abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45407010
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben soms gewoon ronduit stikjaloers. Niet dat je het de ander niet gunt, maar wel een 'dat wil ik oohook!'.
Dan ziet het er zo idyllisch en puur gelukkig uit enzo.
Ik ook hoor! Jaloerse gevoelens...
Maar dan prent ik mezelf snel in dat ik nog lekker op stel en sprong mijn huis uit kan rennen als ik even ergens naartoe wil. En heerlijk uit kan slapen als ik dat wil. En daar zijn die anderen dan vast af en toe wel weer jaloers op
pi_45407466
oke ik meld me ook maar weer eens. Ik ga binnen een aantal dagen op kraamvisite (bevalling kondigt zich aan) rammel rammel
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:07:20 #205
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45423251
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:23 schreef Smoezie het volgende:
Ik heb stiekem de hoop dat, zodra we dat onderling een beetje hebben bepaald (lief en ik) dat de stap dan wat makkelijker wordt om de knoop door te hakken.
Lieve Smoeske!
Ik heb zo even eea van je gelezen hier, en mijn indruk (op basis van hetgeen je schrijft!!) is dat die knoop heel binnenkort wordt doorgehakt. Jullie zijn er toch gewoon hardstikke klaar voor? Leuk dat je het rammelen zo positief ervaart! Ik weet dat het mij indertijd enorm ging frustreren, maar goed, mijn lief rammelde niet mee, dat scheelt wellicht.
Ik ben benieuwd en blijf je op een afstandje volgen!
Kan het hier anders allemaal niet bijhouden....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45446368
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef Moonah het volgende:

[..]
Misschien moeten we hier ook met een lijstje werken en tussen haakjes zetten wanneer we zijn beginnen rammelen

[ Bericht 2% gewijzigd door leonieke op 17-01-2007 18:58:24 ]
pi_45446484
en wat dan voor de twijfel rammelaars?? haha de ene week rammel ik niet en dan ineens is het weer heel erg. Dan weer maanden niet en nu ik binnenkort op kraamvisite moet ben ik alweer begonnen met rammelen....
knipperlicht rammelaar hier dus
pi_45446541
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:56 schreef syzo het volgende:
en wat dan voor de twijfel rammelaars?? haha de ene week rammel ik niet en dan ineens is het weer heel erg. Dan weer maanden niet en nu ik binnenkort op kraamvisite moet ben ik alweer begonnen met rammelen....
knipperlicht rammelaar hier dus
Ja, de mods moeten toch iets kunnen aanpassen in de OP
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:59:09 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446573
ja, en laten we dan ook alvast onze cyclus bij gaan houden voor als we het voor het echt gaan proberen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45446680
Ja!

Ga je zien dat ik nu wel een regelmatige cyclus heb en als ik er echt voor ga niet meer
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:05:53 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446813
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef leonieke het volgende:
Ja!

Ga je zien dat ik nu wel een regelmatige cyclus heb en als ik er echt voor ga niet meer
Nou precies

Soms denk ik wel eens dat het best wel eens slim kan zijn om de boel alvast bij te houden. Mocht je dan ooit de medische malle molen in moeten dan heb je in ieder geval al een heel stuk voorgeschiedenis. Maarja, in hoeverre is een cyclus met pil en daarna nuvaring reeel om bij te houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45446831
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Lieve Smoeske!
Ik heb zo even eea van je gelezen hier, en mijn indruk (op basis van hetgeen je schrijft!!) is dat die knoop heel binnenkort wordt doorgehakt. Jullie zijn er toch gewoon hardstikke klaar voor? Leuk dat je het rammelen zo positief ervaart! Ik weet dat het mij indertijd enorm ging frustreren, maar goed, mijn lief rammelde niet mee, dat scheelt wellicht.
Ik ben benieuwd en blijf je op een afstandje volgen!
Jij bent lief

(Mijn vriend zag laatst zijn afstudeermaatje weer en die vertelde vol trots dat hij voor de 2e keer papa gaat worden. Misschien werkt het inspirerend )
Hij rammelt een beetje. Af en aan. Nog niet 100% want dan was de knoop wat sneller doorgehakt denk ik haha! Maar het gaat absoluut de goede kant op.

Op DIT moment gilt Fran Fine op Rtl5 dat ze zwanger is. Hoezo... het gaat ineens overal over zwanger zijn?

PS... editje n.a.w. berichten van de ladies hierboven
Hoe lang van te voren is het handig om te stoppen met de pil om je cyclus alvast te checken, just in case? Ik slik al zooo enorm lang de pil, dat ik niet eens weet of ik uberhaupt wel een cyclus hèb, zeg maar
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:09:23 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446919
Ik ben toen ik stopte met de pil en overstapte dus gestopt geweest en toen kwam mijn cyclus heel mooi regelmatig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:15:52 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45447138
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:06 schreef Smoezie het volgende:
PS... editje n.a.w. berichten van de ladies hierboven
Hoe lang van te voren is het handig om te stoppen met de pil om je cyclus alvast te checken, just in case? Ik slik al zooo enorm lang de pil, dat ik niet eens weet of ik uberhaupt wel een cyclus hèb, zeg maar
Daar valt niets over te zeggen Smoezie. Ik was gelijk weer regelmatig (na zo'n 10 jaar pilslikken) en zo zijn er zat, maar er zijn ook heel veel vrouwen waarbij het even duurt. Je zou dus nu kunnen stoppen, maar de vraag is of je vriend blij zal zijn als jij de condooms tevoorschijn trekt.
En dat is ook weer een beetje afhankelijk van hoe lang dat nog zou gaan duren, naar wat hij in z'n hoofd heeft.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:23:56 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45447454
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:00 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, wat zeggen ze weer over gedeelde smart?
Dubbele ellende?

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45447472
Ik ben een tijd geleden (lees: 2 jaar nu al zeker?) zes maand gestopt met de pil. Was wel spannend, de eerste keer dat er een condoom gebruikt werd (moet je eens meegemaakt hebben he )

Voor mij is dat nu wel interessant omdat ik (wanneer ik met de pil stop) direct met hormonen mag beginnen omdat ik nog altijd geen cyclus heb. Normaalgezien verwacht een gyn volgens mij toch dat je tenminste 6 maand hormonenvrij bent vooraleer ze iets gaan testen. Maar ik weet niet of dat dan weer interessant is voor mensen die anders wel een normale cyclus hadden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:26:29 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45447557
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben soms gewoon ronduit stikjaloers. Niet dat je het de ander niet gunt, maar wel een 'dat wil ik oohook!'.
Dan ziet het er zo idyllisch en puur gelukkig uit enzo.
Jaloers zijn hoef je je toch niet voor te schamen? Het zegt alleen maar dat jij ook iets heel graag zou willen wat een ander al heeft..afgunstig, da's weer wat anders
pi_45447824
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dubbele ellende?

You evil you!

Meiden bedankt voor de antwoorden so far! Het is inderdaad wel een soort pré-stap om aan de condooms te gaan beginnen ipv de pil, dus ik weet niet of SmoezieMan daar zich niet een ongeluk van schrikt. Omdat het er dan al echt op gaat lijken zeg maar

Misschien toch eens aankaarten op een subtiele (oh boy... ik en subtiel...) manier.
Wellicht even wachten tot hij 's nachts weer een keer wakker wordt en in zijn slaap jongensnamen aan het noemen is? (Waar gebeurd, het waren wel de meest vreselijke namen overigens). En nee, mijn vent is niet van de herenliefde (Vivi ik voel nu al dat je zo'n geintje gaat maken ) want vóórdat hij in slaap viel waren we 'voor de gein' namen aan het noemen.

Of had ik dit al verteld?
pi_45448436
Volgens mij wel Smoezie, het komt me in ieder geval bekend voor..

Ik ben tot nu toe 2 keer tijdelijk met de pil gestopt, omdat ik er genoeg van had en wilde kijken of mijn cyclus nog hetzelfde was als voor de pil. De eerste keer was het 2 maanden onregelmatig en daarna weer precies hetzelfde als voor de pil, de tweede keer was het meteen regelmatig. Dus ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat dat wel goed komt als ik ooit 'voor het echt' ga stoppen.
Met de pil stoppen voordat je er echt voor wil gaan vind ik best een goed idee eigenlijk, gewoon om alvast wat inzicht te krijgen in je cyclus. Kan geen kwaad toch?
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:51:57 #220
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45448495
meisjes van 13 maandjes zijn kwam vandaag bij het nichtje van mijn buuv en och wat een ontzettend leuke meid hebben ze daar

Gelijk melde ik het tegen ze, och aaaaaw ik wil oooook...

Waarom is het ook gewoon zo moeilijk en zo verdrietig tegelijkertijd
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:58:26 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45448747
Mijn baas stuurde me vandaag foto's van zijn kleinkind. Weet niet precies hoe oud ze is, bijna een jaar geloof ik, maar jemig, zo'n onwijs mooi lief schattig meisje!
Dan klapper is bijna achter mijn PC vandaan.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:09:25 #222
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45449130
Ik ben nu gestopt met de ring en andere dingen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor alles weer normaal is?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45449263
Dat verschilt per persoon GWS.
Sommigen hebben meteen weer een regelmatige cyclus, bij anderen duurt het een half jaar ofzo voordat er weer een cyclus is...en zo'n beetje alles wat er tussenin zit denk ik..
Tenminste, dat is wat ik gehoord heb.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:48:14 #224
12913 GreatWhiteSilence
pi_45452648
Ik moet het maar goed bij gaan houden wanneer ik ongesteld ben, anders word ik vast verrast door rode broeken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45461616
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik moet het maar goed bij gaan houden wanneer ik ongesteld ben, anders word ik vast verrast door rode broeken...
Ik ken het... maandverband standaard in de tas.
pi_45462550
Ik ben nog nooit regelmatig ongesteld geweest maar was ook nog nooit lang van anticonceptie af. Nu ben ik sinds een maand of 9 'clean' en regelmatig joh! Totdat we het er over hadden of we het aan zouden kunnen/durven voor een derde..nu ben ik alweer 10 dagen overtijd
En nee, ik ben niet zwanger.
Saartje
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:47:31 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45462653

Wat leuk!

Althans... dat van die 3e, die 10 dagen zijn wat minder.

Ik had het ook hoor. Je kon bij mij er echt een klok op gelijk zetten, zaterdagmiddag om een uur of 4 begon het.
Prompt was ik de eerste maand dat we er voor gingen 5 dagen over tijd dus ik was al helemaal feest aan het vieren... Helaasch.
Stomme lichamen...
pi_45463326
Ga nog niet juichen hoor! Ik denk dat we het uiteindelijk misschien niet eens aan durven.
Net als het 2 maanden beter met me gaat, krijg ik een enorme terugval. Ik weet nu echter wel wat de valkuilen zijn maar er lopen hier nog 2 kinders om rekening mee te houden. En manlief is veel, heel veel weg voor z`n werk dus het komt toch op mijn eigen schouders terecht. Ik kan weel blijven twijfelen..gelukkig heb ik nog een jaar of 14 om te beslissen ofzo
Saartje
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:18:59 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45463398
Oh, maar 'doe je toch gewoon' een nakomertje over een jaar of 5? Dan zijn de kleintjes groot en kan jij nog een keertje trutten met zo'n kleintje.

Roep maar hoor, ik heb een antwoord op elke excuus.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 januari 2007 @ 10:26:21 #230
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45463567
Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd eer ik na het stoppen met de pil weer ongesteld werd. Of het daarna weer regelmatig zou zijn, weet ik niet, want dat half jaar was deze week dus en ik ben weer met de pil begonnen nu

Overigens merkte ik wel al eerder weer effect van hormonen op mijn talgproductie. Veel meer last van puistjes en veel meer last van m'n eczeem.
pi_45464768
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:18 schreef Brighteyes het volgende:

Roep maar hoor, ik heb een antwoord op elke excuus.
Ik ook maar dat is ook de pest, op een gegeven moment kun je niet meer rationeel nadenken en veeg je alles met een glimlach van tafel af
Saartje
pi_45465789
Hier de eerste keer dat ik met de pil stopte duurde het bijna een half jaar eer mijn cyclus weer normaal was, en dat ik mijn horloge er op gelijk kon zetten...
pi_45469460
ik kan weinig zien aan mijn cyclus, ik heb eens piraaltje, en ben dus eigenlijk niet/nauwelijks meer ongesteld..
Van de zomer een paar keer wel, maar toen was de boel net op zijn kop gezet door middel van bindweefselmassage..
Daarna ben ik nie tmeer echt ongesteld geweest, maar wel de buien die erbij horen zeg maar..

Ik hoorde vandaag dat een collega van mij zwanger is, ik geloof dat het haar derde kindje wordt..
Ik vind het nu soms wel lastig, dan zie ik van die schattige babydingetjes, en ergens heb ik dan zoiets van leuk, wil ik hebben, en alvast bewaren..
Maarja, straks wil het niet, of wat dan ook, en dan zit je met die spullen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45546374
Nou, van mijn cyclus snap ik niks ik ben gestopt met de pil (tijdje terug al, voor het geval dát we ervoor zouden gaan, dan hoefde ik niet meer te wachten totdat alle hormonen uit m'n lijf zouden zijn. Lees; smoes om even van het hevige rammelen af te zijn ) Eerst was ik het heel regelmatig, toen werd ik het 2 maanden niet, toen 2x achter elkaar en nu zit er ongeveer anderhalve maand tussen. Pfftt, heb het opgegeven om er nog iets van te snappen.

Vanmorgen met m'n schoonzus en m'n nichtje (3 jaar) wezen zwemmen, zooo leuk! En toen we even in het bubbelbad zaten kwam er ineens een heel lief klein ukkie naar me toe 'gezwommen' die heel de tijd 'mama' zei tegen me (of het leek er op iig ) nou, toen rammelde ik helemaal de tent uit natuurlijk...
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_45563236
Gisteravond waren mijn schoonouders hier en toen riep Vriend zomaar tegen zijn ouders de naam die ik altijd in mijn hoofd heb gehad voor een eventuele dochter Nou, die kan (wil) ik nu, mocht het ooit zo zijn, niet meer gebruiken, want nu weten ze het al
pi_45566530
O haha Smoezie!! Mannen zijn ook altijd zo lekker tactisch wat dat betreft he? En als je het dan tegen ze zegt, vragen ze ook nog 'waarom zou je die naam niet meer gebruiken?

Ik heb 2 briefjes een roze en een blauwe waarop ik mooie kindernamen schrijf... ben ik gek of zijn er meer mensen die dat hebben?

Trouwens, 1 van de 2 vriendinnen is bevallen van een meisje binnenkort dus lekker zwijmelen, misschien werkt het wel heel aanstekelijk voor manlief
I found myself alone,
  zondag 21 januari 2007 @ 18:29:38 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45566596
Ik heb jarenlang een lijstje bij me gehad LeNeHe, dan kon ik namen opschrijven als ik ze tegenkwam zodat ik ze niet vergat.

Maar nu staan hier al een hele tijd 2 namen vast dus zo'n lijstje is niet meer nodig.

Smoezie, deed hij dat bewust? Die naam zeggen? Met ook erbij dat het jouw favoriete naam was?
Vreemd hoor, zou ze het onthouden?
pi_45566820
ach, "ze" weten 't nou toch al, dus...

Ik verschuil het niet langer:
ik rammel en ben er trots op... En dikke tegen mensen die vinden dat ik dat niet moet doen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 21 januari 2007 @ 18:48:45 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45567206
Whehehehe!
You go girl!

zondag 21 januari 2007 @ 19:10:52 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45567908
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:27 schreef LeNeHe het volgende:
O haha Smoezie!! Mannen zijn ook altijd zo lekker tactisch wat dat betreft he? En als je het dan tegen ze zegt, vragen ze ook nog 'waarom zou je die naam niet meer gebruiken?
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af
pi_45568682
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:33 schreef Smoezie het volgende:
Gisteravond waren mijn schoonouders hier en toen riep Vriend zomaar tegen zijn ouders de naam die ik altijd in mijn hoofd heb gehad voor een eventuele dochter Nou, die kan (wil) ik nu, mocht het ooit zo zijn, niet meer gebruiken, want nu weten ze het al
Dat heeft mijn man ook een keer gedaan, maar dan voor de jongensnaam. Mijn schoonmoeder zei gelijk "Nou dat vind ik maar een rare naam".

Maarrr toen ik eenmaal zwanger was, bleef ik toch bij die naam. Maar het werd een meisje.

Als er ooit nog een jongetje komt wil ik nog steeds die naam maar raakt er een beetje vanaf. Hij vind hem toch niet meer zo leuk. Grrrr, komt vast door z'n moeder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45574342
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af
Omdat het veel leuker is als niemand het weet? Tenminste, zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. Maar wie weet zou ik de naam alsnog gebruiken hoor, omdat ik het zo'n leuke en bijzondere naam vind. Ik had toch alleen echt liever gehad dat mijn schoonouders het dan nog niet wisten
pi_45574436
Maar denk je dat je schoonouders dat tegen die tijd nog weten?
  maandag 22 januari 2007 @ 13:03:00 #244
157882 Puck1979
Waterratje in spe
pi_45576435
Ook deze lurkster meldt zich. Ik rammel ook al een tijdje. Zeker als ik naar het vriendje kijk met zijn kleinere nichtjes en neefjes.......zucht.
Helaas zal het wel weer wachten worden want vriendje volgt een bepaald patroon, eerst trouwen dan pas kinderen. En nee, ik ben nog niet gevraagd. Ik knuffel de kat nog maar een keer dan......
  maandag 22 januari 2007 @ 13:05:39 #245
12913 GreatWhiteSilence
pi_45576512
Vraag hem.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:06:46 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45576542
ach ik wist al jaren voordat Thijs geboren werd de namen van mijn beide kinderen... timo en Kim, echt dat waren ze.

En toen werd ik opnieuw zwanger dit keer van Thijs en ineens was ik deze namen beu en kwamen we op heel andere namen...
  maandag 22 januari 2007 @ 13:07:09 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45576554
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:56 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Omdat het veel leuker is als niemand het weet? Tenminste, zo heb ik het altijd in mijn hoofd gehad. Maar wie weet zou ik de naam alsnog gebruiken hoor, omdat ik het zo'n leuke en bijzondere naam vind. Ik had toch alleen echt liever gehad dat mijn schoonouders het dan nog niet wisten
Ja, dát snap ik wel, maar het zou voor mij geen reden zijn om die naam die ik het aller-aller-aller-leukste vind niet meer te gebruiken, alleen omdat een paar weken voor dato bekend wordt wat die naam dan is
  maandag 22 januari 2007 @ 13:10:55 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45576710
Ik twijfel zelfs omdat een aantal mensen hier mijn/onze meisjesnaam weet.
Totdat stinkie me er dan fijntjes op wijst dat het 'maar' internet mensen zijn. 'Oh ja, natuurlijk...'

Dus hij blijft denk ik wel hoor, die naam.
pi_45576729
Sombie en Vivi, jullie hebben gelijk hoor.
Maar ik zag het echt als een leuk geheim dus het was even jammer.
Denk wel dat, mocht de gelegenheid zich voordoen, dat ik de naam nog zou gebruiken. (Mijn schoonmoeder vergeet het nooit meer ben ik bang haha! Die is hartstikke happig op dat soort uitspraken!)

Het ging overigens op deze manier:
Op tv hoorden we een gekke naam en daar zei ik wat van. Vriendje zei toen 'ja, en jij dan met je *naam*!'. En hij flapte dus zo die naam er uit. Terwijl hij eerst nog had gezegd dat hij het ook een gave naam vond. Dus misschien valt die naam al niet meer te gebruiken, als hij het bij nader inzien toch een gekke naam vindt....
  maandag 22 januari 2007 @ 13:21:16 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45577023
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik twijfel zelfs omdat een aantal mensen hier mijn/onze meisjesnaam weet.
Totdat stinkie me er dan fijntjes op wijst dat het 'maar' internet mensen zijn. 'Oh ja, natuurlijk...'

Dus hij blijft denk ik wel hoor, die naam.

En waarom weet uitgerekend ikke die niet?!
  maandag 22 januari 2007 @ 13:59:35 #251
12913 GreatWhiteSilence
pi_45578213
Ben weer heerlijk aan het rammelen, zelfs net de katoenen luiers die ik ooit eens tweedehands gekocht hebt nagekeken. Maatje small.

Heb echter geen idee hoe ze werken...
pi_45580241
Leuk is dat he GWS.

Je hebt tegenwoordig ook zulke leuke kleurtjes
pi_45581519
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

En waarom weet uitgerekend ikke die niet?!
Wees blij, Vivi, blijkbaar ben je niet slechts een 'internet-mens'

Eeuwig vijfentwintig
  maandag 22 januari 2007 @ 16:06:29 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45582009
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:50 schreef Reese het volgende:

[..]

Wees blij, Vivi, blijkbaar ben je niet slechts een 'internet-mens'

Ik weet het inmiddels (De goden zijn geloofd voor PM) !

En ik vroeg het omdat BE juist dus wel mijn naam weet als enige
pi_45587470
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:06 schreef Vivi het volgende:

En ik vroeg het omdat BE juist dus wel mijn naam weet als enige
Oh ja?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_45587708
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:59 schreef sombie het volgende:
Maar denk je dat je schoonouders dat tegen die tijd nog weten?
Hier niet schoonouders, maar ouders... Mijn moeder wist van haar zusjes ook altijd precies hoe hun kinderen gingen heten, dat had ze onthouden van toen ze jonger waren. Aangezien wij thuis ook vaak genoeg namen roepen aan tafel, weet ik nu al dat ze in ieder geval een vermoeden gaat hebben.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:04:43 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45593754
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:17 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh ja?
Euhh...ow ja, ik had het al weer verdrongen
pi_45602455
Gisteren klopte de buurvrouw bij mij op de deur. Crisis, een vriend van haar ligt in het ziekenhuis etcetera, heel naar, oppas was onderweg maar ze moest nu echt weg -- of ik even op de kids kon letten tot de oppas kwam.

Nou woon ik er nog maar net, ken de buren nauwelijks, en de kinderen al helemaal niet, en ik was echt net thuis uit werk... en daar zit je dan, met drie kids Een jongetje van bijna 5, een meisje van zo'n 3.5 en nog een meisje dat volgende week 1 wordt... Eventjes paniek.... maar zodra we elkaar een beetje kenden was het leueueueek

Ik hoef hier niets aan toe te voegen volgens mij, voor de doorgewinterde rammelaars hier
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:32:21 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45602528
Oh nee, dat is een perfect recept idd!

Althans, als het goed gaat... Als het een ramp is met 3 ben je wel weer even uitgerammeld.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:43:53 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45602928
is het erg dat je gaat huilen als je je buurjongetje ziet grinneken met zijn mama op schoot, buurjongetje is zo oud als Thijs overleden is
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:56:07 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45603369
Ik heb dat ook wel eens een soort van. Je ziet dan echt zo'n 1-op-1 momentje tussen en moeder een kind en dan kan ik daar soms zo enorm naar verlangen.
En ik gok jij nog driedubbelzoveel omdat je weet hoe dat is...
pi_45604439
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, dat is een perfect recept idd!

Althans, als het goed gaat... Als het een ramp is met 3 ben je wel weer even uitgerammeld.
Ja, dat had ook nog gekund Maar 't was echt leuk. Na twee minuten was het al geklets en gespeel en "Ik hou van dino's! Ik heb wel twee planken vol!" en weet ik veel wat ben stiekempjes nog anderhalf uur blijven hangen nadat de oppas er was

Bar, ik ken je verder niet, maar heb 't wel gevolgd... ik vind het heel begrijpelijk dat dat een heel moeilijk moment kan zijn.. voor jou.
pi_45612102
Innepin, leuk!
Meestal als ik bij mijn schoonzus en zwager vandaan kom (3 kids, vrij kort na elkaar geboren) ben ik juist het tegenovergestelde!

Vanavond zijn we op kraamvisitie geweest bij vrienden, ze hebben afgelopen vrijdag een meisje gekregen. *SUPERRAMMEL* Wat een schatje was dat zeg! Mocht 'r lekker vasthouden en knuffelen
heeft de baby ook vastgehouden, ik hoop zooo dat het aanstekelijk werkt!
I found myself alone,
pi_45612438
Als er één iets is wat waarschijnlijk nooit zal doen, is het een baby vasthouden. Dus daar moet ik niet op rekenen om hem (meer?) te doen rammelen
pi_45639686
Het was voor hem ook wel uitzonderlijk hoor, normaal is hij ook niet van het 'babyvasthouden'.
Maar hij rammelt vooralsnog nog niet mee
I found myself alone,
pi_45641039
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:42 schreef leonieke het volgende:
Als er één iets is wat waarschijnlijk nooit zal doen, is het een baby vasthouden. Dus daar moet ik niet op rekenen om hem (meer?) te doen rammelen
Mijn vriend is daar ook nooit zo van, bang om te laten vallen enzo zegt hij dan. Totdat ie iets meer dan een jaartje geleden ofzo het pas geboren zoontje van vrienden in z'n handen kreeg geduwd, hier hou maar even vast dat is leuk, kan je alvast oefenen. Toch vond hij dat wel hardstikke leuk hoor en ook leuk om te zien . Overigens is hij nog steeds erg gek op dat jochie, nu inmiddels 1,5!
pi_45641062
LeNeHe wat leuk is dat he, zon klein babytje vasthouden, kan dr zelf helemaal hebberig van worden !
Mijn man wil dus echt geen kind van een ander vasthouden en zegt ook gewoon ''nee hoor'' als hem dat gevraagd wordt.
Zelfs een pup vasthouden hoefde hij in eerste instantie niet, maar kreeg van de fokker er eentje in zn handen geduwd en zat er toen wel tijd mee op schoot.
Naar mijn idee vindt hij alles wat klein is eng en bang dat hij het laat vallen ofzo, en dat hij gewoon niks heeft met een kind van een ander.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_45660560
Ik was door mijn strips van De Pil heen, dus ik haalde nieuwe.
Krijg ik grote roze stickers op de pakjes met daarop iets van 'Kinderwens? Vraag uw apotheek naar foliumzuur'. Of zoiets. Ehm Folium'zuur', wat klinkt dat eng, ben ik nou in de war met een ander woord, ja zeker?

Maar anyway... toch apart? Als we voor een kindje zouden gaan, zou ik dan nieuwe verpakkingen De Pil gaan halen?
pi_45660931
met zwavelzuur?

Foliumzuur is een andere benaming voor Vit B11.
"Voor en rond de periode van de bevruchting vermindert foliumzuur immers het risico op neuralebuisdefecten ('spina bifida' of open ruggetje). Het nemen van een supplement betekent echter niet dat de inname via de voeding mag worden verwaarloosd. Belangrijke bronnen zijn bladgroenten, koolsoorten, volkorenproducten, kaas, eieren en citrusvruchten."

Heb zoiets nooit op mijn doosje met de pil zien staan... ik had collegaatjes om mij erop attent te maken.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:14:20 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661154
Is idd helemaal niet eng. En het is slim om dat vanaf zo'n 4 weken voor tot 8 weken na de bevruchting te slikken.
Je krijgt er verder niks van en er zijn potjes foliumzuur maar ook speciale 'zwanger worden' vitaminen met al die zooi er in de juiste hoeveelheden in.
De meeste mensen beginnen er mee zodra ze met de pil of andere anticonceptie stoppen.
Ik ben al een half jaar voor die tijd begonnen, toen dacht ik even zwanger te zijn en ben gaan slikken en toen maar gewoon doorgegaan, we waren niet altijd even veilig en precies bezig enzo, dus better safe than sorry.

Wel raar dat dat op de pil staat. Kan nogal pijnlijk zijn ook...

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 25-01-2007 14:20:17 (O-)) ]
pi_45661260
ik dacht dat 't eerder andersom was; van 4 wk vóór tot 8 weken na de bevruchting.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:19:45 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661296
Kan ook wel hoor.

*editten gaat...
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:20:02 #273
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45661302
Klopt, 4 weken voor. 8 weken na .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45661355
Ik heb zelfs ooit toen ik 29 werd een brief meegekregen...
Waar ik rekening mee moest houden.

Maar net wat BE zegt dit kan ook heel pijnlijk zijn..
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:23:07 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661401
Dat vind ik echt wel heel heftig hoor!
pi_45661593
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:23 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vind ik echt wel heel heftig hoor!
Ik stond dat moment met een bak vol tanden
Ben dus de dag erop terug gegaan.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:32:57 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661652
Echt? Dat vind ik echt heel stoer!
Informeren is goed, maar niet zomaar mensen door de strot duwen. Dan hangen ze maar gewoon een poster op over foliumzuur.
pi_45661738
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:32 schreef Brighteyes het volgende:
Echt? Dat vind ik echt heel stoer!
Informeren is goed, maar niet zomaar mensen door de strot duwen. Dan hangen ze maar gewoon een poster op over foliumzuur.
Weet je, dat komt wat je mee maakt uit de omgeving.
Ik vind dat je er niet van uitkan gaan dat het allemaal kan en gaat.

dinnetje van mij was met de 26ste al in de overgang.
was mijn zus blijven leven had ze ook geen kinderen kunnen krijgen.

Maar ja, ondertussen slik ik al een jaar foliumzuur...

Oww, dacht je soms aan zoutzuur...hele slokdarm weg...
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 14:40:52 #279
43556 miss_dynastie
pi_45661895
Ik heb het ook gehad bij de NuvaRing vorig jaar. Kreeg zelfs een folder mee met uitleg, ik legde uit dat ik er geen prijs op stelde, maar...ik viel in de doelgroep, volgens die vrouw. De tweede keer ben ik erg boos geworden, zij kwamen met landelijke blablarichtlijnen, toen vroeg ik of ze ook folders over euthanasie meegaven bij incontinentiemateriaal, doelgroep en zo, toen begreep ze me wat beter, geloof ik. Het kan gewoon heel kwetsend zijn voor mensen (een vriendin van me is echt in tranen uitgebarsten). Maar de redenering erachter was iets als 'als je zwanger wil worden kom je niet meer langs voor anticonceptie dus wordt het nu maar vast gezegd'. Inmiddels krijg ik geen extra info meer mee.
pi_45661967
Maar wat ik me afvraag zullen er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze beter foliumzuur kunnen gaan slikken.

Goed zo, Miss-D
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:20 #281
43556 miss_dynastie
pi_45662060
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:42 schreef jolene het volgende:
Maar wat ik me afvraag zullen er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze beter foliumzuur kunnen gaan slikken.
Ja, die zijn er wel degelijk. Maar of die zich door een folder bij de anticonceptie laten overtuigen, als ze hem uberhaupt al lezen?
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:32 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45662068
Jouw voorbeeld miss_d!
Ik snap de gedachte erachter ook wel, maar ook weer niet. Als je anti-conceptie slikt wil je het dus duidelijk niet, en mss ook wel nooit...

En ja Jolene, die mensen zijn er. Hier in het 2e streepjes topic komen ze ook nog wel eens langs hoor.
Je moet maar net de eerste zijn in je omgeving of zo.
pi_45662199
Na al ruim een half jaar mee te lezen in OUD, nu maar eens wat posten.
Een jaar terug had ik nooit verwacht dat het bij mij ook nog eens ging kriebelen. Toen ik nog maar een klein meisje was, wist ik mijn moeder al te vertellen dat ik noooooit kinderen wilde. "Die zijn alleen maar vervelend". Niet dat ik echt iets tegen kinderen had, maar ik hoefde er zelf gewoon geen. Na ongeveer 2 jaar verkering met mijn vriend (nu al weer zo'n 6,5 jaar) wist hij me te vertellen dat hij wel graag kindjes wilde. Hmmm dilemma, hij wel, ik niet. Maarrrrr..... de laatste tijd begint het toch wel wat te kriebelen. Toch wel schattig zo'n hummel van jezelf. Sterker nog, ik zou het nu eigenlijk wel heel graag willen. Maar lief wil liever eerst nog wat sparen, wat hypotheek aflossen, nog wat sparen etc.. Maar ik wil nu wel vast beginnen, misschien duurt het nog wel 2 jaar ofzo voordat het lukt (als het al ooit lukt). *zucht*
Nou het is een heel verhaal geworden, maar wat ik wil zeggen is: Ik rammel mee
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:55:30 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45662319

Ik vind het altijd zo leuk om verhalen van mede-rammelaars te lezen!
Welkom bij de club! Hopelijk hoef je hier niet al te lang meer te blijven.
pi_45662379
Welkom J1981, wat leuk
pi_45665713
Ik kreeg op een gegeven moment ook die roze stickers op mn pil-doosjes...
Maar zou dat zijn als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt ofzo of zou dat er maar net aan liggen wie de doosjes klaarlegt...
Ergens vind ik het wel goed, mensen erop wijzen. Maar voor mensen die om welke reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen oid wel confronterend .
Fake it till you make it...
pi_45665818
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:48 schreef Nijna het volgende:
Maar zou dat zijn als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt ofzo
Ja maar das toch best raar.

Zullen ze het boven de 25 of boven de 27 doen.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 16:52:53 #288
43556 miss_dynastie
pi_45665870
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:51 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja maar das toch best raar.

Zullen ze het boven de 25 of boven de 27 doen.
Ik was 21 toen.
pi_45665911
Welkom J1981 in ons Rammeltopicje
Stiekem is het al leuk als je je 'ergens kunt melden' he om het te vertellen, ook al is het anoniem. Voor mij was het toch een soort echte 'stap' om hier te komen rammelen

Nog even over dat foliumzuur... ik had er ook wel eens vaag van gehoord, maar ik heb er dus ook niet echt kaas van gegeten hoor. Dus ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het niet zouden weten dat je dat beter kunt slikken als je zwanger wenst te worden
Ik vond de manier gewoon erg gek, om dat nou pontificaal over mijn pakje Pillen heen te gaan plakken op een felroze sticker. Zo onlogisch. Zouden ze dan ook mijn leeftijd gecheckt hebben enzo in de computer? Want ik neem aan dat als ik 65 was geweest het er niet op had gestaan? Oh wacht, dan had ik ook geen Pil gehaald natuurlijk

Edit: toevoeging:
Mijn eerste ingeving was: daar informeren ze je maar over als je eenmaal zwanger bent. Maar dat is dom, want dan is het al te laat voor het foliumzuur dus... Ik snap dus de bedoeling van de apotheek wel, maar ze kunnen dat toch beter doen door een folder goed in het zicht op de toonbank te zetten ofzo met "Kinderwens? Lees dan dit" en daar alle tips in te zetten. No more stickers please.
pi_45666000
Ik ben 30 en ik heb nog geen roze sticker gezien!
Zouden ze bij de apotheek misschien meer weten?! Mijn buurmeisje werkt er "Neuh die hoeft geen sticker hoor"
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45666022
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik was 21 toen.
Ik was volgens mij ouder...
Fake it till you make it...
pi_45668646
Ik was 24 en bij mijn apotheek was het een fluoriserende gele sticker. Niet te missen dus.

Ik denk dat het inderdaad is bedoeld voor de overgrote meerderheid van de 'pilslikkers'. Mensen die ooit wel kinderen willen, maar nu even niet. Het bereik is op deze manier erg groot en veel mensen hebben nog nooit van foliumzuur gehoord. Op zich wel effectief dus denk ik. Het (relatief gezien kleine) groepje mensen waar het confronterend voor is, nemen ze hiermee op de koop toe.
pi_45670041
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:42 schreef jolene het volgende:

Goed zo, Miss-D
Oh ja... Ik heb vriendinnen die dus echt níks weten van zwanger worden, behalve dat je moet neuken om 't te worden en dat je er dik van word.
pi_45670316
Sommige mensen moeten er ook allemaal niets meer van weten...
pi_45670943
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:19 schreef leonieke het volgende:
Sommige mensen moeten er ook allemaal niets meer van weten...
Deze twee willen wel kindjes uiteindelijk hoor Sterker nog, die praten er dus te pas en te onpas over, zelfs ik vind 't een beetje overdreven, en ik ben toch wel kindjesgericht...
pi_45766448
Nou ik kom ook maar even meerammelen Gister en vandaag verjaardagen van vriendjes kant gehad incl een bult kleine schattige kindjes Dat doet niet veel goeds voor de eierstokken Vooral als je dan ooknog opmerkingen krijgt 'kun je alvast oefenen' en 'he kijk nou, zo'n klein babietje, krijg je er zelf ook geen zin van?'
Ben pas (net nog) 21 en moet nog een paar jaar wachten!!
pi_45770343
voorlopig blijf ik nog maar even rammelen.. Heb nu een andere baan met een jaarcontract... dus het eerstkomende jaar nog geen 2e kindje hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45770767
Ik heb het de laatste weken een beetje druk gehad op en met school, weinig tijd gehad om te rammelen dus, maar ik lees wel met jullie mee hoor.

Voordat ik hier trouwens meelas wist ik ook niks van foliumzuur hoor (waar oud allemaal niet goed voor is). Binnenkort moet ik mijn nieuwe pilstrips weer halen bij de apotheek, ben benieuwd of ik ook een briefje krijg, hehe opzich wel vaag hoor dat ze dat doen, maar aan de andere kant misschien ook wel logisch.
pi_45770898
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef Vicky het volgende:
voorlopig blijf ik nog maar even rammelen.. Heb nu een andere baan met een jaarcontract... dus het eerstkomende jaar nog geen 2e kindje hier...
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en ach, rammelen is ook leuk toch
pi_45770929
Bij mij zit er ook steeds een gele sticker op... Ging ik de pil halen met een heel klein grietje in de Maxi Cosi, zegt die apothekersassistente: mocht je zwanger willen gaan worden, denk dan aan foliumzuur.. nou zeg ik.. ik heb er net eentje gehad..

Ik werd, toen we voor de 1e gingen, meteen op de hoogte gebracht van foliumzuur door vriendinnetjes. Ze hadden allebei nog een halve pot staan en die werd meteen bij mij gebracht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45804895
Hhi, ook hier stickers op de pildoos, maar wel met een vriendelijk 'tja sorry, ik moet het gewoon zeggen van mijn baas' verhaal erbij, dus ik kon er wel mee lachen. Ook effectief: vriendje de pil laten ophalen, die krijgt niets te horen. Ik slik trouwens heel braaf een vitaminepil van davitamon met daarin 100% van de aanbevolen dosis voor foliumzuur. Is dat eigenlijk genoeg?
Enne, ik heb even een korte uitstap naar het speeltuinbankje gedaan. Kwam er niet uit met de berekening van de kinderopvang. Nu het aangifteprogramma maar gedownload, alles utirekenen via het programma, invoeren in de excelshet en klaar.
Hoe gaat het verders met iedereen? Leonieke, hoe bevalt je baan? En welkom J1982!
We gaan het hoogstwaarschijnljk proberen dit jaar, maar...we gaan eerst verbouwen waarschijnljk. En zwanger met een verbouwing lijkt me dan weer geen goede combi, dus het zal wel het najaar worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')