eenschquote:Op zondag 26 november 2006 19:16 schreef Djarum het volgende:
ik denk dat je niet in orde bent als je geen kinderen wilt en ze toch neemt en ze vervolgns verwaarloost..
volg je het nog?
Gelukkig, dan ben ik dus toch nog prima in ordequote:Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:
[..]
eensch
verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
Daar hebben we ziektes en wereldoorlogen voor.quote:Op maandag 27 november 2006 08:55 schreef Chandler het volgende:
Je moet juist heel blij zijn als mensen geen kids willen, scheelt weer kinderbijslag enzo... de wereld is al aardig vol weet je wel...
Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:04 schreef wise het volgende:
Ik wacht iig een tijdje voordat ik ze misschien wil.
hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50stequote:Op zaterdag 9 december 2006 19:56 schreef the_idiot het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.
Dat vind ik dus echt veel te oud, generatie kloof ed. maar dat is uiteraard aan ieder om zelf te beslissen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:58 schreef wise het volgende:
[..]
hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50stemisschien tussen 35 en 40
Wat een onzin. Ik krijg dit jaar mijn eerste kind en ik ben 32 maar ik voel me nu echt niet belegen ofzo hoor.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
Wat een BS zeg.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
Tja, ik kan me nauwelijk voorstellen dat je ze wel zou willen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:
[..]
eensch
verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
Jij bent dus met 48 al bejaard? Wordt nog wat, tot je negentigste...quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
hoezo, als of het verplicht is dat je kinderen moet nemen. Waar staat dat?quote:Op zondag 10 december 2006 13:19 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Als je geen kinderen wilt ben je HOMO
Wat is dit voor een onzin?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:45 schreef Kesum het volgende:
Gewoon evolutie. We hebben zat mensen dus is het niet meer nodig dat iedereen kinderen krijgt om de soort in stand te houden.
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?quote:
Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:00 schreef Re het volgende:
[..]
Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?
mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit.Ik bedoel dat niet belerend, ofzo, maar is wel degelijk een wat zorgelijke situatie.
Er zijn altijd grenzen, maar goed, het zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn dat de medische wetenschap ook de huidige standaard weer kan compenseren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:10 schreef Re het volgende:
[..]
mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellen
en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:14 schreef servus_universitas het volgende:
Hoe dan ook, ik wil geen kinderen. De verschrikking van het bestaan, de mensheid, nee, daar wil ik niemand mee opzadelen.
Dat valt reuze mee hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
Waarom wel?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?
Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?quote:
voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereldquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?
Ik zou zeggen, lees je gewoon eens in.
Ja, maar ik vind dat wel logisch. Kijk, hoe kan iemand die zelf niet een bepaald hoge pet op heeft van het leven het nu tegenover zichzelf verantwoorden om een ander, een nieuwe leven, daarmee op te zadelen? Bovendien, wat zou ik mijn kind moeten leren over het leven? Hoe mooi het is? Hoe blij je moet zijn om in de wereld te zijn? Dat gaat mij niet lukken hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
Wat me trouwens opvalt is het enoooorme zuurpruimengehalte van de mensen die geen kinderen willen [/generalisatie]
In dit topic iig wel.
Nou ja, dat is feitelijk wel waar, ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereld
Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:03 schreef servus_universitas het volgende:
Waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb is het volgende. Je zegt tegen iemand dat je er niet aan moet denken om kinderen te krijgen. De ander reageert dan zoiets als: wacht maar tot je ouder bent, dan komt die wens vanzelf wel. Natuurlijk, de kijk die een mens heeft op zaken verandert door de tijd heen, maar dat geldt toch voor alles? Waarom zo reageren? Het is zo weinig respectvol. Net alsof je de mening van de ander niet geheel serieus neemt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
Geen idee... Ik merk dat ik de laatste tijd positief sta tegenover kinderen.
Niet nu, maar binnen al te lange tijd wanneer ik alles op orde heb. Hoop alleen niet dat we dan zo'n knurfterig schijtstel met schurfterige eczeem kinderen worden. Of van die ploeterstakkers met een legertje jengelende monsters.
Maar dan verzuip ik ze gewoon.
Volgens mij zien artsen het eerder als 'niet optimaal', niet als 'te oud'.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
Het heeft bij mij juist niets te maken met de mooie dingen in het leven van een jong mens. En het idee dat je dat dan moet loslaten. Het heeft bij mij daarentegen te maken met een aversie van het leven. Ik zie heus wel de voordelen in van kinderen hebben, maar ik vind het het niet waard. Maar, natuurlijk, zoals ik zelf ook al zei kunnen dit soort dingen veranderen, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dan zou eerst mijn grondstemming moeten veranderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .
Maar ik vind het heel logisch hoor, dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet vast wil zitten aan een kind en die verantwoordelijkheid wil dragen. Alleen als je weer wat ouder bent krijg je weer andere dingen in je leven die je belangrijker vindt dan stappen en uitslapen, andere levensfase, andere wensen.
Pfff..als ik zo'n instelling had als de jouwe had ik mezelf allang van kant gemaakt. Mijn leven is ook echt niet alleen maar rozegeur hoor, maar ik probeer de rozen iig nog wél te ruiken. En dat lukt ook wel, vooral als ik met mijn tweejarige zoontje raar sta te dansen op foute muziekquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:27 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het heeft bij mij juist niets te maken met de mooie dingen in het leven van een jong mens. En het idee dat je dat dan moet loslaten. Het heeft bij mij daarentegen te maken met een aversie van het leven. Ik zie heus wel de voordelen in van kinderen hebben, maar ik vind het het niet waard. Maar, natuurlijk, zoals ik zelf ook al zei kunnen dit soort dingen veranderen, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dan zou eerst mijn grondstemming moeten veranderen.
Ja, uiteraard heb je gelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij zien artsen het eerder als 'niet optimaal', niet als 'te oud'.
Ik denk dat je beter kan wachten tot je psychisch klaar bent voor een kind, dan er een op je 16e krijgen zodat je de minste kans hebt op complicaties. Voor complicaties hebben we de medische wetenschap die toch redelijk wat kan oplappen. Voor het geven van een veilige, warme omgeving om in op te groeien en een gedegen opvoeding ben je hoofdzakelijk op jezelf en een eventuele partner aangewezen.
Zeker als je geen groot gezin wil lijkt me niks mis met die leeftijd.
Dat is geen oplossing en ik geloof nog altijd in de hoop.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Pfff..als ik zo'n instelling had als de jouwe had ik mezelf allang van kant gemaakt.
Daarom sluit ik ook niets uit en geef ik alleen aan hoe ik er nu over denk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:Mijn leven is ook echt niet alleen maar rozegeur hoor, maar ik probeer de rozen iig nog wél te ruiken. En dat lukt ook wel, vooral als ik met mijn tweejarige zoontje raar sta te dansen op foute muziek.
Ja, maar we zijn op het gebied van de gezondheidszorg ook een stuk vooruit gegaan. Op je 32ste je eerste kind is echt niet 'oud'. Na je 35ste neemt je vruchtbaarheid af en de kans op complicaties toe. En zelfs dan nog is de kans op een gezond kind het grootste.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ja, uiteraard heb je gelijk.Het psychologische aspect is minstens zo belangrijk en zo niet belangrijker. Ik had mijzelf wat meer moeten nuanceren. Ik ken ook wel mensen die pas na hun dertigste hun eerste kind kregen en die kinderen zijn gewoon gezond, niets aan de hand. Het is inderdaad meer dat het niet optimaal is in de zin van dat de kans op complicaties groter is dan laten we zeggen dat je je eerste kind rond je 25ste krijgt.
Ik denk dat er bij vrijwel iedere zwangerschap wel dingen zullen zijn die niet optimaal zijn. De een is wat ouder dan optimaal is, een ander kan dat ene wijntje niet weerstaan, een derde stopt met roken vanwege de baby maar zit daardoor enórm te stressen wat niet goed is voor het kind, een vierde doet alles fantastisch maar krijgt een duw midden in de HEMA en valt plat op dr buik. Zo is het leven, gelukkig valt er nog genoeg goed te doen voor je kind.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
Het is inderdaad meer dat het niet optimaal is in de zin van dat de kans op complicaties groter is dan laten we zeggen dat je je eerste kind rond je 25ste krijgt.
Goed zo! Probeer toch te genieten, tussen alle rauwe kloterigheid door die het leven nu eenmaal vaak in je schoot werpt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing en ik geloof nog altijd in de hoop.
[..]
Daarom sluit ik ook niets uit en geef ik alleen aan hoe ik er nu over denk.Je weet maar nooit wat het mij doet wanneer ik ook weer voldoende rozen ga ruiken.
Nee, het is een wisselwerking, het vinden van een balans. Je kunt niet ontkennen dat er fysiologische grenzen bestaan. Als je dat wel doet dan ben je kennelijk niet op de hoogte van de inzichten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar we zijn op het gebied van de gezondheidszorg ook een stuk vooruit gegaan. Op je 32ste je eerste kind is echt niet 'oud'. Na je 35ste neemt je vruchtbaarheid af en de kans op complicaties toe. En zelfs dan nog is de kans op een gezond kind het grootste.
Je moet aan kinderen beginnen als je er aan toe bent, of je nu 18 bent of 38. Dat is nog altijd het gezondste.
Ik vind jou zo'n lief mens. Dat wou ik even zeggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef Vivi het volgende:
Goed zo! Probeer toch te genieten, tussen alle rauwe kloterigheid door die het leven nu eenmaal vaak in je schoot werpt.
Dan ben je een van de weinigen hier geloof ikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik vind jou zo'n lief mens. Dat wou ik even zeggen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij vrijwel iedere zwangerschap wel dingen zullen zijn die niet optimaal zijn. De een is wat ouder dan optimaal is, een ander kan dat ene wijntje niet weerstaan, een derde stopt met roken vanwege de baby maar zit daardoor enórm te stressen wat niet goed is voor het kind, een vierde doet alles fantastisch maar krijgt een duw midden in de HEMA en valt plat op dr buik. Zo is het leven, gelukkig valt er nog genoeg goed te doen voor je kind.
Dat ontken ik ook niet. Ik vind dat we het hier in Nederland nog netjes doen, als je hoort dat in Italie en India het nog mogelijk is op je 60-70ste moeder te worden (zolang je geld hebt uiteraard).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, het is een wisselwerking, het vinden van een balans. Je kunt niet ontkennen dat er fysiologische grenzen bestaan. Als je dat wel doet dan ben je kennelijk niet op de hoogte van de inzichten.
Die grenzen zijn er maar er zijn geen harde grenzen - het is een afweging die iedereen die kinderen wil zelf moet maken. Zo heb je als je ouder wordt steeds meer kans op een kindje met Down-syndroom. Maar de een lijkt dit verschrikkelijk en een ander kent iemand met een kindje met Down en denkt, het zal moeilijker zijn maar ik zou zo'n kind nog steeds dolgraag willen. Voor de een is bijv. 20% kans enorm veel, en de ander vindt juist 80% kans op een gezond kind meer dan genoeg. Dat moeten mensen zelf bepalen. De fysiologische grens is er een die je lichaam zelf aangeeft: op een bepaald moment zal het je niet meer lukken. Tot die tijd is het een kwestie van meningen en persoonlijke afweging. Jij denkt nu vanuit de positie van iemand die nog een heel leven voor zich heeft om kinderen te krijgen en ziet een window of opportunity die ideaal is. Maar wat als je op je 32ste gescheiden bent van een onvruchtbare man, en de kinderwens ontzettend groot is? Zou je je dan laten tegenhouden omdat de ideale leeftijd 2 jaar achter je ligt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:35 schreef servus_universitas het volgende:
Nee, het is een wisselwerking, het vinden van een balans. Je kunt niet ontkennen dat er fysiologische grenzen bestaan. Als je dat wel doet dan ben je kennelijk niet op de hoogte van de inzichten.
Misschien een idee om even wat nuances aan te leggen s_u. Het is idd zo dat kinderen een grotere kans hebben op gebreken (denk aan down syndroon) na mate de leeftijd van de moeder stijgt. Maar hier is slechts meer kans op, het overgrote deel van de kinderen gebaard door een moeder van 30+ en (40+ ook natuurlijk) functioneert prima.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?
Ik zou zeggen, lees je gewoon eens in.
En voor mensen die het begrip anticonceptie wél kennen maar er bewust geen gebruik van maken?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:47 schreef Kluts het volgende:
Ik heb meer respect voor mensen die geen kinderen nemen omdat ze dat niet willen, dan mensen die het een na het andere blaag op de wereld zetten omdat ze het begrip anticonceptie niet begrijpen.
Ik wil zelf later ook absoluut kinderen, maar alleen als ik zeker weet dat ik goed voor ze kan zorgen. Ik bedoel meer aan te geven dat er heel veel mensen zijn die maar kinderen krijgen zonder na te denken of ze daar voor kunnen zorgen oid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
En voor mensen die het begrip anticonceptie wél kennen maar er bewust geen gebruik van maken?
M.a.w...wįt een vergelijking![]()
Ok. Maar ik vind alsnog dat je kinderen niet 'neemt'. Er zijn nog altijd heel veel mensen die zo graag een kindje zouden willen, maar waarbij het niet lukt. 1 op de 10 Stellen blijft ongewild kinderloos. Dat aantal is denk ik groter dan het aantal 21-jarigen die al drie kids hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik wil zelf later ook absoluut kinderen, maar alleen als ik zeker weet dat ik goed voor ze kan zorgen. Ik bedoel meer aan te geven dat er heel veel mensen zijn die maar kinderen krijgen zonder na te denken of ze daar voor kunnen zorgen oid.
Een paar jaar geleden zag ik een stel op tv, van een jaar of 21, die hadden al 3 kinderen. Waarom? "Omdat ze de pil niet konden betalen". Dat soort mensen moeten geen kinderen krijgen.
Tja, het gaat natuurlijk al snel over waarom je geen kinderen wilt en dan ben je toch al snel negatief over kinderen aan het praten. De eerste "ik wil absoluut geen kinderen omdat ze zo fantastisch en schattig zijn!" moet ik nog zien langskomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
Wat me trouwens opvalt is het enoooorme zuurpruimengehalte van de mensen die geen kinderen willen [/generalisatie]
In dit topic iig wel.
Dit is ook een extreem voorbeeld. Maar ik denk dat er wel degelijk veel mensen zijn die "per ongeluk" zwanger raken en dan zo maar aan kinderen beginnen. Er zijn ook mensen die ze heel graag willen, maar niet kunnen krijgen, en dat vind ik dan weer wrang.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ok. Maar ik vind alsnog dat je kinderen niet 'neemt'. Er zijn nog altijd heel veel mensen die zo graag een kindje zouden willen, maar waarbij het niet lukt. 1 op de 10 Stellen blijft ongewild kinderloos. Dat aantal is denk ik groter dan het aantal 21-jarigen die al drie kids hebben.
Wat is er zo erg aan per ongeluk zwanger worden en dan dat kind laten komen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:31 schreef Kluts het volgende:
Dit is ook een extreem voorbeeld. Maar ik denk dat er wel degelijk veel mensen zijn die "per ongeluk" zwanger raken en dan zo maar aan kinderen beginnen. Er zijn ook mensen die ze heel graag willen, maar niet kunnen krijgen, en dat vind ik dan weer wrang.
Ik zie ze ook niet als minder, tenzij ze zo fel anti-kinderen zijn dat ze mensen die wel van kinderen houden niet in hun waarde laten. Van die randdebielen die vinden dat je 'anderen niet moet lastig vallen met je hobby'.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, ik heb wel respect voor mensen die geen kinderen willen. Dat moeten ze helemaal zelf weten, het is vast een weloverwogen en bewuste keuze. Zie zulke mensen niet als 'minder'.
Maar goed, ik riep dat tot een paar jaar geleden ook, dus neem zulke mensen wel pas echt serieus als ze 30+ zijn ofzo.
Maar ben je meteen een slechte ouder als je 'per ongeluk' op je 21ste zwanger raakt (met een lulverhaal erom heen?) Zegt nog niks over de kwaliteiten van de ouders, er zullen zat jonge ouders zijn die heel leuk zijn met hun kinderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dit is ook een extreem voorbeeld. Maar ik denk dat er wel degelijk veel mensen zijn die "per ongeluk" zwanger raken en dan zo maar aan kinderen beginnen. Er zijn ook mensen die ze heel graag willen, maar niet kunnen krijgen, en dat vind ik dan weer wrang.
Daar is niks ergs aan, maar ik vind dat het wel heel vaak gebeurd. Ik vind dat een kind een weloverwogen keuze zou moeten zijn waar je niet bepaald lichtzinnig mee omgaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan per ongeluk zwanger worden en dan dat kind laten komen?
Ik wil pas over een jaar of 3-4 kinderen, omdat het nu heel onpraktisch is vanwege mn opleiding. Maar als er nu eentje langs mn anticonceptiepil piept ga ik die echt niet weg laten halen. Dan maar wat langer over mn opleiding doen. Kindjes zijn zeer welkom, alleen heb ik de voorkeur ze te krijgen als de situatie optimaal is (in de zin dat we dan meer geld hebben en ik een zekerheid heb om op terug te vallen mocht mijn partner wegvallen).
Ik zeg ook nergens dat dat dan slechte ouders zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar ben je meteen een slechte ouder als je 'per ongeluk' op je 21ste zwanger raakt (met een lulverhaal erom heen?) Zegt nog niks over de kwaliteiten van de ouders, er zullen zat jonge ouders zijn die heel leuk zijn met hun kinderen.
Ik vind dat het een verder niet zoveel met het ander te maken heeft, maar dat je kinderen simpelweg niet 'neemt'.
En over het weghalen van een kind wat oprecht per ongeluk ontstaan is, moet daar soms wel lichtzinnig over worden gedacht?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:36 schreef Kluts het volgende:
Daar is niks ergs aan, maar ik vind dat het wel heel vaak gebeurd. Ik vind dat een kind een weloverwogen keuze zou moeten zijn waar je niet bepaald lichtzinnig mee omgaat.
Nee,dat ook absoluut niet, en dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Maar als ik nu zwanger zou raken, zou ik het weghalen omdat ik op dit moment helemaal niet voor een kind kan of wil zorgen. Maar iedereen kiest daar anders in.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En over het weghalen van een kind wat oprecht per ongeluk ontstaan is, moet daar soms wel lichtzinnig over worden gedacht?
Uiteraard hebben we het nu niet over die trollen die per ongeluk expres zwanger worden om een vent aan zich te binden - dat zijn er veel minder dan zij die echt per ongeluk zwanger worden, en dat we neerkijken op mensen die het expres doen is evident.
Ik vind, dat als je als vrouw je poot stijf houdt in de trant van: Ik laat het niet weghalen want IK wil een kind, dat je dan als vent het recht hebt om te zeggen: Oke, maar dan krijg JIJ een kind.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:42 schreef dawg het volgende:
En de partner? In het geval van een ongelukje? Heeft die wel inspraak, van de vrouwen?
En dan? Staat er plots 18 jaar later een zoon of dochter op de stoep. Daar zou ik persoonlijk dan niet op zitten te wachten, wie weet wat voor leven ik dan heb.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:46 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind, dat als je als vrouw je poot stijf houdt in de trant van: Ik laat het niet weghalen want IK wil een kind, dat je dan als vent het recht hebt om te zeggen: Oke, maar dan krijg JIJ een kind.
Ja, ik zei ook niet dat het de meest ideale situatie was.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:47 schreef dawg het volgende:
[..]
En dan? Staat er plots 18 jaar later een zoon of dochter op de stoep. Daar zou ik persoonlijk dan niet op zitten te wachten, wie weet wat voor leven ik dan heb.
Dat vind ik wel. Ik zou nooit iemand een kind opdringen dat ie niet wil. Als hij het wel zou willen en ik niet, zou dat wel heel veel overleg eisen denk ik overigens.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:42 schreef dawg het volgende:
En de partner? In het geval van een ongelukje? Heeft die wel inspraak, van de vrouwen?
Ik bedoel meer dat je als vrouw niet alleen die keus kunt maken. Ookal denken veel vrouwen van wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:50 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, ik zei ook niet dat het de meest ideale situatie was.
Ik denk dat je daar weinig in te kiezen hebt. En vanuit de vrouw gezien: wat dan? Ze wil een kind, draagt een kind in zich, maar moet het laten doodmaken? Daar zit zij toch ook niet op te wachten?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:47 schreef dawg het volgende:
En dan? Staat er plots 18 jaar later een zoon of dochter op de stoep. Daar zou ik persoonlijk dan niet op zitten te wachten, wie weet wat voor leven ik dan heb.
De uiteindelijke keus ligt bij jezelf, maar die keus hoor je idd niet alleen te maken nee. Maar je hoeft als man ook niet klakkeloos mee te gaan in wat de vrouw wil als je dat niet ziet zitten, vind ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je als vrouw niet alleen die keus kunt maken. Ookal denken veel vrouwen van wel.
Inspraak wel maar niet de beslissende stem.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:42 schreef dawg het volgende:
Denk dat je daar gelijk in hebt, maar wat je zelf zegt, als het niet in je leven past en je wil het niet, dan gaat het erom dat jij er gelukkig mee bent. En er zijn tegenwoordig volgens mij steeds meer mensen die bewust kinderloos blijven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat vind ik wel. Ik zou nooit iemand een kind opdringen dat ie niet wil. Als hij het wel zou willen en ik niet, zou dat wel heel veel overleg eisen denk ik overigens.
Ik ben een vrouw van bijna 32 en ik denk dat ik geen kinderen wil. Ooit wel gewild en over na gedacht, maar ik denk dat ik veel te bieden heb, maar niet datgene dat een kind nodig heeft.
Volgens mij is het trouwens meer geaccepteerd dat een man geen kinderen wil dan dat een vrouyw dat niet wil. Wij worden geacht moederinstinct te hebben of zo
Dit is een dilemma waarin geen compromis mogelijk is. Misschien zie jij het zo dat je alleen het kind zou mogen houden als beide het er mee eens zijn, ik zie het zo dat ik alleen een abortus hoef te ondergaan als ķk het daar mee eens ben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef dawg het volgende:
Ik bedoel meer dat je als vrouw niet alleen die keus kunt maken. Ookal denken veel vrouwen van wel.
Ja, dan wel. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat een vrouw ook zegt (nog) geen kinderen te willen, gebeurt er toch een ongelukje, en ineens wil ze het dan houden. Tja, ik kan me voorstellen vanuit de man, dat je daar gewoon echt niet op zit te wachten. Kun je wel lullen, nou, dan heb jij er niets mee te maken, maar zo'n kind wordt ook ouder, ook nieuwsgierig, dat hou je niet tegen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar weinig in te kiezen hebt. En vanuit de vrouw gezien: wat dan? Ze wil een kind, draagt een kind in zich, maar moet het laten doodmaken? Daar zit zij toch ook niet op te wachten?
Persoonlijk bespreek ik dit met iedere nieuwe partner. Ik slik de pil, ik slik m zo goed mogelijk, ik haal geen geintjes uit en stop pas met slikken als we het daarover eens zijn. Maar als het ondanks die pil raak is, wordt het kind nķet weggehaald. Ben je het daar niet mee eens dan kan je condooms gaan gebruiken. Gebruik je geen condooms, dan ga je dus akkoord hiermee en zal ik ook van je verwachten dat je de verantwoordelijkheid met me deelt als het gebeurd.
Lijkt me vrij makkelijk, toch?
Ik denk niet dat zo'n vrouw dan bewust haar kinderwens achter heeft gehouden. Ze kan van mening veranderen als ze eenmaal zwanger is. Niet om de man te naaien, maar omdat ze het dan anders voelt. Daar kan die vrouw ook weinig aan doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:58 schreef dawg het volgende:
Ja, dan wel. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat een vrouw ook zegt (nog) geen kinderen te willen, gebeurt er toch een ongelukje, en ineens wil ze het dan houden.
Kan ik me ook goed voorstellen, maar ik zie dat niet als genoeg reden om het kind weg te laten halen. Heel rottig voor die man, daar niet van, maar ik vind het niet genoeg reden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:58 schreef dawg het volgende:
Tja, ik kan me voorstellen vanuit de man, dat je daar gewoon echt niet op zit te wachten.
Ik vind dus, dat als een vrouw een abortus echt, echt, echt niet wil, dat minstens net zo veel waarde heeft als wat de man wel of niet wil.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:58 schreef dawg het volgende:
Maar als hij aangeeft het echt, echt, echt niet te willen, dan vind ik dat je ook naar de man moet luisteren, en misschien een andere keus moet maken.
Dat vind ik ook. Zoals ik al zei: ik zou niemand met zoiets zwaars als een kind opzadelen als ie dat niet wil. Als ik zie hoe dat voelt bij het kind (een vriendin van mij heeft een vader die haar niet wilde) denk ik dat je het kind er geen plezier eme doet en de man dus ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:58 schreef dawg het volgende:
Maar als hij aangeeft het echt, echt, echt niet te willen, dan vind ik dat je ook naar de man moet luisteren, en misschien een andere keus moet maken.
Dus eigenlijk heeft een man altijd maar te doen wat de vrouw wil, in een dergelijke situatie? Ongeacht wat de man vindt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo'n vrouw dan bewust haar kinderwens achter heeft gehouden. Ze kan van mening veranderen als ze eenmaal zwanger is. Niet om de man te naaien, maar omdat ze het dan anders voelt. Daar kan die vrouw ook weinig aan doen.
[..]
Kan ik me ook goed voorstellen, maar ik zie dat niet als genoeg reden om het kind weg te laten halen. Heel rottig voor die man, daar niet van, maar ik vind het niet genoeg reden.
Ik vind dus, dat als een vrouw een abortus echt, echt, echt niet wil, dat minstens net zo veel waarde heeft als wat de man wel of niet wil.
Misschien is het omdat ik vroeger een goede vriendin had, met viendje, dat ging uit, zij was toen zwanger, en heeft dat wonderbaarlijk genoeg 8 maanden verborgen weten te houden. Die jongen is toen finaal ingestort. Extreem voorbeeld, maar 2 mensen met gevoelens, met eigen levens en toekomstvisies.quote:Misschien is het iets van mannen ofzo dat ze zich absoluut niet kunnen voorstellen dat het verliezen / weg laten halen van een kindje, voor een vrouw minstens net zo veel negatieve invloed op de rest van haar leven kan hebben als het voor een man zou kunnen hebben ongewenst vader te worden. Maar dat kan zeker zo zijn, dus je kunt nog zo benadrukken hoe zwaar het voor een man is een ongewenst kind te hebben, het enige wat ik dan terug kan zeggen is hoe zwaar het voor een vrouw is een gewenst kind ongewenst weg te laten halen.
Het is de vrouw die zwanger is en de vrouw die een abortus zou moeten ondergaan. Voorafgaand aan dat feit vind ik dat man en vrouw evenveel te zeggen hebben. Als het eenmaal zo ver is, vind ik dat de vrouw er meer over te zeggen heeft, omdat het om haar lichaam gaat. Los daarvan: als je aan alletwee exact evenveel gewicht toekent, kom je ook niet tot een beslissing, omdat er geen compromis mogelijk is. Dus ook al is het maar een klein verschil, dan hecht ik wel extra waarde aan de mening van de vrouw omdat zij bijv. de medische risico's van een zwangerschap of een abortus dan tegen haar zin moet dragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
Dus eigenlijk heeft een man altijd maar te doen wat de vrouw wil, in een dergelijke situatie? Ongeacht wat de man vindt?
En daar ga je dus de fout in, want ik heb alles wat met opzet de man wordt aangedaan al grondig afgekeurd. Stiekem zwanger worden of zijn is natuurlijk belachelijk en nooit goed te praten. Ik heb het over een situatie waarin beide partijen even onschuldig zijn en de knoop nu eenmaal doorgehakt moet worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
Misschien is het omdat ik vroeger een goede vriendin had, met viendje, dat ging uit, zij was toen zwanger, en heeft dat wonderbaarlijk genoeg 8 maanden verborgen weten te houden. Die jongen is toen finaal ingestort. Extreem voorbeeld, maar 2 mensen met gevoelens, met eigen levens en toekomstvisies.
Dan blijft het nog steeds zo dat beide meningen even zwaar wegen, terwijl de gevolgen van de beslissing voor de vrouw zwaarder zijn, en vind ik dus dat zij de doorslaggevende factor is in deze.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
Ik kan niet inschatten hoe een abortus is, maar ik denk dat een vrouw ook niet kan inschatten hoeveel impact een kind krijgen kan hebben op een man. Erg moeilijke situatie dus.
Uiteindelijk is de vrouw baas in haar eigen lichaam natuurlijk. Ik zou in zo'n situatie een dame echt niet tot abortus willen dwingenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft een man altijd maar te doen wat de vrouw wil, in een dergelijke situatie? Ongeacht wat de man vindt?
[..]
Ik heb het niet over dwingen. En een echt einde is het natuurlijk niet, want je kunt wel weggaan, geen relatie meer, maar daarmee is het kind nog niet weg. Een kind wat ook gevoelens heeft. Wat Rip zegt dus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de vrouw baas in haar eigen lichaam natuurlijk. Ik zou in zo'n situatie een dame echt niet tot abortus willen dwingenMaar als ik echt geen kinderen wil op dat moment is het wel einde relatie waarschijnlijk....
Zoals al eerder gezegd, een verre van ideale situatie.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Zoals ik al zei: ik zou niemand met zoiets zwaars als een kind opzadelen als ie dat niet wil. Als ik zie hoe dat voelt bij het kind (een vriendin van mij heeft een vader die haar niet wilde) denk ik dat je het kind er geen plezier eme doet en de man dus ook niet.
Als ze besluit het kind toch te houden, heeft de man dus weinig keus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
De uiteindelijke keus ligt bij jezelf, maar die keus hoor je idd niet alleen te maken nee. Maar je hoeft als man ook niet klakkeloos mee te gaan in wat de vrouw wil als je dat niet ziet zitten, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |