Je had natuurlijk ook gewoon alles kunnen lezenquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:58 schreef Z het volgende:
Hij heeft ook nog wat muziek gemaakt voor 'Lost In Translation'.
Dan heb ik er overheen gelezen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:15 schreef JelleS het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook gewoon alles kunnen lezen![]()
Laatste tijd begin ik te twijfelen of ik Isn't Anything toch niet beter vind dan Lovelessquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef Kolkus het volgende:
Loveless is schitterend inderdaad, maar hij moest wel even groeien bij mij.
Ik zal Isn't anything eens gaan checken binnenkort.
Volgens mij is dat nooit meer dan een steeds terugkerend gerucht geweest..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:01 schreef menjo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die MBV boxsets die ooit nog een keer zouden komen?
haa ik wilde het net gaan posten. Schijnt dat Kevin dit al vaker heeft gezegd dus vraag me af hoe lang het nog gaat duren.. Hij zou beter een solo album gaan maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:55 schreef Z het volgende:
Kevin Shields: MBV Will "100%" Make Another Album
http://pitchforkmedia.com(...)_Another_Album#40473
Je moet 'm gewoon KEIHARD draaien.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:51 schreef Ringo het volgende:
Ik leer steeds meer muziek kennen.
Loveless, fascinerend. Vaker draaien idd
edit: je moet wel aan de knoppen zitten om het geluid van die plaat tot zijn recht te laten komen.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:59 schreef spacemangraig het volgende:
GOVERREDOMME. Check je een keer een dag niet mybloodyvalentine.net, maken ze tourdata bekend. Jezus Christus. Godzijdank nog kaarten voor Manchester en Glasgow gescoord. Voor de duidelijkheid, een MBV reunie/concert is hét waar ik al 3 jaar naar uit kijk. Ik ben in extase.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:59 schreef spacemangraig het volgende:
GOVERREDOMME. Check je een keer een dag niet mybloodyvalentine.net, maken ze tourdata bekend. Jezus Christus. Godzijdank nog kaarten voor Manchester en Glasgow gescoord. Voor de duidelijkheid, een MBV reunie/concert is hét waar ik al 3 jaar naar uit kijk. Ik ben in extase.
Als het goed is delen ze oordoppen uit maar ik had zelf een setje redelijk goedkope doppen meegenomen voor het geval dat. Concert van het jaar tot nu toe voor mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:40 schreef spacemangraig het volgende:
Ik ga aanstaande zondag in Manchester, morgen oordoppen kopen!
can't-fucking-wait
quote:Bedankt voor het gebruikmaken van Ticketmaster.nl
U heeft 2 ticket(s) besteld voor:
MY BLOODY VALENTINE
De Effenaar
Ma, 25/05/09 19.30 uur
wij ook ( gehenna, trashcanman en ik)quote:
quote:U heeft 3 ticket(s) aangeschaft voor:
Plaatsomschrijving:
Vrije plaatskeuze
Die gaven ze vorig jaar bij de concerten in The Roundhouse ook. Da's niet echt klein (3500 man ongeveer) en bij de mixing desk achterin was het geluid zo'n 130 dB. En toch kon je de individuele instrumenten en songs prima horen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:35 schreef lifeblind het volgende:
Geen geluidsbegrenzing! (En oordoppen aan de deur)
http://alternative.blog.n(...)-my-bloody-valentine
Euhm, hier is toch regelgeving over neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:16 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die gaven ze vorig jaar bij de concerten in The Roundhouse ook. Da's niet echt klein (3500 man ongeveer) en bij de mixing desk achterin was het geluid zo'n 130 dB. En toch kon je de individuele instrumenten en songs prima horen.
Veel plezier de ATP nightmare before christmas van 2008 curated door melvins en mike patton was één van de beste festivals waar ik ooit geweest ben, heb hard zitten twijfelen over deze editie maar heb er het geld niet voor. Volgende keer beter.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:35 schreef Orbis het volgende:
Geweldige band dit. 25 mei laat ik schieten, want van 4 tot 6 december zal ik in Mineshead zijn bij All Tomorrow's Parties. My Bloody Valentine als curator, en to boot komt ook Sonic Youth nog langs!
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wij ook ( gehenna, trashcanman en ik)
Pukkelpop is al zeker lowlands nog niet helemaal geloof ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:23 schreef ranja het volgende:
Is Lowlands al zeker?
Ik betwijfel trouwens of ze daar ook 130 dB mogen. Misschien wel zo aangenaam
Maar misschien staan ze in Bravo
Ik ga ook nog proberen wat lui zover te krijgen om ook weer mee naar Minehead te gaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:35 schreef Orbis het volgende:
Geweldige band dit. 25 mei laat ik schieten, want van 4 tot 6 december zal ik in Mineshead zijn bij All Tomorrow's Parties. My Bloody Valentine als curator, en to boot komt ook Sonic Youth nog langs!
Kijk, dat is goed om te horen. En als ik alleen al de website van ATP lees, heb ik al het idee dat het met de organisatie wel goed zit. Bovendien, hoe kan iets met My Bloody Valentine en Sonic Youth nu de mist in gaan? (En stiekem hoop ik heel hard dat Dinosaur Jr. komt. Het zou geen onlogische stap zijn).quote:Op maandag 11 mei 2009 08:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Veel plezier de ATP nightmare before christmas van 2008 curated door melvins en mike patton was één van de beste festivals waar ik ooit geweest ben, heb hard zitten twijfelen over deze editie maar heb er het geld niet voor. Volgende keer beter.
Dat moet makkelijk lukken geloof ik, het zou om 23 uur afgelopen moeten zijn, ik had ze even gemaild. Pak ik toch maar de auto, door dat voorprogramma haal ik mijn trein van 22.30 nooit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:49 schreef hydraulix het volgende:
bleegh, ik heb ook gehoopt op geen voorprogramma. Moet de trein van 23:30 halen
Zit er dik in, geen MBVconcert zonder Holocaust, lijkt me. Ik kan niet wachtenquote:Op zondag 24 mei 2009 14:38 schreef Jabberwocky het volgende:
You Made Me Realize zal de afsluiter wel weer worden.
achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef OMG het volgende:
Na de review van iemand op last.fm te hebben gelezen vraag ik me af of ik bij een ander concert ben geweest. Wat een geneuzel.
Whehe, dat doet me denken aan die kerel die altijd naar Mike Patton gerelateerde concerten gaat (nee niet jij BB) omdat hij zo zwaar fan is maar wel elk optreden waar hij geweest was zo ongeveer de grond in boordequote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.
Alle concerten waar ik geweest ben stond wel gezeur op last.fm, behalve roadburn burners zijn over het algemeen gewoon tevreden.
117dB was kennelijk de max.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:49 schreef ralfseltje het volgende:
Ohja en hoeveel dB was het nou uiteindelijk. Die laatste noten van Holocaust waren zó hard. Wij zaten tijdens de soundcheck te eten in Effenaar, en zelfs daar trilden de tafeltjes al
Edit: Ah volgens hier 117 dB dus.
quote:Broekspijpen, T-shirtmouwen, ingewanden, de bril op de neus en de Effenaar-fundementen trillen een kwartier lang gewillig mee op deze goddelijke, almachtig heerlijke geluidsstorm, waarbij die onweersbuitjes in Nederland even later peanuts zijn. Ongelooflijk hoe de band volslagen stilstaand met de instrumenten en effecten in de weer is, terwijl er langzaam maar zeker een exodus richting uitgang begint. Of steeds meer mensen met oordoppen in grijpen naar hun oren. Totdat na een kwartier vanuit het niets dit liedje wordt hervat en binnen een minuut dit My Bloody Valentine-concert toch echt ten einde is. Volgens de Effenaar is er in de finale 117 decibel gehaald, wat tijdens de genadeklap met extra diepe bassen zal zijn geweest. Dat zal de Arbo die blijkbaar op bezoek was, niet tof hebben gevonden.
quote:de officiele metingen: MBV concert 105 dBA, pieken 117 dBA ( http://bit.ly/143TJC ) of 129,7 dBC (kortstondige piekbelasting)
Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:39 schreef ralfseltje het volgende:
Tijdens die holocaust, spelen alle gitaren de hele tijd hetzelfde akkoord? Zag weinig variatie, maar wel in het geluid. Waar kwamen bijvoorbeeld opeens die hele hoge krijsen vandaan? Of speelde iemand dat wel gewoon op zijn gitaar.
Het is inderdaad een stuk prettiger dan publiek dat eigenlijk van mening is dat je prima door een concert heen een gesprek kan voeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag nogal veel mensen juist wild dansen vond ik eigenlijk wel merkwaardig niks voor 'shoegazers' Maar ik hou wel van een mild publiek.
Ook leuk om zelf mee te experimenteren (alleen dan niet op 130 db)....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgt
Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen?quote:
quote:Setlist
I Only Said
When You Sleep
You Never Should
(When You Wake) You're Still in a Dream
Cigarette In Your Bed
Come In Alone
Only Shallow
Thorn
Nothing Much To Lose
To Here Knows When
Slow
Soon
Feed Me With Your Kiss
You Made Me Realise
ik deed het een beetje om en om, met oordoppen in en uit doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:24 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen?), het hielp wel om ze heel lichtjes in m'n oor te 'leggen'. Zonder vond ik niet te hard (soms wel), maar ik had geen zin in een week doofheid. Eigenlijk sla ik mezelf voor de kop dat ik ze niet uit heb gedaan.
Toch ben ik blij dat ik ben gegaan. Het was goed, maar niet zo goed als ik had verwacht.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:13 schreef spacemangraig het volgende:Die nummers klinken heel erg als oude demo's, dat blijken ze ook te zijn (als je deze man mag geloven). In de My Bloody Valentine-shoutbox op Last.fm zegt hij het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk om te horen (de nummers)quote:Let me put you straight. These are outtakes from around 1989. Glider EP was initially going to be a 9 track album. I have had these tracks on a CDr since September last year, given to me by someone who 'aquired' the CD from Island Records. They were going to be on the box set unreleased tracks CD. Kevin has since realised that the 'new' album he was working on in 1993-97 is way better than these tracks, so is planning on releasing that instead. None of these tracks have appeared on the myspace. 'Sugar', 'Instrumental A', 'Instrumental B', 'We Have All The Time In The World' and 'Map Ref' are the only rare tracks to appear on there. These are the facts. Please digest.!
Stay on my arm, you little charmer
Ik heb de EPs compilatie ook besteldquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:33 schreef bartrid het volgende:
Oh, MBV heeft een eigen topicAl eerder in het shoegaze topic gepost...Ik heb de EP's gepreordered. Tremolo en Glider heb ik al, die andere 2 nog niet. You made me realise
die heb ik allemaal al. Dus ja, of ik dan nog deze compilatie wil...quote:Disc 1
You Made Me Realise' (from You Made Me Realise EP)
'Slow' (from You Made Me Realise EP)
'Thorn' (from You Made Me Realise EP)
'Cigarette In Your Bed' (from You Made Me Realise EP)
'Drive It All Over Me' (from You Made Me Realise EP)
'Feed Me With Your Kiss' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'I Believe' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'Emptiness Inside' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'I Need No Trust' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'Soon' (from Glider EP)
'Glider' (from Glider EP)
'Don’t Ask Why' (from Glider EP)
'Off Your Face' (from Glider EP)
Disc 2
'To Here Knows When' (from Tremolo EP)
'Swallow' (from Tremolo EP)
'Honey Power' (from Tremolo EP)
'Moon Song' (from Tremolo EP)
Tja misschien leuk als hij ooit eens ergens ligt voor een leuk prijsje toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:40 schreef ranja het volgende:
[..]
die heb ik allemaal al. Dus ja, of ik dan nog deze compilatie wil...
Drum and bass door mbv .. ben benieuwd hoe ik me dat moet voorstellenquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef bartrid het volgende:
De EP's zijn binnen, straks maar eens luisteren. En er gaat ook een nieuw album aankomen blijkbaar
http://thequietus.com/art(...)-valentine-new-album
De Ep's & Isn't Anything iig klinken een stuk frisserquote:Op zondag 13 mei 2012 16:57 schreef On het volgende:
Heeft iemand de geremasterde versie van Loveless al gehoord? Ben benieuwd naar de verschillen met het origineel. Pitchfork begon weer met tienen te smijten.
oh Japan... Dat is net niet te doen met het OV.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:59 schreef emokid het volgende:
Jaaaa ze gaan weer toeren.. In 2013.
http://m.pitchfork.com/ne(...)return-to-the-stage/
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:22 schreef Arn0 het volgende:
"We are preparing to go live with the new album/website this evening. We will make an announcement as soon as its up."
Het gaat dan toch gebeuren
Mja, het was dus eerst gewoon een kwestie van de webmaster die de permissies niet goed gezet had. Hoe amateuristisch kan je zijnquote:Op zondag 3 februari 2013 01:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Altijd leuk als websites plat gaan op dit soort momenten.
Lekkere webmaster ben je dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, het was dus eerst gewoon een kwestie van de webmaster die de permissies niet goed gezet had. Hoe amateuristisch kan je zijn
O mocht dat gaan gebeuren, kaartjes en wel gelijk! De show in de effenaar staat me nog steeds scherp bij.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh Japan... Dat is net niet te doen met het OV.
Maar dit houdt wel de deur open voor een eventuele europesche tour
quote:The album is available in three formats:
Download only
cd/download
180g vinyl/cd/download
All formats will be on sale from today, the download will be immediate, the vinyl and cd will be posted to all purchasers within 3 weeks of purchase date.
the download is available in 3 formats:
16bit 44.1 K WAV file (cd quality)
320kbps MP3
24 96k WAV file
01. she found now
02. only tomorrow
03. who sees you
04. is this and yes
05. if i am
06. new you
07. in another way
08. nothing is
09. wonder 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat die hoes nog tijdelijk was, het echte artwork wordt nog een verrassing dusquote:Op zondag 3 februari 2013 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Geweldig toffe hoes ook trouwens zo op het eerste gezicht
Ohjaquote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik dacht dat die hoes nog tijdelijk was, het echte artwork wordt nog een verrassing dus
Die blauwe? Mwoah, kan nog wel een mooiere voor in de plaats komen dacht ik zo.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohjaik vond dit al een mooie hoes
Ik vind hem wel subtiel het is geloof ik de oefenruimte (ofzo) ik kan nog geen hoog resolutie plaatje vinden.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:42 schreef Trashcanman het volgende:
Eerste luisterbeurt atm, vooralsnog niet verkeerd nee.
[..]
Die blauwe? Mwoah, kan nog wel een mooiere voor in de plaats komen dacht ik zo.
Ik vind hem wel mooi, alleen die letters "mbv" vind ik zo kitscherig lelijk overkomen. Ze hadden de tekst moeten weglaten of gewoon, zoals bij de cover van Loveless, heel klein onderin de naam moeten zetten.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind hem wel subtiel het is geloof ik de oefenruimte (ofzo) ik kan nog geen hoog resolutie plaatje vinden.
[ afbeelding ]
Ik zie een computer effecten pedaaltjes.. een reflectie van mbv (of nog een ander woord), foto's luxaflex, etc. best een intrigerende hoes.
Vind hem juist wel lekker.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:09 schreef Trollscience het volgende:
is this and yes is echt om te janken
Ik moest denken aan een voorbijrazend vliegtuig, weet precies welk geluid je bedoelt.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:52 schreef Trollscience het volgende:
wonder 2 met dat helicopterachtige geluid is echt harstikke psychedelisch, het laat me denken aan het geluid van auto's op een snelweg
vroeger, wanneer ik terugreed na een lange dag op de manege (mijn stiefmoeder was co-manager) was ik altijd zo moe en hoorde ik die auto's zo voorbijrazen, mijn gehoor in, en langzaam weer wegquote:Op zondag 3 februari 2013 21:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moest denken aan een voorbijrazend vliegtuig, weet precies welk geluid je bedoelt.
Heb niks met iTunesquote:Op zondag 3 februari 2013 22:03 schreef Tchock het volgende:
Mijn laptop staat al de halve dag zo
[ afbeelding ]
Shit ja, ik heb het hele album tot nogtoe alleen maar door mijn stereo gehoord. ga nu toch in bed liggen dus zet ik eens even m'n koptelefoon op.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:01 schreef Tchock het volgende:
Nothing Is blijft wel echt herrie man. Straks eens met koptelefoon luisteren of ik er meer in kan herkennen.
Who Sees You vind ik nog altijd het beste nummer. Is zo lekker dansbaar, laat me denken aan Soon.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:04 schreef DO2 het volgende:
De psychedelische soep van Only Tomorrow slurpt ook verdomd lekker weg, moet ik zeggen.
en:quote:Your move, Slowdive. Mr. Eno is awaiting your call...
quote:Their best album since Loveless.
wat dacht je van Justin Bieber en Britney Spears? Ok dat zijn dan meestal alleen 0.5 ster ratings....quote:Op maandag 4 februari 2013 12:02 schreef Gehenna het volgende:
haha ik vond deze review op RYM wel briljant:
Het album heeft trouwens nu al 1250 ratings, dat is volgens mij nog nooit zo snel gegaan
Justin Bieber heeft in totaal amper 1250 ratings: http://rateyourmusic.com/artist/justin_bieberquote:Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef ranja het volgende:
[..]
wat dacht je van Justin Bieber en Britney Spears? Ok dat zijn dan meestal alleen 0.5 ster ratings....
Eensch. Ik ontdekte via Facebook (geloof ik) dat ze eindelijk het nieuwe album uit hadden gebracht.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:20 schreef DO2 het volgende:
Ik vind die rustige tracks ( met name New You ) juist botergeil.
en dan in December in de jaarlijstjes gewoon op plaats 23 want 'te vaak gehoord 'quote:Op maandag 4 februari 2013 16:06 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb 'm hier de hele dag al op repeat staan, wat een tof album is het geworden
Jep. Hij is ook nog niet uit, 22 februari begint het verzenden pas.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:22 schreef ranja het volgende:
[..]
en dan in December in de jaarlijstjes gewoon op plaats 23 want 'te vaak gehoord '
overigens zie ik 'm op amazon nog niet te koop staan, is-ie alleen via de eigen site bestelbaar?
haha dat is wel een risico, maar dat vooral aan de rest van de output van 2013 liggenquote:Op maandag 4 februari 2013 16:22 schreef ranja het volgende:
[..]
en dan in December in de jaarlijstjes gewoon op plaats 23 want 'te vaak gehoord '
overigens zie ik 'm op amazon nog niet te koop staan, is-ie alleen via de eigen site bestelbaar?
Ik vond er de eerste paar keren weinig aan, toen maar eens met hoofdtelefoon en een hoop volume geluisterd en toen viel het kwartje. Die laatste 2 nummersquote:Op maandag 4 februari 2013 16:06 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb 'm hier de hele dag al op repeat staan, wat een tof album is het geworden
Dat was ook mijn minst favoriete, maar ik begin hem nu wel vrij cool te vindenquote:Op maandag 4 februari 2013 17:36 schreef Tchock het volgende:
Ik kan Nothing Is echt nog niet waarderenIk luister 'm wel af maar het kan me niet snel genoeg voorbij gaan. Het enige toffe is dat er allemaal freaky geluiden en patronen in zitten maar echt aangenaam is het niet.
Klinkt veelbelovend, ga ook maar eens achter het vinyl aanquote:Op maandag 4 februari 2013 16:26 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vond er de eerste paar keren weinig aan, toen maar eens met hoofdtelefoon en een hoop volume geluisterd en toen viel het kwartje. Die laatste 2 nummers
Isn't Anything ging ook wat meer naar de drone (hoewel dat toen nog niet bestond), vind 'm ook meer daarop lijken dan op Loveless.quote:Op zondag 3 februari 2013 10:57 schreef neohu het volgende:
Het hele album staat ook op dit youtube-account: Lijkt wat meer drone-rock achtig, wat denken jullie?
Nou daar heb je wel een punt Ranja. Daarnaast zijn ze bij wijze van spreken verder gegaan waar ze in 1991 gestopt zijn. Weinig vernieuwend dus. Maar wel weer een warm bad.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:33 schreef ranja het volgende:
De grootste vraag is eigenlijk niet of het nieuwe album in de buurt komt bij hun vorige werk maar of het beter is dan alle bands die in de tussenliggende jaren het gat hebben geprobeerd te vullen. Een Blonde Redhead, Asobi Seksu, Fleeting Joys, Sereena-Maneesh en dergelijke.
Ik heb alleen nog maar wat youtubejes beluistert maar voorlopig denk ik nog van niet echt. Maar ik ga de nieuwe wel bestellen, dat wel.
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:23 schreef Gehenna het volgende:
Het lijkt erop dat ze langzamerhand naar een nieuwe sound werken, misschien is dit een voorbode voor het album van 2035?
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:13 schreef DO2 het volgende:
Godverdomme... Het is toch wel een heerlijke plaat, hoor.
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:23 schreef Gehenna het volgende:
Het lijkt erop dat ze langzamerhand naar een nieuwe sound werken, misschien is dit een voorbode voor het album van 2035?
Ja ze kunnen natuurlijk niet hetzelfde cijfer als DO2 geven, de hipstersquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo, we kunnen eindelijk eens met discussiëren beginnen, want het cijfer van Pitchfork is binnen.Waarbij het duidelijk is dat ze zich hebben geïnspireerd op het oordeel van DO2.
Pitchfork geeft 't een 9.1
quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef Tchock het volgende:
In elk geval zal de afkorting voor "met behulp van" nooit meer hetzelfde zijn
Ik had mijn Tweetdeck open staan, en tweets gefilterd op 'mbv'.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef Tchock het volgende:
bullshit zeker, maar wel allemaal over My Bloody Valentine bij mij (op wat oosterse tekens na, die ik niet kan lezen. maar een aantal van hun had wel weer een mbv avatarquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik had mijn Tweetdeck open staan, en tweets gefilterd op 'mbv'.Zoveel bullshit kwam er langs.
Veel Nederlandse politie eigenlijk, wat ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
bullshit zeker, maar wel allemaal over My Bloody Valentine bij mij (op wat oosterse tekens na, die ik niet kan lezen. maar een aantal van hun had wel weer een mbv avatar)
quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef Tchock het volgende:
Het blauwe vlak zegt me niks, behalve dat het blauw is. Ik vind de letters lomp en lelijk, in een laf kleurtje, te groot en te wijd gezet voor het vlak waar ze in staan, en bovendien knullig gespatieerd; de m hangt een beetje los van de bv.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:23 schreef Trollscience het volgende:
Ik vind hem wel mooi, alleen die letters "mbv" vind ik zo kitscherig lelijk overkomen. Ze hadden de tekst moeten weglaten of gewoon, zoals bij de cover van Loveless, heel klein onderin de naam moeten zetten.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:46 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb net even een Shoegaze playlistje in elkaar geflanst op Spotify, voor mensen die er belang bij hebben, volg: Shoegaze, a playlist by Stefan Rolink on Spotify.
*added*quote:
Meer dan Pitchfork in elk gevalquote:
Ik zou er ergens nog een sterretje bij kunnen sprokkelen maar het kan me gewoon niet genoeg boeienquote:Maar je geeft het complete tweede deel van het album ( 4,5,6 ) niet meer dan een 6, Tchock?
Echt? Een 6?.
dan is het al een mooie afgeronde 8quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meer dan Pitchfork in elk geval
[..]
Ik zou er ergens nog een sterretje bij kunnen sprokkelen maar het kan me gewoon niet genoeg boeienIs This and Yes voelt als een interlude, een filler. If I Am vind ik ook weinig aan. Vooruit; New You krijgt er een ster bij nu ik er beter over nadenk. Maar die andere twee... meh.
Edit: In Another Way verdient trouwens ook een ster extra, heb al de hele dag dat nummer in m'n hoofd
Oh ja, dat is waar ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef DO2 het volgende:
Da's hipster. ( Ik gaf 'm een 9.3 trouwens. )
Iets wat Pitchfork zou kunnen doenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Gehenna het volgende:
9.3 voor deze plaat vind ik nog al overrated..![]()
op z'n hoogst zou ik 'm een 9.2999 geven
Nouja, betere review dan normaal.quote:Alsof je je beste jeugdvriend na 21 jaar weer voor het eerst ziet en vervolgens uren met elkaar zit te kletsen alsof die tijd nooit gepasseerd is. Precies dat gevoel geeft MBV, de derde leg van My Bloody Valentine.
Het eerste album in twee decennia opent alsof het nog steeds 1991 is. Direct aansluitend op het meesterwerk Loveless is het de eerste zeventien minuten fijn keuvelen met Kevin Shields en worden oude herinneringen opgehaald. Maar daarna wordt de gedeelde geschiedenis losgelaten.
Kevin Shields haalt dan de kroost uit de studio die hij daar de afgelopen jaren had opgesloten. Overduidelijk klinkend als My Bloody Valentine edoch een ander pad bewandelend neemt Shields in Is This And Yes gas terug. Eerst met een dichte, minimale orgelmuur waar Bilinda Butcher meer zwoel overheen zucht dan zingt.
Hier neemt het gezelschap je vijf minuten in de tang en brengt je in trance, die soepel wordt voortgezet in If I Am. Butcher blijft hier met dezelfde zucht over de pulserende gitaarweefsels zingen. Om zo langzaam opbouwend naar het experimentele sluitstuk van het drieluik in deze hernieuwde kennismaking toe te werken.
Straaljagers
De laatste drie nummers gaat de band dieper en intenser op in de feedback, ruis en het melodische geluid van een doorbrandende stofzuiger. Steeds verder zakken de aanstekelijke popliedjes naar de achtergrond, eindigend in Wonder 2. Je krijgt het idee dat met twee straaljagermotoren een drum-'n’-bassnummer wordt neergezet.
Een intense aanval op het trommelvlies, enkel bedoeld voor het geoefende oor. Wat de gedachten terugbrengt naar 1991, toen met Loveless grenzen werden verlegd en een betonlaag gestort waarop nu nog bands voortbouwen. Vernieuwend is MBV niet, daar is de plaat zeker vijftien jaar te laat voor, maar het is fijndeze oude vriend weer te spreken. jetzt punkt nl
nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegevenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, betere review dan normaal..
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegeven
Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er inquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.
Albums die ik leuk vond, vond zij ook vaak wel tof.
maar albums die ik afschuwelijk vond, prezen zij alsnog de hemel in
en natuurlijk meegaan in alle stomme hypes, elke maand kwam er een nieuwe belofte uit de UK en daar horen we nu niets meer van (razorlight iemand?)
nou precies, dat en het feit dat ik vaak het album zelf allang gehoord had voordat er daar vermeld stond dat ie uit kwam. Maakten de OOR al vrij snel weer overbodig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:58 schreef Grobbelboy het volgende:
Ik ga ze 10 maart live zien in ManchesterIk heb die Alpine MusicSafe Pro dopjes gekocht ter voorbereiding, maar ik vraag me af welk filter ik het beste kan gebruiken. Ik twijfel tussen medium en hoge demping.
Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.
Haha, briljantquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |