abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:39:01 #276
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122595601
Ach, ik heb het niet echt per nummer berekend. Ik vind dat ie als geheel gewoon een dikke 9 verdient.
Maar er staan in mijn beleving ook maar 2 nummers op waar ik me niet helemaal in kan verliezen.
En dat zijn She Found Now en Nothing Is.

De rest wordt hier verteerd als warme honing.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_122595651
Waarom dan een 9,1 en geen 9 of een 9,2 :D
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:41:40 #278
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122595696
Da's hipster. ( Ik gaf 'm een 9.3 trouwens. )
pi_122595716
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef DO2 het volgende:
Da's hipster. ( Ik gaf 'm een 9.3 trouwens. )
Oh ja, dat is waar ook.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:42:48 #280
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122595748
Je moet het vooral niet te serieus nemen, hoor.
pi_122596106
9.3 voor deze plaat vind ik nog al overrated.. :{w

op z'n hoogst zou ik 'm een 9.2999 geven *)
Robert Moog died for our synths
pi_122596358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:51 schreef Gehenna het volgende:
9.3 voor deze plaat vind ik nog al overrated.. :{w

op z'n hoogst zou ik 'm een 9.2999 geven *)
Iets wat Pitchfork zou kunnen doen :')

Om de uniekheid en nauwkeurigheid van onze mening aan te geven delen wij in het vervolg cijfers uit op een schaal van 1 tot 10 met een nauwkeurigheid van acht decimalen.
pi_122597634
quote:
Alsof je je beste jeugdvriend na 21 jaar weer voor het eerst ziet en vervolgens uren met elkaar zit te kletsen alsof die tijd nooit gepasseerd is. Precies dat gevoel geeft MBV, de derde leg van My Bloody Valentine.

Het eerste album in twee decennia opent alsof het nog steeds 1991 is. Direct aansluitend op het meesterwerk Loveless is het de eerste zeventien minuten fijn keuvelen met Kevin Shields en worden oude herinneringen opgehaald. Maar daarna wordt de gedeelde geschiedenis losgelaten.

Kevin Shields haalt dan de kroost uit de studio die hij daar de afgelopen jaren had opgesloten. Overduidelijk klinkend als My Bloody Valentine edoch een ander pad bewandelend neemt Shields in Is This And Yes gas terug. Eerst met een dichte, minimale orgelmuur waar Bilinda Butcher meer zwoel overheen zucht dan zingt.

Hier neemt het gezelschap je vijf minuten in de tang en brengt je in trance, die soepel wordt voortgezet in If I Am. Butcher blijft hier met dezelfde zucht over de pulserende gitaarweefsels zingen. Om zo langzaam opbouwend naar het experimentele sluitstuk van het drieluik in deze hernieuwde kennismaking toe te werken.

Straaljagers
De laatste drie nummers gaat de band dieper en intenser op in de feedback, ruis en het melodische geluid van een doorbrandende stofzuiger. Steeds verder zakken de aanstekelijke popliedjes naar de achtergrond, eindigend in Wonder 2. Je krijgt het idee dat met twee straaljagermotoren een drum-'n’-bassnummer wordt neergezet.

Een intense aanval op het trommelvlies, enkel bedoeld voor het geoefende oor. Wat de gedachten terugbrengt naar 1991, toen met Loveless grenzen werden verlegd en een betonlaag gestort waarop nu nog bands voortbouwen. Vernieuwend is MBV niet, daar is de plaat zeker vijftien jaar te laat voor, maar het is fijndeze oude vriend weer te spreken. jetzt punkt nl
Nouja, betere review dan normaal. :').
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:35:51 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122597744
Ik vond deze review wel leuk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_122598004
Eens even op een CD branden zodat het op de goede speakers kan, waarom denk ik daar nu pas aan :|W
pi_122599733
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, betere review dan normaal. :').
nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegeven :')
pi_122602123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:22 schreef Trollscience het volgende:

[..]

nu.nl had Uno van Green day 3,5 sterren gegeven :')
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.
Albums die ik leuk vond, vond zij ook vaak wel tof.
maar albums die ik afschuwelijk vond, prezen zij alsnog de hemel in :P

en natuurlijk meegaan in alle stomme hypes, elke maand kwam er een nieuwe belofte uit de UK en daar horen we nu niets meer van (razorlight iemand? :') )
pi_122602239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik ben ook een tijdje lid geweest van de OOR, maar die hadden hetzelfde probleem.
Albums die ik leuk vond, vond zij ook vaak wel tof.
maar albums die ik afschuwelijk vond, prezen zij alsnog de hemel in :P

en natuurlijk meegaan in alle stomme hypes, elke maand kwam er een nieuwe belofte uit de UK en daar horen we nu niets meer van (razorlight iemand? :') )
Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er in :') _O-
pi_122605071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat soort media lijken gewoon een reclameblad te zijn. Van die reviews van albums die twee sterren krijgen met allemaal geforceerde positieve punten er in :') _O-
nou precies, dat en het feit dat ik vaak het album zelf allang gehoord had voordat er daar vermeld stond dat ie uit kwam. Maakten de OOR al vrij snel weer overbodig. :P

sowieso hecht ik veel meer waarde aan luisteraars met ongeveer dezelfde smaak (op RYM, musicmeter, last.fm of zelfs hier op FOK!) dan iemand die ervoor betaald krijgt om er over te schrijven. (en vaak niet alles mag schrijven etc.) :Y
pi_122642194
wonder 2 is toch zo'n bazennummer, hé. _O_
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:48:45 #291
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122653377
True that.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:52:34 #292
13973 ranja
image means nothing
pi_122653611
Dacht gister dat ik toch wel de lp wilde bestellen. Helaas betaal je dan dik 30 euro.
Dan wacht ik wel tot-ie bij amazon is of gewoon in de winkel ligt, desnoods op cd aangezien ik Isn't Anything en Loveless toch ook op cd heb... alleen de eerdere albums heb ik wel op lp (heruitgaven).
pi_122654195
Ik vind hem vrij aardig, maar lang niet zo goed als sommige critici beweren. Loveless is gewoon nog altijd veel beter(Ja, natuurlijk is het bijna onmogelijk om daar overheen te gaan, maar je moet het ergens mee zien te vergelijken...). Ik had op de eerste helft van de plaat nog altijd heel erg gevoel dat ze zelf ook niet precies wisten waarmee ze bezig waren. Nogal veel dingen die uit het archief van Loveless leken te komen gemixt met andere allerhande samenraapsels. Maar de tweede helft maakt een hoop goed, met als hoogtepunt de straalmotoren van Wonder 2 :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:15:41 #294
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122654755
Loveless is een uitzonderlijk goeie plaat, Poespas. Een 10 met een griffel.
Zo'n plaat die 1 keer in de 10 jaar voorbij komt, of zo.

Ik begrijp wel dat mensen telkens weer die vergelijking willen en moeten maken,
maar het is tov MBV een beetje oneerlijk, vind ik.

Als je deze plaat beluistert zonder voortdurend terug te grijpen naar Loveless, dan kan je niet anders dan constateren dat ze fantastisch werk hebben afgeleverd, en dat het een kandidaat is die straks gewoon mee gaat doen voor de plaat van het jaar.
  maandag 11 februari 2013 @ 23:09:47 #295
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:43:39 #296
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_122779092
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:09 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]

Voor in de OP.
_O_
pi_122789683
Ik ga ze 10 maart live zien in Manchester *O* Ik heb die Alpine MusicSafe Pro dopjes gekocht ter voorbereiding, maar ik vraag me af welk filter ik het beste kan gebruiken. Ik twijfel tussen medium en hoge demping.
pi_122790094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:58 schreef Grobbelboy het volgende:
Ik ga ze 10 maart live zien in Manchester *O* Ik heb die Alpine MusicSafe Pro dopjes gekocht ter voorbereiding, maar ik vraag me af welk filter ik het beste kan gebruiken. Ik twijfel tussen medium en hoge demping.
Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.
pi_122790327
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoeveel trommelvlies je over wil houden. Heel weinig, erg weinig of weinig.
Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.
pi_122790414
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:17 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Als ik een Britse audicien was, had ik zoveel mogelijk van die kaartjes opgekocht en ze vervolgens via prijsvragen aan de man gebracht; in één klap een hoop potentiële klanten erbij.
Haha, briljant _O_ Ik zou wel een keer een mbv-concert bij willen wonen, maar het lijkt me echt helemaal niet fijn of aangenaam. Wat nogal essentiële kenmerken zijn van een goed concert :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')