abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45893855
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:12 schreef Carport het volgende:
Er is wel een mogelijkheid om ook de lengte en breedte aan te passen. Dat was iets met de bestelcodes van de kleding. Stel dat 322 een standaard pantalon is, dan is 342 een bredere pantalon en 324 een langere. 344 zou dan een extra brede, lange pantalon zijn. Maargoed, dat weet ik niet helemaal meer
Dat klopt. Ik had aanvankelijk een 247 ontvangen. Waarom weet ik niet: die 2 staat voor extra lang lang, en ik ben 1.75. Bovendien was hij erg krap. Ik heb toen gevraagd om een 048, dus maat 48 maar met een "normale" lengte. Die blijkt nog steeds te lang, dus ik ga maar vragen om een kortere. Dat is dan de 148, denk ik.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_45920663
Godver zit ik nu al 4 uur te wachten op mn pakje, hoor ik een busje en zit er een kennisgeving in mn bus
Van je collega's moet je het maar hebben
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_45921966
Denk je dat ze die binnenjas, dus die je van de grotere winterjas los kan ritsen, ook gewoon in het zwart maken? Ik vind die jas echt cool en zou er graag eentje in het zwart willen hebben . Dus ook zonder al die TNT teksten erop.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2007 @ 17:55:58 #254
73911 ultra_ivo
pi_45922072
die binnenjas is wel erg warm.
pi_45922358
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef Beach het volgende:
Godver zit ik nu al 4 uur te wachten op mn pakje, hoor ik een busje en zit er een kennisgeving in mn bus
Van je collega's moet je het maar hebben
Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.

Collega of niet, als je zo met je klanten omgaat, moet je gewoon op je flikker krijgen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45924699
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als je deurbel het gewoon doet, zou ik een telefoontje naar de klantenservice plegen om te klagen.

Collega of niet, als je zo met je klanten omgaat, moet je gewoon op je flikker krijgen.
Zeker dat ik morgen ff bel.
pi_45943408
Na de gezonde bedrijvigheid van de afgelopen tijden, zoals ik die gewend ben op zaterdag, is het de laatste tijd wel even anders. Nu weet ik dat het postverkeer in januari altijd wat inzakt, zo na de kerst, maar het is inmiddels februari, en het is nog steeds 3x niks. Van al die stapels Media Express op zaterdag hebben we ook alleen nog maar de Libelle, de Margriet, de Donald Duck en de Tina over. Vroeger had ik nog geregeld 8 tot 10 blauwe bakken voor m'n ochtendwijk, de laatste paar keer hooguit 5 a 6.

Die accountmanagers moeten toch wat beter hun best gaan doen om klanten van Selektmail en Sandd terug te winnen (vooral van de laatste), want dit gaat niet de goede kant op.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  FOK!fotograaf zaterdag 3 februari 2007 @ 15:50:12 #258
73911 ultra_ivo
pi_45943480
Toch beweegt er al iets. In de 2e Kamer is nu ook al het probleem van de lonen van de Sandd en Selektmail bezorgers aangekaart, o.a. de oneerlijke concurrentie door de brakke betaling van de concurrentie.
pi_45944612
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch beweegt er al iets. In de 2e Kamer is nu ook al het probleem van de lonen van de Sandd en Selektmail bezorgers aangekaart, o.a. de oneerlijke concurrentie door de brakke betaling van de concurrentie.
Gelukkig wel. En eigenlijk zouden al die Sandd-bezorgers ook massaal in actie moeten komen. Ik heb eens opgezocht hoe het juridisch in elkaar steekt. Sandd-bezorgers hebben geen arbeidsovereenkomst maar een overeenkomst tot aanneming van werk.

Kenmerkend hiervoor is dat de opdrachtgever geen instructiebevoegdheid heeft (de bezorger mag zelf weten hoe hij de post loopt en sorteert), er geldt slechts resultaatverplichting (post in de goede bus). Er is geen sprake van plicht tot persoonlijke arbeid. Of dit laatste bij Sandd ook zo is weet ik niet: Moet de bezorger zijn eigen wijk zelf lopen, of mag hij dit ook uitbesteden aan familie, vrienden of kennissen?

Volgens de wet kan in de volgende gevallen ook bij een aannemingsovereenkomst het recht op het minimumloon, en de plicht soc. premies af te dragen voor de werkgever ontstaan:
-de arbeid wordt persoonlijk tegen beloning verricht
-het is geen beroeps- of bedrijfsmatige arbeid (dwz: je hebt zelf geen postbedrijfje)
-je hebt niet meer dan 2 opdrachtgevers
-arbeidsrelatie duurt minstens 3 maanden
-je werkt minstens 5 uur per week

Ik twijfel over het eerste criterium, maar volgens mij gaan 2 t/m 5 wel op.

Ook bij het zgn "Rariteiten KB" kunnen we volgens mij aansluiting vinden. De volgende arbeidsverhoudingen kunnen onder voorwaarden als een dienstbetrekking worden brschouwd, dus recht op minstens minimumloon: musici, artiesten, thuiswerkers en personen die tegen beloning persoonlijke arbeid verrichten. De voorwaarden zijn:
-De arbeidsrelatie is voor een aaneengesloten periode van minstens 30 dagen aangegaan.
-Inkomsten zijn minstens 40% vh minimumloon, op weekbasis.
-Er wordt doorgaans op 2 dagen per week gewerkt.

Of een SAndd-bezorger persoonlijke arbeid verricht weet ik niet, maar het is wel aannemelijk dat hij een thuiswerker is (moet thuis aan de keukentafel sorteren). OOk is hij over het algemeen langer dan 30 dagen in dienst, en hij werk, jawel, 2 dagen per week. Die 40% haalt hij ook wel, tenzij hier bedoeld wordt 40% van het minimumweekloon op fulltimebasis (iets van EUR 300 per week), in plaats van 40% van het minimumloon naar rato van gewerkte uren.

Of een evt rechtzaak succesvol is weet ik niet. Ik twijfel over het Rariteiten KB, maar volgens mij is die eerste lap tekst (uit de wet op het minimumloon) wel bruikbaar. Zeker als blijkt dat een SAndd-bezorger geacht wordt zelf zijn wijk te lopen (dus het niet door een ander mag laten doen)

Ik begrijp überhaupt niet dat mensen zich lenen voor dat werk: die Sandd-knakkers krijgen tegenwoordig niet eens meer per poststuk betaald, maar per afgiftepunt wat ze aandoen. Dus dat sorteren doen ze dan al voor nop. Ze krijgen geen vakantiegeld, ben je ziek of wil je vrij dan krijg je ook geen geld, en voor de werkkleding moet (in ieder geval bij Selektmail worden betaald!) Dan kun je beter postbezorger worden, of zaterdagkracht.
pi_45958999
Ik werd vandaag aangesproken door een vrouwtje, in zo´n invalide karretje...

`POSTBOOODEEEE´... dus ik daar op af... jah weet je ook waar die en die straat is. Naja, effe snel uitgelegd... komt ze aan:

'Jah, ik moet voor een kennis even dit bundeltje post wegbrengen... en ik zie tot mijn verbazing in het bundeltje post toch zeker 3 keer TPG Post Port Betaald voorbij komen.'

Ik gevraagd aan da vrouwtje:

'Hoe kan het dat u met TPG Post stukken rondrijdt?' Maar dat wist ze allemaal niet.

Ik ga er vanuit dat dit concurrentie post is geweest, hoewel ik zo snel onder het adres geen sorteercodes kon zien staan. Toch maar even een leidinggevende gebeld. Zit niet te wachten op klachten omdat vrouwtjes in invalide wagentjes post fout gooien in mijn wijk... Keek toch effe raar op...

Maar dan besteden die bezorgers hun werk dus ook uit aan familie/kenissen...
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 00:22:19 #261
73911 ultra_ivo
pi_45959167
Die aanduiding TPG Post Port Betaald is om ervoor te zorgen dat wij zonder ervoor betaald te krijgen hun fouten corrigeren
  zondag 4 februari 2007 @ 11:26:18 #262
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45965198
Is dat werkelijk zo? Want ik verbaasde me er ook al over dat we soms post krijgen van Royal Mail, Selekt Mail of iets dergelijks waar wel gewoon Port Betaald TPG of zelfs TNT Post. Ik heb te horen gekregen dat die uiteindelijk wel gewoon besteld moeten worden.
pi_45965201
Ik heb ook weleens gezien bij een stapel TV-gidsen (ik meen NCRV), dat op de gids zelf Port Betaald Sandd stond, en op het folie wat er omheen zat TPG Post Port Betaald.

Kennelijk waren ze eerst van plan geweest ze met Sandd mee te geven en hadden ze dat al voorgedrukt op de gidsen, maar zijn ze later bij zinnen gekomen.
pi_45982884
Vrouwke vroeg nog leuk aan me toen ik over TPG Post Port Betaald begon:

'wil jij ze dan wegbrengen'

UUUhhhh..... Dacht ut niej
pi_46074363
tvp

Ik heb mezelf aangemeld als postbezorger in breda, meer mensen die hier werken?
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 15:36:47 #266
73911 ultra_ivo
pi_46076195
Hebben ze sinds maandag een nieuwe cateraar op 't sorteercentrum. Werkelijk grote bagger. Veel minder aanbod, thee en koffie moeten nu uit de automaat en het is ook nog eens duurder geworden. Beroerd dus.
pi_46076879
Heel TNT heeft een nieuwe cateraar: Albron.

Ik heb nog niet het genoegen gehad kennis ermee te maken, maar ze schijnen vooral voor een gezondere hap te gaan. Broodjes brie, salades. Zullen die postbodes bij ons balen zeg.

Dat de koffie tegenwoordig uit de automaat gehaald moet worden is één grote sof natuurlijk. Ik drink zelf geen koffie, maar veel postbodes voelen al aan dat hun werkplezier wordt ingekrimpt en dan wordt de verse koffie ook nog eens afgepakt...
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 16:18:21 #268
73911 ultra_ivo
pi_46077518
In Den Bosch hoor ik alleen maar gemopper hierop.
pi_46077618
Wij hebben bij ons niet eens catering op het kantoor.

Wij moeten het met een altijd lege koelkast en een koffiezetappartaat uit het jaar soepvis doen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fotograaf woensdag 7 februari 2007 @ 16:25:40 #270
73911 ultra_ivo
pi_46077775
Het SC is wel iets groter dan een bestelkantoor. En warm eten tijdens de nachtdienst is wel zo prettig.
pi_46084386
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:38 schreef Myers het volgende:
Denk je dat ze die binnenjas, dus die je van de grotere winterjas los kan ritsen, ook gewoon in het zwart maken? Ik vind die jas echt cool en zou er graag eentje in het zwart willen hebben . Dus ook zonder al die TNT teksten erop.
Als je lang genoeg wacht, donderen die letters van zelf eraf. Ik heb al bijna een jas met TN. Pos. erop
pi_46085530
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:21 schreef zjroentje het volgende:
Wij hebben bij ons niet eens catering op het kantoor.

Wij moeten het met een altijd lege koelkast en een koffiezetappartaat uit het jaar soepvis doen.
Ik werk ook op zo'n vestiging. De "catering" bestaat uit 1 Bravilator koffiezetapparaat, een koelkast (inhoud zelf mee te nemen) en een magnetron. We hebben wel een Coca Cola automaat.

We hadden ook een snoepautomaat eerst, maar die was uit het jaar 0 en altijd kapot. Dus dan gooide je er geld in (accepteerde alleen 50 ct stukken, en soms zelfs die niet) en dan bleef het steken. Dus dan gaan mensen met messen in die gleuf zitten wrikken, tegen het apparaat trappen, en 1x is hij zelfs op z'n kop gezet. Dus daar werden de uitbaters niet blij van, en nu is 'ie weg. Hoe wel ik het vandaliseren niet goedkeur lok je het wel uit met zo'n verrotte baggerautomaat. Feit is dat de wel goed werkende Cola-automaat nooit gesloopt is.

Nog langer geleden hadden we alleen een traytje 3S-cola, sinas en up-drank in de koelkast staan, en moest je als vergoeding 50 cent (guldencent) in het bakje op de koelkast doen.

Maar dan praat ik over de grijze oudheid, de tijd dat we nog ptt post (met kleine letters) heetten, toen we nog telbriefjes hadden, de eerste en tweede tranches (spreek uit: tranzen) tegelijk binnenkwamen, en er nog 3 uur voorbereidingstijd voor m'n ochtendwijk stond.

Goeie ouwe tijd, zucht
pi_46092198
Als het echt warm is dan hebben we bij ons ook cheap-ass frisdrank. Of ze moeten geld overhebben, dan staan er traytjes Extran, die weg zijn voor je er erg in hebt.

Vroeger kon je ook nog voor 1 gulden een Mars uit het magazijn oprakelen, genieten was dat zeg.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_46092367

[ Bericht 100% gewijzigd door Troeta op 08-02-2007 00:48:23 ]
pi_46112394
klotesneeuw vandaag
pi_46141269
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
  FOK!fotograaf vrijdag 9 februari 2007 @ 15:20:43 #277
73911 ultra_ivo
pi_46141363
Nu ik vaker op de 1e gang sortering in Den Bosch zit merk ik hoe onstellend veel post van de concurrentie via ons terugkomt. Gaat allemaal naar een speciale dienst.
pi_46142694
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na 4 weken hebben we de Elsevier al weer terug. 't Beviel ze kennelijk slecht bij Sandd.....
Ik heb het niet eens gemist
Maar het is nog steeds erg weinig post Weer 'lekker' uren inleveren volgende week.
pi_46143206
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Viel te verwachten. Nu is het wachten nog op de Intermediair.
pi_46145610
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb het niet eens gemist
Maar het is nog steeds erg weinig post Weer 'lekker' uren inleveren volgende week.
Hier ook. Iedere dag minstens 24 uur, en dat voor een kleine vestiging. Zelfs maandag moest er een wijk worden opgedeeld. En morgen (op de meestal behoorlijk drukke zaterdag) 16 uur inkrimpen. Ik heb vrij morgen, dus dat scheelt alvast 8 uur, zei ik tegen de planner, maar zo werkte het kennelijk niet.
pi_46209462
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:34 schreef Marc1711 het volgende:
tvp

Ik heb mezelf aangemeld als postbezorger in breda, meer mensen die hier werken?
niemand?
pi_46211409
Gister hadden we alvast de stembriefjes....

En het was koud! Ik had een fietswijk en kon bijna niet meer lopen toen ik klaar was... zo stijf als een plank.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46213479
Gisteren had ik voor één straat ook stembriefjes. Gelukkig niet voor alle straten, want ik heb het niet zo op die dingen
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:19 schreef Marc1711 het volgende:

[..]

niemand?
JDude werkte in Breda, maar die is inmiddels weg bij de post
  Redactie Frontpage zondag 11 februari 2007 @ 19:44:43 #284
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46214115
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
Gister hadden we alvast de stembriefjes....

En het was koud! Ik had een fietswijk en kon bijna niet meer lopen toen ik klaar was... zo stijf als een plank.
Wij dinsdag waarschijnlijk
pi_46223385
Gister was het echt godsonmogelijk koud Ik heb in totaal anderhalf uur langer over m'n wijken gedaan, omdat ik m'n vingers op een gegeven moment niet meer kon bewegen
pi_46240622
stembriefjes op zaterdag?? Das toch niet handig??
We zullen ze morgen wel krijgen *maakt rondedansje*
pi_46245789
Wij hadden ze vrijdag en zaterdag.
pi_46257088
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Alleen vraag ik me af waarom er geen pennenvakje op de jas zit.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:12:15 #289
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46257502
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Ik heb na ongeveer 3 maanden eindelijk mijn kleding binnen. Zit allemaal goed, alleen jammer dat het niet in een andere kleur te krijgen was
Ik schrijf met bloed, geen pen of vakje nodig dus.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 februari 2007 @ 16:10:51 #290
J'adore hardcore
pi_46261429
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Conflict het volgende:
Daarom zitten er 45 zakken op ofzo
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:12:17 #291
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46318326
Ik wilde de stuurtas monteren, maar er ging iets mis en heb monteerding aan de tas zitten nu, zonder dat ik hem los kan krijgen (dacht dat ik de code had veranderd, maar niet dus). Kan ie nog los?
Nicht ärgern, nur wundern!
  Redactie Frontpage donderdag 15 februari 2007 @ 08:42:46 #292
J'adore hardcore
pi_46321824
Alleen met een slijptol. Als de TNT een beveiliging op een fietstas zet doen ze dat wel goed natuurlijk
pi_46324675
Ik vind het trouwens wel apart dat de code op dat monteerding zit en niet op de tas zelf - of heb ik iets verkeerd begrepen?
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:57:30 #294
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46326449
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:42 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Alleen met een slijptol. Als de TNT een beveiliging op een fietstas zet doen ze dat wel goed natuurlijk
Nieuwe meenemen dan maar.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:57:55 #295
157991 Dormael
Going Postal
pi_46364622
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:57 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Nieuwe meenemen dan maar.
En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:43:09 #296
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_46372009
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:57 schreef Dormael het volgende:

[..]

En nederig je excuses aanbieden terwijl je de tas (met bevestigingsmateriaal) terugbrengt naar de grootheid die je de tas in bruikleen heeft gegeven....
Rene en Martin breken hem wel los.
pi_46404009
Wie wil onze teamcoach hebben?

Welke vestiging heeft nog behoefte aan een teamcoach die nooit aanwezig is, geen enkele belangstelling toont voor zijn medewerkers, niet kan plannen, niet met Harmony kan omgaan en achter hun rug om over de bestellers loopt te roddelen? Wij bieden er eentje aan ter overname.

We hoeven er niets voor terug. Beter geen teamcoach dan deze. Het is in feite nu al de postbode-plus die onze vestiging leidt en de door de coach aangerichte schade enigszins probeert te beperken.
pi_46407905
Ruilen voor een kerstpakket???
pi_46408702
Hou maar, K-I, wij hebben er eentje die constant in de planning zit te kutten zodat niemand echt weet waar-ie aan toe is...
pi_46418589
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:28 schreef Limbo-lil het volgende:
Ruilen voor een kerstpakket???
Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')