abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 11:24:54 #201
81992 Githa
pi_45205908
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:49 schreef Sidn3y het volgende:
Andrea gefeliciteerd met Nena!!
En Lishe natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geen hangertjes kopen? Ik heb pas 2 pakjes gekocht, zonder hangertjes helaas en verder heb ik minimaal 5 tassen met kleding staan van m'n schoonzus (ook zonder hangertjes natuurlijk). Toch maar een setje kopen denk ik, want ik verwacht niet veel pakjes te kopen voor die tijd (al heb ik nog hangertjes van mezelf van vroeger, misschien passen die ook wel, al zijn die lang niet zo schattig want het zijn geen babyhangertjes).
Trouwens, hoe delen jullie de commode in? Ik heb 3 laden. Denk dat de bovenste lade voor rompertjes en luiers is. Wat is verder handig om in de commode te doen?
Hyrdofiele luiers, sokjes, pyama's, rompers en gewone luiers. Dat ligt er hier iig in, maar de ervaring leert dat je als de baby er eenmaal is alles weer een nieuw plekje gaat geven.
pi_45206019
Andrea gefeliciteerd met Nena!

Lishe ook welkom terug in dit topic

Sidn3y, ik heb een ladenkast met 3 laden. Bovenste la alle kleding incl rompertjes en mutsjes, sokjes, slofjes ed in mt 50/56, tweede la hydrofiel luiers en flanellen luiers ed, onderste la de kleding in mt 62/68. Billendoekjes naast het aankleedkussen, overige verzorgingsspullen incl stapeltje luiers op de plank erboven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 januari 2007 @ 11:37:06 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45206202
Andrea, gefeliciteerd.
  Milf woensdag 10 januari 2007 @ 11:43:06 #204
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_45206347
Vraag:

Mijn bed kan niet op klossen. Ik krijg een KS en ik kom niet in aanmerking voor een kraambed? .

WTF?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:45:46 #205
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45206413
Kan ik me niet voorstellen, Nikky. Dat zou wel heel raar zijn.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:46:09 #206
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45206420
Hoe zit dat dan met jouw bed, moet toch kunnen? Of op bierkratjes dan?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:48:01 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45206472
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Valt wel mee hoor denk ik.
Ze gaan er in principe gewoon vanuit dat iedereen zelf voor een verhoogd bed zorgt.
Ook mensen met een KS. Dus zo'n speciaal bed wordt niet zomaar vergoed.

Er zijn zat mensen die ergens een eenpersoonsbed vandaan halen/lenen en die verhogen als het eigen bed niet omhoog kan of zo.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:49:06 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45206493
Nikky is er al iemand geweest voor de intake? Zo niet, laat ze naar je bed kijken. Ze zien snel genoeg hoe of wat en weten anders vast wel een oplossing.
pi_45206510
Sidn3y, als je niet al te kieskeurig bent is het wellicht een idee om even bij de prenatal langs te gaan.Daar staat vaak een doosvoor de deur met doorzichtig plastic hangertjes. Ik heb er stapels van
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 11:55:43 #210
81992 Githa
pi_45206667
Kratjes werken goed hoor Nikky Ons bed kon ook niet op klossen, maar we konden bij de supermarkt zo 12 bavaria kratjes meekrijgen zonder statiegeld te betalen
  Milf woensdag 10 januari 2007 @ 11:56:46 #211
16000 nikky
pi_45206708
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Ik heb net met Icare gebeld. En ik krijg hem gewoon niet.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:46 schreef dutchie het volgende:
Hoe zit dat dan met jouw bed, moet toch kunnen? Of op bierkratjes dan?
Ik heb geen bed dat op vier punten steunt. Als ik er klossen/kratten onder zou gooien dan vernaggel ik mijn bed en zullen de bevestigingspunten hett wel heel zwaar te verduren krijgen.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef dutchie het volgende:
Nikky is er al iemand geweest voor de intake? Zo niet, laat ze naar je bed kijken. Ze zien snel genoeg hoe of wat en weten anders vast wel een oplossing.
De intake is allang geweest. Maar toen was het nog niet bekend dat ik een KS zou krijgen. Ik moest voor klossen zorgen. Tot ik erachterkwam dat dat niet onder mijn bed wil.

Ik regel gvd zelf wel een bed ergens. Maar een klacht ga ik zeker indienen. Wat is dit nou voor een gezeik zeg. Nee ik mag na de operatie dus lekker de hele dag op mijn slaapkamer boven blijven liggen en af en toe naar beneden. En wassen kon wel onder de douche zei de mevrouw van icare ( 0900belslet ) want dat was bij haar schoonzusje ook zo. Ik ben verdorie je schoonzusje niet. . De wond moet ook verzorgt worden en gecontroleerd en dat gebeurd op bed muts!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 10 januari 2007 @ 11:57:11 #212
16000 nikky
pi_45206726
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:55 schreef Githa het volgende:
Kratjes werken goed hoor Nikky Ons bed kon ook niet op klossen, maar we konden bij de supermarkt zo 12 bavaria kratjes meekrijgen zonder statiegeld te betalen
Ik zal eens kijken of ik hier de supermarkt ook lief kan aankijken .
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:05:26 #213
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45206938
Nikky, andere tip. Probeer een extra matras te regelen bij kenissen van een logeerbed.
Bed wordt ook hoger en voldoet dan. Hebben wij ook gedaan.
pi_45206979
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:05 schreef oYo het volgende:
Nikky, andere tip. Probeer een extra matras te regelen bij kenissen van een logeerbed.
Bed wordt ook hoger en voldoet dan. Hebben wij ook gedaan.
Hier mag dat niet, een extra matras.
Dat zou wel makkelijk zijn.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:22:48 #215
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45207467
Andrea, wat heb je dat even tussendoor gedaan zeg, wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd met NENA

Appelsap, waarom mag een matras niet, het gaat toch om de hoogte van het bed?

Kleerhangertjes had ik hier van tevoren bijna geen, in de kraamtijd wilde ik alle gekregen kleding ophangen aan een lijntje en heb ik mijn moeder als de sodemieter hangertjes laten regelen. Nu kom ik er inderdaad in om en is nog niet eens 1/3 deel behangen met kleding.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45207685
Pm-girl, ik zou het niet weten. Ik kreeg gister bij de VK een foldertje mee en daarin staat dat het niet de bedoeling is om het bed te verhogen met een extra matras. Er staat niet bij waarom, toch maar eens navragen want ik zie zelf ook niet in waarom niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:33:42 #217
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45207838
Andrea! Gefeliciteerd met Nena!

En Lishe! Wat ene mooi nieuws. Van harte met je zwangerschap!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45207980
Die plank boven de commode dat wordt nog even passen en meten hoe die gaat komen, maar ik ben bang dat het meer een knuffelplank gaat worden dan een nuttige plank. Door het schuine dak moet deze een stuk naar rechts (waar die dan weer in de knel gaat komen met de openslaande deur). Ik ga er dus vanuit dat ik alles in de commode moet proppen.
De hydrofiel luiers die was ik even vergeten (nog niet gekocht), daar zal ik een plekje voor open laten. Net als voor de badcape denk ik.
De kleertjes, tja als je ze in de commode doet heb je eigenlijk ook geen hangertjes nodig. Bedankt voor de tip dat ze weleens bij de Prenatal liggen (was er gisteren nog, maar dat is me natuurlijk niet opgevallen).

Nikky echt vervelend dat ze niet meewerken met dat bed. Je hebt nu echt wel andere dingen aan je hoofd dan dit soort gezeur.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:39:02 #219
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_45208006
Gefeliciteerd met jullie dochter, Andrea en partner!

En Lishe gefeliciteerd met je streepjes!!!

Wat rottig dat je nu op deze manier met verlof gaat Minoes, maar het komt vast goed!

En wat een gedoe met dat bed Nikky Hopelijk wil de supermarkt tijdelijk wat kratjes afstaan en anders geef je als kraamkado flesjes bier weg...
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_45208059
Andrea, van harte gefeliciteerd met Nena

Lishe van harte met je zwangerschap
pi_45208115
Heeft iemand trouwens enig idee waar je een plastic hoes kan kopen voor over je matras?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:44:28 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_45208184
Wehkamp, beddengoedzaak, markt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:46:08 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45208236
Andrea, van harte met jullie dochter Nena!

En Lishe, wat leuk! Gefeli!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:50:52 #224
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45208385
Andrea, gefeliciteerd met Nena

Lishe, nogmaals gefeliciteerd
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45208529
Andrea en Lishe, gefeliciteerd

Balen Nikky... Ons bed kon ook niet gewoon op klossen, we hebben dus zes kratten bier gehaald.
Toevallig hebben we gister gezamelijk de laatste twee flesjes soldaat gemaakt. Toch een beetje emo, al weer iets "afgesloten"
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:00:20 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45208685
Hier mochten we het bed weer laten zakken van de kraamhulp...

wel ziekenhuisbevalling
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:03:09 #227
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45208780
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:00 schreef _Bar_ het volgende:
Hier mochten we het bed weer laten zakken van de kraamhulp...

wel ziekenhuisbevalling
Ja, wij hadden het bed ook netjes op klossen, maar volgens de kraamhulp is dat alleen nodig als de bevalling thuis is.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:37:53 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45209941
Lishe!! Wat leuk zeg!! vind het geweldig voor jullie én voor Luuke... een klein broertje of zusje!
Van harte gefeliciteerd jullie allebei.

Andrea, van harte gefeliciteerd met je dochter Nena!! fijn dat het zo'n voorspoedige bevalling is geworden, heerlijk zeg. En nu maar genieten, dat zal vast wel lukken! (hoewel je wel veel naweeën hebt met zo'n snelle bevalling ... )
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:48:05 #229
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45210270
Nikky, dikke kans dat je helemaal niet meer zoveel in bed wil liggen na de dagen in het ziekenhuis. En als je even belt met de kraamzorginstelling (of is dat Icare ook?) dan kun je vragen of ze het ook oké vinden als je bed niet verhoogd is, of alleen met een extra matras.

Ik snap dat het nu heel erg lijkt alsof dat superbelangrijk is, maar dat is het lang niet altijd. Ook niet vanuit jouzelf, want misschien is in bed liggen wel echt niet meer wat je dan wilt. En de wond verzorgen houdt ook alleen maar in: de wond bekijken. Dat is echt minimaal, is mijn ervaring althans.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:49:42 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45210330
Nikky Nikky, maak je niet zo druk joh. Ik ontving mijn visite gewoon lekker aan bed. Ze blijven toch geen uren. En je bent sneller op de been dan je denkt hoor. Ik heb toen 5 dagen in het zh gelegen (weet niet wat nu de standaard is voor een ks) en gedurende die dagen was ik al redelijk mobiel. Zelf douchen lukte al in het zh. Voor jezelf is het gewoon een stuk prettiger als je rustig aan doet. Je bent een kraamvrouw en dat zul je vanzelf wel merken dan. Dan heb je ineens niet zo'n behoefte om beneden te gaan zitten. Of wel, kijk gewoon hoe het dan gaat. Maak het probleem niet groter dan het is.
pi_45212453
Ik dacht juist,dat het bed ook omhoog moest voor de verzorging van de kraamvrouw en het opmaken van het bed door de kraamverzorgster Ik beval ook niet thuis,maar als het nu in ene heel snel gaat,dan zal je wel moeten toch?En dan moet je bed toch ook omhoog staan?En bierkratjes moet toch kunnen Nikky,daar kun je de rand op laten rusten,evt.met een doek ertussen.

Groetjes,Minoes
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:09:03 #232
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_45212825
Lishe wat goed! Gefeliciteerd.

Andrea van harte gefeliciteerd jullie dochter Nena
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:11:31 #233
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45212891
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:56 schreef minoes_ het volgende:
Ik dacht juist,dat het bed ook omhoog moest voor de verzorging van de kraamvrouw en het opmaken van het bed door de kraamverzorgster Ik beval ook niet thuis,maar als het nu in ene heel snel gaat,dan zal je wel moeten toch?En dan moet je bed toch ook omhoog staan?En bierkratjes moet toch kunnen Nikky,daar kun je de rand op laten rusten,evt.met een doek ertussen.

Groetjes,Minoes
Hier was het ook nodig voor de kraamtijd inderdaad, dan hoeft de kraamverzorgster niet te bukken.
Maar ik zie niet in waarom een extra matras niet mag, maar er zal een reden voor zijn.
Net zoals dat je aan de goede kant van het bed moet liggen voor de verloskundige (tenzij ze linkshandig is!) Hoewel, ik had een linkshandige maar werkte aan de rechtse kant!

Minoes, wat jammer dat je verlof nu zo abrupt in moet gaan, maar weet dat het het beste is, de vk zegt dat niet zomaar.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:17:45 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_45213097
Ik ben ook op bierkratten geboren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45213238
Andrea gefeliciteerd met Nena!

Lishe & Xtracer een brusje voor Luuke!
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:23:42 #236
80382 manny
30 is best veel
pi_45213307
De tweeling is op bierkratten verwekt
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:43:55 #237
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45214017
Zojuist is mijn vriendin bevallen van een kerngezonde zoon
Vanmiddag om 12.00 is ze bevallen en ik heb de afgelopen maanden natuurlijk enorm meegeleefd

We zijn echt ontzettend close (sinds ons 12e jaar), maar tot mijn grote teleurstelling kan ik de kleine morgen pas zien Ouders en schoonouders kunnen wel langskomen.

Tsja, dit soort situaties gebeuren natuurlijk altijd en aan de ene kant wil ik niet gaan jammeren als een klein kind van: 'zij mogen wel en ik mag niet' ..

Maar ik baal er echt van.. ook al weet ik dat ze beter zo min mogelijk mensen kunnen zien na zo'n bevalling en beter met z'n drietjes kunnen zijn.

Toch zit het mij enorm dwars
pi_45214181
Lishe gefeliciteerd met je 2 streepjes
♥ Love is Love ♥
pi_45214670
Andrea GEFELICITEERD met Nena! Weer een meid!!

En Lishe, gefeli met de tweede streep! Wanneer ben je nu uitgerekend?

Hier werd mij bij de intake van de kraamzorg ook verteld dat het bed op klossen moet, voor de kraamhulp, arbo wet enz
En wij weten ook al dat wij niet thuis gaan bevallen.....

Moet overigens ook een weegschaal regelen bij Thuiszorg en een po??? Moet dat echt joh? Ik heb de wc op zo'n korte afstand!!

Ukje zit me nu af en toe een beetje in de weg, vooral met zitten. Eten is soms echt een ramp met zo'n enorme bobbel net onder je ribben.
En zo lief, ukje reageert zo ontzettend op mijn vriend...die hoeft zijn hand er maar op te leggen en krijgt meteen reactie! Hij denkt zelf dat het toeval is, maar volgens mij niet hoor! Ukje heeft al helemaal in de gaten wie zijn papa is!

Minoes, balen is dat he, als je gedwongen moet stoppen met werken! Hier net zo! Enorm balen, maar het voelt wel beter nu moet ik zeggen...En eigenlijk weet je het vantevoren al, maar als de vk het dan zegt is het wel de bevestiging....Ik ben overigens gister wel even naar het werk geweest, even thee drinken. Wel leuk hoor, alle collega's weer gezien en bijgekletst.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_45214835
Heb zojuist de intake van de kraamzorg gehad.
Ik krijg maar 28 uur zoals het er nu naar uitziet. Ik vind het echt weinig!

Karin die po hebben ze nodig om de nageboorte in op te vangen, is me net verteld.
Die moet ik ook nog regelen.
pi_45214837
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef poohy het volgende:
Zojuist is mijn vriendin bevallen van een kerngezonde zoon
Vanmiddag om 12.00 is ze bevallen en ik heb de afgelopen maanden natuurlijk enorm meegeleefd

We zijn echt ontzettend close (sinds ons 12e jaar), maar tot mijn grote teleurstelling kan ik de kleine morgen pas zien Ouders en schoonouders kunnen wel langskomen.

Tsja, dit soort situaties gebeuren natuurlijk altijd en aan de ene kant wil ik niet gaan jammeren als een klein kind van: 'zij mogen wel en ik mag niet' ..

Maar ik baal er echt van.. ook al weet ik dat ze beter zo min mogelijk mensen kunnen zien na zo'n bevalling en beter met z'n drietjes kunnen zijn.

Toch zit het mij enorm dwars
Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.
Het wordt ook echt door de kraamhulp afgeraden om meteen een boel mensen rond je bed te hebben.
Probeer het naast je neer te leggen, en voor je het weet is het al morgen!!
Het gaat nu even niet om jou, maar om je vriendin en haar gezinnetje.....hoe hard het ook is voor jou op dit moment....
pi_45214925
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:

Karin die po hebben ze nodig om de nageboorte in op te vangen, is me net verteld.
Die moet ik ook nog regelen.
huh 28 uur??? Waarom??? Echt weinig! Wij krijgen 40 uur!!
Bij ons gaan er van de 44 basisuren alleen 4 uur af omdat we flesvoeding gaan geven, en als ik een nacht in het zkh moet blijven gaat er nog eens 5 uur af.
En die nageboorte gaan ze bij ons in het ziekenhuis wel wegwerken, moet ik dan nog zo'n po fixen?
pi_45215417
Je hoeft toch alleen een po als je thuis bevalt? Was bij mij wel zo de afgelopen keer. Bed moest wel omhoog, matrashoogte minimaal 70 cm. En het maakte niet uit of je dat met klossen, kratten of extra matrassen deed! Het zou toch wat zijn als je al een hoog bed hebt (boxspring oid) en je die dan alsnog op klossen moet gaan zetten
Ik heb morgen de intake, hoop dat ik wel de 44 uur krijg. Bij Dylan was het nog 64 uur, wel jammer dat het zo terug geschroefd is!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:13 #244
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45215457
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.
Het wordt ook echt door de kraamhulp afgeraden om meteen een boel mensen rond je bed te hebben.
Probeer het naast je neer te leggen, en voor je het weet is het al morgen!!
Het gaat nu even niet om jou, maar om je vriendin en haar gezinnetje.....hoe hard het ook is voor jou op dit moment....
Bedankt voor je reactie Karin
Ik zal het naast mij neerleggen
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:28:10 #245
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_45215763
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:
28 uur???? dat klinkt inderdaad als echt heel weinig.. ik heb altijd heel naief gedacht dat het minstens 40 uur was ofzo Ik ga gelijk mijn verzekering uitpluizen.. jeez.
Red de zeehond!
pi_45215764
Karin, ik zou 28 uur krijgen omdat ik flesvoeding wil gaan geven (min 4 uur) en omdat ik thuis inwonend ben. (min 12 uur volgens Thebe, waar ik de kraamzorg van ga krijgen)

Maar nu.
Ik bel net de verzekering op want ik heb mijn kraampakket nog niet binnen.
Nou geregeld, wordt met spoed opgestuurd, dus ik heb hem of deze week of begin volgende week binnen!
Nou moesten zij ook weten van de kraamzorg en er werd gevraagd hoeveel uur ik zou krijgen. Dus ik het verhaal uitgelegd.. Wordt er tegen me gezegd, nou mevrouw wat raar als u inwonend bent gaan er maar 6 uur vanaf hoor.
Dus nu sta ik op 34 uur en volgens die mevrouw bleef het daar ook op staan omdat er een fout is gemaakt en ze zou het allemaal gaan regelen met de kraamzorg. Dat klinkt toch wat beter.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:32:00 #247
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_45215913
Nou dat is al iets dan Appelsap, maar toch.. als je inwonend bent wordt er van je ouders verwacht gewoon thuis te zijn en je te verzorgen, terwijl die misschien wel net zo veel of nog veel meer werken dan een eventuele partner? Wat is dat nou weer voor rare regel...

Mijn man werkt vanuit huis, krijg ik dan ook per definitie minder kraamzorg uren bijvoorbeeld?
Red de zeehond!
pi_45216061
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef jellyrose het volgende:
Nou dat is al iets dan Appelsap, maar toch.. als je inwonend bent wordt er van je ouders verwacht gewoon thuis te zijn en je te verzorgen, terwijl die misschien wel net zo veel of nog veel meer werken dan een eventuele partner? Wat is dat nou weer voor rare regel...

Mijn man werkt vanuit huis, krijg ik dan ook per definitie minder kraamzorg uren bijvoorbeeld?
Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:40:53 #249
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_45216345
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef appelsap het volgende:

[..]

Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.
Ahhhaaa.. maar ik dacht dat de kraamverzorgster eigenlijk sowieso alleen HEEL lichte huishoudelijke taken uitvoerde zoals vaatwasser inruimen enzo? Ik heb geen van m'n vriendinnen ooit gehoord over stofzuigen of ramen lappen ofzo (om maar iets te noemen..), vandaar dat ik het vraag.
Red de zeehond!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:41:51 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_45216380
Maar dat zou dus betekenen dat als je zelf in een studentenhuis woont en dus bij je ouders gaat bevallen omdat er dan meer ruimte is voor de verloskundige, dat je dan gekort wordt op zorg?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')