Het is ET en Swets wel gelukt!quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef bixister het volgende:
heb ik dat.een nieuw zwangerschapstopic openen. hier is ie dan! en speciaal voor de (boven)aanstaande ET (& swets) :
beval maar beval maar beval maar!
![]()
licht is wel een understatement heurquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:39 schreef reese.com het volgende:
Dat is toch wel een licht neurotisch trekje van jou BE of niet? Ik bedoel het lief trouwens hoor.
Ja, maar kijk dan toch:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
licht is wel een understatement heur
*stil*quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:24 schreef Lois het volgende:
Zwangerschap en Geboorte deel 251 t/m 300
Zwangerschap en geboorte deel 269
Zwangerschap en geboorte deel 268
Zwangerschap en geboorte deel 267
Zwangerschap en geboorte deel 266
Zwangerschap en geboorte deel 265
Zwangerschap en geboorte deel 264
Zwangerschap en geboorte deel 263
Zwangerschap en geboorte deel 262
Zwangerschap en geboorte deel 261
Zwangerschap en geboorte deel 260
Zwangerschap en geboorte deel 259
Zwangerschap en geboorte deel 258
Zwangerschap en geboorte deel 257
Zwangerschap en geboorte deel 256
Zwangerschap en geboorte deel 255
Zwangerschap en geboorte deel 254
Zwangerschap en geboorte deel 253
Zwangerschap en geboorte deel 252
Zwangerschap en geboorte deel 251
Inmiddels wel. Ben het gelijk gaan doen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:03 schreef Troel het volgende:
Je loopt trouwens achter BE, 270 staat nog niet in het lijstje
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar kijk dan toch:
[..]
*stil*
*mooi*![]()
Whihihihi.
Ja, klets er maar snel overheenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat heet zelfbescherming reese.com.Als ik het nou zelf alvast maar belacheljik maak lijkt het net of het minder erg is.
![]()
Ach... iedere gek zijn gebrek.
En nu... tijd voor babies!
Andrea! Kom maar op! ET is netjes op haar beurt gegaan dus nu mag jij!
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar kijk dan toch:
[..]
*stil*
*mooi*![]()
Whihihihi.
Minifreudquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:35 schreef Freudie het volgende:
Zoals beloofd, de toekomst:
[afbeelding]
Dat is een hele goede reden! En zo zijn er nog tientallen redenen om het niet te doen, we gaan ook nog wel een paar jaar wachten, maar toch he, maar toch... zwijmel, zucht...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:29 schreef bixister het volgende:
cattie, als je nu zwanger zou worden zou ive nog net te klein zijn om zo leuk met z'n babybrusje op de foto te gaan (bij piet, 17 mnd ouder dan anna, was dat in elk geval nog Geen Optie het eerste half jaar). HA, is dat geen goede reden om nog even te wachten?![]()
(..)
Dwangneurose?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar kijk dan toch:
[..]
*stil*
*mooi*![]()
Whihihihi.
Dat denk ik niet. Dat is nog dagen. We kletsen hier veel snellerquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:04 schreef reese.com het volgende:
Zou dit topic het halen tot aan Nikky d'r keizersnede?
Als jullie weer gaan nachtbraken enzo niet neequote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Dat is nog dagen. We kletsen hier veel sneller.
Wat lijkt Noa een stuk jonger zo met Julia op schoot! Ik dacht eerst echt dat het Emma wasquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:19 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb het hele Swets-E.T. bevallingstopic gelezen en vergeten (![]()
![]()
) ze te feliciteren!!
E.T. en Swets, van HARTE!!! Wat leuk, een meisje én een jongenecht heel fijn voor jullie! (en E.T., wat een snelle bevalling zeg
wow... zul je wel een beetje van geschrokken zijn ook, misschien... maar wel heerlijk! hopelijk niet te veel naweeën gehad...)
En die foto's van Tijn... wat een heerlijk mannetje! En samen met Saskia...![]()
Even ter vergelijking: een foto van Noa met Julia van vanmiddag (die is ondertussen alweer bijna twee weken oud!):
[afbeelding]
[afbeelding]
Die hebben we helaas nog niet... Emma is zo'n wildebras dat we het eigenlijk nog niet durfden om ze alledrie 'alleen' op de foto te zetten. We hebben wel een familiefoto gemaakt natuurlijk, maar die post ik hier liever niet...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:30 schreef pinquit het volgende:
oooh ik wil een foto van alledrie suzanna![]()
![]()
![]()
- edit: nergens voor nodig -quote:Maar Tijn is ook 1400 gram zwaarder
Geen probleem mee als het zich morgen aandiendquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:10 schreef reese.com het volgende:
[..]
Als jullie weer gaan nachtbraken enzo niet nee![]()
En dat prupje van jou kan zich ook voor de 17e aandienen hè? Morgen ofzo![]()
Ik ben benieuwd hoe het voor jou uitpakt Ka-stone! En veel leesvoer meevragen vanuit het ziekenhuis. Heb ik toen ook gedaan. Je leest er een hoop hoe alles eraan toegaat in dat betreffende ziekenhuis namelijk.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:46 schreef Ka-stone het volgende:
Pinkelmeisje, nog van harte gefeliciteerd met je dochter
![]()
E.T en Swets van harte met jullie zoon
Een echt ventje hoor!!!
Hier een hele rare week gehad met extra bezoeken bij de verloskundige. Bloeddruk is te hoog en de baby ligt in stuit, en bewoog een aantal dagen wat minder. Gelukkig voel ik het nu heel erg goed. Wanneer ik toch twijfels had kon ik bellen om een CTG te laten maken.
Morgenmiddag gaan we naar de gynecoloog om te kijken of het nog gedraaid kan worden. Vind het best spannend allemaal en ik ben wel van plan om me goed te laten voorlichten.
Bij mij nog nog maar 1quote:Op zondag 7 januari 2007 17:21 schreef Slaapmeisje het volgende:
En toen stonden er nog maar twee boven mij ...![]()
Verder eigenlijk niet veel te melden hier. We zijn nog steeds druk bezig met de voorbereidingen in huis, inkopen van de laatste spulletjes en het boeltje verzamelen voor de ziekenhuistas en ik voel me nog steeds heel erg goed. En natuurlijk elke dag lekker uitslapen nu het nog kan![]()
Gwennert, dat is schrikken zeg! Je zou dat morgen best kunnen vragen. Wie weet kun je even tussendoor, ik hoop het in elk geval voor je.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:20 schreef Gwennert het volgende:
hier gaat t even niet goed, ben nu 6 weken en 5 dagen en had net bruin bloed in mn onderbroek en rozig slijm met afvegen... was helemaal in tranen...heb de vlos even gebeld, ben er wat rustiger door geworden... morgen moet ik weer bellen hoe het vanacht is gegaan...
zit te denken om morgen, als ik voor controle bij de spoed eisende hulp zit voor mn vinger, te vragen of hij me niet door kan sturen voor een echo...
de vlos heeft me ervan verzekerd dat dit dus echt niet door de antibiotica komt... maar toch, ik voel me zo rot... heb geen krampen, alleen wat bloedverlies, maar niets in de urine... ben van de schrik alleen vreselijk misselijk...
Vanavond? Maar heb je dan wel honingthee in huis?quote:Op zondag 7 januari 2007 23:56 schreef Ladybos het volgende:
Slaapmeisje, nog maar 2 boven jeWanneer kom je nou thee drinken ??? Straks is Bompie er al !
Niet zat? Men o men ik kan niet wachten tot ik mijn lijf weer "terug" hebquote:Op maandag 8 januari 2007 10:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Vanavond? Maar heb je dan wel honingthee in huis?
Nikky het is inderdaad retespannend nu he. Voor jou wel fijn om te weten denk ik dat je uiterlijik 17 januari mama wordt, maar dat kan natuurlijk ook eerder.
Gwennert wat eng zeg. Hopelijk blijft het vandaag rustig en is het een eenmalig iets. Hou je taai
Hier nog alles rustig hoor. Straks nog even naar de verloskundige, maar er zal weinig zijn veranderd ten opzichte van vorige week. Ik voel me nog steeds hartstikke goed, slaap nog prima en ben het nog lang niet zat om zwanger te zijn
quote:Op maandag 8 januari 2007 16:43 schreef Gwennert het volgende:
... heb vandaag voor ukkie gezongen... hoort tie wel niet, maar ik werd er zelf rustiger van...
Ik heb nog niets gehoord van Andrea, ze zou me smsen als er wat gebeurde. Op MSN is ze trouwens ook niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:11 schreef oYo het volgende:
Andrea, al wat gerommel? Jij bent aan de beurt!
Slaapmeisje nog alles okay?
Nikky is gepland, eigenlijk minder leuk voor de neutrale toeschouwer.Maar alles gaat verder wel okay toch?
Laatst vroeg iemand er ook al naar, maar volgens mij is Catootje niet meer langs geweest!quote:Op zondag 7 januari 2007 20:51 schreef dutchie het volgende:
Iemand nog iets van Catootje gehoord in de tussentijd?
Jellyrose van harte!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gehoord van Andrea, ze zou me smsen als er wat gebeurde. Op MSN is ze trouwens ook niet.
Gwennert, wat schrikken zeg... sterkte en hopelijk is het niets.
Jellyrose, van harte gefeliciteerd!!![]()
Edit: het is allemaal rustig bij Andrea.... heb net met dr gesmst.
Wat Catootje betreft: laatste post 33 dagen, 4 uur geleden.
oYo zie mijn edit, ik heb gesmst met Andrea en alles is rustig... zodra er wat nieuws is, gaat ze me smsen en zal ik jullie op de hoogte houden.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:04 schreef oYo het volgende:
[..]
Jellyrose van harte!
Diaan, misschien is Andrea wel aan het puffen...
Vreemd dat Catootje niet meer post. Misschien verplichte rust op bed?
Ze had toch ook fokvrienden IRL? Geen nieuws via hen?
Volgens mij weet ze dat welquote:Op maandag 8 januari 2007 20:51 schreef oYo het volgende:
Als ze maar weet dat ze bovenaan de lijst staat
quote:Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Heb net chip ding van digitale camera in diskette gleuf gedaan, nu is chip weg. Eens kijken hoe ik dat ga opbiechten vanavond.
Wat fijn!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef Ka-stone het volgende:
Ja, Appelsap, de schimmel is helemaal weg. Heb de vk er pas naar laten kijken. Had namelijk niet zoveel zin om naar de dokter te gaan. En jij heb jij er nog last van?
"Nou, ja euh, dat is niet zo slim, dan moeten we maar even kijken of het er nog uitgehaald kan worden".....quote:Op maandag 8 januari 2007 21:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Zeker niet goed gekeken...? En hoe reageerde je lief?
Ik lees het ook nu pas KP!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:15 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
"Nou, ja euh, dat is niet zo slim, dan moeten we maar even kijken of het er nog uitgehaald kan worden".....![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 23:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:Vandaag weer een echo gehad, en ons ukje gaat als een speer, ligt zelfs iets voor op schema, het weegt nu 2080 gram en is 40 cm....en zo schattig...het heeft al haar!!
Zoals het nu lijkt gaat het straks geboren worden met een flinke bos haar! Leuk!!!
Ja idd knap die techniek van tegenwoordig, ze meten zo allerlei botjes ed op van je ongeboren kindje, en dat ze het gewicht kunnen bepalen...ook zoiets. Maar wel leuk om te weten! En ik hoop ook dat uk weer terug draait, we zien het wel, er is nog tijd! Vind het ook zo leuk dat te zien was dat er haartjes op het koppie groeien, als ik de foto van pasgeboren Julia zie....GEWELDIG! zo'n bos haarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:57 schreef Sidn3y het volgende:
XXXKarinXXX fijn dat het zo goed gaat met uk, hopelijk is uk zo lief weer terug te draaien. En dat de bloeddruk maar niet verder stijgt! Ik vind het trouwens wel knap dat ze het gewicht van uk adhv een echofoto kunnen bepalen (al hoor je vaak dat ze er ver naast zitten, maar dan nog).
En verder iedereen natuurlijk veel sterkte met de zuurbranden, vermoeidheden, vochtophopingen en andere dingen waar je last van kan hebben!!
Gisteren is bij ons de babykamer en de kinderwagen bezorgd. Er kan nu dus begonnen worden (na het schoonmaken ervan, het is nogal stoffig) met kleertjes wassen en inruimen (erg prettig want wat een zooi ligt er her en der). De kinderwagen, nieuw uit doos, die stinkt!!! Toen deze gisteren in de woonkamer stond, roken we buiten bij de voordeur de lucht, bah. die zetten we dus nog maar niet boven, die mag eerst luchten.
Oh enne, uk heeft de laatste dagen steeds de hik.
Hmm, als dat alles is wat je typt, bedoel je dan te zeggen dat je je hier mag melden??quote:
Ik dacht ook een beetje hetzelfde...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, als dat alles is wat je typt, bedoel je dan te zeggen dat je je hier mag melden??
Of niet natuurlijk, dan is dit niet echt een leuke post![]()
Dat houd jij eeeeeeecht niet vol!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, doe maar rustig aan hoor. Jullie hebben iig minimaal 3 weken rusten ik geloof zelfs dat stinkie het de eerste 3 maanden aan niemand zou willen vertellen en dan kan het dus ook niet op FOK ivm meelezende vrienden...
In dat geval zou ik nu al stoppen met eten en drinken, dan ga je morgen van je stokje en ben jij het spoedgeval wat tussendoor komtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef nikky het volgende:
Ik heb helemaal nog geen schoentjes.
En helaas BE. Niets noppes nada
Ben bij sectio spreekuur geweest. Wat foto's gezien van een keizersnede en uitgelegd wat ik kan verwachten en wat men allemaal doet. Ik moet mij smorgens om 9.30 al melden en zal ergens in de middag om 12.30 aan de beurt zijn. Mits er niemand tussendoor moet. Want voor je het weet ben je hier pas savonds aan de beurt. En ik mag vanaf 12 uur snachts niets meer hebben qua eten en drinken. Eten begrijp ik nog maar water
. Moet ik van mijn stokje afgaan ofzo?
.
Dan kom ik vast aan een infuus wegens uitdrogingquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
In dat geval zou ik nu al stoppen met eten en drinken, dan ga je morgen van je stokje en ben jij het spoedgeval wat tussendoor komt
Of zou dat niet zo werken
Jahoe, doe mij een lol.....en heb er eens 2 in je buik !!!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef Gwennert het volgende:
oooh ja, alleen om neer te zetten, super!![]()
hier is alles rustig... na zondagavond dus echt wat bruin bloed en rozig slijm te hebben verloren was het maandag alleen bruin slijm, en vandaag niets meer... alleen wat afscheiding vandaag. heb de afgelopen dagen helemaal geen kramp gehad, alleen die bewuste zondagavond diaree, maar dat kwam van de antibiotica. dus ik denk toch een adertje of zo.. ik ben de schrik weer een beetje te boven, pfff vreselijk vond ik het... maar manlief en ik hebben het vertrouwen weer een beetje meer terug, en genieten er weer wat van. vandaag 7 weken...![]()
heb contact gehad met de vlos, maar ik krijg geen echo of iets. is ook nog wel vroeg. ik moet echt gewoon wachten hoe het verder gaat...
enne Kapitein pannekoek, we hebben 2 tweelingen in de familie, bij mn moederskant. een oom, en een nicht. ik begreep van toen mn zus zwanger was, dat dat te ver was... of hoe je dat ook noemtwe wachten de echo wel af... al moet ik eerst naar de vlos... over 2 weken...
duurt dat lang zeg....
Mooi zo!!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef Gwennert het volgende: maar manlief en ik hebben het vertrouwen weer een beetje meer terug, en genieten er weer wat van. vandaag 7 weken...![]()
10 rolletjes aan elkaar plakken misschien??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef Sidn3y het volgende:Wat trouwens wel grappig is, m'n vriend kan het hartje van de kleine horen met zo'n wc-rolletje. Adhv waar je het hoort, weet je ook hoe je beebje ligt. (en aan de schopjes en de hik kan je ook veel afleiden natuurlijk)
Wel flauw dat ik zelf niet ook kan luisteren...
Dat ga ik ook zeker doen dat volproppenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef Sidn3y het volgende:
Nikky ik zou me om half 12 nog even volproppen met een goede maaltijd hoor en nog even flink drinken (al is dat 's nachts natuurlijk weer bagger). Stel je voor dat je tot 5 uur moet wachten voor je aan de beurt bent, pfffff. Maar het is toch volgende week woensdag? (of heb ik nou wat gemist?)
ik mocht vanaf smorgens 6 uur niks meer drinken, behalve dan met de medicijnen die ik moest innemen. en ik werd de eerste keer om 10 uur naar de OK gereden, en de 2e keer om 08.30.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef nikky het volgende:
Ik heb helemaal nog geen schoentjes.
En helaas BE. Niets noppes nada
Ben bij sectio spreekuur geweest. Wat foto's gezien van een keizersnede en uitgelegd wat ik kan verwachten en wat men allemaal doet. Ik moet mij smorgens om 9.30 al melden en zal ergens in de middag om 12.30 aan de beurt zijn. Mits er niemand tussendoor moet. Want voor je het weet ben je hier pas savonds aan de beurt. En ik mag vanaf 12 uur snachts niets meer hebben qua eten en drinken. Eten begrijp ik nog maar water
. Moet ik van mijn stokje afgaan ofzo?
.
Mijn bed kan al niet op klossen. En ik heb geen zin dat als ik naar huis mag na de KS dat ik op mijn slaapkamer moet gaan liggen omdat gewoon zitten en dergelijke nog niet wil op mijn bank.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:41 schreef linda856763 het volgende:
Nikky, wat voor bed moet jij hebben dan? Ik had helemaal geen ander bed
Ik heb het vanmiddag gevraagd en kreeg toch echt te horen dat ik niets mag eten en drinken vanaf 12 uur snachts, en ook als ik pas om 5 uur smiddags zou worden geholpen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:24 schreef Gwennert het volgende:
@ nikky, ik moest laatst nuchter komen ivm een vermoedelijke blinde darm, maar ik slikte toen medicijnen die ik echt met wat voedsel in moest nemen, anders kreeg ik er maagklachten van. met 2 droge toostjes en een glas water mocht ik ze innemen, en mocht ik geopereerd worden was dit lichte ontbijtje echt geen probleem... ik zou het gewoon nog een keer vragen...
Dat was mij ook "beloofd"quote:
Mijn bevalmaatje krijgt die camera in der handen gedrukt en die twee tapes moeten helemaal volquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:19 schreef Leah het volgende:
[..]
Dat was mij ook "beloofd". Helaas is de ervaring beide keren geweest dat het nogal verschilt per verpleegkundige. Het zal vast meevallen, maar ik weet nog dat ik het de tweede keer zelfs aangekaart heb bij de gyn, die er helemaal voor was. Toch liep dat gedeelte niet echt op rolletjes
.
Oh ja, en laat veel filmen van je baby, als je de kans hebt. Ik dacht helemaal bij de les te zijn, maar door de morfine die je de eerste 24 uur krijgt was ik toch weer een heel stuk kwijt. Is wel heel fijn als je later nog beelden op je gemakkie terug kunt zien.
Is ook zo, hier heeft beide keren een vk inderdaad foto's gemaakt. Vooral die van nr. twee zijn echt prachtig, ben d'r zielsblij mee, nog steeds.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:22 schreef nikky het volgende:
[..]
Ze zei dat zij er een veel betere kijk op had vanuit die hoek, de persoon zelf mag nl niet om het doek heenlopen..
Tip: geen hangertjes kopen joh, die dingen krijg je mee bij de kleertjes die je koopt, na een tijdje kom je er in om.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef Sidn3y het volgende:
en hangertjes heb ik ook nog niet! binnenkort kopen![]()
Waarom moet ik dan iedere keer hangers bijkopen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef easy-going het volgende:
Tip: geen hangertjes kopen joh, die dingen krijg je mee bij de kleertjes die je koopt, na een tijdje kom je er in om.
Andrea, gefeliciteerd. Nena, welkom! Snelle bevalling zeg!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 08:08 schreef Diaan73 het volgende:![]()
![]()
Even wat nieuws omtrent Andrea.... ik heb haar gisterenavond nog om half 11 gesproken op MSN en vanochtend kreeg ik een smsje dat vannacht om 4:04 uur hun dochter NENA is geboren. Ze weeg 3340 gram en is 51 cm. Het was een perfecte, thuis, bevalling van 5 uurtjes.![]()
![]()
![]()
Andrea van harte gefeliciteerd... dikke kusknuffel van ons![]()
![]()
Hyrdofiele luiers, sokjes, pyama's, rompers en gewone luiers. Dat ligt er hier iig in, maar de ervaring leert dat je als de baby er eenmaal is alles weer een nieuw plekje gaat geven.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:49 schreef Sidn3y het volgende:
Andrea gefeliciteerd met Nena!!
En Lishe natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geen hangertjes kopen? Ik heb pas 2 pakjes gekocht, zonder hangertjes helaas en verder heb ik minimaal 5 tassen met kleding staan van m'n schoonzus (ook zonder hangertjes natuurlijk). Toch maar een setje kopen denk ik, want ik verwacht niet veel pakjes te kopen voor die tijd (al heb ik nog hangertjes van mezelf van vroeger, misschien passen die ook wel, al zijn die lang niet zo schattig want het zijn geen babyhangertjes).
Trouwens, hoe delen jullie de commode in? Ik heb 3 laden. Denk dat de bovenste lade voor rompertjes en luiers is. Wat is verder handig om in de commode te doen?
Valt wel mee hoor denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Kan ik me niet voorstellen, Nikky. Dat zou wel heel raar zijn.
Ik heb net met Icare gebeld. En ik krijg hem gewoon niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Kan ik me niet voorstellen, Nikky. Dat zou wel heel raar zijn.
Ik heb geen bed dat op vier punten steunt. Als ik er klossen/kratten onder zou gooien dan vernaggel ik mijn bed en zullen de bevestigingspunten hett wel heel zwaar te verduren krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:46 schreef dutchie het volgende:Hoe zit dat dan met jouw bed, moet toch kunnen? Of op bierkratjes dan?
De intake is allang geweest. Maar toen was het nog niet bekend dat ik een KS zou krijgen. Ik moest voor klossen zorgen. Tot ik erachterkwam dat dat niet onder mijn bed wil.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef dutchie het volgende:
Nikky is er al iemand geweest voor de intake? Zo niet, laat ze naar je bed kijken. Ze zien snel genoeg hoe of wat en weten anders vast wel een oplossing.
Ik zal eens kijken of ik hier de supermarkt ook lief kan aankijkenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:55 schreef Githa het volgende:
Kratjes werken goed hoor NikkyOns bed kon ook niet op klossen, maar we konden bij de supermarkt zo 12 bavaria kratjes meekrijgen zonder statiegeld te betalen
![]()
Hier mag dat niet, een extra matras.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:05 schreef oYo het volgende:
Nikky, andere tip. Probeer een extra matras te regelen bij kenissen van een logeerbed.
Bed wordt ook hoger en voldoet dan. Hebben wij ook gedaan.
Ja, wij hadden het bed ook netjes op klossen, maar volgens de kraamhulp is dat alleen nodig als de bevalling thuis is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:00 schreef _Bar_ het volgende:
Hier mochten we het bed weer laten zakken van de kraamhulp...
wel ziekenhuisbevalling
Hier was het ook nodig voor de kraamtijd inderdaad, dan hoeft de kraamverzorgster niet te bukken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:56 schreef minoes_ het volgende:
Ik dacht juist,dat het bed ook omhoog moest voor de verzorging van de kraamvrouw en het opmaken van het bed door de kraamverzorgsterIk beval ook niet thuis,maar als het nu in ene heel snel gaat,dan zal je wel moeten toch?En dan moet je bed toch ook omhoog staan?En bierkratjes moet toch kunnen Nikky,daar kun je de rand op laten rusten,evt.met een doek ertussen.
Groetjes,Minoes![]()
Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef poohy het volgende:
Zojuist is mijn vriendin bevallen van een kerngezonde zoon![]()
Vanmiddag om 12.00 is ze bevallen en ik heb de afgelopen maanden natuurlijk enorm meegeleefd![]()
We zijn echt ontzettend close (sinds ons 12e jaar), maar tot mijn grote teleurstelling kan ik de kleine morgen pas zienOuders en schoonouders kunnen wel langskomen.
Tsja, dit soort situaties gebeuren natuurlijk altijd en aan de ene kant wil ik niet gaan jammeren als een klein kind van: 'zij mogen wel en ik mag niet' ..
Maar ik baal er echt van.. ook al weet ik dat ze beter zo min mogelijk mensen kunnen zien na zo'n bevalling en beter met z'n drietjes kunnen zijn.
Toch zit het mij enorm dwars![]()
huh 28 uur??? Waarom??? Echt weinig! Wij krijgen 40 uur!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:
Heb zojuist de intake van de kraamzorg gehad.
Ik krijg maar 28 uur zoals het er nu naar uitziet. Ik vind het echt weinig!
Karin die po hebben ze nodig om de nageboorte in op te vangen, is me net verteld.
Die moet ik ook nog regelen.
Bedankt voor je reactie Karinquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.
Het wordt ook echt door de kraamhulp afgeraden om meteen een boel mensen rond je bed te hebben.
Probeer het naast je neer te leggen, en voor je het weet is het al morgen!!
Het gaat nu even niet om jou, maar om je vriendin en haar gezinnetje.....hoe hard het ook is voor jou op dit moment....
28 uur???? dat klinkt inderdaad als echt heel weinig.. ik heb altijd heel naief gedacht dat het minstens 40 uur was ofzoquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:
Heb zojuist de intake van de kraamzorg gehad.
Ik krijg maar 28 uur zoals het er nu naar uitziet. Ik vind het echt weinig!
Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef jellyrose het volgende:
Nou dat is al iets dan Appelsap, maar toch.. als je inwonend bent wordt er van je ouders verwacht gewoon thuis te zijn en je te verzorgen, terwijl die misschien wel net zo veel of nog veel meer werken dan een eventuele partner? Wat is dat nou weer voor rare regel...![]()
Mijn man werkt vanuit huis, krijg ik dan ook per definitie minder kraamzorg uren bijvoorbeeld?
Ahhhaaa.. maar ik dacht dat de kraamverzorgster eigenlijk sowieso alleen HEEL lichte huishoudelijke taken uitvoerde zoals vaatwasser inruimen enzo? Ik heb geen van m'n vriendinnen ooit gehoord over stofzuigen of ramen lappen ofzo (om maar iets te noemen..), vandaar dat ik het vraag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef appelsap het volgende:
[..]
Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.
Die heb ik niet aangezien het logeerbed bezet is voor degene die mij verzorgt als ik uit het ziekenhuis kom. Dus ze hebben gewoon pechquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:57 schreef appelsap het volgende:
Nou inderdaad Nikky, als je er geen krijgt hebben ze pech.
Het beste wat je nu kunt doen is een extra matras erop als je die hebt.
Ik had met de intake al gelijk 54 uur gekregen wegens een bijzonderheid. En ze meldde dat als ik een KS zou ondergaan of een ander medische indicatie zou krijgen zou ik de resterende 10 uur ook krijgen en krijg ik in totaal het max van 64 uur.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:17 schreef Ka-stone het volgende:
Vandaag ook het intake gesprek gehad. Krijg inderdaad 40 uur kraamzorg. Wanneer ik in het ziekenhuis beval, daar ga ik eigenlijk wel een beetje van uit gezien de vorge bevallingen, gaat er 1/8 deel van de uren nog af. Ik heb gevraagt hoe het dan zit met de andere kinderen, ik heb er al drie rondlopen, de oudere kinderen kunnen zich prima zelf helpen en de jongste wordt wel met vanalles geholpen. En m'n man is in de kraamperiode thuis, er is dus hulp genoeg.
Nou eigenlijk vind ik het allemaal wel goed hoor, ben namelijk erg op mezelf tijdens de kraamperiode en heb dan graag "eigen" mensen om me heen.
Ja gaat wel hoor. Het is zwaar en pijnlijk maar dat hoort erbijquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:18 schreef miss_bleu het volgende:
* miss_bleu komt even uit lurk stand. Gaat ie nog Nikky?
Ik zou de kinder slaapkamer beneden doen en zelf boven blijven slapen. Das wel zo makkelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:59 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
kwestie (met de vraag of je even mee wil denken)
Kwestie :
Wat is wijsheid ? Kinderkamer beneden? Of 1 naar boven en wij naar beneden ? Als ik beneden slaap, dan moet ik met tweelingbuik naar de 3e verdieping voor de douche...nu naar beneden voor de wc, als ik dus beneden slaap heb ik wc op 5m. afstand....Als kinderen beneden gaan slapen, dan alles bij de hand...pfff iemand suggesties ??![]()
Nog een weekje mop!quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:36 schreef nikky het volgende:
Ja gaat wel hoor. Het is zwaar en pijnlijk maar dat hoort erbij. Het is het allemaal waard
dankjewel, schat. Ik weet dat jij boven wil slapen, maar ik vroeg het ff niet aan je..quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:40 schreef manny het volgende:
[..]
Ik zou de kinder slaapkamer beneden doen en zelf boven blijven slapen. Das wel zo makkelijk.
Jij begrijpt het prima! Dat is de indeling van mijn huis, heel vreemd i know. Huis uit 1908, Den Haag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:26 schreef livelink het volgende:
Lishe en X-tracer, gefeliciteerd!!!Echt geweldig nieuws, zeg.
Kapitein_Pannekoek, ik begrijp de indeling van jouw huis niet helemaal. Heb je nou beneden 1 slaapkamer, boven ook maar 1 slaapkamer en op de 3e verdieping alleen maar 1 badkamer?
Ik zou dan zelf denk ik beneden gaan slapen en de kinderen boven.
Nicky, sterkte met de laatste loodjes. Het begint nu echt heel dichtbij te komen.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:41 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
dankjewel, schat. Ik weet dat jij boven wil slapen, maar ik vroeg het ff niet aan je..![]()
Lekker lomp daar op je werk zeg! En natuurlijk had je willen horen dat ze je een hart onder de riem staken. Dat heb ik wel gehad terwijl ik heel zenuwachtig was om te zeggen dat ik niet meer mocht werken. Mijn leidinggevende was juist erg begripvol en steunt me op dit moment nog steeds zelfs. Jammer dat niet alle werkgevers zo "lief" kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef minoes_ het volgende:
Heel verhaal-
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:33 schreef simmu het volgende:
simmu en sangdrax hebben de zwangerschapstest gedaan, en er waren *twee* streepjes
maar weet iemand wat we nu verondersteld worden te doen?
simmu mag niet roken, geen koffie en geen alcohol, en we moeten volgens de dokter een afspraak maken met de verloskundige, hebben we nog iets gemist?
Er zijn bij de IKEA speciale wieltjes voor laminaat. Die heb ik nl ook ooit gehaald voor mijn salontafel.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:34 schreef Anitra het volgende:
Nikky wieltjes zijn ook niet alles op lamninaat. Misschien zo'n bureau mat eronder, want hier hebben juist wieltjes van bureaustoelen het laminaat vernaggeld.
auw ontploffede schaambenen zijn niet fijn. Hopenlijk word het wat minder.
Ik weet niet of het eronder past om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:40 schreef Anitra het volgende:
Kan je die wieltjes ook voor stoelen halen dan? Want hier ikea bureaustoel maakt er ee potje van hier.nu heb ik de pc 3x verhuisd dus de ene kant van de kamer is nu redelijk gelijk afgesleten dus het valt minder op nu
simmu gefeliciteerd!
Ik zou gewoon zo'n plastic mat onder je bureaustoel leggen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:40 schreef Anitra het volgende:
Kan je die wieltjes ook voor stoelen halen dan? Want hier ikea bureaustoel maakt er ee potje van hier.nu heb ik de pc 3x verhuisd dus de ene kant van de kamer is nu redelijk gelijk afgesleten dus het valt minder op nu
simmu gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |