Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet bewust uiteraard. Ik denk dat de meeste mensen er niet echt diep over nadenken.
beetje naïef gedachtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
maar je hebt wel een goede biersmaakquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
ik wil ook geen kinderen
Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
Kan je niet lezen? Ik spreek over de 'meeste' mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
beetje naïef gedacht
je moest je ogen en oren eens de kost geven
We hebben het neem ik aan over de situatie in Nederland, en niet over hoe ze in Afrika denken omtrent het krijgen van kinderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
En je bent van vrouwelijk geslacht?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef FokPorum het volgende:
Ik wil al 24 jaar geen kinderen.
Ik heb nooit met poppen gespeeld, misschien is dat de oorzaak
Maar ik houd wel van bier
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar je hebt wel een goede biersmaak![]()
dat dusquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
Ja. Ik ben een echte bierdoos.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:54 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
En je bent van vrouwelijk geslacht?
Wacht wacht, laat me dat even op een rij zetten.quote:
Nogmaals, we hebben het hier in het hele topic nog niet over de arme mensen in ontwikkelingslanden gehad en hoe zij denken over het krijgen van kinderen en nu ineens wordt dat wel meegenomen in de mening over of mensen in het algemeen bewust nadenken over het krijgen van kinderen of niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je zelf enige vorm van intelligentie bezit, ga je meestal om met mensen met datzelfde intellitentieniveau![]()
daarom kun je, DENK JE, oordelen dat "het gros van de mensen" er echt wel over nadenkt!
Maar dat is het gros van de mensen dat jij kent, de rest van deze aardkloot is namelijk niet zo intelligent, kijk maar naar de bevolkingspercentage van de onderwijsinstellingen
Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
het gros van de mensen die je ondervraagt op straat met de vraag 'waarom heb je voor kinderen gekozen?'quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.
teminste iemand die verder kijkt als z'n neus lang is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
en daar is niets mis mee hoor, dát niet, maar doe niet alsof het gros van de moeders hele filosofische avonden doorbrengt met haar partner over het nut van kinderen krijgen, hun beweegredenen op een rijtje zetten en bedenken of de voor- en nadelen wel tegen elkaar af te wegen zijn
want 'omdat het zo hoort', neem je de nadelen op de koop toe
want 'omdat het zo leuk is', neem je de nadelen op de koop toe
want 'omdat het het je nu eenmaal compleet maakt', neem je de nadelen op de koop toe
Het is meestal het beeld voor de buitenwereld die het ''compleet'' maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Die mensen die zeggen dat je leven niet compleet is als je geen kinderen hebt, die moeten dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |