Wantquote:
Je weet toch, Radiohead is de favoriete afzeikband op Fok. Na Blof misschien, maar daarmee is dat afzeiken terechtquote:Op vrijdag 22 december 2006 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want![]()
Toffe heeft wel gelijk trouwens.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:13 schreef peaceman het volgende:
Tja ik ben enkel benieuwd naar de argumenten of dat het weer eens zogenaamd grappig bedoeld is.
U2 laat me compleet koud. Mag dat ook? Of moet ik per se een gepolariseerde mening hebben over elke band die er is? Sowieso vind ik het bovenstaande stukje wat kort door de bocht, maar goed.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind het te makkelijk om U2 af te zeiken. Vind het niet toevallig dat het vaak de zelfbenoemde popkenners zijn die elke scheet van Zappa, Zorn, Waits, Costello of onze eigen Spinvis fantastisch vinden en kritiekloos slikken maar eigenlijk totaal geen idee hebben waarom U2 zo populair is. De waarom-vraag wordt sowieso zelden gesteld door dit soort figuren. Okee, ik weet het.. sommige bands hadden het succes misschien ook wel verdiend. Ik noem Echo and the Bunnymen, misschien the Church (aan de hand van Starfish dat beter is dan de meeste U2-albums), of bands als the Replacements, New Order, The Smiths of zoals ik recentelijk vernomen heb: the Comsat Angels. Maar ik ben realistisch en begrijp dat U2 een band is van het grote gebaar, die songs schrijven die voor grote groepen aantrekkelijk zijn en met een positieve boodschap. Dat soort muziek moet misschien ook wel gemaakt worden. En als het oprecht is (daar ben ik wel van overtuigd) heb ik daar dus geen problemen mee. Ik verdenk namelijk types er van U2 te haten omdat ze zo populair zijn en omdat ze fans hebben die bezeten zijn. Dat laatste stoot mij ook af, maar niet minder dan die vinyljunks in donkere platenzaken (van de week werd ik gewoon aan de kant geduwd door zo'n idioot, ik stond bij de B en het was vast weer zo'n Beatles-fanaat die op zoek was naar de ultieme Beatles-prullaria in de vorm van een Oost-Duitse misdruk van Rubber Soul, dat soort types. Fanatici aan beide kanten van de muziekbeleving... ik heb er weinig mee. Het lijkt me alleen allemaal zo voor geprogrammeerd, zoals ook die meninkjes over U2, die te pas en te onpas gedropt worden alsof iemand wil zeggen: kijk, ik ben tegen U2.. en ik heb allemaal obscure bandjes in mijn lijst staan want ik kan geen genoeg krijgen van de underground. Ja, leuk maar bedenk dat het klinkt als een vasthangende plaat. En dat je me dwingt om dit te schrijven zodat ik me zelf compleet belachelijk maak. Ik wil alleen maar zeggen: het is zinloos.
Kut, waarom heb ik niet gestemd![]()
Hmm dat klinkt allemaal heel leuk, zolang je zelf ook met rust wordt gelaten. Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar ik word omgeven door U2-fanaten, de helft van m'n sociale omgeving is volgens mij naar de Arena getrokken de afgelopen zomer. Op feestjes wordt regelmatig U2 de hoogte ingeprezen, vrienden proberen me nog steeds albums aan te praten en ik hoor regelmatig op radio en tv dat U2 de beste band van het moment is. Daarbij opgeteld nog eens het feit dat je geen krant open kan slaan zonder dat Bono de grote wereldproblemen aan het oplossen is.quote:Op zondag 24 december 2006 09:32 schreef nipeng het volgende:
Toffe, naar mijn mening heb je gelijk.
Het zijn niet mijn favorieten maar waarom zou ik ze afzeiken? Ik luister gewoon naar mijn muziek en laat de rest met rust.
Juistquote:Op maandag 25 december 2006 19:39 schreef Zanderrr het volgende:
Kortom, "it's not the band I hate, it's their fans".
JA!quote:Op woensdag 27 december 2006 21:11 schreef spacemangraig het volgende:
wordt dit nou nog uitgezonden?
Ik ken het niet, maar de titel is geniaalquote:Op woensdag 27 december 2006 22:58 schreef FlyingFox het volgende:
Jammer dat 'Phil Ochs - 50 Phil Ochs fans can't be wrong' er wéér niet instaat dit jaar.![]()
Funny Little Frog was best bekend hoorquote:Op donderdag 28 december 2006 17:27 schreef Friek_ het volgende:
Kan merken dat alleen posters op MUZ hieraan hebben meegedaan. Hoe bekend is Belle and Sebastian nou? Ik vind de muziek geweldig hoor, goede indiepop band. Maar dat geeft het al aan: een indiepop band op 4 in de zin van 'ooit'?
heh jammer dan ben ik er nietquote:
Oh, da's inderdaad zonde. De hele dag niet?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:57 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
heh jammer dan ben ik er niet![]()
Zal denk ik voor de uitzending wel komenquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:07 schreef Beathoven het volgende:
Is er eigenlijk al een Frontpage bericht geweest met de uitslag?
Toffe's mening is mijn mening, maar dan erg goed verwoordquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind het te makkelijk om U2 af te zeiken. Vind het niet toevallig dat het vaak de zelfbenoemde popkenners zijn die elke scheet van Zappa, Zorn, Waits, Costello of onze eigen Spinvis fantastisch vinden en kritiekloos slikken maar eigenlijk totaal geen idee hebben waarom U2 zo populair is. De waarom-vraag wordt sowieso zelden gesteld door dit soort figuren. Okee, ik weet het.. sommige bands hadden het succes misschien ook wel verdiend. Ik noem Echo and the Bunnymen, misschien the Church (aan de hand van Starfish dat beter is dan de meeste U2-albums), of bands als the Replacements, New Order, The Smiths of zoals ik recentelijk vernomen heb: the Comsat Angels. Maar ik ben realistisch en begrijp dat U2 een band is van het grote gebaar, die songs schrijven die voor grote groepen aantrekkelijk zijn en met een positieve boodschap. Dat soort muziek moet misschien ook wel gemaakt worden. En als het oprecht is (daar ben ik wel van overtuigd) heb ik daar dus geen problemen mee. Ik verdenk namelijk types er van U2 te haten omdat ze zo populair zijn en omdat ze fans hebben die bezeten zijn. Dat laatste stoot mij ook af, maar niet minder dan die vinyljunks in donkere platenzaken (van de week werd ik gewoon aan de kant geduwd door zo'n idioot, ik stond bij de B en het was vast weer zo'n Beatles-fanaat die op zoek was naar de ultieme Beatles-prullaria in de vorm van een Oost-Duitse misdruk van Rubber Soul, dat soort types. Fanatici aan beide kanten van de muziekbeleving... ik heb er weinig mee. Het lijkt me alleen allemaal zo voor geprogrammeerd, zoals ook die meninkjes over U2, die te pas en te onpas gedropt worden alsof iemand wil zeggen: kijk, ik ben tegen U2.. en ik heb allemaal obscure bandjes in mijn lijst staan want ik kan geen genoeg krijgen van de underground. Ja, leuk maar bedenk dat het klinkt als een vasthangende plaat. En dat je me dwingt om dit te schrijven zodat ik me zelf compleet belachelijk maak. Ik wil alleen maar zeggen: het is zinloos.
De uitzending komt online te staanquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef spacemangraig het volgende:
Kan iemand een podcast van die uitzending maken?
coolquote:
Is een apart live-topic tijdens de uitzending hier ook een idee?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:28 schreef nipeng het volgende:
Staat op de FP: FOK! album top 100 op FOK!radio
FOK!-radio Zaterdag Uitzending - Album top 100quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:02 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Is een apart live-topic tijdens de uitzending hier ook een idee?
Doe mij maar Burning Down the House. Wat een fantastische lijst is het toch eigenlijk, de reacties op de fp zijn geweldigquote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:25 schreef MofoF1 het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk van Talking Heads draaien? (Stop Making Sense op 46...) Life During Wartime???
"Queen staat er niet inquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
...de reacties op de fp zijn geweldig
Die reacties op de frontpage zijn wel een beetje terecht hoor...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Doe mij maar Burning Down the House. Wat een fantastische lijst is het toch eigenlijk, de reacties op de fp zijn geweldig
Nee, want dan hadden ze zelf moeten stemmenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die reacties op de frontpage zijn wel een beetje terecht hoor...
Dan kan je ook klagen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:35 schreef Norrage het volgende:
Ik heb wel gestemd en vind ik het stiekem ook wel een beetje een kutlijst
Die is echt bagger ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:40 schreef Norrage het volgende:
Ben ook wel te spreken over de lijst hoor...maar de top 20
Geen nzbtjes hier toegestaan, althans niet van wat jij zoekt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:23 schreef PiRANiA het volgende:
nzb'tje?
Het is erger. Ik heb niet gestemd en ik ken het merendeel van de lijst wel (en vergeleken met vorig jaar heb ik dertien albums uit de top 100 minder, dus het is minder mijn lijst)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:37 schreef -skippybal- het volgende:
Maar al je zelf niet gestemd hebt en dan loopt te zeiken dat je niks kent, tja....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |