Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?quote:Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Carport het volgende:
Hier worden er ook weer contracten omgezet naar contracten voor onbepaalde tijd. Niet voor iedereen, maar als je drie jaar lang goed hebt gewerkt, doen ze wel je best voor je.
En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.quote:Op zondag 24 december 2006 17:45 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?
Klopt. Zeker als ze ook nog in de vakantie's bijspringen.quote:Op zondag 24 december 2006 18:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.
Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 27 december 2006 17:39 schreef Bartaz het volgende:
Zaterdagwerker
Volgens het contract 3 uur per week, postbode
Ben sinds mei 2005 in dienst, mocht dat nog iets uitmaken
Dat is toch een aardig verschilquote:Op woensdag 27 december 2006 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerd![]()
Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:21 schreef Beach het volgende:
nog steeds heel veel fouten (en nog veel kaarten) achter de rooie kaart.
wat voor apen hebben ze op die sorteercentra rondlopen zeg![]()
Owh, die gasten die in de pauzes naar hun familie in het thuisland gingen bellen, waardoor er nu geen openbare telefoons meer zijn binnen de Post?quote:Op woensdag 27 december 2006 19:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.![]()
Ik neem aan dat het betekent dat de verschillende soorten door elkaar worden gezet, maar niet tussen de post gezet (mogen) worden...quote:Op donderdag 28 december 2006 23:47 schreef Limbo-lil het volgende:
Bedoel je dat het niet meer gezet wordt en je het dus al lopend bij elkaar moet rapen??
Pfffffffffffffffffffffffffff :|
Bij ons hadden ze ook een keer zo'n experimentje gedaan. Zes mensen werden maandagochtend opgetrommeld om HAH te zetten. Uiteindelijk hadden we met z'n zessen tegen 12 uur niet eens genoeg af voor één DVG. Daarnaast werden we beschimpt door de vaste medewerkers omdat de bundels onwerkbaar waren en omdat iedereen de HAH anders in elkaar zet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben bang dat zeker op onze vestiging het tijdsvoordeel gaat tegen vallen. Om te beginnen moet iemand dat HAH gaan stapelen (wij hebben geen machine), dat kost al gauw een half uur per ochtendwijk.
Bij HAH tussenzetten wordt er gewerkt met lijstjes, waarop staat wie al dan niet een sticker heeft. En mensen met een vaste wijk weten dit zelfs vaak uit hun hoofd. Dus heeft een adres een sticker, dan wordt er niet tussengezet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:04 schreef Limbo-lil het volgende:
Oooh, dan valt het mee... Ik heb altijd zo gewerkt; HAH achter de post en zou het juist lastig vinden om het door de post heen te hebben. Lijkt me nog lastiger bij stickers, ik neem aan dat ze daar binnen geen rekening mee houden dus dan moet je alsnog de HAH bij de post weghalen als je voor een sticker staat.
Ik ben PBZ dus heb geen ervaring met HAH zetten, maar bij ons doen ze het met de hand en ik heb niet het idee dat men het liever tussen de post zet, maar ik zal het eens vragen. Laatst had ik twee soorten HAH en die waren nog niet in elkaar gezet, dat was wel lastig; kerstpost, stapeltje HAH 1 en stapeltje HAH 2 en maar zetten terwijl je loopt (en alles uit je handen flikkert). Dacht dus dat dat de toekomst zou worden.
Als je nu 21 bent, verdien je nu als het goed is 8,20 per uur. Per 1 januari krijgt iedereen een piepklein loonsverhoginkje, en kom je op 8,26. In de maand waarin je volgend jaar 22 wordt stijg je naar 8,98.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:25 schreef Paran0id het volgende:
Zo wat was er vandaag weinig post. Jammer alleen dat er dan ineens nog HAH bijzit, wist niet dat 2 januarie een verplichte vrije dag was op mijn vestiging. Volgende week zaterdag weer HAH volgens mijn vestigingsmanager.
Kreeg overigens net een brief binnen dat tijdens de bespreking van mijn functioneren in 2006, ik positief beoordeeld ben. Doordat ik nog niet aan het maximale van mijn salarisschaal sta, krijg ik een periodieke salarisverhoging.
Ik ben 21, wat moet ik hier dan precies van verwachten![]()
Ik doe het ook veel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje voor jullie:
Wie streept de postzegels af onderweg als die geen stempel hebben??
Ik heb het ruim een jaar niet gedaan, vond het aanstellerij, maar in de kerstperiode kwam ineens de ommekeer bij mij. Ik zag al die ongestempelde zegels (dat zijn er héél wat heb ik ontdekt!) en realiseerde me dat ik al die post dus gratis loop te bezorgen en alle andere collega's ook uit een soort liefdadigheid dat kaartje hebben verwerkt. En toen dacht ik, dat gaat tegen mijn principe in. Wij lopen soms tot 19.00 te bestellen omdat we al die mensen hun post gunnen, en zij gaan vervolgens die zegeltjes afweken omdat ze - jippie - een gratis kaart kunnen verzenden. Het werk is zwaar genoeg, daar mag best voor betaald worden.
En sindsdien streep ik me ongelukkig, ik denk dat ik er zo 10, 15 per uur heb.
Grappig, het viel mij tijdens KNJ ook op dat er behoorlijke hoeveelheden onbestempelde post doorheen ging...en ben ik ook voor het eerst serieus gaan afstrepen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje voor jullie:
Wie streept de postzegels af onderweg als die geen stempel hebben??
Ik heb het ruim een jaar niet gedaan, vond het aanstellerij, maar in de kerstperiode kwam ineens de ommekeer bij mij. Ik zag al die ongestempelde zegels (dat zijn er héél wat heb ik ontdekt!) en realiseerde me dat ik al die post dus gratis loop te bezorgen en alle andere collega's ook uit een soort liefdadigheid dat kaartje hebben verwerkt. En toen dacht ik, dat gaat tegen mijn principe in. Wij lopen soms tot 19.00 te bestellen omdat we al die mensen hun post gunnen, en zij gaan vervolgens die zegeltjes afweken omdat ze - jippie - een gratis kaart kunnen verzenden. Het werk is zwaar genoeg, daar mag best voor betaald worden.
En sindsdien streep ik me ongelukkig, ik denk dat ik er zo 10, 15 per uur heb.
Als ik ze tegenkom, streep ik ze ook altijd door, om dezelfde reden als die je aangeeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje voor jullie:
Wie streept de postzegels af onderweg als die geen stempel hebben??
Ik dacht dat er voor volgende week zaterdag geadresseerde HAH op het programma stondquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:39 schreef Dormael het volgende:
[..]
Op 6 januari niet weer HAH op zaterdag he? Ik dacht eerst dat het alleen de zaterdag voor Kerst was, maar vandaag bleek het ook te zijn en nu lees hier dat het volgende week weer isOp zich was de HAH niet het ergste vandaag, we hadden ook voor elk adres zowat een brief mbt huisvuil, dus die HAH maakt dan het verschil ook niet meer.....
![]()
Laat ik het zo zeggen: Ze doen het net overkomen alsof je een promotie hebt gemaakt, maar je moet het in feite wel heel bont maken als ze je (bij wijze van disciplinaire maatregel) die verhoging niet geven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:00 schreef Paran0id het volgende:
Wauw 6 cent![]()
Maar die regeling geldt dus voor iedereen? Ik snapte al serieus niet hoe men zo positief over mij kon zijn.
Hoe bevallen nu die nieuwe schoudertassen trouwens in de praktijk?
Bij mijn wijk is elke twee weken wel ergens een verandering in de stickers, wat je dan ook moet gaan bijhouden, doorgeven, worden weer fouten gemaakt, nee, als ik eerlijk ben ga ik toch voor de methode waar jij slapeloze nachten van krijgt. Ben wel benieuwd hoe je er straks over denkt, als je eraan gewend bent, denk echt dat het je mee gaat vallen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij HAH tussenzetten wordt er gewerkt met lijstjes, waarop staat wie al dan niet een sticker heeft. En mensen met een vaste wijk weten dit zelfs vaak uit hun hoofd. Dus heeft een adres een sticker, dan wordt er niet tussengezet.
Het is toch waar. Ook hier hebben we volgende week weer HAH, geen AH, maar iets anders.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:39 schreef Dormael het volgende:
[..]
Grappig, het viel mij tijdens KNJ ook op dat er behoorlijke hoeveelheden onbestempelde post doorheen ging...en ben ik ook voor het eerst serieus gaan afstrepen.
Op 6 januari niet weer HAH op zaterdag he? Ik dacht eerst dat het alleen de zaterdag voor Kerst was, maar vandaag bleek het ook te zijn en nu lees hier dat het volgende week weer isOp zich was de HAH niet het ergste vandaag, we hadden ook voor elk adres zowat een brief mbt huisvuil, dus die HAH maakt dan het verschil ook niet meer.....
![]()
Ja, maar door die wisseling qua stickers verschilt ook iedere keer het benodigde HAH voor een wijk. Wat ik nu al vervelend vind aan de "los mee" methode is dat het aantal HAH wat je meekrijgt gebaseert is op een lijst met het totale aantal adressen ZONDER STICKER in je wijk. Door die fluctuatie kom je geregeld HAH tekort, dat moet je dan weer doorgeven, hopen dat ze het corrigeren. Dus welke methode je ook toepast, dat stickergewissel blijft een probleem.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:57 schreef Limbo-lil het volgende:
[..]
Bij mijn wijk is elke twee weken wel ergens een verandering in de stickers, wat je dan ook moet gaan bijhouden, doorgeven, worden weer fouten gemaakt, nee, als ik eerlijk ben ga ik toch voor de methode waar jij slapeloze nachten van krijgt. Ben wel benieuwd hoe je er straks over denkt, als je eraan gewend bent, denk echt dat het je mee gaat vallen.
Zo niet mag je me opknopen hoor![]()
Voor collega's maak ik ook een uitzonderingquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:50 schreef Limbo-lil het volgende:Ongefrankeerde post kom ik eigenlijk nooit tegen, behalve van de week een keer. Reden was wel duidelijk; de moeder van een collega![]()
De enige Sandd-post die bezorgd wordt door de TNT is post voor de postbussen. Daarover zijn afspraken gemaakt, maar in een reguliere postwijk (inclusief zakenwijken waar post wordt besteld op straatnaam) zal je vrijwel nooit concurrentiepost mogen tegenkomen. Mocht je het weer zien, kan je het inderdaad beter mee terug nemenquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:50 schreef Limbo-lil het volgende:
Had laatst idd veel post waar Sandd op stond, dacht al, sinds wanneer bezorgen wij dat?? Eigenlijk suf dat ik dat niet gewoon mee terug heb genomen, soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Ik dacht serieus dat ik weer een afspraak gemist had.
Betekent dat dan dat iedereen daar in principe voor in aanmerking komt? Ik dacht dat zaterdagmedewerkers maar één schaal kenden, maar dat is blijkbaar niet zo dusquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Ze doen het net overkomen alsof je een promotie hebt gemaakt, maar je moet het in feite wel heel bont maken als ze je (bij wijze van disciplinaire maatregel) die verhoging niet geven.
Bij de los achter de hand-methode (wij werken daar al jaren mee), tel ik nooit het aantal adressen af. Ik schat in hoeveel ik nodig denk te hebben en pak zo'n stapeltje mee. Aftellen kost mij te veel tijd en op den duur kan je ook wel een redelijke inschatting maken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als er dan toch eens ten onrecht HAH achter een adres zit vis je dat er tussenuit, en doe je het onderop de stapel. Bij hah los achter de hand pak je de HAH al lopend (je wacht niet tot je voor de deur staat, dat duurt te lang), en moet je ook regelmatig (vaker dan met tussengezet HAH) weer HAH terugstoppen, omdat een adres bij nader inzien toch een sticker heeft.
Zelf heb ik niet heel veel ervaring met drie HAH, daarvoor werk ik niet genoeg op die dagen, maar ik kan me wel wat herinneren van de keren dat ik het gelopen heb. Op zich is het goed te doen als je klein-klein-groot of klein-groot-groot hebt. De HAH kan je dan tijdens het lopen redelijk eenvoudig afpakken van de stapel. Wanneer je met evengrote stukken of enorm verschillende stukken gaat lopen (Gamma - Casema bv.) gaat het fout. Dan kan je niet iedere keer het juiste setje pakken en moet je gaan klooien. AH-Blokker-Gamma is bv. best te doen, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens betwijfel ik dat ik ooit aan 3 HAH los achter de hand ga wennen, laat staan dat ik het fijn ga vinden. Ik vind het 1 HAH los achter de hand wat hier 2 jaar terug werd ingevoerd al niet prettig werken (tenzij het iets kleins is als de AH-folder, die in je jaszak past, zeker als er veel post is, als het waait of als het koud is (gevoelloze vingers) werk het ronduit kut met peren.
Ja, hier is het vooral gokken. Maar na verloop van tijd gaat dat ook wel beter. Heel veel te veel zal je niet snel hebben, aangezien je dan echt verkeerd in zit te schatten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bovendien, hoe moet ik me het voorstellen? Je gaat een rondje lopen. Je diept 1 of 2 bundels post op uit je tassen. Maar dat hah? Zit dat afgeteld achter de bundel? Dat is ook veel werk, want dan moet je toch weer die stickeraantallen bijhouden. Of krijg je gewoon 12 bundels met elk 25 folderpakketjes mee? Waar je dan bij ieder rondje een aantal van moet afpakken (goed gokken, anders kom je tekort of sleep je teveel mee). Het wordt met 1 losse HAH al gauw zo'n troep in m'n tassen, en met 3 wordt dat nog erger. En nu hebben ze wel zo'n HAH-stuurtas bedacht, maar die is van het formaat schoudertas, dat gaat never passen.
Kan dat nou?? We hébben niet eens een regering joh!quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:21 schreef Kaos het volgende:
Ik geloof dat het eventuele HAH volgende week zaterdag van de regering is. Maar op mijn kantoor hebben we het geloof ik niet zaterdag (was wel eerste de bedoeling)
Verder mag ik op 2 januari werken, maar is wel lekker rustig
Tuurlijk hebben we een regering, alleen is die demissionair (en mag dus geen "ingrijpende besluiten" nemen). Al neem ik niet aan dat de regering HAH laat verspreiden, dat lijkt me meer iets voor de overheid.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:03 schreef Limbo-lil het volgende:
[..]
Kan dat nou?? We hébben niet eens een regering joh!![]()
Duh![]()
Spreek voor jezelf. Ik werk nu sinds 1 jaar met 1 hah los achter de hand, en dat is nog steeds niet gewend. En dat "de wijk een beetje kennen" : bij ons heeft vrijwel niemand nog een vaste wijk, dagelijks loop ik weer ergens anders, en dat kan zelfs in de loop van de dag nog wijzigen. Nu schat ik bij ieder rondje in hoeveel HAH ik moet meenemen, maar heel vaak schat ik dan net iets te weinig, zodat ik een stukje straat 2x moet lopen, of schat ik te hoog, waardoor ik onnodig veel meesleep. In elkaar zetten lijkt me wel handig (dan krijg je een soort pakketjes), maar ik geloof niet dat dat mag.quote:Op zondag 31 december 2006 00:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb nooit HAH tussengezet, altijd achter de hand. En dat went heel snel. Meestal zetten we het in elkaar. Als dat niet kan achter elkaar. Kleiner HAH kun je ook tussen je vingers houden, anders de bundels gewoon onder je bundel post leggen. En idd niet afgeteld per straat. Als je de wijk een beetje kent weet je gewoon hoeveel je ongeveer mee moet nemen voor een rondje.
Ja, en ligt dat dan aan de methode of aan jou? Ik denk toch echt het tweede...quote:Op zondag 31 december 2006 12:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik werk nu sinds 1 jaar met 1 hah los achter de hand, en dat is nog steeds niet gewend.
Dus je kan gewoon niet goed schatten? Ik schat altijd teveel, omdat het lopen met wat extra's sneller gaat dan twee keer de huizen bijlangs moeten (of terug naar je fiets moeten)...quote:En dat "de wijk een beetje kennen" : bij ons heeft vrijwel niemand nog een vaste wijk, dagelijks loop ik weer ergens anders, en dat kan zelfs in de loop van de dag nog wijzigen. Nu schat ik bij ieder rondje in hoeveel HAH ik moet meenemen, maar heel vaak schat ik dan net iets te weinig, zodat ik een stukje straat 2x moet lopen, of schat ik te hoog, waardoor ik onnodig veel meesleep. In elkaar zetten lijkt me wel handig (dan krijg je een soort pakketjes), maar ik geloof niet dat dat mag.
Aangezien ik niet de enige ben die het geen fijne methode vind (uitgezonderd met 1 klein HAH-tje los, bijv AH, dat gaat prima) ben ik toch geneigd de methode de schuld te geven.quote:Op zondag 31 december 2006 15:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, en ligt dat dan aan de methode of aan jou? Ik denk toch echt het tweede...
[..]
Dus je kan gewoon niet goed schatten? Ik schat altijd teveel, omdat het lopen met wat extra's sneller gaat dan twee keer de huizen bijlangs moeten (of terug naar je fiets moeten)...
Eventueel gebruik je een schoudertas voor de HAH...
Zou kunnen: het kan ook te maken hebben met de hoge gemiddelde leeftijd op ons kantoor. Meer mensen dus met schouder- pols- en/of rugklachten, en dan is die nieuwe HAH-methode helemaal geen pretje.quote:Op zondag 31 december 2006 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
D'r is hier een heel postkantoor dat zonder al teveel morren deze methode gebruikt... Zullen we hier dan wel onwijs goeie postbodes hebben, zekers...
Ja, als je nooit anders hebt gedaan dan HAH los mee kan ik me dat voorstellen. Maar een primitieve stam in Afrika kan zich ook niet indenken waarom de gemiddelde westerling niet zo kan leven. Waarmee ik niet bedoel dat jullie primitief zijn, maar puur dat doordat je het gewend bent, je niet kan voorstellen hoe 't anders zou moeten.quote:Op maandag 1 januari 2007 11:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik 't er met de colega's over heb snapt ok niemand de problemen rond het HAH achter de hand. Tussenzetten wordt eerder als onlogisch gezien. En ik ben ook resere, loop door de hele stad, van pure achterstandsbuurten tot vilawijken.
Nee... je bedoelt gewoon dat jullie primitief zijn...quote:Op maandag 1 januari 2007 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, als je nooit anders hebt gedaan dan HAH los mee kan ik me dat voorstellen. Maar een primitieve stam in Afrika kan zich ook niet indenken waarom de gemiddelde westerling niet zo kan leven. Waarmee ik niet bedoel dat jullie primitief zijn, maar puur dat doordat je het gewend bent, je niet kan voorstellen hoe 't anders zou moeten.
Nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee... je bedoelt gewoon dat jullie primitief zijn...
Gelukkig heb je het pakket ontvangen, maar ik vind het wel een beetje overdreven om al om 12.00 uur te gaan springen omdat er op een briefje staat dat het pakket de volgende werkdag nog een keer wordt geleverd. Zolang er geen specifiekere bezorgmomenten zijn aangekruist, mag je verwachten dat het zo tussen 9.00 en 17.00 uur geleverd kan worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:57 schreef Wampi het volgende:
en welk nummer is dan het meest zinvol om te bellen, het 020 nummer of het 0800 nummer?
edit: gebeld, ik kan morgen fijn weer de hele dag wachten. best irritant dat er dan op het briefje staat dat ie de volgende werkdag al komt.
Het is een beetje lomp om te veronderstellen dat we niet zouden weten hoe het anders zou kunnen zijn...quote:Op maandag 1 januari 2007 18:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet.
Je moet toch de post controleren... Het pakken van de HAH achter de hand doe je in één beweging als je de post in de bus propt. Dat kost geen drie kwartier (tenzij je een wijk van dik drie uur hebt)quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:41 schreef Troeta het volgende:
idd, met grote HAH er tussengezet kan ik heerlijk het stapeltje post in 1x per brievenbus pakken, scheelt me zo 3 kwartier! Nu moet ik dus 3 kwartier over tijd lopen...tijd die ik niet uitbetaald krijg.
Kunnen jullie wel gezellig wellus/nietussen over wat het handigst is...zolang ik niet betaald krijg voor de tijd die ik werk, werkt voor mij het systeem niet!
Kleine tegenwerping van mijn kant. Je geeft zelf al aan weinig ervaring met tussenzetten te hebben (wel eens de luxe gehad........). Ik doe al 9 jaar niets anders dan tussenzetten, en ik (en mijn collega's) hebben hier zat routine en snelheid in. Dat jij het ooit eens geprobeerd hebt en het niets vond, kan ook door gebrek aan oefening van jouw kant komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is een beetje lomp om te veronderstellen dat we niet zouden weten hoe het anders zou kunnen zijn...
Veel postbodes hebben wel ervaring met het tussenzetten van HAH... Ik heb wel eens die luxe gehad toen ik kon invallen bij een ander codegebied (in de periode dat de zetmachine nog niet volop in gebruik was), maar ik vond het absoluut de tijd niet waard... Het kost binnen gewoon meer tijd dan 'achter de hand' buiten kost. Het loopt wel een pietsie makkelijker, maar het is die tijd gewoon niet waard... Komt bij dat je op die manier sneller geneigd bent om niet alle post te controleren, wat wel van je verwacht wordt.
Met het oog op de toekomst, waarbij er meer binnenwerk is en meer buitenwerk wordt 'uitbesteed' aan postbezorgers, is het niets dan logisch dat het tussenzetten wordt afgekeurd, omdat het daardoor veel langer duurt om wijken voor te bereiden. Dat het in de wijk wat meer tijd kost, is veel makkelijker in te plannen en ik blijf erbij dat het meer tijd kost om het tussen te zetten dan het achter de hand mee te nemen.
We hebben hier altijd al met HAH achter de hand gewerkt... Ik vergelijk echter met de medewerkers die altijd al met het tussenzetten gewerkt hebben. Ik werk dan een paar dagen bij zo'n team en kan zien hoe snel het gaat.. Het is niet dat ik de methode onhandig vind, maar dat ik 'achter de hand' nauwelijks moeilijker vind en die methode gewoon veel minder voorbereidingstijd kost dan tussenzetten. Niet alleen binnen, maar ook bij voorbereiden en wegbrengen samen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kleine tegenwerping van mijn kant. Je geeft zelf al aan weinig ervaring met tussenzetten te hebben (wel eens de luxe gehad........). Ik doe al 9 jaar niets anders dan tussenzetten, en ik (en mijn collega's) hebben hier zat routine en snelheid in. Dat jij het ooit eens geprobeerd hebt en het niets vond, kan ook door gebrek aan oefening van jouw kant komen.
Er wordt lang niet overal met controlekaartjes gewerkt... Eigenlijk is dat enkel een periodieke controle (hier wel, iig).quote:Mijn tweede kritiek betreft het al dan niet controleren van post. Ik dacht dat dit al ondervangen was door die controlekaartjes> Bovendien heb je dit probleem ook met losse HAH, want dan heb je ook mensen die het onderste en grootste poststuk pakken, en het hele zwikkie zo naar binnen gooien.
de toekomst brengt meer voorbereiden van wijken (binnenwerk, dus) door de vaste mensen, omdat je met postbezorgers werkt. Er worden minder wijken weggebracht door postbodes, meer door postbezorgers. Het maakt niet uit als een postbezorger een beetje uitloop heeft in de wijk, omdat er HAH is. (Voor HAH kreeg je trouwens altijd extra tijd). Het is voor een vloeiend verloop veel belangrijker dat de wijken sneller de deur uit zijn en de sorteerkasten vrij zijn voor de volgende wijk.quote:Jouw verhaal over de toekomst klopt ook niet geheel. Op het gehele werkpakket op de vestiging heb je niet ineens meer binnenwerk. Iedere wijk moet worden voorbereid en bezorgd. Waar het eerder om gaat is volgens mij dat die wijken zsm in elkaar gezet moeten worden, en daarna is het het probleem van de postbezorger. Die moet op straat het maar uitzoeken met meerdere bundels op de arm, in de hand en in schoudertassen.
Dat uitloop op straat makkelijker is in te plannen dan uitloop binnen waag ik te betwisten. Als je binnen in tijdnood komt kunnen ze snel een mannetje naast je zetten, kom je op straat tijd tekort dan gaan ze echt niet iemand helemaal naar jouw wijk sturen om twee straatjes van je over te nemen. Bovendien, hoe dan ook ga je op straat met losse HAH langer bezig zijn. Maar je krijgt er geen looptijd bij voor je wijk. Bij ons zijn ze nu ook met nieuwe diensten bezig, en er gaat wel voorbereidingstijd af vanwege het niet hoeven tussenzetten, maar je krijgt er geen seconde looptijd voor terug.
Postbezorgers zijn een bezuinigende maatregel. Ik denk niet dat ze een ingrijpende verandering als HAH achter de hand gaan terugdraaien, omdat de postbezorgers er moeite mee hebben. Hier zijn de meeste postbezorgers trouwens jonge jongens... Die tillen meer post mee dan de vaste medewerkers. Kan zijn dat dat is door de achter de hand methode, maar zelfs dan blijkt dat we het net redden om genoeg postbezorgers te hebben om alles rond te werken.quote:Veel postbezorgers redden het nu al amper binnen de tijd met HAH ertussen. Straks lopen ze met losse HAH, gaat het nog langer duren, en wordt het zwaarder. Zeker nu het buitenwerk steeds meer een zaak van postbezorgers wordt (lees: huisvrouwen en 55-plussers) is dit DE manier om ervoor te zorgen dat ze in no-time gillend weglopen.
De gemiddelde besteller op onze vestiging is een man met kolenschoppen van handen, de gemiddelde postbezorger hier is een heer op leeftijd of een huisvrouw met aanzienlijk kleinere handen dan de gemiddelde man.
En nee: ik ben zelf geen postbezorger, maar ik zie deze ontwikkeling met lede ogen aan. Het kost nu al moeite om die mensen vast te houden, het gaat dan nog lastiger worden.
ik heb ook niet gebeld omdat ik om 12 uur m'n pakket nog niet had. zoals eerder al gemeld had ik een mailtje van apple gehad dat ik moest bellen om een bezorgafspraak te maken. had ik dat mailtje niet gehad, dan had ik ook niet gebeld en netjes gewacht of het pakket gisteren dan wel vandaag bezorgd zou worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:14 schreef Carport het volgende:
[..]
Gelukkig heb je het pakket ontvangen, maar ik vind het wel een beetje overdreven om al om 12.00 uur te gaan springen omdat er op een briefje staat dat het pakket de volgende werkdag nog een keer wordt geleverd. Zolang er geen specifiekere bezorgmomenten zijn aangekruist, mag je verwachten dat het zo tussen 9.00 en 17.00 uur geleverd kan worden.
Mag je het plaatwerk niet achter de kleine post zetten? Dat is totaal nieuw voor mij. En volgens mij wordt de kans op fouten helemaal niet kleiner op die manier. Dan heb je eerst wat HSM post, vervolgens een zooitje plaatwerk, dat gooi je in de bus, denkend dat dat het was, merk je 1 deur verder dat je nog wat HSM-post voor de vorige deur hebt, kan je weer terug. Bovendien is het uitermate betuttelend: ik controleer de post altijd op straat, de wijk met opzet slechter voorbereiden om zo te verzekeren dat ik het op straat controleer is uitermate kinderachtig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
We hebben hier altijd al met HAH achter de hand gewerkt... Ik vergelijk echter met de medewerkers die altijd al met het tussenzetten gewerkt hebben. Ik werk dan een paar dagen bij zo'n team en kan zien hoe snel het gaat.. Het is niet dat ik de methode onhandig vind, maar dat ik 'achter de hand' nauwelijks moeilijker vind en die methode gewoon veel minder voorbereidingstijd kost dan tussenzetten. Niet alleen binnen, maar ook bij voorbereiden en wegbrengen samen.
[..]
Er wordt lang niet overal met controlekaartjes gewerkt... Eigenlijk is dat enkel een periodieke controle (hier wel, iig).
Het in de wijk controleren van de post is ook de reden dat je officieel niet de grote stukken apart achter de kleine stukken mag zetten. Dat argument gaat dus niet op.
[..]
de toekomst brengt meer voorbereiden van wijken (binnenwerk, dus) door de vaste mensen, omdat je met postbezorgers werkt. Er worden minder wijken weggebracht door postbodes, meer door postbezorgers. Het maakt niet uit als een postbezorger een beetje uitloop heeft in de wijk, omdat er HAH is. (Voor HAH kreeg je trouwens altijd extra tijd). Het is voor een vloeiend verloop veel belangrijker dat de wijken sneller de deur uit zijn en de sorteerkasten vrij zijn voor de volgende wijk.
Als iemand er in de wijk wat langer over doet, heeft 'ie daar alleen zichzelf mee... Als iemand lang doet over het voorbereiden van een wijk, heeft degene die de volgende wijk op die kast moet voorbereiden een probleem.
Het is dus makkelijker te plannen en ook in het geval dat je met meerdere wijken op een depot werkt, is de post ook sneller op locatie en kunnen de postbezorgers eerder beginnen. Wij werken hier met negen wijken die tegelijk naar het depot gaan. Enig idee hoelang de postbezorgers op hun post moeten wachten als we hier de HAH tussen de post zouden zetten? En er wordt echt niet twee keer gereden, want dat kost ook een klap geld. En postbodes die wijken voor postbezorgers moeten voorbereiden blijven hier binnen (er is dus geen vertraging doordat iemand uitloop heeft in de wijk).
[..]
Postbezorgers zijn een bezuinigende maatregel. Ik denk niet dat ze een ingrijpende verandering als HAH achter de hand gaan terugdraaien, omdat de postbezorgers er moeite mee hebben. Hier zijn de meeste postbezorgers trouwens jonge jongens... Die tillen meer post mee dan de vaste medewerkers. Kan zijn dat dat is door de achter de hand methode, maar zelfs dan blijkt dat we het net redden om genoeg postbezorgers te hebben om alles rond te werken.
Slordigheid? Of boze opzet?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:09 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb die dag van 6:00u tot 15:30u gewerkt. Ik heb geen pauze genomen, dat doe ik nooit op zaterdag, hooguit voor de gezelligheid. Toen ik de urenuitdraai ging controleren stond er bij 30 december dat ik gewerkt had van 6:30u tot 11:30u. Ik weet écht niet hoe mijn teamcoach daaraan is gekomen. Het is nog vreemder, als je bedenkt dat ik een contract heb van 6 uur en 55 minuten.
Bij ons hangen lijsten waar je iedere dag op invult hoe lang je gewerkt hebt. Die worden bewaard. Ook maakt de TC iedere week een uitdraai van Harmony. Dus die kan je dan vergelijken.quote:We gaan dat zaterdag maar even navragen. Ik ben ook bang dat het eerder is voorgekomen, maar dat kan ik zelf niet meer nagaan. Is er een manier voor om dat bij de teamcoach na te gaan, bijvoorbeeld door vergelijking van afklokbriefjes in combinatie met de urenuitdraai?
Precies, dan zet íe het maar op aanstaande zaterdag die 4 extra uur, onder NBW ofzo........ (= Niet Beschikbaar Werk)quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:44 schreef MadGuy het volgende:
Nee, ik confronteer hem er ook wel mee, volgens mij is het ook wel terug te draaien. Ik denk niet dat het zozeer boze opzet is, maar vooral domme slordigheid. Toch vraag ik me af hoe hij aan deze tijden komt. Heel raar. Zaterdag weet ik meer.
Je hebt gelijk! Maar het wordt bij ons zo vaak verkeerd gebruikt dat ik haast niet meer weet wat het wel is. Er is mij zelfs eens verteld dat het NieuwBouwWijk betekende, dus dat je extra tijd kreeg als er in je wijk werd bijgebouwd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Nee, NBW betekent Noodzakelijk Bijzonder Werk.
jep, maar het is volgens wel de standaardmethode om het plaatwerk zo tussen de kleine stukken te zetten, ipv achter de kleine stukken. Met de komst van de HSM is de controle van de post tijdens het binnenwerk een stuk minder en als je het plaatwerk tussen de kleine stukken zet, ben je minder snel geneigd om kleine stukken ongezien in de bus te kiepen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mag je het plaatwerk niet achter de kleine post zetten? Dat is totaal nieuw voor mij. En volgens mij wordt de kans op fouten helemaal niet kleiner op die manier. Dan heb je eerst wat HSM post, vervolgens een zooitje plaatwerk, dat gooi je in de bus, denkend dat dat het was, merk je 1 deur verder dat je nog wat HSM-post voor de vorige deur hebt, kan je weer terug. Bovendien is het uitermate betuttelend: ik controleer de post altijd op straat, de wijk met opzet slechter voorbereiden om zo te verzekeren dat ik het op straat controleer is uitermate kinderachtig.
Het geeft geen vertraging in het proces als een postbezorger wat uitloopt. En er wordt gerekend op wat uitloop, want volgens mij krijg/kreeg je altijd een beetje extra tijd voor HAH (iets van tien minuten per honderd afzetpunten, ofzo)quote:Je zegt dat het niet uitmaakt als een postbezorger in z'n wijk vanwege HAH uitloopt, en dat íe er igv HAH toch wel extra tijd voor krijgt. Wees je er van bewust dat dit op veel vestigingen niet zo is. Daar krijgt de pbz gewoon de uren die voor z'n wijk staan, of íe het nou redt of niet. Die krijgt echt geen extra tijd omwille van 't HAH.
Het gaat erom dat het binnenwerk zo snel mogelijk gebeurt. Sorteerkasten moeten vrij zijn... Dat van de postbezorgers was gewoon een praktijkvoorbeeld dat volgens mij een redelijk beeld geeft van wat de toekomst brengt. De vaste mensen zullen meer binnenwerk hebben dan buitenwerk en het binnenwerk moet sneller. Zodra er echt volle bak met postbezorgers gewerkt wordt, zal je met situaties komen dat er meerdere wijken tegelijk richting het depot gaan en de wijken dus snel (maar ook met veel wijken tegelijk) weggebracht moeten worden en de postbezorgers dus flinke vertraging krijgen als een enkele wijk achterloopt. HAH tussen de post zetten is daardoor lastiger in het hele proces dan HAH achter de hand, want daar heb je tijdens het voorbereiden van de wijk geen werk van.quote:Je argument dat postbezorgers langer moeten wachten tot hun wijk klaar is als er HAH moet worden tussengezet klopt an sich wel, maar dat suggereert dat men het doet om de postbezorgers van dienst te zijn. Terwijl men daar echt schijt aan heeft. Het gaat er alleen om dat alles nog sneller en goedkoper wordt, omdat de winst anders niet genoeg stijgt (en stijgen doet íe nog steeds). Of het voor de medewerkers nog wel fijn werkt en of de kwaliteit er niet onder lijdt zal die meneer Peter Bakker aan z'n dikke reet roesten.
Er zijn een aantal mensen die bijna alleen binnenwerk doen en de enkele postbode die dan nog binnen moet blijven, wisselt iedere dag....quote:Je geeft aan dat postbodes die voor bezorgers voorbereiden zelf binnen blijven, dus niet in de wijk uitlopen. Jullie weten dat er is afgesproken dat iedere besteller minstens 25% buitenwerk moet hebben? (Tenzij ze er zelf mee instemmen, bijv. 55-plussers)
Die heb ik ook een gehadquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:50 schreef Troeta het volgende:
haha zo een zag ik ook lopen met zo'n klaaroverhesje aan, zat hem helemaal na te staren om te zien wat ie aanhad.
Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:
Ik loop al een tijdje met een probleem,
Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
Ik ben zaterdagpostbode, en heb opzich een best goede band met mijn teamcoach, maar ik vraag mij af of ze er op zitten te wachten, want ze hebben dan iemand in dienst die eigenlijk "half werk" levert.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.
ja als je inderdaad je geld niet verdient met je stem dan zou je het kunnen aankijken, maar ik moet me huur van me appartement ook betalen, en alleen mijn TNT baantje red ik het niet meequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Overigens is mijn ervaring dat, als je door het eerste begin heen bent, je juist een perfecte weerstand hebt van al dat buitenlopen. Dus misschien moet je het nog eens aankijken?
Zijn er toevallig geen buitenwijken die gereden worden met een auto? Mijn wijk bestaat uit een compleet industrie terrein, en een wijk wat alleen maar boerenpost is (auto dus noodzakelijk).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:
Ik loop al een tijdje met een probleem,
Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
Wij hebben ze nog niet. Er zijn nog hele ladingen splinternieuwe rode tassen, en die zijn nog lang niet opgebruikt. En aangezien die dingen jaaaaren meegaan..........quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:33 schreef Dormael het volgende:
Vorige week de nieuwe fietstassen gebruikt en vandaag de oude weer, wat een ramp zijn die nieuwe tassen! Zo stug als wat en nog lang niet zo fijn uitgelubberd als de oude. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooier.
En 20 januari is mijn laatste dag bij de post, snif...
Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
Wat ik vooral hoop is dat die nieuwe tassen minstens zo groot zijn als de oude!
De inhoud komt inderdaad wel overeen maar last-minute proppraktijken kun je vergeten....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.
Wel al gehoord dat het geen pretje is als je die klep tegen je kuit krijgt.
Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.
Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................quote:Vandaag was een belachelijk drukke dag. Drie grote mailings aan fijne post en de HSM's (we hebben er drie staan) verzopen er zowat in. De ochtendbestellingen kwamen pas tegen de tijd dat normaalgesproken de middagbestellingen uit de machine komen. Door wat creatief plannen en wegbrengen (ochtendwijken met meerdere personen wegbrengen, bijvoorbeeld) hebben we de vertraging wat kunnen beperken, maar de mensen konden pas rond half vier met hun middagbestelling de straat op.
Jep, die bundels... De nieuwe fietstassen hebben de breedte van een standaard bundel, dus als het goed is moeten de bundels redelijk klem zitten als je ze in de tas zet. Daardoor kan je meer bundels liggend in de tas leggen, want de staande bundels blijven wel op hun plaats. Ik denk dat de manier van inpakken ongeveer hetzelfde is als bij de oude kleine fietstassen (die aan één stuk). Bij die oude tassen kon je de bundels voor tweederde uit de tas laten steken, omdat ze gewoon klemvast zaten.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:56 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
[..]
Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?
Dat hebben we ook gemerkt. Bijzonder veel reject, bijzonder veel zetfouten van de HSM.quote:Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................
.quote:Wat kunt u binnen het fietsproject aanschaffen?
* Een fiets: hiervoor geldt een maximaal vrijgesteld bedrag van maximaal ¤ 749,00 inclusief BTW (dit is de cataloguswaarde, dus niet de eventuele prijs na een korting of lagere prijs in de aanbieding). Bij een duurdere fiets zal de deelnemer (boven ¤ 749,00) rechtstreeks betalen aan de rijwielhandelaar.
* Een verzekering met een all-risk dekking (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
huh???quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject? Wat heeft TNT Post daar een waardeloze tussenschakel voor in de hand genomen.
- de regeling om deel te nemen aan een fietsproject (aanschaf van een fiets financieel aantrekkelijk maken) is bedoeld om het gebruik van de fiets voor het woon-werkverkeerd te stimuleren.
- het gaat normaal (!) om een maximaal bedrag van ¤ 749 euro voor een fiets en maximaal ¤ 250,= voor accessoires/onderhoudsbeurten.
Hoe is het nu geregeld (even citeren):
[..]
.
U kunt voor de duur van 3 jaar een verzekering afsluiten bij de NFP. Per regio waar u woont verschillen de verzekeringspremies.
* Fietsbonnen voor maximaal ¤ 250,00. (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
Met deze fietscoupons kunt u bijvoorbeeld fietsaccessoires aanschaffen of onderhoudsbeurten laten uitvoeren.
Daarnaast krijg je een korting van 21,7% op de prijs van de fiets (tot maximaal ¤ 749,00) = maximaal ¤ 162,53.
Gaap, ik heb vorig jaar een fiets besteld en een formulier ingevuld met 749 voor de fiets en 250 voor fietsbonnen. Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer) kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht![]()
TNT Post is natuurlijk een te groot bedrijf om gewoon je bonnetje van je fiets (maximaal 749 + 250 te besteden wat betreft vakantie-uren e.d.) in te mogen leveren, maar matig is het wel![]()
Maar iemand hier die op die manier een fiets heeft aangeschaft?![]()
Ikquote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject?
Een ander systeem is er naar mijn weten niet geweest, wel zijn er minstens twee versies van de bestelformulieren in omloop geweest omdat het eerste formulier enkele mogelijkheen mistte.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Klopt, die ¤4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer)
Nee, dat is niet zo.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
...kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht![]()
Ik dusquote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Maar iemand hier die op die manier een fiets heeft aangeschaft?![]()
Ik heb er toch een paar wel uitgekregenquote:Op maandag 8 januari 2007 14:51 schreef Dormael het volgende:
Afgelopen zaterdag zaten er brieven van @Home tussen waar een geluidje in zat. Om gek van te worden, ze waren niet stil te krijgen....Gelukkig had ik mijn mp3 speler mee tijdens het lopen.
Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:30 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik heb er toch een paar wel uitgekregen, werd er ook knettergek van...
zonder succes overigens, want als je ze te hard indrukte bleef het knopje ingedrukt waardoor die constant aan stondquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:07 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.
Ja dat heb ik eens gehad met Tros Kompas. Was erg gezellig. Vooral omdat het een wijk was die ik nog nooit had gelopen én het werk al drie weken deedquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet het ook niet. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik daar heul nog niet op let...![]()
Overigens: Veronica heeft weer iets slims bedacht. Ze willen een aanbieding voor hun tv-gids huis aan huis laten verspreiden, maar omdat het nogal een scherpe aanbieding is, willen ze niet dat het bij mensen wordt bezorgd die al abonnee zijn van Veronica. Dus als je op één adres meerdere afgiftepunten hebt, waarvan er minstens één een Veronica-abonnee is, moet je deze dus overslaan. Grappiger nog, bij bejaardenflats - waar je HAH meestal neer mag leggen op een daarvoor aangewezen plek - moet gewoon in de brievenbussen worden bezorgd. Los meenemen, holadijee.
Ok, dat van die bejaardenflats weet ik eigenlijk niet, want het is geo-bestelling, maar toch...
Volgens mij moet er officieel nu al 44 cent op een standaardbrief zitten en zou je de oude tarieven mogen beporten. Alleen als je dat gaat doen, zullen je medewerkers Porten niet blij wordenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Weet iemand hier heel toevallig tot wanneer onvoldoende frankeren gedoogd wordt? Ivm de nieuwe tarieven.
Maar heb je ook fietsbonnen gekregen t.b.v. aanschaf van accessoires/bekostigen van onderhoudsbeurten? Of heb je alleen een fiets besteld (al dan niet binnen die ¤ 749,=)?quote:Op maandag 8 januari 2007 18:10 schreef Beach het volgende:
[..]
huh???
ik krijg ook die fietsvergoeding van 4.54 maar ik kon er wel van gebruik maken![]()
Gewoon van mn vrije uren af, alleen duurde het wel verdomd lang omdat ik die zooi telkens teruggestuurd kreeg3 maanden en toen pas had ik mn fiets
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:53 schreef Carport het volgende:
Klopt, die ¤ 4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen?quote:Nee, dat is niet zo.
Iedereen die voldoet aan de gestelde eisen (simpelweg: iedereen behalve postbezorgers), heeft recht op deelname. In eerste instantie werd er bij mij ook moeilijk gedaan over die bonnen omdat ik al fietsvergoeding zou hebben. Met de vestigingsmanager valt echter wel het een en ander te regelen. De korting gaat alleen op als je de fiets via het project besteld en niet als je achteraf declareert.
Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijsterquote:Ik dus
Met de korting, afgeschreven van m'n vakantie-uren, zonder extra accesoires.
Wij donderen de te beporten stukken altijd gewoon bij de groepsleider op 't bureau.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:03 schreef MadGuy het volgende:
Lekker laks weer. Het vakje van de porten in de herstelkast ligt ook helemaal niet vol ofzo.
Het is me ooit eens uitgelegd, maar ik kan je helaas niet meer vertellen hoe dat exact zit: ik ben het vergetenquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.
Via het HRSSC heb ik geen fietsbonnen gekregen inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijster![]()
"Goh, heb je niet toevallig nog een (extra) slot/verlichting/... nodig voor een van de "dienstfietsen"?"quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen?Degene hier is niet bepaald op de hoogte.
ai... meestal is de drukte op vrijdag en zaterdag omgekeerd evenredig.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
eitje vandaag
Zoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:31 schreef MadGuy het volgende:
Bluh, helemaal geen zin morgen. Ik heb op het moment wel wat betere dingen te doen...
Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:47 schreef spookygirl het volgende:
Ik was opgeslotenHet hek was dicht toen ik kwam. Vreemd maar ach gebeurd af en toe. Dus ik had em open gemaakt met mn pasje. Naar binnen herstelpost afgehandeld. Loop ik naar buiten weer hek dicht ik denk verdorie. Pas er weer voor gebeurde niks...ehmmm..... Ik collega bellen. Ja kan je naar binnen . Proberen ehmm nee ook niet. Het systeem wat normaal de deur opent knipperde ook niet meer was compleet dood. Gelukkig kwam er een andere collega aan die een telefoonnummer had van een teamleider etc. Op een gegeven moment mijn fiets maar over t hek getild en ik ergens via een oudpapiercontainer t hek overklommen
Stond ook nog iemand met de auto voor t hek...Ik zeg neem dat ding lekker mee naar huis, auto van de zaak
Weet niet hoe ze t opgelost hebben. Alle sleutels liggen in het postkantoor...met telefoonnummers. Wordt ruitje intikken
Not my problem.
Joah! Martin Waardenberg (Gamma reclame en Waardenberg en De Jong), Faas Wilkes (recentelijk overleden), Raemon Sluiter, één van de knakkers van Rooyackers, Kamps en Kamps en Hugo Borst. Voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:
Heeft iemand hier trouwens nog BN'ers in de wijk zitten?
bezorg je ze dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:52 schreef Conflict het volgende:
Beetje slap met de pakketjes, heb er steeds maar 60 ofzo. Ik wil naar de 120, dan houd ik er tenminste een goed salaris aan over.
Je kan ze ook in een sorteercentrum uitsorteren, dat is was ik namelijk doequote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk niet dat hij ze in de sloot gooit...
t was niet afgesloten. Het alarm zat er nog niet op. Ik heb gekeken toen ik de deur uitliep. Er was gewoon een storing met de apparaten die deuren/hekken openen. Er wordt om zaterdag om 17:00 of later afgesloten. Het was kwart voor 3! En mijn fiets stond voor de deur die hadden ze echt wel gezien. Ze moeten de deur in om het alarm erop te gooien.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.
Als je ziet dat het hek dicht is, altijd je fiets (of bij gebrek aan een fiets iets anders duidelijk zichtbaars... een jas, ofzo) buiten het hek zetten (en in het zicht). Dan kan degene die aan het afsluiten is, zien dat er nog iemand binnen is.
Maar ik heb ook wel eens met de klepauto voor een gesloten hek gestaan. Collega gebeld en overlegd dat ik de auto meer naar huis kon nemen, om hem de zondag erna even langs te brengen (zondag is buslichting, dus dan is er 's middags iemand aanwezig)
De sleutels om het postkantoor handmatig te openen en de hekken van het postkantoor. Er is handbediening dmv een sleutel, maar ja als die binnen ligt met een electrische storing in je apparareten die deur ontgrendelen heb je er niet zoveel aan. Telefoonnummers van collega's en van de storingsdiensten. Niemand heeft dat in zn telefoon. Mijn teamleider heb ik niet gezien alleen de andere. Die zei ja ehmm dit hoort niet. Goh echt joh je meent tquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:
ik had die auto ook gewoon meegenomen hoor! Hier is de poort altijd om 1700 gesloten. Wat had die teamleider te melden dan? Ik snap alleen niet wat je nu met dat laatste bedoelt, alle sleutens van wie (met telnr's) liggen in het postkantoor?
En het was lekker vlot vandaag ja!
Heeft iemand hier trouwens nog BN'ers in de wijk zitten?
Niet eerder de straat op, gewoon meer lopen voorbereiden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:26 schreef gomin het volgende:
I don not think so. Ja, die postbodes zijn eerder de straat op. Mogen die straks ook zeker terug in hun uren ?
Wat houdt die dienst in, koffie zetten en poetsen ofzo?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:54 schreef gr8w8 het volgende:
Joepie. Ik heb de kantine weer in mijn dienst. Die begint om 7:30. De eerste beginnen om 5:30. Dat wordt eerst weer twintig keer uitleggen dat ik echt niet eerder kom alleen omdat ze een bakje koffie willen om vervolgens te gaan zitten wachten op m'n bakjes.![]()
Bij ons hadden ze ook een zieke. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg dat ik al andere plannen had.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net gebeld, ze hebben een zieke. Goh Martijn, wil je die wijk wegbrengen... Eeeeh okeee
Uhu, weer veilig thuis. 2 huizen verder werd er effe een kas van het dakterras geblazen. Hatsee.quote:
Is het ook. Ik geloof niet dat de postbezorging hier is gestaakt door storm, wel door ijzel (al heb ik dat zelf nog niet meegemaakt... Wij kregen gewoon van die springveren die je onder de schoenen bindt, zodat je op ijzel kan blijven lopen).quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:18 schreef MadGuy het volgende:
IJzel is ook zo'n gruwel. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan storm.
Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:21 schreef Dormael het volgende:
Mijn kledingpakket gaat aanstaande week retour, niet omdat de kleding niet past maar omdat ik er niet meer werk vanaf vandaag......
Op mijn laatste dag vandaag toch even de oude vertrouwde fietstassen gebruikt....over die nieuwe wil ik het niet hebben ha ha. Waaide het in de rest van NL ook zo hard? Gelukkig had ik volle tassen wind mee en lege tassen tegen de wind in.
Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:00 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?
Ik heb ook half december 6 broeken teruggestuurd, en pas gisteren waren ze op de site van de ID-CF verwerkt als zijnde retour ontvangen. Toch maar eens bellen, want ik loop nu nog steeds in die oude PTT-broek, en daar vallen de gaten nu in.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.
Sinterklaashof in Nuenen, daar moet het naartoe.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef Carport het volgende:
Die brieven vind je eigenlijk alleen in de brievenbus en vind je dus nog wel eens op het sorteercentrum. In de Sinterklaas-periode heb ik ook wel eens een brief aan Sinterklaas uit de brievenbus gevist
Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...quote:Op zondag 21 januari 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Met ingang van dit jaar zijn we helaas de Elsevier en de Intermediair kwijtgeraakt aan Sandd. Ik las ook dat de mensen van Sandd niet meer per poststuk betaald werden (anders verdienden ze teveel) maar per adres. Dus heb je 5 brieven voor een bepaald adres, dan krijg je evenveel als voor 1 brief. Terwijl je wel meer sorteerwerk hebt. Onbegrijpelijk dat mensen zich nog lenen voor dat werk. Het werk wordt steeds meer, en de betaling steeds slechter. Die Sandd-bezorgers kunnen toch beter postbezorger of zaterdagkracht worden? Dan krijg je tenminste nog loon doorbetaald als je met vakantie bent, en vakantiegeld, en doorbetaling tijdens ziekte.
Intermediair is niet de enige die terugkwam nadat de concerrentie de zaak weer eens verknalde.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...
quote:alle zegels bestaan uit :
0,39 zegels zonder gom(afgeweekt)
0,05 nieuwe zegel zo van het postkantoor
totaal 0,44 dat is tegenwoordig vanaf 1 januari het bedrag voor het vertsuren van post van 0-20 gram
ik verkoop ze per 50 stuks of per 100
normaal geproken kost dit 44 euro/100stuks
u bespaart dus mooi 14 euro op 100 zegels.
grotere afname mogelijk!!!!!
interesse , mail mij maar hoeveel zegels u wilt.
(zoekwoorden) frankeerwaarde , frankeergeldig , afgeweekt , postzegels , frankeerzegels
Om daar een handeltje in te beginnen moet je wel echt crisis veel post krijgen. Heb je eindelijk een ongestempelde zegel voor je klantjes, staat er een penstreep doorheen hahahaquote:
Misschien is het lokaal. Net als sommige VBG's ook HAH van Blokker hebben, en andere nooit. Wel opvallend is dat er altijd veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven aan het kwijtraken van klanten, maar nooit aan hun terugkomst. Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:45 schreef Limbo-lil het volgende:
Waarom had ik gisteren de Elsevier nog ertussen?
Gaat dat pas op een latere datum in of zijn ze nu alweer terug?
Zaterdagbesteller VBG Rijswijk welkom
Was dat niet gewoon een tijdelijke proef? Dat is tenminste wat ik toen begreep.quote:Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.
Niet als je geen nabrengadressen hebt, want de binnentassen mogen bij lange na niet zo vol als gewone fietstassen. En normaal nemen ze regelmatig twee wijken in één keer mee. Dat gaat niet als je met binnentassen werkt, want de wijken gaan apart in binnentassen.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:42 schreef Troeta het volgende:
Die binnentassen zijn toch juist handig?
Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houdenquote:Op zondag 28 januari 2007 21:14 schreef Carport het volgende:
Dat mag officieel niet
Alle post moet in binnenzakken worden gedaan.
Die binnentassen mogen dan wel niet net zo praktisch zijn als de oude fietstassen, maar er komt een stukje arbowet bij kijken: de tassen mogelijk namelijk niet meer dan 20-25 kilogram wegen. Dat gewicht werd regelmatig overschreden wanneer de post in de rode tassen werd gestouwd.
We hebben in die woonwijk alleen een centraal (nou ja, niet echt centraal) depot. Dus de postbezorgers moeten in de huidige situatie terug naar het depot fietsen om hun tassen bij te vullen. Je bent in de achterste loopwijken vrolijk twintig minuten onderweg voordat je weer met je wijk verder kan.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:21 schreef Troeta het volgende:
Maar hij heeft het nu toch over die grijze tasjes die je in de fietstas moet doen?
Als je toch geen steunpunt hebt en dus terug moet naar kantoor, waarom doe je ze dan in de binnentassen?
Of past de post niet in de nieuwe fietstassen, is dat het probleem.
Ik vind het ook onzin. Onze luxe, rode tassen... gebouwd om zeker zeven jaar mee te gaan. Hardstikke duur, ook nog eens.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houden![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:27 schreef Carport het volgende:
Ja, binnenzakken zijn die grijze tassen (alhoewel ze ook in andere kleuren beschikbaar zijn) inderdaad. [afbeelding]
Het is alleen nieuw dat alle post in die tassen gedaan moet worden. Doordat de tassen niet al te groot zijn, wordt het lastiger (maar niet onmogelijk) om te veel post mee te nemen
Dat was ook met de oude zakjes niet nodig. Wat je moet doen is de wijk in loopvolgorde afbundelen en meteen iedere bundel in het zakje doen (dus niet het lijstje aanhouden, want die laat je in omgekeerde volgorde afbundelen). Als het zakje klaar is, zit de bundel die je als laatste loopt bovenin. Als je je zakjes gaat uitpakken pak je de bovenste bundel (die je het laatste loopt) en doet die gelijk in je tas. Op die manier is de inhoud van je zakje in 2 minuten in je tassen over te hevelen, zonder dat je ze eerst via een tussenstap op de stoep moet rangschikken. Natuurlijk moet je het zakje wel strak boven de bovenste bundel dichtknopen zodat ze niet tijdens het transport kunnen verschuiven.quote:Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:
Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
[..]
jep, maar dat kwam niet zovaak voor... en zelfs als het een keer nodig was, konden ze vaak gelijk hun tweede wijk in de tas gooien.quote:Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:
Maar hoe werd het eerst gedaan dan? Als je zowiezo steunpuntzakken moet gebruiken moest er hiervoor toch ook heen en weer gefietst worden?
Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om de grijze tassen te gebruiken ipv de postzakjes.
Ok, ze zijn misschien wat kleiner, maar een bundeltje bovenop binden kan altijd nog toch
Of je doet de post in 3 binnentassen en haalt de post er bij je steunpunt weer uit, vouw je de tasjes weer op en doe je je bundels in je gewone fietstassen
Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
[..]
Hier hebben ze gewoon een pallet vol tassen neergezet. Gaat niet op naam, ofzo.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:24 schreef Limbo-lil het volgende:
Bij ons hebben nu de postbodes nieuwe tassen. Als ik op het gevloek af ga, kan ik alleen maar hopen dat de tassen bij mij net zo lang duren als de kleding....
De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Bij ons gelukkig nog steeds de oude vertrouwde rode tassen![]()
Ik snap echt niet waarom ze nou niet gewoon de ouwe tassen opnieuw in het oranje maken...
Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 02:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.
Het is nogal een investering om alle postbodes van nieuwe leren tassen te voorzien. Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop.
daarom zei ik ook "Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop."...quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
[..]
Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.
Die oude schipperstrui was heerlijk. Kon je gewoon zonder jas dragen, midden in de winter.quote:Maar die sweater is een geweldig ding, dat moet ik toegeven. Warmer dan zo'n polo, maar niet zo bloedheet en jeukerig als die scheerwollen truien.
Dat klopt. Ik had aanvankelijk een 247 ontvangen. Waarom weet ik niet: die 2 staat voor extra lang lang, en ik ben 1.75. Bovendien was hij erg krap. Ik heb toen gevraagd om een 048, dus maat 48 maar met een "normale" lengte. Die blijkt nog steeds te lang, dus ik ga maar vragen om een kortere. Dat is dan de 148, denk ik.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:12 schreef Carport het volgende:
Er is wel een mogelijkheid om ook de lengte en breedte aan te passen. Dat was iets met de bestelcodes van de kleding. Stel dat 322 een standaard pantalon is, dan is 342 een bredere pantalon en 324 een langere. 344 zou dan een extra brede, lange pantalon zijn. Maargoed, dat weet ik niet helemaal meer
Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef Beach het volgende:
Godver zit ik nu al 4 uur te wachten op mn pakje, hoor ik een busje en zit er een kennisgeving in mn bus![]()
Van je collega's moet je het maar hebben![]()
Zeker dat ik morgen ff bel.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.
Collega of niet, als je zo met je klanten omgaat, moet je gewoon op je flikker krijgen.
Gelukkig wel. En eigenlijk zouden al die Sandd-bezorgers ook massaal in actie moeten komen. Ik heb eens opgezocht hoe het juridisch in elkaar steekt. Sandd-bezorgers hebben geen arbeidsovereenkomst maar een overeenkomst tot aanneming van werk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch beweegt er al iets. In de 2e Kamer is nu ook al het probleem van de lonen van de Sandd en Selektmail bezorgers aangekaart, o.a. de oneerlijke concurrentie door de brakke betaling van de concurrentie.
Als je lang genoeg wacht, donderen die letters van zelf eraf. Ik heb al bijna een jas met TN. Pos. eropquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:38 schreef Myers het volgende:
Denk je dat ze die binnenjas, dus die je van de grotere winterjas los kan ritsen, ook gewoon in het zwart maken? Ik vind die jas echt cool en zou er graag eentje in het zwart willen hebben. Dus ook zonder al die TNT teksten erop.
Ik werk ook op zo'n vestiging. De "catering" bestaat uit 1 Bravilator koffiezetapparaat, een koelkast (inhoud zelf mee te nemen) en een magnetron. We hebben wel een Coca Cola automaat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef zjroentje het volgende:
Wij hebben bij ons niet eens catering op het kantoor.
Wij moeten het met een altijd lege koelkast en een koffiezetappartaat uit het jaar soepvis doen.
Ik heb het niet eens gemistquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
Viel te verwachten.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
Hier ook. Iedere dag minstens 24 uur, en dat voor een kleine vestiging. Zelfs maandag moest er een wijk worden opgedeeld. En morgen (op de meestal behoorlijk drukke zaterdag) 16 uur inkrimpen. Ik heb vrij morgen, dus dat scheelt alvast 8 uur, zei ik tegen de planner, maar zo werkte het kennelijk niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens gemist![]()
Maar het is nog steeds erg weinig postWeer 'lekker' uren inleveren volgende week.
niemand?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:34 schreef Marc1711 het volgende:
tvp
Ik heb mezelf aangemeld als postbezorger in breda, meer mensen die hier werken?
JDude werkte in Breda, maar die is inmiddels weg bij de postquote:
Wij dinsdag waarschijnlijkquote:Op zondag 11 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
Gister hadden we alvast de stembriefjes....
En het was koud! Ik had een fietswijk en kon bijna niet meer lopen toen ik klaar was... zo stijf als een plank.
Ik schrijf met bloed, geen pen of vakje nodig dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Alleen vraag ik me af waarom er geen pennenvakje op de jas zit.
Daarom zitten er 45 zakken op ofzoquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Alleen vraag ik me af waarom er geen pennenvakje op de jas zit.
Nieuwe meenemen dan maar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:42 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Alleen met een slijptol. Als de TNT een beveiliging op een fietstas zet doen ze dat wel goed natuurlijk
En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....quote:
Rene en Martin breken hem wel los.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:57 schreef Dormael het volgende:
[..]
En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....![]()
Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:28 schreef Limbo-lil het volgende:
Ruilen voor een kerstpakket???
Dat gebeurde bij ons al tijd al, dus daar ben ik aan gewend. Maar ik heb in mijn korte postale loopbaan al 5 teamcoaches voorbij zien komen, en ze hadden allemaal hun goede en slechte kanten. Maar deze man heeft nog geen enkele goede kant laten zien. Hij kan niet plannen, maakt grove fouten in de urenadministratie (ik was recent een complete dag "kwijt") waarvoor hij zich niet eens verontschuldigt, hij kan niet met medewerkers omgaan (hij gaat ze uit de weg: hij is er al weinig, en als hij er is sluit hij zich op in z'n kantoortje, en hij gaat ook naar huis om te lunchen: stel je voor dat ie bij ons in de kantine moet zitten!), verwacht wel dat wij ons uit de naad werken voor het bedrijf maar heeft niets voor ons over (wil je een dag vrij dan is het gelijk zuchten en steunen), en van communiceren heeft hij ook nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:48 schreef MadGuy het volgende:
Hou maar, K-I, wij hebben er eentje die constant in de planning zit te kutten zodat niemand echt weet waar-ie aan toe is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |