soms denk ik meer van ooh god als ik maar niet zulke kinderen krijg. Wel wat jij ook zegt met sommige dingen van dat zou ik echt totaal anders doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:37 schreef Smoezie het volgende:
Welkom Troeta! (En bedankt Mefke voor jouw welkom!)
Hebben jullie dat nou ook, dat je van dat programma met The Nanny (Jo Frost) zo enorm gaat rammelen? Mijn vriend en ik zitten dan om het hardst te roepen tegen elkaar hoe wij dat wél goed zouden doen, dat opvoedenHaha!
'Ons kind zou ECHT niet door een restaurant mogen gaan rennen hoor! En ik zou mezelf ook echt niet laten uitschelden door een kind. Wij zouden dat vast heel goed doen, dat opvoeden, streng, docht rechtvaardig en liefdevol'.
Hallo, rammelende eierstokjes!
Dan hoop ik dat je nooit bij mij in een restaurant zit.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef Troeta het volgende:
Maar mijn kindje mag best door een restaurant rennen trouwens, maar ik kom niet echt in restaurants waar dat niet zou kunnen denk ik.
Zolang je je dan beperkt tot de Mac vind ik het okay....ik snap echt ouders niet die denken dat omdat zij hun eigen kind zo leuk vinden er automatisch vanuit gaan dat iedereen dat vindt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef Troeta het volgende:
Maar mijn kindje mag best door een restaurant rennen trouwens, maar ik kom niet echt in restaurants waar dat niet zou kunnen denk ik.
Hoeft niet... ik ben de jongste. Mijn oudste zus is 28 en ik ben bijna 22 jaar. Maar ik kan het me goed voorstellen. Leuk topic dit, herkenbare gevoelens lezen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:58 schreef leonieke het volgende:
Welkom Smoezie (ken ik jou niet van ergens?)
Ook ik had vaak het gevoel van "de eerste" te willen zijn. Maar als je 5 jaar jonger bent dan loopt dat meestal wel mis.
Met ons huwelijk was ik het bijna. We hadden ons huwelijk in mei aangekondigd (in augustus getrouwd) en in juni is mijn zus nog komen zeggen dat ze in juli ging trouwen. Had ik ook ff een rot gevoel omdat dat nu het enige ging zijn waarin ik de eerste was...
Spanje is ook niet echt een land waar ik snel heel zou gaan, puur omdat dat met de tent wel erg ver reizen is. Ik vind kinderen heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Nou heeft dat voornamelijk te maken met de opvoeding die ze genieten van de ouders.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Waarom eigenlijk niet Bar? Vroeger werd altijd aangeraden om zo snel mogelijk weer voor een kindje te gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje uit de tijd inmiddels?
Hier heb ik het rammelen maar weer even een halt toegeroepen, voorlopig eerst wat beter zicht krijgen op de (financiele) toekomst en hoe en of we het hier gaan rooien. Van de zomer kijken we wel weer eens verder.
Troel en Vivi, jullie moeten maar nooit naar Spanje op vakantie gaan. Daar vind je echt geen enkel restaurant zonder rondrennende kinderen. Dat is trouwens een van de redenen dat wij verhuisd zijn, omdat kinderen hier overal zoveel meer welkom zijn dan in Nederland, in álle aspecten van het leven.
En dan nog raar staan op te kijken als je het kind dat op je tafel probeert te klimmen bij de hand pakt en naar papa en mama brengt. 'Wat is het toch een scheetje hequote:Op woensdag 10 januari 2007 09:41 schreef Vivi het volgende:
ik heb zelf echt een spuughekel aan kinderen die langs mijn tafel rennen als ik ergens zit te eten en dan van die ouders die je zo aankijken van "leuk he"
Ah, nou snap ik waarom Sinterklaas de boefjes meeneemt naar Spanjequote:Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Troel en Vivi, jullie moeten maar nooit naar Spanje op vakantie gaan. Daar vind je echt geen enkel restaurant zonder rondrennende kinderen.
verschillende persoonlijke redenenquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:51 schreef phileine het volgende:
Waarom eigenlijk niet Bar? Vroeger werd altijd aangeraden om zo snel mogelijk weer voor een kindje te gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje uit de tijd inmiddels?
Gek hč? Dat heb ik nou ook altijd als jij iets postquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:06 schreef Troel het volgende:
En eigenlijk reageer ik tegen beter weten in, want ook dit keer zal je wel niet meer reageren op een reactie naar aanleiding van je eigen posts en vragen
Ja, maar dan zijn het kinderen in jouw gezelschap, die je zelf meeneemt of door andere mensen in jouw gezelschap meegenomen zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:47 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb er niet direct last van van rondrennede kinderen, liever dat dan kinderen die aan tafel alleen maar aan het klieren zijn en jou eten koud is...
Nee niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat het makkelijker zou worden, maar ik mag mijn verleden niet vergeten, en dat verleden heeft er voor gezorgd dat ik heel angstig ben, met de nodige panniekaanvallen en noem het maar op.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij stamt dat advies van 'zo snel mogelijk een nieuw kind' uit de tijd dat men dacht dat je een kindje gewoon kunt vervangen, vergeten, wegstoppen en weg ermee. Wat dus niet wil zeggen dat je het niet moet doen als je er aan toe bent, maar het advies is voorzover ik heb begrepen al jaren achterhaald. Maar Bar, denken die artsen dat de angst dan minder zal worden als je een poos wacht?
Van andere kinderen heb ik geen last hoor...quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dan zijn het kinderen in jouw gezelschap, die je zelf meeneemt of door andere mensen in jouw gezelschap meegenomen zijn.
Nouja, eerder de ouders hebben het probleem denk ik, ik weet niet of het aan de kinderen ligt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:54 schreef phileine het volgende:
Nou ja, gelukkig woon ik in Spanje. Als ik dat soort opmerkingen lees ben ik daar extra blij om. Ik moet misschien wel opmerken dat kinderen in Spanje zó gewend zijn aan laat opblijven en meegaan naar dat soort gelegenheden, dat ze zich best heel behoorlijk gedragen. Maar dat komt ook wel omdat iedereen (bezoekers en personeel) zich in de gekste bochten wringen om ze te amuseren. Ongevraagd...
Troel jij hebt het gewoon over kinderen met enorme gedragsproblemen. Al die voorbeelden die jij noemt heb ík nog nooit gezien. Daar zou ik me óók groen aan ergeren, maar gelukkig komen zulke dingen zelden voor.
Nouja, het is nu twee keer eerder gebeurd dat je iets behoorlijk persoonlijks aan mij vraagt (buikwandcorrectie, had je liever niet geleefd met je PDD) waar ik op reageer en waarop vervolgens niets terugkomt, vandaar. Maar ik ben blij dat het aan de verbinding ligt en dat het niet ergens anders aan ligt.quote:over je sub: Ik reageer niet zo vaak terug omdat ik een enorm kloterige verbinding heb waarmee ik de helft van de tijd niet op fok kan, misschien bedoel je dat? Tegen de tijd dat ik weer online ben is het vaak alweer een heel andere discussie geworden en dan staat het zo stom er nog achteraan te spuit elfen. Volgende keer gewoon even vragen of mailen waarom ik niet reageer in plaats van opeens zo'n venijnige steek is misschien wat vriendelijker
Ik vind het er niet per se bijhoren. Waarom hoort een rondrennend kind wel in een restaurant en een telefoon niet? Juist, omdat het storend is voor andere gasten. Gasten die een lekker avondje uit willen, misschien wel juist zonder kinderen, waarvoor ze een oppas geregeld hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Van andere kinderen heb ik geen last hoor...
Kan er juist wel van genieten kinderen die door de zaak aan het rennen zijn, het hoort er toch gewoon bij
Tot die tijd mag je Isa gewoon lenen af en toequote:Op woensdag 10 januari 2007 15:55 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Nee niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat het makkelijker zou worden, maar ik mag mijn verleden niet vergeten, en dat verleden heeft er voor gezorgd dat ik heel angstig ben, met de nodige panniekaanvallen en noem het maar op.
Ik ben dat net goed en wel teboven en goed onder controlle, maar wil het nog niet op gaan zoeken.
En dus zolang ik er nog niet 150% achter sta gaat het niet door![]()
Die is inmiddels zo'n drie jaar getrouwd en heeft zelf ook twee van die rondrennende ettersquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:00 schreef bixister het volgende:
klinkt heel verstandig bar. maar ik kan me je verlangen wel enorm goed voorstellen.
over die opvatting uit vroeger tijden: ik heb de biografie van Annie MG Schmidt ('ANNA') ooit gelezen en ik vond het echt schokkend dat zij hetzelfde genoemd is als haar twee oudere zusjes die allebei op jonge leeftijd overleden waren. gewoon weer een Anna maken! [afbeelding]
missD, hoe is 't eigenlijk met jullie gerammel? en gaat er nog getrouwd worden dit jaar?of is dat stiekem intussen al gebeurd?
Ook dan kun je keuzes maken als koppel...quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het er niet per se bijhoren. Waarom hoort een rondrennend kind wel in een restaurant en een telefoon niet? Juist, omdat het storend is voor andere gasten. Gasten die een lekker avondje uit willen, misschien wel juist zonder kinderen, waarvoor ze een oppas geregeld hebben.
Yian en Vince jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:03 schreef Troel het volgende:
Die is inmiddels zo'n drie jaar getrouwd en heeft zelf ook twee van die rondrennende etters![]()
Nouja, probeer anders de volgende keer zulke vragen te mailenquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:17 schreef phileine het volgende:
ik heb eigenlijk ook niet zo'n last van een telefoon in een restaurant....
Maar goed, we gaan hier erg off-topic. Gerammeld moet er! En ik mag voorlopig even niet meedoen.
troel, in beide gevallen die je noemt heb ik zelfs een antwoord geschreven maar raakte dat opgegeten door cyberspace. Als ik daarna terugkwam zag ik dat een ander ongeveer hetzelfde had geschreven als ik had willen schrijven, en liet ik het daar dus maar bij omdat het zoveel moeite kostte iets te posten. Het is nu hopelijk iets beter qua verbinding, maar het blijft rommelig. Die Spanjaarden hebben duidelijk meer verstand van kinderen gelukkig maken dan van internet
In dit geval niet, maar het buikwandcorrectie geval was iets wat mij aanging en waar door de anderen niet echt op gereageerd werd omdat zij niet in die situatie zitten. Je mag zoiets wat mij betreft best mailen. Snappie?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef phileine het volgende:
waarom? het was duidelijk dat anderen er ook interesse in hadden omdat er op gereageerd werd. en de opmerking over de restaurants werd door meer mensen gemaakt, niet door jou alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |