abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 19:34:41 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44001302
Githa, wat een zware tijd. De combinatie werken/kinderen is sowieso al niet altijd makkelijk, maar met een ziek kind extra zwaar. Hou vol, je kunt het! Heel veel sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44006193
Maar wat ís de lift dan voor oefening? Doen alsof je je plas inhoudt, die?
Eva
pi_44006261
Nee, het is je bekkenbodemspier trainen dmv het omhoog trekken ervan in etappes.
Ehm, moeilijk uit te leggen eigenlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 29 november 2006 @ 21:51:54 #54
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44006286
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef linda856763 het volgende:
Hoe bedoel je? Ik had en heb soms nog, wat steken in mijn blaas als ik ging plassen (en het laatste beetje eruit moest, zeg maar...). Volgens mij gaat bij het legen van je blaas je baarmoeder ook wat bewegen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Neuk op 30-11-2006 10:45:40 ]
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44006759
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:51 schreef snoopy het volgende:
Nee, het is je bekkenbodemspier trainen dmv het omhoog trekken ervan in etappes.
Ehm, moeilijk uit te leggen eigenlijk.
Aha!
ik doe het al
Eva
  woensdag 29 november 2006 @ 22:03:38 #56
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44006780
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:49 schreef linda856763 het volgende:
Maar wat ís de lift dan voor oefening? Doen alsof je je plas inhoudt, die?
Etage 1 trek de bekkenbodemspier op
Etage 2 trek de bekkenbodemspier verder op
Etage 3 span je bilspieren erbij aan
Etage 4 span alles zo hoog mogelijk aan

En dan weer terug!

Het is niet precies wat het is, maar het voelt een beetje alsof de kringspier omhoog gaat, in de lift dus.

Die jij bedoelt Linda, is stippeltjes plassen denk ik, maar die was toch niet zo goed?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44007635
Nee, virtueel stippeltjes plassen! Die bedoelde ik. Komt wel een beetje op hetzelfde neer denk ik, maar die is meer voor de beginners. De lift lijkt voor gevorderden
Eva
pi_44007772
ahum die oefeningen.... moet eerlijk bekennen dat ik me daar zeer weinig tot niets mee bezig gehouden heb...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 29 november 2006 @ 22:29:26 #59
94046 PM-girl
pi_44007890
Ik heb hem geleerd op de gym, vond het vooral een schok dat ik na de bevalling niet eens meer voelde of en waar ik een bekkenbodemspier had!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 22:59:22 #60
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44009064
ik ga wel oefeningen doen dan...
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 november 2006 @ 23:56:26 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44010829
Githa een onwijz dikke kus en knuffel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 30 november 2006 @ 00:09:27 #62
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44011203
Githa, je klaagt helemaal niet; je bent moe. En eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo raar. Jij leest in de opsomming die je geeft dat eigenlijk niets te klagen hebt, maar ik vind het nogal wat; je zal er maar aanstaan. Tuurlijk zijn er zorgen om Jordy en ben je daar druk mee, zowel in je hoofd als in tijd voor ziekenhuisbezoeken en wondverzorging. Je wilt de beste moeder zijn die je maar bedenken kan. Daarbij wil je ook nog een perfecte werkneemster zijn. En nog frivool, fris en fruitig door het leven gaan? Leg je de lat dan niet te hoog? Jordy gaat voorop en mag de rest dan een tandje minder Er breken echt andere tijden aan, waarin alles weer wat meer in balans komt. Wees intussentijd maar niet zo streng voor jezelf, joh.
  donderdag 30 november 2006 @ 00:13:28 #63
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44011304
En voor Evenstar (en Arwen) vind ik het ook allemaal heel rot. Natuurlijk weten we allemaal dat we always naar the bright sight of live moeten kijken, maar als het om je kind gaat, kunnen zorgen soms gewoon pijn doen. Ik wens je veel sterkte.

Heei Bix in Bangkok! Hoe gaat het daar? Is de tijd 'gevlogen'?

En Joepie de Poepie, Tex heeft werk!
  donderdag 30 november 2006 @ 00:46:01 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44011889
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:13 schreef Smirre het volgende:
En voor Evenstar (en Arwen) vind ik het ook allemaal heel rot. Natuurlijk weten we allemaal dat we always naar the bright sight of live moeten kijken, maar als het om je kind gaat, kunnen zorgen soms gewoon pijn doen. Ik wens je veel sterkte.

Heei Bix in Bangkok! Hoe gaat het daar? Is de tijd 'gevlogen'?

En Joepie de Poepie, Tex heeft werk!
thanx
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44014704
Githa, wij leven van hieruit met je mee. Luuke zingt een liedje voor je.
"Piet, Piet, Piet, piep, piep, piep....PIEP".
Van mij krijg je een heeele dikke knuffel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 08:54:30 #66
81992 Githa
pi_44014883
Luuke ik wordt helemaal vrolijk van je liedje....
Smirre, misschien leg ik de lat ook wel te hoog, maar ik krijg juist meer kopzorgen door hem lager te moeten leggen, moeilijk uit te leggen.
Ik moet het gewoon allemaal voor zien te blijven...en proberen geen schuldgevoelens te hebben naar alle partijen, dat is ook een groot euvel.

Dit weekend gelukkig volgepland met leuke dingen dus dat geeft moed
pi_44033491
Tussen al het serieuze moedergevoel door een lichte noot: ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap! Binnen 5 maanden dus alle zwangerschapskilo's (en dat waren er best veel..) eraf, best snel nog!
pi_44033869
Fijn hoor Cattie! Dus er is nog hoop voor mij
pi_44034122
Vandaag nacontrole gehad. Ik heb geen onderzoek gehad, geen litteken gecontroleerd, helemaal niks. Ik vind het best, want het voelt goed en ziet er oké uit. Wel een nagesprekje gehad. Op zich heb ik geen nare ervaring van het ziekenhuis, maar gewoon een nare ervaring van de bevalling... Niet dat ie nou zo vreselijk was, maar voor mij wel. Ik wil het eigenlijk nooit meer, ik kan er niet tegen, zoveel pijn, zonder uitzicht of het nog erger wordt en hoe lang het nog duurt... Dus dat heb ik gezegd: gooi die natuurlijke bevalling maar in mijn pet, volgende keer wil ik het liefst gelijk een ks. Dát kon natuurlijk niet. Sja, dat weet ik ook, maar het vooruitzicht op een natuurlijke bevalling zou mij serieus belemmeren in een keus voor een evt 2e kindje.
En als ik nou echt pijnbestrijding zou krijgen...? Ja, dat hebben ze ook min of meer toegezegd voor mijn bevalling, maar toen het puntje bij paaltje kwam en ik er om vroeg.. . Ik heb me om laten kletsen, tot mijn grote spijt.
De dokter was heel aardig. Ze vroeg nog of het aan het ziekenhuis heeft gelegen, dat ik zo'n naar gevoel na de bevalling heb, maar nee, dat is het niet. Ik vind het gewoon een belachelijk systeem, die natuur... Maar als ik serieus zou gaan denken over een 2e kindje dan moet ik vooral weer een afspraak maken, en dan gaan we er goed over praten en evt al afspraken vastleggen.
Dat is een fijn idee, en nu gaat het dossier daar dicht en voorlopig ook niet meer open! Eerst maar eens Eva een stukkie zien opgroeien.

en verder heb ik zere handen en een zere rug en stof in mijn ogen, want manlief en ik zijn, met wat hulp, een Ikea-keuken aan het monteren. Het wordt moooooi

Cattie, wat fijn! . Ik ben nog druk bezig wat kilo's te lozen...
Eva
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 20:09:43 #70
81992 Githa
pi_44034142
Cattie, dat moet je niet in van die inimini lettertjes schrijven.... je bent gewoon al die kilo's kwijt super!
  donderdag 30 november 2006 @ 20:22:51 #71
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44034720
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef cattie het volgende:
Tussen al het serieuze moedergevoel door een lichte noot: ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap! Binnen 5 maanden dus alle zwangerschapskilo's (en dat waren er best veel..) eraf, best snel nog!
Dat wilde ik hier ook al schrijven. Eergisteren stond ik weer eens op de weegschaal, 1,5 kg lichter dan voor de zwangerschap. IK wil er nog 4 af, het gaat goed en nu nog strak...
Lekker douchen!
  donderdag 30 november 2006 @ 20:43:14 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_44035428
hoe doen jullie dat?

en wat fijn natuurlijk!
stormy waters...
sailin'
pi_44035497
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:43 schreef Belana het volgende:
hoe doen jullie dat?
Gewoon een groot kind maken, is alles er meteen af.
pi_44035589
Hmmm, dat zou ik niet willen, een kind van 20 kg baren...

Lekker Sjak, jij ook! Ik ga ook nog even door hopelijk met afvallen. Nog 4,5 kg en ik zit op mijn lievelingsgewicht.

En hoe ik het doe? Veel bewegen, weinig snoepen (maar wel normaal eten), bv geven en geluk hebben.
pi_44035682
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:48 schreef cattie het volgende:
Hmmm, dat zou ik niet willen, een kind van 20 kg baren...
Hehe, dat lijkt me moeilijk ja.

Hier was het 4,5 kilo fons, 850 gram placenta, dan nog het vruchtwater en na een paar dagen bleef er niks meer over van die tien kilo.
Wel een blubberbuik en striemen en een zwangersschapslijn die er niet waren toen mijn vel zo strak stond...
pi_44035728
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

pi_44035776
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:52 schreef snoopy het volgende:

[..]

Mja, het scheelt toch iig een paar kilo.
pi_44035853
haha dat wel ja. Ik heb mezelf nu maar wijsgemaakt dat mijn lichaam die extra kilo's nu expres nog even vasthoudt
  donderdag 30 november 2006 @ 21:09:28 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_44036296
ik maak me er ook niet echt druk om hoor, zit nog 2/3 kilo boven mijn oude gewicht, maar toch zou het wel prettigzijn nog een paar kilo eraf
wat voor sport doe jij cattie?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 21:18:54 #80
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44036686
Bij mij is het vooral doordat ik het zo druk heb denk ik, in combinatie met de BV. Sporten doe ik nietm dat ga ik wel hopelijk binnenkort doen, als er een kamer voor is hier in huis....
Lekker douchen!
  donderdag 30 november 2006 @ 21:34:27 #81
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44037358
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:54 schreef cattie het volgende:
Dus er is hoop?
Iedere golf van de zee,
  donderdag 30 november 2006 @ 21:38:43 #82
103793 kozakken
Living the life
pi_44037548
Ik mag dus niet sporten, dus moet ik afvallen door op te letten wat ik eet.
IN SINTERKLAASTIJD ZEKER!!
Met al die lekkere pepernoten en chocoladeletters

Maar goed. Hoe gaat het met deze moeder?
Mentaal prima, fysiek nogal in de bonen. Heb toch een (zoals mijn fysio dat wat ontspannen probeert te melden) hernia-achtige klachten.
Tja.. verbaast me niets. Uitval in mijn been, gevoelsverlies en nog steeds wat zenuwpijn.
Oefenen, oefenen en oefenen. Maar dan wel beheerst.
En ik ben weer heel blij met mijn manueel ingestelde fysio die dus vooral veel kijkt, beetje prikt en dan roept dat het nooooit meer goed komt
(Nee, het duurt gewoon heel lang. Maar dit heb ik een jaar of vier terug ook gehad en dat is ook weer goedgekomen. Alleen had ik toen geen 'doof been')
  vrijdag 1 december 2006 @ 06:39:32 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_44045737
kozakken wat vervelend! dat klinkt niet goed sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_44046121
Balen kozakken. Dat klinkt niet goed.

Wat vallen jullie snel en veel af! Ik moet nog 20 kg Dit vind ik veel moeilijker dan de 30 kg die ik een paar jaar terug ben afgevallen. Volgend jaar zomer wil ik mijn oude kleren weer aankunnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44046452
Dat is wel heel rot Kozakken. Zeker met kleine kinderen. Hopen dat het snel beter zal gaan
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:16:10 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_44046796
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:09 schreef Belana het volgende:
ik maak me er ook niet echt druk om hoor, zit nog 2/3 kilo boven mijn oude gewicht, maar toch zou het wel prettigzijn nog een paar kilo eraf
wat voor sport doe jij cattie?
Ik sport onder begeleiding van een fysio in een sportschool. Op dit moment bestaat mijn training uit 1x per week in fietsen, dan wat krachtoefeningen (4 apparaten) en dan uitlopen, ben ik in totaal 3 kwartier mee bezig. En volgende week krijg ik ook krachtoefeningen voor thuis mee. (En tussendoor worden mijn rug en nek ook nog even behandeld). We bouwen heel rustig op, want ik wil niet terug vallen, wat vroeger wel eens gebeurd is.
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:17:31 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_44046812
Sterkte Kozakken! In de bonen zijn is niet leuk, weet ik helaas... En mijn fysio bereidt mij erop voor dat ik nooit pijn vrij zal zijn.
pi_44048130
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Of de eerste maanden heel ziek zijn Zit nu ook nog steeds ruim onder mijn gewicht van voor de zwangerschap
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:18:41 #89
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44054978
Hier een eindelijk iets uitgeruste mama. Maud heeft vanacht niet bij me geslapen, maar in d'r eigen wieg. Dus ik kon ook diep slapen.

Hier nog 12,8 kilo te gaan. Dus 10 kilo kwijt.... pff. Wat lijkt dat nog veel zeg...Maar goed Maud is pas 2 weken oud. Dus we kijken hoe het gaat.
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:05:57 #90
94046 PM-girl
pi_44059891
Fijn Chacama, want slaap heb je wel nodig nu!

Cattie, goed bezig zeg! Knap hoor! (hier nog 1 kilo, maar ik denk dat al het vet omlaag is gezakt want mijn broeken blijven nog steeds halverwege steken...)

Kozakken, dat klinkt minder goed. Maar zo te lezen heb je een goede fysiotherapeut?

Linda, het ziekenhuis hier belooft ook geen ks voor een volgend kind, heb ik gehoord. Moeilijk hoor, want het zit je wel hoog bij zo'n keus voor een tweede ja of nee.
Heb je overigens ergens foto's van je keuken?

Ik ben erg moe en het gaat ook niet zo goed. Het werk dat steeds dichterbij komt, dingen in huis die ik niet gedaan krijg (ook dingen die echt moeten!), moeite om naast moeder ook vriendin te zijn, rare angsten waardoor ik niet rustig kan zitten, even allemaal te veel.
Maar, vanmorgen wel heerlijk genoten van de 1e les babymassage!!
*
pi_44061135
Kozakken, wat een narigheid . Sterkte

PM-girl, wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Kun je je ei wel bij iemand kwijt (behalve hier ). En neem ook wat tijd voor jezelf hoor! ik zag dat je al heel wat kolfvoorraad hebt , dan kun je er ook alleen ff op uit, of trekt je dat juist niet

Met een evt. 2e kindje denk ik nu: komt tijd, komt raad, voorlopig hoef ik toch nog niet.
Foto's van de keuken ben ik wel aan het maken, maar ik open er geen topic over hoor. Ik zal hier wel een paar plaatsen als het af is
Eva
pi_44065866
hier nogsteeeds 4 kilo en dat is al vanaf 3 weken na de bevalling ofzo ik geniet teveel denk ik, maar dat kan ik dan ook weer niet verkeerd noemen

hier een mama met eczeem, en het is weer herfst, dus heel HEEL veel en jeukende eczeem.
ik word er gek van, echt waar bah bah bah!!!
en naast 'gewone' eczeem op binnenkant van armen en benen, mijn zij, mijn schouders, heb ik ook nog de vellen aan mijn handen en vingers hangen (aan de binnenkant, heb ik ook altijd in de hergst/winter) en is mijn huid op die plekken (vooral vingertoppen) zo dikachtig met kloven dat ik mijn kindje niet meer kan voelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44066279
alle mama's die het kunnen gebruiken sterkte en een busje talkpoeder voor Pinquit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44066691
Bar hoe gaat het met jou nu je niet meer werkt?
Syllables govern the world
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:40:53 #95
103793 kozakken
Living the life
pi_44066777
Het typische is dat ik me eigenlijk qua humeur de meeste tijd gewoon heel goed voel. Ik heb wat rust gevonden in Romme en kan ook weer genoegelijk kneuteren met ons oudste mannetje.
Natuurlijk houdt mijn rug me tegen in dingen, maar tegelijkertijd ga ik meer door dan dat ik dat vier jaar terug zou hebben gedaan.
Mijn fysio zie ik eigenlijk al vanaf mijn 14e zo eens in de zoveel tijd. Veel spanningsproblemen of juist bekken en rug. (Krijg je met hypermobiliteit, dan ben je gewoon wat gevoeliger voor dat soort dingen)
Spiercorset trainen dus.
-heb bv onze website weer geupdated. Dat betekent in mijn geval dat ik weer 'zin' heb ik wat leuke dingen. Niet zo crea als de geweldige puzzels van Sugar, maar wel mijn crea-ding -
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:06:34 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_44069144
cattie, krijg je dat dan ook vergoed via je verzekering als het via een fysiotherapeut is dat trainen?
Ik ben ook mijn spieren aan het trainen, maar dan met een powerplate
stormy waters...
sailin'
pi_44069320
Kozakken, je site is leuk !
Eva
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:43:54 #98
103793 kozakken
Living the life
pi_44070147
tanx
(k zal er nog wat foto's van in het fototopic plaatsen )
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:50:53 #99
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44070342
Kozakken: Ik heb ook je website al bekeken dus....Leuke familie! Doe maar nieuwe foto's in het fototopic
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:26:38 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_44078951
het is zo'n liefdevolle site kozakken, echt genieten
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo