Ja wel, maar niet zo uitgebreid. Ik heb geen posities van vorig jaar van(de meeste van) die albums.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:02 schreef peaceman het volgende:
Kun je ook de top 101 t/m 250 plaatsen? Ben wel benieuwd.
Geert Wildersquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:15 schreef cafca het volgende:
Ik kijk al uit naar de reakties op de FP, trouwens
Ow dat maakt niet uit... ben gewoon benieuwd wat de schaduwlijst isquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja wel, maar niet zo uitgebreid. Ik heb geen posities van vorig jaar van(de meeste van) die albums.
Volgens mij is de lijst echt nog eenzijdiger dan vorige jaren. Amper electronica/dance/house, hiphop, metal, etc, etc te bekennen. Hooguit de echt voorspelbare zooiquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:07 schreef cafca het volgende:
Interessante lijst, veel Indie / alternative, maar toch ook veel Pink Floyd.
quote:
Ja hij is wel heel erg Indie....quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij is de lijst echt nog eenzijdiger dan vorige jaren. Amper electronica/dance/house, hiphop, metal, etc, etc te bekennen. Hooguit de echt voorspelbare zooi![]()
Vond ik ook, ik wist ik niet wat ik zag toen ik de punten voor dat album opteldequote:Op zaterdag 2 december 2006 21:28 schreef Zanderrr het volgende:
Had eigenlijk nooit verwacht dat The Smiths op de eerste plaats zouden staan, wel een verrassende nummer 1.
Joshua Tree stond vorig jaar nog op 20, nu komt die pas op 198.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
U2 pas op #66. tuuuurlijk ...
Tja dat vind ik dan wel 1 van de minpunten. Elbow is verantwoordelijk voor 1 van de saaiste live-optredens die ik ooit gezien heb. Zelfs James Last was meer opwindend geweest dan zij en dat zegt veel.quote:
Meh ik heb wel genoten van ze.. tis meer een luisterconcert maja niks mis mee op zich. Maar de albums zijn sowieso stuk voor stuk juweeltjesquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat vind ik dan wel 1 van de minpunten. Elbow is verantwoordelijk voor 1 van de saaiste live-optredens die ik ooit gezien heb. Zelfs James Last was meer opwindend geweest dan zij en dat zegt veel.
Daarom is het ook maar goed dat ik de top 100 niet in mijn 1-tje bepaalquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:22 schreef Joesse het volgende:
[..]
Meh ik heb wel genoten van ze.. tis meer een luisterconcert maja niks mis mee op zich. Maar de albums zijn sowieso stuk voor stuk juweeltjes
dat is een echt album hoor... met die Sinatra covers enzo.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:38 schreef splinters het volgende:
Mooiste spelfout in de excel-sheet:
Robbie Williams - Swing when you're winning
ha, die is me niet opgevallen maar ik heb die wel bij de goed gespelde opgeteld.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:44 schreef peaceman het volgende:
Editors - The Back Room trouwens.. niet black.
precies, geldt ook voor mijquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daarom is het ook maar goed dat ik de top 100 niet in mijn 1-tje bepaal
Tja ik heb alles rechtstreeks gekopieerd van wat er gepost isquote:Op zondag 3 december 2006 00:00 schreef Pistol_Pete het volgende:
o ja, op regel nummer 1369 van tabblad 1 staat een foutje. De artiest moet zijn zijn Cypress Hill met Exitos en Espanol. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik die fout in mijn lijstje heb gemaakt
![]()
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wat een *$%lijst![]()
Maar toch bedankt voor alle moeite ranja![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Schreef ik gisteren al als reactie op iemand die zoiets opmerkte:quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind 'm ook erg eenzijdig, ik betwijfel dat dit echt representatief is voor heel FOK! of MUZ, alsof van de verschillende kliekjes/strekkingen er maar één massaal aan deze top 100 heeft deelgenomen.
Maar goed, dat ligt dan vooral aan degenen die niet meededen, iig. bedankt ranja.
Of er is binnen die groep meer overeenstemming over wat nu 'de beste albums' zijn. Als metal- of hiphopliefhebbers massaal lijstjes opsturen, maar elk album maar een enkele stem krijgt, dan zet het nog geen zoden aan de dijk.quote:Op zondag 3 december 2006 15:54 schreef methodmich het volgende:
Blijkbaar zijn mensen die graag naar de "soort muziek" luisteren die jij nu als overheersend noemt sneller geneigd een top 100 in te vullen?
133 van morrison-moondancequote:Op zondag 3 december 2006 17:08 schreef methodmich het volgende:
Zo, even de juweeltjes waar veel te weinig mensen op hebben gestemd:
[...]
Klopt, en dus niet op 31 december of daarvoor - je zegt het eigenlijk zelf al, 1 januari is ook "pas" in januari natuurlijk.quote:Op maandag 4 december 2006 18:53 schreef methodmich het volgende:
Waarom pas in januari? Jaarlijsten moet je op 1 januari van het volgende jaar kunnen aanleveren vind ik!
Nou, organiseren dan. Topic openen. Hupquote:Op dinsdag 5 december 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Nee, op 1 januari dient de volledig opgetelde jaarlijst klaar te zijn. Opgemaakt uit alle inzendingen die tussen 1 en 31 december binnen dienen te komen.
Doe ik elders vermoedelijk wel weer. Dat is genoeg.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, organiseren dan. Topic openen. Hup
welke zijn het geworden?quote:Op woensdag 6 december 2006 02:38 schreef MaJo het volgende:
Heb gelijk geboden op 4 cd's van de lijst op ebay omdat ik ze al een tijdje wil hebben/ danwel benieuwd naar benIk heb namelijk maar 12 cd's van deze lijst
Even ter verdediging: ben pas dit jaar echt begonnen met actief cd's kopen en veel muziek luisteren dus ik loop nog wat achter
ik heb er 20 van de top 101, maar daarvan staan er 19 in de top 60quote:Op woensdag 6 december 2006 09:27 schreef ranja het volgende:
Ik heb 21 van de top 101 op lp of cd, en ik koop al tegen de 20 jaar muziek
Ik kwam er tot m'n schrik achter dat ik toch nog ongeveer 17/18 van de albums uit de lijst in m'n kast heb staanquote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n beetje de helft van de top 100 op LP of CD. Eigenlijk heb ik een heel algemene smaak...
Interpol - Turn on the Bright Lightsquote:
Had jij die nog niet?quote:Op woensdag 6 december 2006 13:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Interpol - Turn on the Bright Lights
Arcade Fire - Funeral
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
The Strokes - Is this it
En ik heb gelijk the Smiths - The Queen is dead besteld. Ben nu wel erg benieuwd
Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die weinig cd's uit de lijst heeft
Nee na First impressions of earth moest ik even een hele grote drempel over om ooit weer iets van the Strokes aan te schaffenquote:
Ja, eng hè?quote:Op woensdag 6 december 2006 13:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee na First impressions of earth moest ik even een hele grote drempel over om ooit weer iets van the Strokes aan te schaffen
Ik zei ook dat ik cd's aan had geschaft die ik al een tijdje wilde hebbenquote:Op woensdag 6 december 2006 13:58 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, eng hè?
Maar ik zei toch dat Is This It een goed album is![]()
en nu Room On Fire nogquote:Op woensdag 6 december 2006 13:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik cd's aan had geschaft die ik al een tijdje wilde hebben![]()
Stapje voor stapje he?quote:
Concerto, Get Records, en Kroesequote:Op woensdag 6 december 2006 14:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Stapje voor stapje he?Er zijn zoveel cd's die ik nog wil hebben, waarom is het toch zo duur
![]()
Misschien moet ik eens als bijbaantje in een platenzaak gaan werken, krijg je kortingen enzoquote:Op woensdag 6 december 2006 14:04 schreef lienelien het volgende:
[..]
Concerto, Get Records, en Kroese![]()
Ik ook nu ik het eens na ben gelopenquote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n beetje de helft van de top 100 op LP of CD. Eigenlijk heb ik een heel algemene smaak...
Ik iets meer dan de helftquote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef cafca het volgende:
Niks mis met de combinatie jazz en indie, hoor. In mijn collectie zijn ze allebei even welkom!quote:Op woensdag 6 december 2006 23:18 schreef Norrage het volgende:
Zie nu pas dat er ook jazz albums in de top staan.Dat vind ik nou een verademing tussen alle rock en indie
Miles Davis en Coltrane!
Ook niet zo gek gezien de grootte van je collectie natuurlijk.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:19 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb er 56 uit de top 100.
Ik zie nu pas dat er al een uitslag isquote:Op woensdag 6 december 2006 23:18 schreef Norrage het volgende:
Zie nu pas dat er ook jazz albums in de top staan.Dat vind ik nou een verademing tussen alle rock en indie
Miles Davis en Coltrane!
May I suggest:quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:26 schreef MutZ het volgende:
En nu ga ik hard uitzoeken wat we gaan draaien met FOK!radio
Ik had Meindert Talma op #37 maar dat bleek dus niet genoeg voor een plek in de eindlijst.quote:Op zondag 10 december 2006 13:27 schreef peaceman het volgende:
Ik vind er maar weinig Friezen in staan trouwens... stelletje racisten![]()
quote:Op zondag 10 december 2006 11:28 schreef methodmich het volgende:
091 (---) Editors - The Back Room - 374 Iets van Interpol
Doe maar lekker gewoon the Scientist of Clocks. Het album hoort gewoon in zo'n top 100 of je het nou wilt of nietquote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef icebliss het volgende:
Editors - All Sparks
Muse - Citizen Erased
Coldplay, doe daar maar een minuut stilte voor de nabestaanden van, eh. Iets.
Bij Parachutes zou ik je misschien nog gelijk geven, maar nu niet.quote:Op zondag 10 december 2006 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Doe maar lekker gewoon the Scientist of Clocks. Het album hoort gewoon in zo'n top 100 of je het nou wilt of niet
of of of Headmaster Ritual, of How Soon Is Now? (als je het over de non-LP versie hebt iig) of gewoon het hele albumquote:Op zondag 10 december 2006 12:35 schreef JelleS het volgende:
Meat Is Murder Rusholme Ruffians
Aanvulling:quote:
101 toernooien wat het beste nummer per album isquote:Op dinsdag 12 december 2006 07:28 schreef Grobbel het volgende:
Hey, misschien is het een idee om een verkiezing te houden voor de nummers die we van de Fok! Album Top 100 moeten afspelen.![]()
Als ze nou The Chins hadden geheten...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:21 schreef pfaf het volgende:
Waarom staat FF eigenlijk boven The Shins!?
nee 5 years!quote:Op maandag 11 december 2006 08:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Aanvulling:
034 (081) David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars - 622 Soul Love
die staat niet op het album.quote:046 (---) Talking Heads - Stop Making Sense - 557 Psycho Killer
of gewoon het titelnummer natuurlijkquote:072 (---) Television - Marquee Moon - 423 See No Evil
Heb je dan niet de plaat die het minst is genoemd en dus gemiddeld de meeste punten heeft op 100 gezet trouwens?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Als ze nou The Chins hadden geheten...
Nee. Ik zag ook pas laat dat Shins ook 100 punten hadquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:02 schreef methodmich het volgende:
Heb je dan niet de plaat die het minst is genoemd en dus gemiddeld de meeste punten heeft op 100 gezet trouwens?
Tja, of Rock 'n' Roll Suicide, of Ziggy Stardust, of één van die andere geweldige nummersquote:
Eg wel!quote:[..]
die staat niet op het album.
Ja, dacht ik ook aan, maar leek me wat lang voor de radio...quote:[..]
of gewoon het titelnummer natuurlijk![]()
laat ze zelf maar iets uitzoeken om het verassingseffect groter te makenquote:Op dinsdag 12 december 2006 07:28 schreef Grobbel het volgende:
Hey, misschien is het een idee om een verkiezing te houden voor de nummers die we van de Fok! Album Top 100 moeten afspelen.![]()
je hebt gelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, of Rock 'n' Roll Suicide, of Ziggy Stardust, of één van die andere geweldige nummers
[..]
Eg wel!
[..]
Ja, dacht ik ook aan, maar leek me wat lang voor de radio...
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:06 schreef Frollo het volgende:
De conclusie is schokkend... De gemiddelde Fok!ker houdt van Engelstalige, grotendeels mannelijke bands uit de jaren 90 en 00!
en genre, als je het even globaal indeelt naar pop/rock/dance/hiphop/jazz/overigquote:Op donderdag 14 december 2006 11:15 schreef Frollo het volgende:
Zal ik ook nog even naar het percentage niet-blanken kijken?
Dat is vrij makkelijk.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef ranja het volgende:
[..]
en genre, als je het even globaal indeelt naar pop/rock/dance/hiphop/jazz/overig
6 januari, op een zaterdag...quote:Op woensdag 13 december 2006 19:44 schreef cafca het volgende:
Wanneer komt het op de radio, eigenlijk?
Stevie Wonder anyone???quote:Op donderdag 14 december 2006 15:31 schreef Frollo het volgende:
Ik hou best wel van Motown en soul en echte R&B, maar dat was nu eenmaal geen albummateriaal.
Ik ben nog niet zo lang met Stevie bezig.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Stevie Wonder anyone???
Ter promotie had ik geloof ik 3 albums van hem in mijn top 5, maar het heeft niet geholpen![]()
Blijf het wel een beetje raar vinden, hoezeer Stevie tegenwoordig genegeerd wordt. Zou dat komen doordat de meeste mensen hem tegenwoordig vooral kent van I just called to say I love you enzo, ipv zijn jaren '70 platen![]()
Hmmm, als je op de riff van Superstition niet spontaan begint mee te swingen moet je je laten onderzoeken door een neuroloogquote:Op donderdag 14 december 2006 19:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo lang met Stevie bezig.
Ik ben me uiteraard bewust van de geniale reputatie van albums als Talking Book en Songs in the Key of Life, maar vooralsnog doet het mij persoonlijk niet zo veel. Misschien komt dat nog.
Ken geen albums van hem. Alleen singles waarvan ik niet wist op welk album ze staan dus vandaar is hij hier niet teruggekomen....(alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat zijn singles in de single top 50 van mij ook niet zijn teruggekomen....vergeten...maar dat vind ik als ik er nu over denk wel onterecht)quote:Op donderdag 14 december 2006 19:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Stevie Wonder anyone???
Ter promotie had ik geloof ik 3 albums van hem in mijn top 5, maar het heeft niet geholpen![]()
Blijf het wel een beetje raar vinden, hoezeer Stevie tegenwoordig genegeerd wordt. Zou dat komen doordat de meeste mensen hem tegenwoordig vooral kent van I just called to say I love you enzo, ipv zijn jaren '70 platen![]()
Ligt er natuurlijk maar aan welke singles.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ken geen albums van hem. Alleen singles waarvan ik niet wist op welk album ze staan dus vandaar is hij hier niet teruggekomen....(alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat zijn singles in de single top 50 van mij ook niet zijn teruggekomen....vergeten...maar dat vind ik als ik er nu over denk wel onterecht)
Part time lover is wel catchy, maar ook niet meer. Zijn vroegere hits waren én catchy én inventief én bizar. Boogie on reggae woman is wel het beste voorbeeld, ongelofelijk wat hij daar muzikaal klaarspeelt terwijl het ook gewoon een lekker swingnummer is.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:05 schreef Norrage het volgende:
part time vind ik nog wel goed...die andere 2 die je bij Neen hebt gezet inderdaad niet....Higher Grounden Sir Duke
Maak je geen zorgen, ik vind Superstition natuurlijk keigoed!quote:Op donderdag 14 december 2006 20:50 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hmmm, als je op de riff van Superstition niet spontaan begint mee te swingen moet je je laten onderzoeken door een neuroloog![]()
Ha, herkenbaar, op Maybe your baby liep ik ook vast toen ik Talking book voor het eerst hoorde... Maar ja, dat is ook echte funk, dat moet je maar net liggen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik vind Superstition natuurlijk keigoed!
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik zijn albumwerk toch minder toegankelijk vind dan ik op grond van een paar superswingende hits had verwacht. Zoiets als Maybe Your Baby van Talking Book is toch echt wel taai. Maar misschien wel geniaal, dat kan best. Ik ga er wel eens goed voor zitten binnenkort.
Draai je dan van elk album een nummer?quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:07 schreef FOKradio het volgende:
Het is officieel: 6 januari de FOK! album Top 100 op de radio
Jep!quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:43 schreef Doff het volgende:
[..]
Draai je dan van elk album een nummer?
Daar is Mutz al uitgebreid mee bezig, toch?quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:54 schreef JelleS het volgende:
Dan kan je uiteraard van te voren even hier vragen, stiekem.
Sterker nog: Ik heb alle albumsquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:59 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Daar is Mutz al uitgebreid mee bezig, toch?
Alle suggesties zijn welkomquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:58 schreef Doff het volgende:
Suggesties voor Miles en Coltrane nodig?
Ik heb bij Stevie Wonder altijd de neiging om z'n mierzoete ballads gelijk weg te zappen, maar ik ben wel een fan van z'n meer up-tempo werk.quote:Op vrijdag 15 december 2006 07:21 schreef cafca het volgende:
De man heeft geniale nummers gemaakt (Uptight, I was made to love her, Superstition, Higher Ground, Sir Duke, I Wish, Master Blaster), maar zijn albums draai ik toch erg weinig, moet ik eerlijk zeggen. Ik weet ook niet waarom.
Zijn ballads zijn eigenlijk de enige ballads die ik überhaupt kan verdragen. Zoiets als 'You are the sunshine of my life', dat is eigenlijk gewoon te erg voor woorden, bij ieder ander kots ik op zulke muziek, maar zijn gevoel voor melodie en harmonie maken het toch prima verteerbaar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:14 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb bij Stevie Wonder altijd de neiging om z'n mierzoete ballads gelijk weg te zappen, maar ik ben wel een fan van z'n meer up-tempo werk.
FOK! album top 100 allertijden 2006 - UITSLAGquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:50 schreef MutZ het volgende:
[..]
Sterker nog: Ik heb alle albums
Dus kom maar op met die suggesties!
Die heb ik allang genoteerdquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
FOK! album top 100 allertijden 2006 - UITSLAG
Dat is ook wel leukquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:10 schreef methodmich het volgende:
Dat gaat moeilijk op 6 januari vrees ik, tenzij het toernooi bij ASWH wordt afgelast. Kan wel per mail iets versturen eventueel.
Doe maar over de albums, want ik volg natuurlijk niet al jouw suggesties en dan weet je zeker dat je goed zitquote:Op zondag 17 december 2006 16:10 schreef methodmich het volgende:
Okee, zal me er in de kerstvakantie eens over buigen. Over de albums zelf of over de songs die ik per album gesuggereerd heb??
Ik zou denk ik ook voor Giant Steps zelf gaan, Narnia is ook een ontzettend mooi nummer, maar Giant Steps is meer tekekend voor het album.quote:
Dat is idd een hele prestatiequote:Op zondag 17 december 2006 22:08 schreef Curchulain het volgende:
Okee dan... van de 50 uit mijn lijst hebben welgeteld 50 de uiteindelijke top 100 niet gehaald. Toch ook een prestatie, lijkt me.
Zonde inderdaad. Die band doet me weinig. Typisch ook dat Joy Division dit jaar weer flink terug gekelderd is.quote:
Da's toch ook de grootste overrated band in de historie der muziekmakerij. Of niet, of heb ik me nu drastisch vergissss?!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
U2 pas op #66. tuuuurlijk ...
U2-heksenjacht alert!quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:16 schreef methodmich het volgende:
Ik zou eerder zeggen:
U2 al op #66. tuuuurlijk ...
Je zou het ook een beetje kunnen nuanceren... een van de meest overrated bands in de historie der muziekmakerij dus.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Da's toch ook de grootste overrated band in de historie der muziekmakerij. Of niet, of heb ik me nu drastisch vergissss?!
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind het te makkelijk om U2 af te zeiken. Vind het niet toevallig dat het vaak de zelfbenoemde popkenners zijn die elke scheet van Zappa, Zorn, Waits, Costello of onze eigen Spinvis fantastisch vinden en kritiekloos slikken maar eigenlijk totaal geen idee hebben waarom U2 zo populair is. De waarom-vraag wordt sowieso zelden gesteld door dit soort figuren. Okee, ik weet het.. sommige bands hadden het succes misschien ook wel verdiend. Ik noem Echo and the Bunnymen, misschien the Church (aan de hand van Starfish dat beter is dan de meeste U2-albums), of bands als the Replacements, New Order, The Smiths of zoals ik recentelijk vernomen heb: the Comsat Angels. Maar ik ben realistisch en begrijp dat U2 een band is van het grote gebaar, die songs schrijven die voor grote groepen aantrekkelijk zijn en met een positieve boodschap. Dat soort muziek moet misschien ook wel gemaakt worden. En als het oprecht is (daar ben ik wel van overtuigd) heb ik daar dus geen problemen mee. Ik verdenk namelijk types er van U2 te haten omdat ze zo populair zijn en omdat ze fans hebben die bezeten zijn. Dat laatste stoot mij ook af, maar niet minder dan die vinyljunks in donkere platenzaken (van de week werd ik gewoon aan de kant geduwd door zo'n idioot, ik stond bij de B en het was vast weer zo'n Beatles-fanaat die op zoek was naar de ultieme Beatles-prullaria in de vorm van een Oost-Duitse misdruk van Rubber Soul, dat soort types. Fanatici aan beide kanten van de muziekbeleving... ik heb er weinig mee. Het lijkt me alleen allemaal zo voor geprogrammeerd, zoals ook die meninkjes over U2, die te pas en te onpas gedropt worden alsof iemand wil zeggen: kijk, ik ben tegen U2.. en ik heb allemaal obscure bandjes in mijn lijst staan want ik kan geen genoeg krijgen van de underground. Ja, leuk maar bedenk dat het klinkt als een vasthangende plaat. En dat je me dwingt om dit te schrijven zodat ik me zelf compleet belachelijk maak. Ik wil alleen maar zeggen: het is zinloos.
Kut, waarom heb ik niet gestemd![]()
Radiohead welquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:55 schreef Soul79 het volgende:
Tot slot is een band zelf natuurlijk niet verantwoordelijk voor de verafgoding die het ontvangt van haar fans.
Ken ik niet. Is dat wat?quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:20 schreef JelleS het volgende:
Queen, die staat nog boven U2.
Wantquote:
Je weet toch, Radiohead is de favoriete afzeikband op Fok. Na Blof misschien, maar daarmee is dat afzeiken terechtquote:Op vrijdag 22 december 2006 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want![]()
Toffe heeft wel gelijk trouwens.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:13 schreef peaceman het volgende:
Tja ik ben enkel benieuwd naar de argumenten of dat het weer eens zogenaamd grappig bedoeld is.
U2 laat me compleet koud. Mag dat ook? Of moet ik per se een gepolariseerde mening hebben over elke band die er is? Sowieso vind ik het bovenstaande stukje wat kort door de bocht, maar goed.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind het te makkelijk om U2 af te zeiken. Vind het niet toevallig dat het vaak de zelfbenoemde popkenners zijn die elke scheet van Zappa, Zorn, Waits, Costello of onze eigen Spinvis fantastisch vinden en kritiekloos slikken maar eigenlijk totaal geen idee hebben waarom U2 zo populair is. De waarom-vraag wordt sowieso zelden gesteld door dit soort figuren. Okee, ik weet het.. sommige bands hadden het succes misschien ook wel verdiend. Ik noem Echo and the Bunnymen, misschien the Church (aan de hand van Starfish dat beter is dan de meeste U2-albums), of bands als the Replacements, New Order, The Smiths of zoals ik recentelijk vernomen heb: the Comsat Angels. Maar ik ben realistisch en begrijp dat U2 een band is van het grote gebaar, die songs schrijven die voor grote groepen aantrekkelijk zijn en met een positieve boodschap. Dat soort muziek moet misschien ook wel gemaakt worden. En als het oprecht is (daar ben ik wel van overtuigd) heb ik daar dus geen problemen mee. Ik verdenk namelijk types er van U2 te haten omdat ze zo populair zijn en omdat ze fans hebben die bezeten zijn. Dat laatste stoot mij ook af, maar niet minder dan die vinyljunks in donkere platenzaken (van de week werd ik gewoon aan de kant geduwd door zo'n idioot, ik stond bij de B en het was vast weer zo'n Beatles-fanaat die op zoek was naar de ultieme Beatles-prullaria in de vorm van een Oost-Duitse misdruk van Rubber Soul, dat soort types. Fanatici aan beide kanten van de muziekbeleving... ik heb er weinig mee. Het lijkt me alleen allemaal zo voor geprogrammeerd, zoals ook die meninkjes over U2, die te pas en te onpas gedropt worden alsof iemand wil zeggen: kijk, ik ben tegen U2.. en ik heb allemaal obscure bandjes in mijn lijst staan want ik kan geen genoeg krijgen van de underground. Ja, leuk maar bedenk dat het klinkt als een vasthangende plaat. En dat je me dwingt om dit te schrijven zodat ik me zelf compleet belachelijk maak. Ik wil alleen maar zeggen: het is zinloos.
Kut, waarom heb ik niet gestemd![]()
Hmm dat klinkt allemaal heel leuk, zolang je zelf ook met rust wordt gelaten. Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar ik word omgeven door U2-fanaten, de helft van m'n sociale omgeving is volgens mij naar de Arena getrokken de afgelopen zomer. Op feestjes wordt regelmatig U2 de hoogte ingeprezen, vrienden proberen me nog steeds albums aan te praten en ik hoor regelmatig op radio en tv dat U2 de beste band van het moment is. Daarbij opgeteld nog eens het feit dat je geen krant open kan slaan zonder dat Bono de grote wereldproblemen aan het oplossen is.quote:Op zondag 24 december 2006 09:32 schreef nipeng het volgende:
Toffe, naar mijn mening heb je gelijk.
Het zijn niet mijn favorieten maar waarom zou ik ze afzeiken? Ik luister gewoon naar mijn muziek en laat de rest met rust.
Juistquote:Op maandag 25 december 2006 19:39 schreef Zanderrr het volgende:
Kortom, "it's not the band I hate, it's their fans".
JA!quote:Op woensdag 27 december 2006 21:11 schreef spacemangraig het volgende:
wordt dit nou nog uitgezonden?
Ik ken het niet, maar de titel is geniaalquote:Op woensdag 27 december 2006 22:58 schreef FlyingFox het volgende:
Jammer dat 'Phil Ochs - 50 Phil Ochs fans can't be wrong' er wéér niet instaat dit jaar.![]()
Funny Little Frog was best bekend hoorquote:Op donderdag 28 december 2006 17:27 schreef Friek_ het volgende:
Kan merken dat alleen posters op MUZ hieraan hebben meegedaan. Hoe bekend is Belle and Sebastian nou? Ik vind de muziek geweldig hoor, goede indiepop band. Maar dat geeft het al aan: een indiepop band op 4 in de zin van 'ooit'?
heh jammer dan ben ik er nietquote:
Oh, da's inderdaad zonde. De hele dag niet?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:57 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
heh jammer dan ben ik er niet![]()
Zal denk ik voor de uitzending wel komenquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:07 schreef Beathoven het volgende:
Is er eigenlijk al een Frontpage bericht geweest met de uitslag?
Toffe's mening is mijn mening, maar dan erg goed verwoordquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De uitzending komt online te staanquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef spacemangraig het volgende:
Kan iemand een podcast van die uitzending maken?
coolquote:
Is een apart live-topic tijdens de uitzending hier ook een idee?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:28 schreef nipeng het volgende:
Staat op de FP: FOK! album top 100 op FOK!radio
FOK!-radio Zaterdag Uitzending - Album top 100quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:02 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Is een apart live-topic tijdens de uitzending hier ook een idee?
Doe mij maar Burning Down the House. Wat een fantastische lijst is het toch eigenlijk, de reacties op de fp zijn geweldigquote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:25 schreef MofoF1 het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk van Talking Heads draaien? (Stop Making Sense op 46...) Life During Wartime???
"Queen staat er niet inquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
...de reacties op de fp zijn geweldig
Die reacties op de frontpage zijn wel een beetje terecht hoor...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Doe mij maar Burning Down the House. Wat een fantastische lijst is het toch eigenlijk, de reacties op de fp zijn geweldig
Nee, want dan hadden ze zelf moeten stemmenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die reacties op de frontpage zijn wel een beetje terecht hoor...
Dan kan je ook klagen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:35 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel gestemd en vind ik het stiekem ook wel een beetje een kutlijst
Die is echt bagger ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:40 schreef Norrage het volgende:
Ben ook wel te spreken over de lijst hoor...maar de top 20
Geen nzbtjes hier toegestaan, althans niet van wat jij zoekt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:23 schreef PiRANiA het volgende:
nzb'tje?
Het is erger. Ik heb niet gestemd en ik ken het merendeel van de lijst wel (en vergeleken met vorig jaar heb ik dertien albums uit de top 100 minder, dus het is minder mijn lijst)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:37 schreef -skippybal- het volgende:
Maar al je zelf niet gestemd hebt en dan loopt te zeiken dat je niks kent, tja....
Ehh flauwquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:42 schreef nipeng het volgende:
Blijkbaar zijn er veel mensen het niet met jou eens.
Niet eens met jouw mening over Spinvisquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:48 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ehh flauw. En die andere 89 albums dan?
Ik ben absoluut niet echt van de alternatieve (laat staan muziek met rare teksten of titelsquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wel. Ik hoorde net weer 'bagagedrager' op dat fijne Kink FM (de 1111 beste nummers ooit gemaakt) en ik kroop in elkaar van ellende. Zo slecht allemaal. Ik snap het ook niet. Vreselijk.
Mocht niet....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:38 schreef Ego8 het volgende:
Rare lijst. Een aantal goede artiesten, maar de verkeerde albums...
Waarom Origin of Symmetry en niet Black Holes and Revelations??
Etc.
Black Holes and Revelations is uit 2006, dus die mag nog niet... Volgend jaar mag die wel...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:38 schreef Ego8 het volgende:
Etc.
OoS is echt enorm veel beter dan BH&Rquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:38 schreef Ego8 het volgende:
Etc.
Dan heb je een smaakprobleem lijkt mequote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet echt van de alternatieve (laat staan muziek met rare teksten of titels) muziek maar Bagagedrager vind ik echt wel een goed nummer
Of jijquote:Op zondag 7 januari 2007 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan heb je een smaakprobleem lijkt me![]()
Ik voel met name de botsplinters in mijn vlees, dus ja en neequote:Op zondag 7 januari 2007 17:11 schreef methodmich het volgende:
Toffe man... Voel je die song niet?
"Het was lang geleden, een eeuwigheid, je fietste op de Afsluitdijk."
Met een meid op je bagagedrager of stang.
Nummer boordevol sentiment en ze kijken nog voetbal ook. Wat wil een mens nog meer?
Zie je Pm.....quote:Op maandag 8 januari 2007 10:50 schreef MutZ het volgende:
Hoe vonden jullie de uitzending?
Dat heb ik idd bijgehouden... Zal ik je het ff mailen?quote:Op maandag 8 januari 2007 19:03 schreef methodmich het volgende:
Heb je een lijstje wat je allemaal gedraaid hebt van elk album eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:43 schreef methodmich het volgende:
Of anders hier plaatsen, is ook leuk voor iedereen die er interesse in heeft!
Ob-La-Di, Ob-La-Da.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:14 schreef Frollo het volgende:
Alleen:
038 (---) The Beatles – Revolver [1966]
06. Yellow Submarine
is toch echt objectief gezien het allerslechtste nummer van de Beatles en wellicht van de hele pophistorie.
quote:008 (003) Pixies – Doolittle [1989]
05. Here Comes Your Man
009 (009) The Beatles - The Beatles (White Album) [1968]
08. Happiness Is a Warm Gun
070 (078) My Bloody Valentine – Loveless [1991]
05. When You Sleep
jammer, dat is wel de bekendste (dus zal weinig mensen extra laten luisteren) en geeft de sfeer van het album ook totaal niet weer.quote:046 (---) Talking Heads - Stop Making Sense [1984]
01. Psycho Killer
Om de uitzending toegankelijk te laten blijven, moet je soms gewoon ook de bekendere nummers draaien... Anders gaan mensen afhaken... Voor sommige mensen zal dat idd inhouden dat ze het erbij laten, voor sommige is dat juist een reden om het album te gaan luisteren...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:27 schreef ranja het volgende:
[..]
[..]
jammer, dat is wel de bekendste (dus zal weinig mensen extra laten luisteren) en geeft de sfeer van het album ook totaal niet weer.
Zitten enkele magistrale keuzes tussen. Met name 99, 92, 87, 80, 69, 51, 44, 16, 8, 7 en 5!quote:Op zondag 14 januari 2007 15:04 schreef MutZ het volgende:
Bij deze
005 (---) Belle & Sebastian - If You’Re Feeling Sinister [1997]
06. Get Me Away From Here, I'm Dying
007 (004) The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
04. Venus In Furs
008 (003) Pixies – Doolittle [1989]
05. Here Comes Your Man
009 (009) The Beatles - The Beatles (White Album) [1968]
08. Happiness Is a Warm Gun
016 (016) Deus - In A Bar, Under The Sea [1996]
05. Little Arithmetics
020 (---) Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [1998]
03. In the Aeroplane Over the Sea
021 (---) Belle & Sebastian – Tigermilk [1996]
01. The State I Am In
023 (044) Eels - Beautiful Freak
01. Novocaine For The Soul
026 (---) Bob Dylan - Blonde On Blonde [1966]
03. Visions of Johanna
028 (018) R.E.M. - Automatic For The People [1992]
11. Nightswimming
029 (082) Beatles - Abbey Road [1969]
07. Here Comes the Sun
031 (058) Deus - Worst Case Scenario [1994]
06. Via
035 (019) Deus - The Ideal Crash [1999]
06. Instant Street
038 (---) The Beatles – Revolver [1966]
06. Yellow Submarine
040 (041) Neil Young – Harvest [1972]
04. Heart Of Gold
041 (059) Spinvis – Spinvis [2002]
02. Smalfilm
044 (032) Pixies - Surfer Rosa & Come On Pilgrim [1988]
22. Levitate Me
045 (---) Nick Drake - Five Leaves Left [1969]
09. Fruit Tree
051 (028) The Beatles - Magical Mystery Tour [1967]
06. I Am the Walrus
060 (---) Van Morrison - Astral Weeks [1968]
06. Madame George
065 (---) The Beatles - Rubber Soul [1965]
11. In My Life
067 (---) Sigur Rós - Ágætis Byrjun (An alright start) [1999]
03. Starálfur [Staring Elf]
069 (---) Love - Forever Changes [1967]
05. Old Man
076 (---) Bob Dylan - Blood On The Tracks [1975]
01. Tangled Up in Blue
080 (074) Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain [1994]
07. Gold Soundz
082 (---) The Strokes - Is This It [2001]
07. Last Nite
087 (062) Lou Reed – Berlin [1973]
09. The Bed
088 (---) Beach Boys - Pet Sounds [1966]
13. Caroline No
092 (---) Wilco - Yankee Hotel Foxtrot [2002]
05. Jesus, Etc.
093 (---) Johan – Pergola [2001]
05. Day is Done
099 (---) Elliott Smith – Xo [1998]
03. Waltz #2 (XO)
van The Queen is Dead had overigens There is a light gedraaid moeten worden en van Kid A Idotique maar goed.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:53 schreef peaceman het volgende:
Wanneer komt de uitzending online?
We hebben van vrijwel elk album jullie keuzes gedraaid, zelfs Yellow Submarine was aangevraagdquote:Op zondag 14 januari 2007 16:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zitten enkele magistrale keuzes tussen. Met name 99, 92, 87, 80, 69, 51, 44, 16, 8, 7 en 5!
Ook leuk om lange nummers als die van Van Morrison en Bob Dylan te draaien.
Koos je Via van dEUS vooral omdat die ongeveer het meest "radiovriendelijk" is van die plaat overigens?
De enige keuze die ik dan achteraf te betreuren vind is die op 38. Van een geweldig album als Revolver draai je dan net het minste nummer, wat mij betreft!
Voor de rest hulde voor de keuze!
Het is dan ook een behoorlijk oud topic, dat je kicktquote:Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Grumpey het volgende:
...Wel veel oud werk....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |