Oh ja, dat is waar ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef DO2 het volgende:
Da's hipster. ( Ik gaf 'm een 9.3 trouwens. )
Iets wat Pitchfork zou kunnen doenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Gehenna het volgende:
9.3 voor deze plaat vind ik nog al overrated..![]()
op z'n hoogst zou ik 'm een 9.2999 geven
Nouja, betere review dan normaal.quote:Alsof je je beste jeugdvriend na 21 jaar weer voor het eerst ziet en vervolgens uren met elkaar zit te kletsen alsof die tijd nooit gepasseerd is. Precies dat gevoel geeft MBV, de derde leg van My Bloody Valentine.
Het eerste album in twee decennia opent alsof het nog steeds 1991 is. Direct aansluitend op het meesterwerk Loveless is het de eerste zeventien minuten fijn keuvelen met Kevin Shields en worden oude herinneringen opgehaald. Maar daarna wordt de gedeelde geschiedenis losgelaten.
Kevin Shields haalt dan de kroost uit de studio die hij daar de afgelopen jaren had opgesloten. Overduidelijk klinkend als My Bloody Valentine edoch een ander pad bewandelend neemt Shields in Is This And Yes gas terug. Eerst met een dichte, minimale orgelmuur waar Bilinda Butcher meer zwoel overheen zucht dan zingt.
Hier neemt het gezelschap je vijf minuten in de tang en brengt je in trance, die soepel wordt voortgezet in If I Am. Butcher blijft hier met dezelfde zucht over de pulserende gitaarweefsels zingen. Om zo langzaam opbouwend naar het experimentele sluitstuk van het drieluik in deze hernieuwde kennismaking toe te werken.
Straaljagers
De laatste drie nummers gaat de band dieper en intenser op in de feedback, ruis en het melodische geluid van een doorbrandende stofzuiger. Steeds verder zakken de aanstekelijke popliedjes naar de achtergrond, eindigend in Wonder 2. Je krijgt het idee dat met twee straaljagermotoren een drum-'n’-bassnummer wordt neergezet.
Een intense aanval op het trommelvlies, enkel bedoeld voor het geoefende oor. Wat de gedachten terugbrengt naar 1991, toen met Loveless grenzen werden verlegd en een betonlaag gestort waarop nu nog bands voortbouwen. Vernieuwend is MBV niet, daar is de plaat zeker vijftien jaar te laat voor, maar het is fijndeze oude vriend weer te spreken. jetzt punkt nl
nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegevenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, betere review dan normaal..
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegeven
Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er inquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.
Albums die ik leuk vond, vond zij ook vaak wel tof.
maar albums die ik afschuwelijk vond, prezen zij alsnog de hemel in
en natuurlijk meegaan in alle stomme hypes, elke maand kwam er een nieuwe belofte uit de UK en daar horen we nu niets meer van (razorlight iemand?)
nou precies, dat en het feit dat ik vaak het album zelf allang gehoord had voordat er daar vermeld stond dat ie uit kwam. Maakten de OOR al vrij snel weer overbodig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:58 schreef Grobbelboy het volgende:
Ik ga ze 10 maart live zien in ManchesterIk heb die Alpine MusicSafe Pro dopjes gekocht ter voorbereiding, maar ik vraag me af welk filter ik het beste kan gebruiken. Ik twijfel tussen medium en hoge demping.
Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.
Haha, briljantquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |