abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 14:45:54 #126
159966 lifeblind
pi_69418456
quote:
de officiele metingen: MBV concert 105 dBA, pieken 117 dBA ( http://bit.ly/143TJC ) of 129,7 dBC (kortstondige piekbelasting)

Aldus de Effenaar twitter
pi_69419057
Had er eigenlijk meer van verwacht, dat kwam meer doordat de vaart er vaak uit lag (Kevin Shields die problemen had met het geluid en tussendoor 2x soundcheck moest doen), het geluid zelf (Bilinda Butcher's stem kwam vaak niet goed over, evenals die van Kevin Shields), het publiek die ik eigenlijk een beetje saai vond en de lengte (het had van mij wel veel langer mogen duren ). Maar dit waren echter kleine minpuntjes op een prima avond! Knappe vrouw trouwens die Bilinda en de drummer was weergaloos! Het einde was wel surrealistisch zeg! Wat een belevenis; ongekend gewoon!

[ Bericht 5% gewijzigd door hydraulix op 26-05-2009 15:15:50 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:33:11 #128
13973 ranja
image means nothing
pi_69419899
Stem? Die zijn op de cd al bijna niet te horen, gaan gewoon op in de brij van geluid
Ik heb ook geen idee hoe je als publiek iets moet 'doen' op deze muziek trouwens. Gewoon zitten/staan en over je heen laten komen denk ik. Ik vind het in elk geval niet echt beweegbare muziek ofzo.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:39:58 #129
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69420112
Tijdens die holocaust, spelen alle gitaren de hele tijd hetzelfde akkoord? Zag weinig variatie, maar wel in het geluid. Waar kwamen bijvoorbeeld opeens die hele hoge krijsen vandaan? Of speelde iemand dat wel gewoon op zijn gitaar.
pi_69420238
Je hebt op beide punten absoluut gelijk en vooral betreft de stemmen; dat is één van de redenen waarom ik dit muziek zo geweldig vind! Maar ik hoorde het écht amper! Als het een tikkeltje duidelijker was, zou het beter tot zijn recht gekomen zijn (dacht eerst dat het aan mijn oordopjes lagen).
Qua publiek; het is inderdaad geen dansmuziek, maar ik vond niet dat mensen echt uit hun dak gingen. Ze waren best euhm... stil

edit: gericht aan Ranja

[ Bericht 10% gewijzigd door hydraulix op 26-05-2009 16:42:20 ]
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 16:11:28 #131
159966 lifeblind
pi_69421044
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:39 schreef ralfseltje het volgende:
Tijdens die holocaust, spelen alle gitaren de hele tijd hetzelfde akkoord? Zag weinig variatie, maar wel in het geluid. Waar kwamen bijvoorbeeld opeens die hele hoge krijsen vandaan? Of speelde iemand dat wel gewoon op zijn gitaar.
Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgt
pi_69421279
Nou het optreden viel reuze mee. De holocaust was wel erg ziek.
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 16:32:09 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69421698
Ik zag nogal veel mensen juist wild dansen vond ik eigenlijk wel merkwaardig niks voor 'shoegazers' Maar ik hou wel van een mild publiek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_69422204
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag nogal veel mensen juist wild dansen vond ik eigenlijk wel merkwaardig niks voor 'shoegazers' Maar ik hou wel van een mild publiek.
Het is inderdaad een stuk prettiger dan publiek dat eigenlijk van mening is dat je prima door een concert heen een gesprek kan voeren.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_69422749
Haha volgens mij was het sowieso niet mogelijk om überhaupt een gesprek te voeren tijdens hun concert gisteren Maar wow, dit concert smaakt naar meer
pi_69424745
Daar heb je ook weer een punt, ja

En voor meer heb je tal van opties: Pukkelpop, Primavera, All Tomorrow's Parties... Alleen allemaal niet écht in de buurt, hoewel Pukkelpop nog te doen is.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:55:48 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_69424844
Ha, Pukkelpop is maar iets van 3 kwartier verder dan Eindhoven
pi_69426386
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Een hoop echo/delay, heel veel distortion en nog een berg aan andere effecten en je krijgt zoiets. Zo te zien speelden ze allemaal wel wat anders en wisselden ze dit ook af hier en daar, dan krijg je (zeker op dat volume) nogal wat natuurlijke harmonieën waardoor je dat straaljager geluid krijgt
Ook leuk om zelf mee te experimenteren (alleen dan niet op 130 db)....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_69426392
De Pukkelpop line-up ziet er verbazingwekkend goed uit! Ik had mij er eigenlijk bij neergelegd dat Lowlands er niet in zit voor mij dit jaar, maar dit kan het wel goed maken (of is het ook al uitverkocht )
Edit: ik MOET dit jaar naar Pukkelpop!!! Ben nu als een bezetene vrienden aan het bellen of ze zin hebben mee te gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door hydraulix op 26-05-2009 18:49:18 ]
pi_69429504
Ik blijf heel hard hopen dat Dinosaur Jr. ook naar All Tomorrow's Parties gaat komen. Ze zijn toch aan het touren, en waren er ook bij de vorige ATP die door MBV gecurate werd. Wie weet...

En nog een reden om naar ATP te gaan: Kevin Shields heeft gezegd een nieuw album af te willen hebben vóór ATP, zodat daar voor het eerst live-materiaal van de nieuwe plaat gespeeld kan worden !
"But it’s not like we’re gonna be messing around and spending forever, because we’re going to be playing ATP in England in December, so, in a way, we’ll be aiming for that, to basically play new material for that."
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:04:13 #141
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_69434736
wat een zeikers op last.fm jah

ik vond het zelf gisteren echt een super optreden. de vocalen waren achterin de zaal wel gewoon goed genoeg te horen, maar die horen ook niet boven de rest uit te komen, das op de plaat ook niet zo. het was donders hard, maar alles bleef gewoon helder klinken. en dan 'you made me realise' wat een unieke ervaring was dat zeg.

en ach zo erg is toch niet dat ze nog 2 keer een soundcheckje deden, kunnen de oorjtes een beetje afkoelen
Robert Moog died for our synths
pi_69435540
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:04 schreef Gehenna het volgende:
wat een zeikers op last.fm jah
Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen? ), het hielp wel om ze heel lichtjes in m'n oor te 'leggen'. Zonder vond ik niet te hard (soms wel), maar ik had geen zin in een week doofheid. Eigenlijk sla ik mezelf voor de kop dat ik ze niet uit heb gedaan.
Toch ben ik blij dat ik ben gegaan. Het was goed, maar niet zo goed als ik had verwacht.
quote:
Setlist

I Only Said
When You Sleep
You Never Should
(When You Wake) You're Still in a Dream
Cigarette In Your Bed
Come In Alone
Only Shallow
Thorn
Nothing Much To Lose
To Here Knows When
Slow
Soon
Feed Me With Your Kiss
You Made Me Realise
Stay on my arm, you little charmer
pi_69437359
Ja ik denk dat dankzij die gratis/goedkope oordoppen ik ook maar eens moet kijken naar speciaal op maat gemaakte oordoppen (filterz of iets dergelijks) aangezien ik vaak genoeg naar concerten ga. Met name de kleine zaal van de Paradiso kan behoorlijk meedogenloos zijn.
Enfin, met een beetje geluk ga ik MBV weer zien op Pukkelpop

Trouwens, dit heb ik gefilmd gisteren.

[ Bericht 24% gewijzigd door hydraulix op 27-05-2009 01:09:43 ]
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:04:54 #144
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_69445801
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:24 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik ben het helaas wel met ze eens. Ik vrees dat mijn lichte teleurstelling vooral komt door de gratis oordoppen. Ik had geen fatsoenlijke Alpines gekocht. De hele avond een vlak en gedempt geluid (wat horen oordoppen te doen? ), het hielp wel om ze heel lichtjes in m'n oor te 'leggen'. Zonder vond ik niet te hard (soms wel), maar ik had geen zin in een week doofheid. Eigenlijk sla ik mezelf voor de kop dat ik ze niet uit heb gedaan.
Toch ben ik blij dat ik ben gegaan. Het was goed, maar niet zo goed als ik had verwacht.
[..]

ik deed het een beetje om en om, met oordoppen in en uit doen had verder ook nergens last van toen het afgelopen was
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 10:08:31 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69445910
Had je de volgende dag nog last van de treinen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:11:59 #146
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_69446019
haha idd, deed er 4 uur over om even van utrecht naar emmen te reizen :S (normaal is dat minder dan 2 uur)
de storm was toch wel ietsje heftiger dan ik gedacht had blijkbaar
pi_71039396
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_71046375
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:13 schreef spacemangraig het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die nummers klinken heel erg als oude demo's, dat blijken ze ook te zijn (als je deze man mag geloven). In de My Bloody Valentine-shoutbox op Last.fm zegt hij het volgende:
quote:
Let me put you straight. These are outtakes from around 1989. Glider EP was initially going to be a 9 track album. I have had these tracks on a CDr since September last year, given to me by someone who 'aquired' the CD from Island Records. They were going to be on the box set unreleased tracks CD. Kevin has since realised that the 'new' album he was working on in 1993-97 is way better than these tracks, so is planning on releasing that instead. None of these tracks have appeared on the myspace. 'Sugar', 'Instrumental A', 'Instrumental B', 'We Have All The Time In The World' and 'Map Ref' are the only rare tracks to appear on there. These are the facts. Please digest.
Leuk om te horen (de nummers) !
Stay on my arm, you little charmer
pi_84003226
Vet bandje
pi_84008462
Wat een kick . Ik was al verbaasd dat dit topic weer omhoog kwam in de myAT-list. Maar inderdaad, wat je zegt is volledig waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')