ik heb even gegoogeld..quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef DarkElf het volgende:
de dokter belde net zelf met de uitslag. das nooit zo best.....
de uitslag is pap 3b en ik moet morgen meteen naar de gynaecoloog
ik kom hier toevallig langswaaien, maar wil je wel veel sterkte wensen met het onderzoek bij de gynaecoloog morgen!quote:PAP 3a
Er worden licht afwijkende cellen gevonden; men spreekt soms ook van lichte of matige dysplasie.
Het advies is dan herhaling door de huisarts of verder onderzoek door de gynaecoloog. In dat laatste geval blijken bij de helft van de vrouwen de afwijkingen zo gering te zijn dat geen behandeling nodig is. De andere helft krijgt het advies voor een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals.
PAP 3b
De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een Pap 3a; men spreekt soms ook van ernstige dysplasie.
Verder onderzoek door de gynaecoloog is nu verstandig. De kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals wordt geadviseerd, is groter dan bij een Pap 3a.
Ik doe het elk jaar...quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:43 schreef LoggedIn het volgende:
doen alle meisjes dit? of een paar vrouwen die wat zekerder willen zijn?
het lijkt me wel raar om elke 5 jaar met je benen wijd te liggen voor zon dokter die dr een beetje in gaat zitten wroeten
Na het 30e jaar wordt iedere vrouw opgeroepen, 1 keer in de 5 jaar. Je hoeft niet, maar het wordt niet voor niets gedaan. Kleine moeite om heel veel erger te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:43 schreef LoggedIn het volgende:
het lijkt me wel raar om elke 5 jaar met je benen wijd te liggen voor zon dokter die dr een beetje in gaat zitten wroeten
Voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker worden vrouwen in de leeftijd van 30 tot en met 60 jaar om de vijf jaar uitgenodigd om kosteloos een uitstrijkje te laten maken bij hun huisarts. Vrouwen worden uitgenodigd in het jaar dat ze: 30, 35, 40, 45, 55 en 60 jaar worden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:43 schreef LoggedIn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |