abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44713089
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
  zondag 24 december 2006 @ 17:45:17 #2
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_44713315
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Carport het volgende:
Hier worden er ook weer contracten omgezet naar contracten voor onbepaalde tijd. Niet voor iedereen, maar als je drie jaar lang goed hebt gewerkt, doen ze wel je best voor je.
Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_44714132
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:45 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?
En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.

Ze hebben hier onlangs nog wel een paar postbezorgers een contract voor onbepaalde tijd gegeven, maar dat had er ook mee te maken dat er geen vervanging gevonden was, en die postbezorgers behoorlijk snel zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Licht Ontvlambaar zondag 24 december 2006 @ 19:14:32 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44715609
En centraal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44716564
Zo, de kerstperiode ook weer voorbij!
pi_44717253
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.
Klopt. Zeker als ze ook nog in de vakantie's bijspringen.
pi_44717783
Of zelfs doordeweeks. Ik spring al een aantal maanden op zeer regelmatige basis bij. Dadelijk kan ik nog een verruiming van mijn contract opeisen.
pi_44737245
Ik heb een vraagje aan de mensen die bij TNT pakketpost afleveren...

Is het mogelijk om het geld betaald voor een rembours zending vast te houden o.i.d.??

Het verhaal is namelijk zo dat ik iets heb opgestuurd, en dat onder rembours weer wordt terug gestuurd naar me, maar ik lees op internet dat het bedrijf in kwestie nog wel is de boel flest, waardoor ik dus eigenlijk mijn (onder rembours) retour gezonden apparaat moet openschroeven om te kijken of de gevraagde reparatie ook daadwerkelijk na mijn specifieke vraag is uitgevoerd.

Maar ik begrijp ook dat de TNT bezorger niet op z,n geld gaat staan wachten terwijl ik eerst wil zien of ik niet belazerd wordt door dat bedrijf.

Weet ook niet hoe het gaat als je het pakket in zo,n situatie zou weigeren....

Is er iemand die me daar iets over kan vertellen...
Wat doen weekdieren in het weekend?
pi_44737855
De TNT is alleen verantwoordelijk voor de verzending van de zending. Wanneer het pakket geaccepteerd is, is het bedrijf verantwoordelijk om het pakket op een juiste wijze te bezorgen. Wanneer een postbode/pakketchauffeur het pakket bij jou thuis aanbiedt, heb je de keuze om het pakket aan te nemen of te weigeren. Neem je het aan, ben je verplicht om het remboursbedrag te betalen. Of je dan vervolgens het bestelde product, een niet gerepareerd product of een baksteen in het pakket vindt, is verder geen zaak meer van de TNT.

Hoe lastig het ook kan zijn, maar als jij belazerd wordt door dat bedrijf, is dat een zaak tussen jou en dat bedrijf, de TNT staat daar geheel buiten. Een postbode/pakketchauffeur zal dan ook niet mogen toestaan om het pakket eerst 'ter controle' aan je te overhandigen omdat geopende pakketten niet meer retour mogen worden genomen. Wanneer je het pakket aanneemt ben je verplicht om het remboursgeld te voldoen en is de verzending voor de TNT voltooid.

Ik begrijp jouw situatie heel goed, maar met de huidige regelgeving van de TNT kan het personeel daar helaas niets aan doen. De enige mogelijkheid die je hebt als je het niet vertrouwt, is het pakket niet aannemen. Dan wordt het zonder kosten retour afzender gestuurd.
pi_44741416
Dank je voor je duidelijke uitleg.
Zal hem gewoon aannemen en betalen.

Begrijp wel dat het jullie "pakkie an" niet is, maar ik vroeg het me gewoon af.
Maar inderdaad...geopend is geopend,...

Ik zal in het vervolg ook ff beter moeten opletten waar ik iets laat doen....op internet..
Wat doen weekdieren in het weekend?
  dinsdag 26 december 2006 @ 12:56:13 #11
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_44748390
tvp
pi_44767541
Heb dit topic met ergernissen en prettige ervaringen een tijdje gevolgd en nu heb ik even een vraag, dus ben benieuwd of iemand me hier iets meer over kan vertellen.

Ik heb laatst een functioneringsgesprek gehad, dat ging allemaal prima, kwam erop neer dat alles in orde was. Nu kreeg ik zaterdag oid. een brief van TNT waarin stond dat ik periodieke loonsverhoging krijg omdat ik nog niet in de top van mijn schaal zit en mijn functioneren goed is.

Weet iemand hoeveel die verhoging is?

Ik ben nu 18 en verdien 6,10 oid.

Ik 'verdenk' ze ervan om me gewoon blij te maken met de 'inflatieverhoging' van 5-10 cent of is het een marginaal bedrag?
pi_44768088
Wat voor contract heb je? Deeltijd, voltijd, zaterdagwerker?
pi_44768417
Zaterdagwerker
Volgens het contract 3 uur per week, postbode
Ben sinds mei 2005 in dienst, mocht dat nog iets uitmaken
pi_44768672
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:39 schreef Bartaz het volgende:
Zaterdagwerker
Volgens het contract 3 uur per week, postbode
Ben sinds mei 2005 in dienst, mocht dat nog iets uitmaken
Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerd
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44768774
Flinke achterstand aan kerstpost trouwens. Vandaag drie rode bakjes voor m'n ochtendtranche (en wat losse meuk: geen plaatwerk). Deze waren vrijwel allemaal op 20 en 21/12 afgestempeld!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_44769607
nog steeds heel veel fouten (en nog veel kaarten) achter de rooie kaart.
wat voor apen hebben ze op die sorteercentra rondlopen zeg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_44770900
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerd
Dat is toch een aardig verschil

Bedankt voor het nazoeken
  Redactie Frontpage woensdag 27 december 2006 @ 19:45:55 #19
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_44772305
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:21 schreef Beach het volgende:
nog steeds heel veel fouten (en nog veel kaarten) achter de rooie kaart.
wat voor apen hebben ze op die sorteercentra rondlopen zeg
Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.
pi_44773091
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.
Owh, die gasten die in de pauzes naar hun familie in het thuisland gingen bellen, waardoor er nu geen openbare telefoons meer zijn binnen de Post?
pi_44779709
Hallo,
Kort vraagje;
Wat was ook al weer de afkorting voor bezorgen bij de buren als iemand niet thuis is??

BGGBBB ofzoiets??
pi_44779771
BGGB

Bij Geen Gehoor Buren
pi_44780097
Ja precies, ik zat in de buurt!
Bedankt!
pi_44809149
Vanaf 1 januari lopen we allemaal verplicht met HAH (ook bij 3 soorten!) los achter de hand. Ik las net op Intranet dat dat stelletje ruggegraatloze kontlikkers wat zich OR noemt (en dus geacht wordt voor onze belangen op te komen!) akkoord is. Degene die deze methode bedacht heeft mag van mij naast Saddam Hoessein worden opgehangen. Smerige tyfushond!
pi_44812154
Bedoel je dat het niet meer gezet wordt en je het dus al lopend bij elkaar moet rapen??
Pfffffffffffffffffffffffffff :|
pi_44812571
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:47 schreef Limbo-lil het volgende:
Bedoel je dat het niet meer gezet wordt en je het dus al lopend bij elkaar moet rapen??
Pfffffffffffffffffffffffffff :|
Ik neem aan dat het betekent dat de verschillende soorten door elkaar worden gezet, maar niet tussen de post gezet (mogen) worden...

Zo werken we hier in Assen al jaren en het is in het begin even wennen (boel gevloek en getier), maar dan valt het ook wel mee... het grootste probleem voor veel postbodes hier is dat de HAH slecht door elkaar gezet wordt (we hebben een machine en die is niet echt een ster in het maken van strakke bundels, maar het maakt ook verschil wie de bundels opbundelt) en dat het volume te groot wordt (op dinsdag is het niet ongewoon dat mensen meer HAH dan post in de tas hebben)...

't schijnt dat het nodig is en eerlijk is eerlijk, je bent meer tijd kwijt met het tussenzetten van de HAH dan dat je extra in de wijk bezig bent vanwege de 'achter de hand'-methode, dus dat ze daarmee akoord zijn gegaan is wel begrijpelijk...

Ik vind het veel schandaliger dat we tijdens de kerst HAH hebben en zelfs op de zaterdagen. De zaterdag voor de kerst hadden we HAH, volgende zaterdag ook en de week daarop zouden we ook HAH op zaterdag hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 29-12-2006 00:07:41 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44822210
Ik wacht even af hoe het een en ander dadelijk in z'n werk gaat; wat moet dat moet, maar als het niet lukt ben ik niet degene die eronder gaat lijden.
pi_44825605
Ik ben bang dat zeker op onze vestiging het tijdsvoordeel gaat tegen vallen. Om te beginnen moet iemand dat HAH gaan stapelen (wij hebben geen machine), dat kost al gauw een half uur per ochtendwijk. En je moet al die verschillende soorten ook nog gaan afwegen, uiteraard. En ik merk nu al met 1 grote HAH achter de hand (bijv Gamma) dat je op straat minder snel bent. Het is toch een extra handeling die je verricht. Weliswaar doe je dat al lopend, maar doordat je meer tegelijkertijd doet ga je vanzelf langzamer lopen. Of dan heb je een HAH-tje gepakt, sta je voor de deur, zit er een sticker op. Dan kan je die folders weer gaan terugfrommelen. En als je nou nog een vaste wijk hebt, waarbij je uit je hoofd de meeste stickers weet, maar bij ons hebben alleen de 55-plussers (en de postbezorgers) vaste wijken.

Als ik nu een ochtendwijk loop met 1 losse HAH (zeker als het een grote is), dan loop ik die wijk die ik gewoonlijk in 2.15 loop (met HAH ertussen), nu in 2.30 ongeveer. Met 3 HAH ben ik misschien wel 2.45 uur onderweg. Ik ben dan dus 30 minuten extra aan het lopen, 30 minuten aan het stapelen, totaal 60 minuten. En wat is het tijdsvoordeel van het niet tussenzetten? Hooguit een uur. Ergo: het haalt niets uit (in het gunstigste geval). En waarschijnlijk duurt het nog langer, zelfs. En dan ga ik nog voorbij aan de gevolgen voor het ziekteverzuim.
pi_44833503
HAH door elkaar zetten gaat sneller dan HAH tussen de post zetten, weet ik uit ervaring..

De machine is een ontzettend oud ding, maar die kan in één dag alle HAH voor het hele postkantoor en de dorpen in de buurt zetten. Drie mannen om hem te bedienen. Dus die wordt gewoon gebruikt, hoewel het niet helemaal optimaal werkt.

Drie soorten HAH loopt nauwelijks lastiger dan één soort HAH, mits er bij die drie soorten duidelijk één soort is die groter is dan de andere twee. En bij veel kantoren zit de tijdsdruk bij het binnenwerk, omdat je verschillende wijken bij elkaar op de kast hebt... Dat speelt ook mee...
Maar ik blijf erbij dat het een kwestie van wennen is en het eigenlijk wel meevalt om met HAH achter de hand te moeten lopen.
pi_44834036
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben bang dat zeker op onze vestiging het tijdsvoordeel gaat tegen vallen. Om te beginnen moet iemand dat HAH gaan stapelen (wij hebben geen machine), dat kost al gauw een half uur per ochtendwijk.
Bij ons hadden ze ook een keer zo'n experimentje gedaan. Zes mensen werden maandagochtend opgetrommeld om HAH te zetten. Uiteindelijk hadden we met z'n zessen tegen 12 uur niet eens genoeg af voor één DVG. Daarnaast werden we beschimpt door de vaste medewerkers omdat de bundels onwerkbaar waren en omdat iedereen de HAH anders in elkaar zet.

Het gaat heel lastig worden in één bepaalde wijk bij ons, waar soms wel drie tot vier HAH per adres erin gaat. Dat betekent dus een stapeltje van negen HAH-folders per brievenbus. Dat wordt wel lastig in de hand houden.
pi_44850384
Oooh, dan valt het mee... Ik heb altijd zo gewerkt; HAH achter de post en zou het juist lastig vinden om het door de post heen te hebben. Lijkt me nog lastiger bij stickers, ik neem aan dat ze daar binnen geen rekening mee houden dus dan moet je alsnog de HAH bij de post weghalen als je voor een sticker staat.
Ik ben PBZ dus heb geen ervaring met HAH zetten, maar bij ons doen ze het met de hand en ik heb niet het idee dat men het liever tussen de post zet, maar ik zal het eens vragen. Laatst had ik twee soorten HAH en die waren nog niet in elkaar gezet, dat was wel lastig; kerstpost, stapeltje HAH 1 en stapeltje HAH 2 en maar zetten terwijl je loopt (en alles uit je handen flikkert). Dacht dus dat dat de toekomst zou worden.
pi_44850442
Ik heb trouwens nog een vraagje voor jullie:
Wie streept de postzegels af onderweg als die geen stempel hebben??

Ik heb het ruim een jaar niet gedaan, vond het aanstellerij, maar in de kerstperiode kwam ineens de ommekeer bij mij. Ik zag al die ongestempelde zegels (dat zijn er héél wat heb ik ontdekt!) en realiseerde me dat ik al die post dus gratis loop te bezorgen en alle andere collega's ook uit een soort liefdadigheid dat kaartje hebben verwerkt. En toen dacht ik, dat gaat tegen mijn principe in. Wij lopen soms tot 19.00 te bestellen omdat we al die mensen hun post gunnen, en zij gaan vervolgens die zegeltjes afweken omdat ze - jippie - een gratis kaart kunnen verzenden. Het werk is zwaar genoeg, daar mag best voor betaald worden.

En sindsdien streep ik me ongelukkig, ik denk dat ik er zo 10, 15 per uur heb.
pi_44854353
Zo wat was er vandaag weinig post. Jammer alleen dat er dan ineens nog HAH bijzit, wist niet dat 2 januarie een verplichte vrije dag was op mijn vestiging. Volgende week zaterdag weer HAH volgens mijn vestigingsmanager.

Kreeg overigens net een brief binnen dat tijdens de bespreking van mijn functioneren in 2006, ik positief beoordeeld ben. Doordat ik nog niet aan het maximale van mijn salarisschaal sta, krijg ik een periodieke salarisverhoging.

Ik ben 21, wat moet ik hier dan precies van verwachten
pi_44858292
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:04 schreef Limbo-lil het volgende:
Oooh, dan valt het mee... Ik heb altijd zo gewerkt; HAH achter de post en zou het juist lastig vinden om het door de post heen te hebben. Lijkt me nog lastiger bij stickers, ik neem aan dat ze daar binnen geen rekening mee houden dus dan moet je alsnog de HAH bij de post weghalen als je voor een sticker staat.
Ik ben PBZ dus heb geen ervaring met HAH zetten, maar bij ons doen ze het met de hand en ik heb niet het idee dat men het liever tussen de post zet, maar ik zal het eens vragen. Laatst had ik twee soorten HAH en die waren nog niet in elkaar gezet, dat was wel lastig; kerstpost, stapeltje HAH 1 en stapeltje HAH 2 en maar zetten terwijl je loopt (en alles uit je handen flikkert). Dacht dus dat dat de toekomst zou worden.
Bij HAH tussenzetten wordt er gewerkt met lijstjes, waarop staat wie al dan niet een sticker heeft. En mensen met een vaste wijk weten dit zelfs vaak uit hun hoofd. Dus heeft een adres een sticker, dan wordt er niet tussengezet.
pi_44858584
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:25 schreef Paran0id het volgende:
Zo wat was er vandaag weinig post. Jammer alleen dat er dan ineens nog HAH bijzit, wist niet dat 2 januarie een verplichte vrije dag was op mijn vestiging. Volgende week zaterdag weer HAH volgens mijn vestigingsmanager.

Kreeg overigens net een brief binnen dat tijdens de bespreking van mijn functioneren in 2006, ik positief beoordeeld ben. Doordat ik nog niet aan het maximale van mijn salarisschaal sta, krijg ik een periodieke salarisverhoging.

Ik ben 21, wat moet ik hier dan precies van verwachten
Als je nu 21 bent, verdien je nu als het goed is 8,20 per uur. Per 1 januari krijgt iedereen een piepklein loonsverhoginkje, en kom je op 8,26. In de maand waarin je volgend jaar 22 wordt stijg je naar 8,98.
pi_44858690
Hier was het trouwens niet zo rustig, dankzij die lieve, lieve mensen van Thuiszorg Groot Rijnland die al hun relaties (en dat zijn er nog al wat) een spelletje memory stuurden. Hierdoor hadden vergrijsde wijken behoorlijk wat extra post, om van wijken met een bejaardenflat nog maar te zwijgen. Door het formaat was het onmogelijk tussen de post te zetten, dus ik heb ze maar in loopvolgorde in m'n schoudertas gestouwd.
pi_44861064
Wauw 6 cent

Maar die regeling geldt dus voor iedereen? Ik snapte al serieus niet hoe men zo positief over mij kon zijn.

Hoe bevallen nu die nieuwe schoudertassen trouwens in de praktijk?
pi_44861677
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:09 schreef Limbo-lil het volgende:

Ik heb het ruim een jaar niet gedaan, vond het aanstellerij, maar in de kerstperiode kwam ineens de ommekeer bij mij. Ik zag al die ongestempelde zegels (dat zijn er héél wat heb ik ontdekt!) en realiseerde me dat ik al die post dus gratis loop te bezorgen en alle andere collega's ook uit een soort liefdadigheid dat kaartje hebben verwerkt. En toen dacht ik, dat gaat tegen mijn principe in. Wij lopen soms tot 19.00 te bestellen omdat we al die mensen hun post gunnen, en zij gaan vervolgens die zegeltjes afweken omdat ze - jippie - een gratis kaart kunnen verzenden. Het werk is zwaar genoeg, daar mag best voor betaald worden.

Ik doe het ook veel.
Ik kom nog wel is postzegels tegen die overduidelijk losgeweekt zijn, maarjah, onafgestempeld...
Of postzegels, die uit een envelop geknipt zijn er met plakband opnieuw ergens opgeplakt zijn...

Overal gaat een penstreep door.
pi_44862388
quote:

Grappig, het viel mij tijdens KNJ ook op dat er behoorlijke hoeveelheden onbestempelde post doorheen ging...en ben ik ook voor het eerst serieus gaan afstrepen.

Op 6 januari niet weer HAH op zaterdag he? Ik dacht eerst dat het alleen de zaterdag voor Kerst was, maar vandaag bleek het ook te zijn en nu lees hier dat het volgende week weer is Op zich was de HAH niet het ergste vandaag, we hadden ook voor elk adres zowat een brief mbt huisvuil, dus die HAH maakt dan het verschil ook niet meer.....
pi_44862476
quote:
Als ik ze tegenkom, streep ik ze ook altijd door, om dezelfde reden als die je aangeeft.

Zeker in de kerstperiode gaan er heel veel ongestempelde postzegels door je handen. Ik zie dat gewoon als 'geld weggooien' en 'werken voor niets'. Hetzelfde geldt voor totaal ongefrankeerde post of concurrentiepost: ik probeer er zo veel mogelijk op te letten en als ik dergelijke poststukken vind, haal ik ze er ook gelijk tussenuit.
pi_44862495
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:39 schreef Dormael het volgende:

[..]

Op 6 januari niet weer HAH op zaterdag he? Ik dacht eerst dat het alleen de zaterdag voor Kerst was, maar vandaag bleek het ook te zijn en nu lees hier dat het volgende week weer is Op zich was de HAH niet het ergste vandaag, we hadden ook voor elk adres zowat een brief mbt huisvuil, dus die HAH maakt dan het verschil ook niet meer.....
Ik dacht dat er voor volgende week zaterdag geadresseerde HAH op het programma stond
pi_44862794
Had laatst idd veel post waar Sandd op stond, dacht al, sinds wanneer bezorgen wij dat?? Eigenlijk suf dat ik dat niet gewoon mee terug heb genomen, soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Ik dacht serieus dat ik weer een afspraak gemist had.
Ongefrankeerde post kom ik eigenlijk nooit tegen, behalve van de week een keer. Reden was wel duidelijk; de moeder van een collega
pi_44862825
Vandaag en vorige week zaterdag was trouwens hier alleen HAH van AH, op zich wel logisch omdat afgelopen dinsdag en komende dinsdag geen HAH bezorgd wordt. Denk dus dat zaterdag as. geen HAH meer is?!
pi_44862928
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:00 schreef Paran0id het volgende:
Wauw 6 cent

Maar die regeling geldt dus voor iedereen? Ik snapte al serieus niet hoe men zo positief over mij kon zijn.

Hoe bevallen nu die nieuwe schoudertassen trouwens in de praktijk?
Laat ik het zo zeggen: Ze doen het net overkomen alsof je een promotie hebt gemaakt, maar je moet het in feite wel heel bont maken als ze je (bij wijze van disciplinaire maatregel) die verhoging niet geven.

De nieuwe schoudertas ziet er mooi uit, maar is wel heel erg klein. Een paar aangetekenden en een broodtrommeltje en hij zit vol. Doen ze expres, anders gaan mensen er stapels HAH of dikke bundels in douwen, en zo hun schouder ruineren.
pi_44863001
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij HAH tussenzetten wordt er gewerkt met lijstjes, waarop staat wie al dan niet een sticker heeft. En mensen met een vaste wijk weten dit zelfs vaak uit hun hoofd. Dus heeft een adres een sticker, dan wordt er niet tussengezet.
Bij mijn wijk is elke twee weken wel ergens een verandering in de stickers, wat je dan ook moet gaan bijhouden, doorgeven, worden weer fouten gemaakt, nee, als ik eerlijk ben ga ik toch voor de methode waar jij slapeloze nachten van krijgt. Ben wel benieuwd hoe je er straks over denkt, als je eraan gewend bent, denk echt dat het je mee gaat vallen.

Zo niet mag je me opknopen hoor
pi_44863061
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:39 schreef Dormael het volgende:

[..]

Grappig, het viel mij tijdens KNJ ook op dat er behoorlijke hoeveelheden onbestempelde post doorheen ging...en ben ik ook voor het eerst serieus gaan afstrepen.

Het is toch waar. Ook hier hebben we volgende week weer HAH, geen AH, maar iets anders.

Wel veel post over die Zorgtoeslag de laatste tijd. Ze zijn trouwens wel lekker suf bezig daar: Eerst sturen ze je een brief over je toelage in 2007. Een week later sturen ze nogmaals een identieke brief. En vandaag werd er een derde brief bezorgd waarin excuses werden aangeboden voor het ten onrechte verzenden van de tweede brief.
pi_44863261
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:57 schreef Limbo-lil het volgende:

[..]

Bij mijn wijk is elke twee weken wel ergens een verandering in de stickers, wat je dan ook moet gaan bijhouden, doorgeven, worden weer fouten gemaakt, nee, als ik eerlijk ben ga ik toch voor de methode waar jij slapeloze nachten van krijgt. Ben wel benieuwd hoe je er straks over denkt, als je eraan gewend bent, denk echt dat het je mee gaat vallen.

Zo niet mag je me opknopen hoor
Ja, maar door die wisseling qua stickers verschilt ook iedere keer het benodigde HAH voor een wijk. Wat ik nu al vervelend vind aan de "los mee" methode is dat het aantal HAH wat je meekrijgt gebaseert is op een lijst met het totale aantal adressen ZONDER STICKER in je wijk. Door die fluctuatie kom je geregeld HAH tekort, dat moet je dan weer doorgeven, hopen dat ze het corrigeren. Dus welke methode je ook toepast, dat stickergewissel blijft een probleem.

Overigens is in mijn wijken het stickeraantal redelijk stabiel. Om toch te voorkomen dat ik tekortkom, neem ik vaak nog een 10-tal losse HAH-tjes mee.

Als er dan toch eens ten onrecht HAH achter een adres zit vis je dat er tussenuit, en doe je het onderop de stapel. Bij hah los achter de hand pak je de HAH al lopend (je wacht niet tot je voor de deur staat, dat duurt te lang), en moet je ook regelmatig (vaker dan met tussengezet HAH) weer HAH terugstoppen, omdat een adres bij nader inzien toch een sticker heeft.
pi_44863391
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:50 schreef Limbo-lil het volgende:Ongefrankeerde post kom ik eigenlijk nooit tegen, behalve van de week een keer. Reden was wel duidelijk; de moeder van een collega
Voor collega's maak ik ook een uitzondering Maar ik vind het wel belachelijk dat TNT-medewerkers zelfs geen korting krijgen op het verzenden van post.
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:50 schreef Limbo-lil het volgende:
Had laatst idd veel post waar Sandd op stond, dacht al, sinds wanneer bezorgen wij dat?? Eigenlijk suf dat ik dat niet gewoon mee terug heb genomen, soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Ik dacht serieus dat ik weer een afspraak gemist had.
De enige Sandd-post die bezorgd wordt door de TNT is post voor de postbussen. Daarover zijn afspraken gemaakt, maar in een reguliere postwijk (inclusief zakenwijken waar post wordt besteld op straatnaam) zal je vrijwel nooit concurrentiepost mogen tegenkomen. Mocht je het weer zien, kan je het inderdaad beter mee terug nemen
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: Ze doen het net overkomen alsof je een promotie hebt gemaakt, maar je moet het in feite wel heel bont maken als ze je (bij wijze van disciplinaire maatregel) die verhoging niet geven.
Betekent dat dan dat iedereen daar in principe voor in aanmerking komt? Ik dacht dat zaterdagmedewerkers maar één schaal kenden, maar dat is blijkbaar niet zo dus
pi_44863520
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als er dan toch eens ten onrecht HAH achter een adres zit vis je dat er tussenuit, en doe je het onderop de stapel. Bij hah los achter de hand pak je de HAH al lopend (je wacht niet tot je voor de deur staat, dat duurt te lang), en moet je ook regelmatig (vaker dan met tussengezet HAH) weer HAH terugstoppen, omdat een adres bij nader inzien toch een sticker heeft.
Bij de los achter de hand-methode (wij werken daar al jaren mee), tel ik nooit het aantal adressen af. Ik schat in hoeveel ik nodig denk te hebben en pak zo'n stapeltje mee. Aftellen kost mij te veel tijd en op den duur kan je ook wel een redelijke inschatting maken.
pi_44863586
Overigens betwijfel ik dat ik ooit aan 3 HAH los achter de hand ga wennen, laat staan dat ik het fijn ga vinden. Ik vind het 1 HAH los achter de hand wat hier 2 jaar terug werd ingevoerd al niet prettig werken (tenzij het iets kleins is als de AH-folder, die in je jaszak past, zeker als er veel post is, als het waait of als het koud is (gevoelloze vingers) werk het ronduit kut met peren.

Bovendien, hoe moet ik me het voorstellen? Je gaat een rondje lopen. Je diept 1 of 2 bundels post op uit je tassen. Maar dat hah? Zit dat afgeteld achter de bundel? Dat is ook veel werk, want dan moet je toch weer die stickeraantallen bijhouden. Of krijg je gewoon 12 bundels met elk 25 folderpakketjes mee? Waar je dan bij ieder rondje een aantal van moet afpakken (goed gokken, anders kom je tekort of sleep je teveel mee). Het wordt met 1 losse HAH al gauw zo'n troep in m'n tassen, en met 3 wordt dat nog erger. En nu hebben ze wel zo'n HAH-stuurtas bedacht, maar die is van het formaat schoudertas, dat gaat never passen.
pi_44863882
[quote
Betekent dat dan dat iedereen daar in principe voor in aanmerking komt? Ik dacht dat zaterdagmedewerkers maar één schaal kenden, maar dat is blijkbaar niet zo dus
[/quote]

Er is een verschil tussen schalen en schaaljaren. Een postbode zit in schaal 2, een pakkettenchaffeur meestal in 3, een zaterdagkracht in 82, wat ongeveer hetzelfde is als twee. De schaaljaren slaan op de dienstjaren (ervaring) die je opbouwt na het bereiken van de 21ste verjaardag. Iedere schaal heeft een begin en een eind. Voor zaterdagkrachten loopt dit (2006) van EUR 4,65 (iem. van 16) tot schaaljaar 9 (EUR 11,02, iem die na het bereiken van z'n 21ste al 9 schaaljaren heeft doorlopen, dus minstens 30 is). Alleen voor oude zaterdagkrachten dus. Ik zit trouwens in schaaljaar 4, ga per 1-1-07 naar 5 en passeer dan de "magische" 10 euro grens.
pi_44865811
Bedankt voor je uitleg van de schaaljaren
Alhoewel me iets dergelijks wel bekend was, is het me nu duidelijk
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens betwijfel ik dat ik ooit aan 3 HAH los achter de hand ga wennen, laat staan dat ik het fijn ga vinden. Ik vind het 1 HAH los achter de hand wat hier 2 jaar terug werd ingevoerd al niet prettig werken (tenzij het iets kleins is als de AH-folder, die in je jaszak past, zeker als er veel post is, als het waait of als het koud is (gevoelloze vingers) werk het ronduit kut met peren.
Zelf heb ik niet heel veel ervaring met drie HAH, daarvoor werk ik niet genoeg op die dagen, maar ik kan me wel wat herinneren van de keren dat ik het gelopen heb. Op zich is het goed te doen als je klein-klein-groot of klein-groot-groot hebt. De HAH kan je dan tijdens het lopen redelijk eenvoudig afpakken van de stapel. Wanneer je met evengrote stukken of enorm verschillende stukken gaat lopen (Gamma - Casema bv.) gaat het fout. Dan kan je niet iedere keer het juiste setje pakken en moet je gaan klooien. AH-Blokker-Gamma is bv. best te doen, is mijn ervaring.
Het is niet altijd mogelijk om zo te spelen met de indeling van de HAH, maar vaak probeert de planner (bij ons) op het bestelkantoor hier wel rekening mee te houden. Uiteraard zijn sommige HAH daggebonden, maar er is ook vaak wel wat speling mogelijk. Hopelijk houdt men bij het contracteren hier ook rekening mee, alhoewel ik dat soms nog wel betwijfel.
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bovendien, hoe moet ik me het voorstellen? Je gaat een rondje lopen. Je diept 1 of 2 bundels post op uit je tassen. Maar dat hah? Zit dat afgeteld achter de bundel? Dat is ook veel werk, want dan moet je toch weer die stickeraantallen bijhouden. Of krijg je gewoon 12 bundels met elk 25 folderpakketjes mee? Waar je dan bij ieder rondje een aantal van moet afpakken (goed gokken, anders kom je tekort of sleep je teveel mee). Het wordt met 1 losse HAH al gauw zo'n troep in m'n tassen, en met 3 wordt dat nog erger. En nu hebben ze wel zo'n HAH-stuurtas bedacht, maar die is van het formaat schoudertas, dat gaat never passen.
Ja, hier is het vooral gokken. Maar na verloop van tijd gaat dat ook wel beter. Heel veel te veel zal je niet snel hebben, aangezien je dan echt verkeerd in zit te schatten.
De stuurtas is hier geflopt en het verbaast me dan ook enigszins dat het ding landelijk is ingevoerd. De extra ruimte die je op je stuur hebt, valt eigenlijk in het niet bij het op-de-arm hebben, of het bijstoppen in de tas van de HAH.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:21:16 #53
1037 Kaos
see you in 2017
pi_44865852
Ik geloof dat het eventuele HAH volgende week zaterdag van de regering is. Maar op mijn kantoor hebben we het geloof ik niet zaterdag (was wel eerste de bedoeling)

Verder mag ik op 2 januari werken, maar is wel lekker rustig
pi_44871441
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:21 schreef Kaos het volgende:
Ik geloof dat het eventuele HAH volgende week zaterdag van de regering is. Maar op mijn kantoor hebben we het geloof ik niet zaterdag (was wel eerste de bedoeling)

Verder mag ik op 2 januari werken, maar is wel lekker rustig
Kan dat nou?? We hébben niet eens een regering joh!

Duh
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:29:10 #55
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_44872514
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:03 schreef Limbo-lil het volgende:

[..]

Kan dat nou?? We hébben niet eens een regering joh!

Duh
Tuurlijk hebben we een regering, alleen is die demissionair (en mag dus geen "ingrijpende besluiten" nemen). Al neem ik niet aan dat de regering HAH laat verspreiden, dat lijkt me meer iets voor de overheid.

Maar wat zou het voor folder kunnen zijn? Als het voor nieuwe regels die per 1 januari 2007 ingaan is, dan zijn ze wel te laat...
  FOK!fotograaf zondag 31 december 2006 @ 00:50:30 #56
73911 ultra_ivo
pi_44877869
Ik heb nooit HAH tussengezet, altijd achter de hand. En dat went heel snel. Meestal zetten we het in elkaar. Als dat niet kan achter elkaar. Kleiner HAH kun je ook tussen je vingers houden, anders de bundels gewoon onder je bundel post leggen. En idd niet afgeteld per straat. Als je de wijk een beetje kent weet je gewoon hoeveel je ongeveer mee moet nemen voor een rondje.
pi_44885158
quote:
Op zondag 31 december 2006 00:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb nooit HAH tussengezet, altijd achter de hand. En dat went heel snel. Meestal zetten we het in elkaar. Als dat niet kan achter elkaar. Kleiner HAH kun je ook tussen je vingers houden, anders de bundels gewoon onder je bundel post leggen. En idd niet afgeteld per straat. Als je de wijk een beetje kent weet je gewoon hoeveel je ongeveer mee moet nemen voor een rondje.
Spreek voor jezelf. Ik werk nu sinds 1 jaar met 1 hah los achter de hand, en dat is nog steeds niet gewend. En dat "de wijk een beetje kennen" : bij ons heeft vrijwel niemand nog een vaste wijk, dagelijks loop ik weer ergens anders, en dat kan zelfs in de loop van de dag nog wijzigen. Nu schat ik bij ieder rondje in hoeveel HAH ik moet meenemen, maar heel vaak schat ik dan net iets te weinig, zodat ik een stukje straat 2x moet lopen, of schat ik te hoog, waardoor ik onnodig veel meesleep. In elkaar zetten lijkt me wel handig (dan krijg je een soort pakketjes), maar ik geloof niet dat dat mag.
pi_44892759
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik werk nu sinds 1 jaar met 1 hah los achter de hand, en dat is nog steeds niet gewend.
Ja, en ligt dat dan aan de methode of aan jou? Ik denk toch echt het tweede...
quote:
En dat "de wijk een beetje kennen" : bij ons heeft vrijwel niemand nog een vaste wijk, dagelijks loop ik weer ergens anders, en dat kan zelfs in de loop van de dag nog wijzigen. Nu schat ik bij ieder rondje in hoeveel HAH ik moet meenemen, maar heel vaak schat ik dan net iets te weinig, zodat ik een stukje straat 2x moet lopen, of schat ik te hoog, waardoor ik onnodig veel meesleep. In elkaar zetten lijkt me wel handig (dan krijg je een soort pakketjes), maar ik geloof niet dat dat mag.
Dus je kan gewoon niet goed schatten? Ik schat altijd teveel, omdat het lopen met wat extra's sneller gaat dan twee keer de huizen bijlangs moeten (of terug naar je fiets moeten)...

Eventueel gebruik je een schoudertas voor de HAH...
pi_44893461
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, en ligt dat dan aan de methode of aan jou? Ik denk toch echt het tweede...
[..]

Dus je kan gewoon niet goed schatten? Ik schat altijd teveel, omdat het lopen met wat extra's sneller gaat dan twee keer de huizen bijlangs moeten (of terug naar je fiets moeten)...

Eventueel gebruik je een schoudertas voor de HAH...
Aangezien ik niet de enige ben die het geen fijne methode vind (uitgezonderd met 1 klein HAH-tje los, bijv AH, dat gaat prima) ben ik toch geneigd de methode de schuld te geven.
pi_44893829
D'r is hier een heel postkantoor dat zonder al teveel morren deze methode gebruikt... Zullen we hier dan wel onwijs goeie postbodes hebben, zekers...
pi_44894175
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
D'r is hier een heel postkantoor dat zonder al teveel morren deze methode gebruikt... Zullen we hier dan wel onwijs goeie postbodes hebben, zekers...
Zou kunnen: het kan ook te maken hebben met de hoge gemiddelde leeftijd op ons kantoor. Meer mensen dus met schouder- pols- en/of rugklachten, en dan is die nieuwe HAH-methode helemaal geen pretje.

Wellicht ook dat het te maken heeft met de hoeveelheid post en/of HAH, dat schijnt per kantoor nogal te verschillen. Hier hebben we iedere dag eigenlijk wel 2 of 3 soorten. Ook kan de hoeveelheid post verschillen. Er zijn kantoren waar het zaterdag heel rustig is, en sommige (waaronder de mijne) waar het de drukste dag van de week is, dankzij de Media Express. Ook kan het te maken hebben met de bebouwing in je bestelgebied. Een wijk met veel bedrijven heeft amper last van 3 HAH los achter de hand, want hoe vaak heb je 3 x 100%? Of in een landelijk gebied waar je van deur tot deur fietst (of met de auto rijdt) is het ook niet zo'n punt. Loop je daarentegen in een wijk met grote jaren '30 huizen dan is het minder fijn. Die mensen hebben vaak heel veel post, en die oude huizen hebben vaak piepkleine bussen die heel laag zitten. En dan moet je bukken met al die zooi in je hand of op je arm, en zorgen dat er niks valt.
Terwijl iemand in een wijk met vooral flats/bussenfrontjes los HAH waarschijnlijk prima vindt werken.
En het hangt ook af van hoeveel je zelf loopt. Bij jullie heb je begreep ik uit eerdere berichten veel postbezorgers, en de postbodes draaien vooral wijken in elkaar, en lopen er 's middags nog 1 weg. Dan heb je ook niet zo'n last van dat losse HAH, als je vooral voorbereidt is los fijner dan tussen zetten. Maar die postbezorgers op jullie vestiging, delen die jouw enthousiasme?
pi_44894800
enthousiasme is een groot woord, hoor. Ik ben niet blij met HAH, maar ik snap al het gemiep om die 'achter de hand'-methode niet zo... Het is een goede, snelle methode en na wat oefening prima te doen.

Natuurlijk verschilt de hoeveelheid post per gebied, maar Assen is vrij druk. Veel gidsen, weinig flatjes, op zaterdag erg veel zooi van Sanoma (ex-media express, zeg maar) en vrij veel HAH... Dinsdag drie (op dinsdag vaak een groter volume aan HAH dan post in de tassen), woensdag minimaal twee, donderdag en vrijdag verschilt, maar vaak is er wel HAH.
Zaterdag is doorgaans zonder HAH, maar door Sanoma's spul en andere wekelijkse en tweewekelijkse bladen heb je op zaterdag gewoon veel werk van de post op zich.

In de grote vakantie werk ik gewoon door de weeks en heb ik dus praktisch iedere dag HAH mee... Ok, ik ben niet zo snel als zonder HAH, maar ik loop de wijk zonder al teveel problemen binnen de tijd die ervoor staat. Het is gewoon een beetje handigheid om met losse HAH om te gaan en ik pas de manier ook aan aan de situatie. Dat wordt snel genoeg automatisme...
  FOK!fotograaf maandag 1 januari 2007 @ 11:13:43 #63
73911 ultra_ivo
pi_44910386
Als ik 't er met de colega's over heb snapt ok niemand de problemen rond het HAH achter de hand. Tussenzetten wordt eerder als onlogisch gezien. En ik ben ook resere, loop door de hele stad, van pure achterstandsbuurten tot vilawijken.
pi_44910875
quote:
Op maandag 1 januari 2007 11:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik 't er met de colega's over heb snapt ok niemand de problemen rond het HAH achter de hand. Tussenzetten wordt eerder als onlogisch gezien. En ik ben ook resere, loop door de hele stad, van pure achterstandsbuurten tot vilawijken.
Ja, als je nooit anders hebt gedaan dan HAH los mee kan ik me dat voorstellen. Maar een primitieve stam in Afrika kan zich ook niet indenken waarom de gemiddelde westerling niet zo kan leven. Waarmee ik niet bedoel dat jullie primitief zijn, maar puur dat doordat je het gewend bent, je niet kan voorstellen hoe 't anders zou moeten.

Omgekeerd zijn wij niet anders gewend dan dat het bij meerdere soorten er tussen gaat.

Los van de vraag wat nu het handigste of snelste is, lijkt mij het los meenemen Arbotechnisch gezien in elk geval minder gezond dan tussenzetten.
pi_44917125
Wordt er vandaag post bezorgd?

Het antwoord is nee dus.. ook morgen. Hebben ze het toch fout verondersteld door dat topic te sluiten.
pi_44917633
Alleen kranten en rouwkaarten.................
pi_44919120
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, als je nooit anders hebt gedaan dan HAH los mee kan ik me dat voorstellen. Maar een primitieve stam in Afrika kan zich ook niet indenken waarom de gemiddelde westerling niet zo kan leven. Waarmee ik niet bedoel dat jullie primitief zijn, maar puur dat doordat je het gewend bent, je niet kan voorstellen hoe 't anders zou moeten.
Nee... je bedoelt gewoon dat jullie primitief zijn...
pi_44919354
quote:
Op maandag 1 januari 2007 18:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee... je bedoelt gewoon dat jullie primitief zijn...
Nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet.
pi_44937361
hoi . vrijdag is bij mij een pakket aangeboden, maar ik was er niet. briefje in de bus dat de eerstvolgende werkdag een tweede keer wordt aangeboden. dat is vandaag, maar op track&trace staat nog niet dat het pakketje out for delivery is. kan het ook nog vanmiddag out for delivery gaan? een vriend van me zei me dat bij hem pakketjes nooit op de dag na een niet-werkdag (1 januari dus in dit geval) wordt bezorgd. kan ik nou nog vandaag dat pakketje verwachten of wordt het zeker weten morgen?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_44938015
Ik weet eigenlijk niet of de pakketbezorgers vandaag werken. Postbodes in ieder geval niet.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:43:02 #71
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44938044
pakketbezorgers wel
maar ik heb nog even lekker vakantie
Signature.
pi_44938206
ik krijg net een mail van apple dat ik tnt moet bellen voor een bezorgafspraak omdat ze het pakket niet hebben kunnen afleveren. maar ze zijn nog niet voor een tweede keer langsgeweest .
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:51:08 #73
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44938231
dan zijn ze dat misschien wel, maar heb je geen briefje in de bus gekregen?
Signature.
pi_44938328
nee, ik heb geen briefje in de bus gehad en ben de hele ochtend thuis geweest... dat mailtje kan misschien ook nog van vrijdag zijn ofzo? heeft bellen zin, kunnen mensen daar me vertellen of het pakket nog komt vandaag?
pff.. ik hoop dat die tnt tracker gewoon niet klopt en er dadelijk toch een mannetje met pakket op de stoep staat.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:56:50 #75
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44938362
als jij met TNT belt, en ze hebben dat pakketje niet bij zich ,dan gaan ze het sowieso niet halen om alsnog te bezorgen. Je kunt wel bellen, gewoon met hetzelfde verhaal als hier.
Kwaad kan het iig niet.
Signature.
pi_44938392
en welk nummer is dan het meest zinvol om te bellen, het 020 nummer of het 0800 nummer?

edit: gebeld, ik kan morgen fijn weer de hele dag wachten. best irritant dat er dan op het briefje staat dat ie de volgende werkdag al komt .

[ Bericht 58% gewijzigd door Wampi op 02-01-2007 13:08:39 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 13:10:44 #77
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44938509
we hebben geen briefjes waarop staat dat het over meer dagen pas komt

Maar goed, 't is maar goed dat je gebeld hebt toch
Weet je ook waar je aan toe bent.
Signature.
pi_44939753
dat wordt dus extra briefjes maken voor tnt . maar goed, weet nu idd waar ik aan toe ben. dank je wel voor je antwoorden!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:00:52 #79
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44939813
geen dank, kleine moeite
Signature.
pi_44939919
ik word gek! kijk ik net nog even bij track&trace, is ie om 5 over 1 toch out for delivery gegaan
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:05:24 #81
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44939931
Da's wel vreemd hoor
Misschien dat ze hem dan per TNT express versturen, maar dat kan ik me niet echt voorstellen eigenlijk
Signature.
pi_44939965
ik heb werkelijk geen idee, en ik heb ook nog wel zoiets van eerst zien, dan geloven.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:08:57 #83
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44940016
ga er maar vanuit dat het morgen komt
Lijkt me het verstandigst...
Signature.
pi_44940092
dan valt het in elk geval niet tegen.. toch spannend hoor .
pi_44941515
hij is er!!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:01:34 #86
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44941609
tering
Dat is het enige wat ik daarop kan zeggen
Waarmee kwamen ze hem nou brengen dan?
Was het iemand van TNT post? Of van TNT expess?
Signature.
pi_44941751
eh.. ik heb niet echt gekeken naar wie/ wat. het was in elk geval een ventje zonder mooi tnt pak aan. het is een macbook die ik besteld had, uit china. is het dan niet tnt express? (heb echt geen idee )
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:08:01 #88
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44941819
het maakt niet uit wat het is.
Doorgaans wordt het gewoon met TNT post verzonden, maar aangezien het nu zo snel is gegaan, kan ik me dat niet voorstellen.
Signature.
pi_44949235
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:57 schreef Wampi het volgende:
en welk nummer is dan het meest zinvol om te bellen, het 020 nummer of het 0800 nummer?

edit: gebeld, ik kan morgen fijn weer de hele dag wachten. best irritant dat er dan op het briefje staat dat ie de volgende werkdag al komt .
Gelukkig heb je het pakket ontvangen, maar ik vind het wel een beetje overdreven om al om 12.00 uur te gaan springen omdat er op een briefje staat dat het pakket de volgende werkdag nog een keer wordt geleverd. Zolang er geen specifiekere bezorgmomenten zijn aangekruist, mag je verwachten dat het zo tussen 9.00 en 17.00 uur geleverd kan worden.
pi_44951088
quote:
Op maandag 1 januari 2007 18:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet.
Het is een beetje lomp om te veronderstellen dat we niet zouden weten hoe het anders zou kunnen zijn...

Veel postbodes hebben wel ervaring met het tussenzetten van HAH... Ik heb wel eens die luxe gehad toen ik kon invallen bij een ander codegebied (in de periode dat de zetmachine nog niet volop in gebruik was), maar ik vond het absoluut de tijd niet waard... Het kost binnen gewoon meer tijd dan 'achter de hand' buiten kost. Het loopt wel een pietsie makkelijker, maar het is die tijd gewoon niet waard... Komt bij dat je op die manier sneller geneigd bent om niet alle post te controleren, wat wel van je verwacht wordt.

Met het oog op de toekomst, waarbij er meer binnenwerk is en meer buitenwerk wordt 'uitbesteed' aan postbezorgers, is het niets dan logisch dat het tussenzetten wordt afgekeurd, omdat het daardoor veel langer duurt om wijken voor te bereiden. Dat het in de wijk wat meer tijd kost, is veel makkelijker in te plannen en ik blijf erbij dat het meer tijd kost om het tussen te zetten dan het achter de hand mee te nemen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 02-01-2007 20:13:22 ]
pi_44961071
idd, met grote HAH er tussengezet kan ik heerlijk het stapeltje post in 1x per brievenbus pakken, scheelt me zo 3 kwartier! Nu moet ik dus 3 kwartier over tijd lopen...tijd die ik niet uitbetaald krijg.
Kunnen jullie wel gezellig wellus/nietussen over wat het handigst is...zolang ik niet betaald krijg voor de tijd die ik werk, werkt voor mij het systeem niet!
pi_44965172
Wanneer je die uren niet uitbetaald krijgt, zou ik toch even gaan praten met je teamcoach en als dat niet helpt, met het Areakantoor. TNT is namelijk verplicht om jou die extra gewerkte minuten te betalen!
pi_44969914
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:41 schreef Troeta het volgende:
idd, met grote HAH er tussengezet kan ik heerlijk het stapeltje post in 1x per brievenbus pakken, scheelt me zo 3 kwartier! Nu moet ik dus 3 kwartier over tijd lopen...tijd die ik niet uitbetaald krijg.
Kunnen jullie wel gezellig wellus/nietussen over wat het handigst is...zolang ik niet betaald krijg voor de tijd die ik werk, werkt voor mij het systeem niet!
Je moet toch de post controleren... Het pakken van de HAH achter de hand doe je in één beweging als je de post in de bus propt. Dat kost geen drie kwartier (tenzij je een wijk van dik drie uur hebt)
  FOK!fotograaf woensdag 3 januari 2007 @ 14:19:16 #94
73911 ultra_ivo
pi_44971786
Sterker nog, je hebt het HAH tussen twee vingers als je de post van het volgende adres kontroleert. En dan duw je het in een beweging de brievenbus in als tenminste de brievenbus van het juiste formaat is
pi_44975978
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is een beetje lomp om te veronderstellen dat we niet zouden weten hoe het anders zou kunnen zijn...

Veel postbodes hebben wel ervaring met het tussenzetten van HAH... Ik heb wel eens die luxe gehad toen ik kon invallen bij een ander codegebied (in de periode dat de zetmachine nog niet volop in gebruik was), maar ik vond het absoluut de tijd niet waard... Het kost binnen gewoon meer tijd dan 'achter de hand' buiten kost. Het loopt wel een pietsie makkelijker, maar het is die tijd gewoon niet waard... Komt bij dat je op die manier sneller geneigd bent om niet alle post te controleren, wat wel van je verwacht wordt.

Met het oog op de toekomst, waarbij er meer binnenwerk is en meer buitenwerk wordt 'uitbesteed' aan postbezorgers, is het niets dan logisch dat het tussenzetten wordt afgekeurd, omdat het daardoor veel langer duurt om wijken voor te bereiden. Dat het in de wijk wat meer tijd kost, is veel makkelijker in te plannen en ik blijf erbij dat het meer tijd kost om het tussen te zetten dan het achter de hand mee te nemen.
Kleine tegenwerping van mijn kant. Je geeft zelf al aan weinig ervaring met tussenzetten te hebben (wel eens de luxe gehad........). Ik doe al 9 jaar niets anders dan tussenzetten, en ik (en mijn collega's) hebben hier zat routine en snelheid in. Dat jij het ooit eens geprobeerd hebt en het niets vond, kan ook door gebrek aan oefening van jouw kant komen.

Mijn tweede kritiek betreft het al dan niet controleren van post. Ik dacht dat dit al ondervangen was door die controlekaartjes> Bovendien heb je dit probleem ook met losse HAH, want dan heb je ook mensen die het onderste en grootste poststuk pakken, en het hele zwikkie zo naar binnen gooien.

Jouw verhaal over de toekomst klopt ook niet geheel. Op het gehele werkpakket op de vestiging heb je niet ineens meer binnenwerk. Iedere wijk moet worden voorbereid en bezorgd. Waar het eerder om gaat is volgens mij dat die wijken zsm in elkaar gezet moeten worden, en daarna is het het probleem van de postbezorger. Die moet op straat het maar uitzoeken met meerdere bundels op de arm, in de hand en in schoudertassen.

Dat uitloop op straat makkelijker is in te plannen dan uitloop binnen waag ik te betwisten. Als je binnen in tijdnood komt kunnen ze snel een mannetje naast je zetten, kom je op straat tijd tekort dan gaan ze echt niet iemand helemaal naar jouw wijk sturen om twee straatjes van je over te nemen. Bovendien, hoe dan ook ga je op straat met losse HAH langer bezig zijn. Maar je krijgt er geen looptijd bij voor je wijk. Bij ons zijn ze nu ook met nieuwe diensten bezig, en er gaat wel voorbereidingstijd af vanwege het niet hoeven tussenzetten, maar je krijgt er geen seconde looptijd voor terug.

Veel postbezorgers redden het nu al amper binnen de tijd met HAH ertussen. Straks lopen ze met losse HAH, gaat het nog langer duren, en wordt het zwaarder. Zeker nu het buitenwerk steeds meer een zaak van postbezorgers wordt (lees: huisvrouwen en 55-plussers) is dit DE manier om ervoor te zorgen dat ze in no-time gillend weglopen.

De gemiddelde besteller op onze vestiging is een man met kolenschoppen van handen, de gemiddelde postbezorger hier is een heer op leeftijd of een huisvrouw met aanzienlijk kleinere handen dan de gemiddelde man.

En nee: ik ben zelf geen postbezorger, maar ik zie deze ontwikkeling met lede ogen aan. Het kost nu al moeite om die mensen vast te houden, het gaat dan nog lastiger worden.
pi_44981327
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kleine tegenwerping van mijn kant. Je geeft zelf al aan weinig ervaring met tussenzetten te hebben (wel eens de luxe gehad........). Ik doe al 9 jaar niets anders dan tussenzetten, en ik (en mijn collega's) hebben hier zat routine en snelheid in. Dat jij het ooit eens geprobeerd hebt en het niets vond, kan ook door gebrek aan oefening van jouw kant komen.
We hebben hier altijd al met HAH achter de hand gewerkt... Ik vergelijk echter met de medewerkers die altijd al met het tussenzetten gewerkt hebben. Ik werk dan een paar dagen bij zo'n team en kan zien hoe snel het gaat.. Het is niet dat ik de methode onhandig vind, maar dat ik 'achter de hand' nauwelijks moeilijker vind en die methode gewoon veel minder voorbereidingstijd kost dan tussenzetten. Niet alleen binnen, maar ook bij voorbereiden en wegbrengen samen.
quote:
Mijn tweede kritiek betreft het al dan niet controleren van post. Ik dacht dat dit al ondervangen was door die controlekaartjes> Bovendien heb je dit probleem ook met losse HAH, want dan heb je ook mensen die het onderste en grootste poststuk pakken, en het hele zwikkie zo naar binnen gooien.
Er wordt lang niet overal met controlekaartjes gewerkt... Eigenlijk is dat enkel een periodieke controle (hier wel, iig).
Het in de wijk controleren van de post is ook de reden dat je officieel niet de grote stukken apart achter de kleine stukken mag zetten. Dat argument gaat dus niet op.
quote:
Jouw verhaal over de toekomst klopt ook niet geheel. Op het gehele werkpakket op de vestiging heb je niet ineens meer binnenwerk. Iedere wijk moet worden voorbereid en bezorgd. Waar het eerder om gaat is volgens mij dat die wijken zsm in elkaar gezet moeten worden, en daarna is het het probleem van de postbezorger. Die moet op straat het maar uitzoeken met meerdere bundels op de arm, in de hand en in schoudertassen.

Dat uitloop op straat makkelijker is in te plannen dan uitloop binnen waag ik te betwisten. Als je binnen in tijdnood komt kunnen ze snel een mannetje naast je zetten, kom je op straat tijd tekort dan gaan ze echt niet iemand helemaal naar jouw wijk sturen om twee straatjes van je over te nemen. Bovendien, hoe dan ook ga je op straat met losse HAH langer bezig zijn. Maar je krijgt er geen looptijd bij voor je wijk. Bij ons zijn ze nu ook met nieuwe diensten bezig, en er gaat wel voorbereidingstijd af vanwege het niet hoeven tussenzetten, maar je krijgt er geen seconde looptijd voor terug.
de toekomst brengt meer voorbereiden van wijken (binnenwerk, dus) door de vaste mensen, omdat je met postbezorgers werkt. Er worden minder wijken weggebracht door postbodes, meer door postbezorgers. Het maakt niet uit als een postbezorger een beetje uitloop heeft in de wijk, omdat er HAH is. (Voor HAH kreeg je trouwens altijd extra tijd). Het is voor een vloeiend verloop veel belangrijker dat de wijken sneller de deur uit zijn en de sorteerkasten vrij zijn voor de volgende wijk.
Als iemand er in de wijk wat langer over doet, heeft 'ie daar alleen zichzelf mee... Als iemand lang doet over het voorbereiden van een wijk, heeft degene die de volgende wijk op die kast moet voorbereiden een probleem.
Het is dus makkelijker te plannen en ook in het geval dat je met meerdere wijken op een depot werkt, is de post ook sneller op locatie en kunnen de postbezorgers eerder beginnen. Wij werken hier met negen wijken die tegelijk naar het depot gaan. Enig idee hoelang de postbezorgers op hun post moeten wachten als we hier de HAH tussen de post zouden zetten? En er wordt echt niet twee keer gereden, want dat kost ook een klap geld. En postbodes die wijken voor postbezorgers moeten voorbereiden blijven hier binnen (er is dus geen vertraging doordat iemand uitloop heeft in de wijk).
quote:
Veel postbezorgers redden het nu al amper binnen de tijd met HAH ertussen. Straks lopen ze met losse HAH, gaat het nog langer duren, en wordt het zwaarder. Zeker nu het buitenwerk steeds meer een zaak van postbezorgers wordt (lees: huisvrouwen en 55-plussers) is dit DE manier om ervoor te zorgen dat ze in no-time gillend weglopen.

De gemiddelde besteller op onze vestiging is een man met kolenschoppen van handen, de gemiddelde postbezorger hier is een heer op leeftijd of een huisvrouw met aanzienlijk kleinere handen dan de gemiddelde man.

En nee: ik ben zelf geen postbezorger, maar ik zie deze ontwikkeling met lede ogen aan. Het kost nu al moeite om die mensen vast te houden, het gaat dan nog lastiger worden.
Postbezorgers zijn een bezuinigende maatregel. Ik denk niet dat ze een ingrijpende verandering als HAH achter de hand gaan terugdraaien, omdat de postbezorgers er moeite mee hebben. Hier zijn de meeste postbezorgers trouwens jonge jongens... Die tillen meer post mee dan de vaste medewerkers. Kan zijn dat dat is door de achter de hand methode, maar zelfs dan blijkt dat we het net redden om genoeg postbezorgers te hebben om alles rond te werken.
pi_44985124
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:14 schreef Carport het volgende:

[..]

Gelukkig heb je het pakket ontvangen, maar ik vind het wel een beetje overdreven om al om 12.00 uur te gaan springen omdat er op een briefje staat dat het pakket de volgende werkdag nog een keer wordt geleverd. Zolang er geen specifiekere bezorgmomenten zijn aangekruist, mag je verwachten dat het zo tussen 9.00 en 17.00 uur geleverd kan worden.
ik heb ook niet gebeld omdat ik om 12 uur m'n pakket nog niet had. zoals eerder al gemeld had ik een mailtje van apple gehad dat ik moest bellen om een bezorgafspraak te maken. had ik dat mailtje niet gehad, dan had ik ook niet gebeld en netjes gewacht of het pakket gisteren dan wel vandaag bezorgd zou worden.
pi_44987107
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We hebben hier altijd al met HAH achter de hand gewerkt... Ik vergelijk echter met de medewerkers die altijd al met het tussenzetten gewerkt hebben. Ik werk dan een paar dagen bij zo'n team en kan zien hoe snel het gaat.. Het is niet dat ik de methode onhandig vind, maar dat ik 'achter de hand' nauwelijks moeilijker vind en die methode gewoon veel minder voorbereidingstijd kost dan tussenzetten. Niet alleen binnen, maar ook bij voorbereiden en wegbrengen samen.
[..]

Er wordt lang niet overal met controlekaartjes gewerkt... Eigenlijk is dat enkel een periodieke controle (hier wel, iig).
Het in de wijk controleren van de post is ook de reden dat je officieel niet de grote stukken apart achter de kleine stukken mag zetten. Dat argument gaat dus niet op.
[..]

de toekomst brengt meer voorbereiden van wijken (binnenwerk, dus) door de vaste mensen, omdat je met postbezorgers werkt. Er worden minder wijken weggebracht door postbodes, meer door postbezorgers. Het maakt niet uit als een postbezorger een beetje uitloop heeft in de wijk, omdat er HAH is. (Voor HAH kreeg je trouwens altijd extra tijd). Het is voor een vloeiend verloop veel belangrijker dat de wijken sneller de deur uit zijn en de sorteerkasten vrij zijn voor de volgende wijk.
Als iemand er in de wijk wat langer over doet, heeft 'ie daar alleen zichzelf mee... Als iemand lang doet over het voorbereiden van een wijk, heeft degene die de volgende wijk op die kast moet voorbereiden een probleem.
Het is dus makkelijker te plannen en ook in het geval dat je met meerdere wijken op een depot werkt, is de post ook sneller op locatie en kunnen de postbezorgers eerder beginnen. Wij werken hier met negen wijken die tegelijk naar het depot gaan. Enig idee hoelang de postbezorgers op hun post moeten wachten als we hier de HAH tussen de post zouden zetten? En er wordt echt niet twee keer gereden, want dat kost ook een klap geld. En postbodes die wijken voor postbezorgers moeten voorbereiden blijven hier binnen (er is dus geen vertraging doordat iemand uitloop heeft in de wijk).
[..]

Postbezorgers zijn een bezuinigende maatregel. Ik denk niet dat ze een ingrijpende verandering als HAH achter de hand gaan terugdraaien, omdat de postbezorgers er moeite mee hebben. Hier zijn de meeste postbezorgers trouwens jonge jongens... Die tillen meer post mee dan de vaste medewerkers. Kan zijn dat dat is door de achter de hand methode, maar zelfs dan blijkt dat we het net redden om genoeg postbezorgers te hebben om alles rond te werken.
Mag je het plaatwerk niet achter de kleine post zetten? Dat is totaal nieuw voor mij. En volgens mij wordt de kans op fouten helemaal niet kleiner op die manier. Dan heb je eerst wat HSM post, vervolgens een zooitje plaatwerk, dat gooi je in de bus, denkend dat dat het was, merk je 1 deur verder dat je nog wat HSM-post voor de vorige deur hebt, kan je weer terug. Bovendien is het uitermate betuttelend: ik controleer de post altijd op straat, de wijk met opzet slechter voorbereiden om zo te verzekeren dat ik het op straat controleer is uitermate kinderachtig.

Je zegt dat het niet uitmaakt als een postbezorger in z'n wijk vanwege HAH uitloopt, en dat íe er igv HAH toch wel extra tijd voor krijgt. Wees je er van bewust dat dit op veel vestigingen niet zo is. Daar krijgt de pbz gewoon de uren die voor z'n wijk staan, of íe het nou redt of niet. Die krijgt echt geen extra tijd omwille van 't HAH.

Je argument dat postbezorgers langer moeten wachten tot hun wijk klaar is als er HAH moet worden tussengezet klopt an sich wel, maar dat suggereert dat men het doet om de postbezorgers van dienst te zijn. Terwijl men daar echt schijt aan heeft. Het gaat er alleen om dat alles nog sneller en goedkoper wordt, omdat de winst anders niet genoeg stijgt (en stijgen doet íe nog steeds). Of het voor de medewerkers nog wel fijn werkt en of de kwaliteit er niet onder lijdt zal die meneer Peter Bakker aan z'n dikke reet roesten.

Je geeft aan dat postbodes die voor bezorgers voorbereiden zelf binnen blijven, dus niet in de wijk uitlopen. Jullie weten dat er is afgesproken dat iedere besteller minstens 25% buitenwerk moet hebben? (Tenzij ze er zelf mee instemmen, bijv. 55-plussers)

Het is nog heel goed mogelijk dat men het gaat terug draaien. Tot mijn aangename verrassing ging het HAH er vandaag nog gewoon tussen. Het wordt gefaseerd ingevoerd dit jaar, zo blijkt. Ook kan er voor brommer- en portiekwijken een uitzondering worden gemaakt. Dat van die portiekwijken snap ik niet: bij flats werkt losse HAH juist wel prettig (daar hebben we hier wel losse HAH, ook bij 3 soorten, en alleen bij loopstukken er tussen). Halverwege het jaar gaat er evaluatie plaatsvinden. Ook moet de leidinggevende er persoonlijk op toezien, dat er handzame bundels worden gemaakt. Dat betekent dus dat in mijn wijk straten die ik in 1 rondje loop met HAH ertussen, nu in 2 rondjes moeten. Ik ga me dus echt niet haasten in mijn wijk, en hopelijk komt men na verloop van tijd tot het besef dat het hele systeem lang niet zo efficient is als ze hoopten. (Net als met die Operationele Formule, dat was ook niks).
pi_44988438
Hm, bij ons wordt de nieuwe HAH-regeling later ingevoerd. Er zijn nog teveel onduidelijkheden.

Iets anders: na een aantal verontrustende berichten van collega's ben ik mijn uren ook maar eens voor mezelf gaan bijhouden en gaan controleren. En ja hoor, zaterdag 30 december is er iets gruwelijk misgegaan.

Ik heb die dag van 6:00u tot 15:30u gewerkt. Ik heb geen pauze genomen, dat doe ik nooit op zaterdag, hooguit voor de gezelligheid. Toen ik de urenuitdraai ging controleren stond er bij 30 december dat ik gewerkt had van 6:30u tot 11:30u. Ik weet écht niet hoe mijn teamcoach daaraan is gekomen. Het is nog vreemder, als je bedenkt dat ik een contract heb van 6 uur en 55 minuten.

We gaan dat zaterdag maar even navragen. Ik ben ook bang dat het eerder is voorgekomen, maar dat kan ik zelf niet meer nagaan. Is er een manier voor om dat bij de teamcoach na te gaan, bijvoorbeeld door vergelijking van afklokbriefjes in combinatie met de urenuitdraai?
pi_44989034
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:09 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb die dag van 6:00u tot 15:30u gewerkt. Ik heb geen pauze genomen, dat doe ik nooit op zaterdag, hooguit voor de gezelligheid. Toen ik de urenuitdraai ging controleren stond er bij 30 december dat ik gewerkt had van 6:30u tot 11:30u. Ik weet écht niet hoe mijn teamcoach daaraan is gekomen. Het is nog vreemder, als je bedenkt dat ik een contract heb van 6 uur en 55 minuten.
Slordigheid? Of boze opzet?
quote:
We gaan dat zaterdag maar even navragen. Ik ben ook bang dat het eerder is voorgekomen, maar dat kan ik zelf niet meer nagaan. Is er een manier voor om dat bij de teamcoach na te gaan, bijvoorbeeld door vergelijking van afklokbriefjes in combinatie met de urenuitdraai?
Bij ons hangen lijsten waar je iedere dag op invult hoe lang je gewerkt hebt. Die worden bewaard. Ook maakt de TC iedere week een uitdraai van Harmony. Dus die kan je dan vergelijken.

Ik heb ooit een groepsleider gehad die vaak te weinig boekte en dan, als je hem daarmee confronteerde, zei: "sorry, die week is al afgesloten, niks meer aan te doen." Niet pikken dit soort acties!
pi_44989960
Nee, ik confronteer hem er ook wel mee, volgens mij is het ook wel terug te draaien. Ik denk niet dat het zozeer boze opzet is, maar vooral domme slordigheid. Toch vraag ik me af hoe hij aan deze tijden komt. Heel raar. Zaterdag weet ik meer.
pi_44990088
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:44 schreef MadGuy het volgende:
Nee, ik confronteer hem er ook wel mee, volgens mij is het ook wel terug te draaien. Ik denk niet dat het zozeer boze opzet is, maar vooral domme slordigheid. Toch vraag ik me af hoe hij aan deze tijden komt. Heel raar. Zaterdag weet ik meer.
Precies, dan zet íe het maar op aanstaande zaterdag die 4 extra uur, onder NBW ofzo........ (= Niet Beschikbaar Werk)
pi_44990393
Dus dát is de betekenis van nbw... dat stond ook bij die uren... vaag.
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 11:09:22 #104
73911 ultra_ivo
pi_44999242
Nee, NBW betekent Noodzakelijk Bijzonder Werk.
pi_45008025
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Nee, NBW betekent Noodzakelijk Bijzonder Werk.
Je hebt gelijk! Maar het wordt bij ons zo vaak verkeerd gebruikt dat ik haast niet meer weet wat het wel is. Er is mij zelfs eens verteld dat het NieuwBouwWijk betekende, dus dat je extra tijd kreeg als er in je wijk werd bijgebouwd.
pi_45008425
Geweldig.

Als het inderdaad Noodzakelijk Bijzonder Werk is vraag ik me helemaal af hoe de teamcoach bij deze bijzondere tijd komt.
pi_45008711
Gebeurt/gebeurde bij ons ook te vaak gewoon, nu gelukkig niet meer! Ik vraag ook om elke twee weken een uitdraai als ik langer heb gewerkt dan mijn contracturen (wat altijd het geval is trouwens)
pi_45009758
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mag je het plaatwerk niet achter de kleine post zetten? Dat is totaal nieuw voor mij. En volgens mij wordt de kans op fouten helemaal niet kleiner op die manier. Dan heb je eerst wat HSM post, vervolgens een zooitje plaatwerk, dat gooi je in de bus, denkend dat dat het was, merk je 1 deur verder dat je nog wat HSM-post voor de vorige deur hebt, kan je weer terug. Bovendien is het uitermate betuttelend: ik controleer de post altijd op straat, de wijk met opzet slechter voorbereiden om zo te verzekeren dat ik het op straat controleer is uitermate kinderachtig.
jep, maar het is volgens wel de standaardmethode om het plaatwerk zo tussen de kleine stukken te zetten, ipv achter de kleine stukken. Met de komst van de HSM is de controle van de post tijdens het binnenwerk een stuk minder en als je het plaatwerk tussen de kleine stukken zet, ben je minder snel geneigd om kleine stukken ongezien in de bus te kiepen.
Da's inderdaad kinderachtig, maar ik neem aan dat ze bij het bedenken van hun nieuwe methodes rekening houden met de voorgeschreven werkwijze en niet met de werkwijze die men in de praktijk gebruikt.
quote:
Je zegt dat het niet uitmaakt als een postbezorger in z'n wijk vanwege HAH uitloopt, en dat íe er igv HAH toch wel extra tijd voor krijgt. Wees je er van bewust dat dit op veel vestigingen niet zo is. Daar krijgt de pbz gewoon de uren die voor z'n wijk staan, of íe het nou redt of niet. Die krijgt echt geen extra tijd omwille van 't HAH.
Het geeft geen vertraging in het proces als een postbezorger wat uitloopt. En er wordt gerekend op wat uitloop, want volgens mij krijg/kreeg je altijd een beetje extra tijd voor HAH (iets van tien minuten per honderd afzetpunten, ofzo)
quote:
Je argument dat postbezorgers langer moeten wachten tot hun wijk klaar is als er HAH moet worden tussengezet klopt an sich wel, maar dat suggereert dat men het doet om de postbezorgers van dienst te zijn. Terwijl men daar echt schijt aan heeft. Het gaat er alleen om dat alles nog sneller en goedkoper wordt, omdat de winst anders niet genoeg stijgt (en stijgen doet íe nog steeds). Of het voor de medewerkers nog wel fijn werkt en of de kwaliteit er niet onder lijdt zal die meneer Peter Bakker aan z'n dikke reet roesten.
Het gaat erom dat het binnenwerk zo snel mogelijk gebeurt. Sorteerkasten moeten vrij zijn... Dat van de postbezorgers was gewoon een praktijkvoorbeeld dat volgens mij een redelijk beeld geeft van wat de toekomst brengt. De vaste mensen zullen meer binnenwerk hebben dan buitenwerk en het binnenwerk moet sneller. Zodra er echt volle bak met postbezorgers gewerkt wordt, zal je met situaties komen dat er meerdere wijken tegelijk richting het depot gaan en de wijken dus snel (maar ook met veel wijken tegelijk) weggebracht moeten worden en de postbezorgers dus flinke vertraging krijgen als een enkele wijk achterloopt. HAH tussen de post zetten is daardoor lastiger in het hele proces dan HAH achter de hand, want daar heb je tijdens het voorbereiden van de wijk geen werk van.
quote:
Je geeft aan dat postbodes die voor bezorgers voorbereiden zelf binnen blijven, dus niet in de wijk uitlopen. Jullie weten dat er is afgesproken dat iedere besteller minstens 25% buitenwerk moet hebben? (Tenzij ze er zelf mee instemmen, bijv. 55-plussers)
Er zijn een aantal mensen die bijna alleen binnenwerk doen en de enkele postbode die dan nog binnen moet blijven, wisselt iedere dag....

Hier in Assen is de achter de hand-methode natuurlijk al lang en breed ingevoerd, maar ik denk dat ik me over dit onderwerp op Fok! nog wel ga vermaken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 04-01-2007 21:43:10 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:34:29 #109
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45012997
Morgen ff 2 wijken wegbrengen, veel zieken op mijn vestiging.

Is er HAH morgen?
pi_45013588
Groot nieuws!!
Ik heb eindelijk na drie maanden ook nieuwe kleding
Destijds waren mijn maten per ongeluk niet doorgegeven, vervolgens hebben we dat alsnog gedaan, toen kon het niet meer besteld worden, moest dit door de TC gedaan worden en die had het de afgelopen maand te druk met de kerst.
Vandaag kom ik binnen (heb al die tijd in een oud PTT(!)-jasje gelopen met zo'n spuuglelijk oranje autohesje eroverheen, het kon gewoon niet erger), en zie een doos staan met nieuwe, echter gedragen kleding. Van een collega die gestopt was. Kzeg, is het niet handig als ik eens ga kijken of daar misschien iets bij zit voor mij? Dan heb ik mijn kleding en hoeft er niet buitenbudgettair besteld te gaan worden. Ja maar... ik had toch recht op mijn eigen kledingpakket?? Ja oké, maar beter nu 'tweedehands' dan nog maanden wachten en vooral nog maanden voor flikker lopen.
Ik heb gepast, als gegoten! Broek helaas niet, collega was zo'n twintig centimeter korter , maar ik ben iig in het gelukkige bezit van een jas, binnenjas, schoudertas, twee blousjes en een polo. Extra blij, want ik zweer bij blousen en niet bij polo's en pbz's krijgen eigenlijk alleen twee polo's
Morgen nog maar een regenpak scoren en de komende maanden gaan zeuren om broeken, maar ik loop er iig wel fatsoenlijk bij. Al allemaal reacties gehad in de wijk, echt leuk

Tel daarbij op dat ik inmiddels een vast contract heb en ik ben een gelukkig mens
pi_45015597
Netjes Lil
pi_45019998
Gefeliciteerd met je vaste aanstelling! En fijn dat je er niet meer als een klaarover bijloopt.
pi_45028164
haha zo een zag ik ook lopen met zo'n klaaroverhesje aan, zat hem helemaal na te staren om te zien wat ie aanhad.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:33:27 #114
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45041650
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:50 schreef Troeta het volgende:
haha zo een zag ik ook lopen met zo'n klaaroverhesje aan, zat hem helemaal na te staren om te zien wat ie aanhad.
Die heb ik ook een gehad

Heb 'm overigens niet aangetrokken, loop liever niet voor lul. Heb nu gelukkig al een maandje mijn eigen kleding
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:16:00 #115
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_45045569
Ik loop al een tijdje met een probleem,

Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
pi_45046632
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:

Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:53:01 #117
164095 koejoeloek
pi_45046713
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.
Ik ben zaterdagpostbode, en heb opzich een best goede band met mijn teamcoach, maar ik vraag mij af of ze er op zitten te wachten, want ze hebben dan iemand in dienst die eigenlijk "half werk" levert.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:24:28 #118
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45047781
Het hoeft geen "half werk" te zijn. In principe wil TNT naar de situatie toe dat de duurdere postbodes binnenwerk verrichten en de bezorgers buiten het werk opknappen. Misschien kun je het dus zo regelen dat jij in een dienst komt waar een postbezorger het buitenwerk doet. Ik weet niet hoe ruim je contract is, maar daarnaast zou je dus ook bij andere collega's bij kunnen springen totdat iedereen weg is.
pi_45054274
Overigens is mijn ervaring dat, als je door het eerste begin heen bent, je juist een perfecte weerstand hebt van al dat buitenlopen. Dus misschien moet je het nog eens aankijken?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:35:38 #120
164095 koejoeloek
pi_45055019
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Overigens is mijn ervaring dat, als je door het eerste begin heen bent, je juist een perfecte weerstand hebt van al dat buitenlopen. Dus misschien moet je het nog eens aankijken?
ja als je inderdaad je geld niet verdient met je stem dan zou je het kunnen aankijken, maar ik moet me huur van me appartement ook betalen, en alleen mijn TNT baantje red ik het niet mee En als je telkens maar op halve kracht kan zingen omdat je stem niet 100% is, is niet prettig. Dus vandaar dat ik het even aankijken niet zo'n goed idee vind
pi_45055020
en een sjaal dragen als je vreest voor je keel...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:05:50 #122
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45056117
Ik heb eigenlijk alleen maar te melden dat ik de champagne erg lekker vond.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_45065932
Nieuwjaarsborrel gehad?

Wij hebben wel binnendiensten op de zaterdag, 8 uur beginnen, en 12 uur klaar, maar als er zieken zijn of er vallen mensen uit heb je kans dat ze vragen of je toch een wijkje wilt lopen.
Vorige winter had ik lekker een paar maanden binnendienst, maar geloof dat er nu niemand is die het doet.
Maarre, buiten werken is idd heel goed voor je weerstand, kan best dat je verkouden bent of word, maar dat heb je overal...misschien een weekje uitzieken?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:33:01 #124
157991 Dormael
Going Postal
pi_45069651
Vorige week de nieuwe fietstassen gebruikt en vandaag de oude weer, wat een ramp zijn die nieuwe tassen! Zo stug als wat en nog lang niet zo fijn uitgelubberd als de oude. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooier.

En 20 januari is mijn laatste dag bij de post, snif...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:07:59 #125
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45074316
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:

Zijn er toevallig geen buitenwijken die gereden worden met een auto? Mijn wijk bestaat uit een compleet industrie terrein, en een wijk wat alleen maar boerenpost is (auto dus noodzakelijk).

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het koud heb, of zeiknat ben
pi_45078714
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:33 schreef Dormael het volgende:
Vorige week de nieuwe fietstassen gebruikt en vandaag de oude weer, wat een ramp zijn die nieuwe tassen! Zo stug als wat en nog lang niet zo fijn uitgelubberd als de oude. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooier.

En 20 januari is mijn laatste dag bij de post, snif...
Wij hebben ze nog niet. Er zijn nog hele ladingen splinternieuwe rode tassen, en die zijn nog lang niet opgebruikt. En aangezien die dingen jaaaaren meegaan..........

Op zich is dat juist wel fijn, stugge tassen. De officiele werkmethode is immers dat je je tassen naast je neerzet, en al zettend iedere keer een rondje bundelt zodra íe af is, en dan gelijk in je tas mikt. Met die oude tassen kan dat niet, die vallen na bundel 2 om. Ook is het godsonmogelijk om die fijne grijze binnentassen met post in zo'n oude rode tas te proppen.

Wat ik vooral hoop is dat die nieuwe tassen minstens zo groot zijn als de oude!
  Redactie Frontpage zaterdag 6 januari 2007 @ 17:48:48 #127
J'adore hardcore
pi_45080166
Stop dan maar vast met hopen.
pi_45082027
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
Wat ik vooral hoop is dat die nieuwe tassen minstens zo groot zijn als de oude!
Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.

Wel al gehoord dat het geen pretje is als je die klep tegen je kuit krijgt.

Vandaag was een belachelijk drukke dag. Drie grote mailings aan fijne post en de HSM's (we hebben er drie staan) verzopen er zowat in. De ochtendbestellingen kwamen pas tegen de tijd dat normaalgesproken de middagbestellingen uit de machine komen. Door wat creatief plannen en wegbrengen (ochtendwijken met meerdere personen wegbrengen, bijvoorbeeld) hebben we de vertraging wat kunnen beperken, maar de mensen konden pas rond half vier met hun middagbestelling de straat op.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:39:17 #129
157991 Dormael
Going Postal
pi_45089632
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.

Wel al gehoord dat het geen pretje is als je die klep tegen je kuit krijgt.
De inhoud komt inderdaad wel overeen maar last-minute proppraktijken kun je vergeten....

En die klep daar heb ik ook al de nodige blauwe plekken op mijn benen aan overgehouden tijdens het op- en afstappen van de fiets (mannenfiets). Die rode oude tassen zakken gedwee in elkaar naarmate er minder post inzit maar die nieuwe tassen blijven hoe dan ook in de oorspronkelijke hoekige vorm en daar kwam ik nog wel eens tegenaan .

Bovendien ik had al moeite om de klep open te houden om wat post in de fietstas uit te zoeken. Eerst moet je de klep en de binnenkleppen een tijdje ombuigen en dan snel de post pakken. De eerste scheuren zitten al in dat synthetische spul dus vraag me af of dit de uiteindelijke tassen al zijn, want dan zou ik die rode tassen nog niet naar Mozambique sturen.
pi_45092549
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?
quote:
Vandaag was een belachelijk drukke dag. Drie grote mailings aan fijne post en de HSM's (we hebben er drie staan) verzopen er zowat in. De ochtendbestellingen kwamen pas tegen de tijd dat normaalgesproken de middagbestellingen uit de machine komen. Door wat creatief plannen en wegbrengen (ochtendwijken met meerdere personen wegbrengen, bijvoorbeeld) hebben we de vertraging wat kunnen beperken, maar de mensen konden pas rond half vier met hun middagbestelling de straat op.
Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................
pi_45093187
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:56 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:

[..]

Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?
Jep, die bundels... De nieuwe fietstassen hebben de breedte van een standaard bundel, dus als het goed is moeten de bundels redelijk klem zitten als je ze in de tas zet. Daardoor kan je meer bundels liggend in de tas leggen, want de staande bundels blijven wel op hun plaats. Ik denk dat de manier van inpakken ongeveer hetzelfde is als bij de oude kleine fietstassen (die aan één stuk). Bij die oude tassen kon je de bundels voor tweederde uit de tas laten steken, omdat ze gewoon klemvast zaten.
quote:
Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................
Dat hebben we ook gemerkt. Bijzonder veel reject, bijzonder veel zetfouten van de HSM.
pi_45093307
Ontzettende rustige dag juist hier.

Had ik gewoon doorgewerkt en niet lopen koffieleuten enzo, dan was ik gewoon voor 12 uur klaargeweest. Half 9 al de straat op, terwijl ik normaal niet voor half 10 weg ben.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fotograaf zondag 7 januari 2007 @ 00:56:25 #133
73911 ultra_ivo
pi_45096650
Hier weer druk. Ik had deze week vrij, maar had aangegeven dat ik evt. wel op de zaterdag beschikbaar zou zijn (was toch al terug). En om half elf ging de telefoon, of ik wou komen helpen, er waren vooral veel pakjes zodat meer mensen pakjes moesten gaan rijden.
pi_45136168
Bleh straks weer werken.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:22:14 #135
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45136208
Kut KPN.
Waarom moeten ze nou uitgerekend op zaterdag nieuwjaarspakketten gaan versturen
Ook moesten alle bedrijven en andere gesloten adressen die niet op je lijst stonden meegenomen worden, ten behoeve van de administratie ofzo
Grafdag gehad iig.
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:51:51 #136
157991 Dormael
Going Postal
pi_45143207
Afgelopen zaterdag zaten er brieven van @Home tussen waar een geluidje in zat. Om gek van te worden, ze waren niet stil te krijgen....Gelukkig had ik mijn mp3 speler mee tijdens het lopen.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:08:02 #137
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45143719
Bij KNJ hadden we dat ook.
pi_45146039
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject? Wat heeft TNT Post daar een waardeloze tussenschakel voor in de hand genomen.

- de regeling om deel te nemen aan een fietsproject (aanschaf van een fiets financieel aantrekkelijk maken) is bedoeld om het gebruik van de fiets voor het woon-werkverkeerd te stimuleren.
- het gaat normaal (!) om een maximaal bedrag van ¤ 749 euro voor een fiets en maximaal ¤ 250,= voor accessoires/onderhoudsbeurten.

Hoe is het nu geregeld (even citeren):
quote:
Wat kunt u binnen het fietsproject aanschaffen?
* Een fiets: hiervoor geldt een maximaal vrijgesteld bedrag van maximaal ¤ 749,00 inclusief BTW (dit is de cataloguswaarde, dus niet de eventuele prijs na een korting of lagere prijs in de aanbieding). Bij een duurdere fiets zal de deelnemer (boven ¤ 749,00) rechtstreeks betalen aan de rijwielhandelaar.
* Een verzekering met een all-risk dekking (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
.
U kunt voor de duur van 3 jaar een verzekering afsluiten bij de NFP. Per regio waar u woont verschillen de verzekeringspremies.
* Fietsbonnen voor maximaal ¤ 250,00. (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
Met deze fietscoupons kunt u bijvoorbeeld fietsaccessoires aanschaffen of onderhoudsbeurten laten uitvoeren.

Daarnaast krijg je een korting van 21,7% op de prijs van de fiets (tot maximaal ¤ 749,00) = maximaal ¤ 162,53.

Gaap, ik heb vorig jaar een fiets besteld en een formulier ingevuld met 749 voor de fiets en 250 voor fietsbonnen. Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer) kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht

TNT Post is natuurlijk een te groot bedrijf om gewoon je bonnetje van je fiets (maximaal 749 + 250 te besteden wat betreft vakantie-uren e.d.) in te mogen leveren, maar matig is het wel

Maar iemand hier die op die manier een fiets heeft aangeschaft?
pi_45150232
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject? Wat heeft TNT Post daar een waardeloze tussenschakel voor in de hand genomen.

- de regeling om deel te nemen aan een fietsproject (aanschaf van een fiets financieel aantrekkelijk maken) is bedoeld om het gebruik van de fiets voor het woon-werkverkeerd te stimuleren.
- het gaat normaal (!) om een maximaal bedrag van ¤ 749 euro voor een fiets en maximaal ¤ 250,= voor accessoires/onderhoudsbeurten.

Hoe is het nu geregeld (even citeren):
[..]

.
U kunt voor de duur van 3 jaar een verzekering afsluiten bij de NFP. Per regio waar u woont verschillen de verzekeringspremies.
* Fietsbonnen voor maximaal ¤ 250,00. (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
Met deze fietscoupons kunt u bijvoorbeeld fietsaccessoires aanschaffen of onderhoudsbeurten laten uitvoeren.

Daarnaast krijg je een korting van 21,7% op de prijs van de fiets (tot maximaal ¤ 749,00) = maximaal ¤ 162,53.

Gaap, ik heb vorig jaar een fiets besteld en een formulier ingevuld met 749 voor de fiets en 250 voor fietsbonnen. Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer) kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht

TNT Post is natuurlijk een te groot bedrijf om gewoon je bonnetje van je fiets (maximaal 749 + 250 te besteden wat betreft vakantie-uren e.d.) in te mogen leveren, maar matig is het wel

huh???
ik krijg ook die fietsvergoeding van 4.54 maar ik kon er wel van gebruik maken
Gewoon van mn vrije uren af, alleen duurde het wel verdomd lang omdat ik die zooi telkens teruggestuurd kreeg 3 maanden en toen pas had ik mn fiets
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2007 @ 18:25:28 #140
73911 ultra_ivo
pi_45150681
Zodadelijk maar weer eens naar Den Bosch. Voor vandaag kan ik niet meerijden met een collega uit Heerlen, dus dat wordt treinen tot Den Bosch en dan treintaxi naar het sorteercentrum, dat ding ligt zo heerlijk afgelegen daar.
pi_45151628
quote:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject?
Ik
quote:
Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Een ander systeem is er naar mijn weten niet geweest, wel zijn er minstens twee versies van de bestelformulieren in omloop geweest omdat het eerste formulier enkele mogelijkheen mistte.
quote:
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer)
Klopt, die ¤4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.
quote:
...kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht
Nee, dat is niet zo.
Iedereen die voldoet aan de gestelde eisen (simpelweg: iedereen behalve postbezorgers), heeft recht op deelname. In eerste instantie werd er bij mij ook moeilijk gedaan over die bonnen omdat ik al fietsvergoeding zou hebben. Met de vestigingsmanager valt echter wel het een en ander te regelen. De korting gaat alleen op als je de fiets via het project besteld en niet als je achteraf declareert.
quote:
Ik dus
Met de korting, afgeschreven van m'n vakantie-uren, zonder extra accesoires.
pi_45166300
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:51 schreef Dormael het volgende:
Afgelopen zaterdag zaten er brieven van @Home tussen waar een geluidje in zat. Om gek van te worden, ze waren niet stil te krijgen....Gelukkig had ik mijn mp3 speler mee tijdens het lopen.
Ik heb er toch een paar wel uitgekregen , werd er ook knettergek van...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:07:18 #143
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45176446
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 00:30 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Ik heb er toch een paar wel uitgekregen , werd er ook knettergek van...
Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:21:29 #144
157991 Dormael
Going Postal
pi_45180569
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:07 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.
zonder succes overigens, want als je ze te hard indrukte bleef het knopje ingedrukt waardoor die constant aan stond .
pi_45184625
Weet iemand hier heel toevallig tot wanneer onvoldoende frankeren gedoogd wordt? Ivm de nieuwe tarieven.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:42:00 #146
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45185467
Ik weet het ook niet. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik daar heul nog niet op let...

Overigens: Veronica heeft weer iets slims bedacht. Ze willen een aanbieding voor hun tv-gids huis aan huis laten verspreiden, maar omdat het nogal een scherpe aanbieding is, willen ze niet dat het bij mensen wordt bezorgd die al abonnee zijn van Veronica. Dus als je op één adres meerdere afgiftepunten hebt, waarvan er minstens één een Veronica-abonnee is, moet je deze dus overslaan. Grappiger nog, bij bejaardenflats - waar je HAH meestal neer mag leggen op een daarvoor aangewezen plek - moet gewoon in de brievenbussen worden bezorgd. Los meenemen, holadijee.

Ok, dat van die bejaardenflats weet ik eigenlijk niet, want het is geo-bestelling, maar toch...
pi_45185710
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet het ook niet. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik daar heul nog niet op let...

Overigens: Veronica heeft weer iets slims bedacht. Ze willen een aanbieding voor hun tv-gids huis aan huis laten verspreiden, maar omdat het nogal een scherpe aanbieding is, willen ze niet dat het bij mensen wordt bezorgd die al abonnee zijn van Veronica. Dus als je op één adres meerdere afgiftepunten hebt, waarvan er minstens één een Veronica-abonnee is, moet je deze dus overslaan. Grappiger nog, bij bejaardenflats - waar je HAH meestal neer mag leggen op een daarvoor aangewezen plek - moet gewoon in de brievenbussen worden bezorgd. Los meenemen, holadijee.

Ok, dat van die bejaardenflats weet ik eigenlijk niet, want het is geo-bestelling, maar toch...
Ja dat heb ik eens gehad met Tros Kompas. Was erg gezellig. Vooral omdat het een wijk was die ik nog nooit had gelopen én het werk al drie weken deed
pi_45194368
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Weet iemand hier heel toevallig tot wanneer onvoldoende frankeren gedoogd wordt? Ivm de nieuwe tarieven.
Volgens mij moet er officieel nu al 44 cent op een standaardbrief zitten en zou je de oude tarieven mogen beporten. Alleen als je dat gaat doen, zullen je medewerkers Porten niet blij worden
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:52:39 #149
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45196297
Ik let er niet op en niemand heeft mij officieel geinstrueerd dat ik dat ook moet doen. Dus zo belangrijk zullen ze het ook nog wel niet vinden.

Toch heb ik mijn eigen correspondentie wel voldoende gefrankeerd, brave Hendrik die ik ben.
pi_45196364
Mwah, vanuit het bedrijf heb ik ook geen informatie gekregen nee.
Sterker nog: ik handel de porten bij ons af, maar ik zou niet eens weten wat ik daarmee moet doen. Ik voer ze maar gewoon in als ik ze op m'n bureau krijg, denk ik
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:03:40 #151
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45196790
Lekker laks weer. Het vakje van de porten in de herstelkast ligt ook helemaal niet vol ofzo.
pi_45206836
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:10 schreef Beach het volgende:

[..]

huh???
ik krijg ook die fietsvergoeding van 4.54 maar ik kon er wel van gebruik maken
Gewoon van mn vrije uren af, alleen duurde het wel verdomd lang omdat ik die zooi telkens teruggestuurd kreeg 3 maanden en toen pas had ik mn fiets
Maar heb je ook fietsbonnen gekregen t.b.v. aanschaf van accessoires/bekostigen van onderhoudsbeurten? Of heb je alleen een fiets besteld (al dan niet binnen die ¤ 749,=)?
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:53 schreef Carport het volgende:
Klopt, die ¤ 4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.
quote:
Nee, dat is niet zo.
Iedereen die voldoet aan de gestelde eisen (simpelweg: iedereen behalve postbezorgers), heeft recht op deelname. In eerste instantie werd er bij mij ook moeilijk gedaan over die bonnen omdat ik al fietsvergoeding zou hebben. Met de vestigingsmanager valt echter wel het een en ander te regelen. De korting gaat alleen op als je de fiets via het project besteld en niet als je achteraf declareert.
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen? Degene hier is niet bepaald op de hoogte.
Ik heb de fiets hier al een tijdje staan (geld voorgeschoten), dus het niet krijgen van die korting is dan wel logisch. Ik heb net nog even gebeld met HR Shared Service Center en de meneer aan de lijn wist me te melden dat ik niet in aanmerking kom voor de fietsbonnen omdat ik fietsvergoeding heb, dat schijnt wettelijk zo geregeld te zijn. Voor de rest kan ik maximaal ¤ 586,47 terugkrijgen (via de fietshandelaar).
quote:
Ik dus
Met de korting, afgeschreven van m'n vakantie-uren, zonder extra accesoires.
Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijster

Ik ben er nog niet klaar mee

[ Bericht 99% gewijzigd door Pietsie1 op 10-01-2007 12:27:07 ]
pi_45208052
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:03 schreef MadGuy het volgende:
Lekker laks weer. Het vakje van de porten in de herstelkast ligt ook helemaal niet vol ofzo.
Wij donderen de te beporten stukken altijd gewoon bij de groepsleider op 't bureau.
pi_45223906
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.
Het is me ooit eens uitgelegd, maar ik kan je helaas niet meer vertellen hoe dat exact zit: ik ben het vergeten
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijster
Via het HRSSC heb ik geen fietsbonnen gekregen inderdaad.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen? Degene hier is niet bepaald op de hoogte.
"Goh, heb je niet toevallig nog een (extra) slot/verlichting/... nodig voor een van de "dienstfietsen"?"
pi_45238234
Zo te zien is het dus compleet nattevingerwerk wat er gebeurt met te weinig gefrankeerde stukken. Ik zie ze idd ook langskomen met 39 of met 44 cent.
Twas eigenlijk meer voor mijn persoonlijke post dat ik dat vroeg, ik dacht als er nou beleid is dat het de hele maand januari door de vingers wordt gezien, dan weet ik dat zeg maar
pi_45277750
ja dat beleid is er ook. de oude tarieven 39 cent tijdperk worden tot 1 februari niet beport
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:45:30 #157
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45279316
Ik heb het verdomme ook weer voor elkaar, ben dinsdag tijdens een wedstrijd zo hard op mijn enkel getrapt dat ik de hele week al niet fatsoenlijk kan lopen. Maar uiteraard morgen wel werken

Ik heb net met mijn teamcoach afgesproken dat ik de hele morgen kan zitten, om vervolgens auto opleiding te geven aan een nieuwe collega.

Makkelijk geld verdienen
  Redactie Frontpage vrijdag 12 januari 2007 @ 11:49:43 #158
J'adore hardcore
pi_45279448
eitje vandaag
pi_45280915
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
eitje vandaag
ai... meestal is de drukte op vrijdag en zaterdag omgekeerd evenredig.

Maar wij hebben vorige week al een idioot drukke zaterdag gehad, dus het kan nu alleen nog maar meevallen.
pi_45299769
Bluh, helemaal geen zin morgen. Ik heb op het moment wel wat betere dingen te doen...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:54:14 #161
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45300521
Joepie. Ik heb de kantine weer in mijn dienst. Die begint om 7:30. De eerste beginnen om 5:30. Dat wordt eerst weer twintig keer uitleggen dat ik echt niet eerder kom alleen omdat ze een bakje koffie willen om vervolgens te gaan zitten wachten op m'n bakjes.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:38:43 #162
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45303933
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:31 schreef MadGuy het volgende:
Bluh, helemaal geen zin morgen. Ik heb op het moment wel wat betere dingen te doen...
Zo
Signature.
pi_45314918
Lekker rustig, vandaag... 't leek qua post wel een dinsdag (maar dan zonder HAH).

Zat ook die irritante mailing van @home bij. Het gerinkel was snel afgelopen
pi_45318671
Ik was opgesloten Het hek was dicht toen ik kwam. Vreemd maar ach gebeurd af en toe. Dus ik had em open gemaakt met mn pasje. Naar binnen herstelpost afgehandeld. Loop ik naar buiten weer hek dicht ik denk verdorie. Pas er weer voor gebeurde niks...ehmmm..... Ik collega bellen. Ja kan je naar binnen . Proberen ehmm nee ook niet. Het systeem wat normaal de deur opent knipperde ook niet meer was compleet dood. Gelukkig kwam er een andere collega aan die een telefoonnummer had van een teamleider etc. Op een gegeven moment mijn fiets maar over t hek getild en ik ergens via een oudpapiercontainer t hek overklommen Stond ook nog iemand met de auto voor t hek...Ik zeg neem dat ding lekker mee naar huis, auto van de zaak Weet niet hoe ze t opgelost hebben. Alle sleutels liggen in het postkantoor...met telefoonnummers. Wordt ruitje intikken Not my problem.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 januari 2007 @ 17:54:22 #165
73911 ultra_ivo
pi_45318925
Ook aan de machines was het rustig vandaag.
Komende week een week verlof, dan weer naar Den Bosch, behalve maandag dan, dan heb ik nog vrij.
pi_45320021
ik had die auto ook gewoon meegenomen hoor! Hier is de poort altijd om 1700 gesloten. Wat had die teamleider te melden dan? Ik snap alleen niet wat je nu met dat laatste bedoelt, alle sleutens van wie (met telnr's) liggen in het postkantoor?

En het was lekker vlot vandaag ja!
Heeft iemand hier trouwens nog BN'ers in de wijk zitten?
pi_45320647
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:47 schreef spookygirl het volgende:
Ik was opgesloten Het hek was dicht toen ik kwam. Vreemd maar ach gebeurd af en toe. Dus ik had em open gemaakt met mn pasje. Naar binnen herstelpost afgehandeld. Loop ik naar buiten weer hek dicht ik denk verdorie. Pas er weer voor gebeurde niks...ehmmm..... Ik collega bellen. Ja kan je naar binnen . Proberen ehmm nee ook niet. Het systeem wat normaal de deur opent knipperde ook niet meer was compleet dood. Gelukkig kwam er een andere collega aan die een telefoonnummer had van een teamleider etc. Op een gegeven moment mijn fiets maar over t hek getild en ik ergens via een oudpapiercontainer t hek overklommen Stond ook nog iemand met de auto voor t hek...Ik zeg neem dat ding lekker mee naar huis, auto van de zaak Weet niet hoe ze t opgelost hebben. Alle sleutels liggen in het postkantoor...met telefoonnummers. Wordt ruitje intikken Not my problem.
Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.

Als je ziet dat het hek dicht is, altijd je fiets (of bij gebrek aan een fiets iets anders duidelijk zichtbaars... een jas, ofzo) buiten het hek zetten (en in het zicht). Dan kan degene die aan het afsluiten is, zien dat er nog iemand binnen is.

Maar ik heb ook wel eens met de klepauto voor een gesloten hek gestaan. Collega gebeld en overlegd dat ik de auto meer naar huis kon nemen, om hem de zondag erna even langs te brengen (zondag is buslichting, dus dan is er 's middags iemand aanwezig)
pi_45321231
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:

Joah! Martin Waardenberg (Gamma reclame en Waardenberg en De Jong), Faas Wilkes (recentelijk overleden), Raemon Sluiter, één van de knakkers van Rooyackers, Kamps en Kamps en Hugo Borst. Voor zover ik weet.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:18:38 #169
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45321973
Ik ben vandaag vergeten de vaatwasser aan te zetten na het inruimen.

Wat een lamme tiefushonden zijn het verder ook he. Ik moet om half acht beginnen en dan gaan die vossers gewoon zeiken dat er geen koffie is om zeven uur. D'r hoeft gewoon maar één iemand 1 minuut naar de kantine en het staat aan, maar nee. Men gaat liever gewoon zeiken en proberen te regelen dat ik een andere dienst ga doen en er eerder ben.
pi_45322774
Neen, natúúrlijk niet. Stel je voor dat postbodes eens teveel voor hun collega's zouden doen.
pi_45327523
Ik werk in het Sorteercentrum in Dordrecht en dat is alleen voor pakketten
Ik heb het best wel naar mijn zin daaro

Alleen de PTL'ers zijn soms wel zeer irritant
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45327563
Beetje slap met de pakketjes, heb er steeds maar 60 ofzo. Ik wil naar de 120, dan houd ik er tenminste een goed salaris aan over.
pi_45327910
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:52 schreef Conflict het volgende:
Beetje slap met de pakketjes, heb er steeds maar 60 ofzo. Ik wil naar de 120, dan houd ik er tenminste een goed salaris aan over.
bezorg je ze dan?
pi_45328557
Ik denk niet dat hij ze in de sloot gooit...
pi_45329947
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk niet dat hij ze in de sloot gooit...
Je kan ze ook in een sorteercentrum uitsorteren, dat is was ik namelijk doe
Dus vandaar die vraag
pi_45339104
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.

Als je ziet dat het hek dicht is, altijd je fiets (of bij gebrek aan een fiets iets anders duidelijk zichtbaars... een jas, ofzo) buiten het hek zetten (en in het zicht). Dan kan degene die aan het afsluiten is, zien dat er nog iemand binnen is.

Maar ik heb ook wel eens met de klepauto voor een gesloten hek gestaan. Collega gebeld en overlegd dat ik de auto meer naar huis kon nemen, om hem de zondag erna even langs te brengen (zondag is buslichting, dus dan is er 's middags iemand aanwezig)
t was niet afgesloten. Het alarm zat er nog niet op. Ik heb gekeken toen ik de deur uitliep. Er was gewoon een storing met de apparaten die deuren/hekken openen. Er wordt om zaterdag om 17:00 of later afgesloten. Het was kwart voor 3! En mijn fiets stond voor de deur die hadden ze echt wel gezien. Ze moeten de deur in om het alarm erop te gooien.
pi_45339195
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:
ik had die auto ook gewoon meegenomen hoor! Hier is de poort altijd om 1700 gesloten. Wat had die teamleider te melden dan? Ik snap alleen niet wat je nu met dat laatste bedoelt, alle sleutens van wie (met telnr's) liggen in het postkantoor?

En het was lekker vlot vandaag ja!
De sleutels om het postkantoor handmatig te openen en de hekken van het postkantoor. Er is handbediening dmv een sleutel, maar ja als die binnen ligt met een electrische storing in je apparareten die deur ontgrendelen heb je er niet zoveel aan. Telefoonnummers van collega's en van de storingsdiensten. Niemand heeft dat in zn telefoon. Mijn teamleider heb ik niet gezien alleen de andere. Die zei ja ehmm dit hoort niet. Goh echt joh je meent t
Het was kwart voor 3 en het alarm zat er niet op. Gewoon een irritante storing ergens dus.
pi_45350174
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:02 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

bezorg je ze dan?
ja
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:26:17 #179
159019 gomin
de groeten van Go
pi_45397697
Hierbij een pbzer

Ik baal er toch van die losse http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/8.gifbundels HAH, wij zijn gewoon weer meer tijd kwijt en krijgen wij die betaald ?
I don not think so. Ja, die postbodes zijn eerder de straat op. Mogen die straks ook zeker terug in hun uren ?
Vorige week met die storm hadden ze het er gelukkig wel tussen gedaan. Ik hoop as. donderdag ook dan schijnt het weer k-weer te worden.http://images.fok.nl/s/cry.gif
Werk ze vanmiddaghttp://images.fok.nl/s/bye.gif
  FOK!fotograaf dinsdag 16 januari 2007 @ 12:55:54 #180
73911 ultra_ivo
pi_45402802
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:26 schreef gomin het volgende:

I don not think so. Ja, die postbodes zijn eerder de straat op. Mogen die straks ook zeker terug in hun uren ?
Niet eerder de straat op, gewoon meer lopen voorbereiden.
pi_45405243
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:54 schreef gr8w8 het volgende:
Joepie. Ik heb de kantine weer in mijn dienst. Die begint om 7:30. De eerste beginnen om 5:30. Dat wordt eerst weer twintig keer uitleggen dat ik echt niet eerder kom alleen omdat ze een bakje koffie willen om vervolgens te gaan zitten wachten op m'n bakjes.
Wat houdt die dienst in, koffie zetten en poetsen ofzo?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45462115
Gaan jullie vandaag met deze zware storm lopen?
  Redactie Frontpage donderdag 18 januari 2007 @ 10:15:57 #183
J'adore hardcore
pi_45463314
Net gebeld, ze hebben een zieke. Goh Martijn, wil je die wijk wegbrengen... Eeeeh okeee
pi_45463480
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net gebeld, ze hebben een zieke. Goh Martijn, wil je die wijk wegbrengen... Eeeeh okeee
Bij ons hadden ze ook een zieke. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg dat ik al andere plannen had.
pi_45464895
Dat is een ja dus?
pi_45465368
Zijn er trouwens geen regels omtrent zware stormen en soortgelijke weeromstandigheden?
pi_45467171
Post moet bezorgd worden.

De weersomstandigheden zullen heel extreem moeten zijn wil er niet gelopen hoeven te worden.
T's niet altijd goed weer he.

En ja, klopt, ik hoef zelf vandaag de straat niet op, maar heb ook wel eens in de storm/onweer gelopen.
  Redactie Frontpage donderdag 18 januari 2007 @ 13:17:53 #188
J'adore hardcore
pi_45468901
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:17 schreef Corvidae het volgende:
Dat is een ja dus?
Uhu, weer veilig thuis. 2 huizen verder werd er effe een kas van het dakterras geblazen. Hatsee.

Tijd voor gevarengeld!
pi_45468925
IJzel is ook zo'n gruwel. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan storm.
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:36:44 #190
157991 Dormael
Going Postal
pi_45469467
Ach met 34 graden ging de TPG gewoon door en nu met de storm zal dat niet anders zijn.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:25:47 #191
159019 gomin
de groeten van Go
pi_45476260
Ja ik heb vandaag gelopen, maar net voor de piek van de storm.
Tjonge tjonge, HAH zaten er los achter maar wel per bundel afgeteld.
En jullie, geen karren weggewaaid ? ik heb overal wel bloempotten etc zien rollen en schuttingen het bijna zien begeven.

Veel pbzer onder jullie ?
pi_45480931
Ik heb van 14:00 tot 17:30 gelopen, al het erge dus meegemaakt. Mensen zaten me echt met verbijstering aan te kijken vanachter het raam. Veel HAH verloren door de rukwinden, fiets ook vaak zat omgeknald. Bijna een halve schutting op m'n bek gehad, maar goed de post is bezorgd ... voor 6 euro per uur .

Nog maar 2 weken en dan ben ik er vanaf, lekker full-time naar school .
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_45481235
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:18 schreef MadGuy het volgende:
IJzel is ook zo'n gruwel. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan storm.
Is het ook. Ik geloof niet dat de postbezorging hier is gestaakt door storm, wel door ijzel (al heb ik dat zelf nog niet meegemaakt... Wij kregen gewoon van die springveren die je onder de schoenen bindt, zodat je op ijzel kan blijven lopen).

Ik heb een paar jaar geleden tijdens een storm wel vallende dakpannen moeten ontwijken.
pi_45481656
Ja hoor, ook hier wordt gewoon gelopen. Idd ook mensen gehad die je van achter het raam aankijken met een blik van doet díe nou?? Wel heel lief hoor, de meeste dan. Mensen die je normaal geen gedag zeggen doen dat nu ook niet...
Heb één hekje met elastiekjes lopen vastmaken, die dreigde met spijkers en al de weg onveilig te gaan maken. Gelukkig geen vuilophaaldag hier, dan was ik wel wat rollende kliko's tegengekomen (vorige maand nog een antieke Volvo gered haha).
Maar waar ik me nog het meest aan ergerde vandaag was de Kampioen. Ik weet niet waar het aan lag; verkeerde achtergrond (boompjes ofzo), ander, lichter lettertype, maar de namen waren nauwelijks te lezen.

Ik ben trouwens ook pbz en ik heb altijd gewerkt met HAH achter de hand. Niks uitgeteld per bundel hoor dus ik heb in het begin wel eens een straatje extra gelopen.
pi_45484596
Gelukkig dat ik vroeg de straat opging, en alle hah voor mezelf er gewoon tussen heb gezet want op een dijk ga ik echt niet met hah achter de hand lopen.
Ik hoop dat jullie het ook overleefd hebben
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:55:09 #196
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45492579
Het viel hier op zich nog wel mee. Alleen begaf m'n regenbroek het, en woei alle water er dwars doorheen. De teamcoaches gingen toen nog wel heel schattig zoeken naar een regenpak, tussen alle kleren voor Afrika (want ik heb nog steeds geen regenpak).

M'n pet waaide een keer of 5 af , en ik fietste een paar keer achteruit, maar dat was het wel zo'n beetje.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:21:39 #197
157991 Dormael
Going Postal
pi_45531322
Mijn kledingpakket gaat aanstaande week retour, niet omdat de kleding niet past maar omdat ik er niet meer werk vanaf vandaag..... .
Op mijn laatste dag vandaag toch even de oude vertrouwde fietstassen gebruikt....over die nieuwe wil ik het niet hebben ha ha. Waaide het in de rest van NL ook zo hard? Gelukkig had ik volle tassen wind mee en lege tassen tegen de wind in .
pi_45534006
Ik ben gestopt met die storm en heb 40 pakketten niet afgeleverd. Ze waren daar nogal boos over, maar ik stond gewoon in mijn recht. Niemand kan mij verplichten om met zulk extreem weer pakketten te bezorgen. Ze konden nog blij zijn dat ik die pakketten die avond nog terug heb gebracht, er stond 23 KM file! Het was levensgevaarlijk en ik ga mijn leven niet wagen voor een paar pakjes.

De volgende dag heb ik de pakketten alsnog afgeleverd en er was niemand die daar geen begrip voor had.
pi_45536016
Rotweer, vandaag. Ik had twee wijken, waarbij de tweede ergens in het midden van de eerste zit (dus eerst een helft van de eerste, dan die tweede wijk en vervolgens de tweede helft van de eerste wijk)

Die tweede wijk ligt min-of-meer aan de west-rand van een nieuwbouwwijk en het spookte er echt. Een kwartiertje daarvoor had ik een heel stuk aan een vaart en daar was eigenlijk niets aan de hand (ja, 't waaide de verkeerde kant op, maar da's geen punt), maar in een woonwijk knalt die wind gewoon tussen alle huizen door, waardoor het veel onvoorspelbaarder en heftiger is.

Op de terugweg nog een behoorlijke plensbui op de kop gehad, dus ik heb m'n portie pestweer wel weer gehad voor dit jaar.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:00:13 #200
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45536197
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:21 schreef Dormael het volgende:
Mijn kledingpakket gaat aanstaande week retour, niet omdat de kleding niet past maar omdat ik er niet meer werk vanaf vandaag..... .
Op mijn laatste dag vandaag toch even de oude vertrouwde fietstassen gebruikt....over die nieuwe wil ik het niet hebben ha ha. Waaide het in de rest van NL ook zo hard? Gelukkig had ik volle tassen wind mee en lege tassen tegen de wind in .
Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?
pi_45536276
Droog gehouden vandaag.

Teringirritant verjaardagskaartje vandaag zeg, zo'n geluidskaart als je 'm open klapt. Maar dat ding sprong dus ineens aan, en ging niet meer uit.
pi_45536289
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:00 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?
Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.
pi_45537052
Dat van die broeken verklaard misschien ook waarom ik nog niks gehoord heb

Overigens had ik het nog even opgezocht van dat beporten als er nog het oude tarief wordt gebruikt: vanaf 1 februari worden dergelijke stukken pas beport. Tot die tijd worden de oude tarieven nog getolereerd
pi_45538347
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:03 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.
Ik heb ook half december 6 broeken teruggestuurd, en pas gisteren waren ze op de site van de ID-CF verwerkt als zijnde retour ontvangen. Toch maar eens bellen, want ik loop nu nog steeds in die oude PTT-broek, en daar vallen de gaten nu in.

Ondanks de redelijke drukte (voor m'n ochtendwijk 3 rode en 8 blauwe bakken, en heel veel dikke thuiszorgboekies) was ik redelijk op tijd klaar.

En als het goed is krijg ik per 1 maart een bescheiden contractverhoginkje en ga ik naar 7.30! Qua geld zal ik er niet zoveel van merken, want ik werkte altijd al zo lang op zaterdag (mijn dienst is groter dan m'n contract), maar nu krijg ik die uren dus ook uitbetaald als ik verlof heb!

En per 01/01/07 een klein loonsverhoginkje, ik krijg nu maar liefst EUR 10,17 per uur! Er loopt hier ook een postbezorger van 16, die krijgt iets van EUR 2! En hij werkt maar 3 uur per week, dus ik zal 'm toch maar 'ns tippen dat íe beter zaterdagkracht kan worden!

En, met de kerst lekker 130 (!!) meeruren gedraaid! Loonstrookje al gehad, maar het geld helaas nog niet.....
pi_45542427
Ik heb wel gewoon een broek terug gehad. Eén slechts, die afritsbroek. Is dat nog wat, dadelijk met die vrieskou?
pi_45555729
ik ben van 8.20 naar 8.26 gegaan

oh en ik heb pas een keer een muntstuk van 5 cent naast een postzegel van 39 cent geplakt gezien
mensen willen blijkbaar dat hun brief aankomt met de nieuwe tarieven
  zondag 21 januari 2007 @ 12:55:07 #207
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45555872
Een muntstuk?
pi_45555926
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:55 schreef MadGuy het volgende:
Een muntstuk?
ja met plakband
pi_45556000
Ik heb wel eens een mooie pentekening van iemand gezien als postzegel. Hij of zij had geprobeerd de koningin na te tekenen

Nog een andere leuke tekst op een envelop (in kinderhandschrift):
"Beste postbodes, deze brief is voor mijn vriendin, maar ik weet haar postcode niet. Ze woont op de [straat+plaatsnaam]. Zouden jullie deze toch willen bezorgen. Alvast heel erg bedankt voor het bezorgen!"

Of deze vakantiekaart die voor mij was:
Aan: "Carport"
Werkt bij de TPG in [plaatsnaam]
Holland
Aangekomen

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 21-01-2007 14:14:12 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 13:03:08 #210
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45556139
Wie heeft er wel eens een brief aan God in handen gekregen? Ik geloof dat je die tegenwoordig naar de EO moet doorsturen.
pi_45558577
Die brieven vind je eigenlijk alleen in de brievenbus en vind je dus nog wel eens op het sorteercentrum. In de Sinterklaas-periode heb ik ook wel eens een brief aan Sinterklaas uit de brievenbus gevist
pi_45560295
Met ingang van dit jaar zijn we helaas de Elsevier en de Intermediair kwijtgeraakt aan Sandd. Ik las ook dat de mensen van Sandd niet meer per poststuk betaald werden (anders verdienden ze teveel ) maar per adres. Dus heb je 5 brieven voor een bepaald adres, dan krijg je evenveel als voor 1 brief. Terwijl je wel meer sorteerwerk hebt. Onbegrijpelijk dat mensen zich nog lenen voor dat werk. Het werk wordt steeds meer, en de betaling steeds slechter. Die Sandd-bezorgers kunnen toch beter postbezorger of zaterdagkracht worden? Dan krijg je tenminste nog loon doorbetaald als je met vakantie bent, en vakantiegeld, en doorbetaling tijdens ziekte.
pi_45561458
De power unlimited is ook al weg, kwam vrijdag zon snuiter van sandd terwijl ik hem op zaterdag in mn eigen bus wil doen
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 23:17:11 #214
73911 ultra_ivo
pi_45585696
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef Carport het volgende:
Die brieven vind je eigenlijk alleen in de brievenbus en vind je dus nog wel eens op het sorteercentrum. In de Sinterklaas-periode heb ik ook wel eens een brief aan Sinterklaas uit de brievenbus gevist
Sinterklaashof in Nuenen, daar moet het naartoe.
pi_45604849
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Met ingang van dit jaar zijn we helaas de Elsevier en de Intermediair kwijtgeraakt aan Sandd. Ik las ook dat de mensen van Sandd niet meer per poststuk betaald werden (anders verdienden ze teveel ) maar per adres. Dus heb je 5 brieven voor een bepaald adres, dan krijg je evenveel als voor 1 brief. Terwijl je wel meer sorteerwerk hebt. Onbegrijpelijk dat mensen zich nog lenen voor dat werk. Het werk wordt steeds meer, en de betaling steeds slechter. Die Sandd-bezorgers kunnen toch beter postbezorger of zaterdagkracht worden? Dan krijg je tenminste nog loon doorbetaald als je met vakantie bent, en vakantiegeld, en doorbetaling tijdens ziekte.
Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...
pi_45605102
Vandaag weer een "ouderwets" dagje posten! Dat wil zeggen: redelijk druk, een zeer slechte planning, en een hoop zieken!
  FOK!fotograaf dinsdag 23 januari 2007 @ 18:57:02 #217
73911 ultra_ivo
pi_45605430
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...
Intermediair is niet de enige die terugkwam nadat de concerrentie de zaak weer eens verknalde.
Zodadelijk maar weer naar Den Bosch. Dit keer meerijden vanaf de gewone werplek, scheelt toch wat fietsen.
pi_45617536
quote:
alle zegels bestaan uit :

0,39 zegels zonder gom(afgeweekt)
0,05 nieuwe zegel zo van het postkantoor

totaal 0,44 dat is tegenwoordig vanaf 1 januari het bedrag voor het vertsuren van post van 0-20 gram

ik verkoop ze per 50 stuks of per 100

normaal geproken kost dit 44 euro/100stuks

u bespaart dus mooi 14 euro op 100 zegels.

grotere afname mogelijk!!!!!

interesse , mail mij maar hoeveel zegels u wilt.

(zoekwoorden) frankeerwaarde , frankeergeldig , afgeweekt , postzegels , frankeerzegels

Humor.
pi_45646264
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:49 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Humor.
Om daar een handeltje in te beginnen moet je wel echt crisis veel post krijgen. Heb je eindelijk een ongestempelde zegel voor je klantjes, staat er een penstreep doorheen hahaha
pi_45680391
En dan te bedenken dat er inderdaad mensen zijn die van grote bedrijven alle opengescheurde enveloppen krijgen waarvan ze dan de postzegels afweken. De hoeveelheden postzegels die dan ongestempeld blijken te zijn, zijn erg groot
pi_45680790
Ik wil niet zeggen dat ik ze er allemaal uitvis, maar ik maak ze meestal wel ongeldig. Vooral maandag is het vaak raak.
pi_45713494
Ik let er zelf eigenlijk nooit op of die postzegels nou wel of niet gestempeld zijn

BTW: Zaterdagbesteller VBG Rijswijk meldt zich
pi_45720461
Waarom had ik gisteren de Elsevier nog ertussen?
Gaat dat pas op een latere datum in of zijn ze nu alweer terug?

Zaterdagbesteller VBG Rijswijk welkom
pi_45720925
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:45 schreef Limbo-lil het volgende:
Waarom had ik gisteren de Elsevier nog ertussen?
Gaat dat pas op een latere datum in of zijn ze nu alweer terug?

Zaterdagbesteller VBG Rijswijk welkom
Misschien is het lokaal. Net als sommige VBG's ook HAH van Blokker hebben, en andere nooit. Wel opvallend is dat er altijd veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven aan het kwijtraken van klanten, maar nooit aan hun terugkomst. Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.

En toen we een jaar ofzo geleden ineens de complete Media Express erbij kregen (Donald Duck, Libelle, Margriet, Tina, Tip, diverse woonbladen) werd daar ook met geen woord over gerept.

Het is gewoon een truc. Iedere keer als we een klant verliezen moet er weer tijd van die wijken, maar als je klanten terugwint krijg je er geen minuut extra bij. Zo ook met die Media Expresse. Geen minuut erbij gehad, en ik weet zeker dat als we ze tzt weer zouden verliezen dat er wel ineens weer tijd van je wijk afgaat.

En volgens mij hadden we gisteren ineens weer dat boekje van National Geographic. Die waren toch ook weg?
pi_45732214
Volgens mij is er al een deel van die Media Expresse weg... M'n Power Unlimited kwam ook opeens vrijdag
  Redactie Frontpage zaterdag 27 januari 2007 @ 19:23:33 #226
J'adore hardcore
pi_45732924
quote:
Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.
Was dat niet gewoon een tijdelijke proef? Dat is tenminste wat ik toen begreep.
pi_45733018
Vandaag moest ik toch maar die nieuwe fietstassen op mijn toffe rode kronan zetten. Vloekt als 'n tierelier en helemaal in combinatie met m'n blauwe kuiten...

Ik was even vergeten dat ze wat breder zijn. Een keer zowat omgelazerd bij het opstappen en een keer met een van de tassen achter een grote big-bag met zand blijven hangen... 'k schrok me kapot, man.

oh... en de eerste dag met binnentassen werken. De postbezorgers waren not amused (helemaal omdat er in die woonwijk geen nabrengadressen geregeld zijn, maar alles nog vanuit het depot gaat)
pi_45761558
Die binnentassen zijn toch juist handig?
pi_45762275
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:42 schreef Troeta het volgende:
Die binnentassen zijn toch juist handig?
Niet als je geen nabrengadressen hebt, want de binnentassen mogen bij lange na niet zo vol als gewone fietstassen. En normaal nemen ze regelmatig twee wijken in één keer mee. Dat gaat niet als je met binnentassen werkt, want de wijken gaan apart in binnentassen.
pi_45770077
Dan doe je het toch niet in de binnentas maar gewoon in de fietstas?
pi_45770871
Dat mag officieel niet
Alle post moet in binnenzakken worden gedaan.

Die binnentassen mogen dan wel niet net zo praktisch zijn als de oude fietstassen, maar er komt een stukje arbowet bij kijken: de tassen mogelijk namelijk niet meer dan 20-25 kilogram wegen. Dat gewicht werd regelmatig overschreden wanneer de post in de rode tassen werd gestouwd.
pi_45771174
Maar hij heeft het nu toch over die grijze tasjes die je in de fietstas moet doen?

Als je toch geen steunpunt hebt en dus terug moet naar kantoor, waarom doe je ze dan in de binnentassen?
Of past de post niet in de nieuwe fietstassen, is dat het probleem.
pi_45771485
Ja, binnenzakken zijn die grijze tassen (alhoewel ze ook in andere kleuren beschikbaar zijn) inderdaad.

Het is alleen nieuw dat alle post in die tassen gedaan moet worden. Doordat de tassen niet al te groot zijn, wordt het lastiger (maar niet onmogelijk) om te veel post mee te nemen
  Redactie Frontpage zondag 28 januari 2007 @ 21:49:01 #234
J'adore hardcore
pi_45772514
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:14 schreef Carport het volgende:
Dat mag officieel niet
Alle post moet in binnenzakken worden gedaan.

Die binnentassen mogen dan wel niet net zo praktisch zijn als de oude fietstassen, maar er komt een stukje arbowet bij kijken: de tassen mogelijk namelijk niet meer dan 20-25 kilogram wegen. Dat gewicht werd regelmatig overschreden wanneer de post in de rode tassen werd gestouwd.
Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houden
pi_45775880
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:21 schreef Troeta het volgende:
Maar hij heeft het nu toch over die grijze tasjes die je in de fietstas moet doen?

Als je toch geen steunpunt hebt en dus terug moet naar kantoor, waarom doe je ze dan in de binnentassen?
Of past de post niet in de nieuwe fietstassen, is dat het probleem.
We hebben in die woonwijk alleen een centraal (nou ja, niet echt centraal) depot. Dus de postbezorgers moeten in de huidige situatie terug naar het depot fietsen om hun tassen bij te vullen. Je bent in de achterste loopwijken vrolijk twintig minuten onderweg voordat je weer met je wijk verder kan.
We werken met binnentassen omdat de baas dat wil hebben (het wordt immers de standaard methode), maar omdat er dus nog geen steunpunten (nabrengadressen) in de wijk zijn, loopt het dus spaak...

Gisteren moesten we ze gebruiken, maar het zal me niets verbazen als dat voorlopig de enige dag is, tot het moment dat er voldoende steunpunten in de wijken gevonden zijn. Of dat ze er voor kiezen om de extra tijd van het fietsen van en naar het depot, uit te betalen.
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houden
Ik vind het ook onzin. Onze luxe, rode tassen... gebouwd om zeker zeven jaar mee te gaan. Hardstikke duur, ook nog eens.

En nu wordt alles vervangen door goedkope, Chinese meuk waar je al scheuren in trekt zodra je de tassen uit de doos haalt en uit elkaar vouwt. En dan heb ik het nog niet eens over hoe] onhandig het is als je zulke stugge tassen hebt. Je komt er om de haverklap tegenaan met je kuiten. Je kan niet meer tussen auto's door. Je moet ontzettend goed oppassen bij die paaltjes die je wel in het midden van fietspaden vindt..As je ergens achter blijft haken, blijf je ook daadwerkelijk haken en sta je gelijk stil (of je gaat op je plaat)... bij die oude fietstassen was het enkel een kwestie van schampen. En die zijkleppen zitten de hele tijd in de weg. Als ze naar buiten steken, klap je er met je kuiten tegenaan, als ze naar binnen steken, zitten ze in de weg als je (zittend op je fiets) een bundel wil pakken.

En dan de hoeveelheid ruimte die die tassen innemen in het fietsenhok... het was al vol, maar moet je nu eens kijken... En hier in Assen hebben we tijdelijk een loopbrug waar fietsgeulen in zijn aangebracht aan de zijkant. Denk je dat je met die fietstassen je achterwiel in die geul krijgt, zonder aan de spijlen van de trapleuning te blijven hangen? Niet, dus.

Ik had geen zin om om te fietsen (4 km om! als je de krant mag geloven), dus heb ik m'n fiets maar op de schouder genomen... En even voor de duidelijkheid: ik heb dus een kronan. Een oorspronkelijk Zweedse legerfiets die blijkbaar door een halve Neanderthaler uit een brok ijzer gebikt is... zwaar!

Op de weg naar beneden kon ik 'm gelukkig gewoon over de treden laten stuiteren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 28-01-2007 23:23:00 ]
pi_45780214
Maar hoe werd het eerst gedaan dan? Als je zowiezo steunpuntzakken moet gebruiken moest er hiervoor toch ook heen en weer gefietst worden?
Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om de grijze tassen te gebruiken ipv de postzakjes.
Ok, ze zijn misschien wat kleiner, maar een bundeltje bovenop binden kan altijd nog toch
Of je doet de post in 3 binnentassen en haalt de post er bij je steunpunt weer uit, vouw je de tasjes weer op en doe je je bundels in je gewone fietstassen
Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:27 schreef Carport het volgende:
Ja, binnenzakken zijn die grijze tassen (alhoewel ze ook in andere kleuren beschikbaar zijn) inderdaad. [afbeelding]

Het is alleen nieuw dat alle post in die tassen gedaan moet worden. Doordat de tassen niet al te groot zijn, wordt het lastiger (maar niet onmogelijk) om te veel post mee te nemen
pi_45783181
quote:
Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:

Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
[..]
Dat was ook met de oude zakjes niet nodig. Wat je moet doen is de wijk in loopvolgorde afbundelen en meteen iedere bundel in het zakje doen (dus niet het lijstje aanhouden, want die laat je in omgekeerde volgorde afbundelen). Als het zakje klaar is, zit de bundel die je als laatste loopt bovenin. Als je je zakjes gaat uitpakken pak je de bovenste bundel (die je het laatste loopt) en doet die gelijk in je tas. Op die manier is de inhoud van je zakje in 2 minuten in je tassen over te hevelen, zonder dat je ze eerst via een tussenstap op de stoep moet rangschikken. Natuurlijk moet je het zakje wel strak boven de bovenste bundel dichtknopen zodat ze niet tijdens het transport kunnen verschuiven.

Het is me al vaak opgevallen dat mensen die hier al 30 jaar werken nog steeds de zakjes inpakken alsof het tassen zijn. Als je nou het zakje met post en al in je tas zou planten, dan zouden de bundels in de goede volgorde zitten, maar ze zitten nu dus precies omgekeerd! Die grijze tassen zijn trouwens ook een ramp. Misschien komt het omdat wij nog oude rode buitentassen hebben, maar het is bijna onmogelijk om een grijze tas met inhoud in een rode te tillen. Zeker als ze zijn ingepakt alsof het een rode tas is, krijg je het er echt niet in. Je moet dan met een hand de grijze tas omhoog houden en met de andere de rode tas open houden. Als ik grijze tassen inpak voor een pbz leg ik de bundels allemaal horizontaal. Er kan dan niet zoveel in, maar ze worden minder zwaar en zijn omdat ze niet zo volgepropt zitten, ook makkelijker in een rode tas te tillen.
pi_45787985
quote:
Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:
Maar hoe werd het eerst gedaan dan? Als je zowiezo steunpuntzakken moet gebruiken moest er hiervoor toch ook heen en weer gefietst worden?
Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om de grijze tassen te gebruiken ipv de postzakjes.
Ok, ze zijn misschien wat kleiner, maar een bundeltje bovenop binden kan altijd nog toch
Of je doet de post in 3 binnentassen en haalt de post er bij je steunpunt weer uit, vouw je de tasjes weer op en doe je je bundels in je gewone fietstassen
[..]

jep, maar dat kwam niet zovaak voor... en zelfs als het een keer nodig was, konden ze vaak gelijk hun tweede wijk in de tas gooien.
Met die zakjes krijg je een stuk minder post in de tas (op zich past er in die nieuwe tassen net zoveel post als in de oude, maar in die zakjes past bij lange na niet zoveel, want dan krijg je ze niet meer dicht).

Maar er waren idd veel mensen die hun zakje gewoon bij het depot gingen uitpakken, alleen dan kunnen we het natuurlijk net zo goed in grijze bakken blijven aanleveren. (is voor de postbodes ook makkelijker)
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 13:47:00 #239
73911 ultra_ivo
pi_45788438
Het grote voordeel van het in bakken aanleveren is dat je later uitgekomen post nog ff ertussen kunt zetten, of voorop de bundel kunt zetten. Dat kan niet als je de zaak in van die grijze tassen moet laden.
pi_45791513
ooo, dus jullie doen het niet in de fietstassen voor de postbezorger? Nu snap ik het allemaal wat beter
Nee, dan is het idd niet zo praktisch allemaal, gewoon dubbel werk dit.
Blij dat het bij ons niet zo moeilijk moet, we doen gewoon wat het handigst is..
pi_45838006
Bij ons hebben nu de postbodes nieuwe tassen. Als ik op het gevloek af ga, kan ik alleen maar hopen dat de tassen bij mij net zo lang duren als de kleding....
pi_45838181
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:24 schreef Limbo-lil het volgende:
Bij ons hebben nu de postbodes nieuwe tassen. Als ik op het gevloek af ga, kan ik alleen maar hopen dat de tassen bij mij net zo lang duren als de kleding....
Hier hebben ze gewoon een pallet vol tassen neergezet. Gaat niet op naam, ofzo.
pi_45843282
Bij ons gelukkig nog steeds de oude vertrouwde rode tassen

Ik snap echt niet waarom ze nou niet gewoon de ouwe tassen opnieuw in het oranje maken...
pi_45846254
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Bij ons gelukkig nog steeds de oude vertrouwde rode tassen

Ik snap echt niet waarom ze nou niet gewoon de ouwe tassen opnieuw in het oranje maken...
De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.

Het is nogal een investering om alle postbodes van nieuwe leren tassen te voorzien. Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop.
pi_45863918
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 02:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.

Het is nogal een investering om alle postbodes van nieuwe leren tassen te voorzien. Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop.
Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.

Iets anders: Wat zijn die nieuwe zwarte broeken voor wanmodellen? Ik moet nu voor de tweede keer een doos terugsturen. Met name die afritsbroek lijkt nergens naar: qua taille zit 'ie nu goed, maar de pijpen zijn ontzettend wijd en veel te lang! Ik lijk wel een of andere mislukte rapper!

Die pantalon is beter, maar het is nogal een hoog model. Alleen nog bijpassende bretels en ik lijk op Jort Kelder.

En dan het regenpak! Wat een pokkeding. Loodzwaar, en heel dik materiaal. Het lijkt wel een oliejas. En dan die capuchon: bij de oude jassen waren die capuchons veel te groot: ze zaten tot over je ogen en je kon alleen maar rechtuit kijken. Bij de nieuwe jas is de capuchon juist te klein: hij bedekt net m'n achterhoofd (bij wijze van spreken), en doordat 'ie ook te kort is hangt het hele gewicht van de jas aan je hoofd.

Maar die sweater is een geweldig ding, dat moet ik toegeven. Warmer dan zo'n polo, maar niet zo bloedheet en jeukerig als die scheerwollen truien.
pi_45864925
Ik kan alleen spreken over de overhemden en de sweater. Beide vind ik lekker zitten en de combinatie overhemd+sweater is ook prima. Enig minpuntje is dat die sweater geen borstzakjes heeft waardoor je geen pen of iets makkelijk en snel kan plaatsen. Over de rest (broeken, regenpak) kan ik niks zeggen want van m'n broek heb ik nog niet de juiste maat ontvangen (dat ruilen duurt ook maar een paar maanden ofzo ) of mag ik niet bestellen omdat ik te weinig punten heb. Gevolg is dat ik nog vrolijk in m'n TPG-kleding (met TNT-overhemd) rondloop.
pi_45864950
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:

[..]

Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.
daarom zei ik ook "Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop."...
Ik vind het zonde dat die prima rode tassen bij ons nu allemaal vervangen worden voor die oranje troep. Voor postbezorgers is het wellicht handig met het oog op die binnentassen, maar voor postbodes is het alleen maar lastig.
quote:
Maar die sweater is een geweldig ding, dat moet ik toegeven. Warmer dan zo'n polo, maar niet zo bloedheet en jeukerig als die scheerwollen truien.
Die oude schipperstrui was heerlijk. Kon je gewoon zonder jas dragen, midden in de winter.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:01 #248
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45864979
Ik heb alleen nog een pantalon, maar die is wel erg kort. Helaas komen die dingen niet met lengte en breedtematen, dus als ik een langere vraag, zit ie gelijk zo ruim als wat. De kleding is dus weereens gemaakt met de dikke postbode in gedachten...

Heb ook nog geen trui, maar wel bloesjes... Mijn baas zal wel blij zijn dat ik nu mijn SP-trui onder een TNT-bloesje heb.
pi_45868335
Er is wel een mogelijkheid om ook de lengte en breedte aan te passen. Dat was iets met de bestelcodes van de kleding. Stel dat 322 een standaard pantalon is, dan is 342 een bredere pantalon en 324 een langere. 344 zou dan een extra brede, lange pantalon zijn. Maargoed, dat weet ik niet helemaal meer
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:24:38 #250
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45871735
Oh... veel te ingewikkeld, ik hou m'n kisten wel gewoon aan, ook warm.

Ik kan ook niet zeggen dat het me veel boeit hoe ik eruit zie in de postkleertjes, alleen zou het meneer TNT wel moeten boeien, het gaat om zijn bedrijf...
pi_45893855
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:12 schreef Carport het volgende:
Er is wel een mogelijkheid om ook de lengte en breedte aan te passen. Dat was iets met de bestelcodes van de kleding. Stel dat 322 een standaard pantalon is, dan is 342 een bredere pantalon en 324 een langere. 344 zou dan een extra brede, lange pantalon zijn. Maargoed, dat weet ik niet helemaal meer
Dat klopt. Ik had aanvankelijk een 247 ontvangen. Waarom weet ik niet: die 2 staat voor extra lang lang, en ik ben 1.75. Bovendien was hij erg krap. Ik heb toen gevraagd om een 048, dus maat 48 maar met een "normale" lengte. Die blijkt nog steeds te lang, dus ik ga maar vragen om een kortere. Dat is dan de 148, denk ik.
pi_45920663
Godver zit ik nu al 4 uur te wachten op mn pakje, hoor ik een busje en zit er een kennisgeving in mn bus
Van je collega's moet je het maar hebben
pi_45921966
Denk je dat ze die binnenjas, dus die je van de grotere winterjas los kan ritsen, ook gewoon in het zwart maken? Ik vind die jas echt cool en zou er graag eentje in het zwart willen hebben . Dus ook zonder al die TNT teksten erop.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2007 @ 17:55:58 #254
73911 ultra_ivo
pi_45922072
die binnenjas is wel erg warm.
pi_45922358
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef Beach het volgende:
Godver zit ik nu al 4 uur te wachten op mn pakje, hoor ik een busje en zit er een kennisgeving in mn bus
Van je collega's moet je het maar hebben
Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.

Collega of niet, als je zo met je klanten omgaat, moet je gewoon op je flikker krijgen.
pi_45924699
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.

Collega of niet, als je zo met je klanten omgaat, moet je gewoon op je flikker krijgen.
Zeker dat ik morgen ff bel.
pi_45943408
Na de gezonde bedrijvigheid van de afgelopen tijden, zoals ik die gewend ben op zaterdag, is het de laatste tijd wel even anders. Nu weet ik dat het postverkeer in januari altijd wat inzakt, zo na de kerst, maar het is inmiddels februari, en het is nog steeds 3x niks. Van al die stapels Media Express op zaterdag hebben we ook alleen nog maar de Libelle, de Margriet, de Donald Duck en de Tina over. Vroeger had ik nog geregeld 8 tot 10 blauwe bakken voor m'n ochtendwijk, de laatste paar keer hooguit 5 a 6.

Die accountmanagers moeten toch wat beter hun best gaan doen om klanten van Selektmail en Sandd terug te winnen (vooral van de laatste), want dit gaat niet de goede kant op.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 februari 2007 @ 15:50:12 #258
73911 ultra_ivo
pi_45943480
Toch beweegt er al iets. In de 2e Kamer is nu ook al het probleem van de lonen van de Sandd en Selektmail bezorgers aangekaart, o.a. de oneerlijke concurrentie door de brakke betaling van de concurrentie.
pi_45944612
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch beweegt er al iets. In de 2e Kamer is nu ook al het probleem van de lonen van de Sandd en Selektmail bezorgers aangekaart, o.a. de oneerlijke concurrentie door de brakke betaling van de concurrentie.
Gelukkig wel. En eigenlijk zouden al die Sandd-bezorgers ook massaal in actie moeten komen. Ik heb eens opgezocht hoe het juridisch in elkaar steekt. Sandd-bezorgers hebben geen arbeidsovereenkomst maar een overeenkomst tot aanneming van werk.

Kenmerkend hiervoor is dat de opdrachtgever geen instructiebevoegdheid heeft (de bezorger mag zelf weten hoe hij de post loopt en sorteert), er geldt slechts resultaatverplichting (post in de goede bus). Er is geen sprake van plicht tot persoonlijke arbeid. Of dit laatste bij Sandd ook zo is weet ik niet: Moet de bezorger zijn eigen wijk zelf lopen, of mag hij dit ook uitbesteden aan familie, vrienden of kennissen?

Volgens de wet kan in de volgende gevallen ook bij een aannemingsovereenkomst het recht op het minimumloon, en de plicht soc. premies af te dragen voor de werkgever ontstaan:
-de arbeid wordt persoonlijk tegen beloning verricht
-het is geen beroeps- of bedrijfsmatige arbeid (dwz: je hebt zelf geen postbedrijfje)
-je hebt niet meer dan 2 opdrachtgevers
-arbeidsrelatie duurt minstens 3 maanden
-je werkt minstens 5 uur per week

Ik twijfel over het eerste criterium, maar volgens mij gaan 2 t/m 5 wel op.

Ook bij het zgn "Rariteiten KB" kunnen we volgens mij aansluiting vinden. De volgende arbeidsverhoudingen kunnen onder voorwaarden als een dienstbetrekking worden brschouwd, dus recht op minstens minimumloon: musici, artiesten, thuiswerkers en personen die tegen beloning persoonlijke arbeid verrichten. De voorwaarden zijn:
-De arbeidsrelatie is voor een aaneengesloten periode van minstens 30 dagen aangegaan.
-Inkomsten zijn minstens 40% vh minimumloon, op weekbasis.
-Er wordt doorgaans op 2 dagen per week gewerkt.

Of een SAndd-bezorger persoonlijke arbeid verricht weet ik niet, maar het is wel aannemelijk dat hij een thuiswerker is (moet thuis aan de keukentafel sorteren). OOk is hij over het algemeen langer dan 30 dagen in dienst, en hij werk, jawel, 2 dagen per week. Die 40% haalt hij ook wel, tenzij hier bedoeld wordt 40% van het minimumweekloon op fulltimebasis (iets van EUR 300 per week), in plaats van 40% van het minimumloon naar rato van gewerkte uren.

Of een evt rechtzaak succesvol is weet ik niet. Ik twijfel over het Rariteiten KB, maar volgens mij is die eerste lap tekst (uit de wet op het minimumloon) wel bruikbaar. Zeker als blijkt dat een SAndd-bezorger geacht wordt zelf zijn wijk te lopen (dus het niet door een ander mag laten doen)

Ik begrijp überhaupt niet dat mensen zich lenen voor dat werk: die Sandd-knakkers krijgen tegenwoordig niet eens meer per poststuk betaald, maar per afgiftepunt wat ze aandoen. Dus dat sorteren doen ze dan al voor nop. Ze krijgen geen vakantiegeld, ben je ziek of wil je vrij dan krijg je ook geen geld, en voor de werkkleding moet (in ieder geval bij Selektmail worden betaald!) Dan kun je beter postbezorger worden, of zaterdagkracht.
pi_45958999
Ik werd vandaag aangesproken door een vrouwtje, in zo´n invalide karretje...

`POSTBOOODEEEE´... dus ik daar op af... jah weet je ook waar die en die straat is. Naja, effe snel uitgelegd... komt ze aan:

'Jah, ik moet voor een kennis even dit bundeltje post wegbrengen... en ik zie tot mijn verbazing in het bundeltje post toch zeker 3 keer TPG Post Port Betaald voorbij komen.'

Ik gevraagd aan da vrouwtje:

'Hoe kan het dat u met TPG Post stukken rondrijdt?' Maar dat wist ze allemaal niet.

Ik ga er vanuit dat dit concurrentie post is geweest, hoewel ik zo snel onder het adres geen sorteercodes kon zien staan. Toch maar even een leidinggevende gebeld. Zit niet te wachten op klachten omdat vrouwtjes in invalide wagentjes post fout gooien in mijn wijk... Keek toch effe raar op...

Maar dan besteden die bezorgers hun werk dus ook uit aan familie/kenissen...
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 00:22:19 #261
73911 ultra_ivo
pi_45959167
Die aanduiding TPG Post Port Betaald is om ervoor te zorgen dat wij zonder ervoor betaald te krijgen hun fouten corrigeren
  zondag 4 februari 2007 @ 11:26:18 #262
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45965198
Is dat werkelijk zo? Want ik verbaasde me er ook al over dat we soms post krijgen van Royal Mail, Selekt Mail of iets dergelijks waar wel gewoon Port Betaald TPG of zelfs TNT Post. Ik heb te horen gekregen dat die uiteindelijk wel gewoon besteld moeten worden.
pi_45965201
Ik heb ook weleens gezien bij een stapel TV-gidsen (ik meen NCRV), dat op de gids zelf Port Betaald Sandd stond, en op het folie wat er omheen zat TPG Post Port Betaald.

Kennelijk waren ze eerst van plan geweest ze met Sandd mee te geven en hadden ze dat al voorgedrukt op de gidsen, maar zijn ze later bij zinnen gekomen.
pi_45982884
Vrouwke vroeg nog leuk aan me toen ik over TPG Post Port Betaald begon:

'wil jij ze dan wegbrengen'

UUUhhhh..... Dacht ut niej
pi_46074363
tvp

Ik heb mezelf aangemeld als postbezorger in breda, meer mensen die hier werken?
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 15:36:47 #266
73911 ultra_ivo
pi_46076195
Hebben ze sinds maandag een nieuwe cateraar op 't sorteercentrum. Werkelijk grote bagger. Veel minder aanbod, thee en koffie moeten nu uit de automaat en het is ook nog eens duurder geworden. Beroerd dus.
pi_46076879
Heel TNT heeft een nieuwe cateraar: Albron.

Ik heb nog niet het genoegen gehad kennis ermee te maken, maar ze schijnen vooral voor een gezondere hap te gaan. Broodjes brie, salades. Zullen die postbodes bij ons balen zeg.

Dat de koffie tegenwoordig uit de automaat gehaald moet worden is één grote sof natuurlijk. Ik drink zelf geen koffie, maar veel postbodes voelen al aan dat hun werkplezier wordt ingekrimpt en dan wordt de verse koffie ook nog eens afgepakt...
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 16:18:21 #268
73911 ultra_ivo
pi_46077518
In Den Bosch hoor ik alleen maar gemopper hierop.
pi_46077618
Wij hebben bij ons niet eens catering op het kantoor.

Wij moeten het met een altijd lege koelkast en een koffiezetappartaat uit het jaar soepvis doen.
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 16:25:40 #270
73911 ultra_ivo
pi_46077775
Het SC is wel iets groter dan een bestelkantoor. En warm eten tijdens de nachtdienst is wel zo prettig.
pi_46084386
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:38 schreef Myers het volgende:
Denk je dat ze die binnenjas, dus die je van de grotere winterjas los kan ritsen, ook gewoon in het zwart maken? Ik vind die jas echt cool en zou er graag eentje in het zwart willen hebben . Dus ook zonder al die TNT teksten erop.
Als je lang genoeg wacht, donderen die letters van zelf eraf. Ik heb al bijna een jas met TN. Pos. erop
pi_46085530
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef zjroentje het volgende:
Wij hebben bij ons niet eens catering op het kantoor.

Wij moeten het met een altijd lege koelkast en een koffiezetappartaat uit het jaar soepvis doen.
Ik werk ook op zo'n vestiging. De "catering" bestaat uit 1 Bravilator koffiezetapparaat, een koelkast (inhoud zelf mee te nemen) en een magnetron. We hebben wel een Coca Cola automaat.

We hadden ook een snoepautomaat eerst, maar die was uit het jaar 0 en altijd kapot. Dus dan gooide je er geld in (accepteerde alleen 50 ct stukken, en soms zelfs die niet) en dan bleef het steken. Dus dan gaan mensen met messen in die gleuf zitten wrikken, tegen het apparaat trappen, en 1x is hij zelfs op z'n kop gezet. Dus daar werden de uitbaters niet blij van, en nu is 'ie weg. Hoe wel ik het vandaliseren niet goedkeur lok je het wel uit met zo'n verrotte baggerautomaat. Feit is dat de wel goed werkende Cola-automaat nooit gesloopt is.

Nog langer geleden hadden we alleen een traytje 3S-cola, sinas en up-drank in de koelkast staan, en moest je als vergoeding 50 cent (guldencent) in het bakje op de koelkast doen.

Maar dan praat ik over de grijze oudheid, de tijd dat we nog ptt post (met kleine letters) heetten, toen we nog telbriefjes hadden, de eerste en tweede tranches (spreek uit: tranzen) tegelijk binnenkwamen, en er nog 3 uur voorbereidingstijd voor m'n ochtendwijk stond.

Goeie ouwe tijd, zucht
pi_46092198
Als het echt warm is dan hebben we bij ons ook cheap-ass frisdrank. Of ze moeten geld overhebben, dan staan er traytjes Extran, die weg zijn voor je er erg in hebt.

Vroeger kon je ook nog voor 1 gulden een Mars uit het magazijn oprakelen, genieten was dat zeg.
pi_46092367

[ Bericht 100% gewijzigd door Troeta op 08-02-2007 00:48:23 ]
pi_46112394
klotesneeuw vandaag
pi_46141269
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
  FOK!fotograaf vrijdag 9 februari 2007 @ 15:20:43 #277
73911 ultra_ivo
pi_46141363
Nu ik vaker op de 1e gang sortering in Den Bosch zit merk ik hoe onstellend veel post van de concurrentie via ons terugkomt. Gaat allemaal naar een speciale dienst.
pi_46142694
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
Ik heb het niet eens gemist
Maar het is nog steeds erg weinig post Weer 'lekker' uren inleveren volgende week.
pi_46143206
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Viel te verwachten. Nu is het wachten nog op de Intermediair.
pi_46145610
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb het niet eens gemist
Maar het is nog steeds erg weinig post Weer 'lekker' uren inleveren volgende week.
Hier ook. Iedere dag minstens 24 uur, en dat voor een kleine vestiging. Zelfs maandag moest er een wijk worden opgedeeld. En morgen (op de meestal behoorlijk drukke zaterdag) 16 uur inkrimpen. Ik heb vrij morgen, dus dat scheelt alvast 8 uur, zei ik tegen de planner, maar zo werkte het kennelijk niet.
pi_46209462
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:34 schreef Marc1711 het volgende:
tvp

Ik heb mezelf aangemeld als postbezorger in breda, meer mensen die hier werken?
niemand?
pi_46211409
Gister hadden we alvast de stembriefjes....

En het was koud! Ik had een fietswijk en kon bijna niet meer lopen toen ik klaar was... zo stijf als een plank.
pi_46213479
Gisteren had ik voor één straat ook stembriefjes. Gelukkig niet voor alle straten, want ik heb het niet zo op die dingen
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:19 schreef Marc1711 het volgende:

[..]

niemand?
JDude werkte in Breda, maar die is inmiddels weg bij de post
  Redactie Frontpage zondag 11 februari 2007 @ 19:44:43 #284
J'adore hardcore
pi_46214115
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
Gister hadden we alvast de stembriefjes....

En het was koud! Ik had een fietswijk en kon bijna niet meer lopen toen ik klaar was... zo stijf als een plank.
Wij dinsdag waarschijnlijk
pi_46223385
Gister was het echt godsonmogelijk koud Ik heb in totaal anderhalf uur langer over m'n wijken gedaan, omdat ik m'n vingers op een gegeven moment niet meer kon bewegen
pi_46240622
stembriefjes op zaterdag?? Das toch niet handig??
We zullen ze morgen wel krijgen *maakt rondedansje*
pi_46245789
Wij hadden ze vrijdag en zaterdag.
pi_46257088
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Alleen vraag ik me af waarom er geen pennenvakje op de jas zit.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:12:15 #289
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46257502
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Ik schrijf met bloed, geen pen of vakje nodig dus.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 februari 2007 @ 16:10:51 #290
J'adore hardcore
pi_46261429
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Daarom zitten er 45 zakken op ofzo
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:12:17 #291
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46318326
Ik wilde de stuurtas monteren, maar er ging iets mis en heb monteerding aan de tas zitten nu, zonder dat ik hem los kan krijgen (dacht dat ik de code had veranderd, maar niet dus). Kan ie nog los?
  Redactie Frontpage donderdag 15 februari 2007 @ 08:42:46 #292
J'adore hardcore
pi_46321824
Alleen met een slijptol. Als de TNT een beveiliging op een fietstas zet doen ze dat wel goed natuurlijk
pi_46324675
Ik vind het trouwens wel apart dat de code op dat monteerding zit en niet op de tas zelf - of heb ik iets verkeerd begrepen?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:57:30 #294
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46326449
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:42 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Alleen met een slijptol. Als de TNT een beveiliging op een fietstas zet doen ze dat wel goed natuurlijk
Nieuwe meenemen dan maar.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:57:55 #295
157991 Dormael
Going Postal
pi_46364622
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:57 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Nieuwe meenemen dan maar.
En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:43:09 #296
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46372009
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:57 schreef Dormael het volgende:

[..]

En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....
Rene en Martin breken hem wel los.
pi_46404009
Wie wil onze teamcoach hebben?

Welke vestiging heeft nog behoefte aan een teamcoach die nooit aanwezig is, geen enkele belangstelling toont voor zijn medewerkers, niet kan plannen, niet met Harmony kan omgaan en achter hun rug om over de bestellers loopt te roddelen? Wij bieden er eentje aan ter overname.

We hoeven er niets voor terug. Beter geen teamcoach dan deze. Het is in feite nu al de postbode-plus die onze vestiging leidt en de door de coach aangerichte schade enigszins probeert te beperken.
pi_46407905
Ruilen voor een kerstpakket???
pi_46408702
Hou maar, K-I, wij hebben er eentje die constant in de planning zit te kutten zodat niemand echt weet waar-ie aan toe is...
pi_46418589
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:28 schreef Limbo-lil het volgende:
Ruilen voor een kerstpakket???
Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
pi_46418645
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:48 schreef MadGuy het volgende:
Hou maar, K-I, wij hebben er eentje die constant in de planning zit te kutten zodat niemand echt weet waar-ie aan toe is...
Dat gebeurde bij ons al tijd al, dus daar ben ik aan gewend. Maar ik heb in mijn korte postale loopbaan al 5 teamcoaches voorbij zien komen, en ze hadden allemaal hun goede en slechte kanten. Maar deze man heeft nog geen enkele goede kant laten zien. Hij kan niet plannen, maakt grove fouten in de urenadministratie (ik was recent een complete dag "kwijt") waarvoor hij zich niet eens verontschuldigt, hij kan niet met medewerkers omgaan (hij gaat ze uit de weg: hij is er al weinig, en als hij er is sluit hij zich op in z'n kantoortje, en hij gaat ook naar huis om te lunchen: stel je voor dat ie bij ons in de kantine moet zitten!), verwacht wel dat wij ons uit de naad werken voor het bedrijf maar heeft niets voor ons over (wil je een dag vrij dan is het gelijk zuchten en steunen), en van communiceren heeft hij ook nog nooit gehoord.
Op de vorige vestiging waar hij werkte waren ze dolblij dat ze van 'm af waren.............. Kan hij niet worden overgeplaatst naar een plek waar ze altijd mensen zetten die niet functioneren maar het net niet zo bont maken dat ontslag gerechtvaardigd is? De OR bijvoorbeeld, of Klant & Kwaliteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')