eenschquote:Op zondag 26 november 2006 19:16 schreef Djarum het volgende:
ik denk dat je niet in orde bent als je geen kinderen wilt en ze toch neemt en ze vervolgns verwaarloost..
volg je het nog?
Gelukkig, dan ben ik dus toch nog prima in ordequote:Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:
[..]
eensch
verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
Daar hebben we ziektes en wereldoorlogen voor.quote:Op maandag 27 november 2006 08:55 schreef Chandler het volgende:
Je moet juist heel blij zijn als mensen geen kids willen, scheelt weer kinderbijslag enzo... de wereld is al aardig vol weet je wel...
Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:04 schreef wise het volgende:
Ik wacht iig een tijdje voordat ik ze misschien wil.
hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50stequote:Op zaterdag 9 december 2006 19:56 schreef the_idiot het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook zo not fun voor de kinderen, met van die oude zakken als ouders (no offence verder). Maar dan begrijp je elkaar toch echt anders als je nou stelt op je 20ste een kind krijgt of op je 30ste.. Enorme generatiekloof (imo wel) die echt anders denkt en voor problemen zorgt.
Dat vind ik dus echt veel te oud, generatie kloof ed. maar dat is uiteraard aan ieder om zelf te beslissen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:58 schreef wise het volgende:
[..]
hehe, ik bedoel niet dat ik kinderen neem op mijn 50stemisschien tussen 35 en 40
Wat een onzin. Ik krijg dit jaar mijn eerste kind en ik ben 32 maar ik voel me nu echt niet belegen ofzo hoor.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
Wat een BS zeg.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
32 idd, wordt je kind 16 ben jij 48. Jij wilt rust in het huis, kinderen willen feesten (anders ruzie, pubers je weet). Zo begrijpt men elkaar niet, merk ik uit andere gezinnen in de omgeving.
Tja, ik kan me nauwelijk voorstellen dat je ze wel zou willen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef saaw het volgende:
[..]
eensch
verder kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand geen kinderen zou willen. maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk gewoon iet doen. en dan ben je volgens mij prima in orde hoor
Jij bent dus met 48 al bejaard? Wordt nog wat, tot je negentigste...quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:31 schreef the_idiot het volgende:
hoezo, als of het verplicht is dat je kinderen moet nemen. Waar staat dat?quote:Op zondag 10 december 2006 13:19 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Als je geen kinderen wilt ben je HOMO
Wat is dit voor een onzin?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:45 schreef Kesum het volgende:
Gewoon evolutie. We hebben zat mensen dus is het niet meer nodig dat iedereen kinderen krijgt om de soort in stand te houden.
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?quote:
Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:00 schreef Re het volgende:
[..]
Is Nederland gedoemd dan, aangezien het het bovenaan staat met de hoogte van de leeftijd van het eerste kind wat gemiddeld al tegen de 30 loopt?
mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Gedoemd wil ik niet zeggen, maar als je ontkent dat het fysiologisch/medisch gezien te oud is, dan kan ik je aanraden om daar wat over te lezen. Het is een medisch feit.Ik bedoel dat niet belerend, ofzo, maar is wel degelijk een wat zorgelijke situatie.
Er zijn altijd grenzen, maar goed, het zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn dat de medische wetenschap ook de huidige standaard weer kan compenseren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:10 schreef Re het volgende:
[..]
mja, vroeger was de ideale leeftijd 16-18 om kinderen te krijgen, maar de medische wetenschap en verbetering van de gezondheidszorg heeft die grens wel degelijk veilig naar boven doen stellen
en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:14 schreef servus_universitas het volgende:
Hoe dan ook, ik wil geen kinderen. De verschrikking van het bestaan, de mensheid, nee, daar wil ik niemand mee opzadelen.
Dat valt reuze mee hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Maar je beseft wel dat, hoewel het maatschappelijk/emotioneel/psychologisch in deze tijd misschien een mooie leeftijd is, het in fysiologisch/medisch opzicht feitelijk eigenlijk te oud is voor het eerste kind?
Waarom wel?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom dat negativisme?... Waarom je genen niet verspreiden ter verbetering van de wereld zoals hij nu is en een toekomstige generatie de mogelijkheid te geven onze zooi op te ruimen?
Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?quote:
voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereldquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Laat mij raden: zeker zelf moeder die haar eerste kind rond of na haar 30ste kreeg? Of dat van plan is?
Ik zou zeggen, lees je gewoon eens in.
Ja, maar ik vind dat wel logisch. Kijk, hoe kan iemand die zelf niet een bepaald hoge pet op heeft van het leven het nu tegenover zichzelf verantwoorden om een ander, een nieuwe leven, daarmee op te zadelen? Bovendien, wat zou ik mijn kind moeten leren over het leven? Hoe mooi het is? Hoe blij je moet zijn om in de wereld te zijn? Dat gaat mij niet lukken hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
Wat me trouwens opvalt is het enoooorme zuurpruimengehalte van de mensen die geen kinderen willen [/generalisatie]
In dit topic iig wel.
Nou ja, dat is feitelijk wel waar, ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
voor de mensheid is het dan misschien inderdaad ook wel beter dat jouw negativisme niet verder wordt verspreid over de wereld
Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:03 schreef servus_universitas het volgende:
Waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb is het volgende. Je zegt tegen iemand dat je er niet aan moet denken om kinderen te krijgen. De ander reageert dan zoiets als: wacht maar tot je ouder bent, dan komt die wens vanzelf wel. Natuurlijk, de kijk die een mens heeft op zaken verandert door de tijd heen, maar dat geldt toch voor alles? Waarom zo reageren? Het is zo weinig respectvol. Net alsof je de mening van de ander niet geheel serieus neemt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
Geen idee... Ik merk dat ik de laatste tijd positief sta tegenover kinderen.
Niet nu, maar binnen al te lange tijd wanneer ik alles op orde heb. Hoop alleen niet dat we dan zo'n knurfterig schijtstel met schurfterige eczeem kinderen worden. Of van die ploeterstakkers met een legertje jengelende monsters.
Maar dan verzuip ik ze gewoon.
Volgens mij zien artsen het eerder als 'niet optimaal', niet als 'te oud'.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:06 schreef servus_universitas het volgende:
Het heeft bij mij juist niets te maken met de mooie dingen in het leven van een jong mens. En het idee dat je dat dan moet loslaten. Het heeft bij mij daarentegen te maken met een aversie van het leven. Ik zie heus wel de voordelen in van kinderen hebben, maar ik vind het het niet waard. Maar, natuurlijk, zoals ik zelf ook al zei kunnen dit soort dingen veranderen, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dan zou eerst mijn grondstemming moeten veranderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eerlijk? iemand van een jaar of 18-25 die zoiets zegt néém ik ook minder serieus, Niet dat ik denk dat ze het niet menen, of erover nagedacht hebben, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat er nog zó veel kan veranderen mbt een kinderwens als je die leeftijd hebt. Het lijkt me eerder raar om op je 19e wél al een kinderwens te hebben, terwijl de meeste mensen die toch écht wel krijgen zo rond hun 30e (uitzonderingen daargelaten) .
Maar ik vind het heel logisch hoor, dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet vast wil zitten aan een kind en die verantwoordelijkheid wil dragen. Alleen als je weer wat ouder bent krijg je weer andere dingen in je leven die je belangrijker vindt dan stappen en uitslapen, andere levensfase, andere wensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |