Hyrdofiele luiers, sokjes, pyama's, rompers en gewone luiers. Dat ligt er hier iig in, maar de ervaring leert dat je als de baby er eenmaal is alles weer een nieuw plekje gaat geven.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:49 schreef Sidn3y het volgende:
Andrea gefeliciteerd met Nena!!
En Lishe natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geen hangertjes kopen? Ik heb pas 2 pakjes gekocht, zonder hangertjes helaas en verder heb ik minimaal 5 tassen met kleding staan van m'n schoonzus (ook zonder hangertjes natuurlijk). Toch maar een setje kopen denk ik, want ik verwacht niet veel pakjes te kopen voor die tijd (al heb ik nog hangertjes van mezelf van vroeger, misschien passen die ook wel, al zijn die lang niet zo schattig want het zijn geen babyhangertjes).
Trouwens, hoe delen jullie de commode in? Ik heb 3 laden. Denk dat de bovenste lade voor rompertjes en luiers is. Wat is verder handig om in de commode te doen?
Valt wel mee hoor denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Kan ik me niet voorstellen, Nikky. Dat zou wel heel raar zijn.
Ik heb net met Icare gebeld. En ik krijg hem gewoon niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:45 schreef Natalie het volgende:
Kan ik me niet voorstellen, Nikky. Dat zou wel heel raar zijn.
Ik heb geen bed dat op vier punten steunt. Als ik er klossen/kratten onder zou gooien dan vernaggel ik mijn bed en zullen de bevestigingspunten hett wel heel zwaar te verduren krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:46 schreef dutchie het volgende:Hoe zit dat dan met jouw bed, moet toch kunnen? Of op bierkratjes dan?
De intake is allang geweest. Maar toen was het nog niet bekend dat ik een KS zou krijgen. Ik moest voor klossen zorgen. Tot ik erachterkwam dat dat niet onder mijn bed wil.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef dutchie het volgende:
Nikky is er al iemand geweest voor de intake? Zo niet, laat ze naar je bed kijken. Ze zien snel genoeg hoe of wat en weten anders vast wel een oplossing.
Ik zal eens kijken of ik hier de supermarkt ook lief kan aankijkenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:55 schreef Githa het volgende:
Kratjes werken goed hoor NikkyOns bed kon ook niet op klossen, maar we konden bij de supermarkt zo 12 bavaria kratjes meekrijgen zonder statiegeld te betalen
![]()
Hier mag dat niet, een extra matras.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:05 schreef oYo het volgende:
Nikky, andere tip. Probeer een extra matras te regelen bij kenissen van een logeerbed.
Bed wordt ook hoger en voldoet dan. Hebben wij ook gedaan.
Ja, wij hadden het bed ook netjes op klossen, maar volgens de kraamhulp is dat alleen nodig als de bevalling thuis is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:00 schreef _Bar_ het volgende:
Hier mochten we het bed weer laten zakken van de kraamhulp...
wel ziekenhuisbevalling
Hier was het ook nodig voor de kraamtijd inderdaad, dan hoeft de kraamverzorgster niet te bukken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:56 schreef minoes_ het volgende:
Ik dacht juist,dat het bed ook omhoog moest voor de verzorging van de kraamvrouw en het opmaken van het bed door de kraamverzorgsterIk beval ook niet thuis,maar als het nu in ene heel snel gaat,dan zal je wel moeten toch?En dan moet je bed toch ook omhoog staan?En bierkratjes moet toch kunnen Nikky,daar kun je de rand op laten rusten,evt.met een doek ertussen.
Groetjes,Minoes![]()
Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:43 schreef poohy het volgende:
Zojuist is mijn vriendin bevallen van een kerngezonde zoon![]()
Vanmiddag om 12.00 is ze bevallen en ik heb de afgelopen maanden natuurlijk enorm meegeleefd![]()
We zijn echt ontzettend close (sinds ons 12e jaar), maar tot mijn grote teleurstelling kan ik de kleine morgen pas zienOuders en schoonouders kunnen wel langskomen.
Tsja, dit soort situaties gebeuren natuurlijk altijd en aan de ene kant wil ik niet gaan jammeren als een klein kind van: 'zij mogen wel en ik mag niet' ..
Maar ik baal er echt van.. ook al weet ik dat ze beter zo min mogelijk mensen kunnen zien na zo'n bevalling en beter met z'n drietjes kunnen zijn.
Toch zit het mij enorm dwars![]()
huh 28 uur??? Waarom??? Echt weinig! Wij krijgen 40 uur!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:
Heb zojuist de intake van de kraamzorg gehad.
Ik krijg maar 28 uur zoals het er nu naar uitziet. Ik vind het echt weinig!
Karin die po hebben ze nodig om de nageboorte in op te vangen, is me net verteld.
Die moet ik ook nog regelen.
Bedankt voor je reactie Karinquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Tja dat is idd voor jou even een domper dan he! Maar je moet je wel bedenken dat een bevalling ook een zware klus is, en als je dan gelijk een hele lading visite krijgt ben je helemaal aan het eind van je latijn.
Het wordt ook echt door de kraamhulp afgeraden om meteen een boel mensen rond je bed te hebben.
Probeer het naast je neer te leggen, en voor je het weet is het al morgen!!
Het gaat nu even niet om jou, maar om je vriendin en haar gezinnetje.....hoe hard het ook is voor jou op dit moment....
28 uur???? dat klinkt inderdaad als echt heel weinig.. ik heb altijd heel naief gedacht dat het minstens 40 uur was ofzoquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:06 schreef appelsap het volgende:
Heb zojuist de intake van de kraamzorg gehad.
Ik krijg maar 28 uur zoals het er nu naar uitziet. Ik vind het echt weinig!
Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef jellyrose het volgende:
Nou dat is al iets dan Appelsap, maar toch.. als je inwonend bent wordt er van je ouders verwacht gewoon thuis te zijn en je te verzorgen, terwijl die misschien wel net zo veel of nog veel meer werken dan een eventuele partner? Wat is dat nou weer voor rare regel...![]()
Mijn man werkt vanuit huis, krijg ik dan ook per definitie minder kraamzorg uren bijvoorbeeld?
Ahhhaaa.. maar ik dacht dat de kraamverzorgster eigenlijk sowieso alleen HEEL lichte huishoudelijke taken uitvoerde zoals vaatwasser inruimen enzo? Ik heb geen van m'n vriendinnen ooit gehoord over stofzuigen of ramen lappen ofzo (om maar iets te noemen..), vandaar dat ik het vraag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef appelsap het volgende:
[..]
Nee, het ging dan om de huishoudelijke taken, niet zozeer of er iemand thuis is want daar moet je gewoon mantelzorg voor regelen voor als de kraamhulp er niet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |