Tis niet vervelend of zo, je moet er alleen even voor zitten, zeker als ze met zijn 20en de laatste paar minuten nog foto's insturen...en dan schanulleke...met zijn "te laat"quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel werk, kan dat niet inschatten ...maar toch![]()
![]()
En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breedquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik kan me hier idd wel in vinden...eens kijken of dat met de volgende onderwerpen gestimuleerd kan worden.
Goed punt VV![]()
Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:00 schreef ..zapper het volgende:
[..]
En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breed.
Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:11 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?
niet eens zozeer, ik heb niets tegen archief, hoewel ik daar zelf geen lol aan zou beleven. Mijn punt is eigenlijk meer dat ik deze maand (relatief) weinig verzorgde foto's zie. En om misverstanden te voorkomen: ook niet-geregisseerde foto's kunnen verzorgd zijn, kwestie van standpunt en belichting goed kiezen, netjes nabewerken, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:28 schreef Puckzzz het volgende:
tsja ik vind 580 ook erg klein, op bijvoorbeeld 700 / 750 komt een foto gewoon mooier uit
maar daar heb jij het ook niet eens over volgens mijhet gaat erom dat een bepaald onderwerp moet inspireren tot nieuwe foto's, niet tot een zoektocht in de archieven.
Tja, als de pasfoto matig is, is ie dat op 13x18 ookquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:31 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.
Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:03 schreef MissBliss het volgende:
Hmmm, maar mijn foto zal bijvoorbeeld niet perfect zijn qua scherpte, vlakverdeling, compositie etc. maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een beginner ben, het blijft een leerproces. Dat is toch juist ook wel de charme van zo'n wedstrijd? Dat beginners en meer gevorderden een zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten en dat daar vaak toch hele mooie foto's bij zitten. Dat het bij de wat meer gevorderden dan misschien technisch beter in elkaar steekt, tja das logisch, maar toch moet ik zeggen dat ook van 'beginners' er vaak hele leuke foto's bij zitten
(of is dat helemaal niet wat je bedoelt?)
Ja, oke ik begrijp wel wat je bedoelt. Er wordt teveel naar het thema gekeken en te weinig naar de foto..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig.En idd zitten er ook van 'beginners' vaak leuke platen bij. Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
is je handje al lamquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:42 schreef k_man het volgende:
Ik heb lekker niks ingezonden. Wat een rukonderwerp.
ik denk dat dat helemaal zo stom niet is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:46 schreef Re het volgende:
zonder verkeerd begrepen te worden zit er natuurlijk wel een soort 2-splitsing in, de beginnende fotograaf (waar het in FOT om draait) en de gevorderde "experts". Misschien moet daar eens naar gekeken worden icm de wedstrijd, uiteindelijke doel is dat nieuwe fotografen geinspireerd worden en niet gefrustreerd door o.a. de pietluttigheden waar Pea het over heeft
Precies. Het zou helpen als er volgende keer weer eens een onderwerp komt waar mensen daadwerkelijk iets mee kunnen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
Nou bomen bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:55 schreef Puckzzz het volgende:
wat is in jouw ogen dan een onderwerp 'waar je iets mee kunt?'
elk onderwerp kan je wel iets mee, je moet alleen de juiste ideeen krijgen.
dat weet ik dus niet eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:52 schreef pea4fun het volgende:
Leuk bedacht, maar waar leg je dan de grens? Wie bepaald of je beginner bent of gevorderd?
maar er is gewoon niet tegen je op te boxen hoorquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:53 schreef Puckzzz het volgende:
nou voor mij geld dat toch niet, ik heb er veel tijd en moeite ingestoken. doe ik eigenlijk bij elke wedstrijd wel
als het niet voor de FOT wedstrijden was geweest had ik nooit zoveel verschillende foto's gemaakt denk ik. De foto's inspireren me vaak wel tot maken van iets nieuws.
dat mag een beginnend user toch zelf bepalenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:52 schreef pea4fun het volgende:
Leuk bedacht, maar waar leg je dan de grens? Wie bepaald of je beginner bent of gevorderd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |