Zit er dik in, geen MBVconcert zonder Holocaust, lijkt me. Ik kan niet wachtenquote:Op zondag 24 mei 2009 14:38 schreef Jabberwocky het volgende:
You Made Me Realize zal de afsluiter wel weer worden.
achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef OMG het volgende:
Na de review van iemand op last.fm te hebben gelezen vraag ik me af of ik bij een ander concert ben geweest. Wat een geneuzel.
Whehe, dat doet me denken aan die kerel die altijd naar Mike Patton gerelateerde concerten gaat (nee niet jij BB) omdat hij zo zwaar fan is maar wel elk optreden waar hij geweest was zo ongeveer de grond in boordequote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
achja er zijn nogal veel zure mensen op last.fm of eigenlijk er zijn nogal veel zure mensen op het internet.
Alle concerten waar ik geweest ben stond wel gezeur op last.fm, behalve roadburn burners zijn over het algemeen gewoon tevreden.
117dB was kennelijk de max.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:49 schreef ralfseltje het volgende:
Ohja en hoeveel dB was het nou uiteindelijk. Die laatste noten van Holocaust waren zó hard. Wij zaten tijdens de soundcheck te eten in Effenaar, en zelfs daar trilden de tafeltjes al
Edit: Ah volgens hier 117 dB dus.
quote:Broekspijpen, T-shirtmouwen, ingewanden, de bril op de neus en de Effenaar-fundementen trillen een kwartier lang gewillig mee op deze goddelijke, almachtig heerlijke geluidsstorm, waarbij die onweersbuitjes in Nederland even later peanuts zijn. Ongelooflijk hoe de band volslagen stilstaand met de instrumenten en effecten in de weer is, terwijl er langzaam maar zeker een exodus richting uitgang begint. Of steeds meer mensen met oordoppen in grijpen naar hun oren. Totdat na een kwartier vanuit het niets dit liedje wordt hervat en binnen een minuut dit My Bloody Valentine-concert toch echt ten einde is. Volgens de Effenaar is er in de finale 117 decibel gehaald, wat tijdens de genadeklap met extra diepe bassen zal zijn geweest. Dat zal de Arbo die blijkbaar op bezoek was, niet tof hebben gevonden.
quote:de officiele metingen: MBV concert 105 dBA, pieken 117 dBA ( http://bit.ly/143TJC ) of 129,7 dBC (kortstondige piekbelasting)
Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:39 schreef ralfseltje het volgende:
Tijdens die holocaust, spelen alle gitaren de hele tijd hetzelfde akkoord? Zag weinig variatie, maar wel in het geluid. Waar kwamen bijvoorbeeld opeens die hele hoge krijsen vandaan? Of speelde iemand dat wel gewoon op zijn gitaar.
Het is inderdaad een stuk prettiger dan publiek dat eigenlijk van mening is dat je prima door een concert heen een gesprek kan voeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag nogal veel mensen juist wild dansen vond ik eigenlijk wel merkwaardig niks voor 'shoegazers' Maar ik hou wel van een mild publiek.
Ook leuk om zelf mee te experimenteren (alleen dan niet op 130 db)....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgt
Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen?quote:
quote:Setlist
I Only Said
When You Sleep
You Never Should
(When You Wake) You're Still in a Dream
Cigarette In Your Bed
Come In Alone
Only Shallow
Thorn
Nothing Much To Lose
To Here Knows When
Slow
Soon
Feed Me With Your Kiss
You Made Me Realise
ik deed het een beetje om en om, met oordoppen in en uit doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:24 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen?), het hielp wel om ze heel lichtjes in m'n oor te 'leggen'. Zonder vond ik niet te hard (soms wel), maar ik had geen zin in een week doofheid. Eigenlijk sla ik mezelf voor de kop dat ik ze niet uit heb gedaan.
Toch ben ik blij dat ik ben gegaan. Het was goed, maar niet zo goed als ik had verwacht.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:13 schreef spacemangraig het volgende:Die nummers klinken heel erg als oude demo's, dat blijken ze ook te zijn (als je deze man mag geloven). In de My Bloody Valentine-shoutbox op Last.fm zegt hij het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk om te horen (de nummers)quote:Let me put you straight. These are outtakes from around 1989. Glider EP was initially going to be a 9 track album. I have had these tracks on a CDr since September last year, given to me by someone who 'aquired' the CD from Island Records. They were going to be on the box set unreleased tracks CD. Kevin has since realised that the 'new' album he was working on in 1993-97 is way better than these tracks, so is planning on releasing that instead. None of these tracks have appeared on the myspace. 'Sugar', 'Instrumental A', 'Instrumental B', 'We Have All The Time In The World' and 'Map Ref' are the only rare tracks to appear on there. These are the facts. Please digest.!
Stay on my arm, you little charmer
Ik heb de EPs compilatie ook besteldquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:33 schreef bartrid het volgende:
Oh, MBV heeft een eigen topicAl eerder in het shoegaze topic gepost...Ik heb de EP's gepreordered. Tremolo en Glider heb ik al, die andere 2 nog niet. You made me realise
die heb ik allemaal al. Dus ja, of ik dan nog deze compilatie wil...quote:Disc 1
You Made Me Realise' (from You Made Me Realise EP)
'Slow' (from You Made Me Realise EP)
'Thorn' (from You Made Me Realise EP)
'Cigarette In Your Bed' (from You Made Me Realise EP)
'Drive It All Over Me' (from You Made Me Realise EP)
'Feed Me With Your Kiss' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'I Believe' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'Emptiness Inside' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'I Need No Trust' (from Feed Me With Your Kiss EP)
'Soon' (from Glider EP)
'Glider' (from Glider EP)
'Don’t Ask Why' (from Glider EP)
'Off Your Face' (from Glider EP)
Disc 2
'To Here Knows When' (from Tremolo EP)
'Swallow' (from Tremolo EP)
'Honey Power' (from Tremolo EP)
'Moon Song' (from Tremolo EP)
Tja misschien leuk als hij ooit eens ergens ligt voor een leuk prijsje toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:40 schreef ranja het volgende:
[..]
die heb ik allemaal al. Dus ja, of ik dan nog deze compilatie wil...
Drum and bass door mbv .. ben benieuwd hoe ik me dat moet voorstellenquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef bartrid het volgende:
De EP's zijn binnen, straks maar eens luisteren. En er gaat ook een nieuw album aankomen blijkbaar
http://thequietus.com/art(...)-valentine-new-album
De Ep's & Isn't Anything iig klinken een stuk frisserquote:Op zondag 13 mei 2012 16:57 schreef On het volgende:
Heeft iemand de geremasterde versie van Loveless al gehoord? Ben benieuwd naar de verschillen met het origineel. Pitchfork begon weer met tienen te smijten.
oh Japan... Dat is net niet te doen met het OV.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:59 schreef emokid het volgende:
Jaaaa ze gaan weer toeren.. In 2013.
http://m.pitchfork.com/ne(...)return-to-the-stage/
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:22 schreef Arn0 het volgende:
"We are preparing to go live with the new album/website this evening. We will make an announcement as soon as its up."
Het gaat dan toch gebeuren
Mja, het was dus eerst gewoon een kwestie van de webmaster die de permissies niet goed gezet had. Hoe amateuristisch kan je zijnquote:Op zondag 3 februari 2013 01:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Altijd leuk als websites plat gaan op dit soort momenten.
Lekkere webmaster ben je dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, het was dus eerst gewoon een kwestie van de webmaster die de permissies niet goed gezet had. Hoe amateuristisch kan je zijn
O mocht dat gaan gebeuren, kaartjes en wel gelijk! De show in de effenaar staat me nog steeds scherp bij.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh Japan... Dat is net niet te doen met het OV.
Maar dit houdt wel de deur open voor een eventuele europesche tour
quote:The album is available in three formats:
Download only
cd/download
180g vinyl/cd/download
All formats will be on sale from today, the download will be immediate, the vinyl and cd will be posted to all purchasers within 3 weeks of purchase date.
the download is available in 3 formats:
16bit 44.1 K WAV file (cd quality)
320kbps MP3
24 96k WAV file
01. she found now
02. only tomorrow
03. who sees you
04. is this and yes
05. if i am
06. new you
07. in another way
08. nothing is
09. wonder 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat die hoes nog tijdelijk was, het echte artwork wordt nog een verrassing dusquote:Op zondag 3 februari 2013 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Geweldig toffe hoes ook trouwens zo op het eerste gezicht
Ohjaquote:Op zondag 3 februari 2013 12:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik dacht dat die hoes nog tijdelijk was, het echte artwork wordt nog een verrassing dus
Die blauwe? Mwoah, kan nog wel een mooiere voor in de plaats komen dacht ik zo.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohjaik vond dit al een mooie hoes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |