abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45536276
Droog gehouden vandaag.

Teringirritant verjaardagskaartje vandaag zeg, zo'n geluidskaart als je 'm open klapt. Maar dat ding sprong dus ineens aan, en ging niet meer uit.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45536289
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:00 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?
Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45537052
Dat van die broeken verklaard misschien ook waarom ik nog niks gehoord heb

Overigens had ik het nog even opgezocht van dat beporten als er nog het oude tarief wordt gebruikt: vanaf 1 februari worden dergelijke stukken pas beport. Tot die tijd worden de oude tarieven nog getolereerd
pi_45538347
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:03 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ving vandaag iets op dat die broeken niet meer geleverd worden, en dat er nieuwe komen.
Ik heb ook half december 6 broeken teruggestuurd, en pas gisteren waren ze op de site van de ID-CF verwerkt als zijnde retour ontvangen. Toch maar eens bellen, want ik loop nu nog steeds in die oude PTT-broek, en daar vallen de gaten nu in.

Ondanks de redelijke drukte (voor m'n ochtendwijk 3 rode en 8 blauwe bakken, en heel veel dikke thuiszorgboekies) was ik redelijk op tijd klaar.

En als het goed is krijg ik per 1 maart een bescheiden contractverhoginkje en ga ik naar 7.30! Qua geld zal ik er niet zoveel van merken, want ik werkte altijd al zo lang op zaterdag (mijn dienst is groter dan m'n contract), maar nu krijg ik die uren dus ook uitbetaald als ik verlof heb!

En per 01/01/07 een klein loonsverhoginkje, ik krijg nu maar liefst EUR 10,17 per uur! Er loopt hier ook een postbezorger van 16, die krijgt iets van EUR 2! En hij werkt maar 3 uur per week, dus ik zal 'm toch maar 'ns tippen dat íe beter zaterdagkracht kan worden!

En, met de kerst lekker 130 (!!) meeruren gedraaid! Loonstrookje al gehad, maar het geld helaas nog niet.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_45542427
Ik heb wel gewoon een broek terug gehad. Eén slechts, die afritsbroek. Is dat nog wat, dadelijk met die vrieskou?
pi_45555729
ik ben van 8.20 naar 8.26 gegaan

oh en ik heb pas een keer een muntstuk van 5 cent naast een postzegel van 39 cent geplakt gezien
mensen willen blijkbaar dat hun brief aankomt met de nieuwe tarieven
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 21 januari 2007 @ 12:55:07 #207
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45555872
Een muntstuk?
pi_45555926
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:55 schreef MadGuy het volgende:
Een muntstuk?
ja met plakband
pi_45556000
Ik heb wel eens een mooie pentekening van iemand gezien als postzegel. Hij of zij had geprobeerd de koningin na te tekenen

Nog een andere leuke tekst op een envelop (in kinderhandschrift):
"Beste postbodes, deze brief is voor mijn vriendin, maar ik weet haar postcode niet. Ze woont op de [straat+plaatsnaam]. Zouden jullie deze toch willen bezorgen. Alvast heel erg bedankt voor het bezorgen!"

Of deze vakantiekaart die voor mij was:
Aan: "Carport"
Werkt bij de TPG in [plaatsnaam]
Holland
Aangekomen

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 21-01-2007 14:14:12 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 13:03:08 #210
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45556139
Wie heeft er wel eens een brief aan God in handen gekregen? Ik geloof dat je die tegenwoordig naar de EO moet doorsturen.
pi_45558577
Die brieven vind je eigenlijk alleen in de brievenbus en vind je dus nog wel eens op het sorteercentrum. In de Sinterklaas-periode heb ik ook wel eens een brief aan Sinterklaas uit de brievenbus gevist
pi_45560295
Met ingang van dit jaar zijn we helaas de Elsevier en de Intermediair kwijtgeraakt aan Sandd. Ik las ook dat de mensen van Sandd niet meer per poststuk betaald werden (anders verdienden ze teveel ) maar per adres. Dus heb je 5 brieven voor een bepaald adres, dan krijg je evenveel als voor 1 brief. Terwijl je wel meer sorteerwerk hebt. Onbegrijpelijk dat mensen zich nog lenen voor dat werk. Het werk wordt steeds meer, en de betaling steeds slechter. Die Sandd-bezorgers kunnen toch beter postbezorger of zaterdagkracht worden? Dan krijg je tenminste nog loon doorbetaald als je met vakantie bent, en vakantiegeld, en doorbetaling tijdens ziekte.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_45561458
De power unlimited is ook al weg, kwam vrijdag zon snuiter van sandd terwijl ik hem op zaterdag in mn eigen bus wil doen
  FOK!Fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 23:17:11 #214
73911 ultra_ivo
pi_45585696
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef Carport het volgende:
Die brieven vind je eigenlijk alleen in de brievenbus en vind je dus nog wel eens op het sorteercentrum. In de Sinterklaas-periode heb ik ook wel eens een brief aan Sinterklaas uit de brievenbus gevist
Sinterklaashof in Nuenen, daar moet het naartoe.
pi_45604849
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Met ingang van dit jaar zijn we helaas de Elsevier en de Intermediair kwijtgeraakt aan Sandd. Ik las ook dat de mensen van Sandd niet meer per poststuk betaald werden (anders verdienden ze teveel ) maar per adres. Dus heb je 5 brieven voor een bepaald adres, dan krijg je evenveel als voor 1 brief. Terwijl je wel meer sorteerwerk hebt. Onbegrijpelijk dat mensen zich nog lenen voor dat werk. Het werk wordt steeds meer, en de betaling steeds slechter. Die Sandd-bezorgers kunnen toch beter postbezorger of zaterdagkracht worden? Dan krijg je tenminste nog loon doorbetaald als je met vakantie bent, en vakantiegeld, en doorbetaling tijdens ziekte.
Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...
pi_45605102
Vandaag weer een "ouderwets" dagje posten! Dat wil zeggen: redelijk druk, een zeer slechte planning, en een hoop zieken!
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 januari 2007 @ 18:57:02 #217
73911 ultra_ivo
pi_45605430
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Intermediair is wel vaker weggeweest en kwam altijd weer met hangende pootjes terug, bij mijn weten...
Intermediair is niet de enige die terugkwam nadat de concerrentie de zaak weer eens verknalde.
Zodadelijk maar weer naar Den Bosch. Dit keer meerijden vanaf de gewone werplek, scheelt toch wat fietsen.
pi_45617536
quote:
alle zegels bestaan uit :

0,39 zegels zonder gom(afgeweekt)
0,05 nieuwe zegel zo van het postkantoor

totaal 0,44 dat is tegenwoordig vanaf 1 januari het bedrag voor het vertsuren van post van 0-20 gram

ik verkoop ze per 50 stuks of per 100

normaal geproken kost dit 44 euro/100stuks

u bespaart dus mooi 14 euro op 100 zegels.

grotere afname mogelijk!!!!!

interesse , mail mij maar hoeveel zegels u wilt.

(zoekwoorden) frankeerwaarde , frankeergeldig , afgeweekt , postzegels , frankeerzegels

Humor.
pi_45646264
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:49 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Humor.
Om daar een handeltje in te beginnen moet je wel echt crisis veel post krijgen. Heb je eindelijk een ongestempelde zegel voor je klantjes, staat er een penstreep doorheen hahaha
pi_45680391
En dan te bedenken dat er inderdaad mensen zijn die van grote bedrijven alle opengescheurde enveloppen krijgen waarvan ze dan de postzegels afweken. De hoeveelheden postzegels die dan ongestempeld blijken te zijn, zijn erg groot
pi_45680790
Ik wil niet zeggen dat ik ze er allemaal uitvis, maar ik maak ze meestal wel ongeldig. Vooral maandag is het vaak raak.
pi_45713494
Ik let er zelf eigenlijk nooit op of die postzegels nou wel of niet gestempeld zijn

BTW: Zaterdagbesteller VBG Rijswijk meldt zich
pi_45720461
Waarom had ik gisteren de Elsevier nog ertussen?
Gaat dat pas op een latere datum in of zijn ze nu alweer terug?

Zaterdagbesteller VBG Rijswijk welkom
pi_45720925
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:45 schreef Limbo-lil het volgende:
Waarom had ik gisteren de Elsevier nog ertussen?
Gaat dat pas op een latere datum in of zijn ze nu alweer terug?

Zaterdagbesteller VBG Rijswijk welkom
Misschien is het lokaal. Net als sommige VBG's ook HAH van Blokker hebben, en andere nooit. Wel opvallend is dat er altijd veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven aan het kwijtraken van klanten, maar nooit aan hun terugkomst. Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.

En toen we een jaar ofzo geleden ineens de complete Media Express erbij kregen (Donald Duck, Libelle, Margriet, Tina, Tip, diverse woonbladen) werd daar ook met geen woord over gerept.

Het is gewoon een truc. Iedere keer als we een klant verliezen moet er weer tijd van die wijken, maar als je klanten terugwint krijg je er geen minuut extra bij. Zo ook met die Media Expresse. Geen minuut erbij gehad, en ik weet zeker dat als we ze tzt weer zouden verliezen dat er wel ineens weer tijd van je wijk afgaat.

En volgens mij hadden we gisteren ineens weer dat boekje van National Geographic. Die waren toch ook weg?
pi_45732214
Volgens mij is er al een deel van die Media Expresse weg... M'n Power Unlimited kwam ook opeens vrijdag
  Redactie Frontpage zaterdag 27 januari 2007 @ 19:23:33 #226
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45732924
quote:
Zo lopen wij sinds een tijdje alweer met Gamma-hah, terwijl die eerder vorig jaar naar VSP was gegaan.
Was dat niet gewoon een tijdelijke proef? Dat is tenminste wat ik toen begreep.
pi_45733018
Vandaag moest ik toch maar die nieuwe fietstassen op mijn toffe rode kronan zetten. Vloekt als 'n tierelier en helemaal in combinatie met m'n blauwe kuiten...

Ik was even vergeten dat ze wat breder zijn. Een keer zowat omgelazerd bij het opstappen en een keer met een van de tassen achter een grote big-bag met zand blijven hangen... 'k schrok me kapot, man.

oh... en de eerste dag met binnentassen werken. De postbezorgers waren not amused (helemaal omdat er in die woonwijk geen nabrengadressen geregeld zijn, maar alles nog vanuit het depot gaat)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45761558
Die binnentassen zijn toch juist handig?
pi_45762275
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:42 schreef Troeta het volgende:
Die binnentassen zijn toch juist handig?
Niet als je geen nabrengadressen hebt, want de binnentassen mogen bij lange na niet zo vol als gewone fietstassen. En normaal nemen ze regelmatig twee wijken in één keer mee. Dat gaat niet als je met binnentassen werkt, want de wijken gaan apart in binnentassen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45770077
Dan doe je het toch niet in de binnentas maar gewoon in de fietstas?
pi_45770871
Dat mag officieel niet
Alle post moet in binnenzakken worden gedaan.

Die binnentassen mogen dan wel niet net zo praktisch zijn als de oude fietstassen, maar er komt een stukje arbowet bij kijken: de tassen mogelijk namelijk niet meer dan 20-25 kilogram wegen. Dat gewicht werd regelmatig overschreden wanneer de post in de rode tassen werd gestouwd.
pi_45771174
Maar hij heeft het nu toch over die grijze tasjes die je in de fietstas moet doen?

Als je toch geen steunpunt hebt en dus terug moet naar kantoor, waarom doe je ze dan in de binnentassen?
Of past de post niet in de nieuwe fietstassen, is dat het probleem.
pi_45771485
Ja, binnenzakken zijn die grijze tassen (alhoewel ze ook in andere kleuren beschikbaar zijn) inderdaad.

Het is alleen nieuw dat alle post in die tassen gedaan moet worden. Doordat de tassen niet al te groot zijn, wordt het lastiger (maar niet onmogelijk) om te veel post mee te nemen
  Redactie Frontpage zondag 28 januari 2007 @ 21:49:01 #234
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45772514
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:14 schreef Carport het volgende:
Dat mag officieel niet
Alle post moet in binnenzakken worden gedaan.

Die binnentassen mogen dan wel niet net zo praktisch zijn als de oude fietstassen, maar er komt een stukje arbowet bij kijken: de tassen mogelijk namelijk niet meer dan 20-25 kilogram wegen. Dat gewicht werd regelmatig overschreden wanneer de post in de rode tassen werd gestouwd.
Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houden
pi_45775880
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:21 schreef Troeta het volgende:
Maar hij heeft het nu toch over die grijze tasjes die je in de fietstas moet doen?

Als je toch geen steunpunt hebt en dus terug moet naar kantoor, waarom doe je ze dan in de binnentassen?
Of past de post niet in de nieuwe fietstassen, is dat het probleem.
We hebben in die woonwijk alleen een centraal (nou ja, niet echt centraal) depot. Dus de postbezorgers moeten in de huidige situatie terug naar het depot fietsen om hun tassen bij te vullen. Je bent in de achterste loopwijken vrolijk twintig minuten onderweg voordat je weer met je wijk verder kan.
We werken met binnentassen omdat de baas dat wil hebben (het wordt immers de standaard methode), maar omdat er dus nog geen steunpunten (nabrengadressen) in de wijk zijn, loopt het dus spaak...

Gisteren moesten we ze gebruiken, maar het zal me niets verbazen als dat voorlopig de enige dag is, tot het moment dat er voldoende steunpunten in de wijken gevonden zijn. Of dat ze er voor kiezen om de extra tijd van het fietsen van en naar het depot, uit te betalen.
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Een reden temeer om de oldskool rode tassen nog maar even d'r op te houden
Ik vind het ook onzin. Onze luxe, rode tassen... gebouwd om zeker zeven jaar mee te gaan. Hardstikke duur, ook nog eens.

En nu wordt alles vervangen door goedkope, Chinese meuk waar je al scheuren in trekt zodra je de tassen uit de doos haalt en uit elkaar vouwt. En dan heb ik het nog niet eens over hoe] onhandig het is als je zulke stugge tassen hebt. Je komt er om de haverklap tegenaan met je kuiten. Je kan niet meer tussen auto's door. Je moet ontzettend goed oppassen bij die paaltjes die je wel in het midden van fietspaden vindt..As je ergens achter blijft haken, blijf je ook daadwerkelijk haken en sta je gelijk stil (of je gaat op je plaat)... bij die oude fietstassen was het enkel een kwestie van schampen. En die zijkleppen zitten de hele tijd in de weg. Als ze naar buiten steken, klap je er met je kuiten tegenaan, als ze naar binnen steken, zitten ze in de weg als je (zittend op je fiets) een bundel wil pakken.

En dan de hoeveelheid ruimte die die tassen innemen in het fietsenhok... het was al vol, maar moet je nu eens kijken... En hier in Assen hebben we tijdelijk een loopbrug waar fietsgeulen in zijn aangebracht aan de zijkant. Denk je dat je met die fietstassen je achterwiel in die geul krijgt, zonder aan de spijlen van de trapleuning te blijven hangen? Niet, dus.

Ik had geen zin om om te fietsen (4 km om! als je de krant mag geloven), dus heb ik m'n fiets maar op de schouder genomen... En even voor de duidelijkheid: ik heb dus een kronan. Een oorspronkelijk Zweedse legerfiets die blijkbaar door een halve Neanderthaler uit een brok ijzer gebikt is... zwaar!

Op de weg naar beneden kon ik 'm gelukkig gewoon over de treden laten stuiteren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 28-01-2007 23:23:00 ]
pi_45780214
Maar hoe werd het eerst gedaan dan? Als je zowiezo steunpuntzakken moet gebruiken moest er hiervoor toch ook heen en weer gefietst worden?
Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om de grijze tassen te gebruiken ipv de postzakjes.
Ok, ze zijn misschien wat kleiner, maar een bundeltje bovenop binden kan altijd nog toch
Of je doet de post in 3 binnentassen en haalt de post er bij je steunpunt weer uit, vouw je de tasjes weer op en doe je je bundels in je gewone fietstassen
Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:27 schreef Carport het volgende:
Ja, binnenzakken zijn die grijze tassen (alhoewel ze ook in andere kleuren beschikbaar zijn) inderdaad. [afbeelding]

Het is alleen nieuw dat alle post in die tassen gedaan moet worden. Doordat de tassen niet al te groot zijn, wordt het lastiger (maar niet onmogelijk) om te veel post mee te nemen
pi_45783181
quote:
Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:

Wij gebruikten deze binnentassen al een hele tijd, maar nu zijn de bruine postzakjes ook weggehaald idd, ik vind het geen probleem, hou er niet zo van om op de stoep al mn bundels op een rijtje te leggen en weer in de tassen te doen.
[..]
Dat was ook met de oude zakjes niet nodig. Wat je moet doen is de wijk in loopvolgorde afbundelen en meteen iedere bundel in het zakje doen (dus niet het lijstje aanhouden, want die laat je in omgekeerde volgorde afbundelen). Als het zakje klaar is, zit de bundel die je als laatste loopt bovenin. Als je je zakjes gaat uitpakken pak je de bovenste bundel (die je het laatste loopt) en doet die gelijk in je tas. Op die manier is de inhoud van je zakje in 2 minuten in je tassen over te hevelen, zonder dat je ze eerst via een tussenstap op de stoep moet rangschikken. Natuurlijk moet je het zakje wel strak boven de bovenste bundel dichtknopen zodat ze niet tijdens het transport kunnen verschuiven.

Het is me al vaak opgevallen dat mensen die hier al 30 jaar werken nog steeds de zakjes inpakken alsof het tassen zijn. Als je nou het zakje met post en al in je tas zou planten, dan zouden de bundels in de goede volgorde zitten, maar ze zitten nu dus precies omgekeerd! Die grijze tassen zijn trouwens ook een ramp. Misschien komt het omdat wij nog oude rode buitentassen hebben, maar het is bijna onmogelijk om een grijze tas met inhoud in een rode te tillen. Zeker als ze zijn ingepakt alsof het een rode tas is, krijg je het er echt niet in. Je moet dan met een hand de grijze tas omhoog houden en met de andere de rode tas open houden. Als ik grijze tassen inpak voor een pbz leg ik de bundels allemaal horizontaal. Er kan dan niet zoveel in, maar ze worden minder zwaar en zijn omdat ze niet zo volgepropt zitten, ook makkelijker in een rode tas te tillen.
pi_45787985
quote:
Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef Troeta het volgende:
Maar hoe werd het eerst gedaan dan? Als je zowiezo steunpuntzakken moet gebruiken moest er hiervoor toch ook heen en weer gefietst worden?
Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om de grijze tassen te gebruiken ipv de postzakjes.
Ok, ze zijn misschien wat kleiner, maar een bundeltje bovenop binden kan altijd nog toch
Of je doet de post in 3 binnentassen en haalt de post er bij je steunpunt weer uit, vouw je de tasjes weer op en doe je je bundels in je gewone fietstassen
[..]

jep, maar dat kwam niet zovaak voor... en zelfs als het een keer nodig was, konden ze vaak gelijk hun tweede wijk in de tas gooien.
Met die zakjes krijg je een stuk minder post in de tas (op zich past er in die nieuwe tassen net zoveel post als in de oude, maar in die zakjes past bij lange na niet zoveel, want dan krijg je ze niet meer dicht).

Maar er waren idd veel mensen die hun zakje gewoon bij het depot gingen uitpakken, alleen dan kunnen we het natuurlijk net zo goed in grijze bakken blijven aanleveren. (is voor de postbodes ook makkelijker)
  FOK!Fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 13:47:00 #239
73911 ultra_ivo
pi_45788438
Het grote voordeel van het in bakken aanleveren is dat je later uitgekomen post nog ff ertussen kunt zetten, of voorop de bundel kunt zetten. Dat kan niet als je de zaak in van die grijze tassen moet laden.
pi_45791513
ooo, dus jullie doen het niet in de fietstassen voor de postbezorger? Nu snap ik het allemaal wat beter
Nee, dan is het idd niet zo praktisch allemaal, gewoon dubbel werk dit.
Blij dat het bij ons niet zo moeilijk moet, we doen gewoon wat het handigst is..
pi_45838006
Bij ons hebben nu de postbodes nieuwe tassen. Als ik op het gevloek af ga, kan ik alleen maar hopen dat de tassen bij mij net zo lang duren als de kleding....
pi_45838181
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:24 schreef Limbo-lil het volgende:
Bij ons hebben nu de postbodes nieuwe tassen. Als ik op het gevloek af ga, kan ik alleen maar hopen dat de tassen bij mij net zo lang duren als de kleding....
Hier hebben ze gewoon een pallet vol tassen neergezet. Gaat niet op naam, ofzo.
pi_45843282
Bij ons gelukkig nog steeds de oude vertrouwde rode tassen

Ik snap echt niet waarom ze nou niet gewoon de ouwe tassen opnieuw in het oranje maken...
pi_45846254
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Bij ons gelukkig nog steeds de oude vertrouwde rode tassen

Ik snap echt niet waarom ze nou niet gewoon de ouwe tassen opnieuw in het oranje maken...
De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.

Het is nogal een investering om alle postbodes van nieuwe leren tassen te voorzien. Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop.
pi_45863918
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 02:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De nieuwe tassen zijn ongetwijfeld een stuk goedkoper.

Het is nogal een investering om alle postbodes van nieuwe leren tassen te voorzien. Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop.
Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.

Iets anders: Wat zijn die nieuwe zwarte broeken voor wanmodellen? Ik moet nu voor de tweede keer een doos terugsturen. Met name die afritsbroek lijkt nergens naar: qua taille zit 'ie nu goed, maar de pijpen zijn ontzettend wijd en veel te lang! Ik lijk wel een of andere mislukte rapper!

Die pantalon is beter, maar het is nogal een hoog model. Alleen nog bijpassende bretels en ik lijk op Jort Kelder.

En dan het regenpak! Wat een pokkeding. Loodzwaar, en heel dik materiaal. Het lijkt wel een oliejas. En dan die capuchon: bij de oude jassen waren die capuchons veel te groot: ze zaten tot over je ogen en je kon alleen maar rechtuit kijken. Bij de nieuwe jas is de capuchon juist te klein: hij bedekt net m'n achterhoofd (bij wijze van spreken), en doordat 'ie ook te kort is hangt het hele gewicht van de jas aan je hoofd.

Maar die sweater is een geweldig ding, dat moet ik toegeven. Warmer dan zo'n polo, maar niet zo bloedheet en jeukerig als die scheerwollen truien.
pi_45864925
Ik kan alleen spreken over de overhemden en de sweater. Beide vind ik lekker zitten en de combinatie overhemd+sweater is ook prima. Enig minpuntje is dat die sweater geen borstzakjes heeft waardoor je geen pen of iets makkelijk en snel kan plaatsen. Over de rest (broeken, regenpak) kan ik niks zeggen want van m'n broek heb ik nog niet de juiste maat ontvangen (dat ruilen duurt ook maar een paar maanden ofzo ) of mag ik niet bestellen omdat ik te weinig punten heb. Gevolg is dat ik nog vrolijk in m'n TPG-kleding (met TNT-overhemd) rondloop.
pi_45864950
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:

[..]

Ja, maar is niet vervangen niet nog veel goedkoper? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat ze in ons gebied jarenlang pas de rode tassen vervingen als ze zo'n beetje tot stof waren vergaan hebben we hier nog hele stapels splinternieuwe rode tassen. Pas als die versleten zijn krijgen we oranje tassen. Dus dat kan nog jaaaaren duren.
daarom zei ik ook "Ik snap ook niet dat ze de oude tassen niet gewoon vervangen als ze ook aan vervanging toe zijn. Eventueel plak je dan het TNT-logo erop."...
Ik vind het zonde dat die prima rode tassen bij ons nu allemaal vervangen worden voor die oranje troep. Voor postbezorgers is het wellicht handig met het oog op die binnentassen, maar voor postbodes is het alleen maar lastig.
quote:
Maar die sweater is een geweldig ding, dat moet ik toegeven. Warmer dan zo'n polo, maar niet zo bloedheet en jeukerig als die scheerwollen truien.
Die oude schipperstrui was heerlijk. Kon je gewoon zonder jas dragen, midden in de winter.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:01 #248
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45864979
Ik heb alleen nog een pantalon, maar die is wel erg kort. Helaas komen die dingen niet met lengte en breedtematen, dus als ik een langere vraag, zit ie gelijk zo ruim als wat. De kleding is dus weereens gemaakt met de dikke postbode in gedachten...

Heb ook nog geen trui, maar wel bloesjes... Mijn baas zal wel blij zijn dat ik nu mijn SP-trui onder een TNT-bloesje heb.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_45868335
Er is wel een mogelijkheid om ook de lengte en breedte aan te passen. Dat was iets met de bestelcodes van de kleding. Stel dat 322 een standaard pantalon is, dan is 342 een bredere pantalon en 324 een langere. 344 zou dan een extra brede, lange pantalon zijn. Maargoed, dat weet ik niet helemaal meer
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:24:38 #250
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45871735
Oh... veel te ingewikkeld, ik hou m'n kisten wel gewoon aan, ook warm.

Ik kan ook niet zeggen dat het me veel boeit hoe ik eruit zie in de postkleertjes, alleen zou het meneer TNT wel moeten boeien, het gaat om zijn bedrijf...
Nicht ärgern, nur wundern!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')