abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:10:18 #1
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_42989617
gaat winnen

vorige topic [Discussietopic] Fotowedstrijd Oktober
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:03 schreef Re het volgende:

[..]

dat mag een beginnend user toch zelf bepalen
Ik vind het een beetje overkomen als...jij bent te goed, het is niet eerlijk, jij mag niet meer mee doen mamaaaaaa

Ik voel mezelf nog steeds beginner, sta ook nooit in de top 3 (misschien 1 keer ofzo) toch zullen er bij een scheiding mensen zeggen dat ik maar naar de gevorderden moet. En er zijn ook gewoon mensen die veel meer talent hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Marjo, die heeft als beginner al een paar keer gewonnen. Ze heeft gewoon goede ideeën en (waarschijnlijk van veel afkijken) voert ze ze nog mooi uit ook. Dat is dan toch gewoon ontzettend leuk?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_42989648
*pets*

Die had je zeker niet meegekregen he? Pea
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:12:38 #3
52657 pea4fun
pi_42989675
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:11 schreef Ymke het volgende:
*pets*

Die had je zeker niet meegekregen he? Pea
Ik kon het niet laten
pi_42989737
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten
Grin

Elk onderwerp , hoe RUK ook kan uitnodigen tot prachtige foto;s . Dat ligt aan de fotograaf niet aan het onderwerp. Ik heb eigenlijk al maanden geen plezier meer in de wedstrijden , jammer wel
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:17:06 #5
52657 pea4fun
pi_42989783
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:14 schreef Ymke het volgende:

[..]

Grin

Elk onderwerp , hoe RUK ook kan uitnodigen tot prachtige foto;s . Dat ligt aan de fotograaf niet aan het onderwerp. Ik heb eigenlijk al maanden geen plezier meer in de wedstrijden , jammer wel
Misschien komt het nog terug. Zolang je maar plezier houdt in fotograferen. Ik heb ook al een hele tijd niet meer meegedaan. Steeds neem ik me voor om weer mee te doen, soms doe ik zelfs een poging tot het maken van een foto, maar ik stuur hem eigenlijk niet meer in....
pi_42989939
We zien het wel , volgende maand misschien .....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:24:57 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990008
quote:

[..]

Grin

daar heb je wel gelijk in
vraag me soms wel eens af wat de inzender zich bedacht bij het inzenden van t onderwerp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42990084
TVP
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:29:54 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990131
Zoals ik het zie maakt iedereen kans om in de top te komen. Dat heb ik zelf ervaren, de ene keer stond ik bijna onderaan, maar een andere keer vrij hoog en bij de kleuren wedstrijd zelfs in de top 3. Het ligt er maar net aan wat je te binnen schiet en hoe je met een idee omgaat.

Technische snufjes zijn leuk enzo, maar met een "simpele" compact kan je ook mooie en kanshebbende platen schieten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:31:35 #10
79550 Ymke
your ghost
pi_42990180
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Zoals ik het zie maakt iedereen kans om in de top te komen. Dat heb ik zelf ervaren, de ene keer stond ik bijna onderaan, maar een andere keer vrij hoog en bij de kleuren wedstrijd zelfs in de top 3. Het ligt er maar net aan wat je te binnen schiet en hoe je met een idee omgaat.

Technische snufjes zijn leuk enzo, maar met een "simpele" compact kan je ook mooie en kanshebbende platen schieten.
Ik heb een aantal keren gewonnen en/of hoog gescoort met alleen mn simpele powershot
pi_42990252
quote:
Vind ik niet. Het ene onderwerp is veel toegankelijker dan het andere. Bij onderwerpen als playtime, bokeh, low-key of hdr moet je je als beginnend fotograaf eerst afvragen wat er in godsnaam bedoeld wordt. En dan is nog maar de vraag of je er iets mee kunt. Zeker als het onderwerp een techniek is.

Bij onderwerpen als portret, landschap, sport, feest, water, rood, tegenstellingen, etc.... is het veel makkelijker om iets te bedenken.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:35:01 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990273
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:31 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik heb een aantal keren gewonnen en/of hoog gescoort met alleen mn simpele powershot
Ik met mijn panasonic DMC-LZ2 .
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:35:45 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990285
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:31 schreef Ymke het volgende:

[..]

zo bedoelde ik t ook niet, dat dat niet zou kunnen met "mindere" apparatuur
ikzelf stond ook behoorlijk te kijken bij kleuren, dat ik zo hoog kwam
maar je ziet vaak wel ontzettend veel verschil
kijk nu maar, ik vind dat de foto's van puckzzz, freud en VV echt veel boven die van de rest uitsteken
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:38:38 #14
79550 Ymke
your ghost
pi_42990361
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het ene onderwerp is veel toegankelijker dan het andere. Bij onderwerpen als playtime, bokeh, low-key of hdr moet je je als beginnend fotograaf eerst afvragen wat er in godsnaam bedoeld wordt. En dan is nog maar de vraag of je er iets mee kunt. Zeker als het onderwerp een techniek is.

Bij onderwerpen als portret, landschap, sport, feest, water, rood, tegenstellingen, etc.... is het veel makkelijker om iets te bedenken.
En waar ligt het aan als je er niets mee kunt??? Aan de fotograaf niet aan het onderwerp.
pi_42990392
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

niet eens zozeer, ik heb niets tegen archief, hoewel ik daar zelf geen lol aan zou beleven. Mijn punt is eigenlijk meer dat ik deze maand (relatief) weinig verzorgde foto's zie. En om misverstanden te voorkomen: ook niet-geregisseerde foto's kunnen verzorgd zijn, kwestie van standpunt en belichting goed kiezen, netjes nabewerken, dat soort dingen.
[..]

Tja, als de pasfoto matig is, is ie dat op 13x18 ook

Serieus, zaken als compositie, belichting, toning, vlakverdeling, scherpte, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, kun je prima beoordelen op 580 breed. Dat een mooie foto op posterformaat nog beter tot zijn recht komt is zeker waar, maar een matige foto wordt er geen haar beter van.
Oja 13x18, ik ben een rund met al die formaten. Feit is volgens mij wel dat je bepaalde dingen heel makkelijk kunt wegshoppen op klein formaat, en als we bijvoorbeeld naar 1024 gaan, is dat al een stuk lastiger .
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:43:40 #16
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42990462
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:38 schreef Ymke het volgende:

[..]

En waar ligt het aan als je er niets mee kunt??? Aan de fotograaf niet aan het onderwerp.
Nou, als het onderwerp een vakterm is (bokeh, lange sluitertijd, DOF, etc) dan kan ik me voorstellen dat het voor een fotograaf met een simpele/normale camera toch echt wel lastig wordt als je dat niet echt goed kan instellen en meer afhankelijk bent van de automatische instellingen.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:45:21 #17
79550 Ymke
your ghost
pi_42990486
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

zo bedoelde ik t ook niet, dat dat niet zou kunnen met "mindere" apparatuur
ikzelf stond ook behoorlijk te kijken bij kleuren, dat ik zo hoog kwam
maar je ziet vaak wel ontzettend veel verschil
kijk nu maar, ik vind dat de foto's van puckzzz, freud en VV echt veel boven die van de rest uitsteken
Tuurlijk zie je veel verschil , dat heb je bij elke wedstrijd en dat is ook niet erg. Misschien hebben zij wel veel meer talent of doen ze er domweg heel veel meer moeite voor? Maken ze veel meer fotos van een onderwerp , of lezen ze heel veel erover? proberen ze heel veel?

Dat is ook waarom ik soms pissig word / werd als mensen maar gewoon wat snapshotjes insturen of er nog duidelijk bij vermelden dat ze er geen moeite voor hebben gedaan.

Kom op het is een wedstrijd , doe je aller allerbest En dan NOG een beetje meer

En DAN als je met je tong op je knieeen hangt van creatieve uitputting DAN doe je een inzending
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:50:25 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42990606
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:45 schreef Ymke het volgende:

[..]

Tuurlijk zie je veel verschil , dat heb je bij elke wedstrijd en dat is ook niet erg. Misschien hebben zij wel veel meer talent of doen ze er domweg heel veel meer moeite voor? Maken ze veel meer fotos van een onderwerp , of lezen ze heel veel erover? proberen ze heel veel?

Dat is ook waarom ik soms pissig word / werd als mensen maar gewoon wat snapshotjes insturen of er nog duidelijk bij vermelden dat ze er geen moeite voor hebben gedaan.

Kom op het is een wedstrijd , doe je aller allerbest En dan NOG een beetje meer

En DAN als je met je tong op je knieeen hangt van creatieve uitputting DAN doe je een inzending
* Ynske gaat alvast met haar tong op de knieën liggen voor de maand november

TIP: Haloween als onderwerp!!!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_42990919
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:38 schreef Ymke het volgende:
Ja natuurlijk ligt het aan de fotograaf, muts. Dat zeg ik toch juist?

Als we hier beginnende fotograafjes willen lokken moeten we toegankelijke onderwerpen bedenken. Een gevorderde kan met elk onderwerp waarschijnlijk wel iets beginnen, voor de beginnende amateur ligt dat gewoon anders.
pi_42990950
Een foto moet je ook aanspreken, hij kan technisch nog zo goed zijn, als het plaatje je niet aanspreekt, heb je nog niets.
Als voorbeeld de foto van VV, zal technisch in orde zijn , maar ik erger me kapot aan de vieze vloer en viezekeukenplint, en daar word dan steeds mij oog naar toe getrokken.
Goedemorgen :W
pi_42991004
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Als we hier beginnende fotograafjes willen lokken moeten we toegankelijke onderwerpen bedenken. Een gevorderde kan met elk onderwerp waarschijnlijk wel iets beginnen, voor de beginnende amateur ligt dat gewoon anders.
Playtime is vind ik juist een heel toegankelijk onderwerp.
Kijk naar de verschillende foto's die zijn ingestuurd en ze passen allen binnen het onderwerp.
Goedemorgen :W
pi_42991043
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:09 schreef blomst het volgende:
Playtime is vind ik juist een heel toegankelijk onderwerp.
Kijk naar de verschillende foto's die zijn ingestuurd en ze passen allen binnen het onderwerp.
Ik geloof dat de meningen daarover nogal verschillen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:15:00 #23
79550 Ymke
your ghost
pi_42991144
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Playtime was toch buitengewoon toegankelijk ? Volgens mij zijn 90 % van alle onderwerpen tot nu toe toegankelijk geweest
pi_42991180
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:15 schreef Ymke het volgende:
Playtime was toch buitengewoon toegankelijk ? Volgens mij zijn 90 % van alle onderwerpen tot nu toe toegankelijk geweest
Als je met toegankelijk bedoelt dat feitelijk iedereen elke willekeurige foto in kon sturen ,omdat geen hond snapte wat er nou precies mee bedoeld werd... ja, dan was het best toegankelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:18:13 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42991214
wat ik me net ineens afvroeg
waarop geef je iemand punten?
op de fotografische hoogstand? of het plaatje dat je aanspreekt? of toch juist als iemand de grenzen zoekt...
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')