abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44989960
Nee, ik confronteer hem er ook wel mee, volgens mij is het ook wel terug te draaien. Ik denk niet dat het zozeer boze opzet is, maar vooral domme slordigheid. Toch vraag ik me af hoe hij aan deze tijden komt. Heel raar. Zaterdag weet ik meer.
pi_44990088
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:44 schreef MadGuy het volgende:
Nee, ik confronteer hem er ook wel mee, volgens mij is het ook wel terug te draaien. Ik denk niet dat het zozeer boze opzet is, maar vooral domme slordigheid. Toch vraag ik me af hoe hij aan deze tijden komt. Heel raar. Zaterdag weet ik meer.
Precies, dan zet íe het maar op aanstaande zaterdag die 4 extra uur, onder NBW ofzo........ (= Niet Beschikbaar Werk)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44990393
Dus dát is de betekenis van nbw... dat stond ook bij die uren... vaag.
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 11:09:22 #104
73911 ultra_ivo
pi_44999242
Nee, NBW betekent Noodzakelijk Bijzonder Werk.
pi_45008025
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Nee, NBW betekent Noodzakelijk Bijzonder Werk.
Je hebt gelijk! Maar het wordt bij ons zo vaak verkeerd gebruikt dat ik haast niet meer weet wat het wel is. Er is mij zelfs eens verteld dat het NieuwBouwWijk betekende, dus dat je extra tijd kreeg als er in je wijk werd bijgebouwd.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_45008425
Geweldig.

Als het inderdaad Noodzakelijk Bijzonder Werk is vraag ik me helemaal af hoe de teamcoach bij deze bijzondere tijd komt.
pi_45008711
Gebeurt/gebeurde bij ons ook te vaak gewoon, nu gelukkig niet meer! Ik vraag ook om elke twee weken een uitdraai als ik langer heb gewerkt dan mijn contracturen (wat altijd het geval is trouwens)
pi_45009758
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mag je het plaatwerk niet achter de kleine post zetten? Dat is totaal nieuw voor mij. En volgens mij wordt de kans op fouten helemaal niet kleiner op die manier. Dan heb je eerst wat HSM post, vervolgens een zooitje plaatwerk, dat gooi je in de bus, denkend dat dat het was, merk je 1 deur verder dat je nog wat HSM-post voor de vorige deur hebt, kan je weer terug. Bovendien is het uitermate betuttelend: ik controleer de post altijd op straat, de wijk met opzet slechter voorbereiden om zo te verzekeren dat ik het op straat controleer is uitermate kinderachtig.
jep, maar het is volgens wel de standaardmethode om het plaatwerk zo tussen de kleine stukken te zetten, ipv achter de kleine stukken. Met de komst van de HSM is de controle van de post tijdens het binnenwerk een stuk minder en als je het plaatwerk tussen de kleine stukken zet, ben je minder snel geneigd om kleine stukken ongezien in de bus te kiepen.
Da's inderdaad kinderachtig, maar ik neem aan dat ze bij het bedenken van hun nieuwe methodes rekening houden met de voorgeschreven werkwijze en niet met de werkwijze die men in de praktijk gebruikt.
quote:
Je zegt dat het niet uitmaakt als een postbezorger in z'n wijk vanwege HAH uitloopt, en dat íe er igv HAH toch wel extra tijd voor krijgt. Wees je er van bewust dat dit op veel vestigingen niet zo is. Daar krijgt de pbz gewoon de uren die voor z'n wijk staan, of íe het nou redt of niet. Die krijgt echt geen extra tijd omwille van 't HAH.
Het geeft geen vertraging in het proces als een postbezorger wat uitloopt. En er wordt gerekend op wat uitloop, want volgens mij krijg/kreeg je altijd een beetje extra tijd voor HAH (iets van tien minuten per honderd afzetpunten, ofzo)
quote:
Je argument dat postbezorgers langer moeten wachten tot hun wijk klaar is als er HAH moet worden tussengezet klopt an sich wel, maar dat suggereert dat men het doet om de postbezorgers van dienst te zijn. Terwijl men daar echt schijt aan heeft. Het gaat er alleen om dat alles nog sneller en goedkoper wordt, omdat de winst anders niet genoeg stijgt (en stijgen doet íe nog steeds). Of het voor de medewerkers nog wel fijn werkt en of de kwaliteit er niet onder lijdt zal die meneer Peter Bakker aan z'n dikke reet roesten.
Het gaat erom dat het binnenwerk zo snel mogelijk gebeurt. Sorteerkasten moeten vrij zijn... Dat van de postbezorgers was gewoon een praktijkvoorbeeld dat volgens mij een redelijk beeld geeft van wat de toekomst brengt. De vaste mensen zullen meer binnenwerk hebben dan buitenwerk en het binnenwerk moet sneller. Zodra er echt volle bak met postbezorgers gewerkt wordt, zal je met situaties komen dat er meerdere wijken tegelijk richting het depot gaan en de wijken dus snel (maar ook met veel wijken tegelijk) weggebracht moeten worden en de postbezorgers dus flinke vertraging krijgen als een enkele wijk achterloopt. HAH tussen de post zetten is daardoor lastiger in het hele proces dan HAH achter de hand, want daar heb je tijdens het voorbereiden van de wijk geen werk van.
quote:
Je geeft aan dat postbodes die voor bezorgers voorbereiden zelf binnen blijven, dus niet in de wijk uitlopen. Jullie weten dat er is afgesproken dat iedere besteller minstens 25% buitenwerk moet hebben? (Tenzij ze er zelf mee instemmen, bijv. 55-plussers)
Er zijn een aantal mensen die bijna alleen binnenwerk doen en de enkele postbode die dan nog binnen moet blijven, wisselt iedere dag....

Hier in Assen is de achter de hand-methode natuurlijk al lang en breed ingevoerd, maar ik denk dat ik me over dit onderwerp op Fok! nog wel ga vermaken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 04-01-2007 21:43:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:34:29 #109
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45012997
Morgen ff 2 wijken wegbrengen, veel zieken op mijn vestiging.

Is er HAH morgen?
pi_45013588
Groot nieuws!!
Ik heb eindelijk na drie maanden ook nieuwe kleding
Destijds waren mijn maten per ongeluk niet doorgegeven, vervolgens hebben we dat alsnog gedaan, toen kon het niet meer besteld worden, moest dit door de TC gedaan worden en die had het de afgelopen maand te druk met de kerst.
Vandaag kom ik binnen (heb al die tijd in een oud PTT(!)-jasje gelopen met zo'n spuuglelijk oranje autohesje eroverheen, het kon gewoon niet erger), en zie een doos staan met nieuwe, echter gedragen kleding. Van een collega die gestopt was. Kzeg, is het niet handig als ik eens ga kijken of daar misschien iets bij zit voor mij? Dan heb ik mijn kleding en hoeft er niet buitenbudgettair besteld te gaan worden. Ja maar... ik had toch recht op mijn eigen kledingpakket?? Ja oké, maar beter nu 'tweedehands' dan nog maanden wachten en vooral nog maanden voor flikker lopen.
Ik heb gepast, als gegoten! Broek helaas niet, collega was zo'n twintig centimeter korter , maar ik ben iig in het gelukkige bezit van een jas, binnenjas, schoudertas, twee blousjes en een polo. Extra blij, want ik zweer bij blousen en niet bij polo's en pbz's krijgen eigenlijk alleen twee polo's
Morgen nog maar een regenpak scoren en de komende maanden gaan zeuren om broeken, maar ik loop er iig wel fatsoenlijk bij. Al allemaal reacties gehad in de wijk, echt leuk

Tel daarbij op dat ik inmiddels een vast contract heb en ik ben een gelukkig mens
pi_45015597
Netjes Lil
pi_45019998
Gefeliciteerd met je vaste aanstelling! En fijn dat je er niet meer als een klaarover bijloopt.
pi_45028164
haha zo een zag ik ook lopen met zo'n klaaroverhesje aan, zat hem helemaal na te staren om te zien wat ie aanhad.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:33:27 #114
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45041650
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:50 schreef Troeta het volgende:
haha zo een zag ik ook lopen met zo'n klaaroverhesje aan, zat hem helemaal na te staren om te zien wat ie aanhad.
Die heb ik ook een gehad

Heb 'm overigens niet aangetrokken, loop liever niet voor lul. Heb nu gelukkig al een maandje mijn eigen kleding
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:16:00 #115
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_45045569
Ik loop al een tijdje met een probleem,

Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
pi_45046632
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:

Sinds ik bij de TNT werk, en sinds het kouder weer is loop ik zowat heel de tijd met een loopneus, opzich is dat geen ramp, maar wel als je naast je bijbaantje bij de TNT ook nog zanger bent in een band, en je stem dus wel goed moet zijn en blijven. Ik zit daarom ook te denken om met de post te stoppen, óf het probleem aan te kaarten en misschien dat ik dan alleen binnenwerk kan gaan doen. Zou die laatste optie inderdaad mogelijk zijn? Dat is dus alleen nog maar ga zetten endergelijke, of denk je dat ik dan toch echt naar ander baantje moet gaan zoeken.
Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:53:01 #117
164095 koejoeloek
pi_45046713
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hangt er van af. Als je (zaterdag)postbode bent is het denk ik wel te regelen mits je een meegaande teamcoach hebt, ben je postbezorger dan mag je CAO-technisch geen binnenwerk doen, dan gaat het lastig worden.
Ik ben zaterdagpostbode, en heb opzich een best goede band met mijn teamcoach, maar ik vraag mij af of ze er op zitten te wachten, want ze hebben dan iemand in dienst die eigenlijk "half werk" levert.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:24:28 #118
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45047781
Het hoeft geen "half werk" te zijn. In principe wil TNT naar de situatie toe dat de duurdere postbodes binnenwerk verrichten en de bezorgers buiten het werk opknappen. Misschien kun je het dus zo regelen dat jij in een dienst komt waar een postbezorger het buitenwerk doet. Ik weet niet hoe ruim je contract is, maar daarnaast zou je dus ook bij andere collega's bij kunnen springen totdat iedereen weg is.
pi_45054274
Overigens is mijn ervaring dat, als je door het eerste begin heen bent, je juist een perfecte weerstand hebt van al dat buitenlopen. Dus misschien moet je het nog eens aankijken?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:35:38 #120
164095 koejoeloek
pi_45055019
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Overigens is mijn ervaring dat, als je door het eerste begin heen bent, je juist een perfecte weerstand hebt van al dat buitenlopen. Dus misschien moet je het nog eens aankijken?
ja als je inderdaad je geld niet verdient met je stem dan zou je het kunnen aankijken, maar ik moet me huur van me appartement ook betalen, en alleen mijn TNT baantje red ik het niet mee En als je telkens maar op halve kracht kan zingen omdat je stem niet 100% is, is niet prettig. Dus vandaar dat ik het even aankijken niet zo'n goed idee vind
pi_45055020
en een sjaal dragen als je vreest voor je keel...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:05:50 #122
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45056117
Ik heb eigenlijk alleen maar te melden dat ik de champagne erg lekker vond.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_45065932
Nieuwjaarsborrel gehad?

Wij hebben wel binnendiensten op de zaterdag, 8 uur beginnen, en 12 uur klaar, maar als er zieken zijn of er vallen mensen uit heb je kans dat ze vragen of je toch een wijkje wilt lopen.
Vorige winter had ik lekker een paar maanden binnendienst, maar geloof dat er nu niemand is die het doet.
Maarre, buiten werken is idd heel goed voor je weerstand, kan best dat je verkouden bent of word, maar dat heb je overal...misschien een weekje uitzieken?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:33:01 #124
157991 Dormael
Going Postal
pi_45069651
Vorige week de nieuwe fietstassen gebruikt en vandaag de oude weer, wat een ramp zijn die nieuwe tassen! Zo stug als wat en nog lang niet zo fijn uitgelubberd als de oude. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooier.

En 20 januari is mijn laatste dag bij de post, snif...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:07:59 #125
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45074316
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef koejoeloek het volgende:

Zijn er toevallig geen buitenwijken die gereden worden met een auto? Mijn wijk bestaat uit een compleet industrie terrein, en een wijk wat alleen maar boerenpost is (auto dus noodzakelijk).

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het koud heb, of zeiknat ben
pi_45078714
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:33 schreef Dormael het volgende:
Vorige week de nieuwe fietstassen gebruikt en vandaag de oude weer, wat een ramp zijn die nieuwe tassen! Zo stug als wat en nog lang niet zo fijn uitgelubberd als de oude. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooier.

En 20 januari is mijn laatste dag bij de post, snif...
Wij hebben ze nog niet. Er zijn nog hele ladingen splinternieuwe rode tassen, en die zijn nog lang niet opgebruikt. En aangezien die dingen jaaaaren meegaan..........

Op zich is dat juist wel fijn, stugge tassen. De officiele werkmethode is immers dat je je tassen naast je neerzet, en al zettend iedere keer een rondje bundelt zodra íe af is, en dan gelijk in je tas mikt. Met die oude tassen kan dat niet, die vallen na bundel 2 om. Ook is het godsonmogelijk om die fijne grijze binnentassen met post in zo'n oude rode tas te proppen.

Wat ik vooral hoop is dat die nieuwe tassen minstens zo groot zijn als de oude!
  Redactie Frontpage zaterdag 6 januari 2007 @ 17:48:48 #127
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45080166
Stop dan maar vast met hopen.
pi_45082027
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
Wat ik vooral hoop is dat die nieuwe tassen minstens zo groot zijn als de oude!
Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.

Wel al gehoord dat het geen pretje is als je die klep tegen je kuit krijgt.

Vandaag was een belachelijk drukke dag. Drie grote mailings aan fijne post en de HSM's (we hebben er drie staan) verzopen er zowat in. De ochtendbestellingen kwamen pas tegen de tijd dat normaalgesproken de middagbestellingen uit de machine komen. Door wat creatief plannen en wegbrengen (ochtendwijken met meerdere personen wegbrengen, bijvoorbeeld) hebben we de vertraging wat kunnen beperken, maar de mensen konden pas rond half vier met hun middagbestelling de straat op.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:39:17 #129
157991 Dormael
Going Postal
pi_45089632
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze hebben dezelfde inhoud... Je zal echter iets anders moeten inpakken (meer bundels onderop), want je kan geen bundels meer aan de buitenkant in de tas proppen.

Wel al gehoord dat het geen pretje is als je die klep tegen je kuit krijgt.
De inhoud komt inderdaad wel overeen maar last-minute proppraktijken kun je vergeten....

En die klep daar heb ik ook al de nodige blauwe plekken op mijn benen aan overgehouden tijdens het op- en afstappen van de fiets (mannenfiets). Die rode oude tassen zakken gedwee in elkaar naarmate er minder post inzit maar die nieuwe tassen blijven hoe dan ook in de oorspronkelijke hoekige vorm en daar kwam ik nog wel eens tegenaan .

Bovendien ik had al moeite om de klep open te houden om wat post in de fietstas uit te zoeken. Eerst moet je de klep en de binnenkleppen een tijdje ombuigen en dan snel de post pakken. De eerste scheuren zitten al in dat synthetische spul dus vraag me af of dit de uiteindelijke tassen al zijn, want dan zou ik die rode tassen nog niet naar Mozambique sturen.
pi_45092549
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?
quote:
Vandaag was een belachelijk drukke dag. Drie grote mailings aan fijne post en de HSM's (we hebben er drie staan) verzopen er zowat in. De ochtendbestellingen kwamen pas tegen de tijd dat normaalgesproken de middagbestellingen uit de machine komen. Door wat creatief plannen en wegbrengen (ochtendwijken met meerdere personen wegbrengen, bijvoorbeeld) hebben we de vertraging wat kunnen beperken, maar de mensen konden pas rond half vier met hun middagbestelling de straat op.
Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................
pi_45093187
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:56 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:

[..]

Da's jammer. Je bedoelt die bundel die je zeg maar aan de voorzijde van je tas stopt, die als buffer dient om te voorkomen dat in een scherpe bocht alle vertikaal gestapelde bundels eruit vallen?
Jep, die bundels... De nieuwe fietstassen hebben de breedte van een standaard bundel, dus als het goed is moeten de bundels redelijk klem zitten als je ze in de tas zet. Daardoor kan je meer bundels liggend in de tas leggen, want de staande bundels blijven wel op hun plaats. Ik denk dat de manier van inpakken ongeveer hetzelfde is als bij de oude kleine fietstassen (die aan één stuk). Bij die oude tassen kon je de bundels voor tweederde uit de tas laten steken, omdat ze gewoon klemvast zaten.
quote:
Hier was het juist erg rustig voor de zaterdag. Die HAH voor vandaag bleek maar voor 1 postcodegebied te zijn, de meesten hadden niks. Wel is de HSM door de kerst denk ik blijvend beschadigd, want hij maakt meer fouten dan ooit. Ook zitten steeds vaker die gele kaarten op schijnbaar willekeurige plekken tussen de post. En het wemelt ook nog steeds van de ongestempelden................
Dat hebben we ook gemerkt. Bijzonder veel reject, bijzonder veel zetfouten van de HSM.
pi_45093307
Ontzettende rustige dag juist hier.

Had ik gewoon doorgewerkt en niet lopen koffieleuten enzo, dan was ik gewoon voor 12 uur klaargeweest. Half 9 al de straat op, terwijl ik normaal niet voor half 10 weg ben.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fotograaf zondag 7 januari 2007 @ 00:56:25 #133
73911 ultra_ivo
pi_45096650
Hier weer druk. Ik had deze week vrij, maar had aangegeven dat ik evt. wel op de zaterdag beschikbaar zou zijn (was toch al terug). En om half elf ging de telefoon, of ik wou komen helpen, er waren vooral veel pakjes zodat meer mensen pakjes moesten gaan rijden.
pi_45136168
Bleh straks weer werken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 8 januari 2007 @ 10:22:14 #135
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45136208
Kut KPN.
Waarom moeten ze nou uitgerekend op zaterdag nieuwjaarspakketten gaan versturen
Ook moesten alle bedrijven en andere gesloten adressen die niet op je lijst stonden meegenomen worden, ten behoeve van de administratie ofzo
Grafdag gehad iig.
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:51:51 #136
157991 Dormael
Going Postal
pi_45143207
Afgelopen zaterdag zaten er brieven van @Home tussen waar een geluidje in zat. Om gek van te worden, ze waren niet stil te krijgen....Gelukkig had ik mijn mp3 speler mee tijdens het lopen.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:08:02 #137
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45143719
Bij KNJ hadden we dat ook.
pi_45146039
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject? Wat heeft TNT Post daar een waardeloze tussenschakel voor in de hand genomen.

- de regeling om deel te nemen aan een fietsproject (aanschaf van een fiets financieel aantrekkelijk maken) is bedoeld om het gebruik van de fiets voor het woon-werkverkeerd te stimuleren.
- het gaat normaal (!) om een maximaal bedrag van ¤ 749 euro voor een fiets en maximaal ¤ 250,= voor accessoires/onderhoudsbeurten.

Hoe is het nu geregeld (even citeren):
quote:
Wat kunt u binnen het fietsproject aanschaffen?
* Een fiets: hiervoor geldt een maximaal vrijgesteld bedrag van maximaal ¤ 749,00 inclusief BTW (dit is de cataloguswaarde, dus niet de eventuele prijs na een korting of lagere prijs in de aanbieding). Bij een duurdere fiets zal de deelnemer (boven ¤ 749,00) rechtstreeks betalen aan de rijwielhandelaar.
* Een verzekering met een all-risk dekking (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
.
U kunt voor de duur van 3 jaar een verzekering afsluiten bij de NFP. Per regio waar u woont verschillen de verzekeringspremies.
* Fietsbonnen voor maximaal ¤ 250,00. (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
Met deze fietscoupons kunt u bijvoorbeeld fietsaccessoires aanschaffen of onderhoudsbeurten laten uitvoeren.

Daarnaast krijg je een korting van 21,7% op de prijs van de fiets (tot maximaal ¤ 749,00) = maximaal ¤ 162,53.

Gaap, ik heb vorig jaar een fiets besteld en een formulier ingevuld met 749 voor de fiets en 250 voor fietsbonnen. Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer) kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht

TNT Post is natuurlijk een te groot bedrijf om gewoon je bonnetje van je fiets (maximaal 749 + 250 te besteden wat betreft vakantie-uren e.d.) in te mogen leveren, maar matig is het wel

Maar iemand hier die op die manier een fiets heeft aangeschaft?
pi_45150232
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef Pietsie1 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject? Wat heeft TNT Post daar een waardeloze tussenschakel voor in de hand genomen.

- de regeling om deel te nemen aan een fietsproject (aanschaf van een fiets financieel aantrekkelijk maken) is bedoeld om het gebruik van de fiets voor het woon-werkverkeerd te stimuleren.
- het gaat normaal (!) om een maximaal bedrag van ¤ 749 euro voor een fiets en maximaal ¤ 250,= voor accessoires/onderhoudsbeurten.

Hoe is het nu geregeld (even citeren):
[..]

.
U kunt voor de duur van 3 jaar een verzekering afsluiten bij de NFP. Per regio waar u woont verschillen de verzekeringspremies.
* Fietsbonnen voor maximaal ¤ 250,00. (alleen mogelijk als u geen fietsvergoeding ontvangt).
Met deze fietscoupons kunt u bijvoorbeeld fietsaccessoires aanschaffen of onderhoudsbeurten laten uitvoeren.

Daarnaast krijg je een korting van 21,7% op de prijs van de fiets (tot maximaal ¤ 749,00) = maximaal ¤ 162,53.

Gaap, ik heb vorig jaar een fiets besteld en een formulier ingevuld met 749 voor de fiets en 250 voor fietsbonnen. Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer) kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht

TNT Post is natuurlijk een te groot bedrijf om gewoon je bonnetje van je fiets (maximaal 749 + 250 te besteden wat betreft vakantie-uren e.d.) in te mogen leveren, maar matig is het wel

huh???
ik krijg ook die fietsvergoeding van 4.54 maar ik kon er wel van gebruik maken
Gewoon van mn vrije uren af, alleen duurde het wel verdomd lang omdat ik die zooi telkens teruggestuurd kreeg 3 maanden en toen pas had ik mn fiets
  FOK!fotograaf maandag 8 januari 2007 @ 18:25:28 #140
73911 ultra_ivo
pi_45150681
Zodadelijk maar weer eens naar Den Bosch. Voor vandaag kan ik niet meerijden met een collega uit Heerlen, dus dat wordt treinen tot Den Bosch en dan treintaxi naar het sorteercentrum, dat ding ligt zo heerlijk afgelegen daar.
pi_45151628
quote:
Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van het fietsproject?
Ik
quote:
Hiermee naar de vestigingsmanager gegaan welke kwam met de mededeling dat er een ander systeem was en ik dus een ander formulier in kon gaan vullen.
Een ander systeem is er naar mijn weten niet geweest, wel zijn er minstens twee versies van de bestelformulieren in omloop geweest omdat het eerste formulier enkele mogelijkheen mistte.
quote:
Met een fietsvergoeding van ¤ 4,54 p.m. (wat volgens mij helemaal niets te maken heeft met woon-werkverkeer)
Klopt, die ¤4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.
quote:
...kom je dus niet in aanmerking voor die ¤ 250,=. Die korting gaat ook niet op, want ik heb de fiets al gekocht. Kortom, zucht
Nee, dat is niet zo.
Iedereen die voldoet aan de gestelde eisen (simpelweg: iedereen behalve postbezorgers), heeft recht op deelname. In eerste instantie werd er bij mij ook moeilijk gedaan over die bonnen omdat ik al fietsvergoeding zou hebben. Met de vestigingsmanager valt echter wel het een en ander te regelen. De korting gaat alleen op als je de fiets via het project besteld en niet als je achteraf declareert.
quote:
Ik dus
Met de korting, afgeschreven van m'n vakantie-uren, zonder extra accesoires.
pi_45166300
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:51 schreef Dormael het volgende:
Afgelopen zaterdag zaten er brieven van @Home tussen waar een geluidje in zat. Om gek van te worden, ze waren niet stil te krijgen....Gelukkig had ik mijn mp3 speler mee tijdens het lopen.
Ik heb er toch een paar wel uitgekregen , werd er ook knettergek van...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:07:18 #143
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45176446
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 00:30 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Ik heb er toch een paar wel uitgekregen , werd er ook knettergek van...
Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:21:29 #144
157991 Dormael
Going Postal
pi_45180569
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:07 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Een collega van ons was er een met een zetblok aan het bewerken.
zonder succes overigens, want als je ze te hard indrukte bleef het knopje ingedrukt waardoor die constant aan stond .
pi_45184625
Weet iemand hier heel toevallig tot wanneer onvoldoende frankeren gedoogd wordt? Ivm de nieuwe tarieven.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:42:00 #146
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45185467
Ik weet het ook niet. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik daar heul nog niet op let...

Overigens: Veronica heeft weer iets slims bedacht. Ze willen een aanbieding voor hun tv-gids huis aan huis laten verspreiden, maar omdat het nogal een scherpe aanbieding is, willen ze niet dat het bij mensen wordt bezorgd die al abonnee zijn van Veronica. Dus als je op één adres meerdere afgiftepunten hebt, waarvan er minstens één een Veronica-abonnee is, moet je deze dus overslaan. Grappiger nog, bij bejaardenflats - waar je HAH meestal neer mag leggen op een daarvoor aangewezen plek - moet gewoon in de brievenbussen worden bezorgd. Los meenemen, holadijee.

Ok, dat van die bejaardenflats weet ik eigenlijk niet, want het is geo-bestelling, maar toch...
pi_45185710
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet het ook niet. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik daar heul nog niet op let...

Overigens: Veronica heeft weer iets slims bedacht. Ze willen een aanbieding voor hun tv-gids huis aan huis laten verspreiden, maar omdat het nogal een scherpe aanbieding is, willen ze niet dat het bij mensen wordt bezorgd die al abonnee zijn van Veronica. Dus als je op één adres meerdere afgiftepunten hebt, waarvan er minstens één een Veronica-abonnee is, moet je deze dus overslaan. Grappiger nog, bij bejaardenflats - waar je HAH meestal neer mag leggen op een daarvoor aangewezen plek - moet gewoon in de brievenbussen worden bezorgd. Los meenemen, holadijee.

Ok, dat van die bejaardenflats weet ik eigenlijk niet, want het is geo-bestelling, maar toch...
Ja dat heb ik eens gehad met Tros Kompas. Was erg gezellig. Vooral omdat het een wijk was die ik nog nooit had gelopen én het werk al drie weken deed
pi_45194368
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef Limbo-lil het volgende:
Weet iemand hier heel toevallig tot wanneer onvoldoende frankeren gedoogd wordt? Ivm de nieuwe tarieven.
Volgens mij moet er officieel nu al 44 cent op een standaardbrief zitten en zou je de oude tarieven mogen beporten. Alleen als je dat gaat doen, zullen je medewerkers Porten niet blij worden
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:52:39 #149
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45196297
Ik let er niet op en niemand heeft mij officieel geinstrueerd dat ik dat ook moet doen. Dus zo belangrijk zullen ze het ook nog wel niet vinden.

Toch heb ik mijn eigen correspondentie wel voldoende gefrankeerd, brave Hendrik die ik ben.
pi_45196364
Mwah, vanuit het bedrijf heb ik ook geen informatie gekregen nee.
Sterker nog: ik handel de porten bij ons af, maar ik zou niet eens weten wat ik daarmee moet doen. Ik voer ze maar gewoon in als ik ze op m'n bureau krijg, denk ik
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:03:40 #151
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45196790
Lekker laks weer. Het vakje van de porten in de herstelkast ligt ook helemaal niet vol ofzo.
pi_45206836
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:10 schreef Beach het volgende:

[..]

huh???
ik krijg ook die fietsvergoeding van 4.54 maar ik kon er wel van gebruik maken
Gewoon van mn vrije uren af, alleen duurde het wel verdomd lang omdat ik die zooi telkens teruggestuurd kreeg 3 maanden en toen pas had ik mn fiets
Maar heb je ook fietsbonnen gekregen t.b.v. aanschaf van accessoires/bekostigen van onderhoudsbeurten? Of heb je alleen een fiets besteld (al dan niet binnen die ¤ 749,=)?
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:53 schreef Carport het volgende:
Klopt, die ¤ 4,54 is ter compensatie van het gebruik van een eigen fiets.
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.
quote:
Nee, dat is niet zo.
Iedereen die voldoet aan de gestelde eisen (simpelweg: iedereen behalve postbezorgers), heeft recht op deelname. In eerste instantie werd er bij mij ook moeilijk gedaan over die bonnen omdat ik al fietsvergoeding zou hebben. Met de vestigingsmanager valt echter wel het een en ander te regelen. De korting gaat alleen op als je de fiets via het project besteld en niet als je achteraf declareert.
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen? Degene hier is niet bepaald op de hoogte.
Ik heb de fiets hier al een tijdje staan (geld voorgeschoten), dus het niet krijgen van die korting is dan wel logisch. Ik heb net nog even gebeld met HR Shared Service Center en de meneer aan de lijn wist me te melden dat ik niet in aanmerking kom voor de fietsbonnen omdat ik fietsvergoeding heb, dat schijnt wettelijk zo geregeld te zijn. Voor de rest kan ik maximaal ¤ 586,47 terugkrijgen (via de fietshandelaar).
quote:
Ik dus
Met de korting, afgeschreven van m'n vakantie-uren, zonder extra accesoires.
Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijster

Ik ben er nog niet klaar mee

[ Bericht 99% gewijzigd door Pietsie1 op 10-01-2007 12:27:07 ]
pi_45208052
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:03 schreef MadGuy het volgende:
Lekker laks weer. Het vakje van de porten in de herstelkast ligt ook helemaal niet vol ofzo.
Wij donderen de te beporten stukken altijd gewoon bij de groepsleider op 't bureau.
pi_45223906
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook. Snap daarom de samenhang van fietsvergoeding (= geen reisvergoeding) met het niet kunnen krijgen van fietsbonnen niet.
Het is me ooit eens uitgelegd, maar ik kan je helaas niet meer vertellen hoe dat exact zit: ik ben het vergeten
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:Ok, maar geen extra accessoires = geen fietsbonnen of ben ik nu het spoor bijster
Via het HRSSC heb ik geen fietsbonnen gekregen inderdaad.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:01 schreef Pietsie1 het volgende:
Wat heb je dan met de vestigingsmanager geregeld als ik mag vragen? Degene hier is niet bepaald op de hoogte.
"Goh, heb je niet toevallig nog een (extra) slot/verlichting/... nodig voor een van de "dienstfietsen"?"
pi_45238234
Zo te zien is het dus compleet nattevingerwerk wat er gebeurt met te weinig gefrankeerde stukken. Ik zie ze idd ook langskomen met 39 of met 44 cent.
Twas eigenlijk meer voor mijn persoonlijke post dat ik dat vroeg, ik dacht als er nou beleid is dat het de hele maand januari door de vingers wordt gezien, dan weet ik dat zeg maar
pi_45277750
ja dat beleid is er ook. de oude tarieven 39 cent tijdperk worden tot 1 februari niet beport
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:45:30 #157
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45279316
Ik heb het verdomme ook weer voor elkaar, ben dinsdag tijdens een wedstrijd zo hard op mijn enkel getrapt dat ik de hele week al niet fatsoenlijk kan lopen. Maar uiteraard morgen wel werken

Ik heb net met mijn teamcoach afgesproken dat ik de hele morgen kan zitten, om vervolgens auto opleiding te geven aan een nieuwe collega.

Makkelijk geld verdienen
  Redactie Frontpage vrijdag 12 januari 2007 @ 11:49:43 #158
J'adore hardcore
pi_45279448
eitje vandaag
pi_45280915
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
eitje vandaag
ai... meestal is de drukte op vrijdag en zaterdag omgekeerd evenredig.

Maar wij hebben vorige week al een idioot drukke zaterdag gehad, dus het kan nu alleen nog maar meevallen.
pi_45299769
Bluh, helemaal geen zin morgen. Ik heb op het moment wel wat betere dingen te doen...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:54:14 #161
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45300521
Joepie. Ik heb de kantine weer in mijn dienst. Die begint om 7:30. De eerste beginnen om 5:30. Dat wordt eerst weer twintig keer uitleggen dat ik echt niet eerder kom alleen omdat ze een bakje koffie willen om vervolgens te gaan zitten wachten op m'n bakjes.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:38:43 #162
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45303933
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:31 schreef MadGuy het volgende:
Bluh, helemaal geen zin morgen. Ik heb op het moment wel wat betere dingen te doen...
Zo
Signature.
pi_45314918
Lekker rustig, vandaag... 't leek qua post wel een dinsdag (maar dan zonder HAH).

Zat ook die irritante mailing van @home bij. Het gerinkel was snel afgelopen
pi_45318671
Ik was opgesloten Het hek was dicht toen ik kwam. Vreemd maar ach gebeurd af en toe. Dus ik had em open gemaakt met mn pasje. Naar binnen herstelpost afgehandeld. Loop ik naar buiten weer hek dicht ik denk verdorie. Pas er weer voor gebeurde niks...ehmmm..... Ik collega bellen. Ja kan je naar binnen . Proberen ehmm nee ook niet. Het systeem wat normaal de deur opent knipperde ook niet meer was compleet dood. Gelukkig kwam er een andere collega aan die een telefoonnummer had van een teamleider etc. Op een gegeven moment mijn fiets maar over t hek getild en ik ergens via een oudpapiercontainer t hek overklommen Stond ook nog iemand met de auto voor t hek...Ik zeg neem dat ding lekker mee naar huis, auto van de zaak Weet niet hoe ze t opgelost hebben. Alle sleutels liggen in het postkantoor...met telefoonnummers. Wordt ruitje intikken Not my problem.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 januari 2007 @ 17:54:22 #165
73911 ultra_ivo
pi_45318925
Ook aan de machines was het rustig vandaag.
Komende week een week verlof, dan weer naar Den Bosch, behalve maandag dan, dan heb ik nog vrij.
pi_45320021
ik had die auto ook gewoon meegenomen hoor! Hier is de poort altijd om 1700 gesloten. Wat had die teamleider te melden dan? Ik snap alleen niet wat je nu met dat laatste bedoelt, alle sleutens van wie (met telnr's) liggen in het postkantoor?

En het was lekker vlot vandaag ja!
Heeft iemand hier trouwens nog BN'ers in de wijk zitten?
pi_45320647
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:47 schreef spookygirl het volgende:
Ik was opgesloten Het hek was dicht toen ik kwam. Vreemd maar ach gebeurd af en toe. Dus ik had em open gemaakt met mn pasje. Naar binnen herstelpost afgehandeld. Loop ik naar buiten weer hek dicht ik denk verdorie. Pas er weer voor gebeurde niks...ehmmm..... Ik collega bellen. Ja kan je naar binnen . Proberen ehmm nee ook niet. Het systeem wat normaal de deur opent knipperde ook niet meer was compleet dood. Gelukkig kwam er een andere collega aan die een telefoonnummer had van een teamleider etc. Op een gegeven moment mijn fiets maar over t hek getild en ik ergens via een oudpapiercontainer t hek overklommen Stond ook nog iemand met de auto voor t hek...Ik zeg neem dat ding lekker mee naar huis, auto van de zaak Weet niet hoe ze t opgelost hebben. Alle sleutels liggen in het postkantoor...met telefoonnummers. Wordt ruitje intikken Not my problem.
Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.

Als je ziet dat het hek dicht is, altijd je fiets (of bij gebrek aan een fiets iets anders duidelijk zichtbaars... een jas, ofzo) buiten het hek zetten (en in het zicht). Dan kan degene die aan het afsluiten is, zien dat er nog iemand binnen is.

Maar ik heb ook wel eens met de klepauto voor een gesloten hek gestaan. Collega gebeld en overlegd dat ik de auto meer naar huis kon nemen, om hem de zondag erna even langs te brengen (zondag is buslichting, dus dan is er 's middags iemand aanwezig)
pi_45321231
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:

Joah! Martin Waardenberg (Gamma reclame en Waardenberg en De Jong), Faas Wilkes (recentelijk overleden), Raemon Sluiter, één van de knakkers van Rooyackers, Kamps en Kamps en Hugo Borst. Voor zover ik weet.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:18:38 #169
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45321973
Ik ben vandaag vergeten de vaatwasser aan te zetten na het inruimen.

Wat een lamme tiefushonden zijn het verder ook he. Ik moet om half acht beginnen en dan gaan die vossers gewoon zeiken dat er geen koffie is om zeven uur. D'r hoeft gewoon maar één iemand 1 minuut naar de kantine en het staat aan, maar nee. Men gaat liever gewoon zeiken en proberen te regelen dat ik een andere dienst ga doen en er eerder ben.
pi_45322774
Neen, natúúrlijk niet. Stel je voor dat postbodes eens teveel voor hun collega's zouden doen.
pi_45327523
Ik werk in het Sorteercentrum in Dordrecht en dat is alleen voor pakketten
Ik heb het best wel naar mijn zin daaro

Alleen de PTL'ers zijn soms wel zeer irritant
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45327563
Beetje slap met de pakketjes, heb er steeds maar 60 ofzo. Ik wil naar de 120, dan houd ik er tenminste een goed salaris aan over.
pi_45327910
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:52 schreef Conflict het volgende:
Beetje slap met de pakketjes, heb er steeds maar 60 ofzo. Ik wil naar de 120, dan houd ik er tenminste een goed salaris aan over.
bezorg je ze dan?
pi_45328557
Ik denk niet dat hij ze in de sloot gooit...
pi_45329947
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:21 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk niet dat hij ze in de sloot gooit...
Je kan ze ook in een sorteercentrum uitsorteren, dat is was ik namelijk doe
Dus vandaar die vraag
pi_45339104
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het gebeurt me hier ook wel eens dat ze net aan het afsluiten zijn als ik terug op kantoor kom.

Als je ziet dat het hek dicht is, altijd je fiets (of bij gebrek aan een fiets iets anders duidelijk zichtbaars... een jas, ofzo) buiten het hek zetten (en in het zicht). Dan kan degene die aan het afsluiten is, zien dat er nog iemand binnen is.

Maar ik heb ook wel eens met de klepauto voor een gesloten hek gestaan. Collega gebeld en overlegd dat ik de auto meer naar huis kon nemen, om hem de zondag erna even langs te brengen (zondag is buslichting, dus dan is er 's middags iemand aanwezig)
t was niet afgesloten. Het alarm zat er nog niet op. Ik heb gekeken toen ik de deur uitliep. Er was gewoon een storing met de apparaten die deuren/hekken openen. Er wordt om zaterdag om 17:00 of later afgesloten. Het was kwart voor 3! En mijn fiets stond voor de deur die hadden ze echt wel gezien. Ze moeten de deur in om het alarm erop te gooien.
pi_45339195
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef Smeich het volgende:
ik had die auto ook gewoon meegenomen hoor! Hier is de poort altijd om 1700 gesloten. Wat had die teamleider te melden dan? Ik snap alleen niet wat je nu met dat laatste bedoelt, alle sleutens van wie (met telnr's) liggen in het postkantoor?

En het was lekker vlot vandaag ja!
De sleutels om het postkantoor handmatig te openen en de hekken van het postkantoor. Er is handbediening dmv een sleutel, maar ja als die binnen ligt met een electrische storing in je apparareten die deur ontgrendelen heb je er niet zoveel aan. Telefoonnummers van collega's en van de storingsdiensten. Niemand heeft dat in zn telefoon. Mijn teamleider heb ik niet gezien alleen de andere. Die zei ja ehmm dit hoort niet. Goh echt joh je meent t
Het was kwart voor 3 en het alarm zat er niet op. Gewoon een irritante storing ergens dus.
pi_45350174
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:02 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

bezorg je ze dan?
ja
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:26:17 #179
159019 gomin
de groeten van Go
pi_45397697
Hierbij een pbzer

Ik baal er toch van die losse http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/8.gifbundels HAH, wij zijn gewoon weer meer tijd kwijt en krijgen wij die betaald ?
I don not think so. Ja, die postbodes zijn eerder de straat op. Mogen die straks ook zeker terug in hun uren ?
Vorige week met die storm hadden ze het er gelukkig wel tussen gedaan. Ik hoop as. donderdag ook dan schijnt het weer k-weer te worden.http://images.fok.nl/s/cry.gif
Werk ze vanmiddaghttp://images.fok.nl/s/bye.gif
  FOK!fotograaf dinsdag 16 januari 2007 @ 12:55:54 #180
73911 ultra_ivo
pi_45402802
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:26 schreef gomin het volgende:

I don not think so. Ja, die postbodes zijn eerder de straat op. Mogen die straks ook zeker terug in hun uren ?
Niet eerder de straat op, gewoon meer lopen voorbereiden.
pi_45405243
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:54 schreef gr8w8 het volgende:
Joepie. Ik heb de kantine weer in mijn dienst. Die begint om 7:30. De eerste beginnen om 5:30. Dat wordt eerst weer twintig keer uitleggen dat ik echt niet eerder kom alleen omdat ze een bakje koffie willen om vervolgens te gaan zitten wachten op m'n bakjes.
Wat houdt die dienst in, koffie zetten en poetsen ofzo?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45462115
Gaan jullie vandaag met deze zware storm lopen?
  Redactie Frontpage donderdag 18 januari 2007 @ 10:15:57 #183
J'adore hardcore
pi_45463314
Net gebeld, ze hebben een zieke. Goh Martijn, wil je die wijk wegbrengen... Eeeeh okeee
pi_45463480
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net gebeld, ze hebben een zieke. Goh Martijn, wil je die wijk wegbrengen... Eeeeh okeee
Bij ons hadden ze ook een zieke. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg dat ik al andere plannen had.
pi_45464895
Dat is een ja dus?
pi_45465368
Zijn er trouwens geen regels omtrent zware stormen en soortgelijke weeromstandigheden?
pi_45467171
Post moet bezorgd worden.

De weersomstandigheden zullen heel extreem moeten zijn wil er niet gelopen hoeven te worden.
T's niet altijd goed weer he.

En ja, klopt, ik hoef zelf vandaag de straat niet op, maar heb ook wel eens in de storm/onweer gelopen.
  Redactie Frontpage donderdag 18 januari 2007 @ 13:17:53 #188
J'adore hardcore
pi_45468901
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:17 schreef Corvidae het volgende:
Dat is een ja dus?
Uhu, weer veilig thuis. 2 huizen verder werd er effe een kas van het dakterras geblazen. Hatsee.

Tijd voor gevarengeld!
pi_45468925
IJzel is ook zo'n gruwel. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan storm.
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:36:44 #190
157991 Dormael
Going Postal
pi_45469467
Ach met 34 graden ging de TPG gewoon door en nu met de storm zal dat niet anders zijn.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:25:47 #191
159019 gomin
de groeten van Go
pi_45476260
Ja ik heb vandaag gelopen, maar net voor de piek van de storm.
Tjonge tjonge, HAH zaten er los achter maar wel per bundel afgeteld.
En jullie, geen karren weggewaaid ? ik heb overal wel bloempotten etc zien rollen en schuttingen het bijna zien begeven.

Veel pbzer onder jullie ?
pi_45480931
Ik heb van 14:00 tot 17:30 gelopen, al het erge dus meegemaakt. Mensen zaten me echt met verbijstering aan te kijken vanachter het raam. Veel HAH verloren door de rukwinden, fiets ook vaak zat omgeknald. Bijna een halve schutting op m'n bek gehad, maar goed de post is bezorgd ... voor 6 euro per uur .

Nog maar 2 weken en dan ben ik er vanaf, lekker full-time naar school .
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_45481235
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:18 schreef MadGuy het volgende:
IJzel is ook zo'n gruwel. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan storm.
Is het ook. Ik geloof niet dat de postbezorging hier is gestaakt door storm, wel door ijzel (al heb ik dat zelf nog niet meegemaakt... Wij kregen gewoon van die springveren die je onder de schoenen bindt, zodat je op ijzel kan blijven lopen).

Ik heb een paar jaar geleden tijdens een storm wel vallende dakpannen moeten ontwijken.
pi_45481656
Ja hoor, ook hier wordt gewoon gelopen. Idd ook mensen gehad die je van achter het raam aankijken met een blik van doet díe nou?? Wel heel lief hoor, de meeste dan. Mensen die je normaal geen gedag zeggen doen dat nu ook niet...
Heb één hekje met elastiekjes lopen vastmaken, die dreigde met spijkers en al de weg onveilig te gaan maken. Gelukkig geen vuilophaaldag hier, dan was ik wel wat rollende kliko's tegengekomen (vorige maand nog een antieke Volvo gered haha).
Maar waar ik me nog het meest aan ergerde vandaag was de Kampioen. Ik weet niet waar het aan lag; verkeerde achtergrond (boompjes ofzo), ander, lichter lettertype, maar de namen waren nauwelijks te lezen.

Ik ben trouwens ook pbz en ik heb altijd gewerkt met HAH achter de hand. Niks uitgeteld per bundel hoor dus ik heb in het begin wel eens een straatje extra gelopen.
pi_45484596
Gelukkig dat ik vroeg de straat opging, en alle hah voor mezelf er gewoon tussen heb gezet want op een dijk ga ik echt niet met hah achter de hand lopen.
Ik hoop dat jullie het ook overleefd hebben
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:55:09 #196
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_45492579
Het viel hier op zich nog wel mee. Alleen begaf m'n regenbroek het, en woei alle water er dwars doorheen. De teamcoaches gingen toen nog wel heel schattig zoeken naar een regenpak, tussen alle kleren voor Afrika (want ik heb nog steeds geen regenpak).

M'n pet waaide een keer of 5 af , en ik fietste een paar keer achteruit, maar dat was het wel zo'n beetje.
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:21:39 #197
157991 Dormael
Going Postal
pi_45531322
Mijn kledingpakket gaat aanstaande week retour, niet omdat de kleding niet past maar omdat ik er niet meer werk vanaf vandaag..... .
Op mijn laatste dag vandaag toch even de oude vertrouwde fietstassen gebruikt....over die nieuwe wil ik het niet hebben ha ha. Waaide het in de rest van NL ook zo hard? Gelukkig had ik volle tassen wind mee en lege tassen tegen de wind in .
pi_45534006
Ik ben gestopt met die storm en heb 40 pakketten niet afgeleverd. Ze waren daar nogal boos over, maar ik stond gewoon in mijn recht. Niemand kan mij verplichten om met zulk extreem weer pakketten te bezorgen. Ze konden nog blij zijn dat ik die pakketten die avond nog terug heb gebracht, er stond 23 KM file! Het was levensgevaarlijk en ik ga mijn leven niet wagen voor een paar pakjes.

De volgende dag heb ik de pakketten alsnog afgeleverd en er was niemand die daar geen begrip voor had.
pi_45536016
Rotweer, vandaag. Ik had twee wijken, waarbij de tweede ergens in het midden van de eerste zit (dus eerst een helft van de eerste, dan die tweede wijk en vervolgens de tweede helft van de eerste wijk)

Die tweede wijk ligt min-of-meer aan de west-rand van een nieuwbouwwijk en het spookte er echt. Een kwartiertje daarvoor had ik een heel stuk aan een vaart en daar was eigenlijk niets aan de hand (ja, 't waaide de verkeerde kant op, maar da's geen punt), maar in een woonwijk knalt die wind gewoon tussen alle huizen door, waardoor het veel onvoorspelbaarder en heftiger is.

Op de terugweg nog een behoorlijke plensbui op de kop gehad, dus ik heb m'n portie pestweer wel weer gehad voor dit jaar.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:00:13 #200
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_45536197
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:21 schreef Dormael het volgende:
Mijn kledingpakket gaat aanstaande week retour, niet omdat de kleding niet past maar omdat ik er niet meer werk vanaf vandaag..... .
Op mijn laatste dag vandaag toch even de oude vertrouwde fietstassen gebruikt....over die nieuwe wil ik het niet hebben ha ha. Waaide het in de rest van NL ook zo hard? Gelukkig had ik volle tassen wind mee en lege tassen tegen de wind in .
Over kledingpakket gesproken, ik heb een maand terug 1 broek teruggestuurd omdat deze niet de correcte maat had. Inmiddels nog niets terug gehad, hoelang duurt dit gemiddeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')