijs denk ik, in ieder geval niet duur.
Ligt er denk ik aan wat voor materiaal je daarvoor krijgt. Vraag naar een Apo board!
  zondag 21 januari 2007 @ 04:55:11 #21
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45551891
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:33 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Oja bizztravel deden werken ze ook mee! Das wel een redelijke prijs denk ik, in ieder geval niet duur.
Ligt er denk ik aan wat voor materiaal je daarvoor krijgt. Vraag naar een Apo board!
ik zal volgende keer naar een apo board vragen dan

Stuff was eigenlijk best goed, het was niet splinternieuw maar zeker niet versleten of afgeragd.
Verder vind ik het altijd fijn als er wat kleine minikrasjes op the board zijn, dan valt het niet op als ik een paar extra maak (off-piste kom je altijd wel een steentje tegen).

Enige wat ik raar bij Twinner vond is dat ze mn creditcard ingevoerd hadden als borg. (meestal wordt borg verrekend via reisorganisatie, 1 borg voor appartement en materiaalhuur)
Maar als je met een creditcard te maken hebt dan krijg je normaal na afloop een bonnetje waarop staat dat je niets verschuldigd bent maar deze keer zei hij alleen: "Ok, het is goed, je hoeft niets te betalen" -"krijg ik nog een bonnetje ofzo?" -"Nee hebben we niet.."
Nu maar hopen dat er niet ineens over een tijdje x euro van mn creditcard afgeschreven is.
Heb slechte ervaringen met dat soort shit al moet ik zeggen dat het toen in een derde-wereld land was en niet Frankrijk.

[ Bericht 29% gewijzigd door spooky1234 op 21-01-2007 05:03:10 ]
pi_45553298
Woei !
Heel wat jaartjes geleden in Val Thorens geweest!
Ik vond het echt zalig!!
Vooral de eerste dag toen we nog geen ski's hadden, gingen we met van die achterlijke sleetjes de bergen af, haha! En wij weer terugklimmen op de berg, werkelijk iedereen op die piste haatte ons maar wij hadden zoveel plezier!
Ik denk dat ik in een week tijd nog nooit zoveel non-stop heb gelachen!
En ook het uitgaan was ontzettend gezellig!
Ja, ik vond Val Thorens echt heel leuk (maar misschien kwam dat ook door mijn gezelschap)!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_45553341
mn vriendin is gisteravond naar valtho vetrokken. ik ben jaloers wil ook weer s wintersporten
Too much is never enough!
pi_45553755
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:09 schreef The6thgate het volgende:
mn vriendin is gisteravond naar valtho vetrokken. ik ben jaloers wil ook weer s wintersporten
Ik hoop dat ze tegen kou kan, want koud gaat het worden daar. (zeker wel -15 C overdag en wind)
  zondag 21 januari 2007 @ 13:43:29 #25
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_45557490
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:30 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze tegen kou kan, want koud gaat het worden daar. (zeker wel -15 C overdag en wind)
Ik hooop dat het koud gaat worden! Dan is de ondergrond tenmisnte bevroreren zodat de sneeuw blijft liggen. En dat er veel sneeuw gaat vallen! Dan worden de condities tenminste weer normaal!
In januari is het vaak rond de -10 tot -20 op de pistes.

Het is er zo te zien nog niet echt koud, hopelijk wel wat sneeuw dr bij.
http://www.meteofrance.co(...)sp?LIEUID=SKI0773018

[ Bericht 17% gewijzigd door Dikkiedik_2003 op 21-01-2007 13:53:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')