abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64891321
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet bewust uiteraard. Ik denk dat de meeste mensen er niet echt diep over nadenken.
Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
pi_64891323
met importkindjes zou ik dan nog wel tevreden kunnen zijn, denk ik.

Ik zou het van mezelf behoorlijk egoïstisch vinden om kinderen op deze overbevolkte aardkloot te zetten terwijl er in Nederland en buitelanland ik weet niet hoeveel kinderen in tehuizen zitten Die kinderen zijn er al, die kunnen er niets aan doen, en omdat ik eigenlijk zélf in deze wereld vol geweld en oorlogen geen kinderen wil zetten (een van mijn redenen om geen kinderen te willen) zou ik liever degenen die er toch al zijn helpen het te overleven

maar dat is een heel andere discussie
Ja doei.
pi_64891340
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh nee? Ik denk dat het een van de belangrijkste keuzes is die je in je leven maakt, dat de meeste mensen hun wens met hun partner bespreken, nagaan of een kind haalbaar is voor hun situatie en nadenken over of ze goede ouders zouden kunnen zijn. Dat het niet zomaar een 'ingeving' is, pil in de prullebak en 'we zien wel'.
beetje naïef gedacht

je moest je ogen en oren eens de kost geven
Ja doei.
pi_64891359
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
ik wil ook geen kinderen
maar je hebt wel een goede biersmaak
Ja doei.
pi_64891433
Ik wil al 24 jaar geen kinderen.
Ik heb nooit met poppen gespeeld, misschien is dat de oorzaak

Maar ik houd wel van bier
......................................................................................................
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:51:47 #256
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64891434
quote:

[..]

Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64891461
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

beetje naïef gedacht

je moest je ogen en oren eens de kost geven
Kan je niet lezen? Ik spreek over de 'meeste' mensen.
Natuurlijk zijn er ook mensen die zo zijn als jij beschrijft. Maar aangezien de gemiddelde leeftijd waarop de Nederlandse vrouw haar eerste kind krijgt 31 is lijkt me dat ze in het algemeen wachten tot de situatie het meest stabiel is om aan kinderen te beginnen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:53:23 #258
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_64891513
Mij niet gezien. Sowieso ben ik nog veel te jong voor dat soort fratsen.
pi_64891527
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik denk dat je de intelligentie van de gemiddelde aardbewoner hevig overschat...
We hebben het neem ik aan over de situatie in Nederland, en niet over hoe ze in Afrika denken omtrent het krijgen van kinderen.
pi_64891539
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef FokPorum het volgende:
Ik wil al 24 jaar geen kinderen.
Ik heb nooit met poppen gespeeld, misschien is dat de oorzaak

Maar ik houd wel van bier
En je bent van vrouwelijk geslacht?
pi_64891552
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar je hebt wel een goede biersmaak
pi_64891605
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

dat dus
mensen baseren hun mening op wat ze in hun omgeving zien gebeuren.
Als je zelf enige vorm van intelligentie bezit, ga je meestal om met mensen met datzelfde intellitentieniveau

daarom kun je, DENK JE, oordelen dat "het gros van de mensen" er echt wel over nadenkt!
Maar dat is het gros van de mensen dat jij kent, de rest van deze aardkloot is namelijk niet zo intelligent, kijk maar naar de bevolkingspercentage van de onderwijsinstellingen
Ja doei.
pi_64891644
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:54 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

En je bent van vrouwelijk geslacht?
Ja. Ik ben een echte bierdoos.
......................................................................................................
pi_64891757
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:57 schreef FokPorum het volgende:

[..]

Ja. Ik ben een echte bierdoos.
Wacht wacht, laat me dat even op een rij zetten.
Je bent een vrouw
Je wilt geen kinderen
Je houdt van bier

Als je me ook nog gaat vertellen dat je graag de was/strijk doet, trouw ik met je.
pi_64891793
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je zelf enige vorm van intelligentie bezit, ga je meestal om met mensen met datzelfde intellitentieniveau

daarom kun je, DENK JE, oordelen dat "het gros van de mensen" er echt wel over nadenkt!
Maar dat is het gros van de mensen dat jij kent, de rest van deze aardkloot is namelijk niet zo intelligent, kijk maar naar de bevolkingspercentage van de onderwijsinstellingen
Nogmaals, we hebben het hier in het hele topic nog niet over de arme mensen in ontwikkelingslanden gehad en hoe zij denken over het krijgen van kinderen en nu ineens wordt dat wel meegenomen in de mening over of mensen in het algemeen bewust nadenken over het krijgen van kinderen of niet.
Nou, je kunt ook van de hak op de tak springen zeg.
pi_64891961
we hebben het hier over Nederland ey
of ga jij om met goed en slecht onderwezen hongernegers uit Nigeria?
Ja doei.
pi_64892335
quote:

[..]

Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.
pi_64892768
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je weet dat het gemiddelde IQ 100 is? Denk je nou echt dat het plebs hier diep over nadenkt? Het gebeurt gewoon.
het gros van de mensen die je ondervraagt op straat met de vraag 'waarom heb je voor kinderen gekozen?'

zal antwoorden 'omdat het zo hoort', 'omdat het leuk is' of 'omdat het me 'compleet maakt' ', waarbj die laatste eigenlijk valt onder 'omdat het zo hoort'

Ja doei.
pi_64892910
en daar is niets mis mee hoor, dát niet, maar doe niet alsof het gros van de moeders hele filosofische avonden doorbrengt met haar partner over het nut van kinderen krijgen, hun beweegredenen op een rijtje zetten en bedenken of de voor- en nadelen wel tegen elkaar af te wegen zijn en bijna belangrijker, de vraag of ze zichzelf echt (als ze er goed over nadenken) geschikt achten voor het moederschap

want 'omdat het zo hoort', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het zo leuk is', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het het je nu eenmaal compleet maakt', neem je de nadelen op de koop toe

en uiteraard is iedereen geschikt om kinderen te krijgen
Ja doei.
pi_64893053
Die mensen die zeggen dat je leven niet compleet is als je geen kinderen hebt, die moeten dood.
pi_64893065
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
en daar is niets mis mee hoor, dát niet, maar doe niet alsof het gros van de moeders hele filosofische avonden doorbrengt met haar partner over het nut van kinderen krijgen, hun beweegredenen op een rijtje zetten en bedenken of de voor- en nadelen wel tegen elkaar af te wegen zijn

want 'omdat het zo hoort', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het zo leuk is', neem je de nadelen op de koop toe

want 'omdat het het je nu eenmaal compleet maakt', neem je de nadelen op de koop toe

teminste iemand die verder kijkt als z'n neus lang is.
pi_64893091
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Die mensen die zeggen dat je leven niet compleet is als je geen kinderen hebt, die moeten dood.
Het is meestal het beeld voor de buitenwereld die het ''compleet'' maakt.
Het is niet dat het zonder incompleet is, maar diegene hebben het gevoel iets te missen.
pi_64893110
zie ook de toevoeging met de vraag of mensen uberhaupt wel geschikt zijn kinderen te krijgen, en zichzelf dat vinden, als ze er écht goed over na gaan denken..

als je allebei van plan bent om 40 uur per week te blijven werken, vanaf het einde van het zwangerschapsverlof, vind ik persoonlijk dat je daar nog 's extra over na moet gaan denken... als je carriere bijna belangrijker lijkt voor je dan je kind
Ja doei.
pi_64893127
Ik ben blijkbaar niet in orde.

Thanks.
pi_64893161
Meestal is het juist zo dat de mensen die er het kortst over denken juist de mensen zijn die er niet voor geschikt zijn.
Vriendinnetjes waar ik op basisschool voor op me knieen zou gaan, lopen nu met een dikke buik.

Vind het wel grappig om te zien hoe ze hun leven vergooien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')