quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
Belangrijke regels!!!!Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom. Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom. Bij een goede uitslag moet je een kadootje, want dat moet gevierd worden. Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.
Kadootjes kunnen ook troostvoer zijn, maar kadootjes én troostvoer mag ook.
Daarom was ik er vrijdag.. Die heb ik nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:41 schreef Bluezz het volgende:
Het speculum verhaal is een kwestie van juist inbrengen.
De ene gyn of huisarts of de andere scheelt echt een heleboel vind ik.
Ik heb me laten vertellen dat het wel of niet bloeden heeft te maken met je cyclus.
Ik denk eigenlijk toch ook wel 2 weken. Maar dat ging om een regulier uitstrijkje en niet om eentje vanwege klachten zoals bij jou. Dan zou het toch niet zo lang moeten duren vind ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef DarkElf het volgende:
Dinus en saffier, hoelang moesten jullie op de uitslag wachten?
het is ook best eng maar denk je niet dat het een fijn gevoel is als ze zeggen: alles is ok, tot over vijf jaar?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:14 schreef Paladina het volgende:
Héél stom, ik weet het, maar ik durf niet!
jeetje fijn BE! dat wil ik ook welquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er tot nu toe 1 keer eentje gehad en ik vond er echt niks aan. De eendebek voelde ik niks van (ik had een vrouw, mss scheelt dat ook) en van het uitstrijkje zelf heb ik ook amper iets gevoeld.
Ik heb vroeger een tijdje last gehad van pijn bij het vrijen en dat vond ik vele malen vervelender.
Ik zou morgen weer gaan, terwijl ik van te voren best huiverig was nav verhalen.
Als je het relativeert stelt het niks voor....het is voor een hoger doel: je gezondheid.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:14 schreef Paladina het volgende:
Héél stom, ik weet het, maar ik durf niet!
Daarom dat ik daar nooit last van hebquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat het wel of niet bloeden heeft te maken met je cyclus.
Krijg je er een oproep voor als je dertig wordt ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:06 schreef Urnie het volgende:
Mijn ervaringen tot nu toe:
De eerste keer nét nadat ik 30 werd (1999), lag er gelijk een uitnodiging in de bus voor een uitstrijkje.
De mijne kwam op 15 januari of zo terwijl ik 15 juli pas jarig ben.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:36 schreef Serendips het volgende:
[..]
Krijg je er een oproep voor als je dertig wordt ?
Nou, net gebeld met de doktersassistente en die gaat de GGD weer bellen. Deze week belt ze me terug. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:06 schreef Urnie het volgende:
Misschien dat ik morgen maar weer eens bel. Niet dat ik nou zo graag zo'n onderzoek wil, maar het is toch belangrijk.
Door een wattenstaafding begint het te bloeden?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef DarkElf het volgende:
oh dat klinkt fijn leonieke![]()
en misschien speelde dat ook wel mee hooralleen begon het al te bloeden toen hij met dat wattenstaafding het aanraakte en dat is wel passend bij mijn klachten
Als het goed is wel, vanaf je 30e krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Is dat bij jullie eigenlijk om de vijf jaar dat jullie een uitstrijkje laten doen? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
daar reken ik gewoon opquote:Op woensdag 15 november 2006 11:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Door een wattenstaafding begint het te bloeden?Dat kan inderdaad echt niet leuk zijn.
![]()
Ik hoop wel dat je de volgende keer een positieve ervaring hebt (voor zover zoiets positief kan zijn) waardoor je er dan een beter gevoel gaat aan overhouden en het de volgende keer misschien vlotter zal verlopen.
ja na je dertigste krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek. Is dat in belgie niet?quote:Is dat bij jullie eigenlijk om de vijf jaar dat jullie een uitstrijkje laten doen? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
Ik ben nu zelf nog maar 25, maar ik heb bv nog nooit gehoord dat mijn ma een uitnodiging gekregen heeft. Hier doe je dat gewoon uit jezelf.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
ja na je dertigste krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek. Is dat in belgie niet?
Ik ben 43 en heb maar 1x een oproep gehadquote:Op woensdag 15 november 2006 11:10 schreef Urnie het volgende:
Als het goed is wel, vanaf je 30e krijg je iedere 5 jaar een uitnodiging.
toch eens achteraan bellen dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben 43 en heb maar 1x een oproep gehad
Yups, ik ga elk jaar uit mezelf naar de gynquote:Op woensdag 15 november 2006 11:21 schreef DarkElf het volgende:
Hier wordt je alleen doorverwezen naar een gynaecoloog door een huisarts als je klachten hebt.
In Vlaanderen kun je zelf besluiten toch naar een ziekenhuis te gaan?
Ik heb hetzelfde als jijquote:Op woensdag 15 november 2006 10:28 schreef leonieke het volgende:
Ik vond de inwendige echo die ik al gehad heb trouwens raarder dan een uitstrijkje
Ik had het niet zo koud verwachtquote:Op woensdag 15 november 2006 11:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als jij
En die inwendige echo vond ik juist niet vervelend.. Kan ook best zijn omdat hij direct na het uitstrijkje kwam..
En mijn buik daar al pijn door deed en ik dat niet of nauwelijk merkte..
Toen ik tegen mijn moeder zei (die was meegegaan) dat ik me voelde alsof ik genomen werd door een neger schoot zij in de lach en die gyneacoloog wist niet waar die kijken moest..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |