quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:Vind het te makkelijk om U2 af te zeiken. Vind het niet toevallig dat het vaak de zelfbenoemde popkenners zijn die elke scheet van Zappa, Zorn, Waits, Costello of onze eigen Spinvis fantastisch vinden en kritiekloos slikken maar eigenlijk totaal geen idee hebben waarom U2 zo populair is. De waarom-vraag wordt sowieso zelden gesteld door dit soort figuren. Okee, ik weet het.. sommige bands hadden het succes misschien ook wel verdiend. Ik noem Echo and the Bunnymen, misschien the Church (aan de hand van Starfish dat beter is dan de meeste U2-albums), of bands als the Replacements, New Order, The Smiths of zoals ik recentelijk vernomen heb: the Comsat Angels. Maar ik ben realistisch en begrijp dat U2 een band is van het grote gebaar, die songs schrijven die voor grote groepen aantrekkelijk zijn en met een positieve boodschap. Dat soort muziek moet misschien ook wel gemaakt worden. En als het oprecht is (daar ben ik wel van overtuigd) heb ik daar dus geen problemen mee. Ik verdenk namelijk types er van U2 te haten omdat ze zo populair zijn en omdat ze fans hebben die bezeten zijn. Dat laatste stoot mij ook af, maar niet minder dan die vinyljunks in donkere platenzaken (van de week werd ik gewoon aan de kant geduwd door zo'n idioot, ik stond bij de B en het was vast weer zo'n Beatles-fanaat die op zoek was naar de ultieme Beatles-prullaria in de vorm van een Oost-Duitse misdruk van
Rubber Soul, dat soort types. Fanatici aan beide kanten van de muziekbeleving... ik heb er weinig mee. Het lijkt me alleen allemaal zo voor geprogrammeerd, zoals ook die meninkjes over U2, die te pas en te onpas gedropt worden alsof iemand wil zeggen: kijk, ik ben tegen U2.. en ik heb allemaal obscure bandjes in mijn lijst staan want ik kan geen genoeg krijgen van de underground. Ja, leuk maar bedenk dat het klinkt als een vasthangende plaat. En dat je me dwingt om dit te schrijven zodat ik me zelf compleet belachelijk maak. Ik wil alleen maar zeggen: het is zinloos.
Toffe's mening is mijn mening, maar dan erg goed verwoord
een beetje laat, maar goed...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen