abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43555198
Vandaag ben ik naar de huisarts gegaan met klachten en zoals ik al vreesde: er moest toch voor de zekerheid even een uitstrijkje gemaakt worden

(ik heb, toen ik 22 was, er al een gehad en heb daar flink last van gehad dus ik heb er best schrik voor nu)

En ja hoor, het deed gewoon echt zeer, ging bloeden (hoop dus dat het uitstrijkje gelukt is) en heb nu nog steken in mijn buik.

Wat is jullie ervaring met een uitstrijkje? (buiten dat het ontiegelijk naar is natuurlijk die eendenbek etc) maar doet het zeer? heb je er last van?

buiten natuurlijk dat ik het best spannend vind, wachten op de uitslag en dat duurt dan ook nog twee weken voor je iets hoort...

/edit: Belangrijke toevoeging van MUUS, oh en ik ben het er helemaal mee eens
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
Belangrijke regels!!!!

• Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom.
  • Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom.
  • Bij een goede uitslag moet je een kadootje, want dat moet gevierd worden.
  • Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.

Kadootjes kunnen ook troostvoer zijn, maar kadootjes én troostvoer mag ook.

• [ Bericht 34% gewijzigd door DarkElf op 10-07-2007 10:55:01 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:21 #2
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_43555313
    wtf is een uitstrijkje
    En wat voor klachten horen daarbij?
    Tenminste, waarvoor moet je zo'n uitstrijkje krijgen?
    Signature.
    pi_43555337
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:38:47 #4
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_43555425
    Even lezen.
    Het klinkt me totaal niet medisch, die term 'uitstrijkje'
    ik moest bij de TT ook ergens anders aan denken
    Signature.
    pi_43555428
    Spannend voor je, ik hoop dat alles goed is!

Mijn ervaringen: Het uitstrijkje zelf vind ik niet pijnlijk, alleen vervelend met die koude eendenbek.
    Naderhand heb ik een licht gevoel als van menstruatiepijn en heb ik even een inlegkruisje nodig voor een klein beetje bloed.

Wat rot dat je zo lang moet wachten.
    Zolang er was is, is er leven.
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:40:14 #6
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_43555489
    Jammer dat jouw ervaringen ermee zo vervelend zijn DE, de mijne zijn dat (gelukkig) niet. Ik lig er dan zeker niet voor mijn lol en naderhand een wat zeurderig gevoel in mijn onderbuik maar na 1 of 2 dagen was dat weer weg.
    Hopelijk heb je snel goede uitslagen terug!
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:15 #7
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_43555534
    Oeh, het lijkt me idd niet zo relaxed als ik dat zo lees.
    Wat me echter niet duidelijk wordt, is waarvoor nou precies zo'n uitstrijkje genomen wordt.
    Komt niet naar voren in die tekst.

Wat had je voor klachten dan als ik zo brutaal mag zijn?

edit: ik las het al.
    Signature.
    pi_43556012
    Dinus en saffier, hoelang moesten jullie op de uitslag wachten?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43556957
    Dag of 10 wacht ik meestal op de uitslag.

Hier een filmpje voor de mensen die niet precies weten hoe het werkt
    pi_43557799
    Ik heb in mijn leven al een hoop uitstrijkjes meegemaakt..
    Dat is het jammere als je elke keer een andere huisarts krijgt (in dezelfde prakijk) die hetzelfde denken, het zelfde doen en dan tot dezelfde conclusie komen.. Was niet nodig geweest..

Bij mij verschilt het per keer.. Het uitstrijkje wat ik afgelopen vrijdag heb gehad was niet prettig..
    Ik ging bloeden en heb nu wel erg last van mijn buik.. Terwijl ik voor buikpijn naar de dokter ging
    De uitstrijkjes er voor heb ik eigenlijk weinig last gehad.. De eendenbek was niet prettig.. Vooral het draaien er van maar van de rest heb ik weinig gevoeld eigenlijk..
    Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
    Try to be a rainbow in someone's cloud.
    pi_43558057
    Het speculum verhaal is een kwestie van juist inbrengen.
    De ene gyn of huisarts of de andere scheelt echt een heleboel vind ik.

Ik heb me laten vertellen dat het wel of niet bloeden heeft te maken met je cyclus.
    pi_43558766
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 21:41 schreef Bluezz het volgende:
    Het speculum verhaal is een kwestie van juist inbrengen.
    De ene gyn of huisarts of de andere scheelt echt een heleboel vind ik.

Ik heb me laten vertellen dat het wel of niet bloeden heeft te maken met je cyclus.
    Daarom was ik er vrijdag.. Die heb ik niet

Maar kan het me wel voorstellen ja.. Zal ook wel..
    Volgens mij wil mn lichaam wel.. Maar mn baarmoeder niet ofzo
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:02:57 #13
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_43559123
    Ik kreeg de uitslag toen meteen, gezellig joh, zo'n schimmelinfectie Snel afklopt.
    Ylana
    pi_43559269
    Ik krijg op 24 november de uitslag..
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:06:28 #15
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_43559315
    Mijn ervaringen tot nu toe:

De eerste keer nét nadat ik 30 werd (1999), lag er gelijk een uitnodiging in de bus voor een uitstrijkje. Ik afspraak gemaakt met huisarts en dat verliep verder allemaal prima. Ik kan me geen pijn herinneren, alleen dat ik me niet echt op mijn gemak voelde. Een paar dagen later lag er een enveloppe van het ziekenhuis in de bus! Ik schrok me wild en dacht gelijk dat er iets erg aan de hand was. Wat bleek: het glazen (of is het plastic ) plaatje met uitstrijkje was gebroken en ik moest een nieuw uitstrijkje laten doen. Heb ik weer..... Maar goed, de 2e keer was ook prima verlopen en alles was goed.

In 2004 zou ik weer aan de beurt zijn, maar dat hele jaar heb ik geen uitnodiging ontvangen, ook geen herinnering. Ik gebeld met GGD en die vertelden mij dat mijn huisarts de uitnodigingen verzorgt (blijkbaar per huisarts verschillend). Ik de huisarts gebeld en de assistente ging het uitzoeken. Dit was allemaal begin 2005. Na een paar weken nog niks van haar gehoord, dus maar weer eens gebeld. Er was blijkbaar bij meer mensen iets mis gegaan, want "ze gingen het helemaal opnieuw opstarten". Ik had daarna alsnog een uitnodiging verwacht, maar die moet ik nog steeds krijgen....
    Ik vind het toch vreemd. Misschien dat ik morgen maar weer eens bel. Niet dat ik nou zo graag zo'n onderzoek wil, maar het is toch belangrijk.
    I wish I were you, so I can be friends with me...
    pi_43560267
    Ik heb er meerdere gehad, in het kader van SOA-checks en een keer voordat ik een spiraaltje liet zetten. Alle keren was het vrij onprettig. Speculum was koud, men was niet voorzichtig en een keer kwam er een legertje artsen-in-opleiding meekoekeloeren. Nadien was er altijd wat buikpijn en bloedverlies. Het waren trouwens 2 keer vrouwen en 1 keer een man, dus dat maakt niet uit.
    Maar goed, dat gaat ook over en het was voor een goed doel. Ik denk echter dat het ook pijnloos moet kunnen. Als ze dat ding maar gewoon even onder de warme kraan zouden houden, flink zouden invetten en rustig te werk zouden gaan zou dat heel wat ongemak schelen denk ik.
    Ik zie niet op tegen de landelijke check die ik moet ondergaan zodra ik 30 word...het is voor mijn gezondheid en ik lig daar nog altijd liever dan bij de tandarts.
    pi_43560389
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef DarkElf het volgende:
    Dinus en saffier, hoelang moesten jullie op de uitslag wachten?
    Ik denk eigenlijk toch ook wel 2 weken. Maar dat ging om een regulier uitstrijkje en niet om eentje vanwege klachten zoals bij jou. Dan zou het toch niet zo lang moeten duren vind ik.
    Ik heb trouwens een niet zo leuke ervaring gehad met de uitslag. In eerste instantie zeiden ze dat alles oke was. Een half jaar later werd ik door de assistente gebeld met het verzoek om nogmaals een uitstrijkje te komen maken met een vage reden.
    Wat bleek nu? Ik had toch geen goede uitslag gehad en ze hadden me niet ongerust willen maken en het dus op deze manier gedaan. Ik zei daarop dat ik het daar helemaal niet mee eens was, want nu was ik voortaan achterdochtig. Ze waren het met me eens en zouden het niet meer op deze manier doen.

Het herhalingsuitstrijkje was wel weer goed.
    Zolang er was is, is er leven.
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:33:37 #18
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_43560560
    Ik heb er denk wel een stuk of 8 gehad inmiddels (ben 28). De laatste paar keer omdat ik meedoe aan een onderzoek naar de kankerremmende eigenschappen van een vaccin.
    Het doet geen pijn maar het gevoel van een wattenstaafje tegen de baarmoedermond is toch wel een heel naar gevoel. Ik bloed soms ook erna. Niet veel overigens. Ik moet zeggen dat het wel went. Over uitslagen, ligt eraan. Wel meestal minimaal 10 dagen, omdat sommige aandoeningen in een kweek gaan en ze pas na ong. 2 weken uitsluitsel kunnen geven.
    pi_43562160
    @Tally: vervelend zeg dat je er idd buikpijn van gekregen hebt terwijl je daar juist voor ging. En idd, dat draaien van dat ding is allesbehalve prettig. Hoop dat je uitslag goed is

@Bluezz: ah ok dat zou misschien wel kunnen wat je zegt over dat bloeden. Ik heb er zelf geen idee van, dit was pas de tweede keer dat ik het had. Deze dokter was trouwens wel attent hoor met dat eendengeval: eerst opgewarmd onder de kraan en hij vertelde duidelijk wat hij ging doen zodat ik niet zo zou schrikken

@Saffier: nee niet gezellig zo'n infectie maar wel fijn dat je zo snel de uitslag kreeg

@Urnie: handig idd, krijg je zo'n brief, schrik je je dood natuurlijk. gelukkig was het de tweede keer wel goed gegaan. En idd, ik zou er toch maar even achter gaan, het is zeker niet fijn maar het is wel belangrijk natuurlijk.

@Cinnamongirl: idd, ik ben wel vaker bij gynaecologen geweest en soms krijg je het gevoel dat het ze niet boeit ofzo? Meekijken is tot daar aan toe vind ik maar ruw te werk gaan, instrumenten niet opwarmen etc vind ik echt onnodig. Je ligt er al zo kwetsbaar bij

Meewerken aan het bevolkingsonderzoek vind ik geen probleem idd, zou meteen een afspraak maken. het is idd toch voor je eigen gezondheid. (vind het nu alleen wat ietwat spannend omdat het niet voor dat landelijke onderzoek is)

@Dinus: ik vind het eigenlijk schandalig wat ze gedaan hebben. Je moet toch op de hoogte gesteld worden? Wie zijn zij om te beslissen dat ze "je niet ongerust wilden maken?" Goed dat je er wat van gezegd hebt iig (dat ze dat zelf niet snappen zeg)

@Aventura: ja misschien went het wel idd? Goed dat je trouwens meedoet aan dat onderzoek!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43562318
    Héél stom, ik weet het, maar ik durf niet!
      dinsdag 14 november 2006 @ 23:15:21 #21
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_43562339
    Ik heb er tot nu toe 1 keer eentje gehad en ik vond er echt niks aan. De eendebek voelde ik niks van (ik had een vrouw, mss scheelt dat ook) en van het uitstrijkje zelf heb ik ook amper iets gevoeld.
    Ik heb vroeger een tijdje last gehad van pijn bij het vrijen en dat vond ik vele malen vervelender.
    Ik zou morgen weer gaan, terwijl ik van te voren best huiverig was nav verhalen.
    pi_43562364
    wat een bak ellende blijft ons mannen toch bespaard.
    underground forever baby
    pi_43562421
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 23:14 schreef Paladina het volgende:
    het is ook best eng maar denk je niet dat het een fijn gevoel is als ze zeggen: alles is ok, tot over vijf jaar?

(bevolkingsonderzoek bedoel ik dus )
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43562527
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik heb er tot nu toe 1 keer eentje gehad en ik vond er echt niks aan. De eendebek voelde ik niks van (ik had een vrouw, mss scheelt dat ook) en van het uitstrijkje zelf heb ik ook amper iets gevoeld.
    Ik heb vroeger een tijdje last gehad van pijn bij het vrijen en dat vond ik vele malen vervelender.
    Ik zou morgen weer gaan, terwijl ik van te voren best huiverig was nav verhalen.
    jeetje fijn BE! dat wil ik ook wel

Pijn bij het vrijen heb ik gelukkig nog nooit gehad, dat lijkt me idd veel ingrijpender ook (ook om daar schrik van te krijgen dus, iets wat fijn "hoort " te zijn..) Dit is natuurlijk maar even 5-10 min en dan mag je weer lekker naar huis.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 14 november 2006 @ 23:25:07 #25
    131066 scrub_nurse
    ik denk dat ik denk, denk ik..
    pi_43562696
    ik heb 1x een uitstrijkje gehad en eigenlijk nergens last van gehad, t speculum is vervelend maar niet pijnlijk. de gynaecoloog was wel voorzichtig
    pi_43562751
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 23:14 schreef Paladina het volgende:
    Als je het relativeert stelt het niks voor....het is voor een hoger doel: je gezondheid.
    Voor de pijn hoef je niet bang te zijn, het kan erger. En de gêne: daar ben je héél snel overheen, het is dusdanig absurd dat je daar in je blote muts ligt met je benen wijd terwijl er een metalen apparaat wordt ingeduwd door iemand die er met zijn/haar neus letterlijk bovenop zit, dat je er uiteindelijk maar onverschillig onder wordt.
    pi_43570573
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 21:41 schreef Bluezz het volgende:

Daarom dat ik daar nooit last van heb

Nee, wat het uitstrijkje betreft, ik had er de eerste keer een hemelse schrik voor en het is toen ook niet gelukt. Ik had toen ook nog nooit seks gehad en ik spande me veel te veel op.

Sindsdien ga ik elk jaar op controle voor een uitstrijkje en vind ik er eigenlijk niets aan. Het is voorbij voor ik het goed beseft heb dat ze eraan begonnen is. Ik ga wel altijd naar de gynaecologe daarvoor en dat is misschien iets vertrouwder. Ik kan me niet voorstellen dat mijn huisarts het zou moeten doen... Alhoewel.. hij heeft het ooit al eens gedaan en daar vond ik toen ook niets ergs aan, behalve dat ik me wat schaamde.

Het is wat koud, maar dat is ook het enige wat ik erop aan te merken heb.
    pi_43570594
    Ik vond de inwendige echo die ik al gehad heb trouwens raarder dan een uitstrijkje
    pi_43570817
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 22:06 schreef Urnie het volgende:
    Mijn ervaringen tot nu toe:

De eerste keer nét nadat ik 30 werd (1999), lag er gelijk een uitnodiging in de bus voor een uitstrijkje.
    Krijg je er een oproep voor als je dertig wordt ?
    I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
    pi_43570855
    Op deze pagina staat wanneer wie uit welk jaar opgeroepen wordt en hoe dat zijn werk gaat

klik
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43570879
    Tis mooi dat er mensen zijn die geen problemen ermee hebben gehad misschien zou ik dat ook niet zo hebben maar de twee keer dat ik hem gehad heb zijn allebei gedaan omdat ik met klachten liep, dus misschien is de boel dan al gevoeliger ofzo?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 15 november 2006 @ 10:44:26 #32
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_43570983
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 10:36 schreef Serendips het volgende:

[..]

Krijg je er een oproep voor als je dertig wordt ?
    De mijne kwam op 15 januari of zo terwijl ik 15 juli pas jarig ben.
    En dan de brief 'U wordt dit jaar 30'. En bedankt hè, daar wilde ik nog even niet over nadenken.

DE, het kan idd best dat het bij klachten idd iets vervelender is sowieso.
    pi_43571049
    Kan het er niets mee te maken hebben, DE, dat je gewoon meer gespannen bent omdat het de eerste keer niet goed is verlopen?
    Ik weet toen ik de tweede keer moest gaan dat ik een hemelse schrik had en extra gespannen was. De vorige keer had ze namelijk wat zitten klooien met die eendenbek en heeft ze na 5 minuten (het leek een half uur) gezegd dat het toch niet ging lukken.
    pi_43571084
    oh dat klinkt fijn leonieke

en misschien speelde dat ook wel mee hoor alleen begon het al te bloeden toen hij met dat wattenstaafding het aanraakte en dat is wel passend bij mijn klachten
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 15 november 2006 @ 10:59:46 #35
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_43571358
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 22:06 schreef Urnie het volgende:
    Misschien dat ik morgen maar weer eens bel. Niet dat ik nou zo graag zo'n onderzoek wil, maar het is toch belangrijk.
    Nou, net gebeld met de doktersassistente en die gaat de GGD weer bellen. Deze week belt ze me terug. Ben benieuwd.
    pi_43571473
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef DarkElf het volgende:
    oh dat klinkt fijn leonieke

en misschien speelde dat ook wel mee hoor alleen begon het al te bloeden toen hij met dat wattenstaafding het aanraakte en dat is wel passend bij mijn klachten
    Door een wattenstaafding begint het te bloeden? Dat kan inderdaad echt niet leuk zijn.
    Ik hoop wel dat je de volgende keer een positieve ervaring hebt (voor zover zoiets positief kan zijn ) waardoor je er dan een beter gevoel gaat aan overhouden en het de volgende keer misschien vlotter zal verlopen.

Is dat bij jullie eigenlijk om de vijf jaar dat jullie een uitstrijkje laten doen? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
      woensdag 15 november 2006 @ 11:10:18 #37
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_43571617
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Is dat bij jullie eigenlijk om de vijf jaar dat jullie een uitstrijkje laten doen? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
    Als het goed is wel, vanaf je 30e krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging.
    pi_43571758
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Door een wattenstaafding begint het te bloeden? Dat kan inderdaad echt niet leuk zijn.
    Ik hoop wel dat je de volgende keer een positieve ervaring hebt (voor zover zoiets positief kan zijn ) waardoor je er dan een beter gevoel gaat aan overhouden en het de volgende keer misschien vlotter zal verlopen.
    daar reken ik gewoon op

( was trouwens weer vroeg wakkeer vandaag want heb dus nog gewoon buikpijn ervan sjonge wat een muts ben ik zeg
    quote:
    ja na je dertigste krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek. Is dat in belgie niet?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43571801
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:

ja na je dertigste krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek. Is dat in belgie niet?
    Ik ben nu zelf nog maar 25, maar ik heb bv nog nooit gehoord dat mijn ma een uitnodiging gekregen heeft. Hier doe je dat gewoon uit jezelf.

Ik ga jaarlijks op controle en heb dus elk jaar tijdens de grote vakantie (zo kan ik niet vergeten wanneer ik ongeveer moet gaan ) een uitstrijkje.
    pi_43571869
    Hier wordt je alleen doorverwezen naar een gynaecoloog door een huisarts als je klachten hebt.

In Vlaanderen kun je zelf besluiten toch naar een ziekenhuis te gaan?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 november 2006 @ 11:24:18 #41
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_43571968
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:10 schreef Urnie het volgende:
    Als het goed is wel, vanaf je 30e krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging.
    Ik ben 43 en heb maar 1x een oproep gehad
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_43571989
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ben 43 en heb maar 1x een oproep gehad
    toch eens achteraan bellen dan?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 november 2006 @ 11:26:43 #43
    13151 crew  Rewimo
    pi_43572038
    Zal het de volgende keer bij de huisarts eens vragen ja. Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_43572082
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:21 schreef DarkElf het volgende:
    Hier wordt je alleen doorverwezen naar een gynaecoloog door een huisarts als je klachten hebt.

In Vlaanderen kun je zelf besluiten toch naar een ziekenhuis te gaan?
    Yups, ik ga elk jaar uit mezelf naar de gyn
    Doe ik al sinds ik 18 of 19 ben ofzo.

Dat is wel het voordeel van België vind ik persoonlijk. Hier moet je geen verwijsbrief krijgen van een huisarts tegen dat je eens een stap verder kunt zetten Mijn huisarts is daar ook heel eerlijk in: ik ben huisarts, niet gespecialiseerd in gynaecologie, dus wat mij betreft heb ik liever dat je direct naar haar gaat
    pi_43572096
    vind ik idd ook een beter systeem hoor eigenlijk
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43572107
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 10:28 schreef leonieke het volgende:
    Ik vond de inwendige echo die ik al gehad heb trouwens raarder dan een uitstrijkje
    Ik heb hetzelfde als jij
    En die inwendige echo vond ik juist niet vervelend.. Kan ook best zijn omdat hij direct na het uitstrijkje kwam..
    En mijn buik daar al pijn door deed en ik dat niet of nauwelijk merkte..
    Toen ik tegen mijn moeder zei (die was meegegaan) dat ik me voelde alsof ik genomen werd door een neger schoot zij in de lach en die gyneacoloog wist niet waar die kijken moest..
    pi_43572159
    ik vond dat ding van die inwendige echo nogal fors idd
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43572251
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde als jij
    En die inwendige echo vond ik juist niet vervelend.. Kan ook best zijn omdat hij direct na het uitstrijkje kwam..
    Toen ik tegen mijn moeder zei (die was meegegaan) dat ik me voelde alsof ik genomen werd door een neger schoot zij in de lach en die gyneacoloog wist niet waar die kijken moest..
    Ik had het niet zo koud verwacht En schrok dus ff en toen zat dat ding ff verkeerd in mijn ogen (niet dat hij in mijn ogen sprong ofzo hoor )
    Daarom raarder

Ik wist trouwens niet wat ze bedoelde: "Zo, en nu even een inwendige echo"
    ik: "euh... uhu?"
    Doet zij zo een plastieken handschoen rond dat echo-ding en hop, inwendige echo kwam er al direct aan.
    Kwam dus allemaal vlotter (en kouder ) dan gedacht
    pi_43572311
    Ik denk dat ik altijd rare dingen tegenkom tijdens bezoekjes aan de gyn ofzo

Eerste keer toen uitstrijkje niet lukte, had gyn gezegd dat ze een gewone echo ging maken. Moest ik nog eens 2 uur wachten daarvoor (ik werd direct als laatste patiënt geplaatst van de dag). Wist ik veel dat ik een volle blaas moest hebben daarvoor

Dus ik net voor het binnengaan nog vlug ff naar toilet, kwestie van op mijn gemak te zijn

Mocht ik direct naar de cafetaria gaan en een liter water gaan opdrinken in de hoop dat het voldoende ging zijn. Gyn op haar tenen getrapt omdat ik het blijkbaar niet wist.
    Ja, euh, het was mijn eerste bezoek aan de gyn, wat wist ik veel wat ik moest verwachten Ze vond het alleszins minder grappig dan ik en mijn ma
      woensdag 15 november 2006 @ 11:41:26 #50
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_43572449
    !
    Ja, ik zou dat ook niet geweten hebben.
    pi_43572525
    dan moeten ze zoiets wel ff vertellen natuurlijk
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43572923
    Ja ik dacht dat ik voor een gesprek ging
    10 minuten later lag ik met mn benen wijd voor t uitstrijkje..
    En niet eens eerst even vertellen wat ze gaan doen..
    Nee dat doen ze als ze bezig zijn.. O ja nee trouwens we doen nu een uitstrijkje..
    O en nu een inwendige echo.. Ben je trouwens al naar de wc geweest?
    pi_43573706
    Leuk he, die verrassingen als je zo met jouw benen wijd op een heel ongemakkelijke stoel ligt
      woensdag 15 november 2006 @ 14:05:39 #54
    84469 Emmy88
    Fungus Amongus
    pi_43576094
    Hoop voor je dat alles goed is, DE.

Ik had vandaag mn eerste inwendig onderzoek in kader van soa-check, maar dat is niet gelukt. Het speculum kwam geloof ik niet verder dan 3 cm voordat ik verging van de pijn. Toen stopte ze maar. Als ik zo lees dat hier sommigen vergingen van de pijn, heb ik nog geluk gehad dat ze stopte. Probleem is nu wel dat ze nu uitwendig moest kijken wat het was, en ze het dus niet precies vast kon stellen.
    I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
    Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
    pi_43578032
    Bij mij doet t nooit pijn, t voelt hoogstens even vervelend maar zelfs dat hoeft niet.
    pi_43578055
    Wat kan de reden zijn dat TS Emmy e.a. zo'n pijn hebben als er een speculum ingaat?
    pi_43578301
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:28 schreef DarkElf het volgende:
    vind ik idd ook een beter systeem hoor eigenlijk
    belast je het systeem ook niet onnodig mee ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Repeat op 15-11-2006 15:24:41 ]
    pi_43578956
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 15:08 schreef diginoob het volgende:
    Wat kan de reden zijn dat TS Emmy e.a. zo'n pijn hebben als er een speculum ingaat?
    Een soort van verkramping..
    Sommige vrouwen hebben dat ook bij sex..
    Ookal denk je dat je zelf relaxt ben is dat niet zo..
    pi_43579007
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 15:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Inderdaad.. Het is niet voor niets..
    Vroeger was dat hier natuurlijk ook..
    Nu moet de huisarts er uit filteren of het wel nodig is om naar de specialist te gaan..
    En aan de andere kant denk ik dat het ook wel beter is.. Anders hadden we nog langere wachtlijsten..
    pi_43579766
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 15:34 schreef Tally het volgende:

[..]

Een soort van verkramping..
    Sommige vrouwen hebben dat ook bij sex..
    Ookal denk je dat je zelf relaxt ben is dat niet zo..
    Bovendien, als je al bij de dokter komt omdat je klachten heb kan het zomaar zo zijn dat je een ontsteking hebt van bijv. je baarmoedermond of je vaginawand, en dan is het natuurlijk ook geen lol als de arts daar ff met zn wattenstokje en speculum tegenaan gaat zitten duwen .
    pi_43581456
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 15:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

je moet eerst zelf betalen, dan krijg je een briefje van de dokter, dát stuur je op naar je verzekering en dan maar afwachten hoeveel je terugkrijgt en wanneer.

denk dat je echt niet zomaar om het minste of geringste dat doet dan

(maar goed, das een andere discussie )
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43581493
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 17:37 schreef DarkElf het volgende:

[..]

je moet eerst zelf betalen, dan krijg je een briefje van de dokter, dát stuur je op naar je verzekering en dan maar afwachten hoeveel je terugkrijgt en wanneer.

denk dat je echt niet zomaar om het minste of geringste dat doet dan

(maar goed, das een andere discussie )
    het gaat er gewoon om dat iedere idioot dan zelf gaat bedenken waar zn probleem door kan komen en welke specialist hij dan moet bezoeken, als dat uberhaupt al nodig is. De HA is daarvoor om dat te beslissen en door te sturen naar specialist van toepassing...
    pi_43581517
    prima, zoals ik al zei: das een andere discussie.

open er een topic over zou ik zeggen
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43581752
    Ik ben vorige maand 30 geworden en gisteren lag de uitnodiging.Ik zie er echt vreselijk tegen op maar ga toch,vind het wel belangrijk.Hopelijk verloopt het bij mij vlotjes.
    01-08-2008
    pi_43581759
    Ik heb 1x een uitstrijkje gehad, voor een SOA test. Ik had geluk, er werd net iemand opgeleid, dus ze was zeer voorzichtig en legde alles uit enzo Geen centje pijn gehad.
    Ze hadden daar trouwens eendenbekken van plastic, omdat de metalen variant zo koud was zeiden ze

(Edit: ik moet er wel bij zeggen dat ik sowieso al iemand ben die goed tegen dit soort dingen kan, gastroscopieen, anale onderzoeken, ze doen maar en ik overleef het wel)
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_43581833
    komt vast wel goed Pure-Poison, niet iedereen heeft nare ervaringen zoals je leest

Das wel fijn Alcarin, iemand die zo voorzichtig is dat je geen centje pijn hebt!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43584617
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 23:15 schreef Laton het volgende:
    wat een bak ellende blijft ons mannen toch bespaard.
    Bij jullie mannen kunnen ze ook een uitstrijkje afnemen door met een wattenstaafje helemaal in de plasbuis te wroeten.

Ik heb tot nu toe twee keer een uitstrijkje laten afnemen en dat waren ook niet zo fijne ervaringen. Ik kon me niet goed ontspannen waardoor het pijn deed. Dus het zal wat worden als ik volgend jaar een oproep krijg voor de landelijke check.

Hopelijk is alles in orde DE .
    pi_43586814
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 19:17 schreef schatje het volgende:
    Bij jullie mannen kunnen ze ook een uitstrijkje afnemen door met een wattenstaafje helemaal in de plasbuis te wroeten.
    Dat doen ze bij vrouwen ook hoor..
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_43587114
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 20:15 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat doen ze bij vrouwen ook hoor..
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43587164
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 19:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe twee keer een uitstrijkje laten afnemen en dat waren ook niet zo fijne ervaringen. Ik kon me niet goed ontspannen waardoor het pijn deed. Dus het zal wat worden als ik volgend jaar een oproep krijg voor de landelijke check.

Hopelijk is alles in orde DE .
    Ja dan ben je wrs toch weer meer gespannen na twee mindere ervaringen

vervelend he?

Ik hoop het ook trouwens, ik ga er nu maar vanuit dat alles goed is
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 15 november 2006 @ 21:36:59 #71
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_43590366
    heb ook weleens uitstrijkje gehad (2x) nergens geen last van.
      donderdag 16 november 2006 @ 14:30:03 #72
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_43608125
    Bij mij doet het ook geen pijn. De tandarts vind ik vele malen vervelender.
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde als jij
    Die gyneacoloog was toch geen neger he?
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_43608241
    ik heb iig weer geen angst voor de/ last van de tandarts, dat is tenminste iets dan
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43610468
    Oke, tandarts... daar moet ik al zeker 8 maanden naartoe

Maar ik durf niet Echt niet...
    pi_43615425
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 14:30 schreef tonja het volgende:
    Bij mij doet het ook geen pijn. De tandarts vind ik vele malen vervelender.
    [..]

Die gyneacoloog was toch geen neger he?
    Nee niet eens..
    Nu heb ik niet in zijn broek gekeken

En doe mij maar een bezoekje aan de tandarts!!!
    Ik ga liever elke week daar heen dan 2 keer in het jaar naar de gyneacoloog
    pi_43750635
    eerste uitslag was binnen vandaag; die was iig goed. nu alleen nog uitslag van het uitstrijkje volgende week afwachten.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 21 november 2006 @ 16:07:17 #78
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_43751231
    Paar weken geleden weer het 5-jaarlijkse uitstrijkje ivm het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker..
    Ik dacht: als ik er toch charmant bij lig doe dan gelijk ook ff een SOA uitstrijkje.

Was weer geweldig..... NOT. Het uitstrijkje voor het BO is ronduit pijnlijk als ze met zo'n soort borsteltje de binnenkant van je baarmoedermond even schrapen. Een SOA-uitstrijkje is een stuk minder pijnlijk.

SOA uitslag is er binnen een week en dat was een kwestie van de huisarts bellen en horen dat het goed was.

BO uitslag zou de huisarts met een week of 3 over bellen... en idd de huisarts belde...... dat er iets niet goed gegaan was en dat er een nieuw uitstrijkje gemaakt moet worden... ze bellen voor een nieuwe afspraak als ze de nieuwe formulieren van het bevolkingsonderzoek binnen hebben
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_43960035
    de dokter belde net zelf met de uitslag. das nooit zo best.....

de uitslag is pap 3b en ik moet morgen meteen naar de gynaecoloog
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43960067
    dus ik ben helemaal in tranen zoals je zult snappen..... en knijp hem echt
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 28 november 2006 @ 14:04:37 #81
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_43960128
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef DarkElf het volgende:
    de dokter belde net zelf met de uitslag. das nooit zo best.....

de uitslag is pap 3b en ik moet morgen meteen naar de gynaecoloog
    ik heb even gegoogeld..
    quote:
    PAP 3a
    Er worden licht afwijkende cellen gevonden; men spreekt soms ook van lichte of matige dysplasie.
    Het advies is dan herhaling door de huisarts of verder onderzoek door de gynaecoloog. In dat laatste geval blijken bij de helft van de vrouwen de afwijkingen zo gering te zijn dat geen behandeling nodig is. De andere helft krijgt het advies voor een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals.

PAP 3b
    De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een Pap 3a; men spreekt soms ook van ernstige dysplasie.
    Verder onderzoek door de gynaecoloog is nu verstandig. De kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals wordt geadviseerd, is groter dan bij een Pap 3a.
    ik kom hier toevallig langswaaien, maar wil je wel veel sterkte wensen met het onderzoek bij de gynaecoloog morgen!
    pi_43960462
    Jeetje DarkElf, wat een vervelend nieuws. Daar schrik je wel even van zeg .

*knuffel geeft*

En veel sterkte .
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 14:20:25 #83
    13151 crew  Rewimo
    pi_43960633
    DarkElf, sterkte joh, ik ga heel hard duimen dat het meevalt
      dinsdag 28 november 2006 @ 14:28:38 #84
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_43960864
    Heel veel sterkte DarkElf.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_43961186
    Oei dat is rot Erg veel sterkte!!
      dinsdag 28 november 2006 @ 15:07:39 #86
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_43962038
    Shit DE... Ik zou me ook wezenloos schrikken.

Ook een dikke knuffel van mij.
    pi_43962210
    dank jullie wel (fijn even mijn ei kwijt kunnen)

de dokter belde toestraks terug, of ik even langs kom straks zodat we even rustig kunnen praten erover (ikke was helemaal van streek toen hij belde : dus heb de helft gemist) mijn gaat mee want die komt naar huis toe. (die had een hard huilende vrouw aan de lijn dus die sprong maar meteen in de auto)

en morgen moet ik dus in het ziekenhuis zijn. en gaat gelukkig ook mee.

Wel eng, ziekenhuis heeft al twee keer gebeld, dokter al drie keer, en ik moet vanmiddag komen en morgen meteen dus ik vind het wel erg veel haast zeg maar (ja dat is goed natuurlijk maar wel eng)

pffff ik vind het doodeng allemaal.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43964299
    Shit DE Wat een nieuws
    Wel goed dat jouw man direct naar huis kon komen en dat hij morgen meegaat naar het ziekenhuis. Zal toch wel een serieuze steun zijn kan ik me voorstellen.

Dikke
      dinsdag 28 november 2006 @ 16:23:01 #89
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_43964542
    Wat een schrik DE. Maar goed dat er zoveel vaart achter zit. Laten we hopen op een gunstig verloop.

Nog even over mijn laatste bezoek aan de poli tbv. het HPV-vaccinonderzoek:
    alles zag er weer goed uit, kreeg een uitstrijkje plus weer een prik, de laatste. Nu word ik nog 2,5 jaar lang gemonitord (2x per jaar maar). Ik vroeg of ik HPV had (want daar ben ik natuurlijk op getest), maar het is een dubbelblind onderzoek en ze kon me dus niets vertellen. En ik ben ook wat wijzer over het onderzoek; er wordt dus onderzocht of het zinvol is om het vaccin ook aan vrouwen van 26 jaar of ouder toe te dienen. Z zijn immes vrijwel allemaal seksueel actief (geweest) en in 80% van de gevallen besmet met HPV. Onderzoek heeft al wel uitgewezen dat vrouwen waarbij al onrustige cellen zijn geconstateerd (vanaf pap 2 dacht ik) geen baat meer hebben bij het vaccin omdat het virus zich dan al op celniveau bevindt. Nou, ingewikkeld verhaal...
    Maar ik hoop dat door dit vaccin in de toekomst het merendeel van alle baarmoederhalskankers voorkomen wordt!
    pi_43964976
    DE..wat vervelend nieuws...zal voor je duimen dat naar nader onderzoek het allemaal meevalt.

* zend positieve energie DE's kant op *
    pi_43971061
    Hey meis, ik heb je even gemaild

Sterkte morgen.
    #geen
    pi_43971286
    Heel veel sterkte DE!
      dinsdag 28 november 2006 @ 20:23:40 #93
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_43972471
    Heel veel sterkte!
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
    pi_43972695
    thenks allemaal

vanavond nog even met mijn naar de huisarts gegaan en die heeft duidelijk uitgelegd wat de uitslag was en hoe het allemaal in elkaar steekt.

ik werd er iig niet vrolijker van, hij was een stuk serieuzer dan ik hoopte dat hij zou zijn (ja dom misschien )

maar goed, morgen dus naar het ziekenuis, gelukkig met

vanavond even lekker uit eten geweest samen, even zinnen verzetten is wel zo fijn
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43972773
    Sterkte *KNUF*
    pi_43973129
    doen alle meisjes dit? of een paar vrouwen die wat zekerder willen zijn?

het lijkt me wel raar om elke 5 jaar met je benen wijd te liggen voor zon dokter die dr een beetje in gaat zitten wroeten
    pi_43973155
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 20:43 schreef LoggedIn het volgende:

het lijkt me wel raar om elke 5 jaar met je benen wijd te liggen voor zon dokter die dr een beetje in gaat zitten wroeten
    Ik doe het elk jaar...
      dinsdag 28 november 2006 @ 20:46:17 #98
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_43973184
    quote:

Na het 30e jaar wordt iedere vrouw opgeroepen, 1 keer in de 5 jaar. Je hoeft niet, maar het wordt niet voor niets gedaan. Kleine moeite om heel veel erger te voorkomen.
    pi_43973200
    quote:

Voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker worden vrouwen in de leeftijd van 30 tot en met 60 jaar om de vijf jaar uitgenodigd om kosteloos een uitstrijkje te laten maken bij hun huisarts. Vrouwen worden uitgenodigd in het jaar dat ze: 30, 35, 40, 45, 55 en 60 jaar worden.

Maar je kunt natuurlijk te allen tijde om een uitstrijkje verzoeken.
    En waarom is dat raar? Het is niet vreemder dan bijv. in de tandartsstoel liggen.
      dinsdag 28 november 2006 @ 21:42:29 #100
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_43975263
    Sterkte morgen DE.
    pi_43975523
    tvp.
    pi_43986575
    Van alle potentieel vervelende dingen die ik fysiek meegemaakt heb (verstandskiezen trekken, tattoo laten zetten, piercing, vinger gebroken, spiraaltje laten plaatsen, rechtervoet volledig openhalen en wat al niet meer) was het uitstrijkje dat ik gehad heb toch wel het minst boeiende. Ik moest een uitstrijkje laten doen voor ik mijn spiraaltje mocht laten zetten, om te kijken of ik geen rare infecties of soa's had die naar mijn baarmoeder konden verplaatsen bij het zetten van het spiraaltje.

Ik heb nooit zo'n moeite met naakt zijn bij vreemden en ik heb lekker liggen babbelen met de stagair terwijl de verpleegkundige wat wattenstaafjes naar binnen stak. En ze was zo lief om idd de eendebek voor de verwarmen. Ze dacht er zelf al aan, anders had ik erom gevraagd, want een kouwe eendebek lijkt me echt brrrrrr. Het was ook binnen no-time gepiept. Ik moest vooral lachen om de paarse latex handschoenen van de verpleegkundige, ze deden me aan de handschoenen van Willy Wonka denken. .

Kortom, als je je ontspant is er geen drol aan, vond ik. Tips die ik zo kan bedenken: trek een lekker comfortabel tshirt aan zodat je bovenlijf lekker warm is, vraag of ze de eendebek voorverwarmd hebben, en als ze bezig zijn, ga lekker kletsen alsof je bij de kapper bent, dat scheelt ook.

Sterker nog, ik lag laatst in de stoel bij de tandarts om mijn verstandskiezen laten trekken, en ik bedacht me nog: "Lag ik hier maar voor een uitstrijkje, dat was een stuk plezieriger geweest dan het trekken van die kiezen." .
    It's my party and I'll cry if I want to.
    pi_43987848
    brr moet er om twee uur zijn
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 12:37:29 #104
    13151 crew  Rewimo
    pi_43988123
    Sterkte DE
    pi_43988379
    Voor wat meer info :
    quote:
    Onderzoek door de gynaecoloog: kolposcopie
    Als de huisarts u naar de gynaecoloog verwijst in verband met een afwijkende uitslag, onderzoekt de gynaecoloog de baarmoederhals nauwkeurig. Dit onderzoek wordt een kolposcopie genoemd. Meestal wordt er ook weefsel (biopt) van de baarmoederhals weggenomen voor onderzoek. Deze onderzoeken worden hieronder beschreven. Het is afhankelijk van de uitslag van het colposcopisch onderzoek en het weefselonderzoek of behandeling nodig is. De verschillende behandelingen worden verderop beschreven.

Wat is een kolposcopie?
    Een kolposcopie is een onderzoek waarbij de gynaecoloog de baarmoederhals nauwkeurig bekijkt. Net als bij het maken van het uitstrijkje brengt de arts een speculum (eendenbek) in de schede. Voor de ingang van de schede wordt nu een kolposcoop geplaatst. Dit is een instrument dat een beetje lijkt op een verrekijker. De arts kijkt hier doorheen en ziet het weefsel van de baarmoederhals vergroot.
    Soms is de kolposcoop aangesloten op een monitor, een televisiescherm. U kunt dan zelf meekijken. De baarmoederhals wordt natgemaakt met een azijnoplossing of een soort jodium om het weefsel goed te kunnen beoordelen. Het natmaken kan een wat prikkend gevoel geven.
    Als u menstrueert (ongesteld bent) kunt u de afspraak voor de kolposcopie beter uitstellen tot de menstruatie is afgelopen.

Wat wordt er bekeken bij een kolposcopie?
    In paragraaf 9 beschreven wij dat de baarmoederhals bekleed is met twee soorten cellen: plaveiselcellen en endocervicale of cilindercellen. Het overgangsgebied tussen deze twee soorten cellen heet de overgangs- of transformatiezone. Afwijkende cellen in het uitstrijkje zijn bijna altijd afkomstig van dit gebied. Bij kolposcopie wordt dit gebied nauwkeurig bekeken. Als afwijkende plekjes zichtbaar zijn, neemt de arts vaak een stukje weefsel weg voor onderzoek.

Een biopsie (weefselonderzoek): wat merkt u ervan?
    De gynaecoloog vertelt aan u als hij of zij van plan is een weefselstukje (biopt) af te nemen. Met een klein instrument wordt een stukje weefsel weggehapt (biopsie). Vaak gebeurt dit op een paar plaatsen. Soms wordt er ook wat weefsel aan de binnenzijde van de baarmoederhals weggeschraapt. Het afnemen van een stukje weefsel kan kortdurend een pijnlijk gevoel geven, maar niet zo erg dat plaatselijke verdoving nodig is. Soms vraagt de gynaecoloog of u wilt hoesten: u voelt de pijn dan minder.
    Door het nemen van een biopt ontstaat er een wondje van de baarmoederhals, dat kan bloeden. Als er ruim bloedverlies is, stipt de arts het wondje soms aan met een bijtende stof. Dit geeft een wat krampend gevoel in de onderbuik. Soms brengt de gynaecoloog een tampon in de schede om het bloedverlies te stoppen. U kunt deze tampon thuis zelf weer naar buiten trekken. De arts vertelt u, wanneer u dit kunt doen. In andere gevallen is maandverband voldoende. Meestal stopt het bloedverlies binnen een paar dagen. Zolang er bloedverlies is, is het beter om geen gemeenschap te hebben.
    Ik heb dit ook allemaal al een keer gehad en eerlijk gezegd viel het me uiteindelijk wel mee.
    Ik had best wel de zenuwen, maar daar had ik meer last van dan van het hele gebeuren hierboven.

Sterkte DE
    pi_43993615
    Een uitstrijkje vind ik zelf geen probleem (in verhouding tot het plaatsen van een mirena valt het zeker wel mee), maar het hangt er ook wel vanaf wie het doet. Het verschilde erg per huisarts in mijn geval.

De eerste keer bijvoorbeeld werd de eendebek wel lekker opgewarmd en de huisarts gebruikte ook een soort van "glijmiddel" Wel prettig op zich want opwindend is het natuurlijk niet. De tweede keer had ik een vervanger die het anders aanpakte. Een koude eendebek en gewoon wat harder duwen om 'm naar binnen te krijgen Vervolgens flink ruw aan de slag met een wattenstaafje waarna ik nog 2 dagen buikpijn heb gehad.

Maar over het algemeen valt het echt wel mee Het is een wat onaangenaam, zeurderig gevoel en schaamte heb ik eigenlijk geen last van gehad. Ik heb altijd gedacht dat ik hier wel last van zou hebben, maar dat viel 100% mee.
    Just because you can doesn't mean you should
    pi_43993756
    net terug,

er is een biopt genomen en over twee weken krijg ik de uitslag , yeah weer twee weken wachten

daarna wordt er verder besproken wat er gaat gebeuren want hij maakte wel duidelijk dat er een vervolgbehandeling gaat komen nog.

(was trouwens een hele aardige gynaecoloog die me echt op me gemak stelde )
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_43994535
    Twee weken wachten, bah kan dat niet sneller. Nu zit je dus weer twee weken in onzekerheid.

Ik vind het heel vervelend voor je DE, echt heel veel sterkte
    pi_43997020
    2 weken? wat gaan ze allemaal doen dan?
    pi_43997084
    Ik veronderstel dat ze die biopt nu gaan kweken ofzo om te zien wat het resultaat ervan is. Dat duurt altijd wel een tijdje hoor...
    pi_44001152
    Nou, sterkte met het lange wachten, DE.
    pi_44316134
    Het einde van het lange wachten begint in zicht te komen...

man wat duren twee weken tergend lang zeg.... verschrikkelijk

heb het bij tijd en wijlen goed van me af kunnen zetten (sporten maakt je hoofd leeg bijv)... alleen af en toe heb ik ineens zomaar van die enorme nerveuze fladders in mijn lichaam

nou ja, ik ga er toch gewoon vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen (lijkt me de beste houding)

al word ik af en toe wel ff door een flink verdrietig gevoel overvallen hoor, die stoere "oh even een behandelingetje en alles is weer ok " houding kost best wel energie namelijk. verder blijft het gewoon een eng idee natuurlijk.

[ Bericht 32% gewijzigd door DarkElf op 10-12-2006 23:36:07 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      zondag 10 december 2006 @ 23:33:28 #113
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_44316222
    Veel succes ermee .
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_44388129

offtopic: bij ons ook vanmiddag, en niet gistermiddag
    pi_44388224
    pi_44388801
    Wanneer hoor je de uitslag precies ?
    pi_44398664
    nou het is weer geweldig allemaal hoor.

De dokter belde uiteindelijk (veel later dan gepland natuurlijk) en begon eerst een verhaal waarin ik ineens besefte dat hij het over iemand anders had ...

de sukkel.

eniewee, uiteindelijk mijn dossier gevonden en wat blijkt?

het was niet beoordeelbaar en hij wil graag verder kijken om te zien wat er nu aan de hand is.

Dat schiet dus voor geen meter op! Pas 4 januari kan ik terecht bij hem, om door te spreken wat hij gaat doen en om wat papieren te tekenen voor die behandeling en dan wordt ik op een lijst gezet.

dus pas ergens eind jan ofzo wordt die behandeling gedaan!

Ben er dus geen fluit mee opgschoten en moet nog veel langer in spanning zitten.

geweldig zeg.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44398738
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:40 schreef DarkElf het volgende:
    nou het is weer geweldig allemaal hoor.

De dokter belde uiteindelijk (veel later dan gepland natuurlijk) en begon eerst een verhaal waarin ik ineens besefte dat hij het over iemand anders had ...

de sukkel.

eniewee, uiteindelijk mijn dossier gevonden en wat blijkt?

het was niet beoordeelbaar en hij wil graag verder kijken om te zien wat er nu aan de hand is.

Dat schiet dus voor geen meter op! Pas 4 januari kan ik terecht bij hem, om door te spreken wat hij gaat doen en om wat papieren te tekenen voor die behandeling en dan wordt ik op een lijst gezet.

dus pas ergens eind jan ofzo wordt die behandeling gedaan!

Ben er dus geen fluit mee opgschoten en moet nog veel langer in spanning zitten.

geweldig zeg.

Ik zal zeker een klacht indienen. Informatie verstrekken aan de verkeerde patient

En heel vervelend, dat je nu zo lang moet wachten.
    Sterkte meid
      woensdag 13 december 2006 @ 17:44:58 #119
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44398805
    Huh? Wat vaag zeg.
    Ten eerste al vreselijk slordig dat hij de resultaten van een ander gebruikte maar al helemaal irritant dat het nu weer langer gaat duren.
    pi_44399136
    ja en niet even ook maar zeker ruim een maand.

heb besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen of die een eerdere afspraak kan maken of zoiets
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44399884
    Wat een gekloot zeg .

Hopelijk kun je toch nog eerder terecht. Sterkte .
    pi_44400353
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:55 schreef DarkElf het volgende:
    ja en niet even ook maar zeker ruim een maand.

heb besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen of die een eerdere afspraak kan maken of zoiets
    2nd opinion bij een andere arts maybe?
      woensdag 13 december 2006 @ 18:48:13 #123
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44400531
    Groot gelijk DE. Het mag dan een rotperiode zijn met de feestdagen enzo, maar nu zit je de hele tijd in de stress anders...
    pi_44407269
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:41 schreef Roönaän het volgende:

[..]

2nd opinion bij een andere arts maybe?
    tijdtechnisch schiet je daar niets mee op, die wilt dan ook een uitstrijkje doen (wrs weer twee weken wachten tot de uitslag) en die uitslag is heus niet ineens anders dus kom je in hetzelfde traject terecht.

Op zich logisch dat deze arts nu een lisexcisie ofzo wilt doen : dan neem je in een keer veel meer weefsel weg wat onderzocht kan worden dus je hebt veel meer kans dat je ook echt ziet wat er is enzo...

Ik ga alleen morgen eens overleggen met mijn huisarts:

zou ik er voordeel bij hebben als ik naar een andere gyn ga? (of moet je dan idd hetzelfde traject weer doorlopen)
    of kan hij ervoor zorgen dat ik eerder terecht kan?

en anders is het gewoon afwachten. Maar dan heb ik iig iets geprobeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 14-12-2006 00:06:43 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44419690
    zo heb een afspraak staan voor bij de huisarts vanmiddag en heb net zelf het ziekenhuis gebeld.

ik wil gewoon proberen of de afspraak eerder kan zodat ik ook eerder op de wachtlijst kom te staan. (voor de behandeling wordt een OK gereserveerd en moet ik dus eerst operatie papieren tekenen dus ik snap wel dat dat eerst moet maar ik vind eigenlijk dat dat gesprek best wel in dec nog kan )
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44426858
    wat een beetje bellen enzo al niet kan uithalen:

morgen moet ik de papieren komen halen en naar bureau opname gaan en volgende week woensdag wordt ik voor een dagje opgenomen voor die lisexcisie...

"ineens" hadden ze een gaatje
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 december 2006 @ 15:22:09 #127
    13151 crew  Rewimo
    pi_44426955
    Gelukkig maar, scheelt je toch weer een hoop wachten.
    pi_44427824
    ja maandje of anderhalf
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44427866
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef DarkElf het volgende:

morgen moet ik de papieren komen halen en naar bureau opname gaan en volgende week woensdag wordt ik voor een dagje opgenomen voor die lisexcisie...

Goed gedaan zeg.
    Fijn dat het nu ineens wel kan

donderdag 14 december 2006 @ 15:51:54 #130
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_44427908
    Wat naar DE. Zo zie je maar dat als je zelf mondig bent je ineens eerder terecht kan. Sterkte met wachten!
    Ylana
    pi_44428150
    ja als je voor jezelf opkomt kan er ineens een hoop blijkbaar.

thenks voor de support !
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      donderdag 14 december 2006 @ 16:25:44 #132
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44428992
    DE, good for you girl!
    Fijn dat het zo veel eerder kan zeg!
    pi_44432839
    Ik zal aan je denken woensdag.
    pi_44433104
    Das stukken beter .
      vrijdag 15 december 2006 @ 12:52:12 #135
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_44453748
    Blehh wat naar allemaal zeg. Wel fijn dat je nu niet zo lang hoeft te wachten.
    Sterkte DE.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_44459409
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 22:26 schreef cinnamongirl het volgende:
    Ik heb er meerdere gehad, in het kader van SOA-checks.
    De zedenverwildering van de jeugd van tegenwoordig
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:51:45 #137
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_44459598
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De zedenverwildering van de jeugd van tegenwoordig
    Waarom dat nou weer. Als je een spiraaltje wilt laten zetten dan krijg je bv. ook een soacheck.
    Dat is er al één. Verder vind ik mensen die zich zo nu en dan laten checken een stuk betrouwbaarder en netjes dan degene die het nooit doen. Maar da's een andere discussie.
    pi_44459735
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef DarkElf het volgende:

Goed gedaan, gewoon wat lastig zijn, het is jouw schuld niet...
    Wat klotuh is het gegaan allemaal zeg

pi_44459983
    Voor elke behandeling bij de gyn doen ze een soa-check..
    Daarnaast ook voor verschillende behandelingen bij de huisarts!
    pi_44460242
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer. Als je een spiraaltje wilt laten zetten dan krijg je bv. ook een soacheck.
    Je kunt je toch ook gewoon onthouden? Veel beter voor de algemene gezondheid!
    quote:
    Dat is er al één. Verder vind ik mensen die zich zo nu en dan laten checken een stuk betrouwbaarder en netjes dan degene die het nooit doen.
    Degenen die het nooit doen hebben toch niks
    quote:
    Maar da's een andere discussie.
    pi_44463976
    edit, nm
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_44523871
    nou heb vrijdag alles afgehandeld: papieren gehaald, bij opname geweest en naar de afdeling voor een voor gesprekje met een verpleegkundige.

en toen kreeg ik wel de zenuwen hoor: die medicijnlucht, de mensen in hun witte uniformpjes, dat ik een operatiehemd aanmoet, op mijn bed naar de OK moet, na de ingreep moet blijven liggen omdat ze bang zijn voor heftige bloedingen... ze zei erbij dat ik een rustgever mag vragen zodat ik minder gespannen ben als ik naar de OK ga en dat ga ik maar doen denk ik.

Mijn grootste angst is geloof ik de prikken die ik ga krijgen en dat bijvoorbeeld de lokale verdoving niet goed genoeg werkt als ze lekker aan de slag gaan

eniewee, als alles meezit, en dat zal het heb ik besloten mag ik een uurtje of twee/twee en een half na de behandeling weer naar huis om daar lekker rustig aan te doen.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44523935
    Mijn gaat natuurlijk mee en heeft ook donderdag vrij genomen dus ik ga eens lekker me laten vertroeten
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44524091
    je bent waarschijnlijk niet in de juiste mindset om de sexyness van papieren jurkjes in te zien?
    pi_44524109
    quote:
    Op zondag 17 december 2006 23:10 schreef Roönaän het volgende:
    je bent waarschijnlijk niet in de juiste mindset om de sexyness van papieren jurkjes in te zien?
    *mental image krijgt

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44524150
    quote:
    Op zondag 17 december 2006 23:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

*mental image krijgt

*bedtijd*, morgen naar GC voor infodagje.
    pi_44524187
    quote:
    Op zondag 17 december 2006 23:12 schreef Roönaän het volgende:

[..]

*bedtijd*, morgen naar GC voor infodagje.

sleep well en have fun morgen
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44524349
    Fijn DE! heel veel succes!
    pi_44526975
    Oh meis brrr zooooooooo eng allemaal

Ik kan iig goed relativeren als ik morgen bij de tandarts in de stoel lig. Mijn dank is groot

Toi toi
    #geen
    pi_44589037
    zo, fris onder de douche vandaan en ik ben er bijna klaar voor...

Nou ja, brrrrr.. ben blij als ik weer thuis ben
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44589040
    Succes en sterkte!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 20 december 2006 @ 08:43:22 #152
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44589672
    quote:
    Op zondag 17 december 2006 23:10 schreef Roönaän het volgende:
    Tegenvaller, is dus niet van papier

Maar sexy is het zeker

Anyway, ze is als eerste aan de beurt, en rond 08:12 verdween ze in de lift gemarkeerd met O.K.

Wist ik ook wel, dat ze Okay is. De eerste test heeft ze dus doorstaan

Anyway, toch wel spannend
    pi_44589746
    Er wordt geduimd vanuit nederland
    #geen
      woensdag 20 december 2006 @ 08:53:17 #154
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44589770
    *grin* weinig vanuit België denk ik Zit zelf nu ook in Nederland

Wordt ook uit Portugal geduimd geloof ik, dat dan weer wel
    pi_44590114
    DE en Rtificial
      woensdag 20 december 2006 @ 09:20:04 #156
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44590163
    Ze is nu al 72 minuten weg Dacht dat het een ingreep van een half uurtje was
      woensdag 20 december 2006 @ 09:20:37 #157
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44590174
    Ohja, ziekenhuis-espresso sucks en dat voor 2 euro
      woensdag 20 december 2006 @ 09:24:24 #158
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44590232
    Oei, ik mag even gaan kijken, en dan d'r om half 12 ophalen
    pi_44590248
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 09:20 schreef Rtificial het volgende:
    Ze is nu al 72 minuten weg Dacht dat het een ingreep van een half uurtje was
    Je komt niet eruit en dan hup de kamer in...
    Je gaat door naar de verkoeverkamer, toch?
    "Even" rustig wakker worden.

Ah, er is nieuws!
    pi_44590483
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 08:43 schreef Rtificial het volgende:
    Anyway, toch wel spannend
    *knikt*

Als tukkerland een eigen land was, mag deze in het rijtje nl,be, portugal. (ondanks dat ze nu alweer bijna klaar is)

-r-
      woensdag 20 december 2006 @ 09:46:55 #161
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44590663
    Alles gaat goed hoor, ze ligt een broodje brie te knabbelen
      woensdag 20 december 2006 @ 10:01:23 #162
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44591009
    Fijn om te horen!
    Geef 'r maar een dikke ook namens ons!
    pi_44591183
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 09:46 schreef Rtificial het volgende:

#geen
    pi_44591260
    Broodje brie!
    pi_44593051
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 09:46 schreef Rtificial het volgende:
    pi_44593518
    @DE: ik ben er wel een beetje laat mee maar succes meid ! Gaat allemaal goed komen, ik las net dat je dezelfde uitslag had als ik de eerste keer toen ik opgeroepen werd. Ze hebben een stuk uit de baarmoedermond weggehaald (rondje ) en daarmee was voor mij gelukkig de kous af. Weinig last van gehad verder, wel een paar dagen/ kleine week lichte menstruatieachtige bloeding maar dat was het dan ook wel, niet echt pijn ofzo gehad, echt vergelijkbaar met hele lichte ongesteldsheidklachten. Ik duim voor je dat het bij jou hetzelfde gaat. Waarschijnlijk mag je vanaf nu wel elk jaar terugkomen voor een uitstrijkje maar ik moet zeggen dat ik dat nooit als erg ervaar... ontspannen en een voorverwarmde donald duck bek en voila, gepiept voor ik er erg in heb.
    Dikke kus en doe lekker rustig aan de eerste dagen !
    “The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
    Amsterdam ... zo slecht nog niet
    TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
    pi_44595741
    zo daar ben ik weer, nou ja.. eventjes want ik duik zo of mijn bed in of de bank op.

Vanmorgen dus daar aangekomen, was als eerste dus mocht ook als eerste naar de OK.

Leuk jurkje aangekregen en hoppa met bed en al naar beneden.

Daar eerst op recorvery iedereen verzamelen, voor de derde keer vragen of ik wel mevrouw DE was, die dit zou ondergaan en waar ik allergisch voor was.

Er was nog wat gesteggel over een rustgevertje, boven zeiden ze dat ik die beneden zou krijgen, beneden zeiden ze dat ik die boven had moeten krijgen. Uiteindelijk toch een pilletje gekregen maar toen lag ik al op de OK.

Daar waren trouwens erg lieve mensen die me erg op mijn gemak stelden, en dat was ook wel nodig , als het kon was ik de deur uitgerend maar die fuckers binden je benen vast

Om een lang verhaal kort te maken: er zijn 4 stukjes weggehaald, over twee weken krijg ik daar telefonisch de uitslag van en over 4 weken moet ik voor controle (heelt het goed?) naar het ziekenhuis.

Ik voelde me prima toestraks maar na even in de auto, boodschappen doen en met de buurvrouw kletsen voel ik me al een stuk minder mans en heb ik echt wel flinke buikpijn en voel ik me niet al te lekker eigenlijk

dus ik ga nu lekker rustig aan doen, ipv de stoere DE uithangen En het blijft natuurlijk spannend tot ik de uitslag heb maar ik heb er alle vertrouwen in dat , wat er ook zat, het nu weggehaald is

thenks voor jullie steun allemaal
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44595918
      woensdag 20 december 2006 @ 13:12:23 #169
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44596009
    DE, doe idd rustig aan hoor!
    Ook dan vind ik je nog steeds stoer!
      woensdag 20 december 2006 @ 14:30:20 #170
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44598342
    Wat zijn jullie toch allemaal lief voor d'r
    pi_44599099
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 08:53 schreef Rtificial het volgende:
    *grin* weinig vanuit België denk ik Zit zelf nu ook in Nederland

Wordt ook uit Portugal geduimd geloof ik, dat dan weer wel
    Hier toch wel vanuit België hoor
    pi_44599158
    Ik ben blij dat (na het verder lezen ) ik kon lezen dat alles goed verlopen was. Nu gewoon heel veel rusten DE
    pi_44604242
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 december 2006 @ 19:52:59 #174
    13151 crew  Rewimo
    pi_44606980
    Fijn dat het meegevallen is Nu rustig aan en we duimen mee voor een goede uitslag!
    pi_44610117
    thenks allemaal, ik doe zeker rustig aan de komende dagen, heb geen zin in toestanden....

vanmiddag lekker geslapen en voel me redelijk goed wel. met af en toe flinke steken in de buikpartij (vooral bij opstaan, tillen en onverwachte bewegingen) en een algeheel blegh gevoel en zo .. maar ik had veel erger verwacht eigenlijk.

en nu maar afwachten weer idd, zal er nog goed in worden al dat wachten

het voelt iig, nu dat enge weefsel hopelijk allemaal weggesneden is, al als een opluchting.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44610559
    Wat fijn dat je je toch redelijk voelt!
    Wachten is kut... Maar niet anders...
    Of juist wel..

Nah, ben blij voor je dat het over is.
    pi_44610675
    Ik vind je ook stoer
    Vind het echt een heel akelige ingreep brrr.

Doe lekker rustig aan en voorzichtig met tillen enzo.

Laat je lekker verwennen je hebt er een goed excuus voor

#geen
    pi_44610696
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 21:41 schreef Oblivion het volgende:
    Wat fijn dat je je toch redelijk voelt!
    Wachten is kut... Maar niet anders...
    Of juist wel..

Nah, ben blij voor je dat het over is.
    #geen
      maandag 25 december 2006 @ 15:22:59 #179
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_44733260
    Wat deze twee dames boven mij zeggen.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_44745906
    Je kunt vragen of ze de eendenbek voor het inbrengen even onder een warme kraan houden, dat scheelt. Ik heb een vrouwelijke gyneacoloog en zij doet al uit haarzelf
    pi_44745919
    En Dark Elf, hoop dat alles weer goed komt met jou,
    pi_44794672
    /edit: DE is wat hardleers en je moet dus echt rustig aandoen na zoiets..(dus niet stadten, winkelen, je hele huis schoonmaken etc) dus misschien moet ik toch maar verstandiger worden en echt rustiger aan gaan doen

/edit: oh ja iig nog minder dan een week te gaan tot de uitslag

[ Bericht 16% gewijzigd door DarkElf op 28-12-2006 15:31:26 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44795360
    Succes DE, ik duim voor een goede uitslag!
    I had a signature once. It was awful.
      donderdag 28 december 2006 @ 17:30:34 #184
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44798896
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 15:16 schreef DarkElf het volgende:
    /edit: DE is wat hardleers en je moet dus echt rustig aandoen na zoiets..(dus niet stadten, winkelen, je hele huis schoonmaken etc) dus misschien moet ik toch maar verstandiger worden en echt rustiger aan gaan doen

/edit: oh ja iig nog minder dan een week te gaan tot de uitslag
    Goedzo beeb
    pi_44799287
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 17:30 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Goedzo beeb
    keep up the good work as well rt
      donderdag 28 december 2006 @ 17:49:16 #186
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_44799437
    /off-topic:
    ey leef jij ook nog? Hoezie?
    pi_44810119
    zeg *kuch* pm mekaar eens
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44810374
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 22:53 schreef DarkElf het volgende:
    zeg *kuch* pm mekaar eens
    hebbik toch gedaan zeg..

pfff.

8)
    pi_44810501
    ok
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44818929
    pi_44964312
    vandaag de uitslag van de lis (als het goed is en dan nog maar even checken of hij wel het goede dossier voor zich heeft ) , je zou nog goed in wachten worden zo
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44965193
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 06:51 schreef DarkElf het volgende:
    vandaag de uitslag van de lis (als het goed is en dan nog maar even checken of hij wel het goede dossier voor zich heeft ) , je zou nog goed in wachten worden zo
      woensdag 3 januari 2007 @ 09:44:33 #193
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_44965323
    Ik duim met je mee, DE!
      woensdag 3 januari 2007 @ 09:53:07 #194
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44965430
    Ik duim hier ook DE!
    pi_44968654
    Hier wacht ook iemand mee
    *duim*
    #geen
    pi_44977904
    hij belde net:

de uitslag is CIN II : er is duidelijk een afwijking gezien in het weefsel wat weggehaald is is (onregelmatige groei van cellen noemde hij dat) maar omdat er al een lisexcisie gedaan is hoopt hij dat hij daarmee alles weggesneden heeft.

dat weet je alleen niet zeker natuurlijk dus moet ik onder controle blijven. (over een half jaar weer een uitstrijkje en hij benadrukte dat ik bij klachten meteen eerder moet komen)
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44978639
    het is voor het eerst dat ik dit topic lees...

DarkElf
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:44:37 #198
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44978672
    Hmmmm...
    Op zich positief omdat je voorlopig niet nu behandeld moet worden maar echt ok is het natuurlijk niet.

Nou, hopen dus dat je over een half jaar gewoon schoon bent.
    pi_44978816
    Oh, zo zo dus...
    We blijven gewoon duimen!

Wat voor klachten moet je op letten? Als ik vragen mag..
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:55:31 #200
    120048 boekenworm
    Vastgeroest aan letters
    pi_44979008
    Uitstrijkje vind ik meer schaamtelijk dan pijnlijk.
    Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
    pi_44979384
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:49 schreef Oblivion het volgende:

Wat voor klachten moet je op letten? Als ik vragen mag..
    tussentijdse bloedingen, hele heftige menstruaties en bijv contactbloeding (bloeding na de seks)
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44979413
    en ja het is dubbel maar goed, een ding is positief: de meeste mensen krijgen een CIN uitslag na het biopt en dán pas een behandeling.

en omdat mijn biopt niet beoordeelbaar was is er al ingegrepen natuurlijk dus ik loop iig een stapje voor, zo bekijk ik het dan maar

maar goed, het blijft wel wat spannend zo, maar ga er vanuit dat het volgende uitstrijkje gewoon ok is

[ Bericht 23% gewijzigd door DarkElf op 03-01-2007 18:16:09 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44979623
    Als het allemaal erg was dan hadden ze je niet zo maar over een half jaar pas terug laten komen..
    Dus ook het ziekenhuis heeft er vertrouwen in!

pi_44979685
    dat denk ik ook al had ik natuurlijk liever gehoord: ik weet dat alles weg is, in plaats van: ik hoop dat ik alles weg heb gehaald, maar dat kunnen we nu niet onderzoeken.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44979855
    Ga vooral van het positieve uit DE
    pi_44979886
    Doe ik ook!

ik heb in de afgelopen maand ontdekt dat ik best een positief ingesteld mens ben
    voor zoń ouwe mopperaar als ik ben dan
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44980109
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:23 schreef DarkElf het volgende:
    Doe ik ook!

ik heb in de afgelopen maand ontdekt dat ik best een positief ingesteld mens ben
    voor zoń ouwe mopperaar als ik ben dan
    Hehe
    Maar het gaat zo vaak ook goed, weet je, hoeveel ellendige verhalen je ook hoort
    pi_44983742
    even tussen de activiteiten door:

volgens mij is het ontvangen als goed nieuws toch?
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:26:03 #209
    80319 seilram
    Mijn Sickje!
    pi_44984214
    Ppff wat een verhalen hier. Gelukkig dat het met DE nu wat beter gaat.
    Niet mieten! Door gieten!
    pi_44987239
    (trouwens gisteren voor het eerst geprobeerd te sporten (rustig aan gedaan jaja ) en het ging prima, tot 's avonds, echt zeer flinke buikpijn..... dus ik wacht er nog maar even mee en probeer het volgende week weer)

en verder? heb er nog eens over nagedacht en ja ik ga van het positieve uit maar eigenlijk zegt deze uitslag gewoon vrij weinig... het kan weg zijn, het kan ook niet helemaal weg zijn, hij hoopt het maar weet het niet zeker.

kortom: een grey area dus en daar hou ik niet van . geef me zwart of wit, daar kan ik wat mee, dit is erg nietserig eigenlijk...
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44987946
    Meligheid komt met de (bed)tijd

woensdag 3 januari 2007 @ 22:04:16 #212
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_44988234
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 21:40 schreef DarkElf het volgende:
    (trouwens gisteren voor het eerst geprobeerd te sporten (rustig aan gedaan jaja ) en het ging prima, tot 's avonds, echt zeer flinke buikpijn..... dus ik wacht er nog maar even mee en probeer het volgende week weer)

en verder? heb er nog eens over nagedacht en ja ik ga van het positieve uit maar eigenlijk zegt deze uitslag gewoon vrij weinig... het kan weg zijn, het kan ook niet helemaal weg zijn, hij hoopt het maar weet het niet zeker.

kortom: een grey area dus en daar hou ik niet van . geef me zwart of wit, daar kan ik wat mee, dit is erg nietserig eigenlijk...
    Ik ga helemaal mee in dat positieve, maar dat sporten doe je maar lekker alleen!

Het is inderdaad een grey area nu en dat lijkt mij ook verdomd lastig. Maar dat grijze is altijd weer beter dan zwart , denk ik dan maar positief.
    pi_44989354
    is ook zo maar het leven is zoveel fijner als iets duidelijk is....

ik kan niet zoveel met grijs, ja wachten blijkbaar weer...

ook al zo'n geweldige skill van mezelf
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_44989732
    oh en begrijp me niet verkeerd hoor mensen, ik besef me terdege er veul en veul ergere dingen in de wereld zijn
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_45446075
    Vandaag naar controle geweest en de wond heelt goed dus yeah ik mag weer van alles

Over een half jaar terug komen voor een nieuw uitstrijkje, (of eerder bij klachten natuurlijk )

Hij vertelde alleen dat 1 snijrand niet schoon is (dat vond ik niet echt fijn nieuws zeg maar) maar hij hoopt dat mijn lichaam dat na die lisexcisie zelf gaat opruimen in de komende maanden (ja dat hoop ik dus ook. )

Maar goed, ik heb besloten dat als ik vind dat mijn lichaam dat gaat doen, dat dat heus wel zo zal zijn... (ofzo )

En dus zien we over een half jaar weer verder (al zal dat dus wel ff spannend weer zijn. Maar goed, wie dan leeft, die dan zorgt)

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 17-01-2007 20:16:58 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      vrijdag 19 januari 2007 @ 20:25:39 #216
    80319 seilram
    Mijn Sickje!
    pi_45516040
    Goed nieuws dus voorlopig! Mooi

Ik heb vorige week donderdag mijn spiraal laten vervangen (sodeju... wat een pijn en beroerd daarna). Toen hebben ze ook gelijk een uitstijkje gemaakt. Dat was een eitje vergeleken bij het plaatsen van de spiraal. Over 2 weken de uitslag.
    pi_45529074
    brr spiraaltje, slechte ervaringen mee

Wel goed dat ze meteen een uitstrijkje maken nu nog even afwachten dus...
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:30:36 #218
    80319 seilram
    Mijn Sickje!
    pi_45838271
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 11:51 schreef DarkElf het volgende:
    brr spiraaltje, slechte ervaringen mee

Wel goed dat ze meteen een uitstrijkje maken nu nog even afwachten dus...
    Ow nare ervaring? Ik vind het ideaal, zou niet anders willen!! Alleen dat plaatsen!!

Donderdag krijg ik de uitslag, ik ben benieuwd, verwacht zelf dat er niets aan de hand maar dat weet je natuurlijk nooit...
    pi_45838589
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

tussentijdse bloedingen, hele heftige menstruaties en bijv contactbloeding (bloeding na de seks)
    erg veel afscheiding is ook iets waar je op moet letten.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_45849998
    Ik heb vorige week weer een uitstrijkje gehad
    Ik ging kapot van de pijn.. De gyn schrok er van toen hij zag dat ik lag te huilen
    pi_45850020
    oh jeetje meis das wel heel erg... maar waarom heb je er weer een gehad?
    (heb ik iets over het hoofd gelezen?)
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_45856289
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 10:53 schreef DarkElf het volgende:
    oh jeetje meis das wel heel erg... maar waarom heb je er weer een gehad?
    (heb ik iets over het hoofd gelezen?)
    Ik ga ze vaker krijgen
    En heb nog steeds last van de laatste..

Ik mail je het verhaal wel een keer
    pi_45856304
    ok, nou sterkte...
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      donderdag 1 februari 2007 @ 19:23:26 #224
    80319 seilram
    Mijn Sickje!
    pi_45892632
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:39 schreef MUUS het volgende:

[..]

erg veel afscheiding is ook iets waar je op moet letten.
    Ja dat is bij mij heel vreemd. Ik kan de ene week veel meer afscheiding hebben dan de andere.

Vandaag uitslag van het uitstrijkje gehad, alles prima.
    pi_45892709
    mooi zo
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_46799618
    Momenteel zit ik te wachten op een telefoontje van de HA.
    Ik moest nog bellen voor de uitslag van mijn uitstrijkje.
    Momenteel konden ze alleen lezen in de computer dat ik door moet naar de Gyn.
    Alleen konden ze op dat moment niet de papieren vinden met de reden waarom.

Onbewust maak ik me druk lees alles door enz.

Dus ik moet vandaag nog horen....waarom
      donderdag 1 maart 2007 @ 11:01:12 #227
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_46800208
    He jakkes Jolene, kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit. Hadden ze beter even niets kunnen zeggen tot ze je het hele verhaal konden vertellen. Nu ga je je mss van alles in je hoofd halen terwijl dat mss niet nodig is.

Sterkte met wachten.
    pi_46803789
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
    He jakkes Jolene, kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit. Hadden ze beter even niets kunnen zeggen tot ze je het hele verhaal konden vertellen. Nu ga je je mss van alles in je hoofd halen terwijl dat mss niet nodig is.

Sterkte met wachten.
    Ze hebben net gebeld.
    getest op 3a, door verwijzijng naar de Gyn ligt vanmiddag klaar.
    Dus morgen een afspraak maken.
      donderdag 1 maart 2007 @ 13:03:46 #229
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_46803941

Ik heb even snel gegoogled en kwam dit tegen:
    Pap 3a
    Lichtafwijkende cellen (Helft van de vrouwen heeft geen behandeling nodig en meeste andere een lichte)

Maar ja, leuk is anders.
    Hopelijk kan je snel terecht.
    pi_46804105
    Als het niet binnen de drie weken lukte dan HA bellen gaat zij een afspraak maken.
    Mmmm, fijn is anders.
    Heb het ook gelezen, weet je wat ik vind met die informatie kun je gewoon geen ene ruk.

Maar ja, volgens de HA zal het vast wel een virus zijn...
      donderdag 1 maart 2007 @ 19:30:18 #231
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_46817684
    Hoeft niet hoor . Bij een groot deel van de vrouwen met 3a zie je dat het daarop volgende uitstrijkje weer normaal is. Bij een aantal infecties zie je ook dat er dan vaak 3a uitkomt.

Nog niet meteen zorgen maken hoor, al is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
    pi_46826605
    Ik moet morgen voor de 1e x omdat ik 30 ben geworden
    01-08-2008
    pi_46838171
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 22:54 schreef Pure-Poison het volgende:
    Ik moet morgen voor de 1e x omdat ik 30 ben geworden
    Ik hoop dat het is meegevallen.

Ik heb voor 15 maart nu een afspraak staan bij de Gyn.

Dank je Leah, onbewust maakte ik me gisteren echt heel druk.
    Maar gisteren bij het ophalen van de verwijsbrief kwam de HA nog op me afgelopen en zei maak je niet druk hoor is vast alleen maar een virus.

We wachten af
      zaterdag 3 maart 2007 @ 14:20:08 #234
    81260 La_Guiri
    Qué quieres???
    pi_46876430
    Succes en sterkte DE en Jolene.

Ik weet niet of mijn verhaaltje hierbij kan, maar ik ben 9 februari bij de huisarts geweest vanwege vocht vasthouden in de benen, om een lang verhaal kort te maken, hij voelde ook aan mijn buik en stuurde me meteen door na het ziekenhuis. Daar na een echo werd ik van een uroloog naar een gynaecoloog gestuurd en ineens van bij de huisarts zitten voor mijn benen zat ik een paar uur later bij de gyn voor een uitstrijkje wat ik dus nog nooit gehad had.

Ik vond het heel eng, maar uiteindelijk viel het me mee, ze stelde me erg op mijn gemak en nam de tijd, ook nog een inwendige echo gehad. Er blijkt een gezwel van 20 tot 25 centimeter in mijn baarmoeder te zitten en de dinsdag erop moest ik weer terugkomen. Nou die dinsdag wilde de gyneacoloog ook weer een inwendige echo doen, die van daarvoor was een co-assistent, en ik moest een afspraak maken voor een CT-scan. Ze gaf me eigenlijk 3 opties, in het gunstigste geval is het een vleesboom waarbij alleen een stukje van de baarmoeder weggehaald zou kunnen worden en ik in de toekomst eventueel nog kinderen zou kunnen krijgen, in een ander geval was het de eierstok die er dan uit zou moeten en in het derde geval zou het iets bijzonders kunnen zijn wat kwaadaardig was.

Nou ik was doodsbang eigenlijk en heb vorige week een CT-scan gehad en alles maar nu blijkt dat die gynaecoloog op vakantie is en pas 7 maart weer terugkomt. En niemand die er verder naar wilde kijken, ik zit nu dus 7 maart al bijna een maand in onzekerheid en weet dus nog steeds niks, behalve dat ik deze maand geopereerd wordt.

OT: Uitstrijkje en inwendige echo's voelden niet altijd prettig, maar het viel me al met al erg mee.
    De Madrid al cielo
    'La luna, la culpable, la viajera,
    la luna de una muerta primavera'.
      zaterdag 3 maart 2007 @ 14:32:10 #235
    131066 scrub_nurse
    pi_46876820
    pff wat een verhaal..waarom moeten die uitslagen altijd zolang op zich laten wachten he..ik werk in t ziekenhuis en kan zoiets gelukkig altijd intern regelen maar als gewoon patient zijnde ben je toch altijd de pineut he..
    ik hoop dat je n goede uitslag krijgt! hoe oud ben je als ik vragen mag? ik begrijp dat je nog geen kinderen hebt?
      zaterdag 3 maart 2007 @ 16:12:08 #236
    81260 La_Guiri
    Qué quieres???
    pi_46879767
    Nee, ik ben 26. En ik ben eigenlijk niet nog met het krijgen van kinderen bezig, maar wil liever ook niet dat die keuze voor me gemaakt wordt. Ik zou toch graag ooit kinderen willen.

Moet trouwens ook nog de uitslag van het uitstrijkje hebben.
    De Madrid al cielo
    pi_46898305
    La_Guiri,

Wat een verhaal. Ik wens jou ook veel sterkte.
    Maar een maand wachten pfff.
    7 maart is woensdag heel veel succes laat je weten hoe het afloopt.
    pi_46898396
    het is idd ontzettend vervelend dat die uitslagen zolang op zich laten wachten, al snap ik het wel.

maar goed dat maakt het niet minder vervelend en veel te spannend soms...

sterkte voor iedereen trouwens, heb net even alles bijgelezen..
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      Vis een optie? zondag 4 maart 2007 @ 10:51:11 #239
    70532 loveli
    N
    pi_46899316
    Ik gok erop dat beide topics bij TS bekend zijn, maar voor andere geinteresseerden zet ik ze er toch nog even op. Wat een van de opbeurendste dingen is die ik daar las: het overgrote deel van de vrouwen met CIN III zou ook zonder behandeling nooit kanker krijgen.

[INFO] Baarmoederhalskanker
    Uitstrijkje al 3 jaar niet goed...
    crap in = crap out
    pi_47311750
    Ik ben vandaag geweest.
    Ik dacht nogmaals een uitstrijkje te krijgen...immers ik heb pap3a.
    Maar ik kreeg meteen een colposcopie.

woensdag belt ze me hier over.

Verder gaan ze nog testen op HPV-virus.
    Deze uitslag laat wat langer op ze wachten..
    pi_47539946
    Uitslag HPV virus en onrustig cellen.
    we hebben besloten om meteen een Lisexcisie( Met behulp van een gloeiende lis wordt het afwijkende weefsel weggeschraapt. Meestal gebeurt dit onder plaatselijke verdoving.)te doen en niet eerst drie maanden te wachten.

4 april eerst een gesprek en dan hoor ik waneer ik geholpen wordt.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 14:22:37 #242
    81260 La_Guiri
    Qué quieres???
    pi_47830099
    Jeetje, wat spannend allemaal Jolene. Ik vind die spanningen toch wel zo vreselijk. Ik wens je veel sterkte.

Ik ben inmiddels geopereerd op 21 maart en ben net 2 dagen thuis, toen ik wakker werd van de 3 uur durende operatie bleek dat ze de tumor goed konden verwijderen zonder mijn baarmoeder en eierstokken mee te nemen, dus dat was al een opluchting. Het ding had trouwens het formaat van een voetbal .

Ik had veel bloed verloren en heb 4 dagen morfine toegediend gekregen via epiduraal, daarna toen dat eruit ging viel alles even tegen. Heb een enorm litteken en voordat ik woensdag naar huis mocht kwam de gynaecologe nog bij me, want ze had de uitslag en het is goedaardig!! Toen kwamen de tranen na al die weken in spanning te hebben gezeten, nu is het een kwestie van herstellen. BEn toch heel blij dat het allemaal zo gelopen is, het had namelijk zo makkelijk anders kunnen uitpakken.
    De Madrid al cielo
      vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:51 #243
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_47832364
    Jeejte Jolene, ik lees het nu pas. Wat een rotuitslag.

En La_Guiri! Jeetje joh, wat was dat ding groot!
    pi_47834746
    sterkte jolene met de lis die eraan zit te komen. t zijn spannende tijden nietwaar op die manier...

en La_guiri, ik lees het ook pas nu maar wat een verhaal zeg. en gelukkig dat het goedaardig was wat ze verwijderd hebben (en zo groot idd ) sterkte met je herstel.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_47853841
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 14:22 schreef La_Guiri het volgende:
    Jeetje, wat spannend allemaal Jolene. Ik vind die spanningen toch wel zo vreselijk. Ik wens je veel sterkte.

Ik ben inmiddels geopereerd op 21 maart en ben net 2 dagen thuis, toen ik wakker werd van de 3 uur durende operatie bleek dat ze de tumor goed konden verwijderen zonder mijn baarmoeder en eierstokken mee te nemen, dus dat was al een opluchting. Het ding had trouwens het formaat van een voetbal .

Ik had veel bloed verloren en heb 4 dagen morfine toegediend gekregen via epiduraal, daarna toen dat eruit ging viel alles even tegen. Heb een enorm litteken en voordat ik woensdag naar huis mocht kwam de gynaecologe nog bij me, want ze had de uitslag en het is goedaardig!! Toen kwamen de tranen na al die weken in spanning te hebben gezeten, nu is het een kwestie van herstellen. BEn toch heel blij dat het allemaal zo gelopen is, het had namelijk zo makkelijk anders kunnen uitpakken.
    Meid, wat fijn dat het goedaardig was.
    En dat de keuze niet voor je is gemaakt of wel of geen kinderen.
    Moet je nog op controle.
    pi_47853848
    BE, das de reden dat ik even uit het tweede streepje ben.
    Een zwangerschap was nu even iets wat uitgesteld moest worden.
    na de lis geeft ze als alles goed is vanzelf wel weer groen licht.
      zaterdag 31 maart 2007 @ 11:38:26 #247
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_47856117
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 14:22 schreef La_Guiri het volgende:
    Het ding had trouwens het formaat van een voetbal .
    Mijn hemel.... dat dat kán...
    En wat idioot dat dat pas aan het licht kwam toen je dikke benen had...
    Heftig hoor. Sterkte met je herstel, het klinkt als een forse operatie.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_47859782
    Doet me denken aan dit verhaal:
    Cyste weggehaald: 9 liter!!!
    pi_48008534
    niks poliklinisch, gewoon dagopname.
    15 mei naar narcotiseur, hierna een oproep dus het duurt nog even en daarna nog 4 maanden wachten voor een controle...
    pi_48009413
    na 4 maanden voor controle? is dat een controle uitstrijkje? of controle na de ingreep?

spannend allemaal jolene.. wel lang wachten nog of niet?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_48009934
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 16:44 schreef DarkElf het volgende:
    na 4 maanden voor controle? is dat een controle uitstrijkje? of controle na de ingreep?

spannend allemaal jolene.. wel lang wachten nog of niet?
    Een controle uitstrijkje, ik vind het zeker lang wachten.
    Over 6 weken is er pas plek bij de narcotiseur.
    Maar daarna weten we wat meer.
    pi_48010829
    Oh na 4 maanden al? Das snel: mijn gyn legde me uit, ivm littekenweefsel en mogelijke teruggroei van onrustig weefsel, dat er toch wel 6 mnd tussen moet zitten... (mits er geen erge klachten zijn tussentijds)

maar goed misschien dat dat weer anders was ofzo hoor
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_48015834
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 17:19 schreef DarkElf het volgende:
    Oh na 4 maanden al? Das snel: mijn gyn legde me uit, ivm littekenweefsel en mogelijke teruggroei van onrustig weefsel, dat er toch wel 6 mnd tussen moet zitten... (mits er geen erge klachten zijn tussentijds)

maar goed misschien dat dat weer anders was ofzo hoor
    Maar ik krijg een liscesie en niet een consinatie misschien dat dat het verschil uitmaakt.
    pi_48016029
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:30 schreef jolene het volgende:

[..]

Maar ik krijg een liscesie en niet een consinatie misschien dat dat het verschil uitmaakt.
    neen het zelfde als jou.
    wat raar he, dat elke gyn. zo verschillend was.
    Ik kreeg ook netjes een boekje mee dat je vier weken geen gemeenschap mog ivm infectiegevaar.
      donderdag 5 april 2007 @ 18:18:41 #255
    131066 scrub_nurse
    pi_48050984
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef jolene het volgende:

[..]

neen het zelfde als jou.
    wat raar he, dat elke gyn. zo verschillend was.
    Ik kreeg ook netjes een boekje mee dat je vier weken geen gemeenschap mog ivm infectiegevaar.

je quote jezelf?
    pi_48408319
    Sorry als ik hier verkeerd zit, maar ik wil graag een soa-test laten doen nadat ik er achter ben gekomen dat m'n ex me 3/4 jaar met een ander heeft bedrogen, en met haar onveilige seks heeft gehad. Ik voel me vreselijk vies en wil zo snel mogelijk een test. ik ben alleen net ongesteld. Moet ik wachten tot dat over is, of maakt dat niet uit? En kan ik gewoon een soa-kliniek bellen voor een afspraak?

Ik hoop dat het in dit topic past...
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_48408426
    Wat klote voor je....kijk even hier voor een lijst met adressen. En check dit ook even! Sterkte...
    pi_48408784
    Dank je wel! Er blijkt een kliniek op 5 minuten lopen te zitten. Kan ik het meteen doen, of moet ik wachten tot mn menstruatie voorbij is? Het lijkt me zo vies voor de soameneer of -mevrouw dan.
    pi_48408997
    Ik zou gewoon gaan, hoor. Het bloed gutst er sowieso nooit uit, toch? Ik denk dat de arts er weinig hinder van ondervindt.
    pi_48409055
    Ok, dan ga ik zo meteen langs om een afspraak te maken. Heb al gebeld, maar dan moet ik tegen een stom bandje gaan praten, en daar heb ik een hekel aan.

Dank je wel voor je antwoorden cinnamongirl!
    pi_48409056
    Spam verwijderd.
    pi_48409305
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Sorry als ik hier verkeerd zit, maar ik wil graag een soa-test laten doen nadat ik er achter ben gekomen dat m'n ex me 3/4 jaar met een ander heeft bedrogen, en met haar onveilige seks heeft gehad. Ik voel me vreselijk vies en wil zo snel mogelijk een test. ik ben alleen net ongesteld. Moet ik wachten tot dat over is, of maakt dat niet uit? En kan ik gewoon een soa-kliniek bellen voor een afspraak?

Ik hoop dat het in dit topic past...
    Een vriendin van mij ging ook toen ze ongesteld was, en werd onverrichter zake weer weggestuurd. Het onderzoek kan dus niet als je ongesteld bent. Maar waarschijnlijk heb je ook niet meteen vandaag een afspraak, dus ik zou gewoon vandaag bellenlangsgaan voor een afspraak.
    En sterkte, wat een klotestreek zeg
    pi_48409793
    O, dat had ik niet gedacht!
    Het hangt er trouwens ook vanaf hoe het onderzoek gaat: wordt er een uitstrijkje gedaan of is er een bloed-, urinetest? In dat laatste geval maakt het natuurlijk niet uit of je ongesteld bent.
    pi_48410013
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 10:38 schreef cinnamongirl het volgende:
    O, dat had ik niet gedacht!
    Het hangt er trouwens ook vanaf hoe het onderzoek gaat: wordt er een uitstrijkje gedaan of is er een bloed-, urinetest? In dat laatste geval maakt het natuurlijk niet uit of je ongesteld bent.
    Dat kan kloppen, daar (Erasmus MC) doen ze het met een uitstrijkje en nog wat gefrummel met wattenstaafjes in je plasbuis. En bloedonderzoek.
    pi_48419341
    Ik ben langs de GGD gegaan, maar een afspraak maken moet toch ''echt via dat enge telefoonding. Naja, dan moet ik dat er maar voor over hebben. M''n menstruatie zal dan wel al weer over zijn tegen de tijd dat ik er terecht kan.

Jij ook bedankt Alcarin
    pi_48453769
    Kleine update: GGD gebeld, daar kon ik pas 8 mei terecht. Zolang wilde ik echt niet wachten, dus heeft ze me het nummer van het voormalige Rutgershuis gegeven, en nu heb ik voor komende dinsdag een afspraak dag na zijn verjaardag . Best spannend allemaal.
      woensdag 18 april 2007 @ 12:17:43 #267
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_48455726
    Een soa-test kan ook via je huisarts. Hij of zij kan je evt. doorsturen naar de afdeling Dermatologie van het palatselijke ziekenhuis. Daar kan je vaak dezelfde dag nog terecht.
    pi_48456113
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 12:17 schreef Aventura het volgende:
    Een soa-test kan ook via je huisarts. Hij of zij kan je evt. doorsturen naar de afdeling Dermatologie van het palatselijke ziekenhuis. Daar kan je vaak dezelfde dag nog terecht.
    Dat gaat wel van je no-claim af, kan tot wel 200 euro kosten!!!

Waarom ga je niet naar een inloopspreekuur. Sommige SOA-klinieken hebben dat, meestal 's ochtends een paar uurtjes.

Edit: oeps ik lees nu pas dat je een afspraak hebt!
    pi_48456264
    he zie ineens dit topic omhoog (lekker opmerkzaam )

sterkte dinsdag DevilsAndDust. Je mag best een eigen topic openen hoor als je dat wilt?
    Hoeft natuurlijk niet maar misschien is het nog wel informatief voor anderen, hoe alles in zijn werk gaat.

Nou ja kijk maar Dit is ook prima.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_48458148
    Een eigen topic vind ik een beetje eng, want dan is het meteen zo... naja, hier kan ik gewoon informatie vragen en daar ging het me om, hier zitten een soort van lotgenoten. Ik wil het graag snel achter de rug hebben, hopen dat het goed is en dan er niet meer aan denken.

Iig, iedereen bedankt voor de steun, en het meedenken!
    pi_48462480
    Ik had laatst een controle-onderzoekje vanwege mijn Mirenaspiraaltje, en toen heeft de verpleegkundige dus echt lopen beunhazen. Onverwarmde eendebek, en die dan zo * opeens * ruw opendraaien. Bah. . Vaginawand de rest van de dag geirriteerd. Stom wijf.
    pi_48475826
    ik vind het nooit prettig, maar mijn huisarts is heel voorzichtig.... lekkere verwarmde eendebek....
    soms bloed ik een beetje na en heb een beetje kramp, maar nooit ernstig...
    Het voelt alleen niet prettig, zo je benen open voor een "vreemde man"

@devilsAndDust (prachtig album bijdeweg) heel veel sterkte
    uit een aspergernest
    pi_48488010
    Dat hele vreemde man (m/v) ding boeit me niks. Zolang ze maar een beetje aardig voor mijn tere weefsel zijn. .
    pi_51316684
    2 weken geleden ben ik voor mijn eerste halfjaarlijkse keuring geweest

en mag morgen bellen voor de uitslag, alleen besloot ik vandaag al te bellen:

Pap 1! Ben helemaal blij.

Over drie maanden moet ik wel al terugkomen, ipv de standaard zes, omdat het wel nog rommelt zeg maar (heb nog steeds klachten)... Maar goed, dat zie ik over drie maanden wel weer.

Voor nu ben ik opgelucht.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51317368
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:08 schreef DarkElf het volgende:

Over drie maanden moet ik wel al terugkomen, ipv de standaard zes, omdat het wel nog rommelt zeg maar (heb nog steeds klachten)... Maar goed, dat zie ik over drie maanden wel weer.

misschien heb ik het gemist, maar waarom heb je een halfjaarlijkse keuring?
    uit een aspergernest
    pi_51317388
    quote:

. . .

Ik moet volgende maand weer. Joy.
    Oi!
      dinsdag 10 juli 2007 @ 10:37:47 #277
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_51317450
    quote:

pi_51317529
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:35 schreef MUUS het volgende:

[..]

. . .

Ik moet volgende maand weer. Joy.
    mmm leuk is anders idd. Maar goed, beter wel controle dan niet toch?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51317535
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:37 schreef schatje het volgende:

[..]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 10 juli 2007 @ 10:41:12 #280
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_51317562
    Fijn om te lezen, DE!!!

Ik dans even mee!
    pi_51317648
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

mmm leuk is anders idd. Maar goed, beter wel controle dan niet toch?

Ja, hmpf, ja, hmpf, hmpf, isookwelzo, hmpf. MAAR TOCH IS HET STOM!
    Het uitstrijkje is stom en het wachten op de uitslag is ook heul stom. .

Nog een dansje dan. . .
    Oi!
    pi_51317661
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef wendytje het volgende:

[..]

misschien heb ik het gemist, maar waarom heb je een halfjaarlijkse keuring?
    een half jaar geleden ben ik met klachten naar de huisarts gegaan, er is een uitstrijkje gemaakt en daar kwam Pap 3b uit das dus niet ok.Ben naar de gynaecoloog gegaan en na wat onderzoekjes is besloten tot een ingreep, een lisexcisie, om het gebiedje met onrustige cellen van mijn baarmoedermond af te snijden. Dat is allemaal achter de rug dus en nu moet ik af en toe op controle terug komen en twee weken geleden dus voor de eerste keer.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51317681
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:44 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja, hmpf, ja, hmpf, hmpf, isookwelzo, hmpf. MAAR TOCH IS HET STOM!
    Het uitstrijkje is stom en het wachten op de uitslag is ook heul stom. .

Nog een dansje dan. . .
    het is ook stom, en geeft hartstikke veel spanning in die verrotte twee weken wachten

twee weken, wie verzint dat nu?

Maar goed, better safe than sorry

maar idd: vandaag iig een
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51317700
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:41 schreef Copycat het volgende:
    Fijn om te lezen, DE!!!

Ik dans even mee!
    Ja he? ben helemaal blij

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51317835
    Belangrijke regels!!!!

• Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom.
  • Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom.
  • Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.

Kan dit in de OP? .
  • Oi!
    pi_51317898
    Ja hoor, even knutselen
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_51318015
    .

Zou ik veel boze berichten van mannen krijgen in mijn PM box?

Ach, who cares. . . .
    Oi!
    pi_51318054
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:58 schreef MUUS het volgende:
    .

Zou ik veel boze berichten van mannen krijgen in mijn PM box?

Ach, who cares. . . .
    tuurlijk niet. al die vrouwelijke kuttests, daar mag een hoop verwennerij tegenoverstaan.
    underground forever baby
    pi_51320200
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef Laton het volgende:

[..]

kuttests
    You gotta learn to live
    and live and learn
      dinsdag 10 juli 2007 @ 12:12:55 #290
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_51320256
    Fijn DE!

En zo te lezen heb ik nog heeeel veel cadeaujes tegoed...
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_51321707
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
    Belangrijke regels!!!!

Kan dit in de OP? .
  • Dat is een goed idee!

Ik moet binnenkort voor het eerst (ben nog geen 30) ivm het zetten van een Mirena, en ik zie er behoorlijk tegenop.
    Vanavond eens even dit topic doorspitten!
    pi_51324120
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:44 schreef DarkElf het volgende:

[..]

een half jaar geleden ben ik met klachten naar de huisarts gegaan, er is een uitstrijkje gemaakt en daar kwam Pap 3b uit das dus niet ok.Ben naar de gynaecoloog gegaan en na wat onderzoekjes is besloten tot een ingreep, een lisexcisie, om het gebiedje met onrustige cellen van mijn baarmoedermond af te snijden. Dat is allemaal achter de rug dus en nu moet ik af en toe op controle terug komen en twee weken geleden dus voor de eerste keer.
    oei.... fijn dat het nu zo'n goed nieuws is dus!
    uit een aspergernest
    pi_51324235
    DE, wat fijn pap 1 best goed natuurlijk.
    Over drie maanden weer.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juli 2007 @ 18:32:44 #294
    13151 crew  Rewimo
    pi_51332871
    Goed nieuws, even meejompelen
    pi_51355278
    Tof, DE.
      woensdag 11 juli 2007 @ 12:24:34 #296
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51356479
    quote:

Goed nieuws zeg!
    pi_51360883
    DE wat een last valt er van je af
    pi_53539329
    Ik ben geweest vier maanden na de behandeling over drie weken krijg ik de uitslag.
    Dan krijg ik ook pas te horen wanneer ik dan weer moet. Ligt allemaal aan de uitslag.
    pi_53539506
    Ik word in februari 30, maar ik heb nog geen oproep gehad. Of krijg je die in het jaar dat je 30 wordt?
    pi_53539621
    Volgens mij in het jaar dat je dertig wordt.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      vrijdag 28 september 2007 @ 18:15:17 #301
    131066 scrub_nurse
    pi_53549877
    die krijg je ongeveer 3 maanden voor je verjaardag
      vrijdag 28 september 2007 @ 18:16:46 #302
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53549907
    Ik kreeg hem echt in de eerste weken van dat jaar, een half jaar voor ik feitelijk 30 werd, maar de mededeling was 'u wordt dit jaar 30'.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')