abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:10:18 #1
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_42989617
gaat winnen

vorige topic [Discussietopic] Fotowedstrijd Oktober
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:03 schreef Re het volgende:

[..]

dat mag een beginnend user toch zelf bepalen
Ik vind het een beetje overkomen als...jij bent te goed, het is niet eerlijk, jij mag niet meer mee doen mamaaaaaa

Ik voel mezelf nog steeds beginner, sta ook nooit in de top 3 (misschien 1 keer ofzo) toch zullen er bij een scheiding mensen zeggen dat ik maar naar de gevorderden moet. En er zijn ook gewoon mensen die veel meer talent hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Marjo, die heeft als beginner al een paar keer gewonnen. Ze heeft gewoon goede ideeën en (waarschijnlijk van veel afkijken) voert ze ze nog mooi uit ook. Dat is dan toch gewoon ontzettend leuk?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_42989648
*pets*

Die had je zeker niet meegekregen he? Pea
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:12:38 #3
52657 pea4fun
pi_42989675
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:11 schreef Ymke het volgende:
*pets*

Die had je zeker niet meegekregen he? Pea
Ik kon het niet laten
pi_42989737
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten
Grin

Elk onderwerp , hoe RUK ook kan uitnodigen tot prachtige foto;s . Dat ligt aan de fotograaf niet aan het onderwerp. Ik heb eigenlijk al maanden geen plezier meer in de wedstrijden , jammer wel
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:17:06 #5
52657 pea4fun
pi_42989783
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:14 schreef Ymke het volgende:

[..]

Grin

Elk onderwerp , hoe RUK ook kan uitnodigen tot prachtige foto;s . Dat ligt aan de fotograaf niet aan het onderwerp. Ik heb eigenlijk al maanden geen plezier meer in de wedstrijden , jammer wel
Misschien komt het nog terug. Zolang je maar plezier houdt in fotograferen. Ik heb ook al een hele tijd niet meer meegedaan. Steeds neem ik me voor om weer mee te doen, soms doe ik zelfs een poging tot het maken van een foto, maar ik stuur hem eigenlijk niet meer in....
pi_42989939
We zien het wel , volgende maand misschien .....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:24:57 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990008
quote:

[..]

Grin

daar heb je wel gelijk in
vraag me soms wel eens af wat de inzender zich bedacht bij het inzenden van t onderwerp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42990084
TVP
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:29:54 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990131
Zoals ik het zie maakt iedereen kans om in de top te komen. Dat heb ik zelf ervaren, de ene keer stond ik bijna onderaan, maar een andere keer vrij hoog en bij de kleuren wedstrijd zelfs in de top 3. Het ligt er maar net aan wat je te binnen schiet en hoe je met een idee omgaat.

Technische snufjes zijn leuk enzo, maar met een "simpele" compact kan je ook mooie en kanshebbende platen schieten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:31:35 #10
79550 Ymke
your ghost
pi_42990180
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Zoals ik het zie maakt iedereen kans om in de top te komen. Dat heb ik zelf ervaren, de ene keer stond ik bijna onderaan, maar een andere keer vrij hoog en bij de kleuren wedstrijd zelfs in de top 3. Het ligt er maar net aan wat je te binnen schiet en hoe je met een idee omgaat.

Technische snufjes zijn leuk enzo, maar met een "simpele" compact kan je ook mooie en kanshebbende platen schieten.
Ik heb een aantal keren gewonnen en/of hoog gescoort met alleen mn simpele powershot
pi_42990252
quote:
Vind ik niet. Het ene onderwerp is veel toegankelijker dan het andere. Bij onderwerpen als playtime, bokeh, low-key of hdr moet je je als beginnend fotograaf eerst afvragen wat er in godsnaam bedoeld wordt. En dan is nog maar de vraag of je er iets mee kunt. Zeker als het onderwerp een techniek is.

Bij onderwerpen als portret, landschap, sport, feest, water, rood, tegenstellingen, etc.... is het veel makkelijker om iets te bedenken.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:35:01 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990273
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:31 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik heb een aantal keren gewonnen en/of hoog gescoort met alleen mn simpele powershot
Ik met mijn panasonic DMC-LZ2 .
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:35:45 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990285
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:31 schreef Ymke het volgende:

[..]

zo bedoelde ik t ook niet, dat dat niet zou kunnen met "mindere" apparatuur
ikzelf stond ook behoorlijk te kijken bij kleuren, dat ik zo hoog kwam
maar je ziet vaak wel ontzettend veel verschil
kijk nu maar, ik vind dat de foto's van puckzzz, freud en VV echt veel boven die van de rest uitsteken
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:38:38 #14
79550 Ymke
your ghost
pi_42990361
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het ene onderwerp is veel toegankelijker dan het andere. Bij onderwerpen als playtime, bokeh, low-key of hdr moet je je als beginnend fotograaf eerst afvragen wat er in godsnaam bedoeld wordt. En dan is nog maar de vraag of je er iets mee kunt. Zeker als het onderwerp een techniek is.

Bij onderwerpen als portret, landschap, sport, feest, water, rood, tegenstellingen, etc.... is het veel makkelijker om iets te bedenken.
En waar ligt het aan als je er niets mee kunt??? Aan de fotograaf niet aan het onderwerp.
pi_42990392
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

niet eens zozeer, ik heb niets tegen archief, hoewel ik daar zelf geen lol aan zou beleven. Mijn punt is eigenlijk meer dat ik deze maand (relatief) weinig verzorgde foto's zie. En om misverstanden te voorkomen: ook niet-geregisseerde foto's kunnen verzorgd zijn, kwestie van standpunt en belichting goed kiezen, netjes nabewerken, dat soort dingen.
[..]

Tja, als de pasfoto matig is, is ie dat op 13x18 ook

Serieus, zaken als compositie, belichting, toning, vlakverdeling, scherpte, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, kun je prima beoordelen op 580 breed. Dat een mooie foto op posterformaat nog beter tot zijn recht komt is zeker waar, maar een matige foto wordt er geen haar beter van.
Oja 13x18, ik ben een rund met al die formaten. Feit is volgens mij wel dat je bepaalde dingen heel makkelijk kunt wegshoppen op klein formaat, en als we bijvoorbeeld naar 1024 gaan, is dat al een stuk lastiger .
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:43:40 #16
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990462
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:38 schreef Ymke het volgende:

[..]

En waar ligt het aan als je er niets mee kunt??? Aan de fotograaf niet aan het onderwerp.
Nou, als het onderwerp een vakterm is (bokeh, lange sluitertijd, DOF, etc) dan kan ik me voorstellen dat het voor een fotograaf met een simpele/normale camera toch echt wel lastig wordt als je dat niet echt goed kan instellen en meer afhankelijk bent van de automatische instellingen.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:45:21 #17
79550 Ymke
your ghost
pi_42990486
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

zo bedoelde ik t ook niet, dat dat niet zou kunnen met "mindere" apparatuur
ikzelf stond ook behoorlijk te kijken bij kleuren, dat ik zo hoog kwam
maar je ziet vaak wel ontzettend veel verschil
kijk nu maar, ik vind dat de foto's van puckzzz, freud en VV echt veel boven die van de rest uitsteken
Tuurlijk zie je veel verschil , dat heb je bij elke wedstrijd en dat is ook niet erg. Misschien hebben zij wel veel meer talent of doen ze er domweg heel veel meer moeite voor? Maken ze veel meer fotos van een onderwerp , of lezen ze heel veel erover? proberen ze heel veel?

Dat is ook waarom ik soms pissig word / werd als mensen maar gewoon wat snapshotjes insturen of er nog duidelijk bij vermelden dat ze er geen moeite voor hebben gedaan.

Kom op het is een wedstrijd , doe je aller allerbest En dan NOG een beetje meer

En DAN als je met je tong op je knieeen hangt van creatieve uitputting DAN doe je een inzending
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:50:25 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990606
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:45 schreef Ymke het volgende:

[..]

Tuurlijk zie je veel verschil , dat heb je bij elke wedstrijd en dat is ook niet erg. Misschien hebben zij wel veel meer talent of doen ze er domweg heel veel meer moeite voor? Maken ze veel meer fotos van een onderwerp , of lezen ze heel veel erover? proberen ze heel veel?

Dat is ook waarom ik soms pissig word / werd als mensen maar gewoon wat snapshotjes insturen of er nog duidelijk bij vermelden dat ze er geen moeite voor hebben gedaan.

En DAN als je met je tong op je knieeen hangt van creatieve uitputting DAN doe je een inzending
* Ynske gaat alvast met haar tong op de knieën liggen voor de maand november

TIP: Haloween als onderwerp!!!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_42990919
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:38 schreef Ymke het volgende:
Ja natuurlijk ligt het aan de fotograaf, muts. Dat zeg ik toch juist?

Als we hier beginnende fotograafjes willen lokken moeten we toegankelijke onderwerpen bedenken. Een gevorderde kan met elk onderwerp waarschijnlijk wel iets beginnen, voor de beginnende amateur ligt dat gewoon anders.
pi_42990950
Een foto moet je ook aanspreken, hij kan technisch nog zo goed zijn, als het plaatje je niet aanspreekt, heb je nog niets.
Als voorbeeld de foto van VV, zal technisch in orde zijn , maar ik erger me kapot aan de vieze vloer en viezekeukenplint, en daar word dan steeds mij oog naar toe getrokken.
Goedemorgen :W
pi_42991004
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Als we hier beginnende fotograafjes willen lokken moeten we toegankelijke onderwerpen bedenken. Een gevorderde kan met elk onderwerp waarschijnlijk wel iets beginnen, voor de beginnende amateur ligt dat gewoon anders.
Playtime is vind ik juist een heel toegankelijk onderwerp.
Kijk naar de verschillende foto's die zijn ingestuurd en ze passen allen binnen het onderwerp.
pi_42991043
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:09 schreef blomst het volgende:
Playtime is vind ik juist een heel toegankelijk onderwerp.
Kijk naar de verschillende foto's die zijn ingestuurd en ze passen allen binnen het onderwerp.
Ik geloof dat de meningen daarover nogal verschillen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:15:00 #23
79550 Ymke
your ghost
pi_42991144
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Playtime was toch buitengewoon toegankelijk ? Volgens mij zijn 90 % van alle onderwerpen tot nu toe toegankelijk geweest
pi_42991180
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:15 schreef Ymke het volgende:
Playtime was toch buitengewoon toegankelijk ? Volgens mij zijn 90 % van alle onderwerpen tot nu toe toegankelijk geweest
Als je met toegankelijk bedoelt dat feitelijk iedereen elke willekeurige foto in kon sturen ,omdat geen hond snapte wat er nou precies mee bedoeld werd... ja, dan was het best toegankelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:18:13 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42991214
wat ik me net ineens afvroeg
waarop geef je iemand punten?
op de fotografische hoogstand? of het plaatje dat je aanspreekt? of toch juist als iemand de grenzen zoekt...
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:20:57 #26
79550 Ymke
your ghost
pi_42991274
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je met toegankelijk bedoelt dat feitelijk iedereen elke willekeurige foto in kon sturen ,omdat geen hond snapte wat er nou precies mee bedoeld werd... ja, dan was het best toegankelijk.
Het hoeft niet precies bedoeld zijn , maar iets van spelen , (bord) spel , plezier maken???
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:24:55 #27
79550 Ymke
your ghost
pi_42991358
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:18 schreef Ynske het volgende:
op de fotografische hoogstand? of het plaatje dat je aanspreekt? of toch juist als iemand de grenzen zoekt...
Ik , ?

Ehm , ik wil graag kunnen zien dat de foto voor de wedstrijd is gemaakt ( en ja daar zit ik wel eens mis mee), ik wil ook zien dat de foto met zorg genomen is , dan wel qua belichting of compositie of bij een goede snapshot een mooie weergave van gevoel.
Of een bijzonder standpunt waarvan je opkijkt. Zoiets

Ik weet het eigenlijk gelijk al als ik een voor mij mooie foto zie
pi_42991640
Zeg Pea, had je er niet gelijk wedtrijddiscussietopic november van kunnen maken ?

Tevens TVP
pi_42991695
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:20 schreef Ymke het volgende:
Het hoeft niet precies bedoeld zijn , maar iets van spelen , (bord) spel , plezier maken???
Je mist m'n punt. Het gaat om het geheel, niet om dit voorbeeld.
pi_42991894
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Noem jij dan eens onderwerpen.
Misschien nemen de winnaars die mee.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:54:58 #31
52657 pea4fun
pi_42992025
quote:

[..]

Niet persé mee eens. Soms ben je gewoon lekker foto's aan het maken en denk je opeens...oeh, die is leuk voor de wedstrijd van deze maand. En nee...dan heb je er niet lang over nagedacht, krom gelegen, gezweten of je allerbest gedaan, dan heb je gewoon met plezier een mooie foto gemaakt, en al is het een toevalstreffer, dat maakt de foto niet minder mooi.

En An...een topic is per definitie al iets waar men discussie kan voeren
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:56:16 #32
52657 pea4fun
pi_42992052
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar als er van die vage onderwerpen zijn als DOF of Bokeh of lange sluitertijd, leer je daar als beginner dan ook niet wat van?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:59:15 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42992116
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:10 schreef pea4fun het volgende:
gaat winnen

[..]

Ik vind het een beetje overkomen als...jij bent te goed, het is niet eerlijk, jij mag niet meer mee doen mamaaaaaa

Ik voel mezelf nog steeds beginner, sta ook nooit in de top 3 (misschien 1 keer ofzo) toch zullen er bij een scheiding mensen zeggen dat ik maar naar de gevorderden moet. En er zijn ook gewoon mensen die veel meer talent hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Marjo, die heeft als beginner al een paar keer gewonnen. Ze heeft gewoon goede ideeën en (waarschijnlijk van veel afkijken) voert ze ze nog mooi uit ook. Dat is dan toch gewoon ontzettend leuk?
ach ik vind je geen beginner hoor , het is ook niet een kwestie van aparte groepen maken, je zou gewoon 2 wedstrijden kunnen doen een waar beginners zich mee kunnen identificeren waarbij groei tips en commentaar voorop staat en een gevorden league waar je elkaar tot op de grond kan affikken over die 26ste pixel links boven...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:01:33 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42992151
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meningen daarover nogal verschillen.
als in, iedereen heeft een andere mening dan dat jij hebt
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:14:33 #35
79550 Ymke
your ghost
pi_42992415
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:54 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Niet persé mee eens. Soms ben je gewoon lekker foto's aan het maken en denk je opeens...oeh, die is leuk voor de wedstrijd van deze maand. En nee...dan heb je er niet lang over nagedacht, krom gelegen, gezweten of je allerbest gedaan, dan heb je gewoon met plezier een mooie foto gemaakt, en al is het een toevalstreffer, dat maakt de foto niet minder mooi.
Ja maar , ja maar , jij bent gewoon goed , wij (ik) moeten er gewoon voor ploeteren
pi_42992537
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:54 schreef pea4fun het volgende:

[..]

En An...een topic is per definitie al iets waar men discussie kan voeren
* An24 zegt iets over het verschil tussen discussie en wedstrijddiscussie en blabla enzo
pi_42993158
November, wie o wie?? dacht dat het nog maar oktoberwedstrijd ging
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:28:22 #38
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42994097
quote:

[..]

Dat is ook waarom ik soms pissig word / werd als mensen maar gewoon wat snapshotjes insturen
Gadverdamme, wat ben jij elitair bezig zeg!!

Hoe in godsnaam bepaal jij of mensen 'maar wat snapshotjes' insturen!! Er zijn mensen met talent en mensen met geen talent, simpel! Mensen met talent hebben waarschijnlijk vrij vlot, gezien hun vaak ook aanwezige technische kennis, een pracht van een plaat geschoten. Mensen zonder talent, zoals ik, lopen stad en land af voor een onderwerp (ja, dat doe ik verdomme écht!) schieten plaatjes met in hun achterhoofd de tips van de mensen mét talent, dus proberen te letten op compositie, belichting enzovoorts, en proberen zo te komen tot een voor hun doen leuke foto. Ze gooien duizenden mb's aan mislukkelingen weg soms, maar blijven proberen om zichzelf te verbeteren. En dat noem jij even tussen neus en lippen door een snapshotje.

Blegh.

Wat meer respect voor je medeforummer zou je sieren. Geldt overigens ook voor wat anderen hier.
Gezeik hier altijd, heel de lol in zo'n wedstrijd gaat ervan af, en ik kan me zelfs zo voorstellen dat mensen die zich hierdoor aangesproken voelen, of mensen die van zichzelf weten dat ze geen talent hebben de volgende keer wel linker uitkijken dan meedoen met een simpel contestje (want meer is het niet, het is geen elite wedstrijd tussen de Erwin Olaffen en Brigham Fieldsen van Fok hoor!)

Althans, ik dacht dat het ook een wedstrijd was die toegankelijk dient te zijn voor IEDEREEN, zonder dat een aantal inzendingen met pure minachting worden veroordeeld!

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 27-10-2006 20:36:09 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42994110
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:48 schreef blomst het volgende:
November, wie o wie?? dacht dat het nog maar oktoberwedstrijd ging
Ik loop graag op zaken vooruit
pi_42994266
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:56 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar als er van die vage onderwerpen zijn als DOF of Bokeh of lange sluitertijd, leer je daar als beginner dan ook niet wat van?
Daar zul je best van leren, maar je zult dan toch minstens een wat uitgebreidere compact moeten hebben om ze toe te kunnen passen, wat de kring van deelnemers verkleint....
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:55:32 #41
79550 Ymke
your ghost
pi_42994811
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat ben jij elitair bezig zeg!!

Hoe in godsnaam bepaal jij of mensen 'maar wat snapshotjes' insturen!! Er zijn mensen met talent en mensen met geen talent, simpel! Mensen met talent hebben waarschijnlijk vrij vlot, gezien hun vaak ook aanwezige technische kennis, een pracht van een plaat geschoten. Mensen zonder talent, zoals ik, lopen stad en land af voor een onderwerp (ja, dat doe ik verdomme écht!) schieten plaatjes met in hun achterhoofd de tips van de mensen mét talent, dus proberen te letten op compositie, belichting enzovoorts, en proberen zo te komen tot een voor hun doen leuke foto. Ze gooien duizenden mb's aan mislukkelingen weg soms, maar blijven proberen om zichzelf te verbeteren. En dat noem jij even tussen neus en lippen door een snapshotje.

Blegh.

Wat meer respect voor je medeforummer zou je sieren. Geldt overigens ook voor wat anderen hier.
Gezeik hier altijd, heel de lol in zo'n wedstrijd gaat ervan af, en ik kan me zelfs zo voorstellen dat mensen die zich hierdoor aangesproken voelen, of mensen die van zichzelf weten dat ze geen talent hebben de volgende keer wel linker uitkijken dan meedoen met een simpel contestje (want meer is het niet, het is geen elite wedstrijd tussen de Erwin Olaffen en Brigham Fieldsen van Fok hoor!)

Althans, ik dacht dat het ook een wedstrijd was die toegankelijk dient te zijn voor IEDEREEN, zonder dat een aantal inzendingen met pure minachting worden veroordeeld!
Ehm ik had het over mensen die zelf verteld hebben dat ze gewoon een snapshotje hadden ingestuurd , ik ben van mening dat je voor een wedstrijd best wat meer je best mag doen dan dat

Geen idee waarom je zo overtrokken moet reageren
pi_42994880
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Re het volgende:

[..]

ach ik vind je geen beginner hoor , het is ook niet een kwestie van aparte groepen maken, je zou gewoon 2 wedstrijden kunnen doen een waar beginners zich mee kunnen identificeren waarbij groei tips en commentaar voorop staat en een gevorden league waar je elkaar tot op de grond kan affikken over die 26ste pixel links boven...
Wat heeft pixelneuken met een goeie foto te maken
pi_42994900
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:55 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ehm ik had het over mensen die zelf verteld hebben dat ze gewoon een snapshotje hadden ingestuurd , ik ben van mening dat je voor een wedstrijd best wat meer je best mag doen dan dat

Wat mij betreft moet een foto speciaal voor de wedstrijd genomen worden en niet uit een archief worden opgeduikeld.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:03:59 #44
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42995009
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:55 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dan had je het woordje '" of" in betreffende zin moeten vervangen door "en".

Zoals het er nu staat geldt het
a: voor mensen die (in jouw ogen) snapshotjes insturen
b: of vertellen dat ze niet zoveel moeite hebben gedaan voor hun foto.
quote:
Omdat dit weer de zoveelste keer is dat er rigoureus mensen worden afgekamd. Niet alleen door jou, door de elite die blijkbaar op dit onderdeel van het forum heerst. Jij kunt achter jouw monitor niet zien hoeveel moeite mensen hebben gedaan voor hun foto, maar je kamt wel zaken die technisch of compositair of weet ik veel op wat voor manier niet aan jouw standaarden voldoen lekker af.

En daar word ik nou pissig om. Nogmaals, je bent niet de enige, en dan hebben ze het er ook nog over om 2 groepen te maken. De 'goeie' en de 'slechte'.

Léuk man!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:21:40 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42995433
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan had je het woordje '" of" in betreffende zin moeten vervangen door "en".

Zoals het er nu staat geldt het
a: voor mensen die (in jouw ogen) snapshotjes insturen
b: of vertellen dat ze niet zoveel moeite hebben gedaan voor hun foto.
[..]

Omdat dit weer de zoveelste keer is dat er rigoureus mensen worden afgekamd. Niet alleen door jou, door de elite die blijkbaar op dit onderdeel van het forum heerst. Jij kunt achter jouw monitor niet zien hoeveel moeite mensen hebben gedaan voor hun foto, maar je kamt wel zaken die technisch of compositair of weet ik veel op wat voor manier niet aan jouw standaarden voldoen lekker af.

En daar word ik nou pissig om. Nogmaals, je bent niet de enige, en dan hebben ze het er ook nog over om 2 groepen te maken. De 'goeie' en de 'slechte'.

Léuk man!!
de goede en de slechte is onzin
maar lijkt t jou niet leuk om eens een keer als maker van een goede foto naar voren te komen, en niet altijd maar onderaan te hangen omdat je weet dat zoals jij het bewoord de eliten toch altijd boven aan hangen?

ik zeg niet dat de slechten slecht zijn, ik zeg alleen dat in mijn ogen er soms iets te veel op persoon gestemd word omdat iemand goed is, en niet om de foto, tenminste dat is mijn gevoel

maar als ik je voor je hoofd gestoten heb, sorry dat was niet mijn bedoeling

ik ben zelf niet een technisch hoogstandje, probeer er zoveel mogelijk uit te halen, en weet dat ik vaak niet hoog kom.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_42995489
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:49 schreef blomst het volgende:

[..]

Noem jij dan eens onderwerpen.
Misschien nemen de winnaars die mee.
Lees eens terug?
pi_42995524
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:56 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Jawel, maar het nodigt wat minder uit om spontaan mee te gaan doen.
pi_42995620
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:58 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet een foto speciaal voor de wedstrijd genomen worden en niet uit een archief worden opgeduikeld.
Wat mij betreft is dat een nogal dom argument.
pi_42995672
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef Re het volgende:

[..]

En wat let dan de gevorderden om toch gewoon aan de wedstrijd voor beginners deel te nemen?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:36:59 #50
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42995903
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

de goede en de slechte is onzin
maar lijkt t jou niet leuk om eens een keer als maker van een goede foto naar voren te komen, en niet altijd maar onderaan te hangen omdat je weet dat zoals jij het bewoord de eliten toch altijd boven aan hangen?
DIe hangen niet altijd bovenaan Dat is het hem nou juist. Degenen die hier voor 'goed' doorgaan scoren altijd wel punten, maar altijd bovenaan staan ze zeker niet. Je kunt nog zo technisch zijn, als je gewoon een minder leuke, mooie, aansprekende foto maakt dan een mindere techneut heb je gewoon pech. En dat komt best vaak voor hoor.
quote:
ik zeg niet dat de slechten slecht zijn, ik zeg alleen dat in mijn ogen er soms iets te veel op persoon gestemd word omdat iemand goed is, en niet om de foto, tenminste dat is mijn gevoel
Ik denk van niet. Ik zal bevoorbeeld niet gauw op Puckzzz stemmen, hoe goed ze ook is technisch, want dat is ze. Maar haar foto's spreken me totaal niet aan. Ik hou niet van enorm gestyleerd en in scene gezet, en Puckzzz wel, en daar is ze verdomd goed in ook nog. Maar het gaat mij om het gevoel wat ik bij een foto krijg.
quote:
maar als ik je voor je hoofd gestoten heb, sorry dat was niet mijn bedoeling
Ehm, volgens mij was dat Ymke en niet Ynske.
quote:
ik ben zelf niet een technisch hoogstandje, probeer er zoveel mogelijk uit te halen, en weet dat ik vaak niet hoog kom.
Dito, en dat geeft in principe niets. Het gaat mij om de lol van het maken van een zo goed mogelijke, binnen het bereik van mijn kunnen liggende, foto. En ik vind het jammer dat technisch mindere foto's vaak afgedaan worden met 'snapshot'.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:45:43 #51
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42996162
Nou, van mijn 3 keer dat ik meegedaan heb met deze wedstrijd, was het 2 keer een 'snapshot' en 1 keer een geënsceneerde foto. Ik denk dat het (in mijn geval dan) ook aan het onderwerp ligt. Bij bijvoorbeeld 'schaduw' had ik een geënsceneerde foto, omdat de meeste foto's wel schaduw hebben, maar dat vaak niet hét onderwerp van de foto is. Bij tegenstelling en playtime heb ik 'snapshots' ingestuurd, omdat die toevallig het onderwerp heel goed uitbeelden. Dat het snapshots zijn, betekent niet dat ik niet mn best heb gedaan op de foto., ook al heb ik hem niet speciaal voor de wedstrijd gemaakt (1 wel en 1 niet).
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:48:44 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42996256
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:28 schreef k_man het volgende:

[..]

En wat let dan de gevorderden om toch gewoon aan de wedstrijd voor beginners deel te nemen?
helemaal niets. Missschien iets van een wedstrijdje wie zijn/haar foto het best heeft verbeterd of iets dergelijks, iets waardoor je leert en niet afgeschrokken wordt door mensen die prachtige platen maken omdat ze veel ervaring hebben.

Het gaat uiteindelijk om het plezier en er beter van worden
pi_42996265
Ja, ik word altijd zo moe van mensen die er allerlei eigen regeltjes op na houden. Het mag niet in scene gezet zijn, het mag geen archieffoto zijn, het mag niet zus, het mag niet zo. Flikker toch op zeg.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:50:22 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42996293
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:58 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Wat heeft pixelneuken met een goeie foto te maken
ook niets, was meer een verwijzing naar dpzers
pi_42996306
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:48 schreef Re het volgende:
helemaal niets.
Dus we gaan een wedstrijd voor beginners beginnen, waar alle gevorderde users ook aan deel mogen nemen, zodat er dus feitelijk niks verandert met de situatie nu?

What's the point?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:51:58 #56
79550 Ymke
your ghost
pi_42996344
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:49 schreef k_man het volgende:
Ja, ik word altijd zo moe van mensen die er allerlei eigen regeltjes op na houden. Het mag niet in scene gezet zijn, het mag geen archieffoto zijn, het mag niet zus, het mag niet zo. Flikker toch op zeg.
Je vergeet ontoegankelijke onderwerpen
pi_42996381
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:51 schreef Ymke het volgende:

[..]

Je vergeet ontoegankelijke onderwerpen
Is dat een eis aan de ingezonden foto's?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:53:33 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42996391
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:49 schreef k_man het volgende:
Jaaaaaaaaaa

Vind ik ook. Dat mag allemaal!!! Zelfs snapshotjes!! Alleen hoef ik het niet allemaal mooi te vinden, dat is volgens mij de achterliggende gedachte erbij.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:54:08 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42996412
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus we gaan een wedstrijd voor beginners beginnen, waar alle gevorderde users ook aan deel mogen nemen, zodat er dus feitelijk niks verandert met de situatie nu?

What's the point?
ik probeer gewoon wat discussie punten aan te halen, dat je toch nooit wat van mij aanneemt ded me dat posten, dan kan je er weer lekker op ingaan

maar wat is er mis met een beginners en een gevorderde wedstrijd? Denk dat je voor jezelf wel uit kan maken of je gevorderd bent of niet en als jij dan zo graag dan ook als beginner mee wilt doen, moet je dat vooral doen
pi_42996834
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:54 schreef Re het volgende:
maar wat is er mis met een beginners en een gevorderde wedstrijd? Denk dat je voor jezelf wel uit kan maken of je gevorderd bent of niet en als jij dan zo graag dan ook als beginner mee wilt doen, moet je dat vooral doen
Wat er mis mee is, is dat het niks oplost. Voor zo ver er überhaupt iets opgelost moet worden.

Je hebt dan twee wedstrijden, maar iedereen kan toch voor zichzelf bepalen of ie aan de ene, de andere, of allebei wil meedoen. Je krijgt dus dezelfde mix van users al nu, alleen dan dubbel.

Als jij uit kunt leggen hoe het wel werkbaar te maken valt, hoor ik het graag.
pi_42997365
quote:

[..]

ik probeer gewoon wat discussie punten aan te halen, dat je toch nooit wat van mij aanneemt ded me dat posten, dan kan je er weer lekker op ingaan

Ik denk dat de wedstrijd dan te veel differentiatie met zich mee brengt Re. We blijven een amateur subforum. Als je er meer uit moet halen moet je naar mijn idee op zoek gaan naar andere fora's en andersoortige wedstrijden.

Ik snap zowiezo niet wat er mis is met leren van elkaar. Dat is toch de opzet van dit forum: dat je met elkaar van gedachten kan uitwisselen over wat fotografie voor de een of voor de ander is?

Als je een echt gevorderde wedstrijd wilt, denk ik zelfs dat je niet users moet laten stemmen, maar er een deskundige jury op los moet laten. Want ik krijg het idee dat je de wedstrijd naar een hoger level wilt hebben, de vraag is of dit wel kan met stemmende users. Je laat dan alleen wel de volledige cultuur van FOT los. Dat moet je willen. Ik niet in ieder geval!
pi_42997761
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dat een nogal dom argument.
Wat mij betreft niet, ik beschouw het liever als een opdracht waarvoor je op pad gaat en waarop je vervolgens in een vrolijk wedstrijd verband wordt afgerekend. Zonder meningen van anderen als dom argument te bestempelen .
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:21:09 #63
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_42998633
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:10 schreef pea4fun het volgende:
gaat winnen

[..]

Ik kan me in dit en je vorige ...
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:12 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben het niet helemaal met je eens VV. Ik doe bijvoorbeeld niet zo graag meer mee omdat er vaak zo "gezeken" wordt over details, en minder wordt gekeken naar wat het plaatje uitstraalt. Natuurlijk kunnen details de foto afmaken, maar het lijkt hier vaak hoofdzaak te zijn.
enorm in vinden!!!

Misschien dat ik verkeerd kijk en op een bepaald gebied vast nog veel leren moet, maar ik heb de foto's beoordeeld op wat ze voor mij uitstralen binnen het thema uiteraard. En niet zo zeer of de foto technisch 100% is.
Creativiteit vind ik in deze ook veel belangrijker, maar zo kijkt gelukkig een ieder op zijn of haar wijze.
pi_42999059
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:18 schreef Ynske het volgende:
Ik stem vooral door middel van de eerste twee dingen die je noemt, en soms de laatste er bij (maar het ligt er aan wat voor grenzen).

Het lijkt mij niet echt handig om twee wedstrijden te maken, om eerder genoemde redenen (moeilijk te bepalen wie waar moet insturen; forum is niet professioneel o.i.d., etc.).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:49:34 #65
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42999352
Ik zie geen enkel voordeel in twee wedstrijden.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:53:31 #66
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42999454
tvp en de discussie later wel leest
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_43000004
Vervelend voor The Shadow: had zijn foto naar een verkeerd adres gestuurd. Bleek te kloppen, maar ik kijk daar een stuk minder vaak. Omdat hij al op 19 oktober verstuurt is, geef ik hem alsnog een plekkie.

Enneuhh Theshadow niet meer doen he!!!
pi_43000061
quote:

[..]

wanneer ben je beginner of gevorderd?
Ik bedoel je hebt er mensen bij die al jaren fotograferen maar nog echt geen spectaculaire foto's maken en je hebt mensen die net een maand bezig zijn en de meest geweldige platen maken.
Dus dan krijg je ook weer een struikelblokje denk ik.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:17:42 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43000084
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik denk dat de wedstrijd dan te veel differentiatie met zich mee brengt Re. We blijven een amateur subforum. Als je er meer uit moet halen moet je naar mijn idee op zoek gaan naar andere fora's en andersoortige wedstrijden.

Ik snap zowiezo niet wat er mis is met leren van elkaar. Dat is toch de opzet van dit forum: dat je met elkaar van gedachten kan uitwisselen over wat fotografie voor de een of voor de ander is?

Als je een echt gevorderde wedstrijd wilt, denk ik zelfs dat je niet users moet laten stemmen, maar er een deskundige jury op los moet laten. Want ik krijg het idee dat je de wedstrijd naar een hoger level wilt hebben, de vraag is of dit wel kan met stemmende users. Je laat dan alleen wel de volledige cultuur van FOT los. Dat moet je willen. Ik niet in ieder geval!
ik wil er niets uithalen hoor, ik doe met plezier mee maar ik kan me voorstellen dat als je een beetje motivatie bij je beginnende fotografen wilt houden je misschien toch iets anders wil proberen. Ik hoef niet per se een gevorderden wedstrijd, ik geef alleen wat punten aan voor een discussie, juist de drempel wat lager maken voor de target groep. Er lopen hier aardig wat gevordenden rond, dat kan je niet ontkennen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:25:50 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43000307
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:16 schreef prupke het volgende:

[..]

wanneer ben je beginner of gevorderd?
Ik bedoel je hebt er mensen bij die al jaren fotograferen maar nog echt geen spectaculaire foto's maken en je hebt mensen die net een maand bezig zijn en de meest geweldige platen maken.
Dus dan krijg je ook weer een struikelblokje denk ik.
je kan bijvoorbeeld de resultaten van een maandelijkse wedstrijd omgekeerd evenredig koppelen aan de volgende
pi_43000335
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:25 schreef Re het volgende:

[..]

je kan bijvoorbeeld de resultaten van een maandelijkse wedstrijd omgekeerd evenredig koppelen aan de volgende
Dat begrijp ik niet hoe je dat bedoeld.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:33:21 #72
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43000498
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:26 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik ook niet. "Omgekeerd evenredig koppelen aan" doet me te veel aan wiskunde denken, en daar heb ik geen kaas van gegeten .
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:36:07 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43000554
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:26 schreef prupke het volgende:

[..]

wat ik eigenijk bedoel is dat het gewoon een niet faire wedstrijd is om beginnende fotografen met gevordeden mee te laten doen, er zit 0 motivatie in om te weten dat als jij een leuke foto instuurt waarvan je zelf denkt dat het gewoon een leuke plaat, waar je best moeite in hebt gestopt, die 0 punten krijgt omdat je plaat fototechnisch niet als perfect wordt gezien en je al snel punten geeft aan fototechnisch perfecte platen, en dat strookt niet met de cultuur die FOT uit wil stralen
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:36:42 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43000572
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik ook niet. "Omgekeerd evenredig koppelen aan" doet me te veel aan wiskunde denken, en daar heb ik geen kaas van gegeten .
golf met handicap
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:58:49 #75
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_43001098
na deze zware discusie even een leukere noot van een complete amateur/beginneling ( ik heb hem<-d30; nog geen maand denk ik?)

ik heb (al) 6 punten gekregen voor mijn eerste wedstrijdfoto ooit!!!
*fier is
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:39:49 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43001957
Zo, ook gestemd.
En ik hou over het algemeen niet van de wat meer voor de hand liggende stillevens met dobbelsteentjes of gameconsoles (no offense), of huisdieren en kinderen, maar ben gegaan voor leuke, speelse of spontane foto's die me aanspraken qua sfeer.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 28-10-2006 12:00:15 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 08:52:06 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43004493
Pfoe...goedemorgen zeg...ik heb de slaap nog niet uit mijn ogen of er is meteen al weer een lekkere discusie te lezen * kopje koffie halen gaat, en dan ff wat quoten*
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:02:29 #78
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43004519
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Mensen zonder talent, zoals ik, lopen stad en land af voor een onderwerp (ja, dat doe ik verdomme écht!) schieten plaatjes met in hun achterhoofd de tips van de mensen mét talent, dus proberen te letten op compositie, belichting enzovoorts, en proberen zo te komen tot een voor hun doen leuke foto. Ze gooien duizenden mb's aan mislukkelingen weg soms, maar blijven proberen om zichzelf te verbeteren. En dat noem jij even tussen neus en lippen door een snapshotje.
Dus doe jij er werkelijk moeite voor en hoef je je niet aangesproken te voelen. De schoenen op het strand bijvoorbeeld, die vond ik heel erg goed en was verbaasd om te zien dat je een andere had ingestuurd. Er wordt gesproken over mensen die voor het gemak een snapshotje insturen die toevallig aan het onderwerp voldoet. Ik vind dat ook een beetje lui, maar hey! als dat snapshotje zó ontzettend goed in het thema past is het natuurlijk ook van de gekke om 'm niet in te sturen omdat ie niet speciaal voor de wedstrijd is geschoten.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:36 schreef ElizabethR het volgende:

Ik denk van niet. Ik zal bevoorbeeld niet gauw op Puckzzz stemmen, hoe goed ze ook is technisch, want dat is ze. Maar haar foto's spreken me totaal niet aan. Ik hou niet van enorm gestyleerd en in scene gezet, en Puckzzz wel, en daar is ze verdomd goed in ook nog. Maar het gaat mij om het gevoel wat ik bij een foto krijg.
Thnx dat neem ik toch op als een groot compliment. En het maakt niet uit dat het jouw persoonlijke smaak niet is(of van wie dan ook eigenlijk) zolang de foto voldoet aan het beeld dat ík in mijn hoofd had toen ik het bedacht, is de foto voor mij gelukt. Ongeacht of het mensen aanspreekt eigenlijk, het is gewoon 1 of andere hersenkronkel die uitgevoerd moet worden, en de voldoening als dat lukt is al genoeg...niet het winnen van een wedstrijd., dat is gewoon leuk meegenomen.

en in feite ben ik ook nog maar een beginner, ik ben een jaartje geleden ongeveer pas echt serieus gaan fotograferen, dus dat maakt mij ook een beginner
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_43004745
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:17 schreef Re het volgende:

[..]

ik wil er niets uithalen hoor, ik doe met plezier mee maar ik kan me voorstellen dat als je een beetje motivatie bij je beginnende fotografen wilt houden je misschien toch iets anders wil proberen. Ik hoef niet per se een gevorderden wedstrijd, ik geef alleen wat punten aan voor een discussie, juist de drempel wat lager maken voor de target groep. Er lopen hier aardig wat gevordenden rond, dat kan je niet ontkennen.
Om beginners te motiveren heb je het niet nodig om de wedstrijdopzet te veranderen. Dat begint bij de al aanwezige users die mensen welkom heten en bij foto's een flinke dosis goede kritiek te geven waar ze wat mee kunnen. De foto's van de gevorderde fotograaf kunnen juist een motivatie zijn, zo was het in ieder geval bij mij toen ik anderhalf jaar geleden begon. Het gaf mij een kijk op wat er mogelijk was en wawar ik aan moest werken om hetzelfde te bereiken.

Dat het niveau hier hoog is, geef ik absoluut toe, ik zie dat alleen als leidraad voor de beginende fotograaf en niet als drempel. Een beginnende "snapshotter" die daadwerkelijk iets met fotografie wil doen, zal deze drempel ook niet ervaren, zolang hij maar goed opgevangen wordt in FOT
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:06:30 #80
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43004903
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 09:44 schreef An24 het volgende:

[..]

Om beginners te motiveren heb je het niet nodig om de wedstrijdopzet te veranderen. Dat begint bij de al aanwezige users die mensen welkom heten en bij foto's een flinke dosis goede kritiek te geven waar ze wat mee kunnen. De foto's van de gevorderde fotograaf kunnen juist een motivatie zijn, zo was het in ieder geval bij mij toen ik anderhalf jaar geleden begon. Het gaf mij een kijk op wat er mogelijk was en wawar ik aan moest werken om hetzelfde te bereiken.

Dat het niveau hier hoog is, geef ik absoluut toe, ik zie dat alleen als leidraad voor de beginende fotograaf en niet als drempel. Een beginnende "snapshotter" die daadwerkelijk iets met fotografie wil doen, zal deze drempel ook niet ervaren, zolang hij maar goed opgevangen wordt in FOT
Daar ben ik het mee eens .

Krijg ik nu ook bonusountjes ?
Hoogachtend,
Erik.
pi_43004910
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:06 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens .

Krijg ik nu ook bonusountjes ?
pi_43005097
Laten we zeggen dat zowat alle WORLD PRESS PHOTO's gewoon snapshots zijn Dat maakt denk ik wel genoeg duidelijk.

Zowel de spontane genomen foto's als mooi gestyleerde foto's zijn gewoon goed. Daar is niets mis mee. Vaak zijn de meest beroemde foto's gewoon een opname met geluk op het juiste moment.

verder wat An zegt
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_43006333
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:15 schreef An24 het volgende:
Vervelend voor The Shadow: had zijn foto naar een verkeerd adres gestuurd. Bleek te kloppen, maar ik kijk daar een stuk minder vaak. Omdat hij al op 19 oktober verstuurt is, geef ik hem alsnog een plekkie.

Enneuhh Theshadow niet meer doen he!!!
Thx voor het alsnog plaatsen van mijn foto. Ik zal voortaan beter opletten naar welk adres ik het stuur. Had nu je bevestigingsmail van de vorige maand beantwoord.

Verder even over de discussie: Ik had in de maand september voor het eerst meegedaan en ik had 3 puntjes gekregen. Super toch? Ik ga nu elke maand voor meer!
chanceless
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:09:38 #84
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43006350
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:33 schreef Lord Dreamer het volgende:
Laten we zeggen dat zowat alle WORLD PRESS PHOTO's gewoon snapshots zijn Dat maakt denk ik wel genoeg duidelijk.

Zowel de spontane genomen foto's als mooi gestyleerde foto's zijn gewoon goed. Daar is niets mis mee. Vaak zijn de meest beroemde foto's gewoon een opname met geluk op het juiste moment.

verder wat An zegt
ja oke maar dat zie je er ook wel aan af
pi_43006818
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:36 schreef Re het volgende:

[..]

wat ik eigenijk bedoel is dat het gewoon een niet faire wedstrijd is om beginnende fotografen met gevordeden mee te laten doen, er zit 0 motivatie in om te weten dat als jij een leuke foto instuurt waarvan je zelf denkt dat het gewoon een leuke plaat, waar je best moeite in hebt gestopt, die 0 punten krijgt omdat je plaat fototechnisch niet als perfect wordt gezien en je al snel punten geeft aan fototechnisch perfecte platen, en dat strookt niet met de cultuur die FOT uit wil stralen
Ok nu snap ik wat je bedoeld. Maar dan kom ik terug op de vraag die ik eerder stelde: wanneer beginner en wanneer gevorderd. Wie bepaald dat?
Marjo is dus een beginner net als ik. Marjo maakt mooiere fotos dan ik (ik dacht dat ze al langer bezig was) Dus voor mij is marjo gevorderd. (terwijl ze dat dus niet is)
Wie is gevorderd? Jij en puckzzz, k-man en nog wat mensen dus jullie weten hoe het zit met de belichting enz enz.
Misschien dat het dan ook zo is dat als jullie punten uitdelen aan mensen dat jullie meer kijken naar de specs van de foto ipv het totaalplaatje (wist het even niet anders te omschrijven)

Do i make any sence??
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:20:53 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43007659
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:37 schreef prupke het volgende:

[..]

Ok nu snap ik wat je bedoeld. Maar dan kom ik terug op de vraag die ik eerder stelde: wanneer beginner en wanneer gevorderd. Wie bepaald dat?
Marjo is dus een beginner net als ik. Marjo maakt mooiere fotos dan ik (ik dacht dat ze al langer bezig was) Dus voor mij is marjo gevorderd. (terwijl ze dat dus niet is)
Wie is gevorderd? Jij en puckzzz, k-man en nog wat mensen dus jullie weten hoe het zit met de belichting enz enz.
Misschien dat het dan ook zo is dat als jullie punten uitdelen aan mensen dat jullie meer kijken naar de specs van de foto ipv het totaalplaatje (wist het even niet anders te omschrijven)

Do i make any sence??
tuurlijk maakt het sense en marjo is gevorderd hoor, die heeft de creativiteit en inzicht om een goede plaat af te leveren.

Misschien kan je er een jaar element in stoppen, dan kan je nog voor fotwedstrijd fotograaf van het jaar worden of iets en zet je 12 onderwerpen vast voor het komend jaar met laag drempelige thema's
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:27:02 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43007785
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 09:44 schreef An24 het volgende:

[..]

ahhh we kunnen inderdaad de wedstrijd maar even gebruiken als voorbeeld. Wat is een dosis goede kritiek, de standaard regeltjes van fotografie? Denk niet dat je de wedstrijd moet gebruiken om te leren maar juist om plezier te hebben met fotografie, wat ik nu zie is dat er 2 soorten van fotografie zijn, het in scene gezette en het spontane "snapshot". Daar valt veel meer uit te halen als je dat voor ogen hebt wat je zegt en wat in jouw ogen het beleid van FOT moet zijn
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:03:31 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43008516
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:37 schreef prupke het volgende:

[..]

Do i make any sence??
ik kijk bij mijn stemming nooit naar de specs. die interesseren me niet wanneer het beeld gewoon goed is. ik kijk alleen naar EXIF wanneer ik nieuwsgierig ben hoe iemand zoiets heeft gedaan.
en bij mijn stemming kijk ik gewoon naar het plaatje en laat me niet beinvloeden door eventuele technische imperfecties.

ik heb Flatbeat eric bijvoorbeeld die punten gegeven omdat ik het hondje zo leuk vond
pi_43008999
Zo doe ik het ook ja, kijken of de foto in het onderwerp past en dan gewoon de leukste kiezen.
Ziggy played guitar
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:53:42 #90
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_43013501
9 puntjes al! (als k goed heb geteld)
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:32:16 #91
118002 PieDobbelJoe
pi_43014490
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:03 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik kijk bij mijn stemming nooit naar de specs. die interesseren me niet wanneer het beeld gewoon goed is. ik kijk alleen naar EXIF wanneer ik nieuwsgierig ben hoe iemand zoiets heeft gedaan.
en bij mijn stemming kijk ik gewoon naar het plaatje en laat me niet beinvloeden door eventuele technische imperfecties.
Gevoelsmatig komt je mening in dit alles heel sterk overeen met die van mij. Drom zou ik haast zeggen ...houen zo

Maar dat doe je ook wel
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:45:51 #92
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_43017651
Zelf ondertussen ook maar gestemd, en het was weer niet makkelijk...
Meer van dit
  zondag 29 oktober 2006 @ 10:47:44 #93
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43029750
Zelf ook gestemd
Ik heb gestemd op wat het meeste bij het onderwerp paste en het beste op plaat eruit kwam.
Flatbeat eric mag ik jouw hondje hebben?
pi_43031788
Ik heb de gehele discussie zojuist op mn gemak doorgelezen en kan me best indenken dat de gene die veel werk en tijd in een compositie hebben gestoken daar niet altijd de waardering voor krijgen. Eerlijk gezegt is het ook niet mijn ding.

Mijn voorkeur zit meer in de spontane foto's waarin je dan wel kan zien wat de fotograaf uiteindelijk heeft bedoelt.
Ik zelf heb dan ook meer plezier in het op pad gaan met een idee over het onderwerp en de ene keer komt het er beter uit dan de andere keer. Deze keer heb ik nazitten denken wat voor mij "playtime" is en daar kwamen twee onderwerpen uit a: het stoeien met de hond en b: brandingsurfen. Uit optie B kwam niks interesants en uit optie a een hele berg foto's met inzending als voor mij het beste resultaat. anders gezegt dat de uiteindelijke foto mij het meeste aanspreekt.

Oftewel voor mij is de plezier en het avontuur in het fotogaferen belangrijker dan de technieken in de foto.

Hellaas mukie de levende handtas oftewel de Chihuahua is van mijn vriendin
pi_43032201
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:07 schreef blomst het volgende:
Een foto moet je ook aanspreken, hij kan technisch nog zo goed zijn, als het plaatje je niet aanspreekt, heb je nog niets.
Als voorbeeld de foto van VV, zal technisch in orde zijn , maar ik erger me kapot aan de vieze vloer en viezekeukenplint, en daar word dan steeds mij oog naar toe getrokken.
Weet je wat een werk het was om die vloer plus plint natuurgetrouw vies te maken?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_43032412
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:36 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Weet je wat een werk het was om die vloer plus plint natuurgetrouw vies te maken?
Als ik de plint met hier vergelijk, komt hij zeker natuurgetrouw over
pi_43033038
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:58 schreef FReNsJ het volgende:
na deze zware discusie even een leukere noot van een complete amateur/beginneling ( ik heb hem<-d30; nog geen maand denk ik?)

ik heb (al) 6 punten gekregen voor mijn eerste wedstrijdfoto ooit!!!
*fier is
Hier kan ik me bij aansluiten.... ook voor het eerst meegedaan, zonder spiegelreflex ofzo, en al 23 puntjes!

Ik vond dit een heel toegankelijk onderwerp overigens (daarom heb ik uiteindelijk eens iets ingezonden).
Ik wil denk ik wel vaker mee gaan doen omdat je daardoor, zoals Puckzzz in het vorige topic al zei, inspriratie krijgt om foto's te maken die je normaal niet zomaar gaat maken. En op die manier wil ik eens gaan kijken of het kopen van een digitale spiegelreflex over een tijdje iets voor mij is.. eerst maar eens zien hoe ver ik met deze camera kom. Als ik dan dingen ga missen en zeker weet dat ik zo'n dure camera ook echt veel ga gebruiken, ga ik me daar eens in verdiepen.
pi_43036111
Wow, men ziet mij als gevorderd terwijl ik mezelf nog een beginner beschouw Dat vind ik best een groot compliment.

Nu op naar het stemtopic...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:52:20 #99
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43044534
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:19 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Ik heb de gehele discussie zojuist op mn gemak doorgelezen en kan me best indenken dat de gene die veel werk en tijd in een compositie hebben gestoken daar niet altijd de waardering voor krijgen. Eerlijk gezegt is het ook niet mijn ding.

Mijn voorkeur zit meer in de spontane foto's waarin je dan wel kan zien wat de fotograaf uiteindelijk heeft bedoelt.
Ik zelf heb dan ook meer plezier in het op pad gaan met een idee over het onderwerp en de ene keer komt het er beter uit dan de andere keer. Deze keer heb ik nazitten denken wat voor mij "playtime" is en daar kwamen twee onderwerpen uit a: het stoeien met de hond en b: brandingsurfen. Uit optie B kwam niks interesants en uit optie a een hele berg foto's met inzending als voor mij het beste resultaat. anders gezegt dat de uiteindelijke foto mij het meeste aanspreekt.

Oftewel voor mij is de plezier en het avontuur in het fotogaferen belangrijker dan de technieken in de foto.

Hellaas mukie de levende handtas oftewel de Chihuahua is van mijn vriendin
dammit

OM 2 verschillende wedstrijden ervan te maken (amateur en pro) vind ikzelf geen fijn idee. Nu ben ik nl meer geneigd om nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mijn best te doen en een goed plaatje neer te zetten. Ja ok, bij een amateur wedstrijd kan dan de drempel lager zijn voor nog meer anderen om evt. mee te doen. Maar kom op zeg, dit is toch voor de fun? Het is een wedstrijd waarin je laat zien wat je kunt en je hebt er plezier in. Of je nu langer of korter met je speeltje bezig bent. Voor professionele wedstrijden kun je net zo goed naar een ander forum. Nu kan ik nog dingen van anderen leren. Als je het in 2-en splitst, denk ik juist niet meer zo snel, omdat je niet meer kunt leren van elkaar als allen amateur zijn. Daarnaast, wie gaat bepalen wie er in welke categorie hoort? Ikke = amateur dat is duidelijk.

Maar Marjo zegt bvb zelf dat ze zich nog een beginner voelt, terwijl ik haar werk eerder als dat van een profi zie. Dan adhv de uitrusting uitkiezen wie waar hoort? Ook niet echt je van het aangezien sommige mensen met minder equipement betere platen neerzetten dan degene die bij wijze van spreken het halve huis als een heus studio hebben ingericht. Een beetje onbegonnen taak, maar goed dat is mijn "visie" hierop.

Over de rest van de wedstrijd en wie ik kies heb ik al eerder hierboven ergens neergezet.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:40:10 #100
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43046180
Ik vind het geen goed idee om meerdere wedstrijden of verschillende stemgewichten in het leven te roepen, dus het is zinloos om er nog verder over door te gaan.
Life is what you make it.
pi_43046958
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:40 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind het geen goed idee om meerdere wedstrijden of verschillende stemgewichten in het leven te roepen, dus het is zinloos om er nog verder over door te gaan.
Eens, laat iedereen gewoon lekker zijn/haar ding doen en iedereen daar gewoon op zijn/haar manier op stemmen .

Zojuist mijn ding gedaan door op het randje niet vergeten te stemmen .
pi_43050145
Zo, even kijken of ik ook gewonnen heb
pi_43050189
Het is zover...na wederom een aantal interessante discussie's de uitslag van de wedstrijd van deze maand: Playtime!

Met op de eerste plaats en dus de winnaar:

chanty 69

Plaatsje nr 2:

Karen71 68

En een gedeelde derde plek:

puckzzz 67

En: ikzelf

An24 67

Labaguette 56
Arianna 40
vliegvrager 37
Flatbeat Eric 36
Miss_S 32
Elefes 31
Schanulleke 29
freud 26
elizabethr 19
Marjo 19
Tha Erik 18
Diedrick 14
Pkfotografie 14
Blomst 13
Phoenixx 13
snakelady 13
wurm 13
Robbedoeseos300d 12
Ynske 12
Frensj 11
Melonovy 10
Blinky 6
MissBliss 5
Bubble8 4
Mukie 4
Sunchaser 3
G-String 2
Gose 1
lennartbnl 1
ArjanB 0
Kamermans 0
The Shadow 0
Wonderer 0

Hopelijk heb ik dit keer geen telfouten gemaakt Foutjes voorbehouden

Wil Chanty zich even melden met een mailtje, zodat haar prijs geregeld kan worden?

Voor zowel Chanty, Karen71 en Puckzzz geldt dat jullie alle drie 1 onderwerp naar mij kunnen mailen tot woensdag 1 november, 22:00 uur! Gefeliciteerd allemaal en Succes met het verzinnen van een onderwerp
pi_43050363
Niet dus

Maar winaars gefeliciteerd

Op naar de volgende onderwerpen
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:20:53 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43050395
woeiiiii!!

ik ga een onderwerp insturen

misschien dat ik er een stukje extra uitleg bij ga doen wat ik bedoel met het onderwerp, dat komt er dan wel bij te staan An? (evt. in [sub] )
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:22:02 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43050444
Cool. Feli winnaars, en bedankt voor de punten, stemmers!
Hoogachtend,
Erik.
pi_43050446
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:20 schreef Puckzzz het volgende:
woeiiiii!!

ik ga een onderwerp insturen

misschien dat ik er een stukje extra uitleg bij ga doen wat ik bedoel met het onderwerp, dat komt er dan wel bij te staan An? (evt. in [sub] )
Zal er over nadenken Wat vind iedereen daarvan? uitleg bij het onderwerp?
pi_43050485
Ook eventjes zeggen dat ik heel blij ben met mijn plekje...had het niet verwacht. Bedankt allemaal
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:22:55 #109
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43050486
Ik vind het wel leuk, maakt het wat specifieker, als het maar niet té voorschrijvend is. Maar een beetje meer richtlijn is wel leuk, denk ik.
Hoogachtend,
Erik.
pi_43050639
Feli winnaars
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_43050663
Puckzzz wéér derde...
pi_43050704
gefeliciteerd

voor het eerst dat ik zoveel punten heb
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:35:51 #113
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43051050
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Allereerst mijn felicitaties aan de winnaars natuurlijk! Mooie inzendingen en een terchte top drie! (Alle 4 )
Ik ben benieuwd naar de onderwerpen!

Wat de uitleg betreft, ik ben er voor hoor, zolang deelnemers maar wel de vrjiheid houden om er hun eigen draai aan te geven.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:37:56 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_43051128
OMG ik heb gewonnen
Namens mij en beer bedankt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_43051290
Gefeliciteerd winnaars en bedankt aan alle stemmers. De eerste keer meedoen en dan al zoveel punten, dat had ik echt nooit verwacht. Een betere aanmoediging kan een mens niet wensen.
pi_43051508
Gefeliciteerd winnaars
Ben blij dat ik toch nog even de tijd gevonden had om te stemmen..

Ik vind uitleg bij een onderwerp geen probleem .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:47:50 #117
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43051561
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:22 schreef An24 het volgende:

[..]

ik vind uitleg jammer. ik vind de draai die mensen aan een onderwerp geven juist leuk.
met uitleg krijg je denk ik eerder veel zelfde soort foto's.

alleen bij een techniek kan ik uitleg waarderen zoals bv. Boke wat we ooit hebben gehad.
daar is uitleg wel handig maar bij afgelopen onderwerp vind ik persoonlijk de vrij invulling erg leuk
pi_43051649
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:41 schreef laBaguette het volgende:
Gefeliciteerd winnaars en bedankt aan alle stemmers. De eerste keer meedoen en dan al zoveel punten, dat had ik echt nooit verwacht. Een betere aanmoediging kan een mens niet wensen.
Ik quote je maar want ik kan precies hetzelfde zeggen. Dit bewijst ook meteen dat beginners niet helemaal kansloos zijn...

ergens is het natuurlijk ook wel een nadeel meteen (veel) punten te krijgen, maakt het lastiger te evenaren/verbeteren... maar we doen ons best zullen we maar zeggen
pi_43051928
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:49 schreef Arinna het volgende:

ergens is het natuurlijk ook wel een nadeel meteen (veel) punten te krijgen, maakt het lastiger te evenaren/verbeteren... maar we doen ons best zullen we maar zeggen
My thoughts exactly... Motiverend is het wel.
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:18:10 #120
91385 Morgion
<3 Photography
pi_43052738
Gefeliciteerd Chanty !

Post maar een foto van je prijs als ie binnen is
EOS 400D ** 18-55mm f/3.5-5.6 ** B&W filter ** Sandisk Extreme III
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:20:58 #121
52229 Chanty
pi_43052845
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:18 schreef Morgion het volgende:
Gefeliciteerd Chanty !

Post maar een foto van je prijs als ie binnen is
Ik moet eerst maar een stuk lege muur gaan vinden hier Of ik moet weer verhuizen (wonen hier net twee maanden).
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:21:12 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43052853
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:49 schreef Arinna het volgende:

[..]

Ik quote je maar want ik kan precies hetzelfde zeggen. Dit bewijst ook meteen dat beginners niet helemaal kansloos zijn...

Dito!! 19 punten heb ik maar liefst, een 13e plaats. Jemig!!!! Ik ben trots op mezelf als kladfotografe!!!

Chanty, proficiat met je beertje! zal vast erg leuk staan op linnen!

En ik hoef ook niet zo nodig uitleg bij een onderwerp. Dat neemt alle creativiteit weg!
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:26:41 #123
52229 Chanty
pi_43053050
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dito!! 19 punten heb ik maar liefst, een 13e plaats. Jemig!!!! Ik ben trots op mezelf als kladfotografe!!!

Chanty, proficiat met je beertje! zal vast erg leuk staan op linnen!

En ik hoef ook niet zo nodig uitleg bij een onderwerp. Dat neemt alle creativiteit weg!
tnx

nu eens nadenken over een in te sturen onderwerp voor november
Ik ben trouwens ook tegen uitleg, vind het juist leuk te zien hoe iedereen zijn eigen draai aan iets geeft
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:41:33 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_43053491
gefeliciteerd chanty, de foto is ook superleuk!!

De rest ook gefeliciteerd.

En de mensen die om mijn foto hebben gestemd heel erg bedankt.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe onderwerpen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_43054085
Feli mensen Leuke foto's allemaal
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 30 oktober 2006 @ 06:58:08 #126
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43057430
ben ik helemaal vergeten Chanty, An en Karen te feliciteren!

gefeliciteerd!

en over die uitleg, ik bedoel echt niet om het tot in detail voor te schrijven maar er is elke maand weer geneuzel over dat het onderwerp te breed is, of wat het precies inhoudt blahblahblah....beetje uitleggen wat je ermee bedoelt is toch niets mis mee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 oktober 2006 @ 07:00:18 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43057436
Shit helemaal vergeten te stemmen... stomme weekenden ook

iig Chanty gefeliciteerd met je eerste plekkie, de rest ook gefeli
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:08:03 #128
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43057455
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:26 schreef k_man het volgende:
Puckzzz wéér derde...
ik heb mijn contributie weer betaald
pi_43057568
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 06:58 schreef Puckzzz het volgende:

en over die uitleg, ik bedoel echt niet om het tot in detail voor te schrijven maar er is elke maand weer geneuzel over dat het onderwerp te breed is, of wat het precies inhoudt blahblahblah....beetje uitleggen wat je ermee bedoelt is toch niets mis mee?
Niets mis met een beetje uitleg hoor, en iedereen die denkt dat een beetje informatie ten koste gaat van de creativitieit, heeft he-le-maal niets begrepen van creativiteit.

Chanty gefeliciteerd met je winst en verder iedereen gefeliciteerd die blij is met het behaalde resultaat.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:02:42 #130
118002 PieDobbelJoe
pi_43057703
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:37 schreef Chanty het volgende:
OMG ik heb gewonnen
Namens mij en beer bedankt
Chanty..feli met je eerste plaats

Ook de anderen feli met jullie plaats en punten
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:42:28 #131
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43058040
Iedereen weer gefeliciteerd met zijn behaalde punten.

BTW zijn de nieuwe onderwerpen er al
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 08:42:59 #132
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43058047
Aargh weer vergeten te stemmen
Winnaars gefeliciteerd, het waren weer erg goeie inzendingen deze keer
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:04:10 #133
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43058277
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:42 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Iedereen weer gefeliciteerd met zijn behaalde punten.

BTW zijn de nieuwe onderwerpen er al
ik heb vanochtend om een uurtje of 7 mijn onderwerp al gemaild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:02:48 #134
79550 Ymke
your ghost
pi_43060462
Allemaal gefeliciteerd .

En uitleg bij een onderwerp is natuurlijk prima , heeft niks te maken met het wegnemen van creativiteit. ben benieuwd
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:14:09 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43060737
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:41 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

heeft he-le-maal niets begrepen van creativiteit.
pi_43060884
Gefeliciteerd allemaal!
(Ook al waren alle foto's eigenlijk wel leuk)

Ben benieuwd naar het nieuwe onderwerp voor komende maand, kan ik misschien ook weer eens meedoen.
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:33:05 #137
24708 kzieniks
ook niet met bril
pi_43061211
iedereen gefeliciteerd

Op naar de volgende wedstrijd
-MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
pi_43061472
gefel!

ben benieuwd naar de onderwerpen. Drieluik zal er ook wel weer bijzitten!
chanceless
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:53:33 #139
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_43061719
Nah ik zal volgende keer ook weer eens proberen mee te doen, weinig tijd gehad en ook weiing motivatie
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:56:25 #140
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43061799
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:53 schreef fr.oosje het volgende:
Nah ik zal volgende keer ook weer eens proberen mee te doen, weinig tijd gehad en ook weiing motivatie
welkom terug
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:59:29 #141
79550 Ymke
your ghost
pi_43061873
quote:
Als jij meegaat doen , doe ik natuurlijk ook mee , ik wil altijd van jou winnen
pi_43062188
quote:
Leuk
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:13:56 #143
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43062235
gefeliciteerd allemaal
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:14:23 #144
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43062255
ow en dankjewel aan degenen die op mij hebben gestemd
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:48:07 #145
52657 pea4fun
pi_43064686
Gefeliciteerd aan de winnaars

ik beloof niet meer dat ik volgende keer mee ga doen, ik maak het toch niet waar
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:56:00 #146
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_43065007
Gefeliciteerd winnaars
Ziggy played guitar
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:59:07 #147
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_43065109
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:59 schreef Ymke het volgende:

[..]

Als jij meegaat doen , doe ik natuurlijk ook mee , ik wil altijd van jou winnen
In your dreams
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:31:22 #148
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_43070153
ik heb zelfs van drie personen punten gekregen! (special thanks to Phoenixx voor mijn mini-eerste plaats )

en proficiat aan de winnaar(s)
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:11:27 #149
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43073870
ben benieuwd naar de nieuwe onderwerpen
pi_43078569
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:11 schreef Mukie het volgende:
Ik ook
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:17:17 #151
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43078709
ow en geeeeen kerstmis
ik heb nl mezelf beloofd niets van kerstmis in huis te halen voordat de Sint het land uit is
pi_43083903
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:17 schreef Mukie het volgende:
ow en geeeeen kerstmis
ik heb nl mezelf beloofd niets van kerstmis in huis te halen voordat de Sint het land uit is
Die word bewaard voor december.
pi_43084064
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:11 schreef Mukie het volgende:
ik ook
pi_43084885
We moeten nog wachten tot 1nov 22.00 uur
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:19:13 #155
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43085119
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:18 schreef blomst het volgende:
We moeten nog wachten tot 1nov 22.00 uur
toch niet als morgen alle onderwerpen binnen zijn?
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:39:44 #157
52229 Chanty
pi_43088323
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:24 schreef prupke het volgende:

[..]

toch niet als morgen alle onderwerpen binnen zijn?
Ik wil er nog 1 nachtje over slapen
pi_43089077
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:39 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:03:41 #159
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43094489
quote:

[..]

nix, je weet het vast al
pi_43097199
quote:
Dat is een leuk onderwerp...
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:00:52 #161
52229 Chanty
pi_43104379
Ingestuurd, idd er is over nacht niets veranderd aan mijn idee.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:05:00 #162
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43104530
Ik heb ook een idee voor een onderwerp, maar ik mag niks insturen .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:15:13 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43104966
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:00 schreef Chanty het volgende:
Ingestuurd, idd er is over nacht niets veranderd aan mijn idee.
nacht hebben we al es gehad
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:37:48 #164
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43105820
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:15 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ach, dan maken we er gewoon 'lange sluitertijd' van, da's ook leuk.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:38:57 #165
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43105864
Of anders gewoon kleur. Of misschien is Playtime wel leuk!
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:43:12 #166
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43106037
ik vind verleiding wel iets
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:57:01 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_43106580
Verleiding
Ziggy played guitar
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:02:03 #168
52229 Chanty
pi_43106785
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:15 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Neeeeee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat mijn keuze voor het onderwerp na een nachtje slapen niet gewijzigd is
En nee ik zeg niet wat ik heb ingestuurd
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:02:43 #169
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43106811
SCHADUW IS EEN TOFONDERWERP!
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:04:28 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43106867
verleiding is OK
pi_43106893
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:02 schreef Chanty het volgende:

[..]

Neeeeee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat mijn keuze voor het onderwerp na een nachtje slapen niet gewijzigd is
En nee ik zeg niet wat ik heb ingestuurd
Heb hem nog niet binnen, en van Karen71 ook niet
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:07:38 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43106977
wachten is ook een leuk thema
pi_43109401
Morgenavond pas? Dacht uiterlijk vanavond al. Kennelijk lastiger dan ik dacht.
Maaaaaaar dan is het morgenavond stemfeest .
pi_43109865
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:18 schreef ..zapper het volgende:
Morgenavond pas? Dacht uiterlijk vanavond al. Kennelijk lastiger dan ik dacht.
Maaaaaaar dan is het morgenavond stemfeest .
En dan weer 4 dagen stemmen voordat we kunnen beginnen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:57:40 #175
52229 Chanty
pi_43110724
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Heb hem nog niet binnen, en van Karen71 ook niet
Huh? wat raar
Ik mail het je nu nog een keer door. Laat ff weten als je het wel hebt
pi_43111231
Net gekeken, en zie dat ik 2e ben geworden, joepie !

Iedereen gefeliciteerd, mn Chanty natuurlijk.
An, ik stuur je zo een onderwerp, moet nog even broeden....
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:19:12 #177
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43111515
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:07 schreef Re het volgende:
wachten is ook een leuk thema
ik haaaaaaaaaat wachten
pi_43113656
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:32 schreef blomst het volgende:

[..]

Daar gaat mijn vreugde
pi_43113724
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:32 schreef blomst het volgende:

[..]

Of je gaat met elk onderwerp wat genoemd word aan de slag
Kan je meteen beginnen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:07:37 #180
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43113776
ach.

na een paar mensen die gestemd hebben weet je al redelijk welke 2 onderwerpen kans hebber zijn.

zijn alle onderwerpen al bekend? ik ben benieuwd
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:32:26 #181
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43114881
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:19 schreef Mukie het volgende:

[..]

ik haaaaaaaaaat wachten
Haat is ook een leuk thema
pi_43115476
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:57 schreef Chanty het volgende:

[..]

Huh? wat raar
Ik mail het je nu nog een keer door. Laat ff weten als je het wel hebt
check

Euhhh helaas moet ik melden dat ze toch echt morgen pas geplaatst worden. Er is een mini discussie gaande over een van de onderwerpen...Maakt het zo gelijk extra spannend
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:45:37 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43115536
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:44 schreef An24 het volgende:

[..]

check

Euhhh helaas moet ik melden dat ze toch echt morgen pas geplaatst worden. Er is een mini discussie gaande over een van de onderwerpen...Maakt het zo gelijk extra spannend
aaah kom nu ook maar met de details
mini discussie tussen wie?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_43116035
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

aaah kom nu ook maar met de details
mini discussie tussen wie?
Dat weten jullie morgen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:02:09 #185
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43116213
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat weten jullie morgen

ik wil het eerder weten als morgen

pi_43116746
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:02 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik wil het eerder weten als morgen

Het maakt niet echt indruk
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:16:16 #187
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43116828
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Het maakt niet echt indruk

wil je de onderwerpen dan mailen

weetje... laat maar.

ik merk het wel.

pfff die mensen die machtsmisbruik maken door hun positie
pi_43116931
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:16 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

wil je de onderwerpen dan mailen

weetje... laat maar.

ik merk het wel.

pfff die mensen die machtsmisbruik maken door hun positie
nope, ik ben gewoon een heel neutrale wedstrijdcoordinator die haar taak heeel serieus neemt Betekent niet dat ik jullie helemaal in het ongewisse moet houden natuurlijk
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:20:18 #189
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43117005
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:18 schreef An24 het volgende:

[..]

nope, ik ben gewoon een heel neutrale wedstrijdcoordinator die haar taak heeel serieus neemt Betekent niet dat ik jullie helemaal in het ongewisse moet houden natuurlijk
pi_43117113
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:20 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:31:20 #191
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43117511
Beter dat er een discussie van tevoren plaantsneemt, dan dat er tijdens het stmmen voor de onderwerp onenigheid over is. .
Hoogachtend,
Erik.
pi_43117641
Ik vind het wel jammer dat het zo lang duurt dat de volgende wedstrijd start.
Moet het echt zolang duren voor dat de winnaars een onderwerp hebben ingestuurd?
Twee dagen moet toch genoeg zijn.
Als je mee doet met een wedstrijd dan ben je toch nieuwschierig naar de uitslag?
En ben je te laat met insturen van een onderwerp, dan heb je pech.
pi_43117848
Je mag ook gewoon zeggen dat je ongeduldig bent

Er zit overal twee dagen tussen, de rest van de dagen heb je om een foto te posten. Tis een fijne strakke planning, waardoor mensen weten waar ze aan toe zijn. Inclusief ikzelf overigens...
pi_43117967
Yep, daarom dacht ik dat we vanavond mochten gaan stemmen .
pi_43118031
Je maakt me overigens alleen nog maar veel nieuwsgieriger door te suggereren dat het nu al discutabel is.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:44:28 #196
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43118055
Eigenlijk vind ik alles te lang duren, totdat ik zelf een keer druk in mijn tijd zit. Het is gewoon zo dat als je niks te doen hebt, dat je dan wil dat het doorgaat. Maar er zijn ook mensen die wél wat te doen hebben.

Zodra ik gestemd heb op een onderwerp dan wil ik ook aan de slag kunnen, en niet eerst nog dagen (overdrijf, klaag, ach en wee ) moeten wachten. Zelfde met een foto, als ik ingestuurd heb, dan wil ik niet nog weken hoeven wachten.

Maar tegelijkertijd ben ik blij met die tijd, want het geeft je wat meer vrijheid. En niemand houdt je tegen om gewoon foto's te maken, natuurlijk .

Een noodzakelijk kwaad, wat niet altijd kwaad is. .
Hoogachtend,
Erik.
pi_43118122
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:42 schreef ..zapper het volgende:
Yep, daarom dacht ik dat we vanavond mochten gaan stemmen .
Ik hap niet
pi_43118148
Kan ik wel alvast stemmen dan?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:47:42 #199
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43118182
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:46 schreef k_man het volgende:
Ik stem vast voor optie 1.
Hoogachtend,
Erik.
pi_43118194
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:46 schreef k_man het volgende:
Jij stemt voor "rukonderwerp"?
pi_43118199
Ik voor drie.
pi_43118214
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij stemt voor "rukonderwerp"?
pi_43118215
Ik stem op het onderwerp An
* PdeHoog heeft voldoende archiefmateriaal liggen

staat zeker weer niet in de lijst he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_43118282
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik moet ook nog een onderwerp verzinnen, zal kijken of ik je van dienst kan zijn!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:50:44 #205
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43118304
ik vind het prima zoals het nu is.
Ookal ben ik erg benieuwd
pi_43118314
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik moet ook nog een onderwerp verzinnen, zal kijken of ik je van dienst kan zijn!
Gewoon jezelf als onderwerp opgeven
pi_43118343
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Nou reken ik wel op je hè?

Net zoals SharkBait ooit beloofde suggesties op te volgen, zodat Paaseiland opeens in het rijtje opdook.
pi_43118391
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou reken ik wel op je hè?

Net zoals SharkBait ooit beloofde suggesties op te volgen, zodat Paaseiland opeens in het rijtje opdook.
helaas is er maar eentje als sharkie
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:53:16 #209
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43118405
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:39 schreef An24 het volgende:
Je mag ook gewoon zeggen dat je ongeduldig bent

Er zit overal twee dagen tussen, de rest van de dagen heb je om een foto te posten. Tis een fijne strakke planning, waardoor mensen weten waar ze aan toe zijn. Inclusief ikzelf overigens...
2 dagen als in 48 uur?

zondag 29 oktober 2006 @ 22:16 stond de uitslag op fok
maandag 30 oktober 2006 22:16 is 24 uur later.
dinsdag 31 oktober 2006 22:16 is 48 uur later. das dus 2 dagen.

dus over een minuut of 22 kunnen we stemmen
pi_43118480
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:53 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

2 dagen als in 48 uur?

Ik nomineer jou voor het duiveltje op mijn schouder.... * An24 zoekt zich rot naar haar engeltje
pi_43118491
schop ik hem of wil je het zelf doen an?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:55:23 #212
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43118502
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik nomineer jou voor het duiveltje op mijn schouder.... * An24 zoekt zich rot naar haar engeltje

lief dat ik zo dicht bij je mag zijn
pi_43118555
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:55 schreef prupke het volgende:
schop ik hem of wil je het zelf doen an?
Geloof me, niemand wil mijn duiveltje en ook niet mijn engeltje zijn

Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, morgen na 22:00 uur de neiuwe onderwerpen, game on!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:57:25 #214
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43118588
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:53 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

2 dagen als in 48 uur?

Of je kan natuurlijk ook gewoon even afwachten totdat het verschijnt .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:59:39 #215
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43118661
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan, morgen na 22:00 uur de nieuwe onderwerpen, game on!
das 2 dagen en 23 uur en 43 minuten

das bijna een dag later als je strakke planning

neem je je taken wel serieus

lief enzo maar wat ongeduldig
pi_43118708
E

Het onderwerp maakt mij niet uit, laat de winnaar maar één onderwerp insturen en dan meteen aan de slag
Er word toch wel over het onderwerp geklaagd.
pi_43118720
Misschien kunnen we de volgende keer een intermezzowedstrijdje organiseren .
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:32:06 #218
52229 Chanty
pi_43120283
OMG ik dacht dat IK geen geduld had maar jullie zijn mij in het kwadraat

maar heel eerlijk: ben ook wel benieuwd naar wat de rest heeft bedacht
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:34:11 #219
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_43120408
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:32 schreef Chanty het volgende:
OMG ik dacht dat IK geen geduld had maar jullie zijn mij in het kwadraat

maar heel eerlijk: ben ook wel benieuwd naar wat de rest heeft bedacht
als jij 1 ondewerp roept. dan stemmen we daar massaal op.

kunnen we in iedergeval gaan brainstormen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:34:12 #220
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43120409
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:00 schreef ..zapper het volgende:
Maar dan wel eentje waar we lekker over mogen klagen
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:35:16 #221
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43120462
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:34 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

Ook een leuk onderwerp "Brainstormen"
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:36:05 #222
52229 Chanty
pi_43120500
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:34 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

Neuy ik wacht wel, ik hou wel van stemmen Zo bijzonder is mijn bedachte onderwerp niet
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:02:48 #223
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43121917
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:00 schreef ..zapper het volgende:
Geniaal idee.
Als bedenker aan jou de schone taak dit te organiseren. Wat een eer, vind je ook niet!?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:16:52 #224
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_43122565
Nog geen nieuwe onderwerpen?
Ik dacht dat die na 2 dagen bekend werden gemaakt?
pi_43123960
Hopelijk worden de stemcomputers goedgekeurd... anders duurt het nòg langer
pi_43124356
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:56 schreef ArjanB het volgende:
Hopelijk worden de stemcomputers goedgekeurd... anders duurt het nòg langer
politie bewaking erbij voor een eerlijke stemming en geen fraude
  woensdag 1 november 2006 @ 07:16:30 #227
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43127721
nog minder dan 15 uur spanning.
Dat moet net lukken.
Trappel, trappel, trappel
  woensdag 1 november 2006 @ 07:58:39 #228
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43127917
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:44 schreef An24 het volgende:

[..]

check

over mijn onderwerp? ik zou graag willen dat die goedgekeurd zou worden, maar zo niet dan is mijn back up onderwerp ook okee. en we moeten ook nog maar zien dat áls jullie het goedkeuren er ook nog op gestemd gaat worden dus zo'n grote discussie hoeft het toch niet te zijn?
pi_43127927
quote:
Op woensdag 1 november 2006 07:58 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

over mijn onderwerp? ik zou graag willen dat die goedgekeurd zou worden, maar zo niet dan is mijn back up onderwerp ook okee. en we moeten ook nog maar zien dat áls jullie het goedkeuren er ook nog op gestemd gaat worden dus zo'n grote discussie hoeft het toch niet te zijn?
Komt goed puckzzz...ik ga ervanuit dat hij vanavond gewoon geplaatst gaat worden. Doe idd voor de zekerheid maar nog een onderwerp sturen, maar denk dat hij niet nodig is. Tot vanavond!
  woensdag 1 november 2006 @ 08:02:05 #230
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43127934
je hebt mijn back up onderwerp al, die staat verderop in het mailtje
  woensdag 1 november 2006 @ 08:45:00 #231
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43128308
Dat moet dan wel een spannend onderwerp zijn. Als er vooraf al over gediscusseerd wordt.
  woensdag 1 november 2006 @ 08:56:13 #232
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43128441
quote:
Op woensdag 1 november 2006 08:45 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Dat moet dan wel een spannend onderwerp zijn. Als er vooraf al over gediscusseerd wordt.
nou nee dat op zich niet, maar de regels zullen een beetje moeten worden verbogen voor dit onderwerp (voor deze ene keer). ik denk dat daar de discussie over gaat.
pi_43129393
Vanavond zullen we het weten
  woensdag 1 november 2006 @ 10:11:32 #234
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43129766
ze houden mij ook in het ongewisse ik wil het ook weten
pi_43130134
quote:
Op woensdag 1 november 2006 08:56 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

nou nee dat op zich niet, maar de regels zullen een beetje moeten worden verbogen voor dit onderwerp (voor deze ene keer). ik denk dat daar de discussie over gaat.
Regels verbuigen voor een FOTostrijd???

Ga jij eens ter biecht bij de FOT_GOD jij schavuit
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 1 november 2006 @ 10:31:41 #236
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43130195
ik ben gewoon wat aan het na-puberen...
  woensdag 1 november 2006 @ 10:38:27 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43130364
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Regels verbuigen voor een FOTostrijd???

Ga jij eens ter biecht bij de FOT_GOD jij schavuit
god van fok?... die is al een tijdje weg
pi_43130548
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:54 schreef An24 het volgende:

[..]

. * An24 zoekt zich rot naar haar engeltje
U riep, m'vrouw?
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 1 november 2006 @ 14:28:07 #239
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43136719
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Hoezo .... duiveltje heeft geen werk en engeltje raakt overwerkt ?

zei deze kluns die nog niet eens weet hoe foto's te uploaden voordat hij mee kan doen
...dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik alles scherp zie.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:38:13 #240
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_43137021
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:38 schreef Re het volgende:

[..]

god van fok?... die is al een tijdje weg
godt zit vnl in GC en DIG
  woensdag 1 november 2006 @ 14:58:07 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43137608
er is maar 1 god en dat is fotoloog
pi_43137655
Er is maar een God en dat ben ik.
(Tot zover mijn moment van de dag )
pi_43138290
Dan zijn er meerdere dus
  woensdag 1 november 2006 @ 15:19:09 #244
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43138339
Scccchhhiieet nnoou oooppp, ik wwwooorrddd nnneerrvveeuussssss!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 1 november 2006 @ 15:22:56 #245
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43138460
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
Scccchhhiieet nnoou oooppp, ik wwwooorrddd nnneerrvveeuussssss!!!!!!!!!!!!!!
* Puckzzz opent een raam voor ER en zet er een stoeltje voor....

ga nou maar even genieten van je mooie Ierse meer en wacht rustig af
pi_43138494
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

En als je geen mooi Iers meer hebt?

Ik wil ook nieuwe onderwerpen
  woensdag 1 november 2006 @ 15:29:18 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43138668
ja schiet eens op of zo
pi_43140102
onderwerp-suggestie: "get-a-life"
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 1 november 2006 @ 16:08:28 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43140331
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:03 schreef Vliegvrager het volgende:
goeie 14.gif
  woensdag 1 november 2006 @ 16:09:19 #250
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43140367
het voor gaande gelezen te hebben komt dit ook wel in aanmerking : spanning
  woensdag 1 november 2006 @ 16:15:35 #251
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43140594
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:03 schreef Vliegvrager het volgende:
hoe weet jij welk onderwerp ik ingestuurd heb? het heeft er wel een klein beejte mee te maken
  woensdag 1 november 2006 @ 16:33:45 #252
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43141256
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Hah! Dank je!! En je moest eens weten wat voor weer het hier is!! Stralende zon!

Daar stormt het hé???
  woensdag 1 november 2006 @ 16:39:52 #253
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43141499
Storm is alweer geluwd maar heeft finke schade aangericht ja
  woensdag 1 november 2006 @ 16:51:02 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43141935
net hagel op mijn kop
pi_43142901
Ik hoop dat de onderwerpen de climax aankunnen .
  woensdag 1 november 2006 @ 17:19:55 #256
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43142936
Puckzzz, ik ben erg benieuwd naar je regelbuigende, discussieoplaaiende onderwerp .
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 1 november 2006 @ 17:28:27 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_43143238
ja,

ik wil k_man weer eens zien rukken
pi_43144768
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Puckzzz, ik ben erg benieuwd naar je regelbuigende, discussieoplaaiende onderwerp .
Ik ook, het duurt nu wel erg lang..
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:28 schreef Re het volgende:
ja,

woensdag 1 november 2006 @ 18:38:32 #259
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_43145702
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:28 schreef Re het volgende:
ja,

Ik zeker niet
pi_43145969
Goed, laat ik even mijn dilemma in deze uitleggen.

Puckzzz heeft een onderwerp aangedragen dat meer moeite vergt voor de nieuwe fotter's om er daardwerkelijks iets van te maken wat hen goed genoeg lijkt voor de wedstrijd. Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking. Het omvat het maken van een serie en het "moeten" maken van een collage, waar niet iedereen goed in is.

Puckzzz heeft aangeboden een bewerkingstutorial te posten, maar dan zijn we er dus nog niet. Ik zie er zelf veel uitdaging in. De mening van de MOD is dat er te veel nieuwelingen afhaken, of omdat het hen te moeilijk lijkt, of omdat zij afgekraakt worden op hetgeen ze gepresteerd hebben.

Mijn voorstel: ik laat jullie tot 22:00 uur discussieren (en ik hoop dat voornamelijk de wat beginnende fotters reageren) of het jullie wat lijkt. Als de reacties voornamelijk positief zijn, plaats ik hem gewoon, met als voorwaarde dat ik achteraf niets wil horen over de moeilijkheidsgraad of de tegenvallende resulaten en prestaties van welke fotter dan ook.

Wordt het idee in de discussie voornamelijk afgewezen, dan plaats ik om 22:00 het backup onderwerp en de onderwerpen van de andere winnaars!

Succes
  woensdag 1 november 2006 @ 18:58:52 #261
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_43146385
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:46 schreef An24 het volgende:

Puckzzz heeft een onderwerp aangedragen dat meer moeite vergt voor de nieuwe fotter's om er daardwerkelijks iets van te maken wat hen goed genoeg lijkt voor de wedstrijd. Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking. Het omvat het maken van een serie en het "moeten" maken van een collage, waar niet iedereen goed in is.
Hoe is dat te verenigen met de wedstrijdregels?
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:10 schreef An24 het volgende:

De regels m.b.t. Photoshop:

Wat NIET mag:

• (delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!
    Wat betreft het wegklonen van storende delen- Ieders interpretatie van wat een storend deel en wat een essentieel deel van de foto is, is anders, en kan ook moeilijk concreet afgebakend worden. Hou het in ieder geval beperkt tot kleine dingetjes. Het is geen bewerkwedstrijd.
  • Een onderwerp dat van zichzelf al tegen de regels van de wedstrijd is lijkt mij niet zoveel nut hebben, omdat alle inzendingen dan tegen de regels zouden zijn.

Daarnaast ben ik (en ik denk een aantal beginnelingen met mij) simpelweg niet geinteresseerd in de finesses van Photoshop, ik maak foto's en bewerk die waar nodig om de foto mooier uit te laten komen, ik maak geen computertechnische hoogstandjes. Mocht ik dat wel willen, heb ik er bovendien naast mijn dagelijks leven simpelweg geen tijd voor om me in *NOG* een facet van de digitale fotografie te verdiepen.

Ik vind dit een slecht plan.
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_43146483
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 18:58 schreef webspider het volgende:

[..]

Hoe is dat te verenigen met de wedstrijdregels?
    [..]

Een onderwerp dat van zichzelf al tegen de regels van de wedstrijd is lijkt mij niet zoveel nut hebben, omdat alle inzendingen dan tegen de regels zouden zijn.

Daarnaast ben ik (en ik denk een aantal beginnelingen met mij) simpelweg niet geinteresseerd in de finesses van Photoshop, ik maak foto's en bewerk die waar nodig om de foto mooier uit te laten komen, ik maak geen computertechnische hoogstandjes. Mocht ik dat wel willen, heb ik er bovendien naast mijn dagelijks leven simpelweg geen tijd voor om me in *NOG* een facet van de digitale fotografie te verdiepen.

Ik vind dit een slecht plan.
    Goed punt.

Hoewel we het niet hebben over het volledig bewerken van de foto zelf, maar over het samenvoegen van vier foto's.

Maar ik kan me goed in je argument vinden
    pi_43146528
    quote:

Puckzzz heeft aangeboden een bewerkingstutorial te posten, maar dan zijn we er dus nog niet. Ik zie er zelf veel uitdaging in. De mening van de MOD is dat er te veel nieuwelingen afhaken, of omdat het hen te moeilijk lijkt, of omdat zij afgekraakt worden op hetgeen ze gepresteerd hebben.

Mijn voorstel: ik laat jullie tot 22:00 uur discussieren (en ik hoop dat voornamelijk de wat beginnende fotters reageren) of het jullie wat lijkt. Als de reacties voornamelijk positief zijn, plaats ik hem gewoon, met als voorwaarde dat ik achteraf niets wil horen over de moeilijkheidsgraad of de tegenvallende resulaten en prestaties van welke fotter dan ook.

Wordt het idee in de discussie voornamelijk afgewezen, dan plaats ik om 22:00 het backup onderwerp en de onderwerpen van de andere winnaars!

Succes
    ik vind persoonlijk, dat 'wij' als gevestigede orde (lees langer zittende FOTters) dan maar een keer wat soepeler naar foto's moeten gaan kijken.... Dus meer op de foto zelf, dan gaan zitten muggeziften op details.... Dat kan best.
    Al is de moeilijkhiedsgraad voor de beginnende fotograaf mogelijk hoger, moet dat geen weerstand zijn tegen het meedoen. Mischien hebben de langer hier bivakerende fotomensjes er meer moeite mee dan het aanstormend talent.
    We zullen dat dan wel zien.... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het idee van Puckzzz...
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_43146590
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Goed punt.

Hoewel we het niet hebben over het volledig bewerken van de foto zelf, maar over het samenvoegen van vier foto's.

Maar ik kan me goed in je argument vinden
    een vierluik ipv een drieluik?
    pi_43146643
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef prupke het volgende:

[..]

een vierluik ipv een drieluik?
    Psies
    pi_43146704
    Een vierluik hoeft toch niet perse bewerkt te worden?

Of moet het een collage worden waarin de vier foto's in elkaar overlopen of zoiets?
    pi_43146711
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Psies
    nou dan valt er in mijn ogen weinig over te discussieren ... thema drieluik is al een paar keer aangedragen dus waarom dan geen 4 luik (van mijn part een 5 luik)

Ik denk dat als iemand daar geen ideeen voor heeft daar ook gewoon weg niet op stemt.
    En ligt het ook aan de andere onderwerpen natuurlijk
    pi_43146726
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:07 schreef k_man het volgende:

Of moet het een collage worden waarin de vier foto's in elkaar overlopen of zoiets?
    mogelijkerwijs is dat het...
    is wel een leuk idee
    pi_43146780
    Een vierluik is prima, maar geklooi om de foto's aan elkaar te breien hoeft voor mij niet.
    pi_43146800
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:07 schreef k_man het volgende:

Het gaat er even om dat je moet weten hoe je vier afbeeldingen in 1 "plaat" maakt.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:10:01 #271
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_43146810
    Ik weet het onderwerp van Puckzzz en het is idd misschien moeilijker qua samenvoegen in PS, maar het is zeker geen onderwerp dat 'te moeilijk' is voor beginnelingen. Juist iedereen kan dit onderwerp maken omdat het geen ingewikkelde techniek is ofzo, het enige ingewikkelde is misschien het samenvoegen in PS.

Ik weet niet of ik het mag noemen?

Maar goed, evengoed lijkt het mij moeilijk er boeiende foto's van te maken, dus of ik erop zou stemmen weet ik niet. Maar te moeilijk vind ik het zeker niet

[/mening beginneling]
    Ziggy played guitar
      woensdag 1 november 2006 @ 19:10:38 #272
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_43146846
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:02 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk, dat 'wij' als gevestigede orde (lees langer zittende FOTters) dan maar een keer wat soepeler naar foto's moeten gaan kijken.... Dus meer op de foto zelf, dan gaan zitten muggeziften op details.... Dat kan best.

[..]
    Als de rest van 'jullie' het daar mee eens is, heb ik er op zich geen problemen mee om een 4-luik te maken oid, maar ik vrees dat er toch veel gezeken gaat worden... Dat zit er nou eenmaal ingesleten he

Op zich is het wel een hele uitdaging om 4 foto's tot 1 plaatje te verwerken, maar ik moet zeggen dat het deel van bewerken (Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking.) mij een beetje tegenstaat... Het idee van een hele tutorial helpt me daarbij niet echt om er positief over te denken...

EDIT: Ik zie nu dat het er vooral om gaat hoe je foto's tot 1 plaat kan maken en niet zozeer om het bewerken op zich. In dat geval ben ik zeker bereid mee te doen, mits ik iets leuks kan verzinnen én mits dat wat HM2 zegt...
    Meer van dit
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 november 2006 @ 19:11:54 #273
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_43146894
    als het alleen een 4-luik ipv 3-luik is, zie ik de meerwaarde van de discussie niet

maar ik maak uit de omschrijving van an niet op dat het alleen de verbreding van 3 naar 4 is, waardoor bij mij naar boven komt dat je van mensen gaat eisen meer met photoshop moet doen, en dat is iets wat niet binnen de richtlijnen past.
    richtlijnen verbreden voor 1 wedstrijd vind ik dat je niet moet doen, want waar blijven de grenzen dan.

wat in mijn ogen overigens ook niet fair is tov de andere onderwerpen is, dat nu al aandacht gevestigd word op dit onderwerp terwijl de rest nog niet bekend is. ook al weet je niet specifiek het onderwerp, je zult het er zo uit kunnen pikken.
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_43146939
    Maar zou zoiets ook mogen (maar dan met vier dus)? Dus vier foto's naast elkaar.

Of is het idee echt één plaatje?
    pi_43146951
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:10 schreef WurM het volgende:

[..]

Als de rest van 'jullie' het daar mee eens is, heb ik er op zich geen problemen mee om een 4-luik te maken oid, maar ik vrees dat er toch veel gezeken gaat worden... Dat zit er nou eenmaal ingesleten he

Op zich is het wel een hele uitdaging om 4 foto's tot 1 plaatje te verwerken, maar ik moet zeggen dat het deel van bewerken (Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking.) mij een beetje tegenstaat... Het idee van een hele tutorial helpt me daarbij niet echt om er positief over te denken...
    Het blijft dezelfde vorm als een drieluik, de foto's zelf worden niet bewerkt.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:14:16 #276
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_43146984
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Het blijft dezelfde vorm als een drieluik, de foto's zelf worden niet bewerkt.
    zie edit
    Meer van dit
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 november 2006 @ 19:14:25 #277
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_43146989
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:10 schreef WurM het volgende:

[..]

Op zich is het wel een hele uitdaging om 4 foto's tot 1 plaatje te verwerken, maar ik moet zeggen dat het deel van [b]bewerken (Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking.) mij een beetje tegenstaat... Het idee van een hele tutorial helpt me daarbij niet echt om er positief over te denken...[/b]
    het gaat idd nog altijd om een FOTO wedstrijd en geen PSwedstrijd
    Today is life -

Dale Carnegie
      woensdag 1 november 2006 @ 19:15:18 #278
    52657 pea4fun
    pi_43147028
    Ik heb al moeite met 1 mooie foto maken voor een wedstrijd, laat staan 4
    pi_43147031
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:13 schreef k_man het volgende:
    Maar zou zoiets ook mogen (maar dan met vier dus)? Dus vier foto's naast elkaar.

[afbeelding]

Klopt, vier foto's naast elkaar, of 2x2
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 november 2006 @ 19:16:06 #280
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_43147060
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef pea4fun het volgende:
    Ik heb al moeite met 1 mooie foto maken voor een wedstrijd, laat staan 4
    en t dan ook nog binnen 1 maand
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_43147093
    Ik ben 'nieuw' en ik vind het een prima plan, mits er een duidelijke beschrijving komt van wat de bedoeling is .
      woensdag 1 november 2006 @ 19:18:25 #282
    52657 pea4fun
    pi_43147145
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:13 schreef k_man het volgende:

[afbeelding]

Deze ziet er wel leuk uit trouwens Uit eigen werk?
    pi_43147221
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Deze ziet er wel leuk uit trouwens Uit eigen werk?
    Neuh, met Google en 'drieluik foto'.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:22:46 #284
    52657 pea4fun
    pi_43147330
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik dacht al, als je zo goed gaat worden moet ik alsnog een ontbijt verzorgen
    pi_43148558
    drieluik,vierluik, wat maakt het uit.
    En zijn er mensen die dat niet willen, er zijn toch 4 onderwerpe om op te stemmen?
    Het kan dus wel een heel ander onderwerp worden.
    pi_43148613
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Je had ook in het overzicht kunnen kijken Fotowedstrijd December 2003 - Centraal topic
    pi_43148917
    Zelf vind ik dat ik het toe zou moeten staan omdat er aan de foto zelf niets bewerkt zou worden en drieluik ook altijd werd toegestaan. reactie? Iemand?
      woensdag 1 november 2006 @ 20:07:31 #288
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_43148994
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Klopt, vier foto's naast elkaar, of 2x2
    En onder elkaar ?
    Hoogachtend,
    Erik.
      woensdag 1 november 2006 @ 20:08:57 #289
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_43149058
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
    Zelf vind ik dat ik het toe zou moeten staan omdat er aan de foto zelf niets bewerkt zou worden en drieluik ook altijd werd toegestaan. reactie? Iemand?
    Ja, dat lijkt me logisch ja
    Ziggy played guitar
      woensdag 1 november 2006 @ 20:09:14 #290
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_43149070
    quote:
    Mee eens. Behalve natuurlijk het vaste retoucheerwerk.
    Hoogachtend,
    Erik.
      woensdag 1 november 2006 @ 20:34:16 #291
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_43150296
    quote:
    Dat wat hierboven wordt gezegd
    Meer van dit
      woensdag 1 november 2006 @ 20:49:51 #292
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_43150972
    quote:

Succes
    snap niet dat nu ineens het argument is dat er veel nieuwelingen af zouden haken wordt geoppert, die wordt te pas en te onpas voor of tegen gebruikt in discussies
    pi_43151118
    quote:
    Het maakt me werkelijk geen ruk uit.

Okay, daar heb je niets aan, maar het is een reactie en ik ben iemandsort of, dan toch

En eigenlijk heb je er wel wat aan, want als iedereen die het niet uitmaakt zijn mond houdt, weet niemand dat het zo veel mensen niet uitmaakt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_43151157
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:53 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Het maakt me werkelijk geen ruk uit.

Okay, daar heb je niets aan, maar het is een reactie en ik ben iemandsort of, dan toch

En eigenlijk heb je er wel wat aan, want als iedereen die het niet uitmaakt zijn mond houdt, weet niemand dat het zo veel mensen niet uitmaakt.
    Dat blijkt. En das mooi...maakt het voor mij makkelijker
    pi_43151232
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:49 schreef Re het volgende:

[..]

snap niet dat nu ineens het argument is dat er veel nieuwelingen af zouden haken wordt geoppert, die wordt te pas en te onpas voor of tegen gebruikt in discussies
    Hou je mond. Je schrikt de nieuwelingen af.
      woensdag 1 november 2006 @ 20:56:16 #296
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_43151240
    gewoon doen dus
      woensdag 1 november 2006 @ 21:11:43 #297
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_43151887
    ff heel snel een copy paste want ik ben eigenlijk druk doende met een adviseur hier, dus discusieer maar lekker ff verder
    quote:
    1 dag uit je leven in 4 foto's

de bedoeling is dan (voor de wedstrijd iig) een collage te maken van 4 foto's die een dag uit je leven typeren. Hiermee hoop ik de mensen aan te sporen tot creatief denken en op deze manier zullen ze wel nieuwe foto's moeten maken voor de wedstrijd i.p.v. archief. niet dat er iets mis is met archief hoor, maar het is zo makkelijk.

de regels zullen dan aangepast moeten worden omdat twee foto's naast elkaar op 580 breed niet erg duidelijk zullen zijn. dus heb ik gevraagd of het voor deze keer op max. 800 breed mag. Ik hoop dat ie er door komt
      woensdag 1 november 2006 @ 21:13:50 #298
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_43151978
    quote:
    De mening van de MOD is dat er te veel nieuwelingen afhaken, of omdat het hen te moeilijk lijkt, of omdat zij afgekraakt worden op hetgeen ze gepresteerd hebben.
    En wat heeft de Mod hiermee te maken, jij hebt toch de wedstrijdleiding? Ik wil niet stoken in een goede samenwerking, maar hier wordt aan je stoelpoten gezaagd An!

Meer op de vraag gericht. Ik denk niet dat je onderwerpen moet uitsluiten. Gewoon alles ter stemming aanbieden, en wordt dit onderwerp gekozen, dan wordt het gekozen. Dat levert altijd leuke discussies op en wie weet houden we er nog een lollig relletje aan over ook.
    pi_43152389
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 21:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En wat heeft de Mod hiermee te maken, jij hebt toch de wedstrijdleiding? Ik wil niet stoken in een goede samenwerking, maar hier wordt aan je stoelpoten gezaagd An!

Meer op de vraag gericht. Ik denk niet dat je onderwerpen moet uitsluiten. Gewoon alles ter stemming aanbieden, en wordt dit onderwerp gekozen, dan wordt het gekozen. Dat levert altijd leuke discussies op en wie weet houden we er nog een lollig relletje aan over ook.
    Ohw nee hoor, mijn stoelen staan nog goed.

Ik weeg alleen zo veel mogelijk meningen mee, zodat er het meeste plezier uit de wedstrijd gehaald kan worden, zonder al te veel gedonder. Uiteindelijk, beslis ik wat er door komt en dat gaat nu ook gebeuren
      woensdag 1 november 2006 @ 21:24:58 #300
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_43152521
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 21:11 schreef Puckzzz het volgende:
    ff heel snel een copy paste want ik ben eigenlijk druk doende met een adviseur hier, dus discusieer maar lekker ff verder
    [..]
    Ho, dat snap ik ff niet... Als je 4 foto's maakt, kan je ze toch maar lekker 2x2 of onder elkaar plaatsen? Desnoods (als dat kan) heel erg croppen en 4 naast elkaar, maar om de regel van 580 pixels éénmalig te veranderen, is mijns inziens niet nodig!
    Meer van dit
    pi_43152585
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 21:13 schreef Schanulleke het volgende:

wie weet houden we er nog een lollig relletje aan over ook.

Wat zou de FOT-wedstrijd zijn zonder relletje?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')