abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64883025
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:09 schreef Isegrim het volgende:
Als je er op tijd bij bent is er geen sprake van een 'kindje'. En niet elke vrouw heeft meteen een 'emotionele band' met wat er in haar buik zit. Die is er pas als dat wat in je buik zit, gewenst is.
Kindje in wording zeg ik, niet kindje. En ik heb niks gezegd over een emotionele band.
quote:
Het laten inslapen van een geliefd huisdier is niet iets wat je wilt. Het dier is niet ongewenst.
Het laten inslapen wel.

Kun je dan een mens waar je niet omgeeft ook zomaar vermoorden, omdat je niets voor diegene voelt? Het blijft een levend menselijk wezen wat je doodmaakt.
quote:
Get real. Als er vrouwen zijn die in staat zijn om breinaalden en kledinghangers te gebruiken of vergif te slikken om een foetus weg te krijgen, denk je dan echt dat er sprake is van een emotionele band met die foetus?
Ik heb niets gezegd over een emotionele band met een foetus en je hoeft me niet belachelijk te maken.

Dat vrouwen vreselijke methoden gebruiken geeft enkel aan dat ze in vreselijke situaties zitten, niet dat ze het niet moeilijk vinden om abortus te plegen
pi_64883026
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als er een onderlinge afspraak was om geen kinderen te krijgen en mevrouw bedenkt zich als ze plotseling zwanger blijkt, dan is dat haar keus en die van haar alleen. Beetje naaierij om die man dan medeverantwoordelijk te achten.
ik vind het belachelijk dat de man geld moet betalen voor een kind dat hij absoluut niet wilde en waarvan hij dacht dat vrouwlief het ook nooit wilde

als deze dame dan ineens 'per ongeluk' de pil is vergeten en zwanger wordt, is het het leven van de mán die negatief veranderd, niet die van de vrouw
Ja doei.
pi_64883043
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:11 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het zal toch een dubbel gevoel zijn. Ook al ben je tevreden met je beslissing, dan nog is een abortus ondergaan niet zoiets als even bloed laten prikken. Het gaat niet alleen om hechting - het is een menselijk wezen wat je dood maakt, en bij mensen die ze allemaal op een rijtje hebben brengt dat enige emotie teweeg, ook al is het beter zo.
[..]

Dat vind ik niet. Je maakt een menselijk wezen dood. Dat stelt altijd wat voor.
Een menselijk wezen? Het spijt me wel, maar een foetus is in mijn ogen geen menselijk wezen. Ik vind het doodmaken van een konijn nog vervelender (en ik eet graag konijn ).
quote:
Ik heb het niet over trauma's. Ik heb het er over dat op het moment van de abortus, dit een emotioneel iets is wat je niet zomaar even doet. Ik geloof er geen bal van dat diegene dat echt zo voelt. Misschien had ze het zwaarder verwacht of wil ze niet toegeven aan haar gevoel. Maar ik geloof er niets van dat ze het geen enkel probleem zou vinden om het geregeld te doen want het is toch makkelijk en stelt weinig voor.
Dat hangt helemaal van je perspectief af. Jij komt met sentimenteel gezeik over menselijke wezens. Ik vind dat onzin en weet zeker dat ik het ondergaan van een overtijdbehandeling of abortus niet als emotioneel zwaar zou ervaren. De beslissing is voor mij al gemaakt nog voordat de situatie zich voordoet.
pi_64883058
ik gok dat DipKip de Morning Afterpil al moord vindt?
Ja doei.
pi_64883098
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:10 schreef servus_universitas het volgende:
Het is de man wiens leven in dit verhaal hem volledig kan ontglippen. Dat vind ik minstens zo zwaar wegen als de lichamelijke integriteit van de vrouw. Zij heeft de keuze en hij niet. Als zij kiest voor het kind dan heeft dat invloed op zijn verdere leven waar hij geen controle over kan hebben.
Alsof niet het zelfde geldt voor de vrouw en háár leven?

Voor de man is het zijn leven, voor de vrouw haar leven PLUS de kwestie van lichamelijke integriteit. Ik ontken dat van het leven van de man niet, ik zeg alleen dat er bij de vrouw nog iets bovenop komt.
pi_64883115
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Kindje in wording zeg ik, niet kindje. En ik heb niks gezegd over een emotionele band.
Ja, het zou ooit een kindje kunnen worden. En als mijn tante een lul had was ze m'n oom.
quote:
Het laten inslapen wel.
Nee, zelfs dat niet, je doet dat alleen omdat het niet anders kan.
quote:
Kun je dan een mens waar je niet omgeeft ook zomaar vermoorden, omdat je niets voor diegene voelt? Het blijft een levend menselijk wezen wat je doodmaakt.
Nee. Het is geen menselijk wezen.
quote:
Ik heb niets gezegd over een emotionele band met een foetus en je hoeft me niet belachelijk te maken.

Dat vrouwen vreselijke methoden gebruiken geeft enkel aan dat ze in vreselijke situaties zitten, niet dat ze het niet moeilijk vinden om abortus te plegen
Jij kunt eenvoudigweg niet voor alle vrouwen spreken. De meeste vrouwen zijn op dit vlak inderdaad emotionele dozen die er allerlei onzinverhalen en schuldgevoelens bij bedenken. Maar dat geldt dus niet voor alle vrouwen en al zeker niet voor vrouwen die zeer bewust voor kindervrij blijven hebben gekozen.
pi_64883158
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Alsof niet het zelfde geldt voor de vrouw en háár leven?

Voor de man is het zijn leven, voor de vrouw haar leven PLUS de kwestie van lichamelijke integriteit. Ik ontken dat van het leven van de man niet, ik zeg alleen dat er bij de vrouw nog iets bovenop komt.
Maar de vrouw heeft altijd de keuze. Als ze er alleen voor komt te staan en ze ziet het niet zitten om het kind te krijgen, dan kan ze kiezen voor abortus. Ik vind dat je de vrouw hier te sterk in een slachtofferpositie plaatst.
pi_64883225
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
Een menselijk wezen? Het spijt me wel, maar een foetus is in mijn ogen geen menselijk wezen. Ik vind het doodmaken van een konijn nog vervelender (en ik eet graag konijn ).
Zo wordt het door de world health organisation geformuleerd, je mag daar best een andere mening over hebben maar je hoeft niet te doen alsof het onzin is dat ik (en de WHO) het zo zien. Het is geen mens, heeft dus ook niet de rechten van de mens, maar het is wel menselijk.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat hangt helemaal van je perspectief af. Jij komt met sentimenteel gezeik over menselijke wezens. Ik vind dat onzin en weet zeker dat ik het ondergaan van een overtijdbehandeling of abortus niet als emotioneel zwaar zou ervaren. De beslissing is voor mij al gemaakt nog voordat de situatie zich voordoet.
Omdat jij het anders voelt is wat ik voel gezeik? Lekker volwassen redenatie.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
ik gok dat DipKip de Morning Afterpil al moord vindt?
Nee hoor, ik heb de morning after pil al 3x gebruikt. Ik zie de morning after pil nog als voorkomen, net zoals de anticonceptiepil. Overtijdbehandelingen en abortus onderga je alleen als je weet dat je zwanger bent. Daar ligt voor mij de grens voor mijzelf, op dit moment. Op jongere leeftijd had ik zeer waarschijnlijk voor abortus gekozen, en nu zeer waarschijnlijk niet. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, ik vind dat iedere vrouw het recht heeft voor haarzelf te bepalen of ze een kind wil laten weghalen of niet.
pi_64883231
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar de vrouw heeft altijd de keuze. Als ze er alleen voor komt te staan en ze ziet het niet zitten om het kind te krijgen, dan kan ze kiezen voor abortus. Ik vind dat je de vrouw hier te sterk in een slachtofferpositie plaatst.
alsof iemand hier verder op mij reageert maargoed

eensc
Ja doei.
pi_64883293
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef servus_universitas het volgende:
Niet alleen de keuze, maar ook de verantwoordelijkheid. Of ze nu wil of niet ze moet OF de abortus doorstaan OF de zwangerschap. De man hoeft alleen maar weg te gaan en hij heeft er geen last meer van. Een vrouw kan niet zeggen, meh, ik heb hier geen zin in en gewoon weg gaan en dat was het dan. Ze moet een van de twee dingen doormaken. Dat maakt haar positie anders dan die van de man.
pi_64883347
een abortus 'doorstaan', kommop, als jij zelf voor die abortus kiest, dan heb je niets te 'doorstaan'

als je het doet, uit vrije wil, omdat je weet dat je dat kind helemaal niet WILT om mee te beginnen, dan is er niets te doorstaan
Ja doei.
pi_64883371
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Zo wordt het door de world health organisation geformuleerd, je mag daar best een andere mening over hebben maar je hoeft niet te doen alsof het onzin is dat ik (en de WHO) het zo zien. Het is geen mens, heeft dus ook niet de rechten van de mens, maar het is wel menselijk.
Ja, het behoort tot de soort homo sapiens. Maar het is geen mens. Ik heb verder geen boodschap aan wat de WHO vindt. Ik ben mijn eigen autoriteit.
quote:
Omdat jij het anders voelt is wat ik voel gezeik? Lekker volwassen redenatie.
Voor mij is dat sentimenteel gezeik. Maar jij bent degene die dat projecteert op anderen en beweert dat 'alle vrouwen' het wel zus en zo moeten ervaren.
quote:
Nee hoor, ik heb de morning after pil al 3x gebruikt.
Lekker bezig dan.
quote:
Ik zie de morning after pil nog als voorkomen, net zoals de anticonceptiepil. Overtijdbehandelingen en abortus onderga je alleen als je weet dat je zwanger bent. Daar ligt voor mij de grens voor mijzelf, op dit moment. Op jongere leeftijd had ik zeer waarschijnlijk voor abortus gekozen, en nu zeer waarschijnlijk niet. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, ik vind dat iedere vrouw het recht heeft voor haarzelf te bepalen of ze een kind wil laten weghalen of niet.
Kijk, daar heb je iets moois te pakken. Wat niet weet, wat niet deert. Heel veel vrouwen hebben vroege miskramen zonder door te hebben dat het een miskraam is. Dan zijn ze dus niet verdrietig. Ergo, jouw gedachten over het gebeuren bepalen wat je voelt. Mijn gedachten over een eventuele foetus in mijn buik zijn dat dat kreng eruit moet en wel zo snel mogelijk, omdat anders mijn leven naar de kloten gaat. En dus heeft een abortus voor mij geen enkele emotionele beladenheid. Ik heb er ook totaal geen ethische bezwaren tegen, dat scheelt ook.
pi_64883403
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Niet alleen de keuze, maar ook de verantwoordelijkheid. Of ze nu wil of niet ze moet OF de abortus doorstaan OF de zwangerschap. De man hoeft alleen maar weg te gaan en hij heeft er geen last meer van. Een vrouw kan niet zeggen, meh, ik heb hier geen zin in en gewoon weg gaan en dat was het dan. Ze moet een van de twee dingen doormaken. Dat maakt haar positie anders dan die van de man.
Je hebt gelijk, maar de focus ligt m.i. ook teveel op hoe het voor de vrouw is. De man wordt niet naar geluisterd, die heeft het maar te accepteren.

En die discussie over abortus ga ik niet aan mee doen.
pi_64883421
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Jawel, ik snap je punt heel goed en je hebt ook gelijk, maar dan vind ik dus dat je het wettelijk anders moet regelen. Ik vind het onterecht dat het mogelijk is dat het leven van de man voor de rest van zijn leven omgegooid kan worden vanwege iets waar hij geen controle over heeft.
pi_64883435
ik heb nog nooit de morning after pil hoeven slikken, eiks

zelfs de keer dat ikd acht dat ik zwanger was had ik de pil eigenlijk nooit vergeten

ik ben gewoon té bang om zwanger te worden ja, nee, en ik denk dat als ik 't word ik écht geen problemen zal hebben met het laten weghalen van dat krengetje to be
Ja doei.
pi_64883442
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:27 schreef dawg het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar de focus ligt m.i. ook teveel op hoe het voor de vrouw is. De man wordt niet naar geluisterd, die heeft het maar te accepteren.

Dat vind ik ook. Ik ben een vrouw, maar ik vind dat je de positie en het gevoel van een man hierin niet moet onderschatten
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_64883481
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb nog nooit de morning after pil hoeven slikken, eiks

zelfs de keer dat ikd acht dat ik zwanger was had ik de pil eigenlijk nooit vergeten

ik ben gewoon té bang om zwanger te worden ja, nee, en ik denk dat als ik 't word ik écht geen problemen zal hebben met het laten weghalen van dat krengetje to be
Ik lijd ook aan zwangerschapsfobie. Heb altijd testjes in huis om zeker te weten dat het niet zo is. Je zult er maar te laat achterkomen ofzo. Alleen kan ik me dat dan weer niet voorstellen, dat je het vier maanden lang niet merkt.
pi_64883521
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Ik ben een vrouw, maar ik vind dat je de positie en het gevoel van een man hierin niet moet onderschatten
gamma

ik vraag regelmatig (ok, niet wekelijks, maar soms hebben we het er over) aan mijn vent of hij écht geen kinderen wil, of zijn mening hierover niet veranderd is, en ga zo maar door. Hij wordt 27, ik ben 23, en als hij bij zijn 30ste zoiets heeft van "nou!" dan kan ik hem die garantie niet geven, dat ik idd wel moeder zal willen worden, ooit.

Als ik dan onverhoopt zwanger zal worden, zal ik met hem overleggen wat we doen, en als hij dolgraag dat kindje wil houden, onverhoopt, dan zullen we daar een mouw aan moeten passen, want het is ook zijn kroost-to be.. maargoed, ik gok dat het hier niet nodig zal zijn, maar ik zal nooit zomaar het kind weg laten halen, ondanks dat mijn partner zegt dat hij het graag wil houden.

Hoe ik dat op zou lossen? Geen idee, dat weet je pas als je er voor komt te staan, maargoed, als vrouw het alleenrecht hebben op de uiteindelijke beslissing vind ik totaal ongepast
Ja doei.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:32:19 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64883544
Ach, een paar honderdjes per maand aftikken is toch ook zo erg niet als man?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64883547
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gamma

ik vraag regelmatig (ok, niet wekelijks, maar soms hebben we het er over) aan mijn vent of hij écht geen kinderen wil, of zijn mening hierover niet veranderd is, en ga zo maar door. Hij wordt 27, ik ben 23, en als hij bij zijn 30ste zoiets heeft van "nou!" dan kan ik hem die garantie niet geven, dat ik idd wel moeder zal willen worden, ooit.

Als ik dan onverhoopt zwanger zal worden, zal ik met hem overleggen wat we doen, en als hij dolgraag dat kindje wil houden, onverhoopt, dan zullen we daar een mouw aan moeten passen, want het is ook zijn kroost-to be.. maargoed, ik gok dat het hier niet nodig zal zijn, maar ik zal nooit zomaar het kind weg laten halen, ondanks dat mijn partner zegt dat hij het graag wil houden.

Hoe ik dat op zou lossen? Geen idee, dat weet je pas als je er voor komt te staan, maargoed, als vrouw het alleenrecht hebben op de uiteindelijke beslissing vind ik totaal ongepast
Dan moet hij maar huisvader worden.
pi_64883561
whehe, opgelost, slotje
Ja doei.
pi_64883586
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
een abortus 'doorstaan', kommop, als jij zelf voor die abortus kiest, dan heb je niets te 'doorstaan'

als je het doet, uit vrije wil, omdat je weet dat je dat kind helemaal niet WILT om mee te beginnen, dan is er niets te doorstaan
Doormaken. Ervaren. Meemaken. Tomato. Tomato. De vrouw moet met dr benen wijd aan de stofzuiger, niet de man. Dat is wat ik probeer te zeggen en dat lijkt me vrij duidelijk.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:26 schreef Isegrim het volgende:
Ja, het behoort tot de soort homo sapiens. Maar het is geen mens. Ik heb verder geen boodschap aan wat de WHO vindt. Ik ben mijn eigen autoriteit.
Dan heb ik verder geen boodschap aan wat jij van mijn mening vind, aangezien mijn mening minstens net zo gefundeerd is als de jouwe en je verder niet met argumenten komt behalve 'wat een gezeik'. Jij voelt het zo, prima, dan weten we dat nu en kan het buiten de discussie blijven aangezien je er niet over kunt of wil discussieren.
quote:
Voor mij is dat sentimenteel gezeik. Maar jij bent degene die dat projecteert op anderen en beweert dat 'alle vrouwen' het wel zus en zo moeten ervaren.
En JIJ bent degen die stelt dat een abortus heus niet zo zwaar is. Je zegt niet 'niet zo zwaar voor mij is'. Jij hebt het net zo goed over alle vrouwen, dus mag ik dat ook.
quote:
Kijk, daar heb je iets moois te pakken. Wat niet weet, wat niet deert. Heel veel vrouwen hebben vroege miskramen zonder door te hebben dat het een miskraam is. Dan zijn ze dus niet verdrietig. Ergo, jouw gedachten over het gebeuren bepalen wat je voelt. Mijn gedachten over een eventuele foetus in mijn buik zijn dat dat kreng eruit moet en wel zo snel mogelijk, omdat anders mijn leven naar de kloten gaat. En dus heeft een abortus voor mij geen enkele emotionele beladenheid. Ik heb er ook totaal geen ethische bezwaren tegen, dat scheelt ook.
Ik heb het daar over mijn persoonlijke mening: als ik het nog niet weet, vind ik het minder moeilijk (hoewel nog steeds moeilijk) dan als ik het wel weet. Jou maakt dat niet uit, dat is jouw persoonlijke mening.

Wat heeft dat te maken met andere vrouwen die weten dat ze zwanger zijn? Dat je gedachten er over bepalen hoe je je er over voelt, is logisch. Maar wat maakt dat uit? De gedachten van de man over vader worden bepalen toch ook hoe hij zich daar over voelt? Je kan dat toch niet zomaar veranderen, dus ik zie niet in wat je hier mee wil bewijzen..
pi_64883602
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:32 schreef eleusis het volgende:
Ach, een paar honderdjes per maand aftikken is toch ook zo erg niet als man?
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?
pi_64883613
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Doormaken. Ervaren. Meemaken. Tomato. Tomato. De vrouw moet met dr benen wijd aan de stofzuiger, niet de man. Dat is wat ik probeer te zeggen en dat lijkt me vrij duidelijk.
je doet het nog steeds af als iets wat per definitie negatief is

ik zie abortus als mijn zekerheid op geluk in gevallen van nood
Ja doei.
pi_64883654
quote:
En JIJ bent degen die stelt dat een abortus heus niet zo zwaar is. Je zegt niet 'niet zo zwaar voor mij is'. Jij hebt het net zo goed over alle vrouwen, dus mag ik dat ook.
Ik heb het alleen over mijzelf. Zie mijn eerste post in dit topic. Jij spreekt voor anderen. Ik niet.
quote:
Wat heeft dat te maken met andere vrouwen die weten dat ze zwanger zijn? Dat je gedachten er over bepalen hoe je je er over voelt, is logisch. Maar wat maakt dat uit? De gedachten van de man over vader worden bepalen toch ook hoe hij zich daar over voelt? Je kan dat toch niet zomaar veranderen, dus ik zie niet in wat je hier mee wil bewijzen..
Daarmee wil ik bewijzen dat het heel goed mogelijk is dat een vrouw een abortus niet als emotioneel zwaar ervaart.
pi_64883666
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef servus_universitas het volgende:
Jawel, ik snap je punt heel goed en je hebt ook gelijk, maar dan vind ik dus dat je het wettelijk anders moet regelen. Ik vind het onterecht dat het mogelijk is dat het leven van de man voor de rest van zijn leven omgegooid kan worden vanwege iets waar hij geen controle over heeft.
Hoezo heeft ie daar geen controle over? Net zoveel controle als de vrouw hoor.
pi_64883696
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik een (vroege) abortus als vreselijk zou ervaren. Zwanger raken, dát zou ik als vreselijk ervaren.
Niet mijn eerste post zoals ik hierboven zeg, maar deze bedoel ik. Lijkt me duidelijk dat ik hier alleen voor mezelf spreek.
pi_64883702
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

zodra dat kreng geboren wordt moet de pa tegenwoordig dokken, ook als vanaf dag één al bekend is dat

A) zij ook altijd heeft volgehouden geen kinderen te willen
B) de pil is vergeten
C) zij het wilde houden
D) hij niet

er zijn andere gevallen, maar in zo'n geval heeft paps geen keus hoor
Ja doei.
pi_64883725
Ik vind eigenlijk dat een man alleen gevrijwaard is van eventuele kosten wanneer hij óók letterlijk aan elke pil/ring/whatever heeft gedacht. Dus elke avond/ochtend "schat heb je de pil al ingenomen" of elke maand "schat is het geen tijd voor een nieuwe ring". Of wat voor anticonceptie dan ook wordt gebruikt. Ik vind het een ontzettend grote verantwoordelijkheid om alleen bij de vrouw neer te leggen en erg makkelijk om er maar van uit te gaan dat het goed gaat.

En zoals gezegd, vnl door DipKip , als er eenmaal een kindje in de buik zit (en er even van uit gaande dat er dus geen opzet in het spel is) weegt de beslissing voor de vrouw hoe dan ook zwaarder.

Ik zelf wil absoluut geen kinderen. Ik zou denk ik een vreselijke moeder zijn. Want ook ik vind de wereld maar een vervelende plaats en mn medebewoners overwegend achterlijk. En soms vind ik mn hand uitsteken om chips te pakken al te veel werk. Daarnaast vrees ik de genencombinatie van mijn lief en mijzelf. Zo'n kind gaat zodra ie kan lopen opzoek naar scheermesjes...

Maar ik ben wel nuchter genoeg om me te beseffen dat wanneer ik ineens zwanger blijk te zijn en er dus ineens daadwerkelijk een soort van leven in mij zit, ik wel eens helemaal niet zo rigide zou kunnen zijn in mijn standpunten. Ik denk dat ik het niet zou houden, maar ik weet niet 100% zeker dat ik er op dat moment ook zo insta.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_64883758
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind eigenlijk dat een man alleen gevrijwaard is van eventuele kosten wanneer hij óók letterlijk aan elke pil/ring/whatever heeft gedacht. Dus elke avond/ochtend "schat heb je de pil al ingenomen" of elke maand "schat is het geen tijd voor een nieuwe ring". Of wat voor anticonceptie dan ook wordt gebruikt. Ik vind het een ontzettend grote verantwoordelijkheid om alleen bij de vrouw neer te leggen en erg makkelijk om er maar van uit te gaan dat het goed gaat.
Gewoon een condoom gebruiken.
pi_64883775
double dutch is niet voor niets uitgevonden

en mijn lief vraagt elke avond braaf of ik aan de pil heb gedacht

en toen ik een keer héééééééééél dronken was heeftie hem zelfs aan me gevoerd
Ja doei.
pi_64883806
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de vrouw zwanger is en ze wil het kind houden maar de man niet, dan kan de man haar niet verplichten tot abortus, maar hij moet daarna wel financiële ondersteuning leveren. Ook wanneer hij besluit bij haar weg te gaan. En als de vrouw zwanger is en ze wil het kind niet houden, maar de man wil wel het kind houden, dan bepaalt wederom de vrouw wat er gebeurt: ze laat abortus uitvoeren. In beide gevallen is het de man die aan het kortste eindje trekt. Dan vraag ik mij af: waarom in godsnaam? De tweede situatieschets vind ik begrijpelijk, want het is de vrouw die het kind moet dragen, de lichamelijke lasten moet ondervinden. Maar als je het tweede toestaat, dan moet je ook accepteren dat de man zich volledig los kan maken van de vrouw en het kind, wanneer hij dat wenst.
pi_64883810
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gewoon een condoom gebruiken.
Die zijn ook niet 100% safe he
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_64883832
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de vrouw zwanger is en ze wil het kind houden maar de man niet, dan kan de man haar niet verplichten tot abortus, maar hij moet daarna wel financiële ondersteuning leveren. Ook wanneer hij besluit bij haar weg te gaan. En als de vrouw zwanger is en ze wil het kind niet houden, maar de man wil wel het kind houden, dan bepaalt wederom de vrouw wat er gebeurt: ze laat abortus uitvoeren. In beide gevallen is het de man die aan het kortste eindje trekt. Dan vraag ik mij af: waarom in godsnaam? De tweede situatieschets vind ik begrijpelijk, want het is de vrouw die het kind moet dragen, de lichamelijke lasten moet ondervinden. Maar als je het tweede toestaat, dan moet je ook accepteren dat de man zich volledig los kan maken van de vrouw en het kind, wanneer hij dat wenst.

en ik ben het niet vaak met s_u eensch
Ja doei.
pi_64883846
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
En hoe wil je dat allemaal gaan bewijzen?
pi_64883853
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Die zijn ook niet 100% safe he
nou ja, met én pil én condoom moet het wel hoger werk zijn om je zwanger te krijgen denk ik
Ja doei.
pi_64883876
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en ik ben het niet vaak met s_u eensch
Een wonder is geschied.
pi_64883929
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb het alleen over mijzelf. Zie mijn eerste post in dit topic. Jij spreekt voor anderen. Ik niet.
Dan had je hier:
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:03 schreef Isegrim het volgende:
Een overtijdbehandeling / vroege abortus stelt weinig voor hoor.
Moeten herhalen dat JIJ het niet zwaar zou vinden. Hier stel je het in zn algemeen, dus voor alle vrouwen.

Ik geef mijn mening op dezelfde manier als jij. Dus of we spreken beide voor onszelf, of we projecteren beide. Je kunt niet zulke statements typen en dan zeggen dat dat voor jezelf gesproken is maar mijn 'een abortus is zwaar' niet. Dat is niet logisch.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Daarmee wil ik bewijzen dat het heel goed mogelijk is dat een vrouw een abortus niet als emotioneel zwaar ervaart.
En dat geloof ik dus niet. Een kindje vanzelf verliezen zonder dat je wist dat het er was, is heel wat anders dan zelf die beslissing nemen.

Het is gewoon niet zo dat je zegt ach, weet je, ik heb liever een weegschaaltje, haal deze maar weg en dan maak ik volgende maand gewoon een nieuwe.

Het gaat om een beslissing om moeder te worden of niet. Zelfs als jij pertinent geen moeder wil worden, is de beslissing / behandeling emotioneel te noemen omdat je dus bijna een leven had gekregen wat je absoluut niet wilde. Het is gewoon niet zomaar iets, ook al sta je 100% achter je beslissing.
pi_64883959
Isegrim praat hier overal duidelijk vanuit haarzelf, en omdat ze één keer twee woordjes (ik vind) vergeet ga je haar daar op aan zitten vallen?

Zo kan ik ook discussieren.
Ja doei.
pi_64883960
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:42 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En hoe wil je dat allemaal gaan bewijzen?
Nou ja dat is niet te bewijzen. Maar dat zou voor mij (in theorie) reden zijn om te zeggen "dan doe ik het wel allemaal alleen". Anders vind ik het net zo goed de financiele verantwoordelijkheid van de man die mij zwanger heeft gemaakt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_64883967
Bovendien is het zo dat ik vind dat in het geval van het voorkomen van een zwangerschap dan ook de meeste verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw. Nu wil men ook nog die verantwoordelijkheid in de schoenen van de man schuiven? Als de vrouw de meeste hinder ondervindt van een zwangerschap dan zal zij het moeten zijn die het meest bewust met haar seksualiteit om moet gaan. Het lijkt echt net alsof de wereld steeds verder wordt omgekeerd: van een totale verdrukking van de wensen van de vrouw naar een totale verdrukking van de wensen van de man.
pi_64884001
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Isegrim praat hier overal duidelijk vanuit haarzelf, en omdat ze één keer twee woordjes (ik vind) vergeet ga je haar daar op aan zitten vallen?

Zo kan ik ook discussieren.
Ik heb ook een aantal keer ik vind gezegd maar word er op aangevallen dat ik projecteer.
pi_64884058
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou ja dat is niet te bewijzen. Maar dat zou voor mij (in theorie) reden zijn om te zeggen "dan doe ik het wel allemaal alleen". Anders vind ik het net zo goed de financiele verantwoordelijkheid van de man die mij zwanger heeft gemaakt.
was het maar zo dat iedereen daar gewoon eerlijk over zou zijn..

ik kan uit alle eerlijkheid zeggen dat als ik zwanger word, dat ik dat écht niet uit laksheid doe ofzo, en dat er echt een foutje gemaakt moet zijn ergens, want ik zorg er echt voor dat elke avond die pil ingenomen wordt, en vroeger, toen ik nog geen ritme had, werd desnoods het condoom er voor de zekerheid bijgepakt, maar er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden door 'eigen schuld': niet nadenken, pillen vergeten, met 3 tegelijk 'inhalen' en vervolgens, ondanks dat ze weten dat ze er een of twee hebben gemist geen extra voorzorgsmaatregelen nemen.

Bij mensen die totaal niet over de risico's van seks nadenken en die aan de 4e abortus beginnen, mwah, daar ben ik ook niet zo voor abortus, al is het voor het kind wrsch het beste, als je moeder zo onverantwoordelijk leeft , maar het is altijd, wat men zegt, niet hun fout, terwijl ze diep in hun hart dondersgoed weten dat het geen 'ongelukje' was, maar een grove (inschattings)fout
Ja doei.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:49:22 #194
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64884064
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:34 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?
Nee hoor. Ik vind de gangbare alimentatiebedragen heel goed betaalbaar voor een fulltime opvoedservice.
En dan kan je ook nog verzinnen of je misschien af en toe een weekendje leuke dingen met het kind gaat doen. Of niet. Waar je maar zin in hebt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64884078
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar door er unaniem van uit te gaan dat het de man is die verantwoordelijk is voor de zwangerschap en daarom dus altijd onder zal doen voor de keuze van de vrouw, ga je voorbij aan het feit dat vrouwen daarmee een sterk machtsmiddel in handen krijgen. Want vrouwen kunnen net zo goed gemene streken uithalen als het gaat om zwanger worden om whatever doel daarmee te bereiken. Daarom zeg ik: wettelijk moet het anders worden geregeld. Misschien iets in de vorm van een soort overeenkomst tussen man en vrouw waarin ze expliciet aangeven samen gekozen te hebben voor een kind. In alle andere situaties hebben zowel de man als de vrouw volledige keuzevrijheid.
pi_64884080
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:46 schreef servus_universitas het volgende:
Bovendien is het zo dat ik vind dat in het geval van het voorkomen van een zwangerschap dan ook de meeste verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw. Nu wil men ook nog die verantwoordelijkheid in de schoenen van de man schuiven? Als de vrouw de meeste hinder ondervindt van een zwangerschap dan zal zij het moeten zijn die het meest bewust met haar seksualiteit om moet gaan. Het lijkt echt net alsof de wereld steeds verder wordt omgekeerd: van een totale verdrukking van de wensen van de vrouw naar een totale verdrukking van de wensen van de man.
In veruit de meeste relaties is de enige vorm van anticonceptie een vorm die door de vrouw wordt gebruikt.
pi_64884087
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal keer ik vind gezegd maar word er op aangevallen dat ik projecteer.
ja, een aantal keer,maar je blijft hameren dat het emotioneel zwaar wordt om een abortus te ondergaan, an sich, persé, etc.

terwijl ik dat echt niet zo zie, voor mijzelf
Ja doei.
pi_64884115
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

In veruit de meeste relaties is de enige vorm van anticonceptie een vorm die door de vrouw wordt gebruikt.
Maar dat is dan een situatie waar de vrouw kennelijk mee instemt. Ze kan ook zeggen: condoom om of anders geen toegang.
pi_64884123
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar dat is dan een situatie waar de vrouw kennelijk mee instemt. Ze kan ook zeggen: condoom om of anders geen toegang.
Ja doei.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:51:28 #200
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64884137
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:50 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig vrouwen zullen zijn die wat dat betreft op de man zullen vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')