hoe weet jij welk onderwerp ik ingestuurd heb?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:03 schreef Vliegvrager het volgende:
onderwerp-suggestie: "get-a-life"
Hah! Dank je!! En je moest eens weten wat voor weer het hier is!! Stralende zon!quote:Op woensdag 1 november 2006 15:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz opent een raam voor ER en zet er een stoeltje voor....
ga nou maar even genieten van je mooie Ierse meer en wacht rustig af
Ik ook, het duurt nu wel erg lang..quote:Op woensdag 1 november 2006 17:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Puckzzz, ik ben erg benieuwd naar je regelbuigende, discussieoplaaiende onderwerp.
quote:
Ik zeker nietquote:
Hoe is dat te verenigen met de wedstrijdregels?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:46 schreef An24 het volgende:
Puckzzz heeft een onderwerp aangedragen dat meer moeite vergt voor de nieuwe fotter's om er daardwerkelijks iets van te maken wat hen goed genoeg lijkt voor de wedstrijd. Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking. Het omvat het maken van een serie en het "moeten" maken van een collage, waar niet iedereen goed in is.
Een onderwerp dat van zichzelf al tegen de regels van de wedstrijd is lijkt mij niet zoveel nut hebben, omdat alle inzendingen dan tegen de regels zouden zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:10 schreef An24 het volgende:
De regels m.b.t. Photoshop:
Wat NIET mag:![]()
(delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!
Wat betreft het wegklonen van storende delen- Ieders interpretatie van wat een storend deel en wat een essentieel deel van de foto is, is anders, en kan ook moeilijk concreet afgebakend worden. Hou het in ieder geval beperkt tot kleine dingetjes. Het is geen bewerkwedstrijd.
Goed punt.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:58 schreef webspider het volgende:
[..]
Hoe is dat te verenigen met de wedstrijdregels?
[..]
Een onderwerp dat van zichzelf al tegen de regels van de wedstrijd is lijkt mij niet zoveel nut hebben, omdat alle inzendingen dan tegen de regels zouden zijn.
Daarnaast ben ik (en ik denk een aantal beginnelingen met mij) simpelweg niet geinteresseerd in de finesses van Photoshop, ik maak foto's en bewerk die waar nodig om de foto mooier uit te laten komen, ik maak geen computertechnische hoogstandjes. Mocht ik dat wel willen, heb ik er bovendien naast mijn dagelijks leven simpelweg geen tijd voor om me in *NOG* een facet van de digitale fotografie te verdiepen.
Ik vind dit een slecht plan.
ik vind persoonlijk, dat 'wij' als gevestigede orde (lees langer zittende FOTters) dan maar een keer wat soepeler naar foto's moeten gaan kijken.... Dus meer op de foto zelf, dan gaan zitten muggeziften op details.... Dat kan best.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:46 schreef An24 het volgende:
Goed, laat ik even mijn dilemma in deze uitleggen.
Puckzzz heeft een onderwerp aangedragen dat meer moeite vergt voor de nieuwe fotter's om er daardwerkelijks iets van te maken wat hen goed genoeg lijkt voor de wedstrijd. Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking. Het omvat het maken van een serie en het "moeten" maken van een collage, waar niet iedereen goed in is.
Puckzzz heeft aangeboden een bewerkingstutorial te posten, maar dan zijn we er dus nog niet. Ik zie er zelf veel uitdaging in. De mening van de MOD is dat er te veel nieuwelingen afhaken, of omdat het hen te moeilijk lijkt, of omdat zij afgekraakt worden op hetgeen ze gepresteerd hebben.
Mijn voorstel: ik laat jullie tot 22:00 uur discussieren (en ik hoop dat voornamelijk de wat beginnende fotters reageren) of het jullie wat lijkt. Als de reacties voornamelijk positief zijn, plaats ik hem gewoon, met als voorwaarde dat ik achteraf niets wil horen over de moeilijkheidsgraad of de tegenvallende resulaten en prestaties van welke fotter dan ook.
Wordt het idee in de discussie voornamelijk afgewezen, dan plaats ik om 22:00 het backup onderwerp en de onderwerpen van de andere winnaars!
Succes![]()
een vierluik ipv een drieluik?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed punt.
Hoewel we het niet hebben over het volledig bewerken van de foto zelf, maar over het samenvoegen van vier foto's.
Maar ik kan me goed in je argument vinden![]()
nou dan valt er in mijn ogen weinig over te discussieren ... thema drieluik is al een paar keer aangedragen dus waarom dan geen 4 luik (van mijn part een 5 luik)quote:
mogelijkerwijs is dat het...quote:Op woensdag 1 november 2006 19:07 schreef k_man het volgende:
Een vierluik hoeft toch niet perse bewerkt te worden?
Of moet het een collage worden waarin de vier foto's in elkaar overlopen of zoiets?
Het gaat er even om dat je moet weten hoe je vier afbeeldingen in 1 "plaat" maakt.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:07 schreef k_man het volgende:
Een vierluik hoeft toch niet perse bewerkt te worden?
Of moet het een collage worden waarin de vier foto's in elkaar overlopen of zoiets?
Als de rest van 'jullie' het daar mee eens is, heb ik er op zich geen problemen mee om een 4-luik te maken oid, maar ik vrees dat er toch veel gezeken gaat worden... Dat zit er nou eenmaal ingesleten hequote:Op woensdag 1 november 2006 19:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ik vind persoonlijk, dat 'wij' als gevestigede orde (lees langer zittende FOTters) dan maar een keer wat soepeler naar foto's moeten gaan kijken.... Dus meer op de foto zelf, dan gaan zitten muggeziften op details.... Dat kan best.
[..]
Het blijft dezelfde vorm als een drieluik, de foto's zelf worden niet bewerkt.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:10 schreef WurM het volgende:
[..]
Als de rest van 'jullie' het daar mee eens is, heb ik er op zich geen problemen mee om een 4-luik te maken oid, maar ik vrees dat er toch veel gezeken gaat worden... Dat zit er nou eenmaal ingesleten he
Op zich is het wel een hele uitdaging om 4 foto's tot 1 plaatje te verwerken, maar ik moet zeggen dat het deel van bewerken (Het vergt zowel meer denkwerk en meer bewerking.) mij een beetje tegenstaat... Het idee van een hele tutorial helpt me daarbij niet echt om er positief over te denken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |