daarom moeten ze daarnaast ookgewoon de pil blijven slikken of een ring indoen of injecties of weetikveelwat er allemaal niet meer voor mogelijkheden zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig vrouwen zullen zijn die wat dat betreft op de man zullen vertrouwen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind de gangbare alimentatiebedragen heel goed betaalbaar voor een fulltime opvoedservice.
Ja, maar dat kun jij niet bepalen voor een andere man. Jij hoeft een andere man niet op te leggen welke voordelen het vaderschap met zich meebrengt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:
En dan kan je ook nog verzinnen of je misschien af en toe een weekendje leuke dingen met het kind gaat doen. Of niet. Waar je maar zin in hebt.
Pardon? Het is toch overduidelijk wanneer een man wel of geen condoom om heeft gedaan? Dat is geen kwestie van vertrouwen, maar een kwestie van een eenvoudige blik werpen op het mannelijk lid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig vrouwen zullen zijn die wat dat betreft op de man zullen vertrouwen.
fluffy condoomsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou ja, alleen voelen volstaat denk ik ook wel.
En er wordt ook op gehamerd dat wat ik vind belachelijk is, dat wat ik zeg gezeik is, enzovoort. Over hameren gesprokenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
ja, een aantal keer,maar je blijft hameren dat het emotioneel zwaar wordt om een abortus te ondergaan, an sich, persé, etc.
terwijl ik dat echt niet zo zie, voor mijzelf
Vrijwel geen enkele man gaat daarmee akkoord. Misschien dat sommigen dan heel principeel zeggen dan maar geen relatie, maar ik vind het nogal wat om te zeggen dat een vrouw er zelf om heeft gevraagd als ze de relatie niet verbreekt in zo'n geval.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:50 schreef servus_universitas het volgende:
Maar dat is dan een situatie waar de vrouw kennelijk mee instemt. Ze kan ook zeggen: condoom om of anders geen toegang.
Maar jij kan je blijkbaar niet inleven in iemand die absoluut geen kinderen wil.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En er wordt ook op gehamerd dat wat ik vind belachelijk is, dat wat ik zeg gezeik is, enzovoort. Over hameren gesprokendit komt van twee kanten hoor, dat is alles wat ik zeg.
Ik doe mn best.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:04 schreef CasB het volgende:
Maar jij kan je blijkbaar niet inleven in iemand die absoluut geen kinderen wil.
Ik wil geen kinderen en zou waarschijnlijk ook voor abortus gaan, maar ik zou er allerminst vrolijk over zijn. Ik wil het niet, maar het is toch een stukje ik, een stukje leven. Ik zou me er nogal schuldig over voelen eigenlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:03 schreef CasB het volgende:
Ik snap niet dat het voor sommige mensen ondenkbaar is dat abortus een verademing is. Ik wil zelf absoluut geen kinderen en mijn vriendin ook niet, dus stel dat ze zwanger mocht raken dan wordt er gewoon abortus gepleegd. Waarom zouden wij daar moeite mee hebben? We willen het niet, dus het moet weg.
Nee. Ik bedoel daarmee dat het medisch gezien weinig voorstelt. Het is geen zware ingreep.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan had je hier:
[..]
Moeten herhalen dat JIJ het niet zwaar zou vinden. Hier stel je het in zn algemeen, dus voor alle vrouwen.
Ben je nou echt zo onnozel? Dan heb je het over iemand die wel een kind wil. Dat is een totaal andere situatie!quote:Het is gewoon niet zo dat je zegt ach, weet je, ik heb liever een weegschaaltje, haal deze maar weg en dan maak ik volgende maand gewoon een nieuwe.
Voor jou misschien niet. Praat niet steeds over 'je', daarmee suggereer je algemene geldigheid.quote:Het gaat om een beslissing om moeder te worden of niet. Zelfs als jij pertinent geen moeder wil worden, is de beslissing / behandeling emotioneel te noemen omdat je dus bijna een leven had gekregen wat je absoluut niet wilde. Het is gewoon niet zomaar iets, ook al sta je 100% achter je beslissing.
Ik denk dat vrouwen op dat vlak een stuk minder betrouwbaar zijn dan mannen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
*zucht* Een bevalling is dan ook altijd een zwaar iets, lichamelijk gezien. Dat geldt niet voor een abortus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik doe mn best.
Alleen heb ik de mening dat ook al is het een opluchting, de abortus niet alleen maar positieve gevoelens teweeg zal brengen, of in ieder geval geen lichte beslissing of ervaring is.
Om een vergelijking te maken: ik wil graag kinderen en dus zal ik waarschijnlijk ooit gaan bevallen. Dat ik kinderen wil neemt niet weg dat de bevalling mij zwaar lijkt,
Gewoon vanwege de fysieke en psychische aspecten die er bij komen kijken denk ik dat een abortus altijd zwaar is. Niet iets wat je zomaar even doet.
Dat denk ik ook, ik ken zo veel mannen die er ingeluisd lijken te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen op dat vlak een stuk minder betrouwbaar zijn dan mannen.
Op zich is het ook wel een mooie actie om de mannenpil te nemen en dat niet te meldenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik ken zo veel mannen die er ingeluisd lijken te zijn.
Ik ken wel wat verhalen maar in mijn directe omgeving kan ik zo snel niemand bedenken. Wel een aantal gevallen waarvan ik verwacht zou hebben dat ze er in geluisd zouden worden als ze zelf geen kinderen hadden willen hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik ken zo veel mannen die er ingeluisd lijken te zijn.
"Ik las laatst dat we je baarmoeder anaal moeten stimuleren schat!"quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Op zich is het ook wel een mooie actie om de mannenpil te nemen en dat niet te melden
NIET opgeven Sterre... ik weet dat je zo graag wil, we moeten blijven proberen!![]()
quote:
Nou zeg.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat je geen twee uitersten zult vinden die zich zo ver van elkaar vandaan bevinden als de paus en Isegrim.
Ja, maar totdat je al bijna geen kinderen meer kúnt krijgen, doen artsen daar een beetje moeilijk over.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
als vrouw zijnde ook, overigens
Ja, ik heb er al meer dan eens om gevraagd. De laatste keer was ik nog geen dertig, nu ben ik eenendertig. Nog maar eens een poging doen, heb nu weer een andere ha.quote:
Hij zal uiterst terughoudend zijn omdat je kinderloos bent.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
als ik nu naar meneer dok zou gaan en zou zeggen:
'doe 's snap!'
dan doettie dat niet?
Je moet er niet aan beginnen, alleen omdat je man het wil.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef CherryLips het volgende:
Een vriendin vertelde me vorig jaar dat ze zwanger was. Mijn mond viel echt open van verbazing, want ik kende haar sinds m'n 12e en ze had altijd een schurfthekel aan kinderen. Ze wilde ze echt never nooit niet. Haar moeder was ook zwaar geschokt toen ze het hoorde. Maar haar man is dol op kinderen, dus volgens mij is dat de reden geweest, ze doet alles voor hem. Ik spreek haar niet zo veel meer, maar het was vals alarm en ze heeft tot nu toe nog geen kinderen, maar tering zeg. Toen ze het me vertelde zei ze ook dat iedereen zo verbaasd reageerde en dat haar man in de wolken was, maar niet wat ze er zelf van vond
.
Ik schat dat het merendeel van de mensen kinderen krijgt omdat dat nou eenmaal het vanzelfsprekende ding is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:40 schreef FokPorum het volgende:
[..]
Je moet er niet aan beginnen, alleen omdat je man het wil.
Kinderen krijgen, is iets wat je zelf heel goed moet overwegen en het moet echt gewenst zijn.
Maar ja, ga dat iemand maar eens uitleggen die de beslissing op verkeerde gronden maakt.
Ik heb ook een kennis gehad met een Manisch-Depressieve erfelijke aandoening, en zij begon aan kinderen omdat ze denkt dat kinderen haar zo goed kunnen troosten als ze depri is.
En omdat een kind onvoorwaardelijk van je houdt. Brrr. Het moet juist de andere kant op werken, jij bent er voor dat kind, het kind is er niet voor jou.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik schat dat het merendeel van de mensen kinderen krijgt omdat dat nou eenmaal het vanzelfsprekende ding is.
Wat een onzin. "Schat, laat ik maar met de pil stoppen. We moeten er natuurlijk wel bijhoren.'quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik schat dat het merendeel van de mensen kinderen krijgt omdat dat nou eenmaal het vanzelfsprekende ding is.
Ook weer onzin.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En omdat een kind onvoorwaardelijk van je houdt. Brrr. Het moet juist de andere kant op werken, jij bent er voor dat kind, het kind is er niet voor jou.
Niet bewust uiteraard. Ik denk dat de meeste mensen er niet echt diep over nadenken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een onzin. "Schat, laat ik maar met de pil stoppen. We moeten er natuurlijk wel bijhoren.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |