abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43912385
En hier maar weer verder klagen over irritante koters

En natuurlijk mogen ook de voorgaande edities niet ontbreken

• Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
  • Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt? #2

[ Bericht 56% gewijzigd door roepdeman op 26-11-2006 19:47:14 ]
  • Ik ben vergeten wat ik als signature had...
    pi_43912543
    ik denk dat je niet in orde bent als je geen kinderen wilt en ze toch neemt en ze vervolgns verwaarloost..

volg je het nog?
    Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
    Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
      zondag 26 november 2006 @ 19:22:32 #3
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_43912741
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 19:16 schreef Djarum het volgende:
    ik denk dat je niet in orde bent als je geen kinderen wilt en ze toch neemt en ze vervolgns verwaarloost..

volg je het nog?
    eensch

verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_43913128
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:

[..]

eensch

verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
    Gelukkig, dan ben ik dus toch nog prima in orde
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_43913198
    Mijn ouders hadden onvruchtbaar moeten zijn.
      zondag 26 november 2006 @ 19:39:39 #6
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_43913282
    The T
    The V
    The P!

Beter link je trouwens in de OP ook even naar de vorige topics:

• Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
  • Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt? #2
  • Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_43913330
    voortplanten en overleven!
    Huh?
      zondag 26 november 2006 @ 19:48:11 #8
    32927 jaap393
    only users lose drugs
    pi_43913521
    hier word wel zon beetje verwoord hoe ik erover denk

http://www.vhemt.org/

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
    pi_43921038
    Tja, wat mij stoort is het feit dat je er gelijk 18 jaar aan vast zit.
    When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_43921077
    Je moet juist heel blij zijn als mensen geen kids willen, scheelt weer kinderbijslag enzo... de wereld is al aardig vol weet je wel...
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_43921217
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 08:55 schreef Chandler het volgende:
    Je moet juist heel blij zijn als mensen geen kids willen, scheelt weer kinderbijslag enzo... de wereld is al aardig vol weet je wel...
    Daar hebben we ziektes en wereldoorlogen voor.
    When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
      maandag 27 november 2006 @ 16:48:34 #12
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_43932840
    Je bent slechts niet in orde als je geen kinderen wilt en ze tóch maakt.
    Waarom moeten veel mensen altijd een oordeel klaar hebben over anderen? Als je geen kinderen wilt is dat toch prima? Het is helemaal gemakkelijk als je een partner hebt die er hetzelfde over denkt. Een leven zonder kinderen ziet er totaal anders uit dan een leven met, maar het is persoonlijk wat je waardevol in het leven vindt.
    pi_44276362
    Mn nicht was er net met haar twee kids, een van 5 en 1 van anderhalf. Begint ze te vertellen dat haar kinderen zo lastig doen in de auto...Nou ik kan je zeggen dat dat niet alleen in de auto zo was.
    Ik ben vergeten wat ik als signature had...
    pi_44281654
    Nooit. Ik ken mezelf, ik weet hoe irritant ik was. Ook weet ik hoe slecht ik ben in het verzorgen van iets.

Ook al zou ik het willen, toch maar niet. Dat is gewoon niet goed voor het kind.
      zaterdag 9 december 2006 @ 19:04:44 #15
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_44281848
    alsof het verplicht is om kinderen te nemen
    Ik wacht iig een tijdje voordat ik ze misschien wil.
    I had a splitting headache.From which the future's made.
    † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
    pi_44283191
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 19:04 schreef wise het volgende:
    Ik wacht iig een tijdje voordat ik ze misschien wil.
    Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.
      zaterdag 9 december 2006 @ 19:58:07 #17
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_44283255
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 19:56 schreef the_idiot het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.
    hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50ste misschien tussen 35 en 40
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
    pi_44289696
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 19:58 schreef wise het volgende:

[..]

hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50ste misschien tussen 35 en 40
    Dat vind ik dus echt veel te oud, generatie kloof ed. maar dat is uiteraard aan ieder om zelf te beslissen.

Toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen was ik 27, en had toen al besloten geen kids te willen (of iig niet die ik zelf op moet voeden ) ivm leeftijd, je begint immers niet direct aan kids, zou dan toch iig een jaar of 5 relatie overheen gaan of zo. Zou dan dus op zijn vroegst 32 geweest zijn als we kids gekregen zouden hebben.
    Uiteraard in een vrij vroeg stadium aan mijn huidige vrouw verteld, wel zo eerlijk, als zij een enorme kinderwens gehad had (komt nog bij dat ze 7 jaar jonger is dan mij) dan hadden we op dat punt direct een eind aan de relatie kunnen maken zonder al te zware kleerscheuren. Want laten we wel zijn, de beslissing om kinderen te willen is een puur individuele beslissing, zonder rekening te houden met je partner. Als je dan beide tot de conclusie gekomen bent dat je kids wilt, dan kan je er idd aan beginnen. Is er 1 van beide die het niet ziet zitten, moet je er ook niet aan beginnen, dat is dan zeer zeker het einde van de relatie namelijk
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_44290012
    32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
      zondag 10 december 2006 @ 12:34:22 #20
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_44298074
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
    32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
    Wat een onzin. Ik krijg dit jaar mijn eerste kind en ik ben 32 maar ik voel me nu echt niet belegen ofzo hoor.
    Eerder had ik wrs geen goede moeder geweest omdat ik zelf nog veel te hard aan het feesten en beesten was (vorig jaar nog )
    Mijn broertje is trouwens geboren toen mijn moeder 35 was (broertje is nu 21) en ze komen elkaar nog tegen op salsales
    Ligt helemaal aan de persoon zelf, en verder zijn mensen tegenwoordig veel minder snel "oud" dan vroeger.
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_44298492
    quote:
    Wat een BS zeg. Mijn ouders zijn allebei in de 50 en ik herken hier dus helemaal niets in (Niet bij mezelf en niet bij mijn omgeving). Ben 19 overigens, en mijn broertje is 16.
    Dat mijn ouders 50+ zijn, wil nog niet gelijk zeggen dat het een stel belegen oudjes zijn die alleen maar rust en regelmaat willen.
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
      zondag 10 december 2006 @ 13:17:21 #22
    121234 Fjolle
    Bij twijfel, niet doen!
    pi_44299311
    @TS

Toen ik wat met mijn huidige man begon zo'n 12 jaar geleden zei hij in de eerste week tegen me: Ik wil nooit kinderen. Mijn reactie was: Weet je het zeker, want dan ben ik nu weg. Nou hij was voor 99% zeker van zijn zaak. Maarja, je bent zwaar verliefd, dus toch maar doorgegaan. Hij gebruikte in die tijd dezelfde argumenten als er in de OP staan.

Na een jaar of 4 bedacht ik in de docentenkamer van de school waar ik toen werkte dat het best wel leuk is om met pubers te werken, maar om nu als levensdoel te hebben om nog zeker 30 jaar tussen dezelfde oude afgebrande oude lullen in te zitten....... (No offence voor anderen docenten/scholen, maar het oude-lullen-gehalte was gewoon heel erg op die school.)
    Maw ik had me tegen die tijd helemaal neergelegd bij het idee kinderloos te blijven. Je groeit toch naar elkaar toe en kinderen hebben is hard werken en veel opgeven. (Natuurlijk zitten er ook positieve kanten aan. )

Een jaar later zijn we getrouwd en tijdens de huwelijksreis zei mijn vent opeens dat hij kinderen toch best wel zag zitten.
    Die verstandverbijstering van hem heeft maar 1,5 dag geduurd, maar ik bleef redelijk geschokt achter, alweer een toekomstbeeld moeten veranderen.......

Een jaar later was hij er opeens zeker van. Ik moest om medische redenen stoppen met de pil en binnen een maand was ik zwanger........ De eerste maanden heb ik het toen best moeilijk gehad omdat het eigenlijk niet mijn beslissing bleek, meer een 'nu of misschien wel nooit' actie, maar inmiddels lopen er 2 rond en zijn er we alle 4 gelukkig mee. Je ziet alles kan verkeren.
    Schaapjes aller landen verenigt u.
    Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
    pi_44299355
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:

[..]

eensch

Tja, ik kan me nauwelijk voorstellen dat je ze wel zou willen.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      zondag 10 december 2006 @ 13:19:33 #24
    120647 BadKeukenTegel
    Heer ende Meester
    pi_44299406
    Als je geen kinderen wilt ben je HOMO
    Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
      † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 13:33:46 #25
    43556 miss_dynastie
    pi_44299856
    quote:
    Jij bent dus met 48 al bejaard? Wordt nog wat, tot je negentigste...
      zondag 10 december 2006 @ 16:28:24 #26
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_44305750
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 13:19 schreef BadKeukenTegel het volgende:
    Als je geen kinderen wilt ben je HOMO
    hoezo, als of het verplicht is dat je kinderen moet nemen. Waar staat dat?

en om nou gelijk homo te zijn als je geen kinderen wilt
    VIVA LA ASSANGE¡
    pi_44317576
    Te jong is ook niet ideaal hoor. Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg en het botste enorm tussen ons een tijd lang, wat voor een groot deel ook daar aan lag. 32 vind ik juist een prima leeftijd
    pi_44356425
    Ik wil juist wel graag kinderen mn vriendin ook maar we zijn te jong vinden we zelf.
    Eerst van de vrijheid genieten en onze diplomas halen.
    ..
    pi_64877943
    Ondertussen ben ik vader...

Joke...maar ik schrok me rot toen vorig jaar een van mn beste vrienden me opbelde dat hij vader werd. Heeft inmiddels een meisje gekregen...Maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat hij al ouder is van een kleine...
    Ik ben vergeten wat ik als signature had...
    pi_64878556
    Gewoon evolutie. We hebben zat mensen dus is het niet meer nodig dat iedereen kinderen krijgt om de soort in stand te houden.
    pi_64878655
    Waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb is het volgende. Je zegt tegen iemand dat je er niet aan moet denken om kinderen te krijgen. De ander reageert dan zoiets als: wacht maar tot je ouder bent, dan komt die wens vanzelf wel. Natuurlijk, de kijk die een mens heeft op zaken verandert door de tijd heen, maar dat geldt toch voor alles? Waarom zo reageren? Het is zo weinig respectvol. Net alsof je de mening van de ander niet geheel serieus neemt.
    pi_64878656
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 08:45 schreef Kesum het volgende:
    Gewoon evolutie. We hebben zat mensen dus is het niet meer nodig dat iedereen kinderen krijgt om de soort in stand te houden.
    Wat is dit voor een onzin?
    pi_64878672
    quote:
    Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef Moja het volgende:
    32 vind ik juist een prima leeftijd
    Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:00:52 #34
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_64879081
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
    Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_64879142
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:00 schreef Re het volgende:

[..]

Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?
    Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit. Ik bedoel dat niet belerend, ofzo, maar is wel degelijk een wat zorgelijke situatie.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:10:36 #36
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_64879191
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:05 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit. Ik bedoel dat niet belerend, ofzo, maar is wel degelijk een wat zorgelijke situatie.
    mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellen
    pi_64879225
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:10 schreef Re het volgende:

[..]

mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellen
    Er zijn altijd grenzen, maar goed, het zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn dat de medische wetenschap ook de huidige standaard weer kan compenseren.

Hoe dan ook, ik wil geen kinderen. De verschrikking van het bestaan, de mensheid, nee, daar wil ik niemand mee opzadelen.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:17:31 #38
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_64879259
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:14 schreef servus_universitas het volgende:

Hoe dan ook, ik wil geen kinderen. De verschrikking van het bestaan, de mensheid, nee, daar wil ik niemand mee opzadelen.
    en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:19:17 #39
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879289
    quote:

[..]

Dat valt reuze mee hoor .
    pi_64879297
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:17 schreef Re het volgende:

[..]

en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?
    Waarom wel? Het interesseert mij geen moer meer. Misschien dat mijn teleurstelling nog een ommekeer zal kennen, maar op dit moment kan ik helaas niets anders voelen dan negativisme.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:20:10 #41
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879298
    Wat me trouwens opvalt is het enoooorme zuurpruimengehalte van de mensen die geen kinderen willen [/generalisatie]

In dit topic iig wel .
    pi_64879308
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee hoor .
    Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?

Ik zou zeggen, lees je gewoon eens in.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:21:44 #43
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_64879319
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?

voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereld
    pi_64879332
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
    Wat me trouwens opvalt is het enoooorme zuurpruimengehalte van de mensen die geen kinderen willen [/generalisatie]

In dit topic iig wel .
    Ja, maar ik vind dat wel logisch. Kijk, hoe kan iemand die zelf niet een bepaald hoge pet op heeft van het leven het nu tegenover zichzelf verantwoorden om een ander, een nieuwe leven, daarmee op te zadelen? Bovendien, wat zou ik mijn kind moeten leren over het leven? Hoe mooi het is? Hoe blij je moet zijn om in de wereld te zijn? Dat gaat mij niet lukken hoor.
    pi_64879337
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:21 schreef Re het volgende:

[..]

voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereld
    Nou ja, dat is feitelijk wel waar, ja.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:23:36 #46
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879339
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 09:03 schreef servus_universitas het volgende:
    Waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb is het volgende. Je zegt tegen iemand dat je er niet aan moet denken om kinderen te krijgen. De ander reageert dan zoiets als: wacht maar tot je ouder bent, dan komt die wens vanzelf wel. Natuurlijk, de kijk die een mens heeft op zaken verandert door de tijd heen, maar dat geldt toch voor alles? Waarom zo reageren? Het is zo weinig respectvol. Net alsof je de mening van de ander niet geheel serieus neemt.
    Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .

Maar ik vind het heel logisch hoor, dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet vast wil zitten aan een kind en die verantwoordelijkheid wil dragen. Alleen als je weer wat ouder bent krijg je weer andere dingen in je leven die je belangrijker vindt dan stappen en uitslapen, andere levensfase, andere wensen .
    pi_64879351
    Geen idee... Ik merk dat ik de laatste tijd positief sta tegenover kinderen.

Niet nu, maar binnen al te lange tijd wanneer ik alles op orde heb. Hoop alleen niet dat we dan zo'n knurfterig schijtstel met schurfterige eczeem kinderen worden. Of van die ploeterstakkers met een legertje jengelende monsters.

Maar dan verzuip ik ze gewoon.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:25:41 #48
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879362
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Geen idee... Ik merk dat ik de laatste tijd positief sta tegenover kinderen.

Niet nu, maar binnen al te lange tijd wanneer ik alles op orde heb. Hoop alleen niet dat we dan zo'n knurfterig schijtstel met schurfterige eczeem kinderen worden. Of van die ploeterstakkers met een legertje jengelende monsters.

Maar dan verzuip ik ze gewoon.
    pi_64879372
    quote:
    Volgens mij zien artsen het eerder als 'niet optimaal', niet als 'te oud'.

Ik denk dat je beter kan wachten tot je psychisch klaar bent voor een kind, dan er een op je 16e krijgen zodat je de minste kans hebt op complicaties. Voor complicaties hebben we de medische wetenschap die toch redelijk wat kan oplappen. Voor het geven van een veilige, warme omgeving om in op te groeien en een gedegen opvoeding ben je hoofdzakelijk op jezelf en een eventuele partner aangewezen.

Zeker als je geen groot gezin wil lijkt me niks mis met die leeftijd.
    pi_64879383
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .

Maar ik vind het heel logisch hoor, dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet vast wil zitten aan een kind en die verantwoordelijkheid wil dragen. Alleen als je weer wat ouder bent krijg je weer andere dingen in je leven die je belangrijker vindt dan stappen en uitslapen, andere levensfase, andere wensen .
    Het heeft bij mij juist niets te maken met de mooie dingen in het leven van een jong mens. En het idee dat je dat dan moet loslaten. Het heeft bij mij daarentegen te maken met een aversie van het leven. Ik zie heus wel de voordelen in van kinderen hebben, maar ik vind het het niet waard. Maar, natuurlijk, zoals ik zelf ook al zei kunnen dit soort dingen veranderen, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dan zou eerst mijn grondstemming moeten veranderen.
    pi_64879406
    Hoe oud ben je?

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat leeftijd er wel mee te maken heeft. Zie een hoop dingen anders dan pakweg 2 jaar geleden.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:30:00 #52
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879413
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:27 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het heeft bij mij juist niets te maken met de mooie dingen in het leven van een jong mens. En het idee dat je dat dan moet loslaten. Het heeft bij mij daarentegen te maken met een aversie van het leven. Ik zie heus wel de voordelen in van kinderen hebben, maar ik vind het het niet waard. Maar, natuurlijk, zoals ik zelf ook al zei kunnen dit soort dingen veranderen, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dan zou eerst mijn grondstemming moeten veranderen.
    Pfff..als ik zo'n instelling had als de jouwe had ik mezelf allang van kant gemaakt. Mijn leven is ook echt niet alleen maar rozegeur hoor, maar ik probeer de rozen iig nog wél te ruiken. En dat lukt ook wel, vooral als ik met mijn tweejarige zoontje raar sta te dansen op foute muziek .
    pi_64879414
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:26 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Volgens mij zien artsen het eerder als 'niet optimaal', niet als 'te oud'.

Ik denk dat je beter kan wachten tot je psychisch klaar bent voor een kind, dan er een op je 16e krijgen zodat je de minste kans hebt op complicaties. Voor complicaties hebben we de medische wetenschap die toch redelijk wat kan oplappen. Voor het geven van een veilige, warme omgeving om in op te groeien en een gedegen opvoeding ben je hoofdzakelijk op jezelf en een eventuele partner aangewezen.

Zeker als je geen groot gezin wil lijkt me niks mis met die leeftijd.
    Ja, uiteraard heb je gelijk. Het psychologische aspect is minstens zo belangrijk en zo niet belangrijker. Ik had mijzelf wat meer moeten nuanceren. Ik ken ook wel mensen die pas na hun dertigste hun eerste kind kregen en die kinderen zijn gewoon gezond, niets aan de hand. Het is inderdaad meer dat het niet optimaal is in de zin van dat de kans op complicaties groter is dan laten we zeggen dat je je eerste kind rond je 25ste krijgt.
    pi_64879439
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Pfff..als ik zo'n instelling had als de jouwe had ik mezelf allang van kant gemaakt.
    Dat is geen oplossing en ik geloof nog altijd in de hoop.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:Mijn leven is ook echt niet alleen maar rozegeur hoor, maar ik probeer de rozen iig nog wél te ruiken. En dat lukt ook wel, vooral als ik met mijn tweejarige zoontje raar sta te dansen op foute muziek .
    Daarom sluit ik ook niets uit en geef ik alleen aan hoe ik er nu over denk. Je weet maar nooit wat het mij doet wanneer ik ook weer voldoende rozen ga ruiken.
    pi_64879454
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, uiteraard heb je gelijk. Het psychologische aspect is minstens zo belangrijk en zo niet belangrijker. Ik had mijzelf wat meer moeten nuanceren. Ik ken ook wel mensen die pas na hun dertigste hun eerste kind kregen en die kinderen zijn gewoon gezond, niets aan de hand. Het is inderdaad meer dat het niet optimaal is in de zin van dat de kans op complicaties groter is dan laten we zeggen dat je je eerste kind rond je 25ste krijgt.
    Ja, maar we zijn op het gebied van de gezondheidszorg ook een stuk vooruit gegaan. Op je 32ste je eerste kind is echt niet 'oud'. Na je 35ste neemt je vruchtbaarheid af en de kans op complicaties toe. En zelfs dan nog is de kans op een gezond kind het grootste.
    Je moet aan kinderen beginnen als je er aan toe bent, of je nu 18 bent of 38. Dat is nog altijd het gezondste.
    pi_64879458
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
    Het is inderdaad meer dat het niet optimaal is in de zin van dat de kans op complicaties groter is dan laten we zeggen dat je je eerste kind rond je 25ste krijgt.
    Ik denk dat er bij vrijwel iedere zwangerschap wel dingen zullen zijn die niet optimaal zijn. De een is wat ouder dan optimaal is, een ander kan dat ene wijntje niet weerstaan, een derde stopt met roken vanwege de baby maar zit daardoor enórm te stressen wat niet goed is voor het kind, een vierde doet alles fantastisch maar krijgt een duw midden in de HEMA en valt plat op dr buik. Zo is het leven, gelukkig valt er nog genoeg goed te doen voor je kind.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:35:07 #57
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879468
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing en ik geloof nog altijd in de hoop.
    [..]

Daarom sluit ik ook niets uit en geef ik alleen aan hoe ik er nu over denk. Je weet maar nooit wat het mij doet wanneer ik ook weer voldoende rozen ga ruiken.
    Goed zo! Probeer toch te genieten, tussen alle rauwe kloterigheid door die het leven nu eenmaal vaak in je schoot werpt.
    pi_64879471
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, maar we zijn op het gebied van de gezondheidszorg ook een stuk vooruit gegaan. Op je 32ste je eerste kind is echt niet 'oud'. Na je 35ste neemt je vruchtbaarheid af en de kans op complicaties toe. En zelfs dan nog is de kans op een gezond kind het grootste.
    Je moet aan kinderen beginnen als je er aan toe bent, of je nu 18 bent of 38. Dat is nog altijd het gezondste.
    Nee, het is een wisselwerking, het vinden van een balans. Je kunt niet ontkennen dat er fysiologische grenzen bestaan. Als je dat wel doet dan ben je kennelijk niet op de hoogte van de inzichten.
    pi_64879486
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef Vivi het volgende:
    Goed zo! Probeer toch te genieten, tussen alle rauwe kloterigheid door die het leven nu eenmaal vaak in je schoot werpt.
    Ik vind jou zo'n lief mens. Dat wou ik even zeggen.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:37:07 #60
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879494
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vind jou zo'n lief mens. Dat wou ik even zeggen.
    Dan ben je een van de weinigen hier geloof ik De meesten zien alleen de grote bek nml .

Dank je .
    pi_64879495
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij vrijwel iedere zwangerschap wel dingen zullen zijn die niet optimaal zijn. De een is wat ouder dan optimaal is, een ander kan dat ene wijntje niet weerstaan, een derde stopt met roken vanwege de baby maar zit daardoor enórm te stressen wat niet goed is voor het kind, een vierde doet alles fantastisch maar krijgt een duw midden in de HEMA en valt plat op dr buik. Zo is het leven, gelukkig valt er nog genoeg goed te doen voor je kind.
    Inderdaad.

En laat het nu zo zijn dat veel extreem jonge moeders niet gezond leven, vaak de zwangerschap blijven doorroken, en dat hier ook niet de gezondste baby's van worden geboren.
    pi_64879514
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, het is een wisselwerking, het vinden van een balans. Je kunt niet ontkennen dat er fysiologische grenzen bestaan. Als je dat wel doet dan ben je kennelijk niet op de hoogte van de inzichten.
    Dat ontken ik ook niet. Ik vind dat we het hier in Nederland nog netjes doen, als je hoort dat in Italie en India het nog mogelijk is op je 60-70ste moeder te worden (zolang je geld hebt uiteraard).
    Hier zijn grenzen over wat etisch verantwoord is.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:40:48 #63
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64879547
    Een vriendin van mij is 44 en zwanger van de eerste.

(Dat vind ik persoonlijk wel erg oud hoor).
    pi_64879554
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef servus_universitas het volgende:
    Die grenzen zijn er maar er zijn geen harde grenzen - het is een afweging die iedereen die kinderen wil zelf moet maken. Zo heb je als je ouder wordt steeds meer kans op een kindje met Down-syndroom. Maar de een lijkt dit verschrikkelijk en een ander kent iemand met een kindje met Down en denkt, het zal moeilijker zijn maar ik zou zo'n kind nog steeds dolgraag willen. Voor de een is bijv. 20% kans enorm veel, en de ander vindt juist 80% kans op een gezond kind meer dan genoeg. Dat moeten mensen zelf bepalen. De fysiologische grens is er een die je lichaam zelf aangeeft: op een bepaald moment zal het je niet meer lukken. Tot die tijd is het een kwestie van meningen en persoonlijke afweging. Jij denkt nu vanuit de positie van iemand die nog een heel leven voor zich heeft om kinderen te krijgen en ziet een window of opportunity die ideaal is. Maar wat als je op je 32ste gescheiden bent van een onvruchtbare man, en de kinderwens ontzettend groot is? Zou je je dan laten tegenhouden omdat de ideale leeftijd 2 jaar achter je ligt?
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:43:27 #65
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_64879581
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Misschien een idee om even wat nuances aan te leggen s_u. Het is idd zo dat kinderen een grotere kans hebben op gebreken (denk aan down syndroon) na mate de leeftijd van de moeder stijgt. Maar hier is slechts meer kans op, het overgrote deel van de kinderen gebaard door een moeder van 30+ en (40+ ook natuurlijk) functioneert prima.

En ga je er nu ook van uit dat vrouwen die 'pas' op hun 30e zwanger zijn van hun eerste kind er daarna nog 7 meer op de aarde gaan zetten? Hoogstwaarschijnlijk zullen er dan nog maar 2 volgen (zie www.cbs.nl als je me niet gelooft ) en tegen de tijd dat die twee er zijn hoeft ze nog geen 40 te zijn.

Valt allemaal wel mee denk ik zo.

Edit: Hmmm, ik zie dat tijdens het schrijven van deze post mijn punt al door iemand anders is gemaakt.
    pi_64879582
    En vroeger, toen de gezinnen groot waren, kregen vrouwen toch ook kinderen tot het niet meer ging? Mijn oma heeft dertien broers en zussen en bij de jongste was haar moeder ook al een jaar of veertig. Dat was toen normaal hoor.
    pi_64879629
    Ik heb meer respect voor mensen die geen kinderen nemen omdat ze dat niet willen, dan mensen die het een na het andere blaag op de wereld zetten omdat ze het begrip anticonceptie niet begrijpen.
    [b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
    YES! The rhythm, the rebel.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 11:14:34 #68
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64880038
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:47 schreef Kluts het volgende:
    Ik heb meer respect voor mensen die geen kinderen nemen omdat ze dat niet willen, dan mensen die het een na het andere blaag op de wereld zetten omdat ze het begrip anticonceptie niet begrijpen.
    En voor mensen die het begrip anticonceptie wél kennen maar er bewust geen gebruik van maken?

M.a.w...wát een vergelijking
    pi_64880189
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

En voor mensen die het begrip anticonceptie wél kennen maar er bewust geen gebruik van maken?

M.a.w...wát een vergelijking
    Ik wil zelf later ook absoluut kinderen, maar alleen als ik zeker weet dat ik goed voor ze kan zorgen. Ik bedoel meer aan te geven dat er heel veel mensen zijn die maar kinderen krijgen zonder na te denken of ze daar voor kunnen zorgen oid.

Een paar jaar geleden zag ik een stel op tv, van een jaar of 21, die hadden al 3 kinderen. Waarom? "Omdat ze de pil niet konden betalen". Dat soort mensen moeten geen kinderen krijgen.
    pi_64880267
    Nu heb je het wel over een extreem kleine groep mensen. Waarbij ik me ook afvraag of het voor hun wel een keuze is zo kinderen te krijgen. Sommige mensen worden gewoon extreem dom geboren, die kunnen daar ook niks aan doen. En voor anderen is het een kwestie van cultuur.

Dat iemand meerdere kinderen krijgt omdat ie de pil te duur vind lijkt mij groffe onzin, zo iemand vertelt de echte reden niet of is gewoon retarded.
    pi_64880275
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:22 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik wil zelf later ook absoluut kinderen, maar alleen als ik zeker weet dat ik goed voor ze kan zorgen. Ik bedoel meer aan te geven dat er heel veel mensen zijn die maar kinderen krijgen zonder na te denken of ze daar voor kunnen zorgen oid.

Een paar jaar geleden zag ik een stel op tv, van een jaar of 21, die hadden al 3 kinderen. Waarom? "Omdat ze de pil niet konden betalen". Dat soort mensen moeten geen kinderen krijgen.
    Ok. Maar ik vind alsnog dat je kinderen niet 'neemt'. Er zijn nog altijd heel veel mensen die zo graag een kindje zouden willen, maar waarbij het niet lukt. 1 op de 10 Stellen blijft ongewild kinderloos. Dat aantal is denk ik groter dan het aantal 21-jarigen die al drie kids hebben.
    pi_64880308
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:

In dit topic iig wel .
    Tja, het gaat natuurlijk al snel over waarom je geen kinderen wilt en dan ben je toch al snel negatief over kinderen aan het praten. De eerste "ik wil absoluut geen kinderen omdat ze zo fantastisch en schattig zijn!" moet ik nog zien langskomen.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_64880348
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ok. Maar ik vind alsnog dat je kinderen niet 'neemt'. Er zijn nog altijd heel veel mensen die zo graag een kindje zouden willen, maar waarbij het niet lukt. 1 op de 10 Stellen blijft ongewild kinderloos. Dat aantal is denk ik groter dan het aantal 21-jarigen die al drie kids hebben.
    Dit is ook een extreem voorbeeld. Maar ik denk dat er wel degelijk veel mensen zijn die "per ongeluk" zwanger raken en dan zo maar aan kinderen beginnen. Er zijn ook mensen die ze heel graag willen, maar niet kunnen krijgen, en dat vind ik dan weer wrang.
    pi_64880375
    Trouwens, ik heb wel respect voor mensen die geen kinderen willen. Dat moeten ze helemaal zelf weten, het is vast een weloverwogen en bewuste keuze. Zie zulke mensen niet als 'minder'.
    Maar goed, ik riep dat tot een paar jaar geleden ook, dus neem zulke mensen wel pas echt serieus als ze 30+ zijn ofzo.
    pi_64880405
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:31 schreef Kluts het volgende:
    Dit is ook een extreem voorbeeld. Maar ik denk dat er wel degelijk veel mensen zijn die "per ongeluk" zwanger raken en dan zo maar aan kinderen beginnen. Er zijn ook mensen die ze heel graag willen, maar niet kunnen krijgen, en dat vind ik dan weer wrang.
    Wat is er zo erg aan per ongeluk zwanger worden en dan dat kind laten komen?

Ik wil pas over een jaar of 3-4 kinderen, omdat het nu heel onpraktisch is vanwege mn opleiding. Maar als er nu eentje langs mn anticonceptiepil piept ga ik die echt niet weg laten halen. Dan maar wat langer over mn opleiding doen. Kindjes zijn zeer welkom, alleen heb ik de voorkeur ze te krijgen als de situatie optimaal is (in de zin dat we dan meer geld hebben en ik een zekerheid heb om op terug te vallen mocht mijn partner wegvallen).
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Trouwens, ik heb wel respect voor mensen die geen kinderen willen. Dat moeten ze helemaal zelf weten, het is vast een weloverwogen en bewuste keuze. Zie zulke mensen niet als 'minder'.
    Maar goed, ik riep dat tot een paar jaar geleden ook, dus neem zulke mensen wel pas echt serieus als ze 30+ zijn ofzo.
    Ik zie ze ook niet als minder, tenzij ze zo fel anti-kinderen zijn dat ze mensen die wel van kinderen houden niet in hun waarde laten. Van die randdebielen die vinden dat je 'anderen niet moet lastig vallen met je hobby'.

En ik neem het wel serieus, maar het is inderdaad wel veranderlijker dan de wens wel kinderen te krijgen. Daar komen minder mensen op terug dan de wens er geen te krijgen. Een beetje zoals met trouwen, daarvan roepen veel jonge mensen dat ze het nooit willen, een deel verandert van mening en een deel niet. Allemaal prima.
    pi_64880422
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:31 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar ben je meteen een slechte ouder als je 'per ongeluk' op je 21ste zwanger raakt (met een lulverhaal erom heen?) Zegt nog niks over de kwaliteiten van de ouders, er zullen zat jonge ouders zijn die heel leuk zijn met hun kinderen.
    Ik vind dat het een verder niet zoveel met het ander te maken heeft, maar dat je kinderen simpelweg niet 'neemt'.
    pi_64880432
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan per ongeluk zwanger worden en dan dat kind laten komen?

Ik wil pas over een jaar of 3-4 kinderen, omdat het nu heel onpraktisch is vanwege mn opleiding. Maar als er nu eentje langs mn anticonceptiepil piept ga ik die echt niet weg laten halen. Dan maar wat langer over mn opleiding doen. Kindjes zijn zeer welkom, alleen heb ik de voorkeur ze te krijgen als de situatie optimaal is (in de zin dat we dan meer geld hebben en ik een zekerheid heb om op terug te vallen mocht mijn partner wegvallen).
    Daar is niks ergs aan, maar ik vind dat het wel heel vaak gebeurd. Ik vind dat een kind een weloverwogen keuze zou moeten zijn waar je niet bepaald lichtzinnig mee omgaat.

Ik wil dat de situatie optimaal is om ze in op te voeden, als dat moment er nooit komt, dan zal ik nooit kinderen op de wereld zetten.
    pi_64880445
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar ben je meteen een slechte ouder als je 'per ongeluk' op je 21ste zwanger raakt (met een lulverhaal erom heen?) Zegt nog niks over de kwaliteiten van de ouders, er zullen zat jonge ouders zijn die heel leuk zijn met hun kinderen.
    Ik vind dat het een verder niet zoveel met het ander te maken heeft, maar dat je kinderen simpelweg niet 'neemt'.
    Ik zeg ook nergens dat dat dan slechte ouders zijn.

En kinderen neem je niet, die krijg je idd.
    pi_64880506
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:36 schreef Kluts het volgende:
    Daar is niks ergs aan, maar ik vind dat het wel heel vaak gebeurd. Ik vind dat een kind een weloverwogen keuze zou moeten zijn waar je niet bepaald lichtzinnig mee omgaat.
    En over het weghalen van een kind wat oprecht per ongeluk ontstaan is, moet daar soms wel lichtzinnig over worden gedacht?

Uiteraard hebben we het nu niet over die trollen die per ongeluk expres zwanger worden om een vent aan zich te binden - dat zijn er veel minder dan zij die echt per ongeluk zwanger worden, en dat we neerkijken op mensen die het expres doen is evident.
    pi_64880557
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En over het weghalen van een kind wat oprecht per ongeluk ontstaan is, moet daar soms wel lichtzinnig over worden gedacht?

Uiteraard hebben we het nu niet over die trollen die per ongeluk expres zwanger worden om een vent aan zich te binden - dat zijn er veel minder dan zij die echt per ongeluk zwanger worden, en dat we neerkijken op mensen die het expres doen is evident.
    Nee,dat ook absoluut niet, en dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Maar als ik nu zwanger zou raken, zou ik het weghalen omdat ik op dit moment helemaal niet voor een kind kan of wil zorgen. Maar iedereen kiest daar anders in.

En van die trollen die zwanger worden om een vent aan zich te binden, dat komt echt vaak voor volgens mij. En daar heb ik nul respect voor.
    pi_64880577
    En de partner? In het geval van een ongelukje? Heeft die wel inspraak, van de vrouwen?
    pi_64880642
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:42 schreef dawg het volgende:
    En de partner? In het geval van een ongelukje? Heeft die wel inspraak, van de vrouwen?
    Ik vind, dat als je als vrouw je poot stijf houdt in de trant van: Ik laat het niet weghalen want IK wil een kind, dat je dan als vent het recht hebt om te zeggen: Oke, maar dan krijg JIJ een kind.

Ook al is de vrouw degene die de uiteindelijke beslissing maakt, het hoeft niet perse zo te zijn dat een man dat maar te accepteren heeft.
    pi_64880663
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:46 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik vind, dat als je als vrouw je poot stijf houdt in de trant van: Ik laat het niet weghalen want IK wil een kind, dat je dan als vent het recht hebt om te zeggen: Oke, maar dan krijg JIJ een kind.
    En dan? Staat er plots 18 jaar later een zoon of dochter op de stoep. Daar zou ik persoonlijk dan niet op zitten te wachten, wie weet wat voor leven ik dan heb.
    pi_64880720
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:47 schreef dawg het volgende:

[..]

En dan? Staat er plots 18 jaar later een zoon of dochter op de stoep. Daar zou ik persoonlijk dan niet op zitten te wachten, wie weet wat voor leven ik dan heb.
    Ja, ik zei ook niet dat het de meest ideale situatie was.
    pi_64880755
    quote:
    Dat vind ik wel. Ik zou nooit iemand een kind opdringen dat ie niet wil. Als hij het wel zou willen en ik niet, zou dat wel heel veel overleg eisen denk ik overigens.

Ik ben een vrouw van bijna 32 en ik denk dat ik geen kinderen wil. Ooit wel gewild en over na gedacht, maar ik denk dat ik veel te bieden heb, maar niet datgene dat een kind nodig heeft.
    Volgens mij is het trouwens meer geaccepteerd dat een man geen kinderen wil dan dat een vrouyw dat niet wil. Wij worden geacht moederinstinct te hebben of zo
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_64880774
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:50 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, ik zei ook niet dat het de meest ideale situatie was.
    Ik bedoel meer dat je als vrouw niet alleen die keus kunt maken. Ookal denken veel vrouwen van wel.
    pi_64880798
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:47 schreef dawg het volgende:
    Ik denk dat je daar weinig in te kiezen hebt. En vanuit de vrouw gezien: wat dan? Ze wil een kind, draagt een kind in zich, maar moet het laten doodmaken? Daar zit zij toch ook niet op te wachten?

Persoonlijk bespreek ik dit met iedere nieuwe partner. Ik slik de pil, ik slik m zo goed mogelijk, ik haal geen geintjes uit en stop pas met slikken als we het daarover eens zijn. Maar als het ondanks die pil raak is, wordt het kind níet weggehaald. Ben je het daar niet mee eens dan kan je condooms gaan gebruiken. Gebruik je geen condooms, dan ga je dus akkoord hiermee en zal ik ook van je verwachten dat je de verantwoordelijkheid met me deelt als het gebeurd.

Lijkt me vrij makkelijk, toch?
    pi_64880809
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef dawg het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je als vrouw niet alleen die keus kunt maken. Ookal denken veel vrouwen van wel.
    De uiteindelijke keus ligt bij jezelf, maar die keus hoor je idd niet alleen te maken nee. Maar je hoeft als man ook niet klakkeloos mee te gaan in wat de vrouw wil als je dat niet ziet zitten, vind ik.
    pi_64880828
    quote:
    Inspraak wel maar niet de beslissende stem.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_64880841
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind ik wel. Ik zou nooit iemand een kind opdringen dat ie niet wil. Als hij het wel zou willen en ik niet, zou dat wel heel veel overleg eisen denk ik overigens.

Ik ben een vrouw van bijna 32 en ik denk dat ik geen kinderen wil. Ooit wel gewild en over na gedacht, maar ik denk dat ik veel te bieden heb, maar niet datgene dat een kind nodig heeft.
    Volgens mij is het trouwens meer geaccepteerd dat een man geen kinderen wil dan dat een vrouyw dat niet wil. Wij worden geacht moederinstinct te hebben of zo
    Denk dat je daar gelijk in hebt, maar wat je zelf zegt, als het niet in je leven past en je wil het niet, dan gaat het erom dat jij er gelukkig mee bent. En er zijn tegenwoordig volgens mij steeds meer mensen die bewust kinderloos blijven.
    pi_64880878
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef dawg het volgende:
    Dit is een dilemma waarin geen compromis mogelijk is. Misschien zie jij het zo dat je alleen het kind zou mogen houden als beide het er mee eens zijn, ik zie het zo dat ik alleen een abortus hoef te ondergaan als ík het daar mee eens ben.

Als een partner me wil dwingen een abortus te ondergaan waar ik 100% tegen ben, is die relatie toch wel over en uit. Waarschijnlijk als ik het kind krijg en hij het niet wil ook. Dan ben ik liever single met het kind dan dat ik de rest van mn leven pijn blijf houden om een kind wat ik dood heb gemaakt vanwege een man die 10 tegen 1 toch al niet meer in mn leven is.
    pi_64880887
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:54 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar weinig in te kiezen hebt. En vanuit de vrouw gezien: wat dan? Ze wil een kind, draagt een kind in zich, maar moet het laten doodmaken? Daar zit zij toch ook niet op te wachten?

Persoonlijk bespreek ik dit met iedere nieuwe partner. Ik slik de pil, ik slik m zo goed mogelijk, ik haal geen geintjes uit en stop pas met slikken als we het daarover eens zijn. Maar als het ondanks die pil raak is, wordt het kind níet weggehaald. Ben je het daar niet mee eens dan kan je condooms gaan gebruiken. Gebruik je geen condooms, dan ga je dus akkoord hiermee en zal ik ook van je verwachten dat je de verantwoordelijkheid met me deelt als het gebeurd.

Lijkt me vrij makkelijk, toch?
    Ja, dan wel. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat een vrouw ook zegt (nog) geen kinderen te willen, gebeurt er toch een ongelukje, en ineens wil ze het dan houden. Tja, ik kan me voorstellen vanuit de man, dat je daar gewoon echt niet op zit te wachten. Kun je wel lullen, nou, dan heb jij er niets mee te maken, maar zo'n kind wordt ook ouder, ook nieuwsgierig, dat hou je niet tegen.

Als je als man twijfelt, okay. Maar als hij aangeeft het echt, echt, echt niet te willen, dan vind ik dat je ook naar de man moet luisteren, en misschien een andere keus moet maken.

Niet makkelijk, ik ben de laatste die dat zal zeggen.
    pi_64881026
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:58 schreef dawg het volgende:
    Ja, dan wel. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat een vrouw ook zegt (nog) geen kinderen te willen, gebeurt er toch een ongelukje, en ineens wil ze het dan houden.
    Ik denk niet dat zo'n vrouw dan bewust haar kinderwens achter heeft gehouden. Ze kan van mening veranderen als ze eenmaal zwanger is. Niet om de man te naaien, maar omdat ze het dan anders voelt. Daar kan die vrouw ook weinig aan doen.
    quote:
    Tja, ik kan me voorstellen vanuit de man, dat je daar gewoon echt niet op zit te wachten.
    Kan ik me ook goed voorstellen, maar ik zie dat niet als genoeg reden om het kind weg te laten halen. Heel rottig voor die man, daar niet van, maar ik vind het niet genoeg reden.
    quote:
    Maar als hij aangeeft het echt, echt, echt niet te willen, dan vind ik dat je ook naar de man moet luisteren, en misschien een andere keus moet maken.
    Ik vind dus, dat als een vrouw een abortus echt, echt, echt niet wil, dat minstens net zo veel waarde heeft als wat de man wel of niet wil.

Misschien is het iets van mannen ofzo dat ze zich absoluut niet kunnen voorstellen dat het verliezen / weg laten halen van een kindje, voor een vrouw minstens net zo veel negatieve invloed op de rest van haar leven kan hebben als het voor een man zou kunnen hebben ongewenst vader te worden. Maar dat kan zeker zo zijn, dus je kunt nog zo benadrukken hoe zwaar het voor een man is een ongewenst kind te hebben, het enige wat ik dan terug kan zeggen is hoe zwaar het voor een vrouw is een gewenst kind ongewenst weg te laten halen.
    pi_64881035
    quote:
    Maar als hij aangeeft het echt, echt, echt niet te willen, dan vind ik dat je ook naar de man moet luisteren, en misschien een andere keus moet maken.

Dat vind ik ook. Zoals ik al zei: ik zou niemand met zoiets zwaars als een kind opzadelen als ie dat niet wil. Als ik zie hoe dat voelt bij het kind (een vriendin van mij heeft een vader die haar niet wilde) denk ik dat je het kind er geen plezier eme doet en de man dus ook niet.
    pi_64881149
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo'n vrouw dan bewust haar kinderwens achter heeft gehouden. Ze kan van mening veranderen als ze eenmaal zwanger is. Niet om de man te naaien, maar omdat ze het dan anders voelt. Daar kan die vrouw ook weinig aan doen.
    [..]

Kan ik me ook goed voorstellen, maar ik zie dat niet als genoeg reden om het kind weg te laten halen. Heel rottig voor die man, daar niet van, maar ik vind het niet genoeg reden.

Ik vind dus, dat als een vrouw een abortus echt, echt, echt niet wil, dat minstens net zo veel waarde heeft als wat de man wel of niet wil.
    Dus eigenlijk heeft een man altijd maar te doen wat de vrouw wil, in een dergelijke situatie? Ongeacht wat de man vindt?
    quote:
    Misschien is het iets van mannen ofzo dat ze zich absoluut niet kunnen voorstellen dat het verliezen / weg laten halen van een kindje, voor een vrouw minstens net zo veel negatieve invloed op de rest van haar leven kan hebben als het voor een man zou kunnen hebben ongewenst vader te worden. Maar dat kan zeker zo zijn, dus je kunt nog zo benadrukken hoe zwaar het voor een man is een ongewenst kind te hebben, het enige wat ik dan terug kan zeggen is hoe zwaar het voor een vrouw is een gewenst kind ongewenst weg te laten halen.
    Misschien is het omdat ik vroeger een goede vriendin had, met viendje, dat ging uit, zij was toen zwanger, en heeft dat wonderbaarlijk genoeg 8 maanden verborgen weten te houden. Die jongen is toen finaal ingestort. Extreem voorbeeld, maar 2 mensen met gevoelens, met eigen levens en toekomstvisies.

Ik kan niet inschatten hoe een abortus is, maar ik denk dat een vrouw ook niet kan inschatten hoeveel impact een kind krijgen kan hebben op een man. Erg moeilijke situatie dus.
    pi_64881292
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
    Dus eigenlijk heeft een man altijd maar te doen wat de vrouw wil, in een dergelijke situatie? Ongeacht wat de man vindt?
    Het is de vrouw die zwanger is en de vrouw die een abortus zou moeten ondergaan. Voorafgaand aan dat feit vind ik dat man en vrouw evenveel te zeggen hebben. Als het eenmaal zo ver is, vind ik dat de vrouw er meer over te zeggen heeft, omdat het om haar lichaam gaat. Los daarvan: als je aan alletwee exact evenveel gewicht toekent, kom je ook niet tot een beslissing, omdat er geen compromis mogelijk is. Dus ook al is het maar een klein verschil, dan hecht ik wel extra waarde aan de mening van de vrouw omdat zij bijv. de medische risico's van een zwangerschap of een abortus dan tegen haar zin moet dragen.
    quote:
    Misschien is het omdat ik vroeger een goede vriendin had, met viendje, dat ging uit, zij was toen zwanger, en heeft dat wonderbaarlijk genoeg 8 maanden verborgen weten te houden. Die jongen is toen finaal ingestort. Extreem voorbeeld, maar 2 mensen met gevoelens, met eigen levens en toekomstvisies.
    En daar ga je dus de fout in, want ik heb alles wat met opzet de man wordt aangedaan al grondig afgekeurd. Stiekem zwanger worden of zijn is natuurlijk belachelijk en nooit goed te praten. Ik heb het over een situatie waarin beide partijen even onschuldig zijn en de knoop nu eenmaal doorgehakt moet worden.
    quote:
    Ik kan niet inschatten hoe een abortus is, maar ik denk dat een vrouw ook niet kan inschatten hoeveel impact een kind krijgen kan hebben op een man. Erg moeilijke situatie dus.
    Dan blijft het nog steeds zo dat beide meningen even zwaar wegen, terwijl de gevolgen van de beslissing voor de vrouw zwaarder zijn, en vind ik dus dat zij de doorslaggevende factor is in deze.
    pi_64881328
    quote:

[..]

[..]
    Uiteindelijk is de vrouw baas in haar eigen lichaam natuurlijk. Ik zou in zo'n situatie een dame echt niet tot abortus willen dwingen Maar als ik echt geen kinderen wil op dat moment is het wel einde relatie waarschijnlijk....

Zoals al eerder gezegd, een verre van ideale situatie.
    pi_64881345
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de vrouw baas in haar eigen lichaam natuurlijk. Ik zou in zo'n situatie een dame echt niet tot abortus willen dwingen Maar als ik echt geen kinderen wil op dat moment is het wel einde relatie waarschijnlijk....

Zoals al eerder gezegd, een verre van ideale situatie.
    Ik heb het niet over dwingen. En een echt einde is het natuurlijk niet, want je kunt wel weggaan, geen relatie meer, maar daarmee is het kind nog niet weg. Een kind wat ook gevoelens heeft. Wat Rip zegt dus.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Zoals ik al zei: ik zou niemand met zoiets zwaars als een kind opzadelen als ie dat niet wil. Als ik zie hoe dat voelt bij het kind (een vriendin van mij heeft een vader die haar niet wilde) denk ik dat je het kind er geen plezier eme doet en de man dus ook niet.
    pi_64881394
    In een perfecte wereld zouden mannen en vrouwen hier evenveel inspraak en voordelen en nadelen van beleven maar de wereld is niet perfect en het leven is niet eerlijk. Het kind groeit in die vrouw, zij is degene die een abortus moet ondergaan of die negen maanden roofbouw op haar lijf moet laten plegen dus zij heeft de beslissende stem. Jammer maar helaas. Als je daar als man niet mee kunt leven zijn er altijd nog condooms of hoeren.
    pi_64881423
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

De uiteindelijke keus ligt bij jezelf, maar die keus hoor je idd niet alleen te maken nee. Maar je hoeft als man ook niet klakkeloos mee te gaan in wat de vrouw wil als je dat niet ziet zitten, vind ik.
    Als ze besluit het kind toch te houden, heeft de man dus weinig keus.
    pi_64881432
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:20 schreef dawg het volgende:

[..]

Ik heb het niet over dwingen. En een echt einde is het natuurlijk niet, want je kunt wel weggaan, geen relatie meer, maar daarmee is het kind nog niet weg. Een kind wat ook gevoelens heeft. Wat Rip zegt dus.
    [..]
    Zoals ik zei: een verre van ideale situatie. Overigens zou ik als ik echt veel van de vrouw in kwestie hield waarschijnlijk gewoon bij haar blijven.
    pi_64881449
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:23 schreef dawg het volgende:

[..]

Als ze besluit het kind toch te houden, heeft de man dus weinig keus.
    Nou ja, je kan haar altijd nog met een breinaald van onderen prikken, de situatie die dan ontstaat is overigens ook verre van ideaal.
    pi_64881462
    Ik heb een tienerzwangerschap in mijn klas (HBO, tweede jaar) meegemaakt en daar kreeg ik een heel vreemd gevoel bij.
    Het was een intelligent meisje met ambities, daarom begreep ik er niks van dat ze zo vroeg al zwanger was (toen ze nog 17 was en 18 moest worden).
    En toch wist het zwangere meisje zelf niet wat ze met haar toekomst moest, als ze een kind met studie zou moeten combineren. (bovendien wilde ze helemaal niet thuis voor het kind zorgen)

Maar dat gevoel wat ik erbij kreeg, kan ik niet echt omschrijven. Het besef dat er al een aantal maanden een levend wezen in haar buik zat, maar dat zij als moeder zijnde zelf nog erg kinderlijk (intelligent, maar niet stabiel) was...
    Terwijl iets volwassener moeders ook niet stabiel hoeven te zijn, had ik het gevoel dat de hele situatie zo ´wankel´ was.
    ......................................................................................................
    pi_64881492
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, je kan haar altijd nog met een breinaald van onderen prikken, de situatie die dan ontstaat is overigens ook verre van ideaal.
    Ja. Stiekem als ze slaapt.
    pi_64881549
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:22 schreef MinderMutsig het volgende:
    In een perfecte wereld zouden mannen en vrouwen hier evenveel inspraak en voordelen en nadelen van beleven
    Hoe zou die beslissing moeten uitpakken dan in die perfecte wereld? Muntje opgooien?
    pi_64881552
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:26 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja. Stiekem als ze slaapt.
    Merkt ze niks van
    pi_64881590
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Merkt ze niks van
    Ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn, dat wel.
    pi_64881591
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe zou die beslissing moeten uitpakken dan in die perfecte wereld? Muntje opgooien?
    In een perfecte wereld zijn de partners het altijd hartgrondig met elkaar eens
    pi_64881691
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee, dan zouden beide dus evenveel inspraak hebben en evenveel voordelen als nadelen. Maar dat is domweg onmogelijk.
    pi_64881779
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee, dan zouden beide dus evenveel inspraak hebben en evenveel voordelen als nadelen. Maar dat is domweg onmogelijk.
    Voor mij denk ik dat samen beslissen dat je het niet wil makkelijker is. Als een man het wel zou willen en ik niet, dan gaat wel meespelen dat dat inhoudt dat ik lichamelijk degene zou zijn die dat kind moet dragen.
    pi_64881862
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of rare kruidenthee geven .

Het lijkt me vreselijk trouwens om een abortus te ondergaan terwijl je dat echt niet wilt. Ik zou eerder de relatie verbreken dan dat ik met twijfels een abortus zou ondergaan. Met twijfel een kind krijgen is ook geen goed idee, maar een kind weghalen terwijl een stemmetje zegt: niet doen! lijkt me nog erger.
    Tap tap tap
    pi_64881909
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:
    Ja, maar als dus de vrouw het kind wil houden en de man niet, en ze hebben evenveel inspraak en evenveel voor- en nadelen bij hun zin krijgen....

.... hoe beslis je dan? Als geen van beide zwaarder weegt wordt de beslissing dus arbitrair.
    pi_64882052
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of rare kruidenthee geven .

Het lijkt me vreselijk trouwens om een abortus te ondergaan terwijl je dat echt niet wilt. Ik zou eerder de relatie verbreken dan dat ik met twijfels een abortus zou ondergaan. Met twijfel een kind krijgen is ook geen goed idee, maar een kind weghalen terwijl een stemmetje zegt: niet doen! lijkt me nog erger.
    Voor mij als man is het natuurlijk niet helemaal voor te stellen maar ik denk dat een abortus vrijwel altijd vreselijk is. Ik ben helemaal pro-abortus maar het lijkt mij echt een paardemiddel en erg ingrijpend voor iedereen die er één ondergaat.
    pi_64882071
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, maar als dus de vrouw het kind wil houden en de man niet, en ze hebben evenveel inspraak en evenveel voor- en nadelen bij hun zin krijgen....

.... hoe beslis je dan? Als geen van beide zwaarder weegt wordt de beslissing dus arbitrair.
    Dan ga je als man weg. Ik zou dat iig wel doen als ik een man was en geen kinderen wilde (ik ben een vrouw en ik wil geen kinderen).

Het écht lastige geval is pas als de man het wel wil en de vrouw niet. Je kunt een vrouw moeilijk dwingen om een zwangerschap te voldragen.
    pi_64882103
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor mij als man is het natuurlijk niet helemaal voor te stellen maar ik denk dat een abortus vrijwel altijd vreselijk is. Ik ben helemaal pro-abortus maar het lijkt mij echt een paardemiddel en erg ingrijpend voor iedereen die er één ondergaat.
    Inderdaad, het is niet zomaar iets en zelfs als je geen kinderen wilt en nooit gewild hebt, lijkt het me vreselijk.
    Tap tap tap
    pi_64882139
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan ga je als man weg. Ik zou dat iig wel doen als ik een man was en geen kinderen wilde (ik ben een vrouw en ik wil geen kinderen).

Het écht lastige geval is pas als de man het wel wil en de vrouw niet. Je kunt een vrouw moeilijk dwingen om een zwangerschap te voldragen.
    Vastketenen in de kelder en force-feeden!
    pi_64882185
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De vrouw is baas in eigen buik, ja, maar dan neem ik aan dat je het er mee eens bent, dat wanneer jij als man niet zit te wachten op het kind, je bij het beëindigen van de relatie je ook volledig kunt onttrekken aan de zorg voor het kind. Dus dat je ook geen financiële ondersteuning hoeft te bieden.
    pi_64882195
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:46 schreef Isegrim het volgende:
    En je blijft op de trap zitten tot je gebaard hebt!!!1!!
    pi_64882218
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

De vrouw is baas in eigen buik, ja, maar dan neem ik aan dat je het er mee eens bent, dat wanneer jij als man niet zit te wachten op het kind, je bij het beëindigen van de relatie je ook volledig kunt onttrekken aan de zorg voor het kind. Dus dat je ook geen financiële ondersteuning hoeft te bieden.
    Zo zou het imo geregeld moeten zijn, maar dat is dus niet zo...
    pi_64882250
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Inderdaad, het is niet zomaar iets en zelfs als je geen kinderen wilt en nooit gewild hebt, lijkt het me vreselijk.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik een (vroege) abortus als vreselijk zou ervaren. Zwanger raken, dát zou ik als vreselijk ervaren.
    pi_64882254
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:22 schreef MinderMutsig het volgende:
    In een perfecte wereld zouden mannen en vrouwen hier evenveel inspraak en voordelen en nadelen van beleven maar de wereld is niet perfect en het leven is niet eerlijk. Het kind groeit in die vrouw, zij is degene die een abortus moet ondergaan of die negen maanden roofbouw op haar lijf moet laten plegen dus zij heeft de beslissende stem. Jammer maar helaas. Als je daar als man niet mee kunt leven zijn er altijd nog condooms of hoeren.
    In hoeverre die zaken bepalen dat de vrouw de beslissende stem heeft is natuurlijk maar een kwestie van perceptie en mening. In dit geval jouw mening. Ik kan mij ook een samenleving voorstellen waarin de man wel die zeggenschap heeft. Dit is geen kwestie van een universele waarheid namelijk.
    pi_64882311
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo zou het imo geregeld moeten zijn, maar dat is dus niet zo...
    Nou inderdaad, dat is dus mijn bezwaar tegen de situatie. Als de vrouw het voor zichzelf mag bepalen, dan mag de man het ook. Dat lijkt mij de meest logische situatie.
    pi_64882318
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:50 schreef servus_universitas het volgende:
    Wettelijk gezien kan dat niet.

Principieel gezien vind ik dat je als man je alleen er aan zou mogen onttrekken als je er bij genaait bent door je vriendin (als ze expres zwanger wordt terwijl jij dat absoluut niet wil). Als het kind per ongeluk er komt, is het gedeelde verantwoording vind ik. Zeker als de man besluit geen condooms te gebruiken: dan doet hij er niet alles aan een zwangerschap te voorkomen, dus waarom zou een vrouw er dan alles aan moeten doen de zwangerschap te beeindigen?
    pi_64882322
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:53 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou inderdaad, dat is dus mijn bezwaar tegen de situatie. Als de vrouw het voor zichzelf mag bepalen, dan mag de man het ook. Dat lijkt mij de meest logische situatie.
    Mij ook, maar de wetgever is het niet met ons eens helaas.
    pi_64882355
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als jij diep in je hart absoluut geen kinderen wenst, dan lijkt het mij niet dat een abortus nu zo'n dramatische ingreep in je leven is. Sterker nog, het zal een verademing zijn.
    pi_64882373
    quote:
    Ik kan me niet voorstellen dat ik een (vroege) abortus als vreselijk zou ervaren.
    dan heb je weinig inlevingsvermogen. Volgens mij vind geen enkele vrouw het makkelijk.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 12:55:37 #127
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64882383
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mij ook, maar de wetgever is het niet met ons eens helaas.
    Tja, ergens ben ik het met je eens, maar maar hoe zag je een praktisch alternatief voor je dan? Een verplichte abortus, of zo? Lijkt me moeilijk te verenigen met de mensenrechten (onaantastbaarheid van het menselijk lichaam, e.d..)
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_64882410
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef servus_universitas het volgende:
    Als jij diep in je hart absoluut geen kinderen wenst, dan lijkt het mij niet dat een abortus nu zo'n dramatische ingreep in je leven is. Sterker nog, het zal een verademing zijn.
    Verademing? Dat lijkt me niet. Minder erg dan de andere optie, vast wel. Maar dat maakt het niet ineens makkelijk. Het zal nog steeds emotioneel zwaar zijn.
    pi_64882445
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:38 schreef Ripley het volgende:

[..]

Voor mij denk ik dat samen beslissen dat je het niet wil makkelijker is. Als een man het wel zou willen en ik niet, dan gaat wel meespelen dat dat inhoudt dat ik lichamelijk degene zou zijn die dat kind moet dragen.
    Dat speelt andersom toch ook mee? Als hij het niet wil en jij wel ben jij degene die een operatie moet ondergaan om dat kind te laten verwijderen.
    Met daarna bovendien vergroot risico op kanker en eventuele vruchtbaarheidsproblemen in de toekomst.
    pi_64882450
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het kan wel een verademing zijn, maar als ik nu zwanger zou raken (en ik wil geen kinderen) zou ik een abortus toch als ontzettend zwaar ervaren. Alsof het tegen mijn natuur indruist ofzo, ik weet het niet.
    Tap tap tap
    pi_64882556
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wettelijk gezien kan dat niet.
    Dat weet ik en dat is wat mij betreft een punt ter verbetering voor de wetgever.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:53 schreef Dipkip het volgende:
    Principieel gezien vind ik dat je als man je alleen er aan zou mogen onttrekken als je er bij genaait bent door je vriendin (als ze expres zwanger wordt terwijl jij dat absoluut niet wil). Als het kind per ongeluk er komt, is het gedeelde verantwoording vind ik. Zeker als de man besluit geen condooms te gebruiken: dan doet hij er niet alles aan een zwangerschap te voorkomen, dus waarom zou een vrouw er dan alles aan moeten doen de zwangerschap te beeindigen?
    Hier moet ik over nadenken. Feit blijft dat ik het gevoel heb dat hier met twee maten wordt gemeten. Het komt op mij over alsof we nu in een situatie zijn aangekomen dat de vrouw altijd de eindbeslissing kan maken, maar dat de man in bepaalde situaties geen keuze heeft. Maar jij vindt dan, neem ik aan, ook dat de vrouw verplicht mag worden het kind te houden in het geval dat zij niet alle voorzorgsmaatregelen heeft genomen, zoveel ze kon, om een zwangerschap te voorkomen?
    pi_64882576
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat speelt andersom toch ook mee? Als hij het niet wil en jij wel ben jij degene die een operatie moet ondergaan om dat kind te laten verwijderen.
    Met daarna bovendien vergroot risico op kanker en eventuele vruchtbaarheidsproblemen in de toekomst.
    Dat is wel heel gechargeerd. Ik denk dat een abortus naar is, maar veel minder ingrijpend dan een zwangerschap.
    pi_64882602
    tvp, want hier ook een 'ik wil geen kinderen en mijn vriend gelukkig ook niet-persoon'
    Ja doei.
    pi_64882616
    Een doodziek dier laten inslapen is ook emotioneel, ook al is het het beste, je maakt toch iets dood. En in dit geval is het nog niet eens ziek, enkel ongewenst. Ik geloof er niets van dat een vrouw werkelijk koud laat. Je kan het wel de beste optie vinden of geen andere uitweg zien maar dat neemt niet weg dat het een kindje in wording is wat je dood laat maken
    pi_64882638
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Verademing? Dat lijkt me niet. Minder erg dan de andere optie, vast wel. Maar dat maakt het niet ineens makkelijk. Het zal nog steeds emotioneel zwaar zijn.
    Ook wanneer je het kind in je buik ziet als een blok aan het been van je leven? Als een lastpost waar je zo snel mogelijk van af wilt? Ik wil niet zeggen dat de ingreep an sich makkelijk is. Daar kun je het moeilijk mee hebben, er bang voor zijn bijvoorbeeld. Maar op emotioneel gebied (emotionele hechting aan het kind) lijkt het mij dat het wel degelijk uitmaakt wat je houding is tegenover het krijgen van kinderen.
    pi_64882651
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:55 schreef Dipkip het volgende:

[..]

dan heb je weinig inlevingsvermogen. Volgens mij vind geen enkele vrouw het makkelijk.
    Een overtijdbehandeling / vroege abortus stelt weinig voor hoor. En ja, er zijn wel vrouwen die het makkelijk vonden, heb er wel eens eentje gesproken. De anti-abortuslobby wil mensen doen geloven dat elke vrouw een trauma overhoudt aan een abortus, maar dat is natuurlijk onzin. Als jij ab-so-luut geen kinderen wilt, dan haat je dat groeisel in je buik en moet het er zo snel mogelijk uit, punt.
    pi_64882676
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:55 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tja, ergens ben ik het met je eens, maar maar hoe zag je een praktisch alternatief voor je dan? Een verplichte abortus, of zo? Lijkt me moeilijk te verenigen met de mensenrechten (onaantastbaarheid van het menselijk lichaam, e.d..)
    Nee, de man moet weg kunnen gaan zonder ook maar enige verplichting t.o.v. het door hem niet gewenste kind te hebben. Dus geen alimentatie e.d.
    pi_64882690
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het kan wel een verademing zijn, maar als ik nu zwanger zou raken (en ik wil geen kinderen) zou ik een abortus toch als ontzettend zwaar ervaren. Alsof het tegen mijn natuur indruist ofzo, ik weet het niet.
    Nou ja, ik ben geen vrouw dus uiteindelijk kan ik er feitelijk weinig over zeggen. Ik beredeneer het logisch, maar met mijn mannelijke brein natuurlijk. Jouw gevoel is jouw gevoel en ik kan je daarin nooit tegenspreken.
    pi_64882703
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Vertel eens waarom.
    pi_64882704
    ik heb een keer het vermoeden gehad dat ik zwanger was en heb toen binnen twee dagen alles uitgezocht waar ik 't weg kon laten halen, wat ik mee moest nemen en ga zo maar door (ik was 19) en gelukkig werd ik toen ongesteld
    Ja doei.
    pi_64882753
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:00 schreef servus_universitas het volgende:
    Dat weet ik en dat is wat mij betreft een punt ter verbetering voor de wetgever.
    Hoe zou dat dan verbeterd moeten worden? Mag een man dan als hij eerst tegen de vrouw zegt dat ie kinderen wil, hem gewoon smeren, en haar zwanger achterlaten zonder financiele ondersteuning voor het kind? Hoe bescherm je de vader meer, zonder de moeder onbeschermd te laten?
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:00 schreef servus_universitas het volgende:
    Hier moet ik over nadenken. Feit blijft dat ik het gevoel heb dat hier met twee maten wordt gemeten. Het komt op mij over alsof we nu in een situatie zijn aangekomen dat de vrouw altijd de eindbeslissing kan maken, maar dat de man in bepaalde situaties geen keuze heeft. Maar jij vindt dan, neem ik aan, ook dat de vrouw verplicht mag worden het kind te houden in het geval dat zij niet alle voorzorgsmaatregelen heeft genomen, zoveel ze kon, om een zwangerschap te voorkomen?
    Nee, waarom zou ik dat vinden?

Ik zeg: man en vrouw zouden evenveel invloed hebben op de beslissing als de situatie voor beide het zelfde zou zijn, als het kind door de ooievaar gebracht werd en je alleen maar aan de ooievaar zou hoeven mailen van joh, sla ons huis toch maar over.

Zo is het niet, het is voor de vrouw zwaarder en heeft meer risico's. Zowel de zwangerschap en bevalling, als een abortus. De vrouw heeft zoals eerder gezegd recht op lichamelijke integriteit: je mag een vrouw niet dwingen een kind te dragen en je mag haar niet dwingen een kind weg te laten halen.

Dus heeft de vrouw het recht de uiteindelijke beslissing te nemen.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 13:07:48 #142
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64882805
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, het gaat natuurlijk al snel over waarom je geen kinderen wilt en dan ben je toch al snel negatief over kinderen aan het praten. De eerste "ik wil absoluut geen kinderen omdat ze zo fantastisch en schattig zijn!" moet ik nog zien langskomen.
    Wat kinderlozen volgens mij altijd vergeten is dat je je eigen kind sowieso wél fantastisch en schattig vindt .
    pi_64882847
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:02 schreef Dipkip het volgende:
    Een doodziek dier laten inslapen is ook emotioneel, ook al is het het beste, je maakt toch iets dood. En in dit geval is het nog niet eens ziek, enkel ongewenst. Ik geloof er niets van dat een vrouw werkelijk koud laat. Je kan het wel de beste optie vinden of geen andere uitweg zien maar dat neemt niet weg dat het een kindje in wording is wat je dood laat maken
    Als je er op tijd bij bent is er geen sprake van een 'kindje'. En niet elke vrouw heeft meteen een 'emotionele band' met wat er in haar buik zit. Die is er pas als dat wat in je buik zit, gewenst is.

Het laten inslapen van een geliefd huisdier is niet iets wat je wilt. Het dier is niet ongewenst.

Get real. Als er vrouwen zijn die in staat zijn om breinaalden en kledinghangers te gebruiken of vergif te slikken om een foetus weg te krijgen, denk je dan echt dat er sprake is van een emotionele band met die foetus?
    pi_64882862
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

deels eens, deels oneens.

Ja, de vrouw moet het eindoordeel hebben of ze het houdt of niet, omdat het 9 maanden in haal lichaam zal bivakkeren, mààr ik vind dat de vrouw die het persé wil, ook wanneer de vader 100% zeker weet dat hij het kind niet wil (en het is niet door verkrachting of andere nare omstandigheden ontstaan), dat er dan een overeenkomst moet worden getekend waarbij de moeder de vader van het kind wrijwaart van alimentatie en verantwoordelijkheden

het is toch debiel dat als je door een fout van bijvoorbeeld de vrouw (pil vergeten) als man dan maar voor vanalles op moet draaien?
    Ja doei.
    pi_64882877
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat kinderlozen volgens mij altijd vergeten is dat je je eigen kind sowieso wél fantastisch en schattig vindt .
    Ik vind andermans kinderen ook geweldig. Ik ben echt dol opkinderen en pas veel op. Maar dat wil niet zeggen dat ik de verantwoordelijkheid van een kind van mezelf aan zou kunnen
    pi_64882881
    quote:

[..]

Hoe zou dat dan verbeterd moeten worden? Mag een man dan als hij eerst tegen de vrouw zegt dat ie kinderen wil, hem gewoon smeren, en haar zwanger achterlaten zonder financiele ondersteuning voor het kind? Hoe bescherm je de vader meer, zonder de moeder onbeschermd te laten?
    [..]

Nee, waarom zou ik dat vinden?

Ik zeg: man en vrouw zouden evenveel invloed hebben op de beslissing als de situatie voor beide het zelfde zou zijn, als het kind door de ooievaar gebracht werd en je alleen maar aan de ooievaar zou hoeven mailen van joh, sla ons huis toch maar over.

Zo is het niet, het is voor de vrouw zwaarder en heeft meer risico's. Zowel de zwangerschap en bevalling, als een abortus. De vrouw heeft zoals eerder gezegd recht op lichamelijke integriteit: je mag een vrouw niet dwingen een kind te dragen en je mag haar niet dwingen een kind weg te laten halen.

Het is de man wiens leven in dit verhaal hem volledig kan ontglippen. Dat vind ik minstens zo zwaar wegen als de lichamelijke integriteit van de vrouw. Zij heeft de keuze en hij niet. Als zij kiest voor het kind dan heeft dat invloed op zijn verdere leven waar hij geen controle over kan hebben.
    pi_64882903
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben geen vrouw dus uiteindelijk kan ik er feitelijk weinig over zeggen. Ik beredeneer het logisch, maar met mijn mannelijke brein natuurlijk. Jouw gevoel is jouw gevoel en ik kan je daarin nooit tegenspreken.
    Er zijn ook vrouwen die daar rationeel in zijn.

Ik had van de week een vriendin op bezoek die zwanger is. Gewenstm, dat wel, maar ze wist ons te vertellen dat dat zwanger zijn echt helemaal niet leuk is en dat zo'n mormel roofbouw op je lichaam pleegt. Ze kon niet wachten tot 'die onzin' voorbij was en ze weer gewoon wijn kon drinken en sigaretten kon roken.

Niet alle vrouwen doen aan roze wolken en sentimenteel gedoe.
    pi_64882917
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:02 schreef servus_universitas het volgende:
    Ook wanneer je het kind in je buik ziet als een blok aan het been van je leven? Als een lastpost waar je zo snel mogelijk van af wilt? Ik wil niet zeggen dat de ingreep an sich makkelijk is. Daar kun je het moeilijk mee hebben, er bang voor zijn bijvoorbeeld. Maar op emotioneel gebied (emotionele hechting aan het kind) lijkt het mij dat het wel degelijk uitmaakt wat je houding is tegenover het krijgen van kinderen.
    Het zal toch een dubbel gevoel zijn. Ook al ben je tevreden met je beslissing, dan nog is een abortus ondergaan niet zoiets als even bloed laten prikken. Het gaat niet alleen om hechting - het is een menselijk wezen wat je dood maakt, en bij mensen die ze allemaal op een rijtje hebben brengt dat enige emotie teweeg, ook al is het beter zo.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:03 schreef Isegrim het volgende:
    Een overtijdbehandeling / vroege abortus stelt weinig voor hoor.
    Dat vind ik niet. Je maakt een menselijk wezen dood. Dat stelt altijd wat voor.
    quote:
    En ja, er zijn wel vrouwen die het makkelijk vonden, heb er wel eens eentje gesproken. De anti-abortuslobby wil mensen doen geloven dat elke vrouw een trauma overhoudt aan een abortus, maar dat is natuurlijk onzin. Als jij ab-so-luut geen kinderen wilt, dan haat je dat groeisel in je buik en moet het er zo snel mogelijk uit, punt.
    Ik heb het niet over trauma's. Ik heb het er over dat op het moment van de abortus, dit een emotioneel iets is wat je niet zomaar even doet. Ik geloof er geen bal van dat diegene dat echt zo voelt. Misschien had ze het zwaarder verwacht of wil ze niet toegeven aan haar gevoel. Maar ik geloof er niets van dat ze het geen enkel probleem zou vinden om het geregeld te doen want het is toch makkelijk en stelt weinig voor.
    pi_64882941
    quote:

[..]

Hoe zou dat dan verbeterd moeten worden? Mag een man dan als hij eerst tegen de vrouw zegt dat ie kinderen wil, hem gewoon smeren, en haar zwanger achterlaten zonder financiele ondersteuning voor het kind?
    Als er een onderlinge afspraak was om geen kinderen te krijgen en mevrouw bedenkt zich als ze plotseling zwanger blijkt, dan is dat haar keus en die van haar alleen. Beetje naaierij om die man dan medeverantwoordelijk te achten.
    pi_64883005
    Wat mij gewoon erg begint op te vallen is dat positieve discriminatie steeds meer wordt geaccepteerd. Vrouwen hebben hard en lang gestreden voor hun rechten, waaronder het recht op abortus. Goed, ik vind abortus nog altijd een wat moeilijk punt, maar ik respecteer dat recht en de vrijheid die het teweeg brengt. Niet in de laatste plaats omdat ik mij realiseer dat ik niet kan oordelen over het gevoelsleven van een vrouw die abortus wenst. Maar zoals het nu is slaat het door naar de andere kant. De vrouw heeft nu volledige keuzevrijheid, maar de man niet. Natuurlijk zijn er dubieuze situaties, zoals waar DipKip al op wijst: man en vrouw besluiten in gezamenlijk overleg een kind te willen en dan wanneer zij zwanger is, peert de man 'm. Maar daar zijn andere oplossingen voor te bedenken.
    pi_64883025
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:09 schreef Isegrim het volgende:
    Als je er op tijd bij bent is er geen sprake van een 'kindje'. En niet elke vrouw heeft meteen een 'emotionele band' met wat er in haar buik zit. Die is er pas als dat wat in je buik zit, gewenst is.
    Kindje in wording zeg ik, niet kindje. En ik heb niks gezegd over een emotionele band.
    quote:
    Het laten inslapen van een geliefd huisdier is niet iets wat je wilt. Het dier is niet ongewenst.
    Het laten inslapen wel.

Kun je dan een mens waar je niet omgeeft ook zomaar vermoorden, omdat je niets voor diegene voelt? Het blijft een levend menselijk wezen wat je doodmaakt.
    quote:
    Get real. Als er vrouwen zijn die in staat zijn om breinaalden en kledinghangers te gebruiken of vergif te slikken om een foetus weg te krijgen, denk je dan echt dat er sprake is van een emotionele band met die foetus?
    Ik heb niets gezegd over een emotionele band met een foetus en je hoeft me niet belachelijk te maken.

Dat vrouwen vreselijke methoden gebruiken geeft enkel aan dat ze in vreselijke situaties zitten, niet dat ze het niet moeilijk vinden om abortus te plegen
    pi_64883026
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als er een onderlinge afspraak was om geen kinderen te krijgen en mevrouw bedenkt zich als ze plotseling zwanger blijkt, dan is dat haar keus en die van haar alleen. Beetje naaierij om die man dan medeverantwoordelijk te achten.
    ik vind het belachelijk dat de man geld moet betalen voor een kind dat hij absoluut niet wilde en waarvan hij dacht dat vrouwlief het ook nooit wilde

als deze dame dan ineens 'per ongeluk' de pil is vergeten en zwanger wordt, is het het leven van de mán die negatief veranderd, niet die van de vrouw
    Ja doei.
    pi_64883043
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:11 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het zal toch een dubbel gevoel zijn. Ook al ben je tevreden met je beslissing, dan nog is een abortus ondergaan niet zoiets als even bloed laten prikken. Het gaat niet alleen om hechting - het is een menselijk wezen wat je dood maakt, en bij mensen die ze allemaal op een rijtje hebben brengt dat enige emotie teweeg, ook al is het beter zo.
    [..]

Dat vind ik niet. Je maakt een menselijk wezen dood. Dat stelt altijd wat voor.
    Een menselijk wezen? Het spijt me wel, maar een foetus is in mijn ogen geen menselijk wezen. Ik vind het doodmaken van een konijn nog vervelender (en ik eet graag konijn ).
    quote:
    Ik heb het niet over trauma's. Ik heb het er over dat op het moment van de abortus, dit een emotioneel iets is wat je niet zomaar even doet. Ik geloof er geen bal van dat diegene dat echt zo voelt. Misschien had ze het zwaarder verwacht of wil ze niet toegeven aan haar gevoel. Maar ik geloof er niets van dat ze het geen enkel probleem zou vinden om het geregeld te doen want het is toch makkelijk en stelt weinig voor.
    Dat hangt helemaal van je perspectief af. Jij komt met sentimenteel gezeik over menselijke wezens. Ik vind dat onzin en weet zeker dat ik het ondergaan van een overtijdbehandeling of abortus niet als emotioneel zwaar zou ervaren. De beslissing is voor mij al gemaakt nog voordat de situatie zich voordoet.
    pi_64883058
    ik gok dat DipKip de Morning Afterpil al moord vindt?
    Ja doei.
    pi_64883098
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:10 schreef servus_universitas het volgende:
    Het is de man wiens leven in dit verhaal hem volledig kan ontglippen. Dat vind ik minstens zo zwaar wegen als de lichamelijke integriteit van de vrouw. Zij heeft de keuze en hij niet. Als zij kiest voor het kind dan heeft dat invloed op zijn verdere leven waar hij geen controle over kan hebben.
    Alsof niet het zelfde geldt voor de vrouw en háár leven?

Voor de man is het zijn leven, voor de vrouw haar leven PLUS de kwestie van lichamelijke integriteit. Ik ontken dat van het leven van de man niet, ik zeg alleen dat er bij de vrouw nog iets bovenop komt.
    pi_64883115
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Kindje in wording zeg ik, niet kindje. En ik heb niks gezegd over een emotionele band.
    Ja, het zou ooit een kindje kunnen worden. En als mijn tante een lul had was ze m'n oom.
    quote:
    Het laten inslapen wel.
    Nee, zelfs dat niet, je doet dat alleen omdat het niet anders kan.
    quote:
    Kun je dan een mens waar je niet omgeeft ook zomaar vermoorden, omdat je niets voor diegene voelt? Het blijft een levend menselijk wezen wat je doodmaakt.
    Nee. Het is geen menselijk wezen.
    quote:
    Ik heb niets gezegd over een emotionele band met een foetus en je hoeft me niet belachelijk te maken.

Dat vrouwen vreselijke methoden gebruiken geeft enkel aan dat ze in vreselijke situaties zitten, niet dat ze het niet moeilijk vinden om abortus te plegen
    Jij kunt eenvoudigweg niet voor alle vrouwen spreken. De meeste vrouwen zijn op dit vlak inderdaad emotionele dozen die er allerlei onzinverhalen en schuldgevoelens bij bedenken. Maar dat geldt dus niet voor alle vrouwen en al zeker niet voor vrouwen die zeer bewust voor kindervrij blijven hebben gekozen.
    pi_64883158
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Alsof niet het zelfde geldt voor de vrouw en háár leven?

Voor de man is het zijn leven, voor de vrouw haar leven PLUS de kwestie van lichamelijke integriteit. Ik ontken dat van het leven van de man niet, ik zeg alleen dat er bij de vrouw nog iets bovenop komt.
    Maar de vrouw heeft altijd de keuze. Als ze er alleen voor komt te staan en ze ziet het niet zitten om het kind te krijgen, dan kan ze kiezen voor abortus. Ik vind dat je de vrouw hier te sterk in een slachtofferpositie plaatst.
    pi_64883225
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
    Een menselijk wezen? Het spijt me wel, maar een foetus is in mijn ogen geen menselijk wezen. Ik vind het doodmaken van een konijn nog vervelender (en ik eet graag konijn ).
    Zo wordt het door de world health organisation geformuleerd, je mag daar best een andere mening over hebben maar je hoeft niet te doen alsof het onzin is dat ik (en de WHO) het zo zien. Het is geen mens, heeft dus ook niet de rechten van de mens, maar het is wel menselijk.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
    Dat hangt helemaal van je perspectief af. Jij komt met sentimenteel gezeik over menselijke wezens. Ik vind dat onzin en weet zeker dat ik het ondergaan van een overtijdbehandeling of abortus niet als emotioneel zwaar zou ervaren. De beslissing is voor mij al gemaakt nog voordat de situatie zich voordoet.
    Omdat jij het anders voelt is wat ik voel gezeik? Lekker volwassen redenatie.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
    ik gok dat DipKip de Morning Afterpil al moord vindt?
    Nee hoor, ik heb de morning after pil al 3x gebruikt. Ik zie de morning after pil nog als voorkomen, net zoals de anticonceptiepil. Overtijdbehandelingen en abortus onderga je alleen als je weet dat je zwanger bent. Daar ligt voor mij de grens voor mijzelf, op dit moment. Op jongere leeftijd had ik zeer waarschijnlijk voor abortus gekozen, en nu zeer waarschijnlijk niet. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, ik vind dat iedere vrouw het recht heeft voor haarzelf te bepalen of ze een kind wil laten weghalen of niet.
    pi_64883231
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar de vrouw heeft altijd de keuze. Als ze er alleen voor komt te staan en ze ziet het niet zitten om het kind te krijgen, dan kan ze kiezen voor abortus. Ik vind dat je de vrouw hier te sterk in een slachtofferpositie plaatst.
    alsof iemand hier verder op mij reageert maargoed

eensc
    Ja doei.
    pi_64883293
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef servus_universitas het volgende:
    Niet alleen de keuze, maar ook de verantwoordelijkheid. Of ze nu wil of niet ze moet OF de abortus doorstaan OF de zwangerschap. De man hoeft alleen maar weg te gaan en hij heeft er geen last meer van. Een vrouw kan niet zeggen, meh, ik heb hier geen zin in en gewoon weg gaan en dat was het dan. Ze moet een van de twee dingen doormaken. Dat maakt haar positie anders dan die van de man.
    pi_64883347
    een abortus 'doorstaan', kommop, als jij zelf voor die abortus kiest, dan heb je niets te 'doorstaan'

als je het doet, uit vrije wil, omdat je weet dat je dat kind helemaal niet WILT om mee te beginnen, dan is er niets te doorstaan
    Ja doei.
    pi_64883371
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Zo wordt het door de world health organisation geformuleerd, je mag daar best een andere mening over hebben maar je hoeft niet te doen alsof het onzin is dat ik (en de WHO) het zo zien. Het is geen mens, heeft dus ook niet de rechten van de mens, maar het is wel menselijk.
    Ja, het behoort tot de soort homo sapiens. Maar het is geen mens. Ik heb verder geen boodschap aan wat de WHO vindt. Ik ben mijn eigen autoriteit.
    quote:
    Omdat jij het anders voelt is wat ik voel gezeik? Lekker volwassen redenatie.
    Voor mij is dat sentimenteel gezeik. Maar jij bent degene die dat projecteert op anderen en beweert dat 'alle vrouwen' het wel zus en zo moeten ervaren.
    quote:
    Nee hoor, ik heb de morning after pil al 3x gebruikt.
    Lekker bezig dan.
    quote:
    Ik zie de morning after pil nog als voorkomen, net zoals de anticonceptiepil. Overtijdbehandelingen en abortus onderga je alleen als je weet dat je zwanger bent. Daar ligt voor mij de grens voor mijzelf, op dit moment. Op jongere leeftijd had ik zeer waarschijnlijk voor abortus gekozen, en nu zeer waarschijnlijk niet. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, ik vind dat iedere vrouw het recht heeft voor haarzelf te bepalen of ze een kind wil laten weghalen of niet.
    Kijk, daar heb je iets moois te pakken. Wat niet weet, wat niet deert. Heel veel vrouwen hebben vroege miskramen zonder door te hebben dat het een miskraam is. Dan zijn ze dus niet verdrietig. Ergo, jouw gedachten over het gebeuren bepalen wat je voelt. Mijn gedachten over een eventuele foetus in mijn buik zijn dat dat kreng eruit moet en wel zo snel mogelijk, omdat anders mijn leven naar de kloten gaat. En dus heeft een abortus voor mij geen enkele emotionele beladenheid. Ik heb er ook totaal geen ethische bezwaren tegen, dat scheelt ook.
    pi_64883403
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Niet alleen de keuze, maar ook de verantwoordelijkheid. Of ze nu wil of niet ze moet OF de abortus doorstaan OF de zwangerschap. De man hoeft alleen maar weg te gaan en hij heeft er geen last meer van. Een vrouw kan niet zeggen, meh, ik heb hier geen zin in en gewoon weg gaan en dat was het dan. Ze moet een van de twee dingen doormaken. Dat maakt haar positie anders dan die van de man.
    Je hebt gelijk, maar de focus ligt m.i. ook teveel op hoe het voor de vrouw is. De man wordt niet naar geluisterd, die heeft het maar te accepteren.

En die discussie over abortus ga ik niet aan mee doen.
    pi_64883421
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Jawel, ik snap je punt heel goed en je hebt ook gelijk, maar dan vind ik dus dat je het wettelijk anders moet regelen. Ik vind het onterecht dat het mogelijk is dat het leven van de man voor de rest van zijn leven omgegooid kan worden vanwege iets waar hij geen controle over heeft.
    pi_64883435
    ik heb nog nooit de morning after pil hoeven slikken, eiks

zelfs de keer dat ikd acht dat ik zwanger was had ik de pil eigenlijk nooit vergeten

ik ben gewoon té bang om zwanger te worden ja, nee, en ik denk dat als ik 't word ik écht geen problemen zal hebben met het laten weghalen van dat krengetje to be
    Ja doei.
    pi_64883442
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:27 schreef dawg het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar de focus ligt m.i. ook teveel op hoe het voor de vrouw is. De man wordt niet naar geluisterd, die heeft het maar te accepteren.

Dat vind ik ook. Ik ben een vrouw, maar ik vind dat je de positie en het gevoel van een man hierin niet moet onderschatten
    pi_64883481
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
    ik heb nog nooit de morning after pil hoeven slikken, eiks

zelfs de keer dat ikd acht dat ik zwanger was had ik de pil eigenlijk nooit vergeten

ik ben gewoon té bang om zwanger te worden ja, nee, en ik denk dat als ik 't word ik écht geen problemen zal hebben met het laten weghalen van dat krengetje to be
    Ik lijd ook aan zwangerschapsfobie. Heb altijd testjes in huis om zeker te weten dat het niet zo is. Je zult er maar te laat achterkomen ofzo. Alleen kan ik me dat dan weer niet voorstellen, dat je het vier maanden lang niet merkt.
    pi_64883521
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Ik ben een vrouw, maar ik vind dat je de positie en het gevoel van een man hierin niet moet onderschatten
    gamma

ik vraag regelmatig (ok, niet wekelijks, maar soms hebben we het er over) aan mijn vent of hij écht geen kinderen wil, of zijn mening hierover niet veranderd is, en ga zo maar door. Hij wordt 27, ik ben 23, en als hij bij zijn 30ste zoiets heeft van "nou!" dan kan ik hem die garantie niet geven, dat ik idd wel moeder zal willen worden, ooit.

Als ik dan onverhoopt zwanger zal worden, zal ik met hem overleggen wat we doen, en als hij dolgraag dat kindje wil houden, onverhoopt, dan zullen we daar een mouw aan moeten passen, want het is ook zijn kroost-to be.. maargoed, ik gok dat het hier niet nodig zal zijn, maar ik zal nooit zomaar het kind weg laten halen, ondanks dat mijn partner zegt dat hij het graag wil houden.

Hoe ik dat op zou lossen? Geen idee, dat weet je pas als je er voor komt te staan, maargoed, als vrouw het alleenrecht hebben op de uiteindelijke beslissing vind ik totaal ongepast
    Ja doei.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 13:32:19 #169
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64883544
    Ach, een paar honderdjes per maand aftikken is toch ook zo erg niet als man?
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_64883547
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gamma

ik vraag regelmatig (ok, niet wekelijks, maar soms hebben we het er over) aan mijn vent of hij écht geen kinderen wil, of zijn mening hierover niet veranderd is, en ga zo maar door. Hij wordt 27, ik ben 23, en als hij bij zijn 30ste zoiets heeft van "nou!" dan kan ik hem die garantie niet geven, dat ik idd wel moeder zal willen worden, ooit.

Als ik dan onverhoopt zwanger zal worden, zal ik met hem overleggen wat we doen, en als hij dolgraag dat kindje wil houden, onverhoopt, dan zullen we daar een mouw aan moeten passen, want het is ook zijn kroost-to be.. maargoed, ik gok dat het hier niet nodig zal zijn, maar ik zal nooit zomaar het kind weg laten halen, ondanks dat mijn partner zegt dat hij het graag wil houden.

Hoe ik dat op zou lossen? Geen idee, dat weet je pas als je er voor komt te staan, maargoed, als vrouw het alleenrecht hebben op de uiteindelijke beslissing vind ik totaal ongepast
    Dan moet hij maar huisvader worden.
    pi_64883561
    whehe, opgelost, slotje
    Ja doei.
    pi_64883586
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
    een abortus 'doorstaan', kommop, als jij zelf voor die abortus kiest, dan heb je niets te 'doorstaan'

als je het doet, uit vrije wil, omdat je weet dat je dat kind helemaal niet WILT om mee te beginnen, dan is er niets te doorstaan
    Doormaken. Ervaren. Meemaken. Tomato. Tomato. De vrouw moet met dr benen wijd aan de stofzuiger, niet de man. Dat is wat ik probeer te zeggen en dat lijkt me vrij duidelijk.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:26 schreef Isegrim het volgende:
    Ja, het behoort tot de soort homo sapiens. Maar het is geen mens. Ik heb verder geen boodschap aan wat de WHO vindt. Ik ben mijn eigen autoriteit.
    Dan heb ik verder geen boodschap aan wat jij van mijn mening vind, aangezien mijn mening minstens net zo gefundeerd is als de jouwe en je verder niet met argumenten komt behalve 'wat een gezeik'. Jij voelt het zo, prima, dan weten we dat nu en kan het buiten de discussie blijven aangezien je er niet over kunt of wil discussieren.
    quote:
    Voor mij is dat sentimenteel gezeik. Maar jij bent degene die dat projecteert op anderen en beweert dat 'alle vrouwen' het wel zus en zo moeten ervaren.
    En JIJ bent degen die stelt dat een abortus heus niet zo zwaar is. Je zegt niet 'niet zo zwaar voor mij is'. Jij hebt het net zo goed over alle vrouwen, dus mag ik dat ook.
    quote:
    Kijk, daar heb je iets moois te pakken. Wat niet weet, wat niet deert. Heel veel vrouwen hebben vroege miskramen zonder door te hebben dat het een miskraam is. Dan zijn ze dus niet verdrietig. Ergo, jouw gedachten over het gebeuren bepalen wat je voelt. Mijn gedachten over een eventuele foetus in mijn buik zijn dat dat kreng eruit moet en wel zo snel mogelijk, omdat anders mijn leven naar de kloten gaat. En dus heeft een abortus voor mij geen enkele emotionele beladenheid. Ik heb er ook totaal geen ethische bezwaren tegen, dat scheelt ook.
    Ik heb het daar over mijn persoonlijke mening: als ik het nog niet weet, vind ik het minder moeilijk (hoewel nog steeds moeilijk) dan als ik het wel weet. Jou maakt dat niet uit, dat is jouw persoonlijke mening.

Wat heeft dat te maken met andere vrouwen die weten dat ze zwanger zijn? Dat je gedachten er over bepalen hoe je je er over voelt, is logisch. Maar wat maakt dat uit? De gedachten van de man over vader worden bepalen toch ook hoe hij zich daar over voelt? Je kan dat toch niet zomaar veranderen, dus ik zie niet in wat je hier mee wil bewijzen..
    pi_64883602
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:32 schreef eleusis het volgende:
    Ach, een paar honderdjes per maand aftikken is toch ook zo erg niet als man?
    Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?
    pi_64883613
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Doormaken. Ervaren. Meemaken. Tomato. Tomato. De vrouw moet met dr benen wijd aan de stofzuiger, niet de man. Dat is wat ik probeer te zeggen en dat lijkt me vrij duidelijk.
    je doet het nog steeds af als iets wat per definitie negatief is

ik zie abortus als mijn zekerheid op geluk in gevallen van nood
    Ja doei.
    pi_64883654
    quote:
    En JIJ bent degen die stelt dat een abortus heus niet zo zwaar is. Je zegt niet 'niet zo zwaar voor mij is'. Jij hebt het net zo goed over alle vrouwen, dus mag ik dat ook.
    Ik heb het alleen over mijzelf. Zie mijn eerste post in dit topic. Jij spreekt voor anderen. Ik niet.
    quote:
    Wat heeft dat te maken met andere vrouwen die weten dat ze zwanger zijn? Dat je gedachten er over bepalen hoe je je er over voelt, is logisch. Maar wat maakt dat uit? De gedachten van de man over vader worden bepalen toch ook hoe hij zich daar over voelt? Je kan dat toch niet zomaar veranderen, dus ik zie niet in wat je hier mee wil bewijzen..
    Daarmee wil ik bewijzen dat het heel goed mogelijk is dat een vrouw een abortus niet als emotioneel zwaar ervaart.
    pi_64883666
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef servus_universitas het volgende:
    Jawel, ik snap je punt heel goed en je hebt ook gelijk, maar dan vind ik dus dat je het wettelijk anders moet regelen. Ik vind het onterecht dat het mogelijk is dat het leven van de man voor de rest van zijn leven omgegooid kan worden vanwege iets waar hij geen controle over heeft.
    Hoezo heeft ie daar geen controle over? Net zoveel controle als de vrouw hoor.
    pi_64883696
    quote:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik een (vroege) abortus als vreselijk zou ervaren. Zwanger raken, dát zou ik als vreselijk ervaren.
    Niet mijn eerste post zoals ik hierboven zeg, maar deze bedoel ik. Lijkt me duidelijk dat ik hier alleen voor mezelf spreek.
    pi_64883702
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

zodra dat kreng geboren wordt moet de pa tegenwoordig dokken, ook als vanaf dag één al bekend is dat

A) zij ook altijd heeft volgehouden geen kinderen te willen
    B) de pil is vergeten
    C) zij het wilde houden
    D) hij niet

er zijn andere gevallen, maar in zo'n geval heeft paps geen keus hoor
    Ja doei.
    pi_64883725
    Ik vind eigenlijk dat een man alleen gevrijwaard is van eventuele kosten wanneer hij óók letterlijk aan elke pil/ring/whatever heeft gedacht. Dus elke avond/ochtend "schat heb je de pil al ingenomen" of elke maand "schat is het geen tijd voor een nieuwe ring". Of wat voor anticonceptie dan ook wordt gebruikt. Ik vind het een ontzettend grote verantwoordelijkheid om alleen bij de vrouw neer te leggen en erg makkelijk om er maar van uit te gaan dat het goed gaat.

En zoals gezegd, vnl door DipKip , als er eenmaal een kindje in de buik zit (en er even van uit gaande dat er dus geen opzet in het spel is) weegt de beslissing voor de vrouw hoe dan ook zwaarder.

Ik zelf wil absoluut geen kinderen. Ik zou denk ik een vreselijke moeder zijn. Want ook ik vind de wereld maar een vervelende plaats en mn medebewoners overwegend achterlijk. En soms vind ik mn hand uitsteken om chips te pakken al te veel werk. Daarnaast vrees ik de genencombinatie van mijn lief en mijzelf. Zo'n kind gaat zodra ie kan lopen opzoek naar scheermesjes...

Maar ik ben wel nuchter genoeg om me te beseffen dat wanneer ik ineens zwanger blijk te zijn en er dus ineens daadwerkelijk een soort van leven in mij zit, ik wel eens helemaal niet zo rigide zou kunnen zijn in mijn standpunten. Ik denk dat ik het niet zou houden, maar ik weet niet 100% zeker dat ik er op dat moment ook zo insta.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_64883758
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
    Ik vind eigenlijk dat een man alleen gevrijwaard is van eventuele kosten wanneer hij óók letterlijk aan elke pil/ring/whatever heeft gedacht. Dus elke avond/ochtend "schat heb je de pil al ingenomen" of elke maand "schat is het geen tijd voor een nieuwe ring". Of wat voor anticonceptie dan ook wordt gebruikt. Ik vind het een ontzettend grote verantwoordelijkheid om alleen bij de vrouw neer te leggen en erg makkelijk om er maar van uit te gaan dat het goed gaat.
    Gewoon een condoom gebruiken.
    pi_64883775
    double dutch is niet voor niets uitgevonden

en mijn lief vraagt elke avond braaf of ik aan de pil heb gedacht

en toen ik een keer héééééééééél dronken was heeftie hem zelfs aan me gevoerd
    Ja doei.
    pi_64883806
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de vrouw zwanger is en ze wil het kind houden maar de man niet, dan kan de man haar niet verplichten tot abortus, maar hij moet daarna wel financiële ondersteuning leveren. Ook wanneer hij besluit bij haar weg te gaan. En als de vrouw zwanger is en ze wil het kind niet houden, maar de man wil wel het kind houden, dan bepaalt wederom de vrouw wat er gebeurt: ze laat abortus uitvoeren. In beide gevallen is het de man die aan het kortste eindje trekt. Dan vraag ik mij af: waarom in godsnaam? De tweede situatieschets vind ik begrijpelijk, want het is de vrouw die het kind moet dragen, de lichamelijke lasten moet ondervinden. Maar als je het tweede toestaat, dan moet je ook accepteren dat de man zich volledig los kan maken van de vrouw en het kind, wanneer hij dat wenst.
    pi_64883810
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gewoon een condoom gebruiken.
    Die zijn ook niet 100% safe he
    pi_64883832
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de vrouw zwanger is en ze wil het kind houden maar de man niet, dan kan de man haar niet verplichten tot abortus, maar hij moet daarna wel financiële ondersteuning leveren. Ook wanneer hij besluit bij haar weg te gaan. En als de vrouw zwanger is en ze wil het kind niet houden, maar de man wil wel het kind houden, dan bepaalt wederom de vrouw wat er gebeurt: ze laat abortus uitvoeren. In beide gevallen is het de man die aan het kortste eindje trekt. Dan vraag ik mij af: waarom in godsnaam? De tweede situatieschets vind ik begrijpelijk, want het is de vrouw die het kind moet dragen, de lichamelijke lasten moet ondervinden. Maar als je het tweede toestaat, dan moet je ook accepteren dat de man zich volledig los kan maken van de vrouw en het kind, wanneer hij dat wenst.

en ik ben het niet vaak met s_u eensch
    Ja doei.
    pi_64883846
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
    En hoe wil je dat allemaal gaan bewijzen?
    pi_64883853
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

nou ja, met én pil én condoom moet het wel hoger werk zijn om je zwanger te krijgen denk ik
    Ja doei.
    pi_64883876
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en ik ben het niet vaak met s_u eensch
    Een wonder is geschied.
    pi_64883929
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Isegrim het volgende:
    Ik heb het alleen over mijzelf. Zie mijn eerste post in dit topic. Jij spreekt voor anderen. Ik niet.
    Dan had je hier:
    quote:
    Een overtijdbehandeling / vroege abortus stelt weinig voor hoor.
    Moeten herhalen dat JIJ het niet zwaar zou vinden. Hier stel je het in zn algemeen, dus voor alle vrouwen.

Ik geef mijn mening op dezelfde manier als jij. Dus of we spreken beide voor onszelf, of we projecteren beide. Je kunt niet zulke statements typen en dan zeggen dat dat voor jezelf gesproken is maar mijn 'een abortus is zwaar' niet. Dat is niet logisch.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Isegrim het volgende:
    Daarmee wil ik bewijzen dat het heel goed mogelijk is dat een vrouw een abortus niet als emotioneel zwaar ervaart.
    En dat geloof ik dus niet. Een kindje vanzelf verliezen zonder dat je wist dat het er was, is heel wat anders dan zelf die beslissing nemen.

Het is gewoon niet zo dat je zegt ach, weet je, ik heb liever een weegschaaltje, haal deze maar weg en dan maak ik volgende maand gewoon een nieuwe.

Het gaat om een beslissing om moeder te worden of niet. Zelfs als jij pertinent geen moeder wil worden, is de beslissing / behandeling emotioneel te noemen omdat je dus bijna een leven had gekregen wat je absoluut niet wilde. Het is gewoon niet zomaar iets, ook al sta je 100% achter je beslissing.
    pi_64883959
    Isegrim praat hier overal duidelijk vanuit haarzelf, en omdat ze één keer twee woordjes (ik vind) vergeet ga je haar daar op aan zitten vallen?

Zo kan ik ook discussieren.
    Ja doei.
    pi_64883960
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:42 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En hoe wil je dat allemaal gaan bewijzen?
    Nou ja dat is niet te bewijzen. Maar dat zou voor mij (in theorie) reden zijn om te zeggen "dan doe ik het wel allemaal alleen". Anders vind ik het net zo goed de financiele verantwoordelijkheid van de man die mij zwanger heeft gemaakt.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    pi_64883967
    Bovendien is het zo dat ik vind dat in het geval van het voorkomen van een zwangerschap dan ook de meeste verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw. Nu wil men ook nog die verantwoordelijkheid in de schoenen van de man schuiven? Als de vrouw de meeste hinder ondervindt van een zwangerschap dan zal zij het moeten zijn die het meest bewust met haar seksualiteit om moet gaan. Het lijkt echt net alsof de wereld steeds verder wordt omgekeerd: van een totale verdrukking van de wensen van de vrouw naar een totale verdrukking van de wensen van de man.
    pi_64884001
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
    Isegrim praat hier overal duidelijk vanuit haarzelf, en omdat ze één keer twee woordjes (ik vind) vergeet ga je haar daar op aan zitten vallen?

Zo kan ik ook discussieren.
    Ik heb ook een aantal keer ik vind gezegd maar word er op aangevallen dat ik projecteer.
    pi_64884058
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou ja dat is niet te bewijzen. Maar dat zou voor mij (in theorie) reden zijn om te zeggen "dan doe ik het wel allemaal alleen". Anders vind ik het net zo goed de financiele verantwoordelijkheid van de man die mij zwanger heeft gemaakt.
    was het maar zo dat iedereen daar gewoon eerlijk over zou zijn..

ik kan uit alle eerlijkheid zeggen dat als ik zwanger word, dat ik dat écht niet uit laksheid doe ofzo, en dat er echt een foutje gemaakt moet zijn ergens, want ik zorg er echt voor dat elke avond die pil ingenomen wordt, en vroeger, toen ik nog geen ritme had, werd desnoods het condoom er voor de zekerheid bijgepakt, maar er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden door 'eigen schuld': niet nadenken, pillen vergeten, met 3 tegelijk 'inhalen' en vervolgens, ondanks dat ze weten dat ze er een of twee hebben gemist geen extra voorzorgsmaatregelen nemen.

Bij mensen die totaal niet over de risico's van seks nadenken en die aan de 4e abortus beginnen, mwah, daar ben ik ook niet zo voor abortus, al is het voor het kind wrsch het beste, als je moeder zo onverantwoordelijk leeft , maar het is altijd, wat men zegt, niet hun fout, terwijl ze diep in hun hart dondersgoed weten dat het geen 'ongelukje' was, maar een grove (inschattings)fout
    Ja doei.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 13:49:22 #194
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64884064
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:34 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?
    Nee hoor. Ik vind de gangbare alimentatiebedragen heel goed betaalbaar voor een fulltime opvoedservice.
    En dan kan je ook nog verzinnen of je misschien af en toe een weekendje leuke dingen met het kind gaat doen. Of niet. Waar je maar zin in hebt.
    pi_64884078
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar door er unaniem van uit te gaan dat het de man is die verantwoordelijk is voor de zwangerschap en daarom dus altijd onder zal doen voor de keuze van de vrouw, ga je voorbij aan het feit dat vrouwen daarmee een sterk machtsmiddel in handen krijgen. Want vrouwen kunnen net zo goed gemene streken uithalen als het gaat om zwanger worden om whatever doel daarmee te bereiken. Daarom zeg ik: wettelijk moet het anders worden geregeld. Misschien iets in de vorm van een soort overeenkomst tussen man en vrouw waarin ze expliciet aangeven samen gekozen te hebben voor een kind. In alle andere situaties hebben zowel de man als de vrouw volledige keuzevrijheid.
    pi_64884080
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef servus_universitas het volgende:
    Bovendien is het zo dat ik vind dat in het geval van het voorkomen van een zwangerschap dan ook de meeste verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw. Nu wil men ook nog die verantwoordelijkheid in de schoenen van de man schuiven? Als de vrouw de meeste hinder ondervindt van een zwangerschap dan zal zij het moeten zijn die het meest bewust met haar seksualiteit om moet gaan. Het lijkt echt net alsof de wereld steeds verder wordt omgekeerd: van een totale verdrukking van de wensen van de vrouw naar een totale verdrukking van de wensen van de man.
    In veruit de meeste relaties is de enige vorm van anticonceptie een vorm die door de vrouw wordt gebruikt.
    pi_64884087
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal keer ik vind gezegd maar word er op aangevallen dat ik projecteer.
    ja, een aantal keer,maar je blijft hameren dat het emotioneel zwaar wordt om een abortus te ondergaan, an sich, persé, etc.

terwijl ik dat echt niet zo zie, voor mijzelf
    Ja doei.
    pi_64884115
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

In veruit de meeste relaties is de enige vorm van anticonceptie een vorm die door de vrouw wordt gebruikt.
    Maar dat is dan een situatie waar de vrouw kennelijk mee instemt. Ze kan ook zeggen: condoom om of anders geen toegang.
    pi_64884123
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar dat is dan een situatie waar de vrouw kennelijk mee instemt. Ze kan ook zeggen: condoom om of anders geen toegang.
    Ja doei.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 13:51:28 #200
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64884137
    quote:

[..]

Ik denk dat er weinig vrouwen zullen zijn die wat dat betreft op de man zullen vertrouwen.
    pi_64884156
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig vrouwen zullen zijn die wat dat betreft op de man zullen vertrouwen.
    daarom moeten ze daarnaast ookgewoon de pil blijven slikken of een ring indoen of injecties of weetikveelwat er allemaal niet meer voor mogelijkheden zijn
    Ja doei.
    pi_64884178
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vind de gangbare alimentatiebedragen heel goed betaalbaar voor een fulltime opvoedservice.
    Tja, ik vind ook dat directeuren voldoende verdienen dat ze mij maandelijks een leuk bedrag mogen schenken, zonder dat ze daar feitelijk zelf minder van worden.

Het gaat hier natuurlijk dan vooral ook om het principe. Je erkent het kind niet, terwijl je daar wettelijk toe wordt gedwongen.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:
    En dan kan je ook nog verzinnen of je misschien af en toe een weekendje leuke dingen met het kind gaat doen. Of niet. Waar je maar zin in hebt.
    Ja, maar dat kun jij niet bepalen voor een andere man. Jij hoeft een andere man niet op te leggen welke voordelen het vaderschap met zich meebrengt.
    pi_64884233
    quote:

[..]

Pardon? Het is toch overduidelijk wanneer een man wel of geen condoom om heeft gedaan? Dat is geen kwestie van vertrouwen, maar een kwestie van een eenvoudige blik werpen op het mannelijk lid.
    pi_64884243
    piem0ls
    Ja doei.
    pi_64884278
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
    piem0ls
    Nou ja, alleen voelen volstaat denk ik ook wel.
    pi_64884304
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:56 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou ja, alleen voelen volstaat denk ik ook wel.
    fluffy condooms zou dat niets zijn?
    Ja doei.
    pi_64884443
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
    ja, een aantal keer,maar je blijft hameren dat het emotioneel zwaar wordt om een abortus te ondergaan, an sich, persé, etc.

terwijl ik dat echt niet zo zie, voor mijzelf
    En er wordt ook op gehamerd dat wat ik vind belachelijk is, dat wat ik zeg gezeik is, enzovoort. Over hameren gesproken dit komt van twee kanten hoor, dat is alles wat ik zeg.
    quote:
    Vrijwel geen enkele man gaat daarmee akkoord. Misschien dat sommigen dan heel principeel zeggen dan maar geen relatie, maar ik vind het nogal wat om te zeggen dat een vrouw er zelf om heeft gevraagd als ze de relatie niet verbreekt in zo'n geval.

Edit: op de langere termijn en uiteraard weer mijn ervaring met een n=10.
    pi_64884494
    Ik snap niet dat het voor sommige mensen ondenkbaar is dat abortus een verademing is. Ik wil zelf absoluut geen kinderen en mijn vriendin ook niet, dus stel dat ze zwanger mocht raken dan wordt er gewoon abortus gepleegd. Waarom zouden wij daar moeite mee hebben? We willen het niet, dus het moet weg.
    pi_64884516
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 14:01 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En er wordt ook op gehamerd dat wat ik vind belachelijk is, dat wat ik zeg gezeik is, enzovoort. Over hameren gesproken dit komt van twee kanten hoor, dat is alles wat ik zeg.
    Maar jij kan je blijkbaar niet inleven in iemand die absoluut geen kinderen wil.
    pi_64884732
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 14:04 schreef CasB het volgende:
    Maar jij kan je blijkbaar niet inleven in iemand die absoluut geen kinderen wil.
    Ik doe mn best.

Alleen heb ik de mening dat ook al is het een opluchting, de abortus niet alleen maar positieve gevoelens teweeg zal brengen, of in ieder geval geen lichte beslissing of ervaring is.

Om een vergelijking te maken: ik wil graag kinderen en dus zal ik waarschijnlijk ooit gaan bevallen. Dat ik kinderen wil neemt niet weg dat de bevalling mij zwaar lijkt,

Gewoon vanwege de fysieke en psychische aspecten die er bij komen kijken denk ik dat een abortus altijd zwaar is. Niet iets wat je zomaar even doet.
    pi_64884872
    Ik dénk (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) dat ik ook voor een abortus zou kiezen mocht ik nu zwanger blijken te zijn. Maar ik zou er denk ik echt wel verdrietig om zijn. Ik zou blij zijn geen kind te krijgen, maar ik zou verdrietig zijn dat ik er toch een soort van leventje voor moest afbreken.
    pi_64884874
    Over zwaar gesproken, ik moet weer verder met mn filosofie dus ik ben weg
    pi_64885031
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 14:03 schreef CasB het volgende:
    Ik snap niet dat het voor sommige mensen ondenkbaar is dat abortus een verademing is. Ik wil zelf absoluut geen kinderen en mijn vriendin ook niet, dus stel dat ze zwanger mocht raken dan wordt er gewoon abortus gepleegd. Waarom zouden wij daar moeite mee hebben? We willen het niet, dus het moet weg.
    Ik wil geen kinderen en zou waarschijnlijk ook voor abortus gaan, maar ik zou er allerminst vrolijk over zijn. Ik wil het niet, maar het is toch een stukje ik, een stukje leven. Ik zou me er nogal schuldig over voelen eigenlijk .
    Tap tap tap
    pi_64885135
    kan het me heel goed voorstellen dat mensen er verdrietig om zijn.
    omdat ze bijvoorbeeld besluiten dat ze NU nog geen kind willen ivm levensfase enzo, maar dat ze, omdat ze ooit wél kinderen willen, het heel triest kan zijn, da's ook heel logisch.

Maar dan is het toch ook niet zo moeilijk voor te stellen dat het voor iemand een verademing is dat er zoiets als abortus is? Ik denk echt niet dat er persé negatieve ervaringen aan abortus hoeven te kleven, het kán, maar het is zeker niet noodzakelijk.
    Ik zie een foetus niet als mensje of 'leven' ofzo, vooral niet in de eerste fases van de zwangerschap, dus ik zal ook niet echt het idee hebben dat ik er iets mee vermoord ofzo (wordt anders dan aborteren na het stadium dat het schepsel in leven te houden is, voormij). Voor mensen die het wel als een leven zien zal 't moeilijker zijn, en dat is ook heel redelijk

dus eigenlijk hoeven we helemaal niet te discussieren, want we hebben allemaal recht op onze eigen mening

vond de discussie over vaderschapsverantwoordelijkheden interessanter dan die uitgekauwde abortusdiscussie, eigenlijk
    Ja doei.
    pi_64886119
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het geeft je als man wel een extra garantie.
    pi_64886245
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 13:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan had je hier:
    [..]

Moeten herhalen dat JIJ het niet zwaar zou vinden. Hier stel je het in zn algemeen, dus voor alle vrouwen.
    Nee. Ik bedoel daarmee dat het medisch gezien weinig voorstelt. Het is geen zware ingreep.
    quote:
    Het is gewoon niet zo dat je zegt ach, weet je, ik heb liever een weegschaaltje, haal deze maar weg en dan maak ik volgende maand gewoon een nieuwe.
    Ben je nou echt zo onnozel? Dan heb je het over iemand die wel een kind wil. Dat is een totaal andere situatie!
    quote:
    Het gaat om een beslissing om moeder te worden of niet. Zelfs als jij pertinent geen moeder wil worden, is de beslissing / behandeling emotioneel te noemen omdat je dus bijna een leven had gekregen wat je absoluut niet wilde. Het is gewoon niet zomaar iets, ook al sta je 100% achter je beslissing.
    Voor jou misschien niet. Praat niet steeds over 'je', daarmee suggereer je algemene geldigheid.
    pi_64886270
    quote:

[..]

Ik denk dat vrouwen op dat vlak een stuk minder betrouwbaar zijn dan mannen.
    pi_64886329
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik doe mn best.

Alleen heb ik de mening dat ook al is het een opluchting, de abortus niet alleen maar positieve gevoelens teweeg zal brengen, of in ieder geval geen lichte beslissing of ervaring is.

Om een vergelijking te maken: ik wil graag kinderen en dus zal ik waarschijnlijk ooit gaan bevallen. Dat ik kinderen wil neemt niet weg dat de bevalling mij zwaar lijkt,

Gewoon vanwege de fysieke en psychische aspecten die er bij komen kijken denk ik dat een abortus altijd zwaar is. Niet iets wat je zomaar even doet.
    *zucht* Een bevalling is dan ook altijd een zwaar iets, lichamelijk gezien. Dat geldt niet voor een abortus.
    pi_64886383
    kinderen krijgen is spugen in het aangezicht van de dood
    pi_64886832
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen op dat vlak een stuk minder betrouwbaar zijn dan mannen.
    Dat denk ik ook, ik ken zo veel mannen die er ingeluisd lijken te zijn.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 15:28:31 #221
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64887140
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Op zich is het ook wel een mooie actie om de mannenpil te nemen en dat niet te melden

NIET opgeven Sterre... ik weet dat je zo graag wil, we moeten blijven proberen!
    pi_64888352
    Ik wil wel graag kinderen en een vrouw is voor mij echt minder aantrekkelijk als ze geen kinderen wilt.
    Waar dat dan aan ligt weet ik niet. Misschien omdat mijn eigen dromen en idealen dan niet met haar overeenkomen oid, maar het heeft ook geen zin om zoiets te ontkennen.

Maar om dan meteen te beweren dat ze dan niet in orde is, vind ik ook weer een beetje ver gaan.
    pi_64888437
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik ken wel wat verhalen maar in mijn directe omgeving kan ik zo snel niemand bedenken. Wel een aantal gevallen waarvan ik verwacht zou hebben dat ze er in geluisd zouden worden als ze zelf geen kinderen hadden willen hebben
    pi_64888538
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 15:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op zich is het ook wel een mooie actie om de mannenpil te nemen en dat niet te melden

NIET opgeven Sterre... ik weet dat je zo graag wil, we moeten blijven proberen!
    "Ik las laatst dat we je baarmoeder anaal moeten stimuleren schat!"
    pi_64889980
    Ik klaagde een keer over rondracende kinderen in de AH, en toen zei degene waartegen ik klaagde dat ik mijn mond moest houden over kinderen. Ik citeer: 'want jij wilt geen kinderen, en dan ben je sowieso niet in orde'. Ik merk dat de reacties op 'nee, ik wil geen kinderen' steeds grimmiger worden. Getrouwd, huisje gekocht. En dan moet het schijnbaar maar. Zelfs mensen die in mij vroeger echt geen mama zagen, begonnen er plotseling over.

Dus zeg ik maar dat ik 'nog' geen kinderen wil. Want blijkbaar stoot ik mensen anders voor het hoofd. En bovendien, mijn moeder riep tot haar drie- vierendertigste dat ze geen kinderen wilden. En toch zit ik hier, want haar mening veranderde van de ene op de andere dag. Jammer alleen dat mijn vader nog steeds geen kinderen wilde. Ze hadden het beter met zijn tweeën kunnen besluiten...
    pi_64890415
    serieus

echt, ik had dat mens tegen wie ik het zei, waarschijnijk een 'vriendin' dan ofzo, meteen laten staan waar ze stond en was zonder haar verder geggaan

pulease
    Ja doei.
    pi_64890492
    Als je als man echt geen kinderen wilt, kun je maar beter je leidingen door laten knippen.
    pi_64890582
    Je lijkt de Paus wel
    ......................................................................................................
    pi_64890611
    Een vriendin vertelde me vorig jaar dat ze zwanger was. Mijn mond viel echt open van verbazing, want ik kende haar sinds m'n 12e en ze had altijd een schurfthekel aan kinderen. Ze wilde ze echt never nooit niet. Haar moeder was ook zwaar geschokt toen ze het hoorde. Maar haar man is dol op kinderen, dus volgens mij is dat de reden geweest, ze doet alles voor hem. Ik spreek haar niet zo veel meer, maar het was vals alarm en ze heeft tot nu toe nog geen kinderen, maar tering zeg . Toen ze het me vertelde zei ze ook dat iedereen zo verbaasd reageerde en dat haar man in de wolken was, maar niet wat ze er zelf van vond .
    Tap tap tap
    pi_64890699
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:26 schreef FokPorum het volgende:
    Je lijkt de Paus wel
    Volgens mij mag je van de paus je leidingen niet laten doorknippen.
    pi_64890767
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:26 schreef FokPorum het volgende:
    Je lijkt de Paus wel

Ik denk dat je geen twee uitersten zult vinden die zich zo ver van elkaar vandaan bevinden als de paus en Isegrim.
    pi_64890777
    als vrouw zijnde ook, overigens
    Ja doei.
    pi_64890786
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen twee uitersten zult vinden die zich zo ver van elkaar vandaan bevinden als de paus en Isegrim.
    Nou zeg. Zo erg ben ik nou ook weer niet.

Al is de paus natuurlijk gewoon een wolf in schaapskleren.
    pi_64890806
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
    als vrouw zijnde ook, overigens
    Ja, maar totdat je al bijna geen kinderen meer kúnt krijgen, doen artsen daar een beetje moeilijk over.
    pi_64890829
    is dat zo?
    Ja doei.
    pi_64890834
    als ik nu naar meneer dok zou gaan en zou zeggen:

'doe 's snap!'

dan doettie dat niet?
    Ja doei.
    pi_64890852
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
    is dat zo?
    Ja, ik heb er al meer dan eens om gevraagd. De laatste keer was ik nog geen dertig, nu ben ik eenendertig. Nog maar eens een poging doen, heb nu weer een andere ha.
    pi_64890874
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
    als ik nu naar meneer dok zou gaan en zou zeggen:

'doe 's snap!'

dan doettie dat niet?
    Hij zal uiterst terughoudend zijn omdat je kinderloos bent.
    pi_64890946
    De huisarts is bang dat je er spijt van krijgt op latere leeftijd.
    Bij mannen hebben ze die angst blijkbaar wat minder?
    Tap tap tap
    pi_64891034
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef CherryLips het volgende:
    Een vriendin vertelde me vorig jaar dat ze zwanger was. Mijn mond viel echt open van verbazing, want ik kende haar sinds m'n 12e en ze had altijd een schurfthekel aan kinderen. Ze wilde ze echt never nooit niet. Haar moeder was ook zwaar geschokt toen ze het hoorde. Maar haar man is dol op kinderen, dus volgens mij is dat de reden geweest, ze doet alles voor hem. Ik spreek haar niet zo veel meer, maar het was vals alarm en ze heeft tot nu toe nog geen kinderen, maar tering zeg . Toen ze het me vertelde zei ze ook dat iedereen zo verbaasd reageerde en dat haar man in de wolken was, maar niet wat ze er zelf van vond .
    Je moet er niet aan beginnen, alleen omdat je man het wil.
    Kinderen krijgen, is iets wat je zelf heel goed moet overwegen en het moet echt gewenst zijn.
    Maar ja, ga dat iemand maar eens uitleggen die de beslissing op verkeerde gronden maakt.

Ik heb ook een kennis gehad met een Manisch-Depressieve erfelijke aandoening, en zij begon aan kinderen omdat ze denkt dat kinderen haar zo goed kunnen troosten als ze depri is.
    pi_64891093
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:40 schreef FokPorum het volgende:

[..]

Je moet er niet aan beginnen, alleen omdat je man het wil.
    Kinderen krijgen, is iets wat je zelf heel goed moet overwegen en het moet echt gewenst zijn.
    Maar ja, ga dat iemand maar eens uitleggen die de beslissing op verkeerde gronden maakt.

Ik heb ook een kennis gehad met een Manisch-Depressieve erfelijke aandoening, en zij begon aan kinderen omdat ze denkt dat kinderen haar zo goed kunnen troosten als ze depri is.

Ik schat dat het merendeel van de mensen kinderen krijgt omdat dat nou eenmaal het vanzelfsprekende ding is.
    pi_64891119
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik schat dat het merendeel van de mensen kinderen krijgt omdat dat nou eenmaal het vanzelfsprekende ding is.
    En omdat een kind onvoorwaardelijk van je houdt. Brrr. Het moet juist de andere kant op werken, jij bent er voor dat kind, het kind is er niet voor jou.
    Tap tap tap
    pi_64891161
    quote:

[..]

Wat een onzin. "Schat, laat ik maar met de pil stoppen. We moeten er natuurlijk wel bijhoren.'
    pi_64891170
    niet te vergeten het aantal mensen dat een kind 'neemt' omdat dat vast de relatie wel kan redden, kinderen brengen je immers dicher bij elkaar, omdat je dan iets hebt wat van je samen is

Ja doei.
    pi_64891175
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En omdat een kind onvoorwaardelijk van je houdt. Brrr. Het moet juist de andere kant op werken, jij bent er voor dat kind, het kind is er niet voor jou.
    Ook weer onzin.
    pi_64891185
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een onzin. "Schat, laat ik maar met de pil stoppen. We moeten er natuurlijk wel bijhoren.'
    Niet bewust uiteraard. Ik denk dat de meeste mensen er niet echt diep over nadenken.
    pi_64891228
    ´Schat, drie kinderen staat zó modern. De buren hebben ook al twee meisjes en een jongen.´
    pi_64891259
    Importkindjes zijn ook een trend, geloof ik.
    Tap tap tap
    pi_64891275
    ik wil ook geen kinderen
    pi_64891321
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet bewust uiteraard. Ik denk dat de meeste mensen er niet echt diep over nadenken.
    Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
    pi_64891323
    met importkindjes zou ik dan nog wel tevreden kunnen zijn, denk ik.

Ik zou het van mezelf behoorlijk egoïstisch vinden om kinderen op deze overbevolkte aardkloot te zetten terwijl er in Nederland en buitelanland ik weet niet hoeveel kinderen in tehuizen zitten Die kinderen zijn er al, die kunnen er niets aan doen, en omdat ik eigenlijk zélf in deze wereld vol geweld en oorlogen geen kinderen wil zetten (een van mijn redenen om geen kinderen te willen) zou ik liever degenen die er toch al zijn helpen het te overleven

maar dat is een heel andere discussie
    Ja doei.
    pi_64891340
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
    beetje naïef gedacht

je moest je ogen en oren eens de kost geven
    Ja doei.
    pi_64891359
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
    ik wil ook geen kinderen
    maar je hebt wel een goede biersmaak
    Ja doei.
    pi_64891433
    Ik wil al 24 jaar geen kinderen.
    Ik heb nooit met poppen gespeeld, misschien is dat de oorzaak

Maar ik houd wel van bier
      zaterdag 10 januari 2009 @ 17:51:47 #256
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_64891434
    quote:

[..]

Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
    pi_64891461
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

beetje naïef gedacht

je moest je ogen en oren eens de kost geven
    Kan je niet lezen? Ik spreek over de 'meeste' mensen.
    Natuurlijk zijn er ook mensen die zo zijn als jij beschrijft. Maar aangezien de gemiddelde leeftijd waarop de Nederlandse vrouw haar eerste kind krijgt 31 is lijkt me dat ze in het algemeen wachten tot de situatie het meest stabiel is om aan kinderen te beginnen.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 17:53:23 #258
    214371 SuspendedAnimation
    Schudden voor gebruik
    pi_64891513
    Mij niet gezien. Sowieso ben ik nog veel te jong voor dat soort fratsen.
    pi_64891527
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
    We hebben het neem ik aan over de situatie in Nederland, en niet over hoe ze in Afrika denken omtrent het krijgen van kinderen.
    pi_64891539
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef FokPorum het volgende:
    Ik wil al 24 jaar geen kinderen.
    Ik heb nooit met poppen gespeeld, misschien is dat de oorzaak

Maar ik houd wel van bier
    En je bent van vrouwelijk geslacht?
    pi_64891552
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar je hebt wel een goede biersmaak
    pi_64891605
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

dat dus
    mensen baseren hun mening op wat ze in hun omgeving zien gebeuren.
    Als je zelf enige vorm van intelligentie bezit, ga je meestal om met mensen met datzelfde intellitentieniveau

daarom kun je, DENK JE, oordelen dat "het gros van de mensen" er echt wel over nadenkt!
    Maar dat is het gros van de mensen dat jij kent, de rest van deze aardkloot is namelijk niet zo intelligent, kijk maar naar de bevolkingspercentage van de onderwijsinstellingen
    Ja doei.
    pi_64891644
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:54 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

En je bent van vrouwelijk geslacht?
    Ja. Ik ben een echte bierdoos.
    pi_64891757
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:57 schreef FokPorum het volgende:

[..]

Ja. Ik ben een echte bierdoos.
    Wacht wacht, laat me dat even op een rij zetten.
    Je bent een vrouw
    Je wilt geen kinderen
    Je houdt van bier

Als je me ook nog gaat vertellen dat je graag de was/strijk doet, trouw ik met je.
    pi_64891793
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je zelf enige vorm van intelligentie bezit, ga je meestal om met mensen met datzelfde intellitentieniveau

daarom kun je, DENK JE, oordelen dat "het gros van de mensen" er echt wel over nadenkt!
    Maar dat is het gros van de mensen dat jij kent, de rest van deze aardkloot is namelijk niet zo intelligent, kijk maar naar de bevolkingspercentage van de onderwijsinstellingen
    Nogmaals, we hebben het hier in het hele topic nog niet over de arme mensen in ontwikkelingslanden gehad en hoe zij denken over het krijgen van kinderen en nu ineens wordt dat wel meegenomen in de mening over of mensen in het algemeen bewust nadenken over het krijgen van kinderen of niet.
    Nou, je kunt ook van de hak op de tak springen zeg.
    pi_64891961
    we hebben het hier over Nederland ey
    of ga jij om met goed en slecht onderwezen hongernegers uit Nigeria?
    Ja doei.
    pi_64892335
    quote:

[..]

Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.
    pi_64892768
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.
    het gros van de mensen die je ondervraagt op straat met de vraag 'waarom heb je voor kinderen gekozen?'

zal antwoorden 'omdat het zo hoort', 'omdat het leuk is' of 'omdat het me 'compleet maakt' ', waarbj die laatste eigenlijk valt onder 'omdat het zo hoort'

Ja doei.
    pi_64892910
    en daar is niets mis mee hoor, dát niet, maar doe niet alsof het gros van de moeders hele filosofische avonden doorbrengt met haar partner over het nut van kinderen krijgen, hun beweegredenen op een rijtje zetten en bedenken of de voor- en nadelen wel tegen elkaar af te wegen zijn en bijna belangrijker, de vraag of ze zichzelf echt (als ze er goed over nadenken) geschikt achten voor het moederschap

want 'omdat het zo hoort', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het zo leuk is', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het het je nu eenmaal compleet maakt', neem je de nadelen op de koop toe

en uiteraard is iedereen geschikt om kinderen te krijgen
    Ja doei.
    pi_64893053
    Die mensen die zeggen dat je leven niet compleet is als je geen kinderen hebt, die moeten dood.
    pi_64893065
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
    en daar is niets mis mee hoor, dát niet, maar doe niet alsof het gros van de moeders hele filosofische avonden doorbrengt met haar partner over het nut van kinderen krijgen, hun beweegredenen op een rijtje zetten en bedenken of de voor- en nadelen wel tegen elkaar af te wegen zijn

want 'omdat het zo hoort', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het zo leuk is', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het het je nu eenmaal compleet maakt', neem je de nadelen op de koop toe

teminste iemand die verder kijkt als z'n neus lang is.
    pi_64893091
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:43 schreef Isegrim het volgende:
    Die mensen die zeggen dat je leven niet compleet is als je geen kinderen hebt, die moeten dood.
    Het is meestal het beeld voor de buitenwereld die het ''compleet'' maakt.
    Het is niet dat het zonder incompleet is, maar diegene hebben het gevoel iets te missen.
    pi_64893110
    zie ook de toevoeging met de vraag of mensen uberhaupt wel geschikt zijn kinderen te krijgen, en zichzelf dat vinden, als ze er écht goed over na gaan denken..

als je allebei van plan bent om 40 uur per week te blijven werken, vanaf het einde van het zwangerschapsverlof, vind ik persoonlijk dat je daar nog 's extra over na moet gaan denken... als je carriere bijna belangrijker lijkt voor je dan je kind
    Ja doei.
    pi_64893127
    Ik ben blijkbaar niet in orde.

Thanks.
    pi_64893161
    Meestal is het juist zo dat de mensen die er het kortst over denken juist de mensen zijn die er niet voor geschikt zijn.
    Vriendinnetjes waar ik op basisschool voor op me knieen zou gaan, lopen nu met een dikke buik.

Vind het wel grappig om te zien hoe ze hun leven vergooien..
    pi_64893614
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef motorbloempje het volgende:

Ik zou het van mezelf behoorlijk egoïstisch vinden om kinderen op deze overbevolkte aardkloot te zetten terwijl er in Nederland en buitelanland ik weet niet hoeveel kinderen in tehuizen zitten Die kinderen zijn er al, die kunnen er niets aan doen, en omdat ik eigenlijk zélf in deze wereld vol geweld en oorlogen geen kinderen wil zetten (een van mijn redenen om geen kinderen te willen) zou ik liever degenen die er toch al zijn helpen het te overleven

maar dat is een heel andere discussie
    ik ben van mening dat een hoogopgeleid echtpaar beter een eigen kind op de wereld kan zetten dan er eentje te adopteren. Weeskinderen hebben meestal van hun ouders af slechte genen, wat op zijn duur weer slecht is voor de evolutie.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 19:21:52 #277
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64894248
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:43 schreef Isegrim het volgende:
    Waarom? Moeten de mensen die zeggen dat hun leven niet compleet is zonder flitsende carriere ook dood? Of de mensen die hun leven ophangen aan shows aflopen met hun cavia? Of die menen geen compleet leven te hebben zonder te kunnen schilderen/trompet spelen/motorrijden.

Wat een enorme bullshit zeg.
    pi_64894361
    Ken je het woord 'figuurlijk', Vivi? Of het begrip 'bij wijze van spreken'?
      † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2009 @ 19:25:26 #279
    43556 miss_dynastie
    pi_64894365
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom? Moeten de mensen die zeggen dat hun leven niet compleet is zonder flitsende carriere ook dood? Of de mensen die hun leven ophangen aan shows aflopen met hun cavia? Of die menen geen compleet leven te hebben zonder te kunnen schilderen/trompet spelen/motorrijden.

Wat een enorme bullshit zeg.
    Zou je 'je' niet als 'jouw' moeten lezen? Als in: mensen die vertellen dat jouw leven niet compleet is als je geen kinderen/ carriere/ cavia neemt?
    pi_64894412
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zou je 'je' niet als 'jouw' moeten lezen? Als in: mensen die vertellen dat jouw leven niet compleet is als je geen kinderen/ carriere/ cavia neemt?
    dat wilde ik dus zeggen

dus jij zegt: "Nee, ik wil geen kinderen" en een ander waagt het te zeggen: "maar waarom niet? Je leven is écht niet compleet zonder kinderen!"
    Ja doei.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 19:36:03 #281
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64894742
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:25 schreef ShadyLane het volgende:
    Ken je het woord 'figuurlijk', Vivi? Of het begrip 'bij wijze van spreken'?
    Ja hoor, dat ken ik, en ik vind het ook belachelijk als die mensen "bij wijze van spreken" dood zouden moeten.
    pi_64894920
    En "lange tenen", ken je dat begrip ook?
    pi_64894928
    quote:

[..]

Dat zou best kunnen. Vriendinnen en nichtjes van mij vonden het best wel raar dat ik zelf geen kinderen wil.
    ROBODEMONS..................|:(
    pi_64895191
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat wilde ik dus zeggen

dus jij zegt: "Nee, ik wil geen kinderen" en een ander waagt het te zeggen: "maar waarom niet? Je leven is écht niet compleet zonder kinderen!"
    Dat is wat ik bedoelde. Mensen die jouw leven minderwaardig achten omdat je je niet voortplant.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 19:55:32 #285
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64895465
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:41 schreef ShadyLane het volgende:
    En "lange tenen", ken je dat begrip ook?
    Dit is toch een discussieforum? Of vergis ik me .
      zaterdag 10 januari 2009 @ 19:55:50 #286
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_64895476
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 19:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde. Mensen die jouw leven minderwaardig achten omdat je je niet voortplant.
    Oh oke, dan begreep ik het verkeerd.
    pi_64895930
    ieder moet voor zich weten wat zijn of haar leven compleet maakt zonder enige twijfel

maar mensen die voor een ander gaan denken en dingen vinden zoals dat JOUW leven niet compleet of waardig is als je je niet voorplant/niet naar caviashows gaat/niet motorrijdt, ja, nee, die zou ik ook het liefst een rotschop verkopen
    Ja doei.
    pi_64896013
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef motorbloempje het volgende:

Ik zou het van mezelf behoorlijk egoïstisch vinden om kinderen op deze overbevolkte aardkloot te zetten terwijl er in Nederland en buitelanland ik weet niet hoeveel kinderen in tehuizen zitten

DOE NORMAAL!!!!

Wat is dat dan voor een idiote uitspraak?
    pi_64896077
    pardon?

ik zeg toch dat IK geen kinderen wil omdat IK MIJN kinderen niet op wil laten groeien in deze verdorven wereld en dat ik dan PERSOONLIJK beter met mezelf kan leven door kinderen die er al zijn te helpen het te overleven?

Ik wil zelf geen kinderen, in ieder geval niet zoals het er nu naar uitziet, vanwege bovenstaande reden, die ik voor mijzelf heb ontwikkeld, maar ook vanwege nog meer redenen.

wat is daar mis mee?

Als ik dan toch kies voor het opvoeden van een kind, zou IK graag een kind op willen voeden dat er al is klaar

ik zeg toch niet dat iedereen die kinderen van zichzelf kiest egoistisch is?
    Alleen dat, omdat ik zo over de wereld denk, ik heb stom en hypocriet van mezelf zou vinden om dan mijzelf voort te planten, puur vanuit mijn blik op de wereld

Een ieder die de wereld anders en mooi ziet staat het vrij om zich tot in den treure voort te planten, net zolang tot de kut zo uitgelubberd is dat ze het 7e kind er met een netje binnen moeten houden omdat het er anders zo uit zou floepen dat zal mij toch een rotzorg zijn?
    Ja doei.
    pi_64896426
    Nou als iedereen er zo'n idiote gedachtegang op na zou houden zouden er totaal geen kinderen meer geboren worden. Hoe persoonlijk jij die uitspraak ook maakt, het blijft idioot om je eigen natuurlijke levensgang te laten beinvloeden door zaken waar jij geen invloed op hebt of het niet mee eens bent.

Ja goed, je kan er voor kiezen uit ethische overweging om kinderen te adopteren ipv zelf te produceren.
    Maar de keuze dat niet te doen is op geen enkele wijze egoistisch. Het is compleet van den zotte om dat te denken.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 20:26:00 #291
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_64896474
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 20:24 schreef Vitalogy het volgende:
    Nou als iedereen er zo'n idiote gedachtegang op na zou houden zouden er totaal geen kinderen meer geboren worden. Hoe persoonlijk jij die uitspraak ook maakt, het blijft idioot om je eigen natuurlijke levensgang te laten beinvloeden door zaken waar jij geen invloed op hebt of het niet mee eens bent.

Ja goed, je kan er voor kiezen uit ethische overweging om kinderen te adopteren ipv zelf te produceren.
    Maar de keuze dat niet te doen is op geen enkele wijze egoistisch. Het is compleet van den zotte om dat te denken.
    Doe niet zo woest zeg, ongeleid projectiel
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_64896523
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 20:24 schreef Vitalogy het volgende:

lezen, briesert.

Ik zeg dat ik het van MIJZELF met MIJN wereldbeeld stom zou vinden om alsnog zelf kroost op de wereld te zetten, omdat ik dan blijkbaar niet het wereldbeeld zou hebben wat ik dènk te hebben

en mijn gedachtengang idioot vinden srsly, ik mag toch zelf wel beslissen waarom IK geen kinderen wil hebben? Wat jij wilt doen mag je van mij ook helemaal zelf weten ik kan me heel goed indenken dat je wél kinderen wilt, namelijk, maar jij blijkbaar niet dat iemand géén kinderen wilt. En dat is niet erg, dat mag, maar ga dan niet mijn ideeën als idioot bestempelen,
    Ja doei.
    pi_64896646
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 20:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

lezen, briesert.

Ik zeg dat ik het van MIJZELF met MIJN wereldbeeld stom zou vinden om alsnog zelf kroost op de wereld te zetten, omdat ik dan blijkbaar niet het wereldbeeld zou hebben wat ik dènk te hebben
    Ja ik kan lezen hoor en ik zeg nog steeds dat je er een idiote gedachtegang op na houdt.
    Moet je voorstellen dat je een kind adopteert en dan daarna per ongeluk zwanger raakt?

Ben je dan egoistisch geweest of stom? Waarom kan je niet gewoon gelukkig zijn met het kind?

Ja dat vind IK dus een idiote gedachtegang (*bries* *bries*) dat is dus MIJN mening.
    pi_64896736
    ik zou dat niet graag zien nee, een kind van mezelf, ook niet náást een geadopteerd kind, nee, sorry
    Ja doei.
    pi_64896827
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
    ik zou dat niet graag zien nee, een kind van mezelf, ook niet náást een geadopteerd kind, nee, sorry
    Lieve meid, wat heb je dan gedaan wat zo vreselijk is? Een kind op deze zogenaamd verdorven wereld gezet. Kom op zeg.
    pi_64896872
    ik zèg net, dat ik geen kinderen wil!

maar áls ik dan toch zou kiezen voor het opvoeden van een kind, dat ik dan een kind wil opvoeden dat er al is

wàt is daar moeilijk aan om te begrijpen? Mogen mensen van jou alleen maar kinderen adopteren als ze ze zelf niet kunnen krijgen?
    Ja doei.
    pi_64896969
    Ehm...ok met die laatste gedachtekronkel ben me helemaal kwijt. Maar goed, ik zal de vraag beantwoorden.
    Van mij mag iedereen kinderen krijgen op de manier waarop ze zelf kiezen. Of niet, geen probleem.

Het enige waar ik van ga steigeren is dat het egoïstisch zou zijn (van jezelf ja ik dat heb ik begrepen) als je een kind zou krijgen door de situatie in de wereld.
    pi_64897032
    waarom ga jij ervan steigeren als ik dat van mezelf vind, maar ik anderen totaal vrijlaat hun eigen keuzes (en dus kroost) te maken?

Waarmee trap ik JOU dan tegen de schenen, als ik JOU totaal vrij laat te baren wat je maar wilt?
    Ja doei.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 20:46:25 #299
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_64897106
    Alsof het zelf krijgen van kinderen niet egoïstisch is .
    pi_64897107
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:19 schreef Isegrim het volgende:
    Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is?
    Oh man, veeg me op dat ik met zo iemand heb geprobeerd te discussieren
    pi_64897151
    oops
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')