abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69351181
Toen ik ze vorig jaar zag was dit de setlist:
I Only Said
When You Sleep
(When You Wake) You’re Still In A Dream
You Never Should
Lose My Breath
Come In Alone
Only Shallow
Thorn
Nothing Much To Lose
To Here Knows When
Slow
Blown A Wish
Soon
Feed Me With Your Kiss
Sueisfine
You Made Me Realise
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_69351655
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:38 schreef Jabberwocky het volgende:
You Made Me Realize zal de afsluiter wel weer worden.
Zit er dik in, geen MBVconcert zonder Holocaust, lijkt me. Ik kan niet wachten .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 24 mei 2009 @ 20:09:46 #103
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_69360683
nog 24 uur
Robert Moog died for our synths
  maandag 25 mei 2009 @ 17:29:35 #104
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_69387766
pi_69389368
Mijn vriend en ik hadden kaartjes gekocht voor My Bloody Valentine, maar door omstandigheden kunnen we er helaas niet heen. We hebben niemand anders voor de kaartjes kunnen vinden en aangezien we het zonde vinden om ze ongebruikt te laten gaan wil ik ze graag weggeven. Gratis dus. Het zijn e-tcikets.
pi_69389933
Ik heb zeker interesse, maar het lukt niet om je een pm te sturen. Zijn ze nog beschikbaar?
Spread your love like a fever!
pi_69390119

[ Bericht 100% gewijzigd door DeathStella op 25-05-2009 20:44:23 ]
pi_69390317
ok done
thanx
  maandag 25 mei 2009 @ 18:53:49 #109
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69390867
Zo, ik ga bijna weg. Erg veel zin in, de oordoppen maar vast klaargelegd, die mag ik niet vergeten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 25 mei 2009 @ 19:21:06 #110
166557 LennartCM
He's lost control
pi_69391786
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaarom heb ik nou juist morgen dat fokking scheikunde examen

Ieder veel plezier vanavond
pi_69396035
Raar dat het niet is uitverkocht, of ligt dat aan mij?
Mochten ze nog iets over Lowlands hebben gezegd, horen we dat natuurlijk graag!
  maandag 25 mei 2009 @ 21:48:39 #112
13973 ranja
image means nothing
pi_69398215
Niet iedereen heeft zin in 130 dB, of Eindhoven, of beide denk ik
Verder is MBV natuurlijk erg groot in bepaalde kringen maar die kring is niet zo groot en bestaat ook voor een groot deel uit mensen die nooit meer of niet zo snel doordeweeks naar concerten gaan. Geen idee hoe groot die tent is waar ze staan trouwens.
pi_69404778
Reacties op twitter overwegend positief. Wat geblaet over het geluid, maar zo te zien geen opmerkingen over een eventueel optreden op LL.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:16:00 #114
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_69405440
Er was sowieso geen communicatie naar het publiek, niks over Lowlands gehoord dus. Daarnaast was het geluid niet helemaal goed, ik heb de stem van Kevin Shields bijvoorbeeld niet gehoord. Daarom ontstonden er tussen de nummers door ook lange pauzes wat de flow er een beetje uithaalde.

Maar eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, want het was nog steeds supergaaf. Wel ben ik blij dat ik vanmiddag nog even een stel fatsoenlijke oordoppen heb gehaald.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_69407424
Dat einde was toch behoorlijk hard. Ik geloof dat m'n oordoppen ongeveer uit m'n oren trilden toen er aan het eind van die bak herrie nog een paar van die rare tonen voorbij kwamen.
Over die opmerking over de stem van Kevin Shields, ik las laatst een aantal recencies over shows van vorig jaar waar dezelfde opmerkingen waren geplaatst. Dus dat je hem niet hoorde zingen. Dan zou het zomaar kunnen dat het opzettelijk zo gedaan is. Misschien.

Voor deze show had ik zoiets van "Nou, MBV, leuke band" en heb Loveless maar af en toe eens gespeeld. Na gisteravond zijn ze gestegen naar "Jemig, MBV is me toch een toffe band" en staat m'n iPod hier op het werk inmiddels weer Loveless te galmen. Ook grappig dat de helft van de mensen om me heen het laatste kwartier ook nog eens met hun handen over hun oren (of vingers erin) stonden terwijl ze oordoppen in hadden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 08:16:44 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69407778

ja het was tof en
ja die oordopjes van alpine hebben hun vuurdoop doorstaan

trouwens ik zag nog meer mensen die aan towel day deden Is me prima bevallen een handdoek voor het zweet en na de wc's niks dan voordelen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_69408449
Ik ben niet echt overtuigd moet ik zeggen..., alleen tijdens de echt harde stukken vond ik het echt goed, een boel van de rustigere stukken klonken echt abominabel af en toe, het geluid was kut en bovendien waren er een boel heeeeele valse dingen te horen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_69408648
Na de review van iemand op last.fm te hebben gelezen vraag ik me af of ik bij een ander concert ben geweest. Wat een geneuzel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:16:45 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69408715
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef OMG het volgende:
Na de review van iemand op last.fm te hebben gelezen vraag ik me af of ik bij een ander concert ben geweest. Wat een geneuzel.
achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.

Alle concerten waar ik geweest ben stond wel gezeur op last.fm, behalve roadburn burners zijn over het algemeen gewoon tevreden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:14:33 #120
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_69410145
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.

Alle concerten waar ik geweest ben stond wel gezeur op last.fm, behalve roadburn burners zijn over het algemeen gewoon tevreden.
Whehe, dat doet me denken aan die kerel die altijd naar Mike Patton gerelateerde concerten gaat (nee niet jij BB) omdat hij zo zwaar fan is maar wel elk optreden waar hij geweest was zo ongeveer de grond in boorde

Gisteren was uiteraard gaaaaf! Hoogtepunt naast You Made Me Realize was voor mij Soon, wat klinkt dat nummer live gaaf zeg.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:03:00 #121
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69411446
Ik vond het fucking gaaf, vooral dat laatste stuk natuurlijk. Ik ben blij met m'n oordoppen, want je zag inderdaad een hoop mensen met die goedkope dingen alsnog naar hun oren grijpen. Ook een hoop mensen die wegliepen omdat ze het niet meer trokken, haha. De zang stond inderdaad laag in de mix maar ik begreep dat dat bij MBV heel vaak zo is, je moest je inderdaad concentreren er iets van op te vangen.

Maar ik vond het het geld zeker waard, en die lichtshow gaat op festivals waarschijnlijk nooit zo gaaf worden als gisteren, dus dat is mooi want ik ga niet naar Lowlands, Pukkelpop of een ander festival.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_69415336
Wat een waanzinnig concert was dit. Jammer dat het onmogelijk is om iemand die er niet bij was te overtuigen van de bizarriteit van de holocaust. Maar dan hadden ze maar mee moeten gaan .

Alleen jammer dat ik vlak bij één of andere gillende, Spaanse randdebiel stond. Het publiek was sowieso wat... zeurderig? Als Kevin zijn gitaar wil stemmen, houd je lekker je kop wat mij betreft.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:47:14 #123
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69416415
Erg vet toch wel! En volgens mij zat Shields de hele tijd te zeiken dat het geluid niet goed stond, maar hij kwam er gewoon niet overheen met zijn dunne stem. Holocaust, hoe vet zeg
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:49:23 #124
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69416492
Ohja en hoeveel dB was het nou uiteindelijk. Die laatste noten van Holocaust waren zó hard. Wij zaten tijdens de soundcheck te eten in Effenaar, en zelfs daar trilden de tafeltjes al

Edit: Ah volgens hier 117 dB dus.

[ Bericht 31% gewijzigd door ralfseltje op 26-05-2009 14:06:42 ]
pi_69417278
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:49 schreef ralfseltje het volgende:
Ohja en hoeveel dB was het nou uiteindelijk. Die laatste noten van Holocaust waren zó hard. Wij zaten tijdens de soundcheck te eten in Effenaar, en zelfs daar trilden de tafeltjes al

Edit: Ah volgens hier 117 dB dus.
117dB was kennelijk de max.
Alternative Blog weet het perfect weer te geven:
http://alternative.blog.n(...)nsie-concert-verslag
quote:
Broekspijpen, T-shirtmouwen, ingewanden, de bril op de neus en de Effenaar-fundementen trillen een kwartier lang gewillig mee op deze goddelijke, almachtig heerlijke geluidsstorm, waarbij die onweersbuitjes in Nederland even later peanuts zijn. Ongelooflijk hoe de band volslagen stilstaand met de instrumenten en effecten in de weer is, terwijl er langzaam maar zeker een exodus richting uitgang begint. Of steeds meer mensen met oordoppen in grijpen naar hun oren. Totdat na een kwartier vanuit het niets dit liedje wordt hervat en binnen een minuut dit My Bloody Valentine-concert toch echt ten einde is. Volgens de Effenaar is er in de finale 117 decibel gehaald, wat tijdens de genadeklap met extra diepe bassen zal zijn geweest. Dat zal de Arbo die blijkbaar op bezoek was, niet tof hebben gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')