quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:12 schreef texelonia het volgende:
Luchtbel wat naar dat je je nog steeds zo rot voelt. Maar ik vind het echt zo knap zoals ermee om probeert te gaan! Ik weet zeker dat het over een tijdje weer helemaal goed gaat komen! Sterkte
Ik heb idd iets minder gepost de laatste tijd, maar dat was vooral vanwege drukte. Het gaat eigenlijk wel z'n gangetje hier. Volgende begin ik zelfs aan een nieuwe baanHet is maar tijdelijk, voor de kerstperiode, maar toch. Het is in een winkel en daarin had ik tot nu toe nog geen ervaring, dus wie weet vind ik hierna wel makkelijker iets anders. Bovendien zeiden ze zelf dat als ik het leuk vond ik dat gewoon aan moest geven, zodat ze konden kijken of er tegen die tijd een nieuwe opening was, of eventueel op een andere afdeling.
In elk geval een wat leukere afsluiting van 2006, en wat 2007 gaat brengen zien we dan wel weer
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:02 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig maar Tex. Wel druk meteen, kerstperiode in een winkel. Geeft wel een vertekend beeld soms maar aan de andere kant, meteen in het diepe heeft soms ook wel watHoop voor je dat het bevalt en dat je er nog wat aan over zult houden. Als zoiets nu leuk is, alleen maar fijn toch. Heb je meteen weer meer energie vaak ook om in jezelf en Noah en in je studie te steken, als je wat beter in je vel zit weer. Succes
![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:04 schreef Githa het volgende:
Texwat goed hé... fijn joh! en extra geld voor de feestdagen is natuurlijk ook heel lekker
Luchtbel, juíst het feit dat je je er zo bewust van bent wat jouw gemoedstoestand evt voor impact op Jolie kan hebben, maakt het al een veel minder grote valkuil. Jij wéét wat het risico kan zijn als je je te veel laat meevoeren door je negatieve gevoelens. Heus, dat maakt een wereld van verschil!!quote:Op maandag 20 november 2006 22:04 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ik ben zelf iemand die wel wat over gehouden heeft aan bepaalde dingen van mijn moeder. Waarschijnlijk op een heel ander niveau maar het speelt wel mee soms. Daarom dat ik er nu ook veel tijd in wil steken om hier bovenop te komen, niet alleen voor mezelf en voor haar nu. Maar voor de toekomst, van alletwee.
gelukkig nog niet , maar de rest van het eerste jaar was zo overeenkomstig en de reacties en nu dus met de voedselprovocatie van dat kindje ging het ook weer mis en vandaar opname, en die angst heb ik wel wat als..quote:Op woensdag 22 november 2006 08:12 schreef YPPY het volgende:
Leuk Tex in een winkel. En inderdaad handig met het oog op werkervaring.
Dat is dan wel even schrikken evenstar. Maar is zoiets als opname aan de orde dan?
Vanochtend belde ik het kdv (Anna slaapt nog, dus we zijn later) "met de moeder van Anna"
quote:Op woensdag 22 november 2006 08:12 schreef YPPY het volgende:
Vanochtend belde ik het kdv (Anna slaapt nog, dus we zijn later) "met de moeder van Anna"
Dat vind ik heel treffend omschrevenquote:Op woensdag 22 november 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Het is toch elke keer die denkbeeldige navelstreng wat verder uitrekken. En dat is wennen.
Lastig is dat als grootouders hun eigen opvattingen hebben.. hier het aandringen op dat het ons kind was en hun kleinkind, en dat wij bepalen/denken te weten wat goed is voor arwen.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:37 schreef YPPY het volgende:
Zo grappig vind ik dat, in mijn sector kun je bijna alleen maar parttime werken. Het lukte maar niet iets fulltime te vinden voor ik zwanger was. Nu is het wel handig.
Dat lijkt me echt niks evenstar. Hopen dat het niet zover komt.
Ik dacht dat moeder zijn moeilijk was, maar misschien vind ik dochter zijn nog veel moeilijker. Ik wil doen wat het beste is, volgens ons, voor Anna. Ook al is dat niet wat oma het liefste heeft. Ooit hoop ik daar mee om te kunnen gaan.
Het is nog altijd mijn/ons kind dus wij bepalen wat goed is voor Amber. Tuurlijk mogen mijn (schoon) ouders tips geven, maar ik/wij bepa(a)l(en) hoe we Amber opvoeden..quote:Op donderdag 23 november 2006 12:46 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Lastig is dat als grootouders hun eigen opvattingen hebben.. hier het aandringen op dat het ons kind was en hun kleinkind, en dat wij bepalen/denken te weten wat goed is voor arwen.
Ja we zullen foutjes maken, net zoals elke andere ouder en zoals hun dat ook hebben gedaan.
Maar dat ze ons wel de kans moeten geven om die te maken.
Dat ze af en toe eens voorleggen helpt hier redelijk goed.
Het is bij de Bijenkorf. Heb er best wel zin in. Al vind ik het ook wel eng, hihi. Wil natuurlijk een verpletterende indruk achterlatenquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:25 schreef PM-girl het volgende:
Tex, gefeliciteerd met je baan! Ik heb voorheen met Sinterklaas in een speelgoedwinkel gewerkt, heerlijk was dat, ik mis het ontzettend, zeker als ik even langs ga daar in deze tijd.
Welke winkel is het?
da's toch geen vast contract dan? maar fijn dat je het er zo naar je zin hebt.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:Ik heb daar een vast contract, voor 1 jaartje.. 20 uurtjes per week!
denk dat dit inderdaad een van de eerste dingen gaat zijn. Maar voor die tijd eerst het boek voor maud maken. en de kelderkast opruimenquote:Op dinsdag 28 november 2006 17:16 schreef linda856763 het volgende:
Chacama, voor mij wel heel herkenbaar. Nog niet na anderhalve week, want mijn litteken was toen nog wat pijnlijk enzo, maar wel heel snel. Ik ga nu dus ook vanuit huis weer 50% werken, een maand eerder dan gepland...
Jij hebt toch ook een laptop? Misschien kun je, maar wel langzaamaan, wat aan administratie gaan doen? Maarrrr, alleen als je het echt zelf wilt, niet alleen uit schuldgevoel hoor. Je hebt een bevalling en een zwangerschap achter de rug, dat is ook niet bepaald 'niets doen...'. En zeker niet in jouw situatie.
Heb nu 2 dagen gewerkt en op zich is het wel leuk, en het wennen gaat ook best snel!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:58 schreef PM-girl het volgende:
En Tex, hoe bevalt je werk tot nu toe?
Ik weet dat je nu ergens in Bankok zit Bix maar voor anderen:quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:59 schreef bixister het volgende:
[..]
da's toch geen vast contract dan? maar fijn dat je het er zo naar je zin hebt.
Diastase is het wijken van je buikspieren tijdens een zwangerschap. Je moet je voorstellen dat je rechte buikspieren strak tegen elkaar aanliggen als je niet zwanger bent, en die kunnen in meer of mindere mate uit elkaar gaan liggen tijdens de zwangerschap.quote:
Hm, ik heb nog niet durven voelen bij mij.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:58 schreef PM-girl het volgende:
Nav daarvan eens even de boel geinspecteerd, nu lijkt het alsof mijn baarmoedermond omlaag hangt als ik van binnen voel. Herkenbaar of niet voor anderen? Waarschijnlijk moet het door training nog meer in vorm komen ofzo.
1-2-3-4....1!!! Hier lukt het inmiddels weer een beetje!quote:Op woensdag 29 november 2006 10:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm, ik heb nog niet durven voelen bij mij.
Toen de gyn me 3 weken geleden toucherde deed het daarna nog zeker 2 uur echt pijn, dus ik laat het maar even.
Maar ik ben ook een beetje bang voor verzakkingen. Is ook niet geheel irreëel gezien mijn bevalling heb ik begrepen.
Dus ik ben volop aan het oefenen met 'de lift'.
Ik ook, lijkt me heerlijk. Zelfs het bezoekje aan mijn werk met Simon zie ik tegenop.quote:Qua werk Chacama...
Ik verveel me geen moment thuis, heeeeerlijk! Ik zei laatst nog tegen mijn lief dat ik best een poos fulltime huismoeder zou willen zijn. Beetje poetsen (), knuffelen met mijn geweldige zoon, af een toe een tiet te voorschijn halen, op de sherry koffie bij de buuv, met een vriendin en the kids lekker winkelen en lunchen in de stad...
Ik teken ervoor!![]()
Moet na de kerstvakantie weer beginnen.![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef linda856763 het volgende:
Hoe bedoel je? Ik had en heb soms nog, wat steken in mijn blaas als ik ging plassen (en het laatste beetje eruit moest, zeg maar...). Volgens mij gaat bij het legen van je blaas je baarmoeder ook wat bewegen?
Aha!quote:Op woensdag 29 november 2006 21:51 schreef snoopy het volgende:
Nee, het is je bekkenbodemspier trainen dmv het omhoog trekken ervan in etappes.
Ehm, moeilijk uit te leggen eigenlijk.
Etage 1 trek de bekkenbodemspier opquote:Op woensdag 29 november 2006 21:49 schreef linda856763 het volgende:
Maar wat ís de lift dan voor oefening? Doen alsof je je plas inhoudt, die?
thanxquote:Op donderdag 30 november 2006 00:13 schreef Smirre het volgende:
En voor Evenstar (en Arwen) vind ik het ook allemaal heel rot. Natuurlijk weten we allemaal dat we always naar the bright sight of live moeten kijken, maar als het om je kind gaat, kunnen zorgen soms gewoon pijn doen. Ik wens je veel sterkte.
Heei Bix in Bangkok!Hoe gaat het daar? Is de tijd 'gevlogen'?
En Joepie de Poepie, Tex heeft werk!
quote:Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef cattie het volgende:
Tussen al het serieuze moedergevoel door een lichte noot: ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap! Binnen 5 maanden dus alle zwangerschapskilo's (en dat waren er best veel..) eraf, best snel nog!
Hehe, dat lijkt me moeilijk ja.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:48 schreef cattie het volgende:
Hmmm, dat zou ik niet willen, een kind van 20 kg baren...
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gewoon een groot kind maken, is alles er meteen af.
Dus er is hoop?quote:Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef cattie het volgende:
Tussen al het serieuze moedergevoel door een lichte noot: ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap! Binnen 5 maanden dus alle zwangerschapskilo's (en dat waren er best veel..) eraf, best snel nog!
Ik sport onder begeleiding van een fysio in een sportschool. Op dit moment bestaat mijn training uit 1x per week in fietsen, dan wat krachtoefeningen (4 apparaten) en dan uitlopen, ben ik in totaal 3 kwartier mee bezig. En volgende week krijg ik ook krachtoefeningen voor thuis mee. (En tussendoor worden mijn rug en nek ook nog even behandeld). We bouwen heel rustig op, want ik wil niet terug vallen, wat vroeger wel eens gebeurd is.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:09 schreef Belana het volgende:
ik maak me er ook niet echt druk om hoor, zit nog 2/3 kilo boven mijn oude gewicht, maar toch zou het wel prettigzijn nog een paar kilo eraf
wat voor sport doe jij cattie?
Of de eerste maanden heel ziek zijnquote:Op donderdag 30 november 2006 20:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gewoon een groot kind maken, is alles er meteen af.
Is ook zo. Maar heb alles al in huis.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:19 schreef pinquit het volgende:
als je je er niet toe kan zetten, kan je ook een jaar simpel doen en kerstkaarten kopen![]()
goed teken dat je zin hebt in kims verjaardag, is toch iets dat veel energie vergt. maak er een leuke dag van![]()
Heb net gechekt, er staat geen 2006 op. Dus kan eventueel volgend jaar nog.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:33 schreef pinquit het volgende:
ohja das zonde. ahjoh het is nog geen kerst, je zal er misschien nog wel een keertje zin in hebben
Mijn fysio brengt het in rekening als fysiotherapie en mijn verzekering vergoed dat 100% tot in het einde der dagen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:06 schreef Belana het volgende:
cattie, krijg je dat dan ook vergoed via je verzekering als het via een fysiotherapeut is dat trainen?
Ik ben ook mijn spieren aan het trainen, maar dan met een powerplate
Is ook zo, maar ik wordt zo onzeker van zijn norse reacties. Ik kan daar nu absoluut niet tegen, maar ik heb wel het geluk dat ik zulke lieve collega's heb die me des noods zelf nog ziek meldenquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:52 schreef Smirre het volgende:
Heei Githa, later lees ik even uitgebreid (over bacterieënenzo), maar ik wil even reageren op je reaktie op mijn reaktie volgt u het nog?. Denk je er wel bij dat je baas zelf groot is? Dit is zijn werk en daar horen onvoorziene omstandigheden bij. Als jij nu ook nog voor hem moet gaan zitten denken..... doe maar niet. Natuurlijk springt hij geen gat in de lucht als jij niet in het gareel meeloopt, maar voor hem is het hooguit lastig. Voor jou gaat om Jordy en jezelf en er was ook nog een man, dacht ik...
. Ennieweej: sterkte!!
Had Sara ook altijd! niet stipt rond dezelfde tijd, maar wel precies zoals het vermeld stond qua dingen die ze deed en wat ze leerde. Op zich fijn, want zo weer je dan ook hoe lang het ongeveer gaat duren!quote:Op zondag 3 december 2006 23:55 schreef Neuk het volgende:
Volgens 'Oei ik groei' zou Brent regeldagen hebben rond deze periode. Nou en of ie dat heeft! Echt alle kenmerken komen overeen...
exact wat je schrijft. Niet leuk maar ik heb wel zijn eerste 'serieuze' lachje gehad waarvan ik zeker weet dat het lachen is. Als ik em wat grappigs vertel gaat zijn mond heel ver los.quote:Op maandag 4 december 2006 10:26 schreef linda856763 het volgende:
huilen, brullen, slecht slapen, niets goed vinden, aldoor willen eten? Dat had Eva tenminste... Sterkte Neuk, 't zijn niet de leukste dagen...vond ik
Lachjes van babies zijn zo aanstekelijk.quote:Op maandag 4 december 2006 12:05 schreef Neuk het volgende:
[..]
exact wat je schrijft. Niet leuk maar ik heb wel zijn eerste 'serieuze' lachje gehad waarvan ik zeker weet dat het lachen is. Als ik em wat grappigs vertel gaat zijn mond heel ver los.Zo lief!
![]()
Blokker... Ik had echt de hele stad al afgezocht voor ik daar gewoon één vond. In het vervolg eerst op de logische plaatsen zoeken...quote:Op maandag 4 december 2006 13:00 schreef PM-girl het volgende:
Mooi Linda, ik vind hem erg stijlvol! (en een herkenbare waterkoker en blikken trommel)
Gelukkig ben je uit het stof enzo, lijkt me ook niet alles.
En waar koop je een koelkastthermometer, ben ook wel eens benieuwd!
Ik krijg de indruk dat het aldoor wat minder met je gaat. Is het je werk waar je zo tegen op ziet?quote:Ik ben erg moe, lig steeds vaker te piekeren 's nachts (vannacht kwam Simon wel). Dus net lekker met hem in bed gelegen tot half twaalf, toen meneer zijn luier volspoot en we er wel uit moesten!
Ok!quote:Op maandag 4 december 2006 13:59 schreef linda856763 het volgende:
Blokker... Ik had echt de hele stad al afgezocht voor ik daar gewoon één vond. In het vervolg eerst op de logische plaatsen zoeken...![]()
Met name ja, het idee alleen al, werken, maar dan ook nog inhoudelijk het werk, wat me een beetje tegenstaat. (stiekem al langer). Daarnaast de vermoeidheid, wennen aan mijn dubbelrol en onzekerheden. Ik ben vaak erg bang voor dingen (reëel en irreëel) en lig dan dus wakker. En het leren loslaten van dingen, maar daar hebben er meer last van geloof ik!quote:Ik krijg de indruk dat het aldoor wat minder met je gaat. Is het je werk waar je zo tegen op ziet?
Maar ik heb het gelukkig erg naar mijn zin op mijn werk, vandaar dat ik ook wel weer zin heb (moet ook wel, over twee dagen mag/moet ik weer, een beetje....)quote:Op maandag 4 december 2006 14:17 schreef PM-girl het volgende:
Daarnaast de vermoeidheid, wennen aan mijn dubbelrol en onzekerheden. Ik ben vaak erg bang voor dingen (reëel en irreëel) en lig dan dus wakker. En het leren loslaten van dingen, maar daar hebben er meer last van geloof ik!
Het lijkt me een akelig mens, maar ik moest wel lachenquote:Op maandag 4 december 2006 15:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, ik heb net een gladiool van een wijkverpleegster de deur uitgewerkt. Kreeg er de kriebels van wat een heks. Begon al toen ze mijn man belde terwijl die in het ziekenhuis bij zat te komen van een epileptische aanval van onze oudste zoon en hij haar maar niet aan haar verstand gepeuterd kreeg dat ze op een zeer ongelegen moment belde. Nu weet ik waarom: het is het type dat wel praat maar niet luistert.
Na de zesde keer dat ik dezelfde vraag beantwoordde en wéér in de rede gevallen werd viel het kwartje.
Hopen dat ze niet exemplair is voor de organisatie, hoewel ik na de hielprik-houthakkerslesbo ook al niet zo'n vertrouwd gevoel had. Maja, we zien wel.
Tijd voor mezelf heb ik wel (kijk maar naar mijn post-aantal hier!), dat heb ik niet te kort. En voeden/knuffelen vind ik ook heerlijk.quote:Op maandag 4 december 2006 15:45 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Maar ik heb het gelukkig erg naar mijn zin op mijn werk, vandaar dat ik ook wel weer zin heb (moet ook wel, over twee dagen mag/moet ik weer, een beetje....)
Maar wakker liggen en piekeren over dingen, dat doe ik ook wel. De laatste week was het erg prozaïsch, ik lag keukens te bouwen, maar vaak ook over mijn rollen als moeder, collega en vooral ook nog partner. Het is moeilijk om zoveel ballen omhoog te houden, maar geef het de tijd! Als ik bedenk hoe ik de eerste weken gewoon géén tijd had om een boek te lezen of ff te zitten, of zelf te eten. Nu gaat dat al zo veel beter. Misschien is dat voor jou ook zo, routine moet nog groeien.
en stiekem al een beetje om je heen kijken naar ander werk? Of wil je liever helemaal niet meer? Is het een optie bij jullie?
[..]
Het lijkt me een akelig mens, maar ik moest wel lachen. Fijn dat Nune zo makkelijk is
![]()
Ik was ook niet helemaal duidelijk, ik bedoelde: 'het weer krijgen van een nieuwe routine als je aan het werk gaat.'. Maar goed, dat zul je zelf allemaal 's nachts ook wel be-piekerenquote:Op maandag 4 december 2006 15:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Tijd voor mezelf heb ik wel (kijk maar naar mijn post-aantal hier!), dat heb ik niet te kort. En voeden/knuffelen vind ik ook heerlijk.
Ik pieker meer over dingen die kunnen gebeuren, met ons, met Simon, met het huis.
En ja, thuisblijven zou ik aan de ene kant wel willen, aan de andere kant lijkt het me lastig om er weer in te komen als ik nu zou stoppen. En financieel is het niet echt handig, als het zou moeten dan wel, maar liever niet (eigen zaak, is niet echt een stabiel inkomen, omdat het nog maar een jaar is).
Zorg goed voor jezelf en denk aan de magische mantra HGO*** he?quote:Op maandag 4 december 2006 19:11 schreef chacama het volgende:
De vermoeidheid begint een beetje toe te slaan. Daar waar ik in de eerste week lekker veel tijd had om te fokken, ben ik nu blij als ik lekker kan liggen en kan slapen. Ik probeer bij te blijven, maar deze mama zet Fok! even op een laag pitje. Maud komt 's nachts 2 tot 3 keer omdat ze tussendoor elke keer in slaapvalt. En de krampjes zijn ook toegeslagen. Vanmiddag heeft ze bijna 2,5 uur liggen vechten tegen de krampjes en dus kon ik ook weinig doen. Ja, troosten en hopen dat het snel over was. En dat doet pijn....je zo het zo graag weg willen nemen.
Ah da's zielig, da's echt zielig.quote:Op maandag 4 december 2006 21:09 schreef sjak het volgende:
bah bah bah, schenk ik een glas thee in breekt mijn glas![]()
Op zich best goed (buiten de vermoeidheid om). Vandaag lekker genoten van Sinterklaas op de peuterspeelzaal. En daar zonder schroom Maud voor het eerst buiten de deur gevoed. Voelde goed. Merk dat ik steeds meer begin te wennen aan het ritme van Maud. Ze is niet zo consequent met om de drie uur, maar er zit wel regelmaat in. Die begin ik nu te ontdekken, dus mijn ritme kan ik daar dan op aanpassen, waardoor ik ook meer rust kan gaan krijgen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
En hoe gaat het dan met jou ChacaPietma?
Goed van je! Ik heb nog best vaak aan je gedacht, toen ik eenmaal wist van je ruptuur.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef cattie het volgende:
Ik heb trouwens al mijn moed bij elkaar geraapt en ga donderdag naar de huisarts vanwege littekenweefsel wat nog steeds pijnlijk is.
githa wat heerlijk om te horen enne 4,5 kilo in 2,5 week. Woh... I'm impressed.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:00 schreef Githa het volgende:
Ik voel me vandaag goed! en dat mag/moet hier dan ook een keer vermeld worden
Eindelijk goed nieuws voor Jordy waardoor we weer een beetje richting eindstreep kunnen kijken.
Mijn mannetje is een vrolijk en lief kereltje en ik kan me eigenlijk niks beters wensen![]()
en en en, er is binnen 2,5 week 4,5 kilo afmooi begin van nog een hele boel.....
Kijk aan! Mooi!quote:Op woensdag 6 december 2006 12:00 schreef Githa het volgende:
Mijn mannetje is een vrolijk en lief kereltje en ik kan me eigenlijk niks beters wensen![]()
*jubeljubel...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:07 schreef cattie het volgende:
Oeps, da's nog erger qua incontinentie... Sterkte!![]()
Ik ben eens gecuretteerd na een miskraam en 6 maanden daarna was ik nog steeds niet ongesteld. Huisarts wilde me niet helpen, naar zijnmening was ik nog jong zat en had ik nog alle tijd van de wereld om zwanger te owrden. Toen heb ik de gyn gebeld die de curretage heeft gedaan en daar een kuurtje primolut om een bloeding op te wekken, en een kuur clomid om een eispriong mee te krijgen gehad en binnen een maand was ik zwanger van nu mijn jongstequote:Op donderdag 7 december 2006 10:53 schreef Luchtbel het volgende:
PMik hoop dat het snel wat beter met je gaat. Klinkt niet zo leuk allemaal.
Even een vraag aan de mensen die ooit een curretage hebben gehad. Hoelang duurde het voordat je weer ongesteld werd? En tot hoever daarna is het nog 'normaal' om dat niet te zijn geweest?
Ja ruim twee maanden nu. Begin november werd ik er al nerveus van. Maar nu zijn is het al weer een maand verder. Werd je niet gek? Zes maanden lang niet? Overal lees ik mensen na een maand, na vijf/zes weken....quote:Op donderdag 7 december 2006 11:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ik ben eens gecuretteerd na een miskraam en 6 maanden daarna was ik nog steeds niet ongesteld. Huisarts wilde me niet helpen, naar zijnmening was ik nog jong zat en had ik nog alle tijd van de wereld om zwanger te owrden. Toen heb ik de gyn gebeld die de curretage heeft gedaan en daar een kuurtje primolut om een bloeding op te wekken, en een kuur clomid om een eispriong mee te krijgen gehad en binnen een maand was ik zwanger van nu mijn jongste
Hoe lang is het nu voor jou? Ook al een tijdje toch?
Werk je op een basisschool? Misschien zijn er dan wat oudere kinderen die graag even willen smeren? Ik weet niet of die beschuitjes goed blijven, maar da's misschien ook een oplossing.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:03 schreef ik80 het volgende:
Nog een vraag, ik blijf bezig vandaag!
Ik ga straks met Lotte naar mijn werk (school) om haar aan mijn klasje te laten zien.
Natuurlijk krijgen ze beschuit met muisjes, maar hoelang blijft dat lekker?
Als ik het nu maak, is het dan nog niet zacht rond 2 uur?
Anders moet ik het ter plekke smeren en dat zie ik niet zitten...
Niet eng, later meer, thies huilt!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:23 schreef Sugar het volgende:
Moonah, mijn psych had het vanmorgen ook over haptotherapie. Ik vind het eng en weet het allemaal niet. Wat zijn jouw ervaringen?
Je doet het voor Jolie! Dat mooie, lieve meisje. Je bent haar moeder en voor haar ben je alles. Daar doe je het voor!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:29 schreef Luchtbel het volgende:
En dan denk ik weer, waarom doe ik het nog?
Voor mij was de haptotherapie een opluchting eindelijk kon ik weer eens ontspannen.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:23 schreef Sugar het volgende:
Moonah, mijn psych had het vanmorgen ook over haptotherapie. Ik vind het eng en weet het allemaal niet. Wat zijn jouw ervaringen?
Wat ontzettend herkenbaar, waarom doe ik het nog....quote:Op donderdag 7 december 2006 12:29 schreef Luchtbel het volgende:
En dan denk ik weer, waarom doe ik het nog?
Ga bellen inderdaad. Dat je er aktief mee bezig bent kan misschien al een deel van je innerlijke boosheid weg krijgen. Want dan ben je aktief bezig met zoeken naar een oplossing en zet je je boosheid om in iets bruikbaars; strijdkracht. Wellicht kun je snel terecht bij de gyn en zet je de hele molen weer in beweging. Stilstaan en afwachten suckt.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:29 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien dat het anders kan worden als die lichamelijke dingen weg zijn, dus misschien moet ik inderdaad bellen daarover. Maneki, ik herken daar heel veel in. Dat ik gewoon vaak echt niet meer wil, maar dan is daar Jolie. Maar ja aan de andere kant denk ik dan weer, meisje wat moet jij toch bij mij?
Suiker misschien dit topic (http://forum.fok.nl/topic/548983) even lezen. Deed ik ook toen ik er aan begon.
Ik heb voor morgen een afspraak bij de huisarts gemaakt om het nog maar een keer te bespreken. Anders ga ik inderdaad wel zelf bellen. Dank je welquote:Op donderdag 7 december 2006 16:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ga bellen inderdaad. Dat je er aktief mee bezig bent kan misschien al een deel van je innerlijke boosheid weg krijgen. Want dan ben je aktief bezig met zoeken naar een oplossing en zet je je boosheid om in iets bruikbaars; strijdkracht. Wellicht kun je snel terecht bij de gyn en zet je de hele molen weer in beweging. Stilstaan en afwachten suckt.
En weet, hoe je je ook voelt, Jolie houdt toch wel van je.
Pardon?????quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:23 schreef chacama het volgende:
Hoofdpijn komt vanuit mijn nek. De chiropracter heeft zijn best gedaan om het te kraken, maar het zit ontzettend vast. Volgende week weer terug.
Vandaag de hele dag gewerkt.
ik weet niet precies waarbij jou het "probleem"ligt en daar ga ik dan ook niet verder op in, dat weet jij beter, en kun jij alleen maar inschatten en bepalen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:40 schreef Ingrid19 het volgende:
Evenstar en lady-wrb heb ik gezegd dat mw mijn problemen uit de weg moet ruimen?
Ik dacht niet, maar misschien wel hoor. Dat bedoel k iig.
Maar alleen maar praten over bv een spiraaltje, dat is toch niet de bedoeling, of wel?
Weet ook niet wat ik verder kan verwachten hoor.
Ja, ik kijk goed uit. Ben gisteravond na thuiskomt eerst even onder de douche gaan staan en toen meteen naar bed. En vandaag heb ik mezelf ook bedrust voorgeschreven. Manlief is lekker met Fleur de kerstboom aan het opzetten en versieren en gaat vanmiddag naar een verjaardag. Ik lig dus gewoon in bed en rust uit.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef Belana het volgende:
ik snap dat je met een eigen zaak wat meer druk hebt om weer aan de slag te gaan, zo zal dat wel gaan denk ik, maar chaca, kijk je wel uit!
Aha. Hier in de buurt zit er ook 1. Maar die kost 75,- per keer en word niet vergoed. Ik heb daar simpelweg geen geld voor.quote:Op zondag 10 december 2006 18:24 schreef Belana het volgende:
ja zoiets ingrid, maar ik loop zelf bv bij een aparte eerste lijns psychologie praktijk, want ik hou niet zo van de riagg. kwestie van zoeken bij jou in de regio.
Cattie, ik had nog niet gereageerd op dit bericht van je. Moest er vannacht tijdens het voeden ineens aan denken.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:56 schreef cattie het volgende:
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest vanwege de pijn bij de hechtingen. Het blijkt dat na 5 maanden er nog steeds inwendig een wondje is. Op zich is dat wel redelijk goed nieuws, want het is nu wel duidelijk waarom het nog pijn doet en ik heb een zalf gekregen om het dicht te laten gaan. Over 10 dagen ga ik weer naar de huisarts voor controle, dan zou het dicht moeten zijn.
Jaaah, kleine meisjes worden groot! Om er maar eens een cliché tegen aan te gooien...quote:Op zondag 10 december 2006 19:46 schreef Lois het volgende:
En dan durf ik al helemaal niet na te denken over het feit dat ze over 9 maanden al naar de basisschool gaat........
Dat heb ik ook wel. Maar op dit moment heb ik het geld er niet voor liggen, zeg maar.quote:Op zondag 10 december 2006 19:45 schreef Githa het volgende:
Ik heb ook een eerste lijns psycholoog vanuit een eigen praktijk. Ik betaal zo'n 15 euro eigen bijdrage, maar ben wel aanvullend verzekerd.
Het kost wel geld ja, maar ik vind mijn gezondheid het wel waard.
zou je het deel wat niet vergoed wordt door je verzekering, niet kunnen terugkrijgen van de belasting?quote:Op maandag 11 december 2006 10:01 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Maar op dit moment heb ik het geld er niet voor liggen, zeg maar.
Maar het wordt sowieso 2007. En we gaan van verzekering veranderen, dan is het gedeeltelijk vergoed.
ik zou je er toch in verdiepen, of Djeez, want het kan je best veel geld schelen, en omdat dat toch een issue bij jullie is...quote:Op maandag 11 december 2006 11:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb van belastingaftrekkingen geen verstand van.
Yppy, ik zal er naar vragen. Maar ze stuurt me door naar ggz, volgens mij gaat mw verder niks met mij doen.
Wel goed eigenlijk. Ik ben nog steeds herstellende dat merk ik wel en nog lang niet alles is hetzelfde als voorheen (lichamelijk) maar ik geniet wel. En jij?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:46 schreef Mibos het volgende:
Neuk dat is wel erg fijn en lekker dat het bij je in de buurt zit. Hoe gaat het met jou en met Brent?
Via een gastouderbureau. En met mijn wisselende werktijden is dat volgens mij heel bijzonderquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:50 schreef PM-girl het volgende:
Geniet er nog van MeNicole!!
Neuk, wat fijn. Is het een bekende, of heb je via een gastouderbureau iemand gevonden?
Relaxed!quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:32 schreef linda856763 het volgende:
Maar nu lig () ik te werken met de laptop op schoot.
Ik mail je vanavond nog even daarover, goed?quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
PM, als je een goede haptonoom/-therapeut treft, weet ik bijna zeker dat je daar echt heel veel aan kunt hebben.
vind ik ook!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef PM-girl het volgende:
Overigens vroeg mijn werkgever of ik nog bv gaf, ivm de hormonen. Ben toch echt niet van plan dat op te geven!
quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:02 schreef Smirre het volgende:
BE, om met jou te filosoferen over de toekomst; werkt Stinky ook onregelmatig of is hij niet de gelegenheid om de helder ogende baby op te halen bij de gastouder?
luca was bij zijn vader.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef PM-girl het volgende:
Lady-wrb, was Luca bij iemand anders ten tijde van zijn 1e stapjes?
Overigens vroeg mijn werkgever of ik nog bv gaf, ivm de hormonen. Ben toch echt niet van plan dat op te geven!
Nee, die werkt gewoon vaste tijden, maar het gaat dan natuurlijk ook een beetje afhangen van wie brengt 's ochtends enzo. Iig denk ik dat gewoon de creche dan geen oplossing gaat zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:02 schreef Smirre het volgende:
BE, om met jou te filosoferen over de toekomst; werkt Stinky ook onregelmatig of is hij niet de gelegenheid om de helder ogende baby op te halen bij de gastouder?
Ok, just curious!quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
luca was bij zijn vader.
ik ben 4 maanden opgenomen geweest.
Niets natuurlijk. Het was de verzuimcoordinator, ze vroeg het meer ter informatie en verduidelijking van mijn klachten. Ik heb ook direct uitgelegd dat het me nu veel te dierbaar was, de bv, na de moeizame start ervan.quote:wat heeft jouw werkgever met jouw hormonen te maken?
haha natuurlijk. maar het stond er voor mij een beetje vreemd. vandaar mijn verbazing.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:43 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ok, just curious!![]()
[..]
Niets natuurlijk. Het was de verzuimcoordinator, ze vroeg het meer ter informatie en verduidelijking van mijn klachten. Ik heb ook direct uitgelegd dat het me nu veel te dierbaar was, de bv, na de moeizame start ervan.
Al was in de vraagstelling (geef je nog bv?)te horen dat ze wrs iets anders dacht, ze hield het wel voor zich! En van haar kan ik het hebben.
De opvang tegenwoordig vind ik zoiezo al veel flexibeler BE, je zou tegen die tijd, of ervoor al eens in de rondte moeten kijken...quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Neuk, even persoonlijke nieuwsgierigheid, hoewel het natuurlijk van de gastouder afhangt, maar heb jij bijvoorbeeld ook af kunnen spreken dat je flexibel bent qua ophaaltijd?
Mocht ik ooit een baan in de uitvaart krijgen en mocht ik ooit een kindje krijgen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik ineens om 5 uur nog ergens heen moet. Zo ben ik dus nooit helemaal zeker van hoe laat ik mijn kindje op zou kunnen halen en zou ik dus iets zoeken waarbij ik zou kunnen bellen 'ik ben een half uurtje later'.
Heb ik dan een goed idee in mijn hoofd als ik denk dat op te kunnen lossen met een gastoudergezin?
Ik weet dat Trias zorgverzekering mensen met coeliakie (gv dieet) een vergoeding heeft van ¤50,00 per maand geeft.. hoe dat precies met andere zorgverzekeringen zit weet ik nuetquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:
iemand enig idee of je ergens subsidie aan kunt vragen voor dieetvoeding? daar arwen als ze weer bijvoeding mag , toch met name reformwinkelprodutcen e.d moet die uiteraard rete duur zijn.
had al eens zorgmakelaar gebeld maar die wist het ook niet te vertellen..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
dan zou ik het brutaal ga weg gewoon eens vragen bij iemand die daar verstand van heeft Evenstar
Kun je tot tien tellen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, ik moet zeggen dat het UWV zichzelf toch weer weet te overtreffen: week 6 van mn verlof, maar...waar is mijn inkomen?
3 telefoontjes and counting... [afbeelding]
Misschien heb je iets aan deze stichting? Stichting Patientenbelangen Vergoeding Dieetpreparatenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:
iemand enig idee of je ergens subsidie aan kunt vragen voor dieetvoeding? daar arwen als ze weer bijvoeding mag , toch met name reformwinkelprodutcen e.d moet die uiteraard rete duur zijn.
Geloof dat je om een TZ formulier moet vragen bij de belasting heb er toevallig van de week 1 onder ogen gehad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
had al eens zorgmakelaar gebeld maar die wist het ook niet te vertellen..
loezzie ik ga morgen eens even het CZ bellen![]()
Ik ook nog steeds niet, en mijn 15 weken zijn nu zelfs bijna om.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, ik moet zeggen dat het UWV zichzelf toch weer weet te overtreffen: week 6 van mn verlof, maar...waar is mijn inkomen?
3 telefoontjes and counting... [afbeelding]
Onze gastouder aan huis is daar wel flexibel in. ik kan in een trein vast komen te zitten, Nick kan in de file staan, dus dat zal wel een beetje flexibel moeten zijn. daareentegen gaat ze ook regelmatig vroeg naar huis omdat 1 van ons vroeger thuis is. magoe, dat hebben we dus vantevoren besproken. das wel handig juist aan een gastouder vind ikquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Neuk, even persoonlijke nieuwsgierigheid, hoewel het natuurlijk van de gastouder afhangt, maar heb jij bijvoorbeeld ook af kunnen spreken dat je flexibel bent qua ophaaltijd?
Mocht ik ooit een baan in de uitvaart krijgen en mocht ik ooit een kindje krijgen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik ineens om 5 uur nog ergens heen moet. Zo ben ik dus nooit helemaal zeker van hoe laat ik mijn kindje op zou kunnen halen en zou ik dus iets zoeken waarbij ik zou kunnen bellen 'ik ben een half uurtje later'.
Heb ik dan een goed idee in mijn hoofd als ik denk dat op te kunnen lossen met een gastoudergezin?
Jeuzus...ik ben hier dus de voornaamste kostwinner.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ook nog steeds niet, en mijn 15 weken zijn nu zelfs bijna om.
Moet ik daarvoor 1000 formulieren invullen...![]()
Ik had hetzelfdequote:Op woensdag 13 december 2006 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jeuzus...ik ben hier dus de voornaamste kostwinner.
Dát worden leuke feestdagen...![]()
![]()
Na de lunch maar weer eens bellen. Helpt het als je doet alsof je heel hard huilt aan de foon?
Joepie! Dan kan ik toch die beeldige jute zak kopen om aan te doen met de kerst!quote:Op woensdag 13 december 2006 13:30 schreef Neuk het volgende:
je krijgt de volle 100% mwana, dus misschien wel 50 cent!!!
Dat scheelt dan weer, anders zit je mooi ff 16 wk zonder inkomen...quote:Op woensdag 13 december 2006 15:06 schreef cattie het volgende:
Zo, daar ben ik weer.
Ik ben de afgelopen dagen ziek geweest. Voor het eerst in 15 jaar griep. Ik ben nu gelukkig bijna beter. Mijn man en Ive waren ook ziek, dus het was gezellig thuis.
Ze zijn echt supertraag bij het UWV mbt zwangerschapsuitkeringen e.d.! Ik kreeg een brief dat ze mijn aanvraag in behandeling hadden genomen, nadat mijn verlof al afgelopen was! En een week later dat de aanvraag geaccepteerd was. Gelukkig kreeg ik wel mijn inkomen ondertussen.
Joh toen ik zwanger was van Benthe toen moest ik bewijzen dat ik vrouw ben. Ik stond geregistreerd als manquote:Op woensdag 13 december 2006 15:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer, anders zit je mooi ff 16 wk zonder inkomen...
Bij mijn collega was het ook al foutgegaan, na 6 weken kreeg ze het. Daar zit ik dus alweer overheen geloof ik. Malle instanties![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |