Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 11:25 |
Hier alweer deel 36 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Wie heeft er mooie treinpics? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 23 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 24 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 25 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 26 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 27 Het treinpics, - nieuws en praattopic, deel 28 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 29 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 30 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 31 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 32 Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel 33 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 34 Het treinentopic deel 35 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is hier niet veel intresse in, dus daar wordt niet op in gegaan. Mensen die er toch interesse in hebben kunnen op de site van Rolandrail terecht. Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans (in opdracht van Arriva), Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en de alweer gestopte proef van Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich in het weekend. NoordNed reed in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Arriva Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden). Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Arriva. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Hiervoor werd in de zomer een deel van de stoelen verwijderd. Dit gebeurt echter sinds enkele jaren al niet meer. Voor de DM90-foto's: zie NS. De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden vanaf 5 november 2006. Syntus Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's. Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen. Connexxion Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. Vanaf 10 december 2006 gaat Connexxion ook een treindienst onderhouden op de valleilijn, welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel ingezet. Interieur en exterieur. Veolia Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. Veolia heette voorheen Connex. RandstadRail Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en de Zoetermeerstadslijn worden op elkaar aangesloten met light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn van trein naar light-rail omgebouwd en worden twee tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot light-rail traject. RandstadRail is een samenwerkingsverband van het Haagse OV-bedrijf HTM en het Rotterdamse RET. Sinds 3 juni rijden er op de Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn geen treinen meer. Op 3 september had men met de ombouw naar RandstadRail gereed moeten zijn. Inmiddels is hier echter de eerste vertraging opgetreden. Als alles klaar is, is de Zoetermeerstadslijn uitgebreid met een tak naar de nieuwbouwwijk Oosterheem. De eerste jaren zal de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam nog zijn eindpunt hebben op station Hofplein. Momenteel wordt gewerkt aan een boortunnel tussen (ongeveer) station Kleiweg en het Rotterdamse Centraal Station, waar RandstadRail aan zal sluiten op het Rotterdamse metronet. De treinen van RandstadRail rijden dan van Den Haag Centraal door naar metrostation Slinge in Rotterdam Zuid. Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden: ![]() NS Reizigers diesel Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter. Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Hiervoor is een aparte tak opgezet die "RegioNS" wordt genoemd. Een vast team rijdt en onderhoudt het materieel. Ter onderscheiding zijn de Buffels die hier rijden voorzien van speciale stickers. Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld. electrisch En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn. De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien. Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden. Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. (Inmiddels zijn overigens, in augustus 2006, alle ICK-rijtuigen weer in dienst genomen en rijden zij ook weer in de 3500-serie tussen Eindhoven en Schiphol.) Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de fototjes. Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur. Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm. ![]() Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen. Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-rijtuigen voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg. Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 rijtuigen ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven. De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort. DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). DD-AR staat voor "DubbelDekker - Agglo-Regio". Om loc's vrij te maken om oude locseries (1100/1200/1300) te vervangen, is bij vijftig DD-AR stammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de 1700-loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de elektrische installatie. Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen. De Panda 2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3. ...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas. Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptrein Zwolle-Groningen. Mat'64 zal deze dienst overnemen. Foto's: Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren. De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Inmiddels is de eerste koploper gereviseerd. Het betreft de 4011. Mendini-interieur, balkon en 1e klas. Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook. Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan. Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. De NS heeft echter momenteel zodanig veel IRM in dienst dat de treinen in vele series rijden, waar ze oorspronkelijk niet bedoeld waren om op ingezet te worden, bijvoorbeeld op Venlo-Den Haag. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. Met de dienstregeling 2007 moet deze versnippering voorbij zijn. En natuurlijk weer de foto's... 1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte. verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant. Een wat minder bekend treinstel was de SM'90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM'90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat alle negen treinstellen in Zwolle aan de kant stonden. Door alle technische problemen mocht er een tijd lang alleen maar met twee stellen worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal gereden worden vanwege de grotere breedte van de trein. De opstelling in de trein werd echter na een tijdje veranderd in een normale 2+2 opstelling. Als de treinen werkten, was het echter één van de fijnste treinen van het land. Per december 2005 staan deze high-tech stellen echter terzijde in Onnen en zijn ze vervangen door mat'64. ![]() Wederom fotootjes. 1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift. En van de buitenkant ziet het ding er zo uit. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen had moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt, omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 12 jaar ouder dan de nieuwste. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen. De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter. Een T en een V. ![]() Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over. en het interieurtje van een Plan T 2de Klas Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in twee smaken: de tweebaks Citypendel (Banaan) en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn alleen gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm (Vlaflip). De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de Sprinters is bijna voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen. SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter) SGMm van binnen en buiten. NS Internationaal NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS). De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Overig internationaal Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen. Op Roosendaal-Antwerpen: Maastricht-Luik: De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik (foto: treinfoto.be) Venlo-Hamm: Overig binnenland Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt) A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
ReisT | donderdag 2 november 2006 @ 11:36 |
RandstadRail mag nu wel eens een keer uit die OP, dat heeft helemaal niks meer met treinen te maken! Die laatste twee trams horen hier natuurlijk wel, is tenslotte van NS | |
Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 11:41 |
Wat mij betreft blijft RR er dit topic nog instaan, maar bij het volgende topic is het verdwenen. | |
thatsme | donderdag 2 november 2006 @ 11:43 |
tram=tram of hij nou van de NS is of niet.. | |
vw_caddy | donderdag 2 november 2006 @ 11:47 |
Er is inmiddels een apart topic voor RR, link daarheen maken plus plaatje Tram, lijkt me afdoende. ![]() quote:ICM wordt de laatste tijd wel vaker in vreemde omlopen gevonden, heb er nog nooit iemand over horen klagen trouwens. ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door vw_caddy op 02-11-2006 11:59:10 ] | |
Willy84 | donderdag 2 november 2006 @ 12:08 |
quote:eens. Light rail topic heavy rail topic ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 12:08 |
quote:Goed punt ja, de verwijzingen naar Stadler GTW mogen ook hernoemd worden trouwens ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 12:09 |
Ik zal de OP een dezer dagen wel even onder handen nemen. Wat moet er gebeuren met de trammetjes op de Rijn-Gouwe-Lijn en Houten-Houten Castellum? Ikzelf voel er wel voor om het RR topic daarmee uit te breiden, omdat het materieel dat op die lijnen rijdt beter bij dat topic past dan hier. | |
vw_caddy | donderdag 2 november 2006 @ 12:09 |
Dan moet het RR-topic hernoemd worden naar LightRail-vervoer ofzo. | |
Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 12:12 |
Ik denk dat dat wel kan, omdat ik verwacht dat er in de toekomst steeds meer trajecten komen die met lightrailachtige treinen/trams gereden gaan worden. | |
Petre | donderdag 2 november 2006 @ 12:31 |
Ik heb nog geen meter gereden met de randstadrail ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 2 november 2006 @ 13:04 |
SPURT... wat een naam | |
Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 13:08 |
De OP is aangepast. Als de OP van RR is aangepast richting light-rail-topic zal ik de OP verder aanpassen. | |
Wadloper | donderdag 2 november 2006 @ 17:16 |
tvp ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 november 2006 @ 17:18 |
Het introductiefilmpje van de nieuwe trein van Arriva staat ook online http://www.arriva.nl/page.php?id=1095 | |
thatsme | donderdag 2 november 2006 @ 17:43 |
quote:hmm jammer dan elk beeld bijna 2x voorbij komt, verder blijft het een mooie trein! | |
vw_caddy | donderdag 2 november 2006 @ 17:58 |
quote:Leuk gemaakt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 19:47 |
Weet iemand waarom Strukton loks geen nummer hebben? ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 2 november 2006 @ 20:10 |
Geheime identiteit misschien? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:11 |
quote:Nou.. Hij heet wel "Willy" ![]() | |
vw_caddy | donderdag 2 november 2006 @ 20:12 |
Strukton-loc's hebben bijnamen, van deze weet ik hm niet zo gauw. | |
Wadloper | donderdag 2 november 2006 @ 20:16 |
quote:Willy ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:16 |
quote:Nou ja, dat lijkt me dus "Willy". Staat er ook op. Maar waar is zn NUMMER? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:17 |
quote:Ja, klein piem0ltje ![]() maar we moeten ontopic blijven van ome Aleks ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:19 |
quote: ![]() Ja ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:20 |
quote:303002 | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:21 |
quote:Alle locs hebben nummers, alleen staan deze er bij Strukton niet zo duidelijk op. Is ook niet zo relevant lijkt me... | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:21 |
quote:Ik begreep dat een hele horde spotters zowat doodvalt over nummertjes ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:22 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:24 |
en ik wil eindelijk weleens weg uit die studentenflat ![]() is vast niet te betalen.. ![]() | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:24 |
quote:Voor een omloop kan ik dat nog wel begrijpen (en ik vind het ook wel handig), maar infra-treinen hebben per definitie geen vaste omloop, dus is het alleen nog boeiend voor de foto. Maar daar kan je de naam ook wel op zien, en dan moet je het nummer er maar bij zoeken, als je dat boeiend vind (ik niet ![]() | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:26 |
quote:kleine hokken als Ravenstein of Akkrum zullen niet veel duurder zijn dan een ton of misschien anderhalf, maar verwacht dat je er nog eens het zelfde bedrag tegenaan mag smijten voor verbouw. (ik heb als student ook een nieuwbouwappartement van 135.000 euro, dus dat moet het probleem niet zijn) | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:26 |
quote:Toch heb ik 2 mooie plaatjes van een 6400 gepost ![]() kut man, zo'n stationsgebouwtje dat lijkt me ECHT verschrikkelijk vet ![]() | |
TradeMarkie | donderdag 2 november 2006 @ 20:47 |
ik zit al wekelijks te pilsen in een stationsgebouw van de ns ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 2 november 2006 @ 20:52 |
quote:Haarlem zeker? | |
Dr_Flash | donderdag 2 november 2006 @ 20:53 |
quote:Pilsjes HUREN ![]() Hoe pauper kun je zijn? ![]() | |
TradeMarkie | donderdag 2 november 2006 @ 21:12 |
nee niet haarlem, wel met een h ![]() | |
Brembo | donderdag 2 november 2006 @ 22:55 |
quote:Vind die goederen-bestuurders toch wel helden van het spoor ![]() Beetje tuffen met 3*Diesel... De een zie je te bellen, de ander zit een beetje uit het raampje achter zich te kijken ![]() Laatste keer was een Raillion diesel en een 1600-loc naastelkaar, bij een de deur open ... Beetje uit de deur hangen ![]() Vandaag was de sneltrein Zwolle - Roosendaal omgedoopt tot een intercity, met iemand die voor het eerst die lijn reed... Deze trein stopt in euuh Arnhem, euuuhh Nijmegen, sorry Elst ook nog... | |
vw_caddy | vrijdag 3 november 2006 @ 09:02 |
![]() | |
Tellorian | vrijdag 3 november 2006 @ 10:14 |
D'r reed hier in HHW (vlakbij het station) net een rode hondekoptrein met een oude andere trein d'r aan vast, hij leek wel uitgebrand... was heel erg vervallen, ik heb van die laatste een foto. http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_Engel Dit hing d'r achter, hij was in de kleuren blauw en geel en was echt in een hele slechte staat. Ik weet niet of het mogelijk is om enig stelnummer te lezen op mijn foto aangezien ik nu op mijn stage zit, en de foto gemaakt is met mijn mobiele telefoon. [ Bericht 51% gewijzigd door Tellorian op 03-11-2006 10:28:49 ] | |
ReisT | vrijdag 3 november 2006 @ 11:20 |
quote:Dat moet Plan U zijn geweest : ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 november 2006 @ 11:26 |
het lijkt wel museummat-dag ![]() vanochtend in Utrecht werd ik tijdens het wachten op de vertraagde 825 getrakteerd op een flinke sliert Mat '24 ![]() | |
Tellorian | vrijdag 3 november 2006 @ 11:30 |
quote:<rodehondekoptrein><rodehondekoptrein><blauwe-engel> Zo zag het 'r uit, en het reed richting het noorden... | |
vw_caddy | vrijdag 3 november 2006 @ 11:38 |
Gingen naar Amr heb ik begrepen. | |
Tellorian | vrijdag 3 november 2006 @ 13:23 |
Hij schoot net weer voorbij richting Alkmaar, kon niet zien of de blauwe engel er nog aan vast zat. Daar ging hij iets te snel voor. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 november 2006 @ 15:54 |
![]() Matje 24 door Utrecht Centraal midden in de ochtendspits ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 3 november 2006 @ 15:58 |
Soms ben ik best blij dat ik standaard twee overgangsbewijzen 2e klas -> 1e klas in mn portemonnee heb. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 november 2006 @ 16:03 |
Hmmm tof plan ![]() Waarom 2? Met het oog op sappig vrouwelijks wat je op het perron tegenkomt? ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 3 november 2006 @ 16:05 |
Luiheid, hoef ik niet direct daarna weer naar het loket. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 november 2006 @ 16:14 |
tof idee, ik ben voor een heenreis 4,70 extra kwijt (want voor 9 uur) en voor de terugreis 2,80! Dat is goed te doen, van een paar GtbVeetjes ![]() | |
MREn | vrijdag 3 november 2006 @ 16:38 |
quote:In een rit van 1000 kilometer voor het KWF vandaag. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 november 2006 @ 16:46 |
quote:Nee dat ging over die Blokkendoos van mij, toch? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 3 november 2006 @ 18:10 |
Station Akkrum te koop.. wat zat dar ook alweer? Niks toch nu? | |
Duvel | vrijdag 3 november 2006 @ 18:10 |
Ik ben er weer, later een inhoudelijke reactie. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 3 november 2006 @ 20:59 |
Blokkendoos in Groningen Mat 24 Blokkendoos rijdt 1000km door Nederland ten behoeve van het Wilhelmina Fonds. ![]() Op de foto de binnenkomst te Groningen ![]() Motorwagen C9002 met de hele Blokkendoos set uit 1924 net na aankomst in Groningen ![]() DB BR 614 015 rijdt een druppend Nieuweschans binnen. Vandaag voor het laatst te zien, na het weekend nemen de nieuwe GTW's het werk over. ![]() Nog één shot van de 2 oudgedienden. Na jaren van overstappen komt hier na vandaag een einde aan ![]() DB 614 015 net na de brug over de Westerwoldse Aa richting Weener en Leer (Ostfriesland) ![]() Eenmaal per dag rijdt Railion een buurtgoederentrein van Onnen naar Leer. Hier RN 6415 vlak voor binnenkomst in Bunde ![]() DB BR 614 015 richting Leer (Ostfriesland) rijdt het verlaten stationsgebouwtje van Bunde voorbij ![]() DB BR 614 015 is bezig met z'n een-na-laatste rit, hier nadert hij de grens bij Nieuweschans ![]() In de schemering passeert DB BR 614 015 de brug over de Westerwoldse Aa ![]() http://www.spoorvinder.tk [ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 04-11-2006 12:09:53 ] | |
Duvel | vrijdag 3 november 2006 @ 21:56 |
Gave foto's! Jammer dat een paar maanden geleden, toen ik "toevallig" in Nieuweschans op de trein naar Leer wilde stappen, deze werd vervangen door één taxi... ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 3 november 2006 @ 22:22 |
Thx ![]() | |
MREn | zaterdag 4 november 2006 @ 01:20 |
applaus... nog binnen de week het eerste ontspoorde randstadrail-tramgeval | |
Wadloper | zaterdag 4 november 2006 @ 06:26 |
Ja hoorde het op de radio ![]() Gaat al goed daar ![]() | |
Wadloper | zaterdag 4 november 2006 @ 06:27 |
@Zugchef: Ik kan helaas de foto's niet zien, ook niet op je site | |
vw_caddy | zaterdag 4 november 2006 @ 09:22 |
![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 10:30 |
quote:ja klopt, die zeiklui van freewebs hebben een limiet op dataverkeer ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 4 november 2006 @ 10:41 |
quote:neem een echte hosting provider ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 11:19 |
quote:ik ben er mee bezig ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 11:45 |
Mooie platen Zug! Alleen die 6400 met die cargo ertussen, die hoort er helemaal niet bij natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 11:56 |
quote:Die is door onze vriend Maarten Otto op de foto gezet in station Haarlem: ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 12:02 |
quote:Hee, die is op een dieplader gestrand toch? http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?p=79690#79690 | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 12:10 |
Als het goed is doen de foto's het nu weer ![]() | |
Fixers | zaterdag 4 november 2006 @ 12:17 |
quote:Ik zag het net op 9292 toevallig staan. Het zijn overigens wel heel comfortabele trein/tramgevallen om in te rijden. Ze rijden lekker soepel ook in de bochtjes. Alleen die der-open knopjes zijn wat traag vind ik. | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 12:27 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 12:33 |
quote: quote:Creepy ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 12:45 |
quote:http://www.bouwmachineforum.nl/forum/files/combex_vast_278.jpg | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 12:48 |
quote:Ziet er erg triest uit, wel. ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 4 november 2006 @ 13:31 |
Dat ie nog normaal kon rijden op het spoor | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 13:55 |
![]() DM90 3447 van Arriva passeert Leeuwarden Achter De Hoven op weg naar Leeuwarden Centraal Station ![]() Dit weekend en komende week worden er metingen en andere beschouwingen gedaan op de noordelijke sporen van Nederland. Op de foto is Videoschouwtrein VST-05 van Strukton/Eurailscout vlak voor halte Leeuwarden Achter de Hoven te zien. | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 15:13 |
wtf, dan heb ik je gezien! ![]() ![]() ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 4 november 2006 @ 15:33 |
RR tram opnieuw ontspoord | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 15:36 |
quote:RandstadRail ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 15:48 |
quote:oh dan stond ik net wat verder naar het station... net voorbij de overweg bij die smerige kut snackbar... | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 15:51 |
quote:vandaar dat je me niet opgevallen bent. Dara ben ik later op de dag nog wel langs gekomen btw, maar toen was het gewoon de sneltrein die langskwam ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 15:54 |
quote:Die snackbar HEET toch ook "De Overweg"? | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 16:53 |
quote:kom es langs hier dan, dan pakken we een pilske ![]() @Flash, ja klopt | |
verzameldirk | zaterdag 4 november 2006 @ 16:55 |
Die halve DE 2 op een dieplader, is dat niet dat geval dat te koop staat op marktplaats. ![]() kijk maar eens ; http://www.marktplaats.nl(...)rwegen/43830640.html [ Bericht 21% gewijzigd door verzameldirk op 04-11-2006 17:03:24 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 17:19 |
quote:de vlekken ![]() ![]() Wil die flappie er ook nog MAAR EEN BAK van verkopen, wel ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 17:25 |
edit: deleten graag ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 17:35 |
quote:Achter de schermen aangervaagd of ze je account kunnen deleten ![]() Op het bouwmachineforum had ik begrepen dat die bluawe engel was gekocht door een boer uit Hoogwoud die hem als vakantieverblijf wil verhuren? | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 17:36 |
Jij ben lollig leksksksksksie ![]() ontopic ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 november 2006 @ 17:40 |
Werd tijd ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 4 november 2006 @ 19:14 |
quote:Klopt, erg leuke foto's! ![]() | |
Mathijz | zaterdag 4 november 2006 @ 19:40 |
quote: Ik denk hoorn, want ik heb hem niet gezien richting Den Helder, nu heb ik niet de hele tijd naar het spoor staan kijken. Ik let niet op ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Mathijz op 04-11-2006 19:58:25 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 19:53 |
quote:Hij is ook al gespot door Haarlem NS, achter op een dieplader en op Marktplaats ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 19:54 |
Eindbestemming boerenerf Hoogwoud zei ik toch! | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 19:57 |
quote:Ik heb het echt goed verpest bij je hè? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 november 2006 @ 19:58 |
quote:Nee hoor, ik vind je wel schattig. | |
Wadloper | zaterdag 4 november 2006 @ 20:24 |
Love is in the air ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 4 november 2006 @ 23:29 |
quote:jammer dat je bij de eerste geen datum kan achterhalen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 00:02 |
Dat was gisteren ou-t ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 00:03 |
En wie gaat er morgen (zondag) allemaal naar Gn om een stukje met de GTW mee te rijden ![]() ondergetekende iig wel, wie biedt over ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 5 november 2006 @ 00:04 |
quote:Nee! of jij betaalt mijn reiskosten? ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 00:05 |
quote:op alle arriva trajecten kan je morgen met een kaartje tot Groningen, reizen met 2 personen voor de prijs van 1 | |
Ou-Tannu | zondag 5 november 2006 @ 00:09 |
quote:Dan nog ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 00:10 |
Jonge kom ns uit dat luie gat Joure man ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 00:11 |
Ga je nog naar de modelspoorbeurs in Joure over 2 weken trouwens ? | |
Ou-Tannu | zondag 5 november 2006 @ 00:14 |
quote:Vandaag al weer genoeg uitgeven aan de trein ![]() ![]() quote:denk het niet. geen ruimte voor, staan hier nog 3 dozen met model rommel ![]() | |
Dichterbijer | zondag 5 november 2006 @ 01:41 |
Voor diegene die nog een leuke introductie willen zien van deze trein: http://www.arriva.nl/documents/ArrivaTreinBroadband.wmv en geniet ![]() | |
Wadloper | zondag 5 november 2006 @ 07:07 |
quote:Ik, maar ik ga daarna ook meteen naar Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 08:04 |
quote:Ja! Die had ik al gezien, was vergeten hem op te slaan ![]() ![]() Gaaf gedaan, vette muziek eronder ook ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 08:15 |
quote:Wrom? Ik heb al 20 keer in zo'n ding gezeten ![]() Wel ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 09:54 |
quote: quote: ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 10:20 |
quote:Onder welke steen heb jij geleefd kwa muziek de afgelopen jaren.. Je kent Kus al niet eens, en dat nummer ook al niet ![]() | |
Socios | zondag 5 november 2006 @ 10:35 |
Tvp. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 10:35 |
quote:loop niet zo te zaniken ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 10:49 |
quote:Wie zeurt er nu het meest op fok en ohih ![]() ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 10:49 |
chef, al in de nieuwe arriva boemel gezeten? | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 10:59 |
quote:ik ga zo naar greuning toe, maar hij zit net in de dienst die daarna niet klaarstaat, dus moet ik nog een uur wachten... ik zie wel ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 10:59 |
Jij wel dan ? | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 11:00 |
Zou vandaag wel willen, maar heb een verjaardag in de familie. | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 11:01 |
quote:gezellig, van een leuke meid? ![]() ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 11:04 |
quote:Als ze geen familie van me was, dan had ik direct een relatie met haar aangeknoopt. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 11:32 |
quote:fok? Lurk eens een weekje in Feedback voor de gein ![]() OHIH? WSM ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 12:26 |
Omroep in de nieuwe boemel van Arriva: http://www.youtube.com/watch?v=jXSZQYVdFbo | |
Alexxxxx | zondag 5 november 2006 @ 13:22 |
[FOK!Awards]Crew Ik vind dat iedereen die met rondje NL an doen heeft gehad hier op Klonk moet stemmen als beste weblogger, voor zijn berichtgeving en toegewijdheid aan het rondje.... | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 15:36 |
quote:En daar wil ik als Rondje-Baas ![]() ![]() | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 16:31 |
Vandaag in de nieuwe trein van Arriva gezeten van Winschoten naar Groningen ![]() Het is wel echt stil en schud niet zo heen en weer. Heb alles even bekeken, 1e klas, 2e klas, stiltecoupe, wc! Wat ik erg leuk vind is dat de machinist achter een glazendeur zit en je mee kunt kijken ![]() | |
out_of_range | zondag 5 november 2006 @ 16:43 |
Wanneer reed die nieuwe trein dan? Ik heb er om 11.21u, 14.21u en 15.21u gekeken en toen reden er Wadlopers. De vrouw bij de Arriva Store zei dat ze op het even uur reden.... ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 16:46 |
De nieuwe GTW en een wadloper rijden nu in de omloop. Volgens omloop moet hij nu om 18:10 aankomen op Groningen (onder voorbehoud). Op 14:21 heeft ie 100% zeker in Groningen gestaan. | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 16:49 |
quote:Vanuit Winschoten ging die om 11.33 naar Groningen, daar kwam die om 12.10 aan. Ik neem aan dat hij dan weer om 12.21 vertrokken is richting Winschoten? Tevens hoorde ik dat hij om 14.21 ook gegaan is, om 15.21 iig niet want toen ging ik zelf ook terug met een Wadloper. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 16:51 |
De tijden van de nieuwe trein, onder voorbehoud voor vandaag. Gn = Groningen, Nsch = Nieuweschans.![]() Bron: www.somda.nl [ Bericht 15% gewijzigd door vw_caddy op 05-11-2006 20:09:24 ] | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 16:55 |
quote:Dus altijd de stoptrein (.33 vanuit Winschoten en .21 uit Groningen) om de 2 uur. Oh nee, das alleen vandaag. Heb je ook lijstjes van andere dagen? | |
out_of_range | zondag 5 november 2006 @ 16:56 |
Die van 14.21u kan ik idd wel gemist hebben ![]() Jammer, morgen weer een kans. Ik ben nu al weer thuis. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 17:01 |
quote:Heb ik wel, maar zijn een stuk onbetrouwbaarder en daarom niet echt zinvol om te plaatsen. Je mag er van uit gaan dat het voor vandaag wel klopt. Pas na morgen is er voor de rest van de week een betrouwbare voorspelling te maken. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 17:05 |
Hoelaat vertrekt je morgen uit Winschoten KiwiTjuHh? | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 17:07 |
quote:10.00 vanuit winschoten 13.21 weer terug naar winschoten | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 17:08 |
quote:Zou het wel graag willen weten ![]() PS: Je hebt Hugo in je avatar ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 17:10 |
quote:Op dit moment staat morgen voor de 10.00 trein uit Winschoten een wadloper gepland, de 13.21 trein uit Groningen zou de nieuwe GTW-trein moeten zijn. Als je dat morgen zou kunnen melden of dat inderdaad het geval was, heel graag. ![]() | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 17:12 |
quote:Natuurlijk wil ik dat ![]() Voor de rest kan ik ook nog melden dat vanuit Winschoten naar Groningen vandaag om half 4 de GTW ook gegaan is, want die zijn we onderweg tegengekomen. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 17:14 |
quote:Klopt, stond gepland voor vertrek uit Winschoten 15:33 uur. | |
KiwiTjuHh | zondag 5 november 2006 @ 17:14 |
quote:Nou, dan meld ik me morgen weer hier ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 18:59 |
Over treinen PRATEN mag hier ook he? Mooi ![]() Kijk: Wien West - Würzburg Hbf is 5:58 met de ICE Würzburg Hbf - Utrecht CS is 4:51 met de ICE Vervoerbewijs omvat beide trajecten en nog wel wat meer, maar dat boeit niet. Laten we kijken wat de zitplaatsreserveringen kosten. Dus niet de ICE toeslag, die zit in het VVB ![]() Wien West - Würzburg Hbf is 50 cent Würzburg Hbf - Utrecht CS is 14,50 ![]() En nee, meneer de lokettist, dat tweede traject is NIET "vele malen langer" dus ![]() | |
Alexxxxx | zondag 5 november 2006 @ 19:10 |
Pf, wat nou zitplaatsreservering, echte mannen STAAN tussen Utrecht en Wenen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 19:18 |
quote:BOEREN ja ![]() Ik ga lekker zitten hoor ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 5 november 2006 @ 19:20 |
heb je dan geen houten kont na 11 uur zitten? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 19:22 |
quote:ik wissel af ![]() uurtje zitten, 3 uur bar, uurtje zitten 3 uur bar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 19:23 |
quote:Oh trouwens, de totale heenreis is 35 uur, en de terugreis 29 uur. 11 uur is voor mietjes ![]() | |
Alexxxxx | zondag 5 november 2006 @ 19:25 |
Oriënt Expresse? ![]() | |
Fixers | zondag 5 november 2006 @ 19:26 |
quote: Behoorlijk.... Wenen nooit gedaan wel Praag-Berlijn-Utrecht CS dan ben je ook helemaal gaar | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 19:29 |
Jottem ik heb nu het unieke voorrecht om in een overvolle NS-bus tussen Den Bosch en Utrecht te zitten ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 19:32 |
NS is nog nooit goed geweest in vervangend busvervoer, echt als water en vuur. | |
Fixers | zondag 5 november 2006 @ 19:32 |
quote:D'rom heb ik gister mijn retour Houten-Bilthoven maar per fiets gedaan, goedkoper en qua tijd scheelt het hooguit 5 minuten. | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 19:32 |
quote:Ik ga 26-12 eerst savonds weg met de CNL naar München, dan de volgende ochtend verder met een EuroCity naar Budapest-Keleti. Daar kom ik om 16:48 aan. Dan (oow kut, moet ik ook nog regelen) scoor ik daar een jeugdherberg, en ga in de loop van 28 dec, om 17:45 weg richting Teius waar ik de belachelijke overstap van 02:06 x 03:10 mag maken ![]() ![]() In de avond van 2 januari ga ik weer terug, en laat in de avond van 3 januari moet ik weer in Utrecht terug kunnen zijn ![]() | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 19:49 |
quote:Dat valt bij geplande werkzaamheden heel erg mee. Het is gewoon zo dat als de origele IC aankomt en daarvan sjouwen 500 man direct naar de bussen, iedereen de voorste bus bestormt terwijl er (vrijwel altijd) ruim genoeg zijn. Alleen iedereen wil koste wat kost de eerste bus hebben. | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 19:51 |
quote:Ze denken serieus dat ze met 2 touringcars een intercity kunnen overnemen... Gevolg: er moeten mensen achterlaten in DB... | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 19:52 |
quote:Zeg er dan meteen bij dat dit een schaamteloos gejatte screenshot is van Somda. Beetje credits voor het werk dat in die site zit kan geen kwaad en het is niet meer dan fatsoenlijk. Of heet je René Diekstra? | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 19:55 |
quote:Driebergen-Zeist? | |
Socios | zondag 5 november 2006 @ 19:56 |
´s-Hertogenbosch. ![]() | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 20:00 |
quote:Ik vond het de laatste keer in de CNL anders behoorlijk irritant dat geldloze rondtrekvolk dat in de gangen van mijn slaaprijtuig een poging tot slapen deed... | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 20:02 |
quote:"Beste KiwiTjuHh, voor alle informatie of de nieuwe trein voor jou rijdt op de door jou gewenste tijdstip kan je kijken op Somda. Op Somda kan je de omloop vinden van de nieuwe Arriva-boemel. Vul daar het stelnummer in (vind je bij de bakovergangen en rechts naast de toegangsdeuren), en zie daar de verwachte drgl". Zo goed? Maar je hebt gelijk. quote:Moet je uitleggen, loop nog niet zo lang mee. /edit: even googelen doet wonderen. De psycholoog die werd afgemaakt in 'het Zwarte Schaap'. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 20:10 |
quote:Kan niet ontkennen dat het kuddegedrag van reizigers geen invloed heeft, maar de NS en bussen is nog nooit echt een goed huwelijk geweest of wel? | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 20:15 |
quote:Oow niet weer datzelfde gezeik als met ROlandrail ![]() wat op internet staat, en wat technisch gebruikt KAN worden, wordt gewoon gebruikt. Daar doe je niks aan. Wil je dat niet, verzin er dan maar wat tegen waardoor het technisch onmogelijk wordt. Hoewel een bronvermelding wel netjes is op zich | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 20:17 |
quote:Ik moet zeggen dat ik bij recente werkzaamheden nooit de indruk heb gekregen dat niet erg lekker liep. Meestal gewoon 50 a 60 man in een touringcar, wegwezen en de volgende. Of als er een tijdje niemand meer aan kwam, vertrekken volgens dienstregeling (op rustige trajecten). Laatste keren businzet was voor mij (niet zo veel, ik reis er meestal toch omheen) op Hr-Wv, Ehv-Ht, Dv-Es en Ht-Ut maar die laatste twee zijn al een jaar of twee geleden. Nooit last van gehad ![]() | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 20:19 |
quote:Waarom gebruikte ik een plaatje: Somda blijft standaard op index.php staan, dus de link is niet te kopiëren. En mijn mening was dat iedereen hier Somda wel kent. Maar ik geef mijn fout toe, draag Somda een warm hart toe. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 20:21 |
quote:Ik het wat meer heb over busvervoer bij calamiteiten, busvervoer bij werkzaamheden heb ik weinig ervaring mee. Busvervoer bij calamiteiten des te meer, maar dat is plotseling in plaats van gepland busvervoer. | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 20:23 |
quote:Ik vind het geen gezeik. Gewoon eens een gegeven als 'de GTW rijdt de trein van 15:12' ofzo kan in mijn ogen nog, maar om gewoon een complete uitvoertabel als screenshot op een andere site te zetten zonder bronvermelding vind ik niet kunnen. Er is niets te vinden waardoor het technisch onmogelijk wordt, want een screenshot kun je altijd maken. Bovendien, als ik dat adagium aanhoud van 'wat er staat, mag gebruikt worden' zonder bronvermelding dan lazeren alle rapporten/verslagen die ik schrijf direct de vuilnisbak in. Want waarom zou een tabel op internet anders zijn dan een tabel in een boek in de bibliotheek? Ze zijn beide vrijelijk te raadplegen. | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 20:29 |
quote:Plotseling vervoer laat zich niet plannen, dus op zich is het dan vrij logisch dat het niet echt van een leien dakje gaat. Maar dit onderwerp begon over businzet Ht-Ut waar dit weekend werkzaamheden zijn. Voor het treinvervangend vervoer (zowel bij werkzaamheden als verstoringen) heeft NS twee contract partners: Connexxion en BBA, en die hebben voor bussen te zorgen. En ik denk dat iedereen wel kan snappen dat als een verbinding als Amsterdam-Utrecht helemaal plat gaat, dit nooit (zelfs niet als het maanden van te voren bekend is) op een doordeweekse dag verbust kan worden. Daarom is het maar goed dat er redelijk wat omreisroutes bestaan. Als Eindhoven-Boxtel plat gaat, kun je dat ook onmogelijk met ad hoc businzet opvangen. Je trekt gewoon niet ergens een blik uitgeruste chauffeurs en touringcars open die binnen een half uur op de diverse stations staan. Maar ja, daar doe je nu eenmaal niets aan. | |
Dichterbijer | zondag 5 november 2006 @ 20:31 |
Bron: www.nicosplit.com, Fotograaf: Pjort Schraal | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 20:59 |
in 1977 waren dat echt kei moderne treinen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 5 november 2006 @ 21:04 |
quote:je icon ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 november 2006 @ 21:08 |
quote:Train Jaune ![]() | |
Fixers | zondag 5 november 2006 @ 21:34 |
quote:Ik blijf het gewoon jammer vinden dat die doorloopkoppen dicht zijn. Ik dacht vroeger, toen ik klein was dat het de bagage/vracht deuren waren overigens. Maar als ze nu echt die deuren dichtlassen dan moeten ze ook de rest van de naden en die uitsparingen voor de beugels netjes afwerken. dan ziet het er nog best aardig uit. | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 21:53 |
Holy fuck... Ik zit nu vlakbij Den Helder en er iets voor de trein gekomen... | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 21:56 |
Auto contra trein. | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 21:58 |
quote:Dr is toch alleen kpn hotspots op de grotere stations ? | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 21:58 |
Blijkbaar... | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 22:01 |
quote:Mobiel.. | |
Mathijz | zondag 5 november 2006 @ 22:03 |
21:55:27 05-11-06 18 G BRAN Prio 1 (GG: anh-inci-9) SCHORWEG BREEZAND Spoorongeval NHN693 APW740 ANNA PAULOWNA ( APW ) CVD, 611052155270202999 0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode ) 611052155270202997 0202997 BRW NH-Noord ( GmS Koppelingscode ) 611052155270201189 0201189 BRW Anna Paulowna ( Lichtkrant Gemeente ) 611052155270201188 0201188 BRW Anna Paulowna ( Lichtkrant Breezand ) 611052155270201178 0201178 BRW Anna Paulowna ( Blusgroep Breezand ) 611052155270201153 0201153 BRW Anna Paulowna ( Commandant van Dienst ) 611052155270200680 0200680 BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Noord ) 611052155230220999 21:55:23 05-11-06 18 G AMBU A1 (GG: anh-inci-9) SCHORWEG BREEZAND Spoorongeval 611052155230220999 0220999 CPA NH-Noord ( Monitorcode ) 611052155230220160 0220160 CPA NH-Noord ( Ambu 160 Texel/Den Helder/Schagen ) | |
Zug-Chef | zondag 5 november 2006 @ 22:05 |
Ghe al weer daar ![]() | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 22:18 |
Was er eentje van Prorail volgens mij... Ik zag iig dat ze een vestje van Prorail+papier van Bam uit een tas visten... | |
Petre | zondag 5 november 2006 @ 22:18 |
quote:NS was vroeger eigenaar van connexion en de andere oude streekvervoerders toch? | |
guitarist | zondag 5 november 2006 @ 22:39 |
quote: ![]() | |
NikkelCobalt | zondag 5 november 2006 @ 22:42 |
quote:Hmm, ik had hem nog niet zo van de zijkant gezien. Wat lelijk dat dat blauwe zo doorloopt, zelf bestickering drukken en eroverheen plakken maar? ![]() Dat het weer zoiets wordt: ![]() ![]() | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 22:47 |
quote:niet van allemaal, maar voor de totale vereniging tot VSM waren veel bedrijven inderdaad een aparte divisie binnen NS. | |
spectrumanalyser | zondag 5 november 2006 @ 22:53 |
Ja, EN er is iets in rotterdam gaande.quote: | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 22:54 |
Ik sta nog steeds stil hier... Ze willen ons na de 1e bak loskoppelen en terugslepen... | |
Fixers | zondag 5 november 2006 @ 22:59 |
quote:De frontpage geeft antwoord: Station Rotterdam Centraal deels ontruimd Verdacht pakketje. | |
vw_caddy | zondag 5 november 2006 @ 23:10 |
quote:Nog steeds ![]() | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 23:15 |
quote:Si... Ze komen ons nou met bussen ophalen... | |
Mathijz | zondag 5 november 2006 @ 23:29 |
Waar is hier? Bij die overgang of op het station? | |
Erasmo | zondag 5 november 2006 @ 23:51 |
quote:We zijn net opgepikt bij de overgang vlak na Breezand, niet leuk als je terugloopt en je ziet overal stukjes auto liggen... Ze waren er wrs aan het werk, er stond iig een ladder bij de overgang. | |
Brembo | zondag 5 november 2006 @ 23:58 |
quote:Zo hee, leuk geintje voor de NS ![]() Maar goed NS en bussen, ze beginnen het te leren. Afgelopen keer tussen Arnhem en Zutphen was er in Dieren 1 bus gereed voor eventueel extra vervoer.. En in Arnhem stonden ongeveer 10 bussen klaar, terwijl er ook nog is ongeveer 12+ bussen reden... Dus dat vind ik zelf vrij goed opgelost, ja het is verre van perfect ![]() ![]() | |
KiwiTjuHh | maandag 6 november 2006 @ 15:45 |
Trein van 10.00 vanuit Winschoten naar Groningen was een Wadloper, en de trein van 13.21 van Groningen naar Winschoten ook ![]() | |
Bensel | maandag 6 november 2006 @ 18:20 |
quote:trein van 11 uur van winschoten naar groningen was GTW, van 16.00 terug ook ![]() Moet wel zeggen, ze zijn een stuk stiller.. (mits je niet te dicht bij de motor zit volgens mij).. stoelen ben ik nog niet over uit.. 1e klas is echt een stuk beter, maar 2e klas.. wel stuk breder, maar mis de leuning in het midden. zal de ouwe nog wel veel te veel gewend zijn.. ytrouwens, ook de 1e aanrijding meegemaakt: GTW tegen vogel: 1-0 + een heleboel veren (reden net uit groningen, bij de vuilnisbelt (whoohoo, dichte ramen, geen stank meer)) Terugweg was heel druk.. zo druk, dat ze meteen maar er een GTW aangeplakt heben, waardoor we 10 minuten vertraging hadden.. zucht.. | |
KiwiTjuHh | maandag 6 november 2006 @ 18:33 |
quote:Om 16.00 was die dus dubbel zo lang? Wij vroegen ons namelijk al af hoe ze dat dingen doen tussen 6.54 en 8.30 (Winschoten-Groningen) en 15.00 en 17.00 (Groningen - Winschoten) als het zo gigantisch druk is! Ik mis de leuning in het midden ook wel echt, jammer dat die er niet in zit. Zelf vind ik de 1e klas stoelen ook behoorlijk hard, maar dat komt misschien omdat ze nieuw zijn? | |
vw_caddy | maandag 6 november 2006 @ 18:37 |
quote: ![]() Beter lezen vw, ja dus. ![]() | |
Wadloper | maandag 6 november 2006 @ 19:07 |
Klopt, de stoelen moeten allemaal nog 'ingezeten' worden... ![]() De 08.10 trein (dat is de aankomsttijd in Groningen) was met de 3212 V 3230 M 3214 A, had net gehoopt op de GTW ![]() Maar goed, gister al een rit gemaakt naar Nieuweschans en terug ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 november 2006 @ 19:32 |
quote:Toe maar weer. Jij hebt de Spurt vroeg ingezet ![]() Binnenkort maak ik wel eens een ritje naar Leer. Ik heb Arriva gevraagd of ze al een lijst hadden van welke trein welke naam zou krijgen, maar die hadden ze nog niet. Overigens heb ik de uitnodiging voor het eerste ritje op 1 november jl. nog steeds niet binnen ![]() | |
Wadloper | maandag 6 november 2006 @ 19:34 |
Edit: laat maar ![]() | |
Floctor- | maandag 6 november 2006 @ 19:35 |
Hoi! ![]() Heeft iemand van jullie al eens ooit een reis via www.treinreiswinkel.nl geboekt? Ben even op zoek naar wat ervaringen ![]() | |
thatsme | maandag 6 november 2006 @ 19:47 |
ja en met goede ervaring ![]() | |
Floctor- | maandag 6 november 2006 @ 19:56 |
quote:Kewl! Heb je ook zeg maar "rare" dingen bij ze geprobeerd te regelen? Ik wil eigenlijk over een paar maanden naar een klein dorpje in Servië, maar ik hoor dat sommige er niet zo tevreden over waren?! Kijk, dat eenb retoertje zuidFrankrijk lukt dat geloof ik wel! ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 20:08 |
In Enschede zag ik stel 4224 waarvan 1 deur er helemaal uitlag en allemaal krassen er omheen. Vanmiddag gezien. Wie weet wat er gebeurt is ? | |
Dr_Flash | maandag 6 november 2006 @ 20:10 |
Geen idee Dude... ik vraag het ff op OHIH ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 20:20 |
trouwens vandaag een klein rondje gemaakt. Amsterdam amstel 06:06 naar Eindhoven. Daar overgestapt op de stopper naar Venlo. Daar over op de sneltrein naar Nijmegen. Daarover op de stopper naar Arnhem. Daar over op de stopper naar Winterswijk. Daar over op de stopper naar Zutphen. Daar over op de stopper naar Apeldoorn. Daar over op de ic naar Enschede. Daar over op de stopper naar Hengelo. Daar over op de Ic naar Amsterdam Centraal ![]() schiet mij maar lek ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 november 2006 @ 20:23 |
quote:*lekschiet WAAR zijn de foto's? HOEVEEL bordjes heb je geschoten? WAAROM heb je niet de BordBistroExpress terug genomen? Nou, HUH?! ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 november 2006 @ 20:25 |
quote:Is dat stel na de botsing met een ICM III nog niet opgelapt? | |
Dr_Flash | maandag 6 november 2006 @ 20:25 |
quote: quote:bron Dat, dus ![]() | |
groningerstudent | maandag 6 november 2006 @ 20:28 |
Vanmiddag tussen Martenshoek en Groningen voor het eerst in de GTW gezeten. Best wel een okay geval. ![]() ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 20:30 |
quote:de foto's staan nog op me pc. Dat hosten enzo knippen plakken enzo ![]() Ik heb geloof ik maar 2 of 3 bordjes geschoten. Ben niet zo een bordjes man weet-je-wel ![]() IK wou de BordBistro nemen en had al 10 euries in de pocket om me wat aan te schaffen maar had geen zin om nog een half uur te wachten. Half zes op enzo ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 november 2006 @ 20:33 |
quote:een half uurtje ![]() ![]() dit snap ik niet ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 20:35 |
Zag trouwens dat Novio (stadsvervoerder in Nijmegen) met net zulk brak materieel rijd als mijn eigen plaatselijke GVB ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 november 2006 @ 20:45 |
quote: ![]() (veel) meer hierover | |
Duvel | maandag 6 november 2006 @ 21:06 |
quote:Oei, naar deukje! ![]() | |
MREn | maandag 6 november 2006 @ 21:07 |
Goed nieuws trouwens nog voor in de inwoners van Blerick: er gaat in december weinig veranderen qua nieuwe vervoerders: enkel NSR dus. De goede verstaander trekke zijn conclusies ![]() | |
MREn | maandag 6 november 2006 @ 21:11 |
quote:Ja, ik zag die ICM-IV toevallig staan vanmiddag, zag er niet lekker uit. | |
thatsme | maandag 6 november 2006 @ 21:11 |
quote:mijn ervaring is een reis boeken voor 11 personen naar Warschau en offertes opvragen voor Bratislava | |
Peterselieman | maandag 6 november 2006 @ 21:15 |
quote:Kunnen ze de DRGL beter uitvoeren. Ze hebben dan nog -3 ipv -5 ofzo ![]() Dat komt ervan als je wadjes in gaat zetten ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 21:30 |
quote:als ik goed begrijp wat je zegt dan rijd volia Blerick voorbij (zal wel te weinig tijd zijn ofzo) en moet je dus eerst van Blerick naar Venlo wil je naar Nijmegen willen. Trouwens is dat ook een afstandje van niks. Ik was er vandaag. | |
MREn | maandag 6 november 2006 @ 21:40 |
Juist. Het is wel een afstandje van niets, maar je hebt een zogenaamde 'robuuste aansluiting' in Venlo ![]() | |
Willy84 | maandag 6 november 2006 @ 21:42 |
ze kregen daar toch een kwartierdienst ? Zoveel reizigers waren er nou ook weer niet vanmorgen. | |
spectrumanalyser | maandag 6 november 2006 @ 21:43 |
uitdeuken zonder spuiten. en dan zo aankomen met die trein op de trailer. | |
ReisT | maandag 6 november 2006 @ 23:46 |
quote:Oud, oké, maar brak? Ik zit er af en toe in en het rijdt allemaal prima. Ik heb zo'n idee dat ze wel wat beter onderhouden zijn dan die bij het GVB. | |
Brembo | maandag 6 november 2006 @ 23:52 |
quote:Dat is 25 minuten wachten ![]() ![]() ![]() | |
Willy84 | dinsdag 7 november 2006 @ 00:00 |
quote:Het GVB staat bekend om zijn zeer puik onderhouden materieel is het niet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 00:02 |
Zeker. Bij het GVB zijn bij mijn weten nauwelijks defecten aan het materieel. Alles is keurig onderhouden en er zijn geen problemen met het uitvoeren van de DRGL. En in het noorden: Neem al de vertragingen op Gn-Rd en Gn-Dz vorige weken. Tijdelijk enkelsporig, herfst en sein en wisselstoringen. Niet te vergeten een opgeblazen motor van een wadsloper en de puntualiteit is als nooit tevoren. | |
Petre | dinsdag 7 november 2006 @ 00:13 |
quote:Drie op de vijf bussen van het GVB zijn gevaarlijk | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 00:16 |
quote:I know ![]() | |
Willy84 | dinsdag 7 november 2006 @ 00:21 |
en ik heb ooit nog in de klas gezeten met 2 bus monteurs (in opleiding) van het GVB. Ze hoefden opzich niet hard te werken hadden ze het over ![]() In de garage waar ik werkte kwamen ze altijd naar me toe "kan die al rije'" en dan nog op zo een vriendelijke toon ![]() | |
KiwiTjuHh | dinsdag 7 november 2006 @ 08:10 |
quote:Dan moet je 1e klas gaan zitten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 november 2006 @ 09:55 |
quote:Dat was in Juli ja ![]() ![]() | |
guitarist | dinsdag 7 november 2006 @ 09:57 |
quote:Ja maar die is dood ![]() | |
guitarist | dinsdag 7 november 2006 @ 10:05 |
![]() ![]() ff met 't spoor bezig in Meppel. | |
CybPraetorian | dinsdag 7 november 2006 @ 15:17 |
Voor diegen die meer beeld materiaal willen zien over de nieuwe Arriva trein, kunnen hier eens kijken http://www.arriva.nl/documents/ArrivaTrein_wmv.php filmpje +- 3 Minuten over de trein, met beelden binnen in... en ohja, ze rijden al: heb al van verschillende mensen gehoord dat ze er mee gereden hebben... Ik hoef pas volgende week er weer mee... ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door CybPraetorian op 07-11-2006 15:23:20 ] | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 15:30 |
Weet iemand de namen die op de GTW 228-230 staan? De 303 is de Tiny Mulder, de 304 Hans Alders en de 305 Ubbo Emmius. | |
Wadloper | dinsdag 7 november 2006 @ 16:57 |
Daar staan nog geen namen op ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 17:02 |
quote:Dan weet ik dat ook weer. Ze zullen wel spoedig namen krijgen, omdat ze op dienst moeten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 november 2006 @ 17:06 |
quote:als ze SPURT er maar weer afhalen dan :w | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 november 2006 @ 17:10 |
de OP moet trouwens ook (weer) op revisie | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 17:22 |
quote:Je mag er best aan beginnen. Ik heb de OP vorige week iets aangepast, maar het kan altijd beter natuurlijk. | |
Wadloper | dinsdag 7 november 2006 @ 17:50 |
Andere foto's is ook wel leuk ![]() Ik zal kijken of ik er een paar tot beschikking kan stellen ![]() ![]() | |
Wadloper | dinsdag 7 november 2006 @ 17:54 |
![]() GTW 230 staat naast de 3205 Geen Dienst in Groningen 06-11-06 | |
Peterselieman | dinsdag 7 november 2006 @ 18:43 |
Zet het plaatje gerust in de OP. | |
thatsme | dinsdag 7 november 2006 @ 19:30 |
De ACTS pakte ook goed uit met locs vandaag! Dit spotte ik vanuit de trein, helaas was de ruit erg smerig waardoor me simpele telefoon camera er nog meer moeite mee had!![]() | |
vw_caddy | dinsdag 7 november 2006 @ 19:34 |
thatsme: hingen daar nog containers achter? | |
thatsme | dinsdag 7 november 2006 @ 19:39 |
quote:ja alleen die verdwenen achter de struiken! een hele sliert! | |
vw_caddy | dinsdag 7 november 2006 @ 19:42 |
Ik passeerde met de IC deze trein rond 17:05. | |
thatsme | dinsdag 7 november 2006 @ 21:32 |
quote:deze foto is rond 15:43 genomen | |
vw_caddy | dinsdag 7 november 2006 @ 21:34 |
quote:Hmm, ik heb zo beetje dezelfde combinatie gezien, met een lange sleep containers. Wellicht eerst via Onnen gegaan? | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 14:15 |
Op Somda werd vermeldt dat GTW 304 rijdend van Leer naar Groningen bij Winschoten een technisch probleem had. Gaat lekker dan met die nieuwe treinstellen. 3e dag op dienst en gelijk al een technisch probleem. | |
Fixers | woensdag 8 november 2006 @ 14:18 |
quote:Och de HTM had binnen een week nadat de randstadrail dienstregeling is ingevoerd 2 ontsporingen. | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 14:25 |
Dat was een project wat gedoemd was om deels te mislukken. Veel te weinig getest voor in gebruikname. Ik mag er vanuit gaan dat er in het noorden genoeg getest is om problemen te voorkomen. | |
Socios | woensdag 8 november 2006 @ 16:09 |
Ik zat in de trein van Groningen naar Leer, vertrek 11.58uur. Die reed als een trein. ![]() | |
groningerstudent | woensdag 8 november 2006 @ 21:06 |
quote:Ik zat in die van 13:00 uit Winschoten. Die was alleen wel een half uur te laat in Groningen. Om echt soepel ging de rit ook niet helemaal... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 21:33 |
Er gaan nu geruchten dat er op Nijmegen-Roermond mogelijk met Plan U stellen gereden gaat worden, naast de DM'90. Plan U stellen trekken wel langzaam op, maar kunnen wel 125 halen. Het betreft hier de stellen die naar Slowakije zouden gaan. Misschien naar een dochterbedrijf van Veolia? | |
Zug-Chef | woensdag 8 november 2006 @ 21:36 |
OMG DAT zou VET zijn | |
vw_caddy | woensdag 8 november 2006 @ 22:03 |
Vanmiddag een tijdje gebabbeld met een Arriva-mcn over.................. de kansloze intercoms in de wadjes. ![]() | |
Bensel | woensdag 8 november 2006 @ 22:07 |
quote:krcht... krcht.. PIEP.. *onhoorbaar gemompel* krchht plop | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 22:07 |
Leuke avatar trouwens De intercoms van de wadjes werken de helft van de tijd niet en anders zijn ze te luid of te zacht. Ik maak het bijna nooit mee dat het goed is. Nu reis ik ook meer met buffels dan wadslopers gelukkig. | |
Bensel | woensdag 8 november 2006 @ 22:09 |
quote:dat systeem van de GTW's is ook niet ideaal.. voorl dat irritante jengeltje, en het te harde geluidniveau is storend, als je zoals ik, graag een beetje pit in de trein | |
vw_caddy | woensdag 8 november 2006 @ 22:12 |
Onderhoud op de intercom in de wadjes was al op achterstand geraakt toen NSR nog reed op de diesellijnen. Onderhoud en reparaties van de intercom blijven blijkbaar toch een lastig probleem in welk treinstel dan ook. De mcn van vanmiddag riep steeds keurig iedere station om, maar uit de luidsprekers kon men alleen een klik horen. We waren het beiden eens dat ze het waarschijnlijk niet meer gaan fixen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 22:12 |
Bij de eerste rit op 1 november was het nog te zacht. Tenminste de eerste aankondiging dan. Daarna knalde idd het geluid uit de speakers. De stations waar niet gestopt werd, werden keurig in volgorde omgeroepen. Er was tussen de stations echt maar net genoeg tijd om ze om te roepen. | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 22:30 |
Deze quote over Plan U op de maaslijn op Somda, geschreven door Maurits, wil ik jullie niet onthouden:quote: ![]() ![]() | |
Bensel | woensdag 8 november 2006 @ 22:33 |
quote:Denk dat ze sowieso niks meer fixen.. ze zijn al maanden niet gewassen denk ik ook ![]() | |
MREn | woensdag 8 november 2006 @ 23:20 |
quote:Nee, ze zijn vanavond beide opgehaald door de 4012 (!!) en naar Hlm gebracht, waar ze rond een uurtje of 20:30 aan zullen zijn gekomen. | |
vw_caddy | woensdag 8 november 2006 @ 23:20 |
Er zijn vorige week nog wel een zooi DH op de kuilwielenbank geweest, zover gaan ze dus ook weer niet. ![]() | |
Duvel | woensdag 8 november 2006 @ 23:21 |
quote:WTF?! Doet die het alweer? | |
Duvel | woensdag 8 november 2006 @ 23:21 |
quote:Mogen ze wel rijden als ze vierkante wielen hebben, in verband met beschadiging van de infra? | |
vw_caddy | woensdag 8 november 2006 @ 23:23 |
quote:De 4012 was nog niet in revisie. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 23:27 |
quote:Het stel was vanmiddag nog gespot in Onnen en eerder al in Eindhoven. Overigens heeft het stel al een maand niet meer op dienst gezeten. | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 23:28 |
quote:Waarschijnlijk niet. Maar meestal is er geen ander materieel beschikbaar dat ingezet mag worden, dus wordt er langer doorgereden dan eigenlijk mag. | |
Erosjuhhh | woensdag 8 november 2006 @ 23:32 |
op enschede station staat nu al 2 dagen een koploper met een eruitgehaalde deur aan de zijkant maar echt eruit gebroken ofzo, trein eromheen is ook beschadigd, iemand die hier iets van weet? | |
Peterselieman | woensdag 8 november 2006 @ 23:34 |
Die staat er niet meer ![]() Zie enkele posts hierboven | |
Erosjuhhh | woensdag 8 november 2006 @ 23:47 |
![]() | |
Wadloper | donderdag 9 november 2006 @ 05:23 |
quote:De 3109, 3215 en de 3230 zijn afgelopen zaterdag anders wel door de wasstraat gegaan ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 9 november 2006 @ 06:28 |
Ohja, en de 3103 was al eerder door de wasstraat gegaan merkte ik, die was een stuk minder stoffig ![]() | |
Duvel | donderdag 9 november 2006 @ 08:28 |
quote:Laat ze eens opschieten dan, of willen ze een herhaling van de revisie van ICR? ![]() | |
vw_caddy | donderdag 9 november 2006 @ 08:50 |
Vanmorgen riep een vrouwelijke machinist in de 528 station Haren om...... alleen de 528 stopt daar nooit. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 november 2006 @ 11:25 |
quote:oh! dat zou best TOF zijn! kan ik als nog een ritje in een Plan U maken o/ | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 12:14 |
quote:Toe maar weer. Er kon weer een wasbeurt af. Dat kon op 1 november niet gezegd worden van de 10305. Die had voor ingebruikname nog wel even door de wasstraat gemogen. Overigens mag de 3448 er ook wel weer eens doorheen. | |
Dichterbijer | donderdag 9 november 2006 @ 13:19 |
quote:Dan hoop ik wel dat ze eerst een opknap beurt krijgen! Als ik sommige bij Zwolle zie staan is dat echte bagger. | |
MREn | donderdag 9 november 2006 @ 14:21 |
Ter afscheid trouwens nog een foto van een gloednieuwe 3208 (april '82) op de NVBS kalender 2007 ![]() | |
vw_caddy | donderdag 9 november 2006 @ 14:30 |
De NVBS-kalender van vorig jaar heb ik cadeau gekregen van een hele vriendelijke OVL'er. Kan je de nieuwe kalender ook aanschaffen zonder lid te zijn van de NVBS? | |
MREn | donderdag 9 november 2006 @ 14:32 |
Geen idee, volgens mij is het meer een leuk extra'tje voor de leden. Binnenkort ook DVD van oa treintrekken en treinfeest trouwens (90minuten), misschien ook wel boeiend? | |
KiwiTjuHh | donderdag 9 november 2006 @ 15:14 |
Weten jullie ook of Arriva meedoet aan de staking van 15 november? Ik moet dan van Winschoten naar Groningen en met lijn 11/15 naar Zernike ![]() | |
vw_caddy | donderdag 9 november 2006 @ 15:16 |
Arriva staakt niet mee. | |
KiwiTjuHh | donderdag 9 november 2006 @ 15:19 |
quote:Dus ik kan onbezorgd reizen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 15:33 |
Vermoedelijk wel | |
vw_caddy | donderdag 9 november 2006 @ 15:47 |
quote:Zolang het Arriva en NSR is. | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 15:48 |
NSR gaat mogelijk ook staken op 15 november | |
Socios | donderdag 9 november 2006 @ 18:03 |
Net stond er een GTW op spoor 1 in Leeuwarden. Sommigen wilden al instappen, maar men kon mooi met de wadloper van 17.22uur die later wat verderop kwam te staan. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 18:08 |
Heb je het nummer ook gezien? De 230 misschien? De reizigers naar sneek/stavoren moeten nog even geduld hebben | |
Bensel | donderdag 9 november 2006 @ 18:14 |
om 4 uur stond er een GTw in groningen.. aangezien dat niet genoeg is om die tijd, en hij al behoorlijk vol zat een kwarier voor vertrek, de machinist (geweldig, zo'n open cabine) gevraagd of er nog 1 bij kwam.. Maar wat bleek.. die was nu dus al kapot.. kheb laterde wadloper maar genomen, omdat ik daar tenminste kon zitten.. | |
KiwiTjuHh | donderdag 9 november 2006 @ 18:15 |
Er waren technische problemen met de GTW die om 15.58 vanuit Groningen vertrok. Hij kon moeilijk starten en vertrok met 2 monteurs erbij in. Ook bleven er mensen op het perron achter omdat de trein te vol zat. Tevens zijn ze onderweg geen 2 treinen tegengekomen opweg naar Groningen Bron: MIjn moeder die in 15.58 trein zat! ![]() | |
KiwiTjuHh | donderdag 9 november 2006 @ 18:15 |
quote:Kijk eens aan, 2 x hetzelfde ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 november 2006 @ 18:33 |
quote:begint al goed ![]() | |
Bensel | donderdag 9 november 2006 @ 18:34 |
quote:Ach ja, kinderziektes.. de prijs van vernieuwing.. | |
Socios | donderdag 9 november 2006 @ 18:35 |
quote:Nee, wel heb ik gezien dat de naam van de trein "Hans Alders" was. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 18:50 |
Ah, dat is de 304 die gister defect geraakt is. De 303, Tiny Mulder, had ook al wat technische problemen gister. | |
Wadloper | donderdag 9 november 2006 @ 18:51 |
quote:Ik vind de 3448 anders totaal niet vies hoor :S De 3447/3446 mogen weleens ![]() | |
Wadloper | donderdag 9 november 2006 @ 18:53 |
Goed voorteken, die defecte treinen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 november 2006 @ 18:57 |
Het waren de eerste treinen van de 4e generatie GTW's. Dan kun je idd wat problemen krijgen. En dat ondanks uitgebreid testen. De 301 is niet voor niets al enkele keren terug naar Zwitserland geweest. Arriva zal de treinen wel met korting gekregen hebben, omdat ze meehelpen met de ontwikkeling van het type trein. | |
Zug-Chef | donderdag 9 november 2006 @ 19:00 |
Ik ga morgen maar eens een kijkje nemen aldaar ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 9 november 2006 @ 19:01 |
en dicht ![]() |