abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:41:22 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45007243


Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7
Het grote 'rammelaars' topic, deel 8
***
pi_45007351
ik had het op nieuwjaarsdag wel wat lastiger qua gerammel...
Mijn neefje en nichtje zijn zo leuk en lief, dan heb je toch wel zoiets van "wil ik ook!"
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45007371
Ik plak als jullie het goed vinden nog even mijn post van het vorige topic, helemaal aan het eind, in deze nieuwe.

-------------------------

Dag allemaal, ik kom lekker mee-rammelen
Ik ben een kloon, voor de goede orde, maar dat was misschien al duidelijk. Ik durf niet echt onder mijn normale account hier te posten, omdat ik liever niet heb dat mensen uit mijn 'echte' omgeving hier zouden lezen dat ik hier post, in dit specifieke topic. Het is ook weer niet super-geheim ofzo, maar stel dat een bekende in mijn postgeschiedenis gaat zitten neuzen van mijn normale account, dan is het prettiger dat ze dit niet tegenkomen. Zo, verklaringen, verklaringen, over tot de orde van de dag

Op zich hebben wij - voor zover dat al bestaat - de ideale omstandigheden om te gaan proberen een kindje te krijgen. Fijn huis, ruimte genoeg, beiden een baan (met in mijn baan mogelijkheden om eventueel minder te gaan werken), geen schulden m.a.w. gezonden financiële situatie, leuke omgeving (dorpje) voor een kind om op te groeien, stabiele relatie, enz.
We zijn echter allebei van die ontzettend nuchtere, prakische types. Als we het er al eens over hebben, dan komt het meteen op onderwerpen als 'kunnen we het allemaal wel betalen' (ondanks de gezonde financiële situatie), 'worden we geen wrakken als we een stuk minder nachtrust krijgen', 'gaat onze nu zo leuke relatie daar niet enorm onder lijden', 'wat als het kindje niet gezond is', 'waarom is een KDV zo duur', 'word ik 's ochtends niet gek als ik eerst alles thuis gewassen en aangekleed moet krijgen, de hond nog moet uitlaten, kind naar KDV brengen en dan nog eens naar mijn werk'. Dat soort dingen.

Daar tegenover staat dat niets me mooier lijkt dan een kindje van ons samen. Ben heel benieuwd wat het kindje zou hebben van ons. Mijn ogen? Zijn voorliefde later voor bepaalde hobbies? En ik denk dat mijn vriend de beste vader van de wereld zou zijn.

Ik praat mezelf het idee constant uit mijn hoofd door praktische dingen op te noemen die eventueel mis zouden kunnen gaan of tegen zouden kunnen gaan vallen.... Maar ik ben wel 33-en-een-half nu, dus ik kan hier ook niet nog jáááááren over gaan zitten piekeren. De klok tikt.

Op zich vind ik het niet slecht dat we dit soort grote beslissingen niet even impulsief nemen "ach laten we het maar proberen", maar teveel over malen lijkt me ook niet goed. En dan nog maar afwachten, als je er voor zou gaan, of het allemaal lukt natuurlijk. Want misschien is het wel uit een soort zelfbescherming dat ik al die punten voor mezelf steeds herhaal waarom we het niet zouden moeten doen, omdat ik in de afgelopen jaren vaak het idee heb gehad dat ik geen kindjes kan krijgen. En vraag me niet waar ik dat gevoel op baseer, het is er gewoon.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:46:37 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45007423
Oh en Smoezie, ik hoop uiteraard dat je allerlaatste stukje niet waar blijkt te zijn.

Ik heb zelf ook altijd wel een beetje dat gevoel gehad zo van, zal je zien dat het bij juist heel lang duurt of zo.
Daar maakte ik ook nog wel grapjes over na een half jaar of zo. Nu vind ik het niet zo heel grappig meer.
***
pi_45007476
Een paar maanden geleden dacht mijn schoonzus zwanger te zijn en mij overviel het beschamende maar niet te ontkennen gevoel van een soort jaloezie. Ik wilde de eerste zijn die zijn ouders opa en oma maakt! Daar schaam je je toch dood voor, voor dat soort gevoelens...

(PS, als je via 'snel reageren' een post invoert, waar zitten dan de smilies? Ik loop een beetje achter geloof ik haha!)
pi_45007548
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:48 schreef Smoezie het volgende:
Een paar maanden geleden dacht mijn schoonzus zwanger te zijn en mij overviel het beschamende maar niet te ontkennen gevoel van een soort jaloezie. Ik wilde de eerste zijn die zijn ouders opa en oma maakt! Daar schaam je je toch dood voor, voor dat soort gevoelens...

(PS, als je via 'snel reageren' een post invoert, waar zitten dan de smilies? Ik loop een beetje achter geloof ik haha!)
ik ken het gevoel wel ja... Maarja, het moet voor jezelf uiteindelijk toch bijzonder en belangrijk zijn.. Je zult maar (schoon)ouders hebben die het helemaal niet zo belangrijk vinden, dan voel je je misschien best gekwetst als je op jubelreacties gerekend had..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:51:32 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45007613
Die zitten er niet, die moet je dan uit je hoofd weten. Dus de codes zelf intypen. ; ) enzo.

Enneh... die gevoelens ken ik.
Die had ik 3,5 jaar geleden ook, toen mijn zus de eerste keer zwanger was. Die wilden nooit kinderen, zeiden ze, dus ik was er vanuit gegaan dat ik degene zou zijn die mijn ouders opa en oma zou maken.
Niet dat ik het mijn zus niet gunde, integendeel zelfs, maar ik had me daar zo op verheugd. Heel suf.
***
pi_45007636
Ik hoop ook dat mijn gevoel niet klopt wat betreft het laatste stukje, BE. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij er heel snel ook om kunt lachen, om jouw eigen gevoel daarover, omdat het tegendeel voor jou bewezen wordt
pi_45007760
Toch wel fijn om te horen dat die jaloerse gevoelens mij niet een rotmeid maken, omdat ze jullie ook bekend voorkomen... Teigan, uiteraard zou het voor onszelf bijzonder en belangrijk zijn, dat van dat 'opa en oma' leek me gewoon iets heel erg leuks wat er dan bij zou horen

Oh BE, dat is helemaal wat, als zij altijd had geroepen geen kinderen te willen! Dan ga je er inderdaad helemaal van uit dat jij de eerste zult zijn. Ik zou het voor mijn ouders ook zo leuk vinden als ze opa en oma zouden worden, want ik heb 1 zus en die wil geen kinderen. Hmmm. Zal je zien dat....
pi_45007804
Welkom smoezie

Dat gevoel wat je beschrijft dat ken ik ook wel. Ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft, jou kindje moet het ' speciaalst' zijn toch?
pi_45008048
Welkom Smoezie!

Hier was juist de schoonzus (vriendin van de broer van mn man)die dus gezegd heeft dat zij de eerste wou zijn met alles. Ze had het eerste kleinkind al en had ook als eerste willen trouwen, en was dus ook helemaal chagerijnig toen bleek dat wij getrouwd waren op vakantie.

Ik geef daar dan dus weer echt helemaal niks om, ieder kindje is bijzonder, speciaal en geheel uniek
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45008633
Bedankt voor het warme welkom hier meiden, echt heel leuk!
Het is al een fijn gevoel om over dit soort gevoelens en gedachtes te kunnen schrijven hier, want met wie moet je er in godsnaam in je omgeving over praten?

Als ik samen met vriendinnen een meidenavondje heb (lang leve de DVD's van Sex & The City!) dan heb ik het er wel eens over. Zij zijn echter allebei moeder en als ik dan met de praktische 'ja maar' bezwaren aan kom waarom ik zo twijfel, dan wuiven ze die nogal gemakkelijk weg met 'als je eenmaal moeder bent gaat het allemaal vanzelf, je denkt het helemaal kapot!'.
Maar als we eerlijk zijn, het gáát toch niet allemaal maar vanzelf? Er zijn toch veel praktische zaken (ja hoor, daar gáát ze weer ) waar je voor komt te staan en heel veel dingen die helemaal gaan veranderen in het leven dat je zo gewend bent.
pi_45010484
Welkom Smoezie .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45011286
Hier blijft het toch ook wel regelmatig kriebelen..
Ondanks het feit dat het gewoon niet verstandig is nu (met nog 2,5 jaar studie voor de boeg)..maar ja..je gevoel he
De afgelopen maand er wel veel mee bezig geweest, toen veel misselijk geweest, heel veel last van m'n buik + vage ongesteldheid..
Zelfs 2 (!) keer getest, maar die waren toch allebei negatief..(wou toch eens zekerheid hebben+dat ik heel graag een zware pijnstiller wou nemen voor migraine aanval)

Verstandig gezien is het ook wel beter zo, maar had het ook best wel leuk gevonden
pi_45011758
Dankjewel Nijna!

Mrien, ik ben een newbie hier, dus licht me even kort in haha: hoe oud ben je? En hoe denkt je wederhelft erover? Had hij het ook leuk gevonden als het per ongeluk wel zo was?
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:16:19 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_45012491
Jamaar, jamaar, kan je mij nie took PM-en ofzo? Ik ben ook strontnieuwsgierig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45013862
Welkom Smoezie (ken ik jou niet van ergens? )

Ook ik had vaak het gevoel van "de eerste" te willen zijn. Maar als je 5 jaar jonger bent dan loopt dat meestal wel mis.
Met ons huwelijk was ik het bijna. We hadden ons huwelijk in mei aangekondigd (in augustus getrouwd) en in juni is mijn zus nog komen zeggen dat ze in juli ging trouwen. Had ik ook ff een rot gevoel omdat dat nu het enige ging zijn waarin ik de eerste was...
pi_45013869
Je hebt een PM-etje Troel
Maar ik denk niet dat jij me onder mijn oude account kende hoor!
Ik zat jaaaaaaaaaaaaren geleden (waar blijft de tijd) vooral in de toen lopende 30-ers reeks en door het hele overige forum, maar nooit in OUD.

*rammel rammel*

Hihi, ik vind het helemaal leuk om ergens terecht te kunnen met mijn gerammel
pi_45013983
Leonieke (dank je voor je welkom, lief!) dat van je huwelijk kan ik me zo goed voorstellen! Je vond haar vast heel even stiekem een voorkruiper Ja toch? Zou ik wel hebben, net alsof ze nog even snel voor jullie wilden. Terwijl je het haar van harte gunde waarschijnlijk.

Ik lees hier op OUD ook wel eens het topic 'hoe vertel je het opa en oma', dan krijg ik haast tranen in mijn ogen en ga ik helemaal fantaseren hoe ik het zou vertellen. Zucht...
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:08:06 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45014220
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:17 schreef Smoezie het volgende:
Bedankt voor het warme welkom hier meiden, echt heel leuk!
Het is al een fijn gevoel om over dit soort gevoelens en gedachtes te kunnen schrijven hier, want met wie moet je er in godsnaam in je omgeving over praten?

Als ik samen met vriendinnen een meidenavondje heb (lang leve de DVD's van Sex & The City!) dan heb ik het er wel eens over. Zij zijn echter allebei moeder en als ik dan met de praktische 'ja maar' bezwaren aan kom waarom ik zo twijfel, dan wuiven ze die nogal gemakkelijk weg met 'als je eenmaal moeder bent gaat het allemaal vanzelf, je denkt het helemaal kapot!'.
Maar als we eerlijk zijn, het gáát toch niet allemaal maar vanzelf? Er zijn toch veel praktische zaken (ja hoor, daar gáát ze weer ) waar je voor komt te staan en heel veel dingen die helemaal gaan veranderen in het leven dat je zo gewend bent.
Ik heb wel besloten die praktische zaken even te negeren. Ik heb een klein beetje in mijn hoofd hoe ik het zou willen doen (bijv. ik 3 dagen werken) maar ik kan dat nu toch niet concretiseren dus denk daar eigenlijk maar niet meer aan. Het enige dat ik weet (en zie) is dat het bij iedereen lukt, ook bij mensen die dingen minder voor elkaar hebben dan wij dus het zal ons wel gaan lukken uiteindelijk.

En jullie ook! Gezien je introverhaaltje!
***
pi_45015468
Ik wou dat ik dat kon, dat negeren... Serieus. Kan mezelf er helemaal gek mee maken! Heel het fijne babietjesgevoel klets ik dan voor mezelf weg. Maar zo kan ik niet door blijven gaan natuurlijk, straks is het misschien te laat. Weet je, met het gevaar om als een paniekvogel over te komen , ik ben zo bang dat we er misschien 'spijt' van krijgen, hoe akelig dat ook klinkt. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Wat als het nou allemaal enorm tegenvalt en ook al vind je je kindje het liefste en mooiste en waardevolste van de hele wereld, het hele praktische 'gedoe' dat er bij komt bederft zoveel van het fijne gevoel? Daar ben ik zo bang voor, dat ik na nachtenlang slaapgebrek ineens een onuitstaanbaar wrak blijk te worden (ik heb er geen ervaring mee, dus dan kan je niet voorspellen hoe je gaat reageren) of wat als nou blijkt dat onze relatie daar onder gaat lijden?
pi_45015646
Smoezie,
Ik kom hier ook maar af en toe eens binnen vallen hoor
Maar ik ben 24 en dus sinds vorig jaar weer aan een opleiding begonnen, wel erg leuk hoor, maar daarvoor een paar jaar gewerkt, dus wel wennen
Mijn wederhelft had het als het zo was geweest niet erg gevonden, maar liever nog even niet
Maar ben sinds vorig jaar al met de pil gestopt (werd er erg chagerijnig van), dus we weten allebei dat de kans er gewoon in kan zitten (wel met condoom hoor, maar ja..die dingen zijn niet echt handig )
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:01:15 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45015942
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb wel besloten die praktische zaken even te negeren. Ik heb een klein beetje in mijn hoofd hoe ik het zou willen doen (bijv. ik 3 dagen werken) maar ik kan dat nu toch niet concretiseren dus denk daar eigenlijk maar niet meer aan. Het enige dat ik weet (en zie) is dat het bij iedereen lukt, ook bij mensen die dingen minder voor elkaar hebben dan wij dus het zal ons wel gaan lukken uiteindelijk.

En jullie ook! Gezien je introverhaaltje!
Precies! Ik vind kindjes krijgen ook een typisch voorbeeld van iets wat je ook een beetje moet "overkomen"..anders wordt het zo iets groots (dat is het natuurlijk ook) dat je het nooit meer aandurft omdat je er voor je gevoel nooit 100 % klaar voor bent.

Kom op, het is het meest natuurlijke wat er is! En het feit dat je er zo over nadenkt of je er wel klaar voor bent geeft al een indicatie dat je iig volwassen en verantwoordelijk genoeg bent om voor een kindje te zorgen, anders zou je er helemaal niet zo bij stilstaan.

En Smoezie, wat betreft dat geen kindjes kunnen krijgen, dat gevoel had ik ook hoor...
Bleek niet echt te kloppen (hoewel, ik moet hem technisch gezien nog krijgen natuurlijk.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 04-01-2007 20:10:51 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:08:00 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45016176
ik hoor mezelf graag praten maar dubbel hoeft niet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:08:20 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45016186
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:46 schreef Smoezie het volgende:
Ik wou dat ik dat kon, dat negeren... Serieus. Kan mezelf er helemaal gek mee maken! Heel het fijne babietjesgevoel klets ik dan voor mezelf weg. Maar zo kan ik niet door blijven gaan natuurlijk, straks is het misschien te laat. Weet je, met het gevaar om als een paniekvogel over te komen , ik ben zo bang dat we er misschien 'spijt' van krijgen, hoe akelig dat ook klinkt. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Wat als het nou allemaal enorm tegenvalt en ook al vind je je kindje het liefste en mooiste en waardevolste van de hele wereld, het hele praktische 'gedoe' dat er bij komt bederft zoveel van het fijne gevoel? Daar ben ik zo bang voor, dat ik na nachtenlang slaapgebrek ineens een onuitstaanbaar wrak blijk te worden (ik heb er geen ervaring mee, dus dan kan je niet voorspellen hoe je gaat reageren) of wat als nou blijkt dat onze relatie daar onder gaat lijden?
Dat slaapgebrek is natuurlijk ook maar tijdelijk, en die angst om spijt te krijgen die houd je wel hoor, zelfs ik als 8 maanden zwangere pinguin heb die angst nog, simpelweg omdat je weet dat je je kind natuurlijk niet zomaar in een asiel kan droppen

Het gaat er gewoon om welk gevoel je uiteindelijk laat prevaleren, en dat kan alleen jijzelf uitmaken.
maar ik denk dat het een illusie is om te denken dat je zonder die twijfels een kindje op de wereld kan zetten.

Dit zijn nu eenmaal dingen die je niet van te voren kan voorspellen en waar je geen garanties voor kan krijgen, je moet het gewoon doen, als je verlangen naar een kindje groot genoeg is iig, en anders moet je tegen jezelf zeggen dat je het risico te groot vind en het zo laten als het is

ik maak me ook best zorgen om die dingen hoor, ik stond echter ineens voor een voldongen feit qua zwangerschap, en als ik een hyperventilatie-aanval krijg dan denk ik gewoon aan al die vrouwen die een stuk minder capabel zijn als dat ik mezelf inschat , en het ook voor elkaar krijgen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45016373
Vivi, bedankt! (Omdat jij ook het gevoel had en het niet zo bleek te zijn ).

Je hebt helemaal gelijk hoor, dat het je moet overkomen. Mijn vriendinnen (die steeds bruut mijn praktische bezware wegwuiven) zeggen dan ook dat het voor mij het beste zou zijn als ik per ongeluk zwanger zou raken. Dan heb je er gewoon van te genieten en het allerbeste van te maken.
Ze zijn er ook van overtuigd dat wij het heel goed zouden doen als ouders zijnde. Dat is dan wel weer heel leuk om te horen (zo leuk dat ik er dan bijna van ga janken ).

Misschien dat bij ons vanzelf die knop een keer omgaat. Het is allemaal al zeer geleidelijk gegaan. Eerst dachten wij allebei dat een babietje krijgen niet bij ons zou passen. Stiekem begonnen we er allebei na een tijdje grapjes over te maken en nog wat later riep vriend bijvoorbeeld ineens 'ons kind wordt later de beste drummer van nederland'. Als ik dan vraag wat als het meisje zou worden, dan geldt hetzelfde

Ik zit ook te tellen hoor, af en toe. Zo van... als ik nou op mijn 35e zwanger zou raken... dan heb ik nog anderhalf jaar om er over na te denken

Hoezo, ik ben een muts?
pi_45016526
Oh en Vivi, nog even over je laatste post (je bent snel! ), je slaat daar wel een flink spijkertje op zijn kop met je opmerking dat het een illusie is om te denken dat je zonder die twijfels een kindje op de wereld kan zetten. Hele goeie. Ik heb soms namelijk echt het waanbeeld dat 'als ik er van te voren maar lang genoeg over nadenk en alles op een rijtje zet, dan moet het allemaal wel goed komen'. Ik moet gewoon accepteren dat er altijd twijfels blijven inderdaad.

(Oh, en om het pinguin- en asielgedeelte kwam ik niet meer bij, hond schrok ervan )
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:20:41 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45016694
Weet je, toen ik net zwanger bleek te zijn kwam ik als een overspannen papagaai op de afspraak met de huisarts, al mijn bezwaren, angsten en twijfels op tafel gooiend..de HA hoorde het eens aan en haar enige reply was:

"Welkom in de wereld van het moederschap "

M.a.w. Die twijfels houd je, óók als je kindje er is, kan ik me voorstellen. Je zal je altijd afvragen of je het wel goed doet, en weet je, dat zal wrs nooit voor 100 % lukken...dat is mijn moeder ook niet gelukt, maar wat ik wel heb gevoeld is dat ik heel veel warmte heb gekregen en heel erg gewenst was, ondanks alle dingen die pedagogisch gezien misschien beter hadden gekund..

Ik denk als ik mijn zoontje straks als ie er is datzelfde gevoel van warmte en affectie kan meegeven dat ik al een heel eind ben qua goede ouder zijn, en weet je, ik kan niet wachten om straks de trekjes van mijn vriend en mij verenigd in ons broedseltje te zien, die warme golf die ik om mijn hart voel als ik daar aan denk overtreft al die angsten voor slapeloze nachten en andere praktische dingen...dat zijn periodes tenslotte en die gaan voorbij, maar een kindje is iets wat een stukje van jou en degene waar je het meest van houdt doorgeeft aan de wereld en de toekomst

Maar vraag het me anders volgende maand nog eens, als ik met wallen als vuilniszakken tot mijn ellebogen in de spetterpoep sta
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45017309
Zo nog even reageren op posts uit het vorige deel;

- Leonieke; Leuk dat jullie gaan bouwen! Heel veel succes gewenst ermee!
- Mefke; Jullie zijn weer een stapje verder ben benieuwd!
- Smoezie; welkom! En die gevoelens van jaloezie, ik herken ze ook! Vooral omdat 2 goeie vriendinnen van me zwanger zijn, ik wil dan zo graag meepraten.

Vivi, grappig, jouw reacties zijn zo lekker nuchter. Vooral dat je schrijft dat het je moet overkomen, omdat je het anders te groot maakt, dat herken ik ook wel, ik ben ook zo'n type die alle slechte scenario's al heeft 'meegemaakt' (in m'n fantasie dan!).
Ik heb zo'n schoonzus die 3 kinderen heeft en het altijd maar over het negatieve ervan praat. Dan zinkt de moed me soms in de schoenen.

Ben trouwens wel weer iéts minder aan het rammelen hoor, heb het een beetje weggestopt (maar diep binnen in me rammel ik vrolijk door )
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45017518
LeNeHe dank je voor het welkom! Twee zwangere vriendinnen, jeutje, dat lijkt me inderdaad best lastig dan om niet af en toe keihard 'ik wil oooookkkkkkk' te gillen

Vivi, je reacties zijn inderdaad zoals LeNeHe al zegt, heerlijk nuchter. Maar wel even lekker om te lezen dat jij dat ook niet was en al overspannen-papagaai-wezend bij de huisarts zat. M.a.w. er is zelfs voor mij nog hoop dat ik er ook zo nuchter over zal gaan kunnen denken. Jippie!

Laten we de deal maken dat als jij over een maand vloekend en tierend van het slaapgebrek de poepluiers verwisselt (maar wel met grote liefde in je hart, dat is wel duidelijk gezien je liefdevolle posts over het broedsel dat jij dan bij ons angsthazen lekker even komt afreageren en dan vertellen we JOU dat het allemaal goed komt
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:44:13 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45017577
Deal
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45019311
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:16 schreef Smoezie het volgende:
Ik heb soms namelijk echt het waanbeeld dat 'als ik er van te voren maar lang genoeg over nadenk en alles op een rijtje zet, dan moet het allemaal wel goed komen'. Ik moet gewoon accepteren dat er altijd twijfels blijven inderdaad.
Hier nog zo'n twijfelaar/denker. Wat nou als dit en wat nou als dat...
Je kan niet alles vantevoren overdenken, want tegen de tijd dat het komt komt het waarschijnlijk toch weer anders. En dat is iets wat ik me maar voor probeer te houden. Twijfel zal er ook wel bij horen.
Het is ook niet zomaar een beslissing om voor een kindje te gaan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45020056
Zo hard proberen stabiel te zijn, dat je er haast labiel van zou worden.
Zoiets is het he?

En wat is jouw situatie als ik vragen mag, Nijna? Is het nog een ver-van-je-bed show of zou het op korte termijn realiteit voor je kunnen worden?
pi_45020523
Op het moment denk ik dat het er wel eens van zou kunnen komen dit jaar. Maar ik moet zeggen dat ik daar een paar maanden geleden heel veel twijfel over had. Niet lekker in mn vel en dan toch maar vooral overal controle over willen hebben (ookal weet ik dat dat niet kan). Mijn kinderwens-gevoel helemaal wegdenken met allerlei argumenten om het maar niet te "mogen" proberen om een kind te krijgen (en je kan heel wat verzinnen als je maar hard genoeg nadenkt...).

Op het moment wat rustiger vaarwater voor mn gevoel, meer ruimte voor mn gevoel en dan rammelt het toch eigenlijk wel hard. Ik heb een paar maanden geleden geprobeerd mn antidepressiva af te bouwen (toen ik ook zo rammelde en we echt het idee hadden dat we ervoor wilden gaan), maar dat ging voor geen meter. Dus als we er nu voor zouden gaan dan wordt het met AD waarschijnlijk... Volgens de huisarts en de psychiater kan het met het middel wat ik nu slik. Daar is vrij veel over bekend. Het zijn afwegingen die je maakt.

Dus zo hangt de vlag momenteel hier. Als je nog meer te vragen hebt, kom maar op hoor.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45023083
Dat 'overal controle over willen hebben' is dus exact wat ik ook voel. Van te voren alles rederen wat er mis zou kunnen gaan en hoe dat dan op te lossen. Maar ik heb (met dank aan berichtjes hier) nu al meer het gevoel dat het een kwestie van 'in het diepe springen' is. En dan is het helemaal niet slecht dat jij (en ik, en vele anderen) ons ook van te voren op de praktische kanten hebben gericht, het goed hebben overdacht

(Ik zit mezelf nu net zo hard op te peppen met bovenstaand stukje hoor haha! Ben heus niet meteen van mijn getwijfel af maar ik moet zeggen dat het heerlijk is om er hier zo vrij over te kunnen praten en dingen te delen).
pi_45023163
Nog eventjes over de anti depressiva (waar ik - gelukkig - geen ervaring mee heb). Heb je niet het idee dat het prachtig zou zijn om toch eerst te proberen daar van af te komen? Dat is misschien wel een geweldige stok achter de deur, om zonder de AD voor een kindje te kunnen gaan. (Of werkt het zo niet, in dat geval mijn excuses).
pi_45023420
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef Smoezie het volgende:
Dat 'overal controle over willen hebben' is dus exact wat ik ook voel. Van te voren alles rederen wat er mis zou kunnen gaan en hoe dat dan op te lossen. Maar ik heb (met dank aan berichtjes hier) nu al meer het gevoel dat het een kwestie van 'in het diepe springen' is. En dan is het helemaal niet slecht dat jij (en ik, en vele anderen) ons ook van te voren op de praktische kanten hebben gericht, het goed hebben overdacht

(Ik zit mezelf nu net zo hard op te peppen met bovenstaand stukje hoor haha! Ben heus niet meteen van mijn getwijfel af maar ik moet zeggen dat het heerlijk is om er hier zo vrij over te kunnen praten en dingen te delen).
Denk dat heel veel vrouwen/mannen deze twijfels wel hebben, de twijfels van "stel nou dat.." of "zou ik wel een goede moeder/vader zijn.." enzovoorts.
Ook vrouwen die al zwanger zijn hebben dat volgens mij nog wel, misschien wel door het onbekende, dat je niet zo goed weet wat je allemaal te wachten staat.

Ik vind het ook fijn om hier af en toe van me af te kletsen
Al hoop ik ZO erg dat ik ergens dit jaar het topic verlaten mag, maar denk het niet..
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45030720
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Nog eventjes over de anti depressiva (waar ik - gelukkig - geen ervaring mee heb). Heb je niet het idee dat het prachtig zou zijn om toch eerst te proberen daar van af te komen? Dat is misschien wel een geweldige stok achter de deur, om zonder de AD voor een kindje te kunnen gaan. (Of werkt het zo niet, in dat geval mijn excuses).
Het zal waarschijnlijk best schelen, ik heb ook altijd dat idee gehad.. Het moet alleen wel haalbaar zijn. Het moet gewoon niet zo zijn dat je zonder eigenlijk zo depressief bent dat je functioneren in de knoei komt..
Dan kan je beter met een pilletje per dag een moeder zijn die het wel allemaal aankan zeg maar..
Ik ben heel blij dat ik zonder kan, maarja, zoals ik me nu af en toe voel, is het denk ik nog best lastig om er de zorg voor je kindje bij te hebben...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45030909
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Nog eventjes over de anti depressiva (waar ik - gelukkig - geen ervaring mee heb). Heb je niet het idee dat het prachtig zou zijn om toch eerst te proberen daar van af te komen? Dat is misschien wel een geweldige stok achter de deur, om zonder de AD voor een kindje te kunnen gaan. (Of werkt het zo niet, in dat geval mijn excuses).
Mijn eerdere stoppoging was inderdaad omdat ik zoiets had van, ik wil eigenlijk gewoon liever zonder. Voor mijn idee ging het toen best goed en in goed overleg met huisarts ben ik gaan afbouwen. Na anderhalve maand hebben we besloten om toch weer naar de oorspronkelijke dosering te gaan omdat het echt slecht ging. En nou is dat misschien niet voor 100% aan het afbouwen te wijten, want daarin spelen mijn gedachten ook absoluut mee. Maar blijkbaar geeft het me toch wel een behoorlijke steun in de rug.
Ik heb met de huisarts en met een psychiater gesproken over een eventuele zwangerschap en het slikken van AD. Ik weet wat de risico's zijn en je kan je afvragen wat "beter" is voor een kind: een moeder die AD's slikt, maar zich verder ok voelt. Of een moeder die niks slikt, maar behoorlijk neerslachtig/gestressed is. Het heeft allebei invloed.

Ik snap absoluut je redenatie hoor, het zou super zijn als ik zonder kon. Als voorbeeld (misschien wel een heel slecht voorbeeld want ik heb maar weinig verstand van diabetes, maar goed), een diabeet gaat ook niet stoppen met het spuiten van insuline, want hij/zij heeft dat nodig. En zo zie ik dit ook een beetje.
Ik denk dat een depressie niet altijd helemaal "psychisch" is. Mijn gedachtenkronkels spelen er absoluut in mee, ik ben een ster in het mezelf in de put denken . En daar ben ik aan aan het werken (al een hele tijd). .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45034043
Leonieke! Super! Je kan beginnen aan je bouw...
En Mefke, leuk dat jij en je vriend misschien de sprong gaan wagen!

Smoezie, welkom! Ook hier zijn er de nodige twijfels geweest hoor... en die zijn er nog, hoewel ik ondertussen 8w zwanger ben. Ik was ook zo'n gevalletje dat ondanks mijn leeftijd toch twijfelde of het allemaal wel zou lukken, en hup, daar was het al na de eerste maand anticonceptieloosheid
Mijn vriend twijfelde ook heel erg... zijn we er wel klaar voor, hebben we wel de ruimte (financieel en in de woning), hoe moet dat met nachten, luiers, mijn sociale leven... en hij is nu heel blij dat we zo'n mixje krijgen van ons beidjes.
Soms moet het je inderdaad overvallen, zoals vivi al schreef.

Enne... wat een mooie, intelligente vrouwen zitten hier toch als ik jullie posts allemaal lees...
pi_45038640
leonieke wat geweldig, bouwen in 2007 helemaal geweldig..

alle andere dames we gaan hopen op een goed 2007...
pi_45040370
Allang niet meer verwacht, toch gekregen... een afspraak bij het genetisch centrum . Over anderhalve maand . Ben benieuwd of (en wat) we er wijzer van zullen worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45048644
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:57 schreef Nijna het volgende:
Allang niet meer verwacht, toch gekregen... een afspraak bij het genetisch centrum . Over anderhalve maand . Ben benieuwd of (en wat) we er wijzer van zullen worden.
Vervelend dat de afspraak pas over anderhalve maand is maar goed beter iets dan niets toch?! Hoop voor jullie dat jullie er iets aan hebben.

Mrien, merk je echt verschil na het stoppen met de pil? Ik heb het idee dat de pil ook grote invloed op mij heeft mbt tot mijn humeur.
pi_45048687
Ja ik merk echt verschil na het stoppen met de pil
Ben nu een stuk vrolijker, minder chagerijnig en minder buien
Ook meer zin in sex, dat was ook een van de redenen
pi_45049518
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:49 schreef mrien het volgende:
Ja ik merk echt verschil na het stoppen met de pil
Ben nu een stuk vrolijker, minder chagerijnig en minder buien
Ook meer zin in sex, dat was ook een van de redenen
Misschien dat ik dat dan toch ook maar eens ga overwegen. Maar ja eigenlijk vind ik condooms ook weer niks.
Balen eigenlijk dat de pil daar zoveel invloed op heeft.
pi_45049816
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:48 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Vervelend dat de afspraak pas over anderhalve maand is maar goed beter iets dan niets toch?! Hoop voor jullie dat jullie er iets aan hebben.
Zeker beter dan niet hoor! Ik ben gewoon ongeduldig, ik krijg het op mn heupen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45051605
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Misschien dat ik dat dan toch ook maar eens ga overwegen. Maar ja eigenlijk vind ik condooms ook weer niks.
Balen eigenlijk dat de pil daar zoveel invloed op heeft.
Condooms zijn ook niks..mja..beter dat dan chagerijnig..
Moet je natuurlijk ze alleen niet gaan vergeten
En dat is dan soms best verleidelijk..

Helaas (en eigenlijk ook gelukkig) heb ik een verstandig vriendje die nu nog geen kinderen wilt, maar over een jaar of 2/3/4 wel

Dus tot die tijd blijf ik nog wel rammelen denk ik..
Hoewel het dus normaal wel mee valt, maar de afgelopen maand dus echt niet..

@Nijna, fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen, nu inderdaad anderhalve maand wachten...
Sterkte met wachten!
pi_45054687
Jeutje Nijna, dat duurt nog wel een hele poos.. dat dat ZO lang kan duren zeg, nooit geweten.. maar iig fijn dat er nu definitief een afspraak staat!

Op 1 of andere manier heb ik het zelf nooit zo op alleen condooms gehad, ik vertrouw daar zelf niet helemaal op, ik vind het wel prettig dat ikzelf anticonceptie gebruik (Implanon).
Al mag van mij mn man er aan geloven als we ooit klaar zijn met kinderen krijgen, ik heb dan al helse pijnen geleden dus dan mag er bij hem wel een knip in hahaha

Wij gingen vandaag in Haarlem winkelen en manlief liep zowaar mee naar de babyafdeling toen we in de V&D liepen. Was echt leuk om daar eventjes rond te lopen en te kletsen over de toekomst onder mijn gemompel ''aah kijk nou" van kleertjes en spulletjes omhoog houden.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45058197
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:05 schreef mrien het volgende:

[..]

Condooms zijn ook niks..mja..beter dat dan chagerijnig..
Moet je natuurlijk ze alleen niet gaan vergeten
En dat is dan soms best verleidelijk..

Helaas (en eigenlijk ook gelukkig) heb ik een verstandig vriendje die nu nog geen kinderen wilt, maar over een jaar of 2/3/4 wel

Dus tot die tijd blijf ik nog wel rammelen denk ik..
Hoewel het dus normaal wel mee valt, maar de afgelopen maand dus echt niet..

@Nijna, fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen, nu inderdaad anderhalve maand wachten...
Sterkte met wachten!
Het lijkt me inderdaad dan weer verleidelijk ja om af en toe eens te vergeten , maar goed aan de andere kant is het soms ook wel verleidelijk om een pilletje over te slaan.

Het rammelen hier staat eigenlijk wel even op een laag pitje, tuurlijk wil ik erg graag en mijn vriend ook maar ja beiden weten we dat we gewoon nog even moeten wachten totdat ik klaar ben met de studie. Ik ben er niet altijd zo heel erg bewust mee bezig zeg maar. Als het een beetje mee zit ben ik hier over twee jaar weg Alles positief bekijken toch.
Tot die tijd geniet ik wel lekker mee met de kinderen van vrienden.
pi_45067324
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:27 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Jeutje Nijna, dat duurt nog wel een hele poos.. dat dat ZO lang kan duren zeg, nooit geweten.. maar iig fijn dat er nu definitief een afspraak staat!
We wachten al sinds september, dus het grootste gedeelte wachten zit er al op . En juist nu we toch saampjes er aardig uit begonnen te komen komt er toch nog een afspraak. We zitten toch een beetje in dubio of we zullen gaan of niet (misschien geeft het alleen maar meer twijfels...). Speelt ook heel erg mee dat ze binnen 10 jaar verwachten de ziekte tot stilstand te kunnen brengen. Maar ik ga het hier nog even met de huisarts over hebben van de week. En ik denk dat we dan besluiten of we wel of niet gaan.


Leuk he dat struinen tussen de babyspulletjes... Ik ben dan alleen maar aan het oh-en en ah-en. Manlief moet er af en toe wel een beetje van zuchten .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 januari 2007 @ 14:38:25 #51
100412 mefke79
komt goed!
pi_45108299
Hallo meiden. Tjemig, kijk je even niet, kan ik jullie niet eens meer vinden omdat er al een nieuw topic is
Allereerst Smoezie: welkom! Alle overwegingen en twijfels die jij noemt spelen hier ook telkens door mijn hoofd. En al hoef ik niet bang te zijn dat iemand anders mijn ouders (en zijn ouders) eerder opa en oma maakt, ook ik wil perse de eerste zijn. Dus ook die gevoelens zijn niet vreemd.
Het geeft me nu ook wel rust dat we min of meer hebben afgesproken dat we binnen een paar maanden serieus gaan beginnen. Ik ben er daarna nog wel een paar dagen heel veel mee bezig geweest, heb zelfs berekend wanneer ik dat ongeveer het beste kan stopppen (rekening houden met het aanvragen van minder uren werken kan pas na een jaar, dus eerder kan sowieso niet). Maar nu staat morgen mijn eerste werkdag bij de nieuwe baan op het programma en dat gaat ook heel veel energie vergen, dus nu zal het wel even naar de achtergrond verdwijnen.

Nijna, spannend dat genetisch centrum. Lijkt me toch wel nuttig om meer te weten.

Dan over het stoppen met de pil. Ik weet dat mijn pil enorme invloed op mijn humeur heeft. Ik ben daarom een jaar of vijf geleden ook overgestapt op een andere pil (drie fasen pil). Dat ging een hele tijd goed, maar nu merk ik dat ik weer dezelfde symptomen krijg (hele pijnlijke borsten vanaf dag 15/16, depri en snoepzin). En ik weet ook dat oplossing simpel is: stoppen of een andere pil. Maar om nu voor een klein aantal maanden nog te gaan wisselen vind ik ook zoiets en stoppen durf ik echt niet. Ik wil dat echt pas doen als we er voor gaan. Tuurlijk, ik ken het principe van condooms, maar toch. Meiden die al weg gestopt zijn, is je menstruatie hetzelfde als voor je pil? Want ik was toen 16 en heel zwaar ongesteld. Daar heb ik toch ook weinig zin in.

En dat jullie over een baby-afdeling durven te wandelen! Pff, ik ben bang dat er vanalles aan mijn handen blijft hangen. Ik vind alles lief en snoezig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 7 januari 2007 @ 14:52:45 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45108797
Ik ben nu ook gestopt met de ring. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor mijn bloedplasma weer mooi geel is... Het viel me bij het plasmadoneren namelijk een keer op dat mijn plasma een stuk groener was dan dat van mijn buurvrouw. Toen ik daar naar vroeg bleek het te komen door de anticonceptie.

Vraag me af of het ook invloed heeft op mijn libido en humeur...

Hopen maar dat we geen last krijgen van ongelukjes trouwens...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45109582
Ik ben ooit begonnen met de pil omdat ik 2 weken wel en dan 2 weken niet ongesteld was. Ben nu sinds augustus gestopt en het valt me erg mee. Het is nu veel "normaler" dan voor ik met de pil begon. Iets minder regelmatig (eerder) dan met de pil en iets zwaarder, maar het is me tot nu toe meegevallen. Ik was een beetje bang dat het gewoon weer zou gaan zoals voor de pil.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45111636
De periodes dat ik stopte met de pil kwamen mijn kwaaltjes (voornamelijk rug- en buikpijn) terug, maar toch minder pijnlijk dan toen ik tiener was en ook iets minder bloedverlies. Wel net zo lang ongesteld als vroeger (7d, met pil 4-5d)

GWS, dat van plasma ben ik ook maar te weten gekomen toen ze vroegen of ik aan de pil was. Ik: heeft dat ook invloed op de kwaliteit, zoals aspirine ed???
Maar kreeg toen ook het antwoord dat het alleen wat groener is dan bij vrouwen die geen anticonceptie nemen.
Ik dacht eind december opnieuw te doneren, maar ja, dat mag ik nu pas vanaf februari 2008 weer doen...
  maandag 8 januari 2007 @ 16:28:38 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_45146497
Ik moest vanochtend best even slikken toen de huisarts vroeg of ik zwanger was voordat hij de rontgenfoto's ging maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45167609
Hoi..ik heb ook even meegekletst in het eerste deel van de rammelaars, maar er kwam een einde aan mijn relatie.
Ik heb me een jaar lang heerlijk uitgeleefd en heb nu weer een leuk huisje en ben 10x zo sterk als een jaar geleden.
Ik heb nog geen nieuwe relatie, vind het flirten met de mannen veels te leuk nog, maar word al wel weer wat serieuzer

Een kindje wil ik nog steeds heel graag. Ben blij dat ik met mijn ex geen kinderen heb genomen, omdat we nu uit elkaar zijn, maar toch..
Ik heb wat vriendinnen en kennissen die ook kinderen hebben van een man waar ze niet meer bij zijn..en ook al wil ik absoluut niet in zo'n situatie zitten, soms denk ik, maar toch hebben hun lekker al wel een kindje..

Maar op mijn nuchtere momenten ben ik nog steeds blij met mijn beslissing en denk ik dat ik er later als ik samen met een pappa leuke kindjes krijg heel blij mee zal zijn.
Ondertussen heb ik heel veel diertjes die heerlijk verwend worden en geniet ik nog even van het feesten en het vrije leven.

Nouja, dan heb ik me weer even voorgesteld, zal me even wat beter inlezen, want in dit deel staat nog niet zo heel veel, daarna hoop ik weer lekker met jullie mee te rammelen
pi_45169365
Welkom terug Troeta!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:34:08 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45169438
*mee zwaait...

Mag ik vragen hoe oud je bent Troeta?
***
pi_45170166
Troeta, hoi

Leuk allemaal een beetje aan het voorbereiden...
pi_45170274
Hoi Troeta, welkom .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45181174
Welkom Troeta! (En bedankt Mefke voor jouw welkom!)

Hebben jullie dat nou ook, dat je van dat programma met The Nanny (Jo Frost) zo enorm gaat rammelen? Mijn vriend en ik zitten dan om het hardst te roepen tegen elkaar hoe wij dat wél goed zouden doen, dat opvoeden Haha!
'Ons kind zou ECHT niet door een restaurant mogen gaan rennen hoor! En ik zou mezelf ook echt niet laten uitschelden door een kind. Wij zouden dat vast heel goed doen, dat opvoeden, streng, docht rechtvaardig en liefdevol'.

Hallo, rammelende eierstokjes!
pi_45184925
Dank jullie wel, ik ben 25! Hmmm, bijna 26 alweer...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:57:02 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45191164
Tijd zat dus nog om een leuke papa te vinden.
Maar wel een mooie leeftijd om te gaan rammelen enzo.
***
pi_45191874
Vandaag bij de huisarts geweest, ik blijf voorlopig mn "happypills" slikken . Er was me al eerder gezegd dat dat misschien wel voor altijd zou zijn en dat kwam vandaag ook weer ter sprake.

We gaan toch maar wel naar de afspraak bij het genetisch centrum, wie weet hebben zij nog dingen te vertellen waar we nog wijzer van zullen worden .

Ondertussen rammelen we gewoon door en misschien gaan we maar eens kijken hoe (en of) het komt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45192104
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:37 schreef Smoezie het volgende:
Welkom Troeta! (En bedankt Mefke voor jouw welkom!)

Hebben jullie dat nou ook, dat je van dat programma met The Nanny (Jo Frost) zo enorm gaat rammelen? Mijn vriend en ik zitten dan om het hardst te roepen tegen elkaar hoe wij dat wél goed zouden doen, dat opvoeden Haha!
'Ons kind zou ECHT niet door een restaurant mogen gaan rennen hoor! En ik zou mezelf ook echt niet laten uitschelden door een kind. Wij zouden dat vast heel goed doen, dat opvoeden, streng, docht rechtvaardig en liefdevol'.

Hallo, rammelende eierstokjes!
soms denk ik meer van ooh god als ik maar niet zulke kinderen krijg. Wel wat jij ook zegt met sommige dingen van dat zou ik echt totaal anders doen.

Troeta welkom terug!
pi_45200491
Ja toch Brighteyes:)


Nou idd, Flower, sommige kinderen lijken me echt niet leuk om te hebben en dan denk ik altijd dat het zulke slechte ouders zijn enz.
Maar je weet nooit hoe het gaat, mischien zak ik ook wel in een of andere depressie als ik 3 kinderen heb en het allemaal niet meer aan kan en worden mijn kinderen net zo.
Dus ik let altijd goed op bij dit soort programma's en dan hopen dat ik het ooit eens herinner als ik het kan gebruiken.

Maar mijn kindje mag best door een restaurant rennen trouwens , maar ik kom niet echt in restaurants waar dat niet zou kunnen denk ik.
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:12:25 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_45202550
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef Troeta het volgende:


Maar mijn kindje mag best door een restaurant rennen trouwens , maar ik kom niet echt in restaurants waar dat niet zou kunnen denk ik.
Dan hoop ik dat je nooit bij mij in een restaurant zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:41:47 #68
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45203663
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef Troeta het volgende:

Maar mijn kindje mag best door een restaurant rennen trouwens , maar ik kom niet echt in restaurants waar dat niet zou kunnen denk ik.
Zolang je je dan beperkt tot de Mac vind ik het okay....ik snap echt ouders niet die denken dat omdat zij hun eigen kind zo leuk vinden er automatisch vanuit gaan dat iedereen dat vindt.
Ik zal mijn kind dan ook echt wel leren om netjes op zijn stoel te blijven zitten, gewoon wat viltstiften mee een een kleurboekje oid....ik heb zelf echt een spuughekel aan kinderen die langs mijn tafel rennen als ik ergens zit te eten en dan van die ouders die je zo aankijken van "leuk he "

Nee, ik vind dat niet leuk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45209420
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:58 schreef leonieke het volgende:
Welkom Smoezie (ken ik jou niet van ergens? )

Ook ik had vaak het gevoel van "de eerste" te willen zijn. Maar als je 5 jaar jonger bent dan loopt dat meestal wel mis.
Met ons huwelijk was ik het bijna. We hadden ons huwelijk in mei aangekondigd (in augustus getrouwd) en in juni is mijn zus nog komen zeggen dat ze in juli ging trouwen. Had ik ook ff een rot gevoel omdat dat nu het enige ging zijn waarin ik de eerste was...
Hoeft niet... ik ben de jongste. Mijn oudste zus is 28 en ik ben bijna 22 jaar. Maar ik kan het me goed voorstellen. Leuk topic dit, herkenbare gevoelens lezen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45209574
Hier is na het weekend mijn hele buik aan het kriebelen..

Vond het zo leuk om achter Isa te rennen, Isa voorlezen, Isa laten schomelen,Isa verwennen met kadootjes.
Besefte dat dit is wat ik wil, dat het dit is wat ik zo giga mis.
Gelijk het gevoel erna was ja maar word het dan geen vervanging...

Nee het is een gevoel en mijn gevoel zegt enorm te verlangen naar een babytje een kindje, zwanger zijn, gewoon een brusje voor *Thijs

Ik wilde al heel vroeg mama worden, en ben ondertussen ook een mama, en dat gevoel wat je ervan krijgt, en het zwanger zijn en noem het maar op

EEn mooier gevoel kan ik me niet wensen

Sorry ik rammel ook maar besef ook heel goed dat dit nog niet de juiste tijd ervoor is
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:38:16 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45209953
Er bestaat niet zoiets als een juiste tijd he Bar.
Maar ik snap wel wat je zegt.
***
pi_45212279
Waarom eigenlijk niet Bar? Vroeger werd altijd aangeraden om zo snel mogelijk weer voor een kindje te gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje uit de tijd inmiddels?

Hier heb ik het rammelen maar weer even een halt toegeroepen, voorlopig eerst wat beter zicht krijgen op de (financiele) toekomst en hoe en of we het hier gaan rooien. Van de zomer kijken we wel weer eens verder.

Troel en Vivi, jullie moeten maar nooit naar Spanje op vakantie gaan. Daar vind je echt geen enkel restaurant zonder rondrennende kinderen. Dat is trouwens een van de redenen dat wij verhuisd zijn, omdat kinderen hier overal zoveel meer welkom zijn dan in Nederland, in álle aspecten van het leven.
mooi he, alles
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:06:52 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_45212751
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Waarom eigenlijk niet Bar? Vroeger werd altijd aangeraden om zo snel mogelijk weer voor een kindje te gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje uit de tijd inmiddels?

Hier heb ik het rammelen maar weer even een halt toegeroepen, voorlopig eerst wat beter zicht krijgen op de (financiele) toekomst en hoe en of we het hier gaan rooien. Van de zomer kijken we wel weer eens verder.

Troel en Vivi, jullie moeten maar nooit naar Spanje op vakantie gaan. Daar vind je echt geen enkel restaurant zonder rondrennende kinderen. Dat is trouwens een van de redenen dat wij verhuisd zijn, omdat kinderen hier overal zoveel meer welkom zijn dan in Nederland, in álle aspecten van het leven.
Spanje is ook niet echt een land waar ik snel heel zou gaan, puur omdat dat met de tent wel erg ver reizen is. Ik vind kinderen heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Nou heeft dat voornamelijk te maken met de opvoeding die ze genieten van de ouders.

Kinderen die bij de Makro gedumpt worden bij het speelgoed zodat papa en mama boodschappen kunnen gaan doen (terwijl kind dus de schappen leeg gooit en breekbare dingen kapot maakt), kinderen die in een restaurant eten zitten te gooien naar mensen aan een andere tafel zonder dat ze vermanend toegesproken worden en enkel schaapachtig aangelachen worden door de ouders, kinderen die in de winkel alvast de zak chips opentrekken en eruit beginnen te eten terwijl mama andere chips wilde (chips dus terug in het vak duwen en dan een andere smaak meenemen). kinderen die in een buffetrestaurant iets uit een bak pakken, een hapje proeven en het in de bak weer uitspugen omdat het vies is. Ik vind dat je als ouders je verantwoordelijkheid moet nemen in zulke gevallen in plaats van tolereren.
Ik vind het prima als je kinderen meeneemt naar een restaurant, maar dan graag wel rustig. Als je je telefoon niet mag aanhouden en mag telefoneren omdat dat storend is voor de omgeving, dan ook geen rennende kinderen.

Die rennende kinderen vind ik prima, maar dan in andere restaurantjes (bijvoorbeeld een pannenkoekenhuis of iets in die richting). Overigens vind ik het superleuk om kinderen zo blij te zien, maar ik zie mezelf al in een duur restaurant zitten met een zakenrelatie terwijl er kinderen om ons tafeltje heen te lopen meibomen.


En eigenlijk reageer ik tegen beter weten in, want ook dit keer zal je wel niet meer reageren op een reactie naar aanleiding van je eigen posts en vragen

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 10-01-2007 15:16:28 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 15:11:00 #74
43556 miss_dynastie
pi_45212876
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:41 schreef Vivi het volgende:
ik heb zelf echt een spuughekel aan kinderen die langs mijn tafel rennen als ik ergens zit te eten en dan van die ouders die je zo aankijken van "leuk he "
En dan nog raar staan op te kijken als je het kind dat op je tafel probeert te klimmen bij de hand pakt en naar papa en mama brengt. 'Wat is het toch een scheetje he '.... 'Nee, dat niet, maar met een beetje opvoeding zal het dat best kunnen worden. En nou bij je papa en mama blijven, knul'. Nou valt dit eetcafé voor sommigen misschien in de categorie 'moet kunnen, rennende en klauterende kinderen', maar ik vind dat toch anders hoor. Heel leuk, kinderen, ik vind ook echt niet dat ze met de armpjes over elkaar en mond dicht moeten zitten, maar een beetje rekening houden met anderen kan best.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Troel en Vivi, jullie moeten maar nooit naar Spanje op vakantie gaan. Daar vind je echt geen enkel restaurant zonder rondrennende kinderen.
Ah, nou snap ik waarom Sinterklaas de boefjes meeneemt naar Spanje
pi_45213954
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Waarom eigenlijk niet Bar? Vroeger werd altijd aangeraden om zo snel mogelijk weer voor een kindje te gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje uit de tijd inmiddels?
verschillende persoonlijke redenen

1 ervan is zwangerblijven, heb voorThijs verschillende miskramen gehad en heeft er toch wel behoorlijk ingehakt emotioneel en lichamelijk.

2 een relatie die niet lekker loopt en onder druk staat

3 ik doodsbenauwd ben dat het ons nog een keer gaat overkomen (overlijden)

4 ik er ook nog niet aan toe ben denk ik

5 de artsen mij al waarschuwden op een heel angstige zwangerschap en 21 maanden leven in angst...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:43:38 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45214011
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:06 schreef Troel het volgende:


En eigenlijk reageer ik tegen beter weten in, want ook dit keer zal je wel niet meer reageren op een reactie naar aanleiding van je eigen posts en vragen
Gek hè? Dat heb ik nou ook altijd als jij iets post .

Overigens zal ik even niet reageren, ik moet mijn rennende kinderen bezig houden
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45214064
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat afschuwelijk vindt, rondrennende kinderen in een restaurant. Je hele lekkere-avondje-uit-eten is verpest, sorry dat ik het zeg. Wij waren laatst ook lekker uit eten en die kinderen renden echt de hele tent door, uiteraard driftig tetterend en jengelend daarbij, want rennen gaat niet in stilte.
Nu klinkt het alsof ik heel akelig over kinderen praat, maar nee. Ik vind gewoon dat als jouw kind zich in dat soort situatie zich (nog) niet weet te gedragen of daar gewoon te jong voor is, neem dan een oppas op de avond dat je in alle rust uit eten wilt. Of ga naar de Mac inderdaad. (Hoewel, als wij een kindje krijgen, wij hem/haar óók in de Mac gaan leren om niet krijsend rond te gaan rennen!!!!!)
pi_45214122
ik heb er niet direct last van van rondrennede kinderen, liever dat dan kinderen die aan tafel alleen maar aan het klieren zijn en jou eten koud is...

bij rondrennende kinderen kun je tenminste nog eten

En daarbij je kunt een kind ook opvoeden om te leren netjes doen tijdens etentjes in rest
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45214136
Troel, Leah... houden we het even gezellig hier? Please?
Ongeriefjes (wat een schattig woord voor iets akeligs ) maar even via de PM ofzo?
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 15:48:06 #80
43556 miss_dynastie
pi_45214158
Volgens mij stamt dat advies van 'zo snel mogelijk een nieuw kind' uit de tijd dat men dacht dat je een kindje gewoon kunt vervangen, vergeten, wegstoppen en weg ermee. Wat dus niet wil zeggen dat je het niet moet doen als je er aan toe bent, maar het advies is voorzover ik heb begrepen al jaren achterhaald. Maar Bar, denken die artsen dat de angst dan minder zal worden als je een poos wacht?
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:51:29 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_45214275
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:47 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb er niet direct last van van rondrennede kinderen, liever dat dan kinderen die aan tafel alleen maar aan het klieren zijn en jou eten koud is...
Ja, maar dan zijn het kinderen in jouw gezelschap, die je zelf meeneemt of door andere mensen in jouw gezelschap meegenomen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45214304
Bar, wat vervelend....

Ik hoop dat je eruit komt... rammelen is toch niet erg en genieten van andere kinderen toch ook niet.

pi_45214379
Nou ja, gelukkig woon ik in Spanje. Als ik dat soort opmerkingen lees ben ik daar extra blij om. Ik moet misschien wel opmerken dat kinderen in Spanje zó gewend zijn aan laat opblijven en meegaan naar dat soort gelegenheden, dat ze zich best heel behoorlijk gedragen. Maar dat komt ook wel omdat iedereen (bezoekers en personeel) zich in de gekste bochten wringen om ze te amuseren. Ongevraagd...

Troel jij hebt het gewoon over kinderen met enorme gedragsproblemen. Al die voorbeelden die jij noemt heb ík nog nooit gezien. Daar zou ik me óók groen aan ergeren, maar gelukkig komen zulke dingen zelden voor.

over je sub: Ik reageer niet zo vaak terug omdat ik een enorm kloterige verbinding heb waarmee ik de helft van de tijd niet op fok kan, misschien bedoel je dat? Tegen de tijd dat ik weer online ben is het vaak alweer een heel andere discussie geworden en dan staat het zo stom er nog achteraan te spuit elfen. Volgende keer gewoon even vragen of mailen waarom ik niet reageer in plaats van opeens zo'n venijnige steek is misschien wat vriendelijker
mooi he, alles
pi_45214425
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij stamt dat advies van 'zo snel mogelijk een nieuw kind' uit de tijd dat men dacht dat je een kindje gewoon kunt vervangen, vergeten, wegstoppen en weg ermee. Wat dus niet wil zeggen dat je het niet moet doen als je er aan toe bent, maar het advies is voorzover ik heb begrepen al jaren achterhaald. Maar Bar, denken die artsen dat de angst dan minder zal worden als je een poos wacht?
Nee niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat het makkelijker zou worden, maar ik mag mijn verleden niet vergeten, en dat verleden heeft er voor gezorgd dat ik heel angstig ben, met de nodige panniekaanvallen en noem het maar op.

Ik ben dat net goed en wel teboven en goed onder controlle, maar wil het nog niet op gaan zoeken.

En dus zolang ik er nog niet 150% achter sta gaat het niet door
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45214475
Bar, duidelijk verhaal. Kan me voorstellen dat je jarenlang doodsangsten uit zou staan. Dat doen alle moeders al, en in jouw situatie zou dat natuurlijk helemaal afschuwelijk zijn. Meid, wat gun ik je toch dat er over een tijdje wél weer een lief kindje voor je in het verschiet zit, waarvan je zo hartstochtelijk en zorgeloos als mogelijk van kunt genieten.
mooi he, alles
pi_45214481
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar dan zijn het kinderen in jouw gezelschap, die je zelf meeneemt of door andere mensen in jouw gezelschap meegenomen zijn.
Van andere kinderen heb ik geen last hoor...
Kan er juist wel van genieten kinderen die door de zaak aan het rennen zijn, het hoort er toch gewoon bij
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:57:50 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_45214517
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:54 schreef phileine het volgende:
Nou ja, gelukkig woon ik in Spanje. Als ik dat soort opmerkingen lees ben ik daar extra blij om. Ik moet misschien wel opmerken dat kinderen in Spanje zó gewend zijn aan laat opblijven en meegaan naar dat soort gelegenheden, dat ze zich best heel behoorlijk gedragen. Maar dat komt ook wel omdat iedereen (bezoekers en personeel) zich in de gekste bochten wringen om ze te amuseren. Ongevraagd...

Troel jij hebt het gewoon over kinderen met enorme gedragsproblemen. Al die voorbeelden die jij noemt heb ík nog nooit gezien. Daar zou ik me óók groen aan ergeren, maar gelukkig komen zulke dingen zelden voor.
Nouja, eerder de ouders hebben het probleem denk ik, ik weet niet of het aan de kinderen ligt.
quote:
over je sub: Ik reageer niet zo vaak terug omdat ik een enorm kloterige verbinding heb waarmee ik de helft van de tijd niet op fok kan, misschien bedoel je dat? Tegen de tijd dat ik weer online ben is het vaak alweer een heel andere discussie geworden en dan staat het zo stom er nog achteraan te spuit elfen. Volgende keer gewoon even vragen of mailen waarom ik niet reageer in plaats van opeens zo'n venijnige steek is misschien wat vriendelijker
Nouja, het is nu twee keer eerder gebeurd dat je iets behoorlijk persoonlijks aan mij vraagt (buikwandcorrectie, had je liever niet geleefd met je PDD) waar ik op reageer en waarop vervolgens niets terugkomt, vandaar. Maar ik ben blij dat het aan de verbinding ligt en dat het niet ergens anders aan ligt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:59:15 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_45214577
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Van andere kinderen heb ik geen last hoor...
Kan er juist wel van genieten kinderen die door de zaak aan het rennen zijn, het hoort er toch gewoon bij
Ik vind het er niet per se bijhoren. Waarom hoort een rondrennend kind wel in een restaurant en een telefoon niet? Juist, omdat het storend is voor andere gasten. Gasten die een lekker avondje uit willen, misschien wel juist zonder kinderen, waarvoor ze een oppas geregeld hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45214621
klinkt heel verstandig bar. maar ik kan me je verlangen wel enorm goed voorstellen.

over die opvatting uit vroeger tijden: ik heb de biografie van Annie MG Schmidt ('ANNA') ooit gelezen en ik vond het echt schokkend dat zij hetzelfde genoemd is als haar twee oudere zusjes die allebei op jonge leeftijd overleden waren. gewoon weer een Anna maken!

missD, hoe is 't eigenlijk met jullie gerammel? en gaat er nog getrouwd worden dit jaar? of is dat stiekem intussen al gebeurd?
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 januari 2007 @ 16:01:55 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45214674
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:55 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Nee niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat het makkelijker zou worden, maar ik mag mijn verleden niet vergeten, en dat verleden heeft er voor gezorgd dat ik heel angstig ben, met de nodige panniekaanvallen en noem het maar op.

Ik ben dat net goed en wel teboven en goed onder controlle, maar wil het nog niet op gaan zoeken.

En dus zolang ik er nog niet 150% achter sta gaat het niet door
Tot die tijd mag je Isa gewoon lenen af en toe

*weer snel wegrent uit topic...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:03:16 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_45214727
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:00 schreef bixister het volgende:
klinkt heel verstandig bar. maar ik kan me je verlangen wel enorm goed voorstellen.

over die opvatting uit vroeger tijden: ik heb de biografie van Annie MG Schmidt ('ANNA') ooit gelezen en ik vond het echt schokkend dat zij hetzelfde genoemd is als haar twee oudere zusjes die allebei op jonge leeftijd overleden waren. gewoon weer een Anna maken! [afbeelding]

missD, hoe is 't eigenlijk met jullie gerammel? en gaat er nog getrouwd worden dit jaar? of is dat stiekem intussen al gebeurd?
Die is inmiddels zo'n drie jaar getrouwd en heeft zelf ook twee van die rondrennende etters
Sorry miss_d, ik zal je niet meer plagen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45214905
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het er niet per se bijhoren. Waarom hoort een rondrennend kind wel in een restaurant en een telefoon niet? Juist, omdat het storend is voor andere gasten. Gasten die een lekker avondje uit willen, misschien wel juist zonder kinderen, waarvoor ze een oppas geregeld hebben.
Ook dan kun je keuzes maken als koppel...
Dan ga je naar een zaak waarbij dat niet het geval is van rondrennende kinderen... ben je misschien wel wat meer geld kwijt, maar ben je wel zeker van je rust als je die echt zoekt.

Ja ik ben daarin misschien erg makkelijk in, maar zal te maken hebben met het feit oppas geweest te zijn, waarbij ik als oppas mee uit eten ging terwijl de kids heel lief zaten te eten en te kleuren nadien.
Terwijl pa en ma naast ons gewoon een werkbespreking hadden met gasten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 16:14:10 #93
43556 miss_dynastie
pi_45215161
<edit>
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:03 schreef Troel het volgende:
Die is inmiddels zo'n drie jaar getrouwd en heeft zelf ook twee van die rondrennende etters
Yian en Vince ja

[ Bericht 43% gewijzigd door miss_dynastie op 10-01-2007 21:30:11 ]
pi_45215195
helemaal zo gek niet missD!
pi_45215276
ik heb eigenlijk ook niet zo'n last van een telefoon in een restaurant....

Maar goed, we gaan hier erg off-topic. Gerammeld moet er! En ik mag voorlopig even niet meedoen.

troel, in beide gevallen die je noemt heb ik zelfs een antwoord geschreven maar raakte dat opgegeten door cyberspace. Als ik daarna terugkwam zag ik dat een ander ongeveer hetzelfde had geschreven als ik had willen schrijven, en liet ik het daar dus maar bij omdat het zoveel moeite kostte iets te posten. Het is nu hopelijk iets beter qua verbinding, maar het blijft rommelig. Die Spanjaarden hebben duidelijk meer verstand van kinderen gelukkig maken dan van internet
mooi he, alles
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:24:45 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_45215616
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:17 schreef phileine het volgende:
ik heb eigenlijk ook niet zo'n last van een telefoon in een restaurant....

Maar goed, we gaan hier erg off-topic. Gerammeld moet er! En ik mag voorlopig even niet meedoen.

troel, in beide gevallen die je noemt heb ik zelfs een antwoord geschreven maar raakte dat opgegeten door cyberspace. Als ik daarna terugkwam zag ik dat een ander ongeveer hetzelfde had geschreven als ik had willen schrijven, en liet ik het daar dus maar bij omdat het zoveel moeite kostte iets te posten. Het is nu hopelijk iets beter qua verbinding, maar het blijft rommelig. Die Spanjaarden hebben duidelijk meer verstand van kinderen gelukkig maken dan van internet
Nouja, probeer anders de volgende keer zulke vragen te mailen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45216223
waarom? het was duidelijk dat anderen er ook interesse in hadden omdat er op gereageerd werd. en de opmerking over de restaurants werd door meer mensen gemaakt, niet door jou alleen.
mooi he, alles
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:40:33 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_45216333
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef phileine het volgende:
waarom? het was duidelijk dat anderen er ook interesse in hadden omdat er op gereageerd werd. en de opmerking over de restaurants werd door meer mensen gemaakt, niet door jou alleen.
In dit geval niet, maar het buikwandcorrectie geval was iets wat mij aanging en waar door de anderen niet echt op gereageerd werd omdat zij niet in die situatie zitten. Je mag zoiets wat mij betreft best mailen. Snappie?

Nu maar weer ontopic geloof ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45216852
oops, dit bedoelde ik niet!!!

Maar ik kom altijd in hele gezellige mexicaanse en spaanse restaurants, of gewoon restaurants waar veel herrie is, een groot terras, mannetjes met gitaren en zelfs hele mooie speelhoeken voor kinderen.
In "stijve" restaurants kom ik niet, dus daar zal ik geen kinderen los laten rennen, ik beloof het
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:16:07 #100
103793 kozakken
Living the life
pi_45217690
Ik hoor mezelf gewoon praten toen we nog geen kinderen hadden. (dat gedoe over restaurants enzo)

en nee.. helemaal for the record: hier wordt er NIET meer gerammeld
pi_45218146
Miss_D klinkt lekker en ook wel herkenbaar van dat trouwen, zo'n beetje van ''we zien wel''.
Hebben wij toen ook zo gedaan en besloten met zn tweetjes


En ik rammel en klapper van alle kanten
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 17:48:42 #102
43556 miss_dynastie
pi_45218758
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:16 schreef kozakken het volgende:
Ik hoor mezelf gewoon praten toen we nog geen kinderen hadden. (dat gedoe over restaurants enzo)
Mja, die vind ik dan weer een beetje in het genre van 'wacht maar tot je zelf....'
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:03:11 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_45219224
Weet ik mss_d. Daar heb je gelijk in. Daarom ook de

Maar ik heb aan mezelf echt een omslag gemerkt in een aantal van mijn eigen standpunten.
Ik bedoelde er vnl. mee dat ik mezelf er zo mee verbaasd heb dat ik zo veranderd ben ik sommige standpunten. Een ervan was daadwerkelijk de tollerantie van kinderen in restaurants. Mss omdat mijn eigen begrip wat anders was geworden of omdat mijn geluidstollerantieniveau danig gestegen was.

Ik wilde niet meteen bot roepen "wacht maar". Maar Persoonlijk is me dat zo wel overkomen.
disclaimer: ik praat hier alleen op mijn eigen persoonlijke titel

Daarnaast zijn gillende, schreeuwende en met eten gooiende kinderen in restaurants voor mij nou niet de meest geschikte onspannen eetpartners hoor. Dus ik vind daadwerkelijk dat ik tolleranter ben geworden, maar nou ook niet zo
tollerant.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 18:17:30 #104
43556 miss_dynastie
pi_45219698
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:03 schreef kozakken het volgende:
Ik wilde niet meteen bot roepen "wacht maar". Maar Persoonlijk is me dat zo wel overkomen.
disclaimer: ik praat hier alleen op mijn eigen persoonlijke titel
Tuurlijk, maar dat doen we allemaal, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit tolerant zal staan tegenover een vreemd kind dat op m'n tafel klimt (jij dus ook niet, als ik je post goed begrijp ), of dat ik ooit toe zal staan dat mijn eigen kind dat zal doen (dat vooral eigenlijk). Rondrennen geldt eigenlijk hetzelfde voor, ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kinderen toe zal staan om tikkertje te spelen onder het eten thuis, dus waarom wel in een restaurant? Geluid, ach, vaak zijn kinderen wat luidruchtiger, maar dat maakt me eerlijk gezegd niets uit, leuk om te zien dat kinderen plezier hebben. Aan de aanwezigheid van kinderen in het algemeen heb ik me nooit kunnen storen, sterker nog, ik ben ook zeker van plan mijn eigen kinderen als het maar half kan van jongs af aan mee te nemen naar dit soort gelegenheden; maar proberen apekooien tussen de borden door ben ik dus wat minder enthousiast over...
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:41:44 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_45220471
Dat ze luidruchtig zijn (tot op zekere hoogte, gillen hoeft van mij ook echt niet) vind ik vele malen beter dan rond de tafels rennen. Apekooien mag in de sportzaal, in een restaurant zit je aan tafel om te eten.

Grappig is trouwens wel dat juist de pannenkoekrestaurants waar je dus al meteen uitgaat van rennende kinderen, allemaal kleurdingen heeft voor de kids om ze bezig te houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:39:38 #106
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45222781
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Troel het volgende:


Grappig is trouwens wel dat juist de pannenkoekrestaurants waar je dus al meteen uitgaat van rennende kinderen, allemaal kleurdingen heeft voor de kids om ze bezig te houden.
Als ouders zijnde kun je daar ook aan denken voorafgaand aan het restaurant bezoek...
Neem extra speelgoed mee
desnoods hun nintendo ds...


Maar deze hele discussie heeft toch helemaal niets met Rammelen te maken....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45224085
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:39 schreef _Bar_ het volgende:

[..]


Maar deze hele discussie heeft toch helemaal niets met Rammelen te maken....
meeeens dus zolang ze niet van je bord eten (vreemde kinderen dan he, of mannen of vrouwen)niet mauwen...

Zoooo, ik heb een mooie babykamer gezien
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:17:53 #108
103793 kozakken
Living the life
pi_45224549
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit tolerant zal staan tegenover een vreemd kind dat op m'n tafel klimt (jij dus ook niet, als ik je post goed begrijp ),
Je begrijpt me goed.
Soms is het echter lastiger irl om je kinderen in bedwang te houden dan dat ik me ooit voor mogelijk had gehouden.
Mss bedoelde ik dat wel. Ik kan meer begrip opbrengen voor waarom het evt. fout kan gaan. (Niet dat ik het daarom op prijs stel )

Maar on topic is wel: grappig hoe je als rammelaar zulke mooie ideen kunt hebben over hoe je je eigen kinderen voorstelt. Of hoe je gaat zijn als evt. papa en mama.
Tip: schrijf het nu eens op. Hoe je denkt over dingen, hoe denkt dat je zwangerschap mss zou mogen lopen en hoe je bepaalde situaties voor ogen hebt. Lees het eens terug wanneer je eventueel je kleintje vast zou mogen houden.
(als dan en eventueel natuurlijk)
pi_45224753
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:17 schreef kozakken het volgende:

[..]

Je begrijpt me goed.
Soms is het echter lastiger irl om je kinderen in bedwang te houden dan dat ik me ooit voor mogelijk had gehouden.
Mss bedoelde ik dat wel. Ik kan meer begrip opbrengen voor waarom het evt. fout kan gaan. (Niet dat ik het daarom op prijs stel )

Maar on topic is wel: grappig hoe je als rammelaar zulke mooie ideen kunt hebben over hoe je je eigen kinderen voorstelt. Of hoe je gaat zijn als evt. papa en mama.
Tip: schrijf het nu eens op. Hoe je denkt over dingen, hoe denkt dat je zwangerschap mss zou mogen lopen en hoe je bepaalde situaties voor ogen hebt. Lees het eens terug wanneer je eventueel je kleintje vast zou mogen houden.
(als dan en eventueel natuurlijk)
ik heb me al ingedenkd heb het boek al gekocht van Nanny Jo
pi_45224946
Maar Kozakken je hebt daar een punt.

ik kan wel van alles willen.
Maar ik weet het niet en zover is ook niet bij ons.

en ik erger me ook niet aan dat soort dingen maar ik kom meer in de soort zaken als troeta...


ik voel me zelf al niet prettig in zo'n ernstig deftige tent, hoe moeten kinderen zich daar dan voelen
pi_45227071
Het rammelt hier al jaren, en eindelijk gaan we iets aan het rammelen doen Heeft iemand ervaringen met de prikpil en daarna zwanger worden?

Best wel eng om hier te posten, ik heb jaren meegelezen en nu ga ik hier ook posten.
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 21:21:08 #112
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45227282
Bibi wat ontzettend leuk dat jullie iets aan je gerammel gaan doen. Ik weet niet of je hier echt de ervaringsdeskundigen gaat treffen, misschien kun je daarvoor beter even je vraag stellen in het 2e streepjes topic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45227305
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:16 schreef bibi het volgende:
Het rammelt hier al jaren, en eindelijk gaan we iets aan het rammelen doen Heeft iemand ervaringen met de prikpil en daarna zwanger worden?

Best wel eng om hier te posten, ik heb jaren meegelezen en nu ga ik hier ook posten.
Hey Bibi welkom! Spannende tijden breken dus aan!
Ik kan je niet aan een antwoord helpen helaas..

Denk dat de meesten die hier rond rammelen nog helemaal geen kinderen hebben, misschien dat als je je vraag stelt in het ''wachten op tweede streepje'' topic dat er daar meer vrouwen zijn die al eens zwanger zijn geweest, dus die op je vraag kunnen antwoorden.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45227339
2x hetzelfde advies
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 21:23:50 #115
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45227401
Dan moet het wel goed advies zijn

offtopic: mevrouwKorn ik vind jouw Takkie zo leuk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45227514
Lees ik hier al zo lang mee, en dan nog stel ik mijn vraag in het verkeerde topic

Ja leuk he Lois, ik ben er echt klaar voor.
pi_45227612
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Van andere kinderen heb ik geen last hoor...
Kan er juist wel van genieten kinderen die door de zaak aan het rennen zijn, het hoort er toch gewoon bij
Bar ondanks alles vind ik het fijn voor je dat je wel ook kan geniet van andere kinderen, zoals je ook beschreef hoe fijn het was achter Isa aan te rennen en voor te lezen.
Alle tegens die je noemt zijn denk ik erg begrijpelijk, maar daarom mag je nog wel een beetje 'rammelen' toch?
pi_45227638
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:23 schreef Lois het volgende:
Dan moet het wel goed advies zijn

offtopic: mevrouwKorn ik vind jouw Takkie zo leuk
Dankje, het plaatje heb ik ook maar ergens ''gepikt'' .
Volgende week gaan we een echte ''Takkie" uitkiezen die in februari hier mag komen wonen (teckel dus)
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:34:53 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45227881
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:16 schreef bibi het volgende:
Het rammelt hier al jaren, en eindelijk gaan we iets aan het rammelen doen Heeft iemand ervaringen met de prikpil en daarna zwanger worden?

Best wel eng om hier te posten, ik heb jaren meegelezen en nu ga ik hier ook posten.
Oe! Wat leuk!
***
pi_45228188
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 21:45:51 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45228313
Ik vind het altijd zo bijzonder als iemand van het eerste uur, iemand die al zo lang meepost en meeleeft het besluit heeft genomen om ook "actief" mee te gaan doen hier in OUD.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:46:27 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45228346
Wat spannend bibi!
En ik ben het helemaal met Lois eens!
Lekker douchen!
pi_45228636
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:45 schreef Lois het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder als iemand van het eerste uur, iemand die al zo lang meepost en meeleeft het besluit heeft genomen om ook "actief" mee te gaan doen hier in OUD.


Jullie maken me verlegen dames
pi_45229237
Bibi, spannend

hele kleine lettertjes... wij hebben besloten om langzaamaan de natuur zn gang maar te laten gaan... en de juiste smilie heb ik er nog niet bij gevonden, beetje mixje van (hihihi, ben dr helemaal opgelaten van)
Mama van 2 lieve meiden :)
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 22:07:12 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45229290
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:05 schreef Nijna het volgende:
hele kleine lettertjes... wij hebben besloten om langzaamaan de natuur zn gang maar te laten gaan... en de juiste smilie heb ik er nog niet bij gevonden, beetje mixje van (hihihi, ben dr helemaal opgelaten van)
Is dit wat? :

ook kleine lettertjes, geweldig Nijna! leuk!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:08:38 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45229345
Nog eentje! Nijna! Wat leuk!

Ik zat vanmiddag nog te mijmeren in de trein. De eerste dagen nadat wij dat hadden besloten kon ik me niet concentreren op mijn boek als ik in de trein zat en zat ik alleen maar uit het raam te staren en te dagdromen over hoe het zou gaan zijn.
Het voelt een beetje als verliefd, gewoon zo blij, zo bijzonder, zo... dinges.
***
pi_45229446
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:07 schreef Lois het volgende:

[..]

[afbeelding] Is dit wat? :

ook kleine lettertjes, geweldig Nijna! leuk!
zoiets ja Lois
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45229535
Bibi, wat leuk! En Nijna ook!

Inderdaad BE, dat gevoel is heel bijzonder. Of je al een beetje zwanger bent, opeens ziet je toekomst er heel anders uit en bekijk je de wereld ook anders.
mooi he, alles
pi_45229676
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nog eentje! Nijna! Wat leuk!

Ik zat vanmiddag nog te mijmeren in de trein. De eerste dagen nadat wij dat hadden besloten kon ik me niet concentreren op mijn boek als ik in de trein zat en zat ik alleen maar uit het raam te staren en te dagdromen over hoe het zou gaan zijn.
Het voelt een beetje als verliefd, gewoon zo blij, zo bijzonder, zo... dinges.
We hebben de afgelopen weken heel veel gepraat en gezwijmeld. Ik vind het spannend, leuk, eng en nog veel meer waar ik niet echt woorden voor kan bedenken.
Aan de ene kant wil ik het aan iedereen vertellen, aan de andere kant wacht ik liever gewoon nog maar even (ik bedoel, je kan heel graag willen of het ook gaat lukken allemaal dat is dan weer afwachten natuurlijk en ik zit niet te wachten schoonmoeder die elke maand gaat vragen of het al gelukt is ). Toch wel lekker zo'n plekkie op het net waar je dan toch "anoniem" je ei kwijt kunt .
En ineens heeft iedereen het over baby's en zwangerschap (of valt het me gewoon meer op nu ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45229868
Nijnaaaaaaaaa (mond open valt..) helemaal geweldig meid!!!
Heeeeeel veel succes gewenst en dat je maar gauw met goed nieuws mag gaan komen.
En nog een
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45230006
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:20 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Nijnaaaaaaaaa (mond open valt..) helemaal geweldig meid!!!
Heeeeeel veel succes gewenst en dat je maar gauw met goed nieuws mag gaan komen.
En nog een
Ik zit hier te smilen van de reacties, dank
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:09:34 #132
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45232240
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:28 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Bar ondanks alles vind ik het fijn voor je dat je wel ook kan geniet van andere kinderen, zoals je ook beschreef hoe fijn het was achter Isa aan te rennen en voor te lezen.
Alle tegens die je noemt zijn denk ik erg begrijpelijk, maar daarom mag je nog wel een beetje 'rammelen' toch?
Laat dat beetje maar weg hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45232310
Nijna! Wat goed! En spannend! En leuk!

Sinds vanmiddag rammel ik ook weer (een beetje)..ik heb het toch wel 10 dagen vol gehouden om
niet te rammelen
Opschrijven hoe je er nu over denkt is eigenlijk wel een heel leuk idee..en dan vooral het later teruglezen. Ga ik binnenkort eens doen.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_45233840
Gefeliciteerd iedereen die er voor gaat!!! Wat spannend allemaal!
pi_45240475
Nijna Wat gaaf.....
pi_45240551
Nijna spannend en heel veel plezier ermee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45241799
Nijna wat leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:35:43 #138
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45242621
Weer eentje weg hier, dat het hier maar snel heel rustig mag worden...

Ik hoop dat we snel een tweede streepje te zien krijgen(of een plusje of het woord 'zwanger'... )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45246970
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Weer eentje weg hier, dat het hier maar snel heel rustig mag worden...
Zo snel kom je niet van me af hoor ... alhoewel, het mag op zich wel .
Ik blijf nog lekker even hier posten als het van jullie mag (en zo niet dan toch ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45247507
leuk nijna, en spannennnnd!!! veel succes!
pi_45248893
Nijna
Wat leuk!! Spannend hoor!!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45249945
Nijna gefeliciteerd! Wat zal je je bijzonder voelen!!!! Heerlijk voor je.

Hoe begon dat gesprek nou? En hoe eindigde het? Is het echt een soort giegelende 'deal' die je maakt, zo van 'zullen we dan maar?' of gaat dat heel anders?

Ik zou niet weten hoe ik zo'n gesprek moest beginnen namelijk
pi_45251246
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:05 schreef Smoezie het volgende:
Hoe begon dat gesprek nou? En hoe eindigde het? Is het echt een soort giegelende 'deal' die je maakt, zo van 'zullen we dan maar?' of gaat dat heel anders?
Ik probeerde het een beetje kort op te schrijven, maar dan laat ik weer allerlei "essentiele dingen" weg en dan lijkt het weer zo'n raar verhaal . Ik krijg het even niet zo goed op papier.
Maar samen zwijmelen, fantaseren over hoe het zou zijn. Serieus met giechelmomenten. Het was niet 1 gesprek, het ligt al maaaaanden in de week. Af en toe hebben we het erover, soms een tijdje niet.
En nu voelt het ok en hebben we de knoop doorgehakt.

Want je kan zoveel bedenken en willen vantevoren. Uiteindelijk heb je het voor een deel gewoon niet zelf in de hand. Of je zwanger zal worden, of het kindje gezond zal zijn, of...
Nou ja, zoveel meer. We zien het allemaal wel en ik rammel volgens mij alleen nog maar harder nu
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45254056
En ik ga van jouw verhaal keihard rammelen

Bij IKEA hebben ze van die leuke vinger-popjes. Ik was daar een tijdje geleden met vriend en wij kochten die popjes als grapje voor een ander. Toen stonden we allebei te grinniken dat ze eigenlijk veel te leuk waren om weg te geven en kochten we twee setjes ipv eentje

Om er vervolgens verder maar niet meer over te praten
pi_45255300
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:09 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Laat dat beetje maar weg hoor
Super! gewoon lekker mee rammelen dan ja toch!

Nijna!

Jullie laten mij toch niet allemaal alleen hier he de komende jaren
pi_45255397
Ik blijf nog wel even hangen hoor
pi_45255550
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:21 schreef mrien het volgende:
Ik blijf nog wel even hangen hoor
gelukkig
pi_45257914
En ik ook blijf hier ook nog eventjes hoor..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_45258819
Count me in!
pi_45262910
En mij ook, ben voorlopig nog laaaang niet weg hier!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_45264618
Het is ook zo verleidelijk als ik die meiden allemaal hoor die er gewoon voor gaan. Soms denk ik dan van ach waarom zou het bij ons niet kunnen dan. Maar ja dan heb je dat stemmetje wat zegt nog eventjes wachten, eerst je studie dan de rest. *zucht*
pi_45265553
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Het is ook zo verleidelijk als ik die meiden allemaal hoor die er gewoon voor gaan. Soms denk ik dan van ach waarom zou het bij ons niet kunnen dan. Maar ja dan heb je dat stemmetje wat zegt nog eventjes wachten, eerst je studie dan de rest. *zucht*
Hoe lang moet je nog aan de studie, ongeveer?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45266009
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hoe lang moet je nog aan de studie, ongeveer?
nog 2,5 jaar
pi_45268736
Nijna! Wat leuk!
En welkom aan de nieuwe rammelaarstertjes
pi_45275338
Flower, daar ben je nog wel even zoet mee... Wel wijs om eerst de studie af te ronden, maar als je zo rammelt ook wel heel dubbel...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:55:29 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45276596
Buurvrouw 12 weken zwanger, vriendinnetje en oud buurvrouwtje 5 maand zwanger...
Doen ze het erom of ben ik er onderbewust weer veel te veel mee bezig...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45277386
ik ben hier ook nog wel eventjes hoor, voorlopig zie ik het er nog niet van komen..

Bar, ik weet niet goed wat ik tegen je kan zeggen, maar ik sta wel stil bij je woorden...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:32:46 #158
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_45277450
Ook ik zal hier nog wel een hele tijd rondhangen hoor.

Genoeg mensen om dus nog mee door te rammelen lijkt me!

Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:02:20 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45278169
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:29 schreef teigan het volgende:
ik ben hier ook nog wel eventjes hoor, voorlopig zie ik het er nog niet van komen..

Bar, ik weet niet goed wat ik tegen je kan zeggen, maar ik sta wel stil bij je woorden...
Je kan alles tegen me zeggen hoor
Liever dat dan me negeren (roep ik ook altijd tegen mensen die bang zijn me aan te spreken)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:08:46 #160
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45278326
Ik zie zelf nooit zwangeren in de buurt. Maar ja, ik zit dan ook nog op een hogeschool, dus daar zal ik niet veel zwangere mensen tegenkomen. Iedereen is veel te druk bezig met de studie en het studentenleven.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:14:47 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45278480
Volgens mij staat hier aan het begin van de wijk het volgende bord:

Vogelbuurt
Sponsored by
Bugaboo and Quinny

Echt hoor!
***
pi_45281662
Bar, misschien valt het ook wel meer op als je er zelf ook mee bezig bent (als ik voor mezelf spreek... ik zie allemaal zwangeren en ineens lijkt iedereen het erover te hebben...). Of klinkt dat heel raar?

Haha BE
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45287646
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zie zelf nooit zwangeren in de buurt. Maar ja, ik zit dan ook nog op een hogeschool, dus daar zal ik niet veel zwangere mensen tegenkomen. Iedereen is veel te druk bezig met de studie en het studentenleven.
ik zie juist de ene zwangere na de andere voorbij komen op school.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:50:28 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45287904
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

ik zie juist de ene zwangere na de andere voorbij komen op school.
Welke school is dat dan? Ik zie echt niets voorbij komen hier, ben ik dan echt zo blind ofzo?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45287980
[bijdehand]Of jullie zitten gewoon niet op dezelfde school[/bijdehand]
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:00:03 #166
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45288199
Daarom wil ik ook weten op welke school ze zit. Ik wil weten of ik teveel met mijn neus in de studieboeken zit en daardoor niets opmerk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45288837
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij staat hier aan het begin van de wijk het volgende bord:

Vogelbuurt
Sponsored by
Bugaboo and Quinny

Echt hoor!
jaaaaaaaaaaaaahoor, heus!? of is dit weer zo'n kronkeltje in je ogen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:45:49 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45289445
Kronkel in mijn ogen/in mijn hoofd... what's the difference.

Nee, zonder dollen het stikt hier echt van de jonge gezinnen. Echt een prima omgeving als je toch al bijna van de bank rammelt.
***
pi_45295783
Oh als jullie wat horen rommelen in het Zuiden...dat ben ik
Tegen beter weten in TOCH die aflevering van de Pfaffs gekeken, Keanu is geboren.

Heule familie meelevend op de gang, snikkend allemaal die kamer is als ie geboren is.... iiikkwiiiiliiiikkkwiiiillooooohoookkk....

Héle, héle, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele diepe zucht en vanavond veel Apfelkorn dan gaat het morgen wel weer
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45295913
Syrena, ik moet er werkelijk niet aan denken dat mijn hele familie zo op de gang staat te wachten
Maar het babietje was wel lief ja
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45296048
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:39 schreef snoopy het volgende:
Syrena, ik moet er werkelijk niet aan denken dat mijn hele familie zo op de gang staat te wachten
Maar het babietje was wel lief ja
Hahaha nee ik eigenlijk ook niet, vooral omdat ik weet hoe mijn moeder is met babietjes (namelijk *gris* en dan niet meer loslaten), maahaarr aan de andere kant vond ik het ook wel leuk en hecht enzo

Maar goed, ik hoef over die dingen nog laaaaaaaaaaang niet na te denken en wie weet wat ik wil als ik een door hormonen geregeerd lijf heb
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45300562
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Welke school is dat dan? Ik zie echt niets voorbij komen hier, ben ik dan echt zo blind ofzo?
oeps sorry, vergat te kijken eigenlijk nadat ik gepost had
Ik zit op Inholland rotterdam.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:45:37 #173
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45310503
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:55 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

oeps sorry, vergat te kijken eigenlijk nadat ik gepost had
Ik zit op Inholland rotterdam.
Ik zit op de HvA, misschien moet ik toch maar eens beter rondkijken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45312468
meld hier ook ja ik rammel ook...
Ondanks datik zelf al twee "eigen" kids heb een een stiefkind...

Ik zou het heel graag willen een kindje met mijn huidige vriend maar in de huidige situtie waarwe gewoon maar net rond kunnen komen financieel blijft het bij ik zou graag willen ( hij ook) en niet bij de daadwerkelijke uitvoer daarvan.
We moeten gewoon beiden fulltime werken om echt rond te komen.

dus rammelt hier wel maar kan er echt niet aan toegeven.
pi_45312781
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Welke school is dat dan? Ik zie echt niets voorbij komen hier, ben ik dan echt zo blind ofzo?
Bij mij (TU Delft) waren het er vorig jaar drie in één keer, maar verder ook helemaal niks, nada, noppes in de bijna vier jaar dat ik er nu loop.

In mijn omgeving is 't nu vooral één vriendin die continu over baby's begint, waardoor ik elke keer meegesleept word daarin. Zij is aan 't afstuderen en wil dit jaar een huisje kopen met vriend, dan "een paar jaar" werken (haar vriend wil 't liefst morgen al kinderen) en vervolgens aan de kids... Ben benieuwd hoe lang het duurt, want in ongeveer elk gesprek brengt ze 't dingen als "kinderen", "dikke buiken" en "parttime werken" wel ter sprake momenteel. Ik word er een beetje in meegesleept, in 't droomwereldje... En van de week betrapte ik mezelf op ware borstvoedingmaffia-praktijken in een gesprek met haar!

Als ik weer een kwartiertje thuis ben heb ik dan wel weer zoiets van neeeeeeeeeeeeeh, leuk, maar voorlopig niet, maar toch...
pi_45320558
rammelbabes!

Mag ik eens vragen of jullie al een beeld in je hoofd hebben hoe je het zou gaan doen qua werk, als je ooit moeder bent? Ga je minder werken, of is helemaal stoppen een optie? Heb je eventueel opa/oma die een dagje kunnen oppassen?

Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met ouderschaps/zwangerschapsverlof? Hoeveel maanden heeft de moeder en heeft de vader ook zwangerschaps (ik bedoel ouderschapsverlof geloof ik ) eigenlijk?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:42:02 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45320690
Ik zou part time willen gaan werken. 3 dagen of zo. Liefst zo'n 20 uur.
Ouderschapsverlof hebben we nog niet over nagedacht.

Qua oppas zouden we het liefst een gastoudergezin hebben.

Moeders hebben 16 weken zwangerschapsverlof in totaal. Dus of je hebt er 4 van te voren en 12 na de geboorte, of 6 voor en 10 na.
***
pi_45320920
Ik denk zelf ook aan een dag of drie.
Waar je (en jullie, de andere dames natuurlijk ook!) werkt, zou het daar een optie zijn om minder te gaan werken? Ik werk nu 4 dagen, dus 3 zou misschien wel een optie zijn bij mijn huidige werk. Hope so

Hebben vaders eigenlijk uberhaupt wel een soort vrij/verlof als ze vader worden?
Of moeten die gewoon blijven werken de hele tijd, ook als je net bevallen bent? Dat soort dingen weet ik dus helemaal niet. Net als het verschil tussen zwangerschaps- en ouderschapsverlof

Mijn vriend ging van de week er serieus op in toen ik vroeg hoe hij zijn zoon/dochter zou willen noemen Hij bleef maar opnoemen, afkeuren, goedkeuren. En zelfs toen hij al in slaap was gevallen en even wakker werd, ging hij automatisch, half slapend, weer door met opnoemen (wel namen die hij al lang genoemd had, door de slaap, maar toch ).
pi_45320988
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:38 schreef Smoezie het volgende:
Mag ik eens vragen of jullie al een beeld in je hoofd hebben hoe je het zou gaan doen qua werk, als je ooit moeder bent? Ga je minder werken, of is helemaal stoppen een optie? Heb je eventueel opa/oma die een dagje kunnen oppassen?
Mijn ideaal zou zijn de eerste jaren samen werken, leven van 1 inkomen en 't andere opsparen. Vervolgens stoppen met werken, en weer gaan studeren, een theoretische studie that is, een master ofzo. Als je maar een paar uur college hebt, is opvang ook prima te regelen... Gaan ze weer naar school dan wil ik ook weer écht aan de bak.

Ik zie het niet zitten twee dagen te werken oid, aangezien ik het idee heb dat ik dan alles half doe. Fulltime wil ik ook niet als een kindje zo klein is, en helemaal thuis zitten lijkt me saai, plus dat je daarna zo'n cliche-herintreder bent, wat toch een aardige carrierebreuk kan opleveren.

Maar ja, dure hobby, dat plan van mij, dus dat zien we nog wel.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:52:51 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45321021
Waar ik nu werk zou het kunnen en sowieso moeten ze wel. (Het mag niet geweigerd worden he! )
Er kan volgens mij niet aangetoond worden dat het onmogelijk zou zijn. Mijn werk is prima in deeltijd te doen als ik een paar taken af stoot. 1 deel van het jaar zou wat drukker zijn dus dan zou ik evt. thuis overwerken.

Bij wat ik wil gaan doen (uitvaartleider) is het lastiger. Kan wel maar gebeurd niet vaak. Het is bij mij dus ook een kwestie van 'which ever comes first'. Dwz, als ik nu een baan in de uitvaart zou krijgen zouden we een jaartje wachten met verder gaan met kindjes maken. Eerst de kans krijgen me in te werken en te bewijzen in die baan, dan verder. Als het kindje eerst komt blijf ik nog even zitten waar ik zit. Heel relaxte werkgever en zeer goed salaris. Dat het inmiddels dodelijk saai werk is neem ik dan wel even op de koop toe.

Vaders krijgen geloof ik 2 dagen als ze een kind gekregen hebben. 1 voor de bevalling en 1 om aan te geven. Willen ze verder vrij rond die tijd moeten ze vakantie opnemen.
***
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:04:21 #181
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45321427
Ik ben de studie die ik nu doe onder andere gaan doen omdat je als diëtiste een praktijk aan huis kan hebben. Dan ga ik eerst een tijdje in een ziekenhuis werken om ervaring op te doen, en dan een praktijk beginnen, zodat ik mijn tijd zelf kan inrichten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45321727
Dat is een mooi vooruitzicht GWS! Ook geen gestress over te laat komen als je je hummel niet in 2 minuten maar pas na 12 minuten in zijn kleertjes krijgt gefrommeld

Bedankt voor de antwoorden BE, ik heb zelf even gegoogled naar het ouderschapsverlof en ik denk dat veel werkgevers daar vooral bij de vaders niet echt blij mee zijn
pi_45322056
ik kan wel parttime gaan werken, in het onderwijs is dat niet zo lastig gelukkig..
vriendje roept ook dat hij wel een dag minder wil gaan werken, maar dat is bij hem wat lastiger volgens mij..

Verder weet ik het eigenlijk nog niet, hoe alles zou moeten...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45322175
Ik heb stiekem de hoop dat, zodra we dat onderling een beetje hebben bepaald (lief en ik) dat de stap dan wat makkelijker wordt om de knoop door te hakken.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:27:00 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45322291
Iig ben je volgens mij echt keihard aan het rammelen!
Leuk hoor!

Wij hebben het nog niet helemaal duidelijk hier hoor. Heeft ook niet heel veel zin aangezien ik niet zeker weet wat mijn werkgever gaat zeggen. Enige dat hier duidelijk is, is dat mijn man niet minder wil werken omdat hij bang is dat het invloed zal hebben op evt. promoties ed in zijn werk. En dat kan ik wel een beetje begrijpen ook. Het is gewoon lastiger om stappen omhoog te gaan als je niet full time werkt. En 1 carriere op een laag pitje is genoeg zeg maar.
***
pi_45322597
Heel begrijpelijk dat je het in jullie omstandigheden nog niet helemaal uitgestippeld hebt qua werk! En van je man vind ik het ook niet meer dan logisch. Mijn vriend zal ook niet zo snel minder gaan werken denk ik, niet omdat hij het niet zou willen maar omdat het in zijn vrij verantwoordelijke baan niet zo makkelijk zal gaan denk ik.

En ja, het rammelen is hier momenteel harder dan ooit
Maar dat komt ook omdat diverse vrienden/vriendinnen en de visite die we gisteravond hadden ineens vanuit het niets riepen '*naam vriendje*, volgens mij zou jij de leukste en beste vader ooit zijn!'. Waar dat nou opeens op sloeg haha, hij werd er helemaal verlegen van! Het waren dan ook mensen met wie we er nooit over gepraat hebben verder, het kwam zomaar ineens die opmerking.
(Waarom ze niets over mij als moeder zeiden ... ehm.... daar ga ik mijn hoofd maar niet over breken *grinnik*)
pi_45326076
Hier helaas geen opa's en oma's die eventueel zouden kunnen oppassen. Wat betreft met werken bedenk ik me regelmatig af hoe dat allemaal zou moeten straks. Opzich zijn de beroepen die mij interessant lijken geen beroepen waarbij je een 9 tot 5 baan hebt dus opzich kan je, je tijd wel zelf een beetje indelen. Ook zouden we wel graag een eigen bedrijf willen starten en ook dan kan je natuurlijk samen vanalles inpassen.
Als dit nou niet lutk zou ik het liefst 1 dag in de week minder werken en dan mijn vriend ook zodat je voor 3 dagen opvang moet hebben. Mijn voorkeur gaat dan toch wel uit naar ook een gastouder zoals BE ook al zegt.
Maar goed gelukkig hebben we nog even om hier over na te denken
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:11:10 #188
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45326260
Ach hier overal mama's met dikke buiken, of mama's achter een kinderwagen
overal zie ik reclame's over baby's, en ga zo maar door.

Over hoe het allemaal moet gaan houd ik me niet mee bezig, dat weet ik nog wel van in de tijd met Thijs.

Maar Goed sinds dat Thijs geboren is zie ik toch alleen maar kindjes baby's en mama's en gelukkige gezinnen...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45326547
lijkt me heel moeilijk Bar, jij had er ook gewoon nog steeds eentje moeten hebben, die ronddrentelde en speelde..

het zou mij denk ik doodeng lijken, om na zoiets weer een kindje te krijgen, zal het dan wel goed gaan? En wanneer durf je die stap wel te nemen?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45332320
Bar, moeilijk inderdaad.

Wat betreft over hoe en wat met werken; we weten het ook nog niet zo goed. Ik wil wel minder gaan werken, maar dan moet ik op zoek naar een andere baan.
Dat maakt het rammelen soms zo ingewikkeld, ik heb het heel erg naar mijn zin op m'n werk nu en ik werk er pas een halfjaar en ik vind het niet eerlijk tegenover mijn baas om nu alweer weg te gaan....
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45334747
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:20 schreef teigan het volgende:
lijkt me heel moeilijk Bar, jij had er ook gewoon nog steeds eentje moeten hebben, die ronddrentelde en speelde..

het zou mij denk ik doodeng lijken, om na zoiets weer een kindje te krijgen, zal het dan wel goed gaan? En wanneer durf je die stap wel te nemen?
Lijkt me een goed onderwerp voor een nieuw topic, zeker als ik Bar hier zie 'meerammelen'
  zondag 14 januari 2007 @ 10:23:33 #192
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_45336496
Financieel zou het hier niet haalbaar zijn om alleen rond te komen van de inkomsten van mijn man. Best jammer, ik zou het best wel hebben gewild, de eerste paar jaren thuis blijven bij mijn kindje.
Ik zou denk ik 2/3 dagen nog gaan werken, en mijn moeder wil zeker weten erg graag oppassen haha!

In mn hoofd heb ik het al helemaal rond hihi.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45336585
Hier is het ook niet mogelijk om van 1 inkomen rond te komen...zeker niet omdat we een eigen huisje willen kopen. Ik ben wel van plan om ander werk te zoeken tijdens mijn zwangerschapsverlof. (of eventueel borstvoedingsverlof, als ik dit van mijn baas kan bekomen) Dan werk ik in elk geval dichter bij huis. En gelukkig heeft mijn vader al aangeboden om op het kleintje te letten, moest dat er komen (ja, hij weet het nog steeds niet).
In België moet je ten laatste 1w voor je uitgerekende datum verplicht stoppen , en dan heb je zo'n 14 weken erna. Of je stopt ten vroegste 6w te voren en dan heb je nog 9w. De vaders zijn hier beter af, die hebben sowieso 3d en kunnen ook nog 7d vaderschapsverlof opnemen in de maand na de geboorte. (wel met loonverlies hoor, die 7d)
En beide ouders kunnen ouderschapsverlof aanvragen.
  zondag 14 januari 2007 @ 10:37:34 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45336655
quote:
Op zondag 14 januari 2007 03:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Lijkt me een goed onderwerp voor een nieuw topic, zeker als ik Bar hier zie 'meerammelen'
Idd een interessant onderwerp, maar je mag hier uiteraard net zo lang rammelen als je wilt hoor _bar_!
***
  zondag 14 januari 2007 @ 12:18:34 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_45338627
Dag dames! Wat kletsen jullie veel, ik heb moeten zoeken naar mijn eigen bijdrage, heb een hele restaurantdiscussie gemist (en ne, ik ga em niet weer oprakelen al heb ik ook zo mijn mening) en ik geloof ook een aantal nieuwe rammelaars. Dus daar maar eens mee beginnen: welkom allemaal!

Hier zit mijn eerste werkweek in de nieuwe baan erop. Ik heb niet eens tijd gehad om aan kindjes te denken. Maar ik heb wel gezien dat op mijn nieuwe werk wel meer moeders part-time werken, dus dat lijkt me dan geen probleem. Wel een probleem is dat mijn functie nog niet heel duidelijk is en er weinig structuur in zit. Dat moeten we dus nog aanpakken voor ik zwanger kan raken. Maar dat komt vast wel goed.

Hier werd gisteren het MFC (Multi Functioneel Centrum) geopend met een open dag. Dat was een mooie reden om eens een kinderdagverblijf van binnen te gaan bekijken. Oeoeoe, dat is niet goed voor een rammelaar. Mijn moeder en zusje waren ook mee, dus ik moest ook nog een beetje 'normaal' doen want ik wil nog effe geen slapende honden wakker maken. Het zag er allemaal heel leuk en kleurig uit. Ik zie mijn kleintje daar ook wel naar toe gaan. Maar ik kon me er ook nog niet echt een voorstelling bij maken dat ik daar met een macicosi zou staan. Had vriendje ook last van zei hij later. Heb nu ook een hangwieg in het echt gezien en ik ben om, die wil ik ook....Hoezo rammelen?

BE hier staat ook een groot bord bij de ingang van de wijk: mede mogelijk gemaakt door Maxi Cosi, Quinny en Prenatal! Alleen al de afgelppen zomer werden er hier zes kindjes geboren in een goede maand tijd...pff

Waar hadden jullie het nog meer over? Oja werken. Ik zou niet willen stoppen, ik zou gek worden, maar het kan ook echt niet. We hebben een supermooi huis, maar daar heb je twee inkomens voor nodig. Dus ik denk zelf aan vier dagen werken, drie dagen opvang en 1 dag oma. En dan het liefst een kdv zodat ze ook met andere kinderen leren omgaan. Vriendlief dan 40 naar 36 uur zodat hij 1 dag in de twee weken een dagje thuis kan zijn.

Bar, ik kan me voorstellen dat je heel graag een kindje wilt, maar ik zou echt heel bang zijn de eerste tijd. Ik heb in mijn omgeving ook wel gezien dat zo'n gezin pas echt ontspannen wordt als de leeftijd van het overleden kindje gepasseerd is. Ik hoop dat je een goed besluit kunt nemen en tot die tijd rammel je hier gezellig mee.

Nou, dit was het wel weer even. Ik ga snel omkleden, het zonnetje schijnt dus ik ga maar eens uitrusten in de sauna...Doei!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_45339461
Wat leuk dat de eerste week goed meegevallen is mefke (Hier is alles ook goed verlopen, alleen heb ik geen moeders gezien die tijdelijk werken aangezien het voor 98% een mannenomgeving is )

Deze week heel weinig gerammeld eigenlijk Tot ik gisteren mijn neefje van anderhalve maand zag Zo lief

En wat het werken betreft: ook ik zal moeten blijven werken omwille van het huis, maar heb daar ook niet zo'n problemen mee. Ik vind het zelfs de normaalste zaak van de wereld En mijn uren zijn nu zo dat ik elke week een halve dag thuis ben dus misschien zou ik het kunnen veranderen naar 1 dag per twee weken of zelfs 4 lange dagen en 1 dag thuis (zoals nog een nieuwe collega heeft gekozen).
pi_45342305
Wat grappig dat jullie allemaal al plannen hebben hoe jullie het gaan doen met een kindje erbij!
Ik probeer me er de laatste tijd niet zo mee bezig te houden omdat ik weet dat het voor ons er voorlopig gewoon niet in zit en dat maakt me wel erg verdrietig

Het lijkt echt alsof de laatste tijd iedereen om me heen zwanger is & als ik de stad in ga zie ik ook overal van die leuke kindjes..
Vandaag heb ik geloof ik een beetje last van een dipje wat dit betreft..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_45345918
Dat begrijp ik heel goed S_oepstengel. De ene dag gaat het ook beter dan de andere dag bij mij. En als ik dan al eens een slecht gevoel heb, dan zie ik die kinderen en die zwangere vrouwen nog meer dan anders.

dikke knuffel voor jou
pi_45346163
Dankje Leonieke!
Het doet me trouwens wel goed hier te lezen dat ik niet de enige ben met dit gevoel
Ook al is het niet echt leuk natuurlijk
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 14 januari 2007 @ 16:58:48 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45347179
Ik ben soms gewoon ronduit stikjaloers. Niet dat je het de ander niet gunt, maar wel een 'dat wil ik oohook!'.
Dan ziet het er zo idyllisch en puur gelukkig uit enzo.
***
pi_45347235
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:28 schreef S_oepstengel het volgende:
Dankje Leonieke!
Het doet me trouwens wel goed hier te lezen dat ik niet de enige ben met dit gevoel
Ook al is het niet echt leuk natuurlijk
Ah, wat zeggen ze weer over gedeelde smart?
pi_45357876
Vanavond zag ik mijn vriend weer eens heel vertederd naar een meisje van 8 maanden kijken. Dan rammel ik echt de tent uit!
pi_45407010
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben soms gewoon ronduit stikjaloers. Niet dat je het de ander niet gunt, maar wel een 'dat wil ik oohook!'.
Dan ziet het er zo idyllisch en puur gelukkig uit enzo.
Ik ook hoor! Jaloerse gevoelens...
Maar dan prent ik mezelf snel in dat ik nog lekker op stel en sprong mijn huis uit kan rennen als ik even ergens naartoe wil. En heerlijk uit kan slapen als ik dat wil. En daar zijn die anderen dan vast af en toe wel weer jaloers op
pi_45407466
oke ik meld me ook maar weer eens. Ik ga binnen een aantal dagen op kraamvisite (bevalling kondigt zich aan) rammel rammel
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:07:20 #205
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45423251
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:23 schreef Smoezie het volgende:
Ik heb stiekem de hoop dat, zodra we dat onderling een beetje hebben bepaald (lief en ik) dat de stap dan wat makkelijker wordt om de knoop door te hakken.
Lieve Smoeske!
Ik heb zo even eea van je gelezen hier, en mijn indruk (op basis van hetgeen je schrijft!!) is dat die knoop heel binnenkort wordt doorgehakt. Jullie zijn er toch gewoon hardstikke klaar voor? Leuk dat je het rammelen zo positief ervaart! Ik weet dat het mij indertijd enorm ging frustreren, maar goed, mijn lief rammelde niet mee, dat scheelt wellicht.
Ik ben benieuwd en blijf je op een afstandje volgen!
Kan het hier anders allemaal niet bijhouden....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45446368
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef Moonah het volgende:

[..]
Kan het hier anders allemaal niet bijhouden....
Misschien moeten we hier ook met een lijstje werken en tussen haakjes zetten wanneer we zijn beginnen rammelen

[ Bericht 2% gewijzigd door leonieke op 17-01-2007 18:58:24 ]
pi_45446484
en wat dan voor de twijfel rammelaars?? haha de ene week rammel ik niet en dan ineens is het weer heel erg. Dan weer maanden niet en nu ik binnenkort op kraamvisite moet ben ik alweer begonnen met rammelen....
knipperlicht rammelaar hier dus
pi_45446541
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:56 schreef syzo het volgende:
en wat dan voor de twijfel rammelaars?? haha de ene week rammel ik niet en dan ineens is het weer heel erg. Dan weer maanden niet en nu ik binnenkort op kraamvisite moet ben ik alweer begonnen met rammelen....
knipperlicht rammelaar hier dus
Ja, de mods moeten toch iets kunnen aanpassen in de OP
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:59:09 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446573
ja, en laten we dan ook alvast onze cyclus bij gaan houden voor als we het voor het echt gaan proberen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45446680
Ja!

Ga je zien dat ik nu wel een regelmatige cyclus heb en als ik er echt voor ga niet meer
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:05:53 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446813
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef leonieke het volgende:
Ja!

Ga je zien dat ik nu wel een regelmatige cyclus heb en als ik er echt voor ga niet meer
Nou precies

Soms denk ik wel eens dat het best wel eens slim kan zijn om de boel alvast bij te houden. Mocht je dan ooit de medische malle molen in moeten dan heb je in ieder geval al een heel stuk voorgeschiedenis. Maarja, in hoeverre is een cyclus met pil en daarna nuvaring reeel om bij te houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45446831
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Lieve Smoeske!
Ik heb zo even eea van je gelezen hier, en mijn indruk (op basis van hetgeen je schrijft!!) is dat die knoop heel binnenkort wordt doorgehakt. Jullie zijn er toch gewoon hardstikke klaar voor? Leuk dat je het rammelen zo positief ervaart! Ik weet dat het mij indertijd enorm ging frustreren, maar goed, mijn lief rammelde niet mee, dat scheelt wellicht.
Ik ben benieuwd en blijf je op een afstandje volgen!
Kan het hier anders allemaal niet bijhouden....
Jij bent lief

(Mijn vriend zag laatst zijn afstudeermaatje weer en die vertelde vol trots dat hij voor de 2e keer papa gaat worden. Misschien werkt het inspirerend )
Hij rammelt een beetje. Af en aan. Nog niet 100% want dan was de knoop wat sneller doorgehakt denk ik haha! Maar het gaat absoluut de goede kant op.

Op DIT moment gilt Fran Fine op Rtl5 dat ze zwanger is. Hoezo... het gaat ineens overal over zwanger zijn?

PS... editje n.a.w. berichten van de ladies hierboven
Hoe lang van te voren is het handig om te stoppen met de pil om je cyclus alvast te checken, just in case? Ik slik al zooo enorm lang de pil, dat ik niet eens weet of ik uberhaupt wel een cyclus hèb, zeg maar
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:09:23 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446919
Ik ben toen ik stopte met de pil en overstapte dus gestopt geweest en toen kwam mijn cyclus heel mooi regelmatig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:15:52 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45447138
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:06 schreef Smoezie het volgende:
PS... editje n.a.w. berichten van de ladies hierboven
Hoe lang van te voren is het handig om te stoppen met de pil om je cyclus alvast te checken, just in case? Ik slik al zooo enorm lang de pil, dat ik niet eens weet of ik uberhaupt wel een cyclus hèb, zeg maar
Daar valt niets over te zeggen Smoezie. Ik was gelijk weer regelmatig (na zo'n 10 jaar pilslikken) en zo zijn er zat, maar er zijn ook heel veel vrouwen waarbij het even duurt. Je zou dus nu kunnen stoppen, maar de vraag is of je vriend blij zal zijn als jij de condooms tevoorschijn trekt.
En dat is ook weer een beetje afhankelijk van hoe lang dat nog zou gaan duren, naar wat hij in z'n hoofd heeft.
***
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:23:56 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45447454
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:00 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, wat zeggen ze weer over gedeelde smart?
Dubbele ellende?

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45447472
Ik ben een tijd geleden (lees: 2 jaar nu al zeker?) zes maand gestopt met de pil. Was wel spannend, de eerste keer dat er een condoom gebruikt werd (moet je eens meegemaakt hebben he )

Voor mij is dat nu wel interessant omdat ik (wanneer ik met de pil stop) direct met hormonen mag beginnen omdat ik nog altijd geen cyclus heb. Normaalgezien verwacht een gyn volgens mij toch dat je tenminste 6 maand hormonenvrij bent vooraleer ze iets gaan testen. Maar ik weet niet of dat dan weer interessant is voor mensen die anders wel een normale cyclus hadden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:26:29 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45447557
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben soms gewoon ronduit stikjaloers. Niet dat je het de ander niet gunt, maar wel een 'dat wil ik oohook!'.
Dan ziet het er zo idyllisch en puur gelukkig uit enzo.
Jaloers zijn hoef je je toch niet voor te schamen? Het zegt alleen maar dat jij ook iets heel graag zou willen wat een ander al heeft..afgunstig, da's weer wat anders
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45447824
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dubbele ellende?

You evil you!

Meiden bedankt voor de antwoorden so far! Het is inderdaad wel een soort pré-stap om aan de condooms te gaan beginnen ipv de pil, dus ik weet niet of SmoezieMan daar zich niet een ongeluk van schrikt. Omdat het er dan al echt op gaat lijken zeg maar

Misschien toch eens aankaarten op een subtiele (oh boy... ik en subtiel...) manier.
Wellicht even wachten tot hij 's nachts weer een keer wakker wordt en in zijn slaap jongensnamen aan het noemen is? (Waar gebeurd, het waren wel de meest vreselijke namen overigens). En nee, mijn vent is niet van de herenliefde (Vivi ik voel nu al dat je zo'n geintje gaat maken ) want vóórdat hij in slaap viel waren we 'voor de gein' namen aan het noemen.

Of had ik dit al verteld?
pi_45448436
Volgens mij wel Smoezie, het komt me in ieder geval bekend voor..

Ik ben tot nu toe 2 keer tijdelijk met de pil gestopt, omdat ik er genoeg van had en wilde kijken of mijn cyclus nog hetzelfde was als voor de pil. De eerste keer was het 2 maanden onregelmatig en daarna weer precies hetzelfde als voor de pil, de tweede keer was het meteen regelmatig. Dus ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat dat wel goed komt als ik ooit 'voor het echt' ga stoppen.
Met de pil stoppen voordat je er echt voor wil gaan vind ik best een goed idee eigenlijk, gewoon om alvast wat inzicht te krijgen in je cyclus. Kan geen kwaad toch?
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:51:57 #220
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45448495
meisjes van 13 maandjes zijn kwam vandaag bij het nichtje van mijn buuv en och wat een ontzettend leuke meid hebben ze daar

Gelijk melde ik het tegen ze, och aaaaaw ik wil oooook...


Waarom is het ook gewoon zo moeilijk en zo verdrietig tegelijkertijd
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:58:26 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45448747
Mijn baas stuurde me vandaag foto's van zijn kleinkind. Weet niet precies hoe oud ze is, bijna een jaar geloof ik, maar jemig, zo'n onwijs mooi lief schattig meisje!
Dan klapper is bijna achter mijn PC vandaan.
***
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:09:25 #222
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45449130
Ik ben nu gestopt met de ring en andere dingen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor alles weer normaal is?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45449263
Dat verschilt per persoon GWS.
Sommigen hebben meteen weer een regelmatige cyclus, bij anderen duurt het een half jaar ofzo voordat er weer een cyclus is...en zo'n beetje alles wat er tussenin zit denk ik..
Tenminste, dat is wat ik gehoord heb.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:48:14 #224
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45452648
Ik moet het maar goed bij gaan houden wanneer ik ongesteld ben, anders word ik vast verrast door rode broeken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45461616
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik moet het maar goed bij gaan houden wanneer ik ongesteld ben, anders word ik vast verrast door rode broeken...
Ik ken het... maandverband standaard in de tas.
pi_45462550
Ik ben nog nooit regelmatig ongesteld geweest maar was ook nog nooit lang van anticonceptie af. Nu ben ik sinds een maand of 9 'clean' en regelmatig joh! Totdat we het er over hadden of we het aan zouden kunnen/durven voor een derde..nu ben ik alweer 10 dagen overtijd
En nee, ik ben niet zwanger.
Saartje
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:47:31 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45462653

Wat leuk!

Althans... dat van die 3e, die 10 dagen zijn wat minder.

Ik had het ook hoor. Je kon bij mij er echt een klok op gelijk zetten, zaterdagmiddag om een uur of 4 begon het.
Prompt was ik de eerste maand dat we er voor gingen 5 dagen over tijd dus ik was al helemaal feest aan het vieren... Helaasch.
Stomme lichamen...
***
pi_45463326
Ga nog niet juichen hoor! Ik denk dat we het uiteindelijk misschien niet eens aan durven.
Net als het 2 maanden beter met me gaat, krijg ik een enorme terugval. Ik weet nu echter wel wat de valkuilen zijn maar er lopen hier nog 2 kinders om rekening mee te houden. En manlief is veel, heel veel weg voor z`n werk dus het komt toch op mijn eigen schouders terecht. Ik kan weel blijven twijfelen..gelukkig heb ik nog een jaar of 14 om te beslissen ofzo
Saartje
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:18:59 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45463398
Oh, maar 'doe je toch gewoon' een nakomertje over een jaar of 5? Dan zijn de kleintjes groot en kan jij nog een keertje trutten met zo'n kleintje.

Roep maar hoor, ik heb een antwoord op elke excuus.
***
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 januari 2007 @ 10:26:21 #230
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45463567
Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd eer ik na het stoppen met de pil weer ongesteld werd. Of het daarna weer regelmatig zou zijn, weet ik niet, want dat half jaar was deze week dus en ik ben weer met de pil begonnen nu

Overigens merkte ik wel al eerder weer effect van hormonen op mijn talgproductie. Veel meer last van puistjes en veel meer last van m'n eczeem.
pi_45464768
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:18 schreef Brighteyes het volgende:

Roep maar hoor, ik heb een antwoord op elke excuus.
Ik ook maar dat is ook de pest, op een gegeven moment kun je niet meer rationeel nadenken en veeg je alles met een glimlach van tafel af
Saartje
pi_45465789
Hier de eerste keer dat ik met de pil stopte duurde het bijna een half jaar eer mijn cyclus weer normaal was, en dat ik mijn horloge er op gelijk kon zetten...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45469460
ik kan weinig zien aan mijn cyclus, ik heb eens piraaltje, en ben dus eigenlijk niet/nauwelijks meer ongesteld..
Van de zomer een paar keer wel, maar toen was de boel net op zijn kop gezet door middel van bindweefselmassage..
Daarna ben ik nie tmeer echt ongesteld geweest, maar wel de buien die erbij horen zeg maar..

Ik hoorde vandaag dat een collega van mij zwanger is, ik geloof dat het haar derde kindje wordt..
Ik vind het nu soms wel lastig, dan zie ik van die schattige babydingetjes, en ergens heb ik dan zoiets van leuk, wil ik hebben, en alvast bewaren..
Maarja, straks wil het niet, of wat dan ook, en dan zit je met die spullen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45546374
Nou, van mijn cyclus snap ik niks ik ben gestopt met de pil (tijdje terug al, voor het geval dát we ervoor zouden gaan, dan hoefde ik niet meer te wachten totdat alle hormonen uit m'n lijf zouden zijn. Lees; smoes om even van het hevige rammelen af te zijn ) Eerst was ik het heel regelmatig, toen werd ik het 2 maanden niet, toen 2x achter elkaar en nu zit er ongeveer anderhalve maand tussen. Pfftt, heb het opgegeven om er nog iets van te snappen.

Vanmorgen met m'n schoonzus en m'n nichtje (3 jaar) wezen zwemmen, zooo leuk! En toen we even in het bubbelbad zaten kwam er ineens een heel lief klein ukkie naar me toe 'gezwommen' die heel de tijd 'mama' zei tegen me (of het leek er op iig ) nou, toen rammelde ik helemaal de tent uit natuurlijk...
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45563236
Gisteravond waren mijn schoonouders hier en toen riep Vriend zomaar tegen zijn ouders de naam die ik altijd in mijn hoofd heb gehad voor een eventuele dochter Nou, die kan (wil) ik nu, mocht het ooit zo zijn, niet meer gebruiken, want nu weten ze het al
pi_45566530
O haha Smoezie!! Mannen zijn ook altijd zo lekker tactisch wat dat betreft he? En als je het dan tegen ze zegt, vragen ze ook nog 'waarom zou je die naam niet meer gebruiken?

Ik heb 2 briefjes een roze en een blauwe waarop ik mooie kindernamen schrijf... ben ik gek of zijn er meer mensen die dat hebben?

Trouwens, 1 van de 2 vriendinnen is bevallen van een meisje binnenkort dus lekker zwijmelen, misschien werkt het wel heel aanstekelijk voor manlief
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 21 januari 2007 @ 18:29:38 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45566596
Ik heb jarenlang een lijstje bij me gehad LeNeHe, dan kon ik namen opschrijven als ik ze tegenkwam zodat ik ze niet vergat.

Maar nu staan hier al een hele tijd 2 namen vast dus zo'n lijstje is niet meer nodig.

Smoezie, deed hij dat bewust? Die naam zeggen? Met ook erbij dat het jouw favoriete naam was?
Vreemd hoor, zou ze het onthouden?
***
pi_45566820
ach, "ze" weten 't nou toch al, dus...

Ik verschuil het niet langer:
ik rammel en ben er trots op... En dikke tegen mensen die vinden dat ik dat niet moet doen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 21 januari 2007 @ 18:48:45 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45567206
Whehehehe!
You go girl!

***
  zondag 21 januari 2007 @ 19:10:52 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45567908
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:27 schreef LeNeHe het volgende:
O haha Smoezie!! Mannen zijn ook altijd zo lekker tactisch wat dat betreft he? En als je het dan tegen ze zegt, vragen ze ook nog 'waarom zou je die naam niet meer gebruiken?
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45568682
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:33 schreef Smoezie het volgende:
Gisteravond waren mijn schoonouders hier en toen riep Vriend zomaar tegen zijn ouders de naam die ik altijd in mijn hoofd heb gehad voor een eventuele dochter Nou, die kan (wil) ik nu, mocht het ooit zo zijn, niet meer gebruiken, want nu weten ze het al
Dat heeft mijn man ook een keer gedaan, maar dan voor de jongensnaam. Mijn schoonmoeder zei gelijk "Nou dat vind ik maar een rare naam".

Maarrr toen ik eenmaal zwanger was, bleef ik toch bij die naam. Maar het werd een meisje.

Als er ooit nog een jongetje komt wil ik nog steeds die naam maar raakt er een beetje vanaf. Hij vind hem toch niet meer zo leuk. Grrrr, komt vast door z'n moeder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45574342
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af
Omdat het veel leuker is als niemand het weet? Tenminste, zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. Maar wie weet zou ik de naam alsnog gebruiken hoor, omdat ik het zo'n leuke en bijzondere naam vind. Ik had toch alleen echt liever gehad dat mijn schoonouders het dan nog niet wisten
pi_45574436
Maar denk je dat je schoonouders dat tegen die tijd nog weten?
  maandag 22 januari 2007 @ 13:03:00 #244
157882 Puck1979
Waterratje in spe
pi_45576435
Ook deze lurkster meldt zich. Ik rammel ook al een tijdje. Zeker als ik naar het vriendje kijk met zijn kleinere nichtjes en neefjes.......zucht.
Helaas zal het wel weer wachten worden want vriendje volgt een bepaald patroon, eerst trouwen dan pas kinderen. En nee, ik ben nog niet gevraagd. Ik knuffel de kat nog maar een keer dan......
  maandag 22 januari 2007 @ 13:05:39 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45576512
Vraag hem.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 22 januari 2007 @ 13:06:46 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45576542
ach ik wist al jaren voordat Thijs geboren werd de namen van mijn beide kinderen... timo en Kim, echt dat waren ze.

En toen werd ik opnieuw zwanger dit keer van Thijs en ineens was ik deze namen beu en kwamen we op heel andere namen...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:07:09 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45576554
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:56 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Omdat het veel leuker is als niemand het weet? Tenminste, zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. Maar wie weet zou ik de naam alsnog gebruiken hoor, omdat ik het zo'n leuke en bijzondere naam vind. Ik had toch alleen echt liever gehad dat mijn schoonouders het dan nog niet wisten
Ja, dát snap ik wel, maar het zou voor mij geen reden zijn om die naam die ik het aller-aller-aller-leukste vind niet meer te gebruiken, alleen omdat een paar weken voor dato bekend wordt wat die naam dan is
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:10:55 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45576710
Ik twijfel zelfs omdat een aantal mensen hier mijn/onze meisjesnaam weet.
Totdat stinkie me er dan fijntjes op wijst dat het 'maar' internet mensen zijn. 'Oh ja, natuurlijk...'

Dus hij blijft denk ik wel hoor, die naam.
***
pi_45576729
Sombie en Vivi, jullie hebben gelijk hoor.
Maar ik zag het echt als een leuk geheim dus het was even jammer.
Denk wel dat, mocht de gelegenheid zich voordoen, dat ik de naam nog zou gebruiken. (Mijn schoonmoeder vergeet het nooit meer ben ik bang haha! Die is hartstikke happig op dat soort uitspraken!)

Het ging overigens op deze manier:
Op tv hoorden we een gekke naam en daar zei ik wat van. Vriendje zei toen 'ja, en jij dan met je *naam*!'. En hij flapte dus zo die naam er uit. Terwijl hij eerst nog had gezegd dat hij het ook een gave naam vond. Dus misschien valt die naam al niet meer te gebruiken, als hij het bij nader inzien toch een gekke naam vindt....
  maandag 22 januari 2007 @ 13:21:16 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45577023
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik twijfel zelfs omdat een aantal mensen hier mijn/onze meisjesnaam weet.
Totdat stinkie me er dan fijntjes op wijst dat het 'maar' internet mensen zijn. 'Oh ja, natuurlijk...'

Dus hij blijft denk ik wel hoor, die naam.


En waarom weet uitgerekend ikke die niet?!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:59:35 #251
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45578213
Ben weer heerlijk aan het rammelen, zelfs net de katoenen luiers die ik ooit eens tweedehands gekocht hebt nagekeken. Maatje small.

Heb echter geen idee hoe ze werken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45580241
Leuk is dat he GWS.

Je hebt tegenwoordig ook zulke leuke kleurtjes
pi_45581519
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:21 schreef Vivi het volgende:

[..]



En waarom weet uitgerekend ikke die niet?!
Wees blij, Vivi, blijkbaar ben je niet slechts een 'internet-mens'

Eeuwig vijfentwintig
  maandag 22 januari 2007 @ 16:06:29 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45582009
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:50 schreef Reese het volgende:

[..]

Wees blij, Vivi, blijkbaar ben je niet slechts een 'internet-mens'

Ik weet het inmiddels (De goden zijn geloofd voor PM) !

En ik vroeg het omdat BE juist dus wel mijn naam weet als enige
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45587470
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:06 schreef Vivi het volgende:

En ik vroeg het omdat BE juist dus wel mijn naam weet als enige
Oh ja?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_45587708
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:59 schreef sombie het volgende:
Maar denk je dat je schoonouders dat tegen die tijd nog weten?
Hier niet schoonouders, maar ouders... Mijn moeder wist van haar zusjes ook altijd precies hoe hun kinderen gingen heten, dat had ze onthouden van toen ze jonger waren. Aangezien wij thuis ook vaak genoeg namen roepen aan tafel, weet ik nu al dat ze in ieder geval een vermoeden gaat hebben.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:04:43 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45593754
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:17 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh ja?
Euhh...ow ja, ik had het al weer verdrongen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45602455
Gisteren klopte de buurvrouw bij mij op de deur. Crisis, een vriend van haar ligt in het ziekenhuis etcetera, heel naar, oppas was onderweg maar ze moest nu echt weg -- of ik even op de kids kon letten tot de oppas kwam.

Nou woon ik er nog maar net, ken de buren nauwelijks, en de kinderen al helemaal niet, en ik was echt net thuis uit werk... en daar zit je dan, met drie kids Een jongetje van bijna 5, een meisje van zo'n 3.5 en nog een meisje dat volgende week 1 wordt... Eventjes paniek.... maar zodra we elkaar een beetje kenden was het leueueueek

Ik hoef hier niets aan toe te voegen volgens mij, voor de doorgewinterde rammelaars hier
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:32:21 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45602528
Oh nee, dat is een perfect recept idd!

Althans, als het goed gaat... Als het een ramp is met 3 ben je wel weer even uitgerammeld.
***
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:43:53 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45602928
is het erg dat je gaat huilen als je je buurjongetje ziet grinneken met zijn mama op schoot, buurjongetje is zo oud als Thijs overleden is
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:56:07 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45603369
Ik heb dat ook wel eens een soort van. Je ziet dan echt zo'n 1-op-1 momentje tussen en moeder een kind en dan kan ik daar soms zo enorm naar verlangen.
En ik gok jij nog driedubbelzoveel omdat je weet hoe dat is...
***
pi_45604439
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, dat is een perfect recept idd!

Althans, als het goed gaat... Als het een ramp is met 3 ben je wel weer even uitgerammeld.
Ja, dat had ook nog gekund Maar 't was echt leuk. Na twee minuten was het al geklets en gespeel en "Ik hou van dino's! Ik heb wel twee planken vol!" en weet ik veel wat ben stiekempjes nog anderhalf uur blijven hangen nadat de oppas er was

Bar, ik ken je verder niet, maar heb 't wel gevolgd... ik vind het heel begrijpelijk dat dat een heel moeilijk moment kan zijn.. voor jou.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_45612102
Innepin, leuk!
Meestal als ik bij mijn schoonzus en zwager vandaan kom (3 kids, vrij kort na elkaar geboren) ben ik juist het tegenovergestelde!

Vanavond zijn we op kraamvisitie geweest bij vrienden, ze hebben afgelopen vrijdag een meisje gekregen. *SUPERRAMMEL* Wat een schatje was dat zeg! Mocht 'r lekker vasthouden en knuffelen
heeft de baby ook vastgehouden, ik hoop zooo dat het aanstekelijk werkt!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45612438
Als er één iets is wat waarschijnlijk nooit zal doen, is het een baby vasthouden. Dus daar moet ik niet op rekenen om hem (meer?) te doen rammelen
pi_45639686
Het was voor hem ook wel uitzonderlijk hoor, normaal is hij ook niet van het 'babyvasthouden'.
Maar hij rammelt vooralsnog nog niet mee
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45641039
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:42 schreef leonieke het volgende:
Als er één iets is wat waarschijnlijk nooit zal doen, is het een baby vasthouden. Dus daar moet ik niet op rekenen om hem (meer?) te doen rammelen
Mijn vriend is daar ook nooit zo van, bang om te laten vallen enzo zegt hij dan. Totdat ie iets meer dan een jaartje geleden ofzo het pas geboren zoontje van vrienden in z'n handen kreeg geduwd, hier hou maar even vast dat is leuk, kan je alvast oefenen. Toch vond hij dat wel hardstikke leuk hoor en ook leuk om te zien . Overigens is hij nog steeds erg gek op dat jochie, nu inmiddels 1,5!
pi_45641062
LeNeHe wat leuk is dat he, zon klein babytje vasthouden, kan dr zelf helemaal hebberig van worden !
Mijn man wil dus echt geen kind van een ander vasthouden en zegt ook gewoon ''nee hoor'' als hem dat gevraagd wordt.
Zelfs een pup vasthouden hoefde hij in eerste instantie niet, maar kreeg van de fokker er eentje in zn handen geduwd en zat er toen wel tijd mee op schoot.
Naar mijn idee vindt hij alles wat klein is eng en bang dat hij het laat vallen ofzo, en dat hij gewoon niks heeft met een kind van een ander.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45660560
Ik was door mijn strips van De Pil heen, dus ik haalde nieuwe.
Krijg ik grote roze stickers op de pakjes met daarop iets van 'Kinderwens? Vraag uw apotheek naar foliumzuur'. Of zoiets. Ehm Folium'zuur', wat klinkt dat eng, ben ik nou in de war met een ander woord, ja zeker?

Maar anyway... toch apart? Als we voor een kindje zouden gaan, zou ik dan nieuwe verpakkingen De Pil gaan halen?
pi_45660931
met zwavelzuur?

Foliumzuur is een andere benaming voor Vit B11.
"Voor en rond de periode van de bevruchting vermindert foliumzuur immers het risico op neuralebuisdefecten ('spina bifida' of open ruggetje). Het nemen van een supplement betekent echter niet dat de inname via de voeding mag worden verwaarloosd. Belangrijke bronnen zijn bladgroenten, koolsoorten, volkorenproducten, kaas, eieren en citrusvruchten."

Heb zoiets nooit op mijn doosje met de pil zien staan... ik had collegaatjes om mij erop attent te maken.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:14:20 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661154
Is idd helemaal niet eng. En het is slim om dat vanaf zo'n 4 weken voor tot 8 weken na de bevruchting te slikken.
Je krijgt er verder niks van en er zijn potjes foliumzuur maar ook speciale 'zwanger worden' vitaminen met al die zooi er in de juiste hoeveelheden in.
De meeste mensen beginnen er mee zodra ze met de pil of andere anticonceptie stoppen.
Ik ben al een half jaar voor die tijd begonnen, toen dacht ik even zwanger te zijn en ben gaan slikken en toen maar gewoon doorgegaan, we waren niet altijd even veilig en precies bezig enzo, dus better safe than sorry.

Wel raar dat dat op de pil staat. Kan nogal pijnlijk zijn ook...

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 25-01-2007 14:20:17 (O-)) ]
***
pi_45661260
ik dacht dat 't eerder andersom was; van 4 wk vóór tot 8 weken na de bevruchting.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:19:45 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661296
Kan ook wel hoor.

*editten gaat...
***
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:20:02 #273
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45661302
Klopt, 4 weken voor. 8 weken na .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45661355
Ik heb zelfs ooit toen ik 29 werd een brief meegekregen...
Waar ik rekening mee moest houden.

Maar net wat BE zegt dit kan ook heel pijnlijk zijn..
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:23:07 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661401
Dat vind ik echt wel heel heftig hoor!
***
pi_45661593
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:23 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vind ik echt wel heel heftig hoor!
Ik stond dat moment met een bak vol tanden
Ben dus de dag erop terug gegaan.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:32:57 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661652
Echt? Dat vind ik echt heel stoer!
Informeren is goed, maar niet zomaar mensen door de strot duwen. Dan hangen ze maar gewoon een poster op over foliumzuur.
***
pi_45661738
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:32 schreef Brighteyes het volgende:
Echt? Dat vind ik echt heel stoer!
Informeren is goed, maar niet zomaar mensen door de strot duwen. Dan hangen ze maar gewoon een poster op over foliumzuur.
Weet je, dat komt wat je mee maakt uit de omgeving.
Ik vind dat je er niet van uitkan gaan dat het allemaal kan en gaat.

dinnetje van mij was met de 26ste al in de overgang.
was mijn zus blijven leven had ze ook geen kinderen kunnen krijgen.

Maar ja, ondertussen slik ik al een jaar foliumzuur...

Oww, dacht je soms aan zoutzuur...hele slokdarm weg...
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 14:40:52 #279
43556 miss_dynastie
pi_45661895
Ik heb het ook gehad bij de NuvaRing vorig jaar. Kreeg zelfs een folder mee met uitleg, ik legde uit dat ik er geen prijs op stelde, maar...ik viel in de doelgroep, volgens die vrouw. De tweede keer ben ik erg boos geworden, zij kwamen met landelijke blablarichtlijnen, toen vroeg ik of ze ook folders over euthanasie meegaven bij incontinentiemateriaal, doelgroep en zo, toen begreep ze me wat beter, geloof ik. Het kan gewoon heel kwetsend zijn voor mensen (een vriendin van me is echt in tranen uitgebarsten). Maar de redenering erachter was iets als 'als je zwanger wil worden kom je niet meer langs voor anticonceptie dus wordt het nu maar vast gezegd'. Inmiddels krijg ik geen extra info meer mee.
pi_45661967
Maar wat ik me afvraag zullen er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze beter foliumzuur kunnen gaan slikken.

Goed zo, Miss-D
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:20 #281
43556 miss_dynastie
pi_45662060
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:42 schreef jolene het volgende:
Maar wat ik me afvraag zullen er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze beter foliumzuur kunnen gaan slikken.
Ja, die zijn er wel degelijk. Maar of die zich door een folder bij de anticonceptie laten overtuigen, als ze hem uberhaupt al lezen?
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:32 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45662068
Jouw voorbeeld miss_d!
Ik snap de gedachte erachter ook wel, maar ook weer niet. Als je anti-conceptie slikt wil je het dus duidelijk niet, en mss ook wel nooit...

En ja Jolene, die mensen zijn er. Hier in het 2e streepjes topic komen ze ook nog wel eens langs hoor.
Je moet maar net de eerste zijn in je omgeving of zo.
***
pi_45662199
Na al ruim een half jaar mee te lezen in OUD, nu maar eens wat posten.
Een jaar terug had ik nooit verwacht dat het bij mij ook nog eens ging kriebelen. Toen ik nog maar een klein meisje was, wist ik mijn moeder al te vertellen dat ik noooooit kinderen wilde. "Die zijn alleen maar vervelend". Niet dat ik echt iets tegen kinderen had, maar ik hoefde er zelf gewoon geen. Na ongeveer 2 jaar verkering met mijn vriend (nu al weer zo'n 6,5 jaar) wist hij me te vertellen dat hij wel graag kindjes wilde. Hmmm dilemma, hij wel, ik niet. Maarrrrr..... de laatste tijd begint het toch wel wat te kriebelen. Toch wel schattig zo'n hummel van jezelf. Sterker nog, ik zou het nu eigenlijk wel heel graag willen. Maar lief wil liever eerst nog wat sparen, wat hypotheek aflossen, nog wat sparen etc.. Maar ik wil nu wel vast beginnen, misschien duurt het nog wel 2 jaar ofzo voordat het lukt (als het al ooit lukt). *zucht*
Nou het is een heel verhaal geworden, maar wat ik wil zeggen is: Ik rammel mee
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:55:30 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45662319

Ik vind het altijd zo leuk om verhalen van mede-rammelaars te lezen!
Welkom bij de club! Hopelijk hoef je hier niet al te lang meer te blijven.
***
pi_45662379
Welkom J1981, wat leuk
pi_45665713
Ik kreeg op een gegeven moment ook die roze stickers op mn pil-doosjes...
Maar zou dat zijn als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt ofzo of zou dat er maar net aan liggen wie de doosjes klaarlegt...
Ergens vind ik het wel goed, mensen erop wijzen. Maar voor mensen die om welke reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen oid wel confronterend .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45665818
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:48 schreef Nijna het volgende:
Maar zou dat zijn als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt ofzo
Ja maar das toch best raar.

Zullen ze het boven de 25 of boven de 27 doen.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 16:52:53 #288
43556 miss_dynastie
pi_45665870
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:51 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja maar das toch best raar.

Zullen ze het boven de 25 of boven de 27 doen.
Ik was 21 toen.
pi_45665911
Welkom J1981 in ons Rammeltopicje
Stiekem is het al leuk als je je 'ergens kunt melden' he om het te vertellen, ook al is het anoniem. Voor mij was het toch een soort echte 'stap' om hier te komen rammelen

Nog even over dat foliumzuur... ik had er ook wel eens vaag van gehoord, maar ik heb er dus ook niet echt kaas van gegeten hoor. Dus ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het niet zouden weten dat je dat beter kunt slikken als je zwanger wenst te worden
Ik vond de manier gewoon erg gek, om dat nou pontificaal over mijn pakje Pillen heen te gaan plakken op een felroze sticker. Zo onlogisch. Zouden ze dan ook mijn leeftijd gecheckt hebben enzo in de computer? Want ik neem aan dat als ik 65 was geweest het er niet op had gestaan? Oh wacht, dan had ik ook geen Pil gehaald natuurlijk

Edit: toevoeging:
Mijn eerste ingeving was: daar informeren ze je maar over als je eenmaal zwanger bent. Maar dat is dom, want dan is het al te laat voor het foliumzuur dus... Ik snap dus de bedoeling van de apotheek wel, maar ze kunnen dat toch beter doen door een folder goed in het zicht op de toonbank te zetten ofzo met "Kinderwens? Lees dan dit" en daar alle tips in te zetten. No more stickers please.
pi_45666000
Ik ben 30 en ik heb nog geen roze sticker gezien!
Zouden ze bij de apotheek misschien meer weten?! Mijn buurmeisje werkt er "Neuh die hoeft geen sticker hoor"
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45666022
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik was 21 toen.
Ik was volgens mij ouder...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45668646
Ik was 24 en bij mijn apotheek was het een fluoriserende gele sticker. Niet te missen dus.

Ik denk dat het inderdaad is bedoeld voor de overgrote meerderheid van de 'pilslikkers'. Mensen die ooit wel kinderen willen, maar nu even niet. Het bereik is op deze manier erg groot en veel mensen hebben nog nooit van foliumzuur gehoord. Op zich wel effectief dus denk ik. Het (relatief gezien kleine) groepje mensen waar het confronterend voor is, nemen ze hiermee op de koop toe.
pi_45670041
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:42 schreef jolene het volgende:
Maar wat ik me afvraag zullen er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze beter foliumzuur kunnen gaan slikken.

Goed zo, Miss-D
Oh ja... Ik heb vriendinnen die dus echt níks weten van zwanger worden, behalve dat je moet neuken om 't te worden en dat je er dik van word.
pi_45670316
Sommige mensen moeten er ook allemaal niets meer van weten...
pi_45670943
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:19 schreef leonieke het volgende:
Sommige mensen moeten er ook allemaal niets meer van weten...
Deze twee willen wel kindjes uiteindelijk hoor Sterker nog, die praten er dus te pas en te onpas over, zelfs ik vind 't een beetje overdreven, en ik ben toch wel kindjesgericht...
pi_45766448
Nou ik kom ook maar even meerammelen Gister en vandaag verjaardagen van vriendjes kant gehad incl een bult kleine schattige kindjes Dat doet niet veel goeds voor de eierstokken Vooral als je dan ooknog opmerkingen krijgt 'kun je alvast oefenen' en 'he kijk nou, zo'n klein babietje, krijg je er zelf ook geen zin van?'
Ben pas (net nog) 21 en moet nog een paar jaar wachten!!
pi_45770343
voorlopig blijf ik nog maar even rammelen.. Heb nu een andere baan met een jaarcontract... dus het eerstkomende jaar nog geen 2e kindje hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45770767
Ik heb het de laatste weken een beetje druk gehad op en met school, weinig tijd gehad om te rammelen dus, maar ik lees wel met jullie mee hoor.

Voordat ik hier trouwens meelas wist ik ook niks van foliumzuur hoor (waar oud allemaal niet goed voor is). Binnenkort moet ik mijn nieuwe pilstrips weer halen bij de apotheek, ben benieuwd of ik ook een briefje krijg, hehe opzich wel vaag hoor dat ze dat doen, maar aan de andere kant misschien ook wel logisch.
pi_45770898
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef Vicky het volgende:
voorlopig blijf ik nog maar even rammelen.. Heb nu een andere baan met een jaarcontract... dus het eerstkomende jaar nog geen 2e kindje hier...
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en ach, rammelen is ook leuk toch
pi_45770929
Bij mij zit er ook steeds een gele sticker op... Ging ik de pil halen met een heel klein grietje in de Maxi Cosi, zegt die apothekersassistente: mocht je zwanger willen gaan worden, denk dan aan foliumzuur.. nou zeg ik.. ik heb er net eentje gehad..

Ik werd, toen we voor de 1e gingen, meteen op de hoogte gebracht van foliumzuur door vriendinnetjes. Ze hadden allebei nog een halve pot staan en die werd meteen bij mij gebracht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45804895
Hhi, ook hier stickers op de pildoos, maar wel met een vriendelijk 'tja sorry, ik moet het gewoon zeggen van mijn baas' verhaal erbij, dus ik kon er wel mee lachen. Ook effectief: vriendje de pil laten ophalen, die krijgt niets te horen. Ik slik trouwens heel braaf een vitaminepil van davitamon met daarin 100% van de aanbevolen dosis voor foliumzuur. Is dat eigenlijk genoeg?
Enne, ik heb even een korte uitstap naar het speeltuinbankje gedaan. Kwam er niet uit met de berekening van de kinderopvang. Nu het aangifteprogramma maar gedownload, alles utirekenen via het programma, invoeren in de excelshet en klaar.
Hoe gaat het verders met iedereen? Leonieke, hoe bevalt je baan? En welkom J1982!
We gaan het hoogstwaarschijnljk proberen dit jaar, maar...we gaan eerst verbouwen waarschijnljk. En zwanger met een verbouwing lijkt me dan weer geen goede combi, dus het zal wel het najaar worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')