quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:06 schreef _VoiD_ het volgende:
ja, maar als je dat tegen elkaar afzet dan ben je pas binnen tien jaar voordeliger uit (bij wijze van).
Ik verwachtte al zoietsquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:03 schreef watchdog het volgende:
heel verhaal
Je schrijft nu nog tussen haakjes maar ik denk ook dat binnen niet al te lange tijd LEDs gemeengoed worden.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:35 schreef Inktvlek het volgende:
TL balken zijn (nu nog) sowieso goedkoper in het gebruik, alleen de levensduur zou je het voor kunnen laten.
Je moet het bekijken in lm/W, dan kun je het verschil berekenen:
TL is 80lm/W, dus 2*40*80 = 6400lm (holy fuck dat is veel licht!!!)
laten we het voorbeeld van hierboven aannemen, met 45lm/watt voor koud licht.....
dan heb je dus 6400/45 = 140 van die LEDs nodig => onbetaalbaar
maak ik een rekenfout?!? Zelfs ik schrik hier van.....
quote:
Expected end October.
5 Watt RGB Led Spot with remote control function
16 colors
230 Volt AC (E27)
Brightness choice: 100%, 75%, 50%, 25%
Several programs
Ø 50mm
1 remote controls more lamps
Color Order_number Price
RGB SL0207C 48,95¤
Remote SL0208R 23,45¤
Het witte ledlicht is echt lelijk, veel te wit. Maar als het maar is als sfeerlicht hier en daar dan valt het wel mee. Er bestaan ook warmere varianten en het zijn zeker die die je moet gebruiken als je het als all-round licht wil gebruikenquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:10 schreef Fester het volgende:
Ik heb laatst bij de Ikea zitten kijken naar wat LED-spotjes.
Die stonden opgesteld en waren dus in werking.
Wat ik me afvraag is of mensen het mooi licht vinden. Ikzelf vond het namelijk een nogal onaangenaam kil en hard licht. Dat kan natuurlijk ook komen omdat in die ruimte zelf TL-verlichting hing.
* Fester is heel benieuwd naar de ervaring van gebruikers thuis.
Toen kwam het (logische) antwoord; als je gaatjes kunt boren en kunt solderen moet het lukken, mijn vraag;quote:Ik heb een vraag;
Wil graag in huis iets maken met LED's een wandpaneel of iets dergelijks.
Hoe ga ik zoiets aanpakken? is het uberhaupt mogelijk?
zie nu de foto van arnold, lijkt me ook wel wat
Wie helpt me even opweg?
Dat ziet er idd heel interessant uitquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:
eelding[/url]]
En dit lijkt me ook wel heeel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:00 schreef maarten1982 het volgende:
Ik heb LED's ingebouwd in de vloer in de gang. Van die warm witte. Geeft een heel mooi effect als je thuis komt.
Ik weet het ook niet, misschien iemand anders hier?quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
Nice, very nicequote:Op zaterdag 2 december 2006 17:40 schreef maarten1982 het volgende:
Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
De vloer lag er al in. Heb aan de zijkant de plakplint verwijderd. Hierdoor kon ik de kabeltjes daarlangs leggen. Gaten geboord n het hout en klein beetje in het beton om de lampjes helemaal kwijt te kunnen. (Diepte is 11 mm). Kabeltje lopen langs/onder de vloer en zijn aangesloten op een drukschakelaar welke ook als dimmer functioneerd.quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:12 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Nice, very nice![]()
Ik ben dit ook aan het overwegen in mijn nieuwe woning, loopt de elektriciteit gewoon onder je vloer? En bij een kapotte LED, is dat dan makkelijk te vervangen ??
http://www.elektroshop.nl/verlichtingsshop/ ?quote:Op zondag 3 december 2006 21:42 schreef D-MIXXX het volgende:
Ik wil ook bezig met Led verlichting.
Ik zoek led buizen van maximaal 1 meter, minimaal 30 cm welke ik op gewoon rechtstreeks op de stroomkabels kan aansluiten welke door mijn plafond lopen (dus waar je de normale lamp ook op aansluit
) die het liefst continu van kleur veranderen.
Nu heb ik overal zitten zoeken naar led buizen en neon buizen, maar ik kan niks vinden...behalve die 12 Volts buisjes voor in een auto...
Iemand die weet waar ik zoiets kan krijgen?
LED's kun je heel makkelijk dimmen. Dit doe je door de stroom door de LED's te beperken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
Oke, maar stel ik heb nu van die spotjes aan m'n plafond, halogeen dingen van 25 watt per stuk, die ik als zodanig kan dimmen en ik vervang deze door led-spotjes dan kan ik die met de bestaande dimmer ook dimmen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:07 schreef Fester het volgende:
[..]
LED's kun je heel makkelijk dimmen. Dit doe je door de stroom door de LED's te beperken.
Met witte LED's kun je echter niet de kleur op die manier aanpassen. Er zal wel een beetje een kleurverschuiving optreden, omdat intern gewoon 3 LEDs gebruikt worden, alleen is de balans tussen die LEDs door de fabrikant vast gezet.
Als je de kleur echt wilt kunnen aanpassen zul je of zelf 3 kleuren LED's moeten gebruiken, of een RGB-LED.
Hierdoor krijg je echter wel minstens 4 draden ipv 2 en moet je een controller maken.
Een halogeendimmer is meestal een andere soort dimmer.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Oke, maar stel ik heb nu van die spotjes aan m'n plafond, halogeen dingen van 25 watt per stuk, die ik als zodanig kan dimmen en ik vervang deze door led-spotjes dan kan ik die met de bestaande dimmer ook dimmen?
* NiGeLaToR denkt dat z'n vraag niet helemaal duidelijk overgekomen is![]()
Bedankt voor het antwoord in ieder geval! Snap wel dat je met echt 'kleurveranderingen' niet zomaar voor elkaar krijgt.
Bij de doe-het-zelf zaken ben ik al wezen kijken maar daar hebben ze alleen maar ronde uitvoeringen van inbouwspots en als het al een vierkant model is, is de maat niet goed. 15x15 heb ik nergens kunnen vinden... Ben bij de Praxis, Karwei, Gamma en Hornbach geweest. Via internet een Belgisch bedrijf gevonden dat ze kan leveren maar dan is de prijs voor 6 spots + trafo ¤ 635,-quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:06 schreef Banzaii het volgende:
Bouw en klusbedrijven Gamma, Praxis, ed
Inbouwspots voor in de grond in verschillende uitvoeringen en prijzen.
Mooi zijn die spots die voorzien zijn van een blindering zodat je eroverheen kunt rijden en niet direct in het licht kijkt als je langs loopt of fietst.
Of hier...
http://www.inbouwspot.nl/
ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnxquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:45 schreef overhyped het volgende:
iemand ervaring hier mee:
CONTROLLER RGB CHROMOFLEX (conrad Bestnr.: 155002 - 89)
lijkt mij wel een ERG interesant apparaatje om het een en ander aan hobby projectjes mee te maken voor RGB led.
Ik denk er zelf aan om een aantal plafond spotjes die nu nog halogeen en erg lelijk zijn te vervangen door mooie spots met high power RGB leds, om met de AB alle kleur combinaties die ik wil als sfeer verlichting te kunnen genereren.
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:21 schreef Openminded het volgende:
[..]
Bij de doe-het-zelf zaken ben ik al wezen kijken maar daar hebben ze alleen maar ronde uitvoeringen van inbouwspots en als het al een vierkant model is, is de maat niet goed. 15x15 heb ik nergens kunnen vinden... Ben bij de Praxis, Karwei, Gamma en Hornbach geweest. Via internet een Belgisch bedrijf gevonden dat ze kan leveren maar dan is de prijs voor 6 spots + trafo ¤ 635,-
Geen probleem, ik ben nu nog wat aan het onderzoeken maar zodra ik ga bouwen open ik wel een topic!quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:06 schreef Die4iT het volgende:
[..]
ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnx
Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 09:44 schreef Uniled.nl het volgende:
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.
[afbeelding]
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.quote:Op zondag 10 december 2006 13:09 schreef Openminded het volgende:
[..]
Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.![]()
De 'simpele' 12v led-spots kun je sowieso dimmen, waarmee hangt er vanaf hoe je ze aanstuurd, als je ze op een halogeentransformator zet, zul je een dimmer moeten gebruiken die voor die transformator geschikt is.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:40 schreef maarten1982 het volgende:
Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb deze minispots gekocht bij webshop.meetthefuture.be. Deze spotjes zijn eenvoudig aan te sluiten en te dimmen. Hierdoor zijn ze dus niet fel. 3 lampjes + voeding was iets van 50-60 euro. lampje los is iets van 12 euro.quote:Op maandag 11 december 2006 10:04 schreef richie29 het volgende:
[..]
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!
Maarten, kun jij me vertellen welke (inbouw)spots je hebt toegepast, welke LED's en wat ze kosten? Ik wil dit ook toe gaan passen met eventuele dimmers.
Schijnt het licht trouwens niet in je ogen als je langs die muur loopt? Daar zit ik eigenlijk nog het meeste mee...lijkt me hinderlijk.
Niemand die mij er wat meer over kan vertellen?quote:Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef RobbieT het volgende:
Op mijn nieuwe kamer (Die nu gebouwd word, zie sig). Wil ik graag langs een muur een aantal leds hebben. De leds komen in een koof. Het is de bedoeling dat het de muur wat verlicht. (Niet dat ze de hele kamer verlichten). Gewoon een schijnsel naar beneden om het accent er wat op te leggen. Ik zat zelf te denken aan deze ledjes.
[afbeelding]
6 x 0,06W - 18V
Is dit iets waar ik wat aan heb of kan ik beter voor iets anders gaan? (Moet niet meer dan 50 euro kosten).
Al iets bekend?quote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef Uniled.nl het volgende:
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....quote:
Ok bedankt, ben benieuwd. Ze gaan morgen de oprit bestraten en de aansluiting voor 6 lichtpunten ligt er al...quote:Op donderdag 14 december 2006 17:08 schreef Uniled.nl het volgende:
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....
Ah jammer, ze moeten echt 15 x 15 cm zijn. Ze komen in de oprit en bij 15x15 kan ik precies 1 steen weglaten. Dit formaat kunnen jullie dus niet leveren als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 18 december 2006 12:17 schreef Uniled.nl het volgende:
De versie van 12 x 12 cm heeft 36 witte leds, 12VAC
De versie van 16 x 16 cm heeft 96 witte leds, 12VAC
Bij interesse graag contact opnemen met ons via het contact-formulier op www.uniled.nl
Dat ligt er maar aan wat je wil.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:55 schreef Die4iT het volgende:
kan iemand mij de basics van led lampjes installeren vertellen? kneem aan dat je moet solderen etc.... iemand ergens een handleiding?? me= n00b
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?quote:Op maandag 18 december 2006 16:20 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je wil.
Je kunt een gewone lamp die met halogeen spotjes werkt kopen.
Er zijn halogeen lampen waarbij je de lampjes eenvoudig kunt in en uitdraaien.
[afbeelding]
Die halogeen lampjes vervang je dan door LED lampjes.
[afbeelding]
En dan heb je al LED verlichting.
Niet echt, komt niet eens in de buurt...quote:Op zondag 31 december 2006 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?
Ik heb zelf bij de praxis 6 ledjes gekocht. word bedoeld voor in de keuken eigenlijk. (Er is zo'n lijn daarvan zeg maar, met keuken verlichting). Maar deze zijn natuurlijk ook prima ergens anders voor te gebruiken.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat is precies de vraag die ik ook heb ja. Ik wil dit soort leds ook in het Laminaat aanbrengen. Het lijkt mij een heel mooi effect en het ziet er erg makkelijk uit om aan te brengen. Ik vind ze alleen vrijprijzig (ongeveer 50¤) per stuk.
Zijn er geen varianten die wat goedkoper zijn? Als je hier wat mee wilt doen ben je flink wat geld kwijt
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer isquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.
Overloop:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).
Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.
De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Dat is een zeeer mooie woonkamer!!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer is![]()
Weet je ook wat ik dan nog meer moet kopen om die RGBs te laten branden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:46 schreef zwahiel het volgende:
De afstandsbediening van die laatste spots is apart te koop he, hij is 5,99 (lekker goeiekoop!) maar ik mis de programma's, de knoppen die je in kunt stellen voor een bepaalde kleur. Dat is waar die Philips lamp zo sterk in is, heel erg makkelijk en snel naar een bepaalde kleur komen. Deze moet je per kleur in stellen. Je hebt wel programma's qua kleur overloop, maar geen echte kleuren.
Zit zelf trouwens ook te denken om deze aan te schaffen, 5 stuks icm de afstandsbediening. Eerst de grond luxons met voeding, dan even verder kijken
Kun je wat foto's posten? Ben vooral benieuwd naar de LED Spots E14, GU10 en MR16. Hoe dat nu uitziet op de muur in een kamer. Ik heb gezien dat deze een vrij kleine stralingshoek hebben. 20-35 graden.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ok ik ben in dertijd de topic starter geweest. mijn eerste project is afgelopen vroegtijdig, de volledige woning met leds verlichten is afgefloten omdat ik door gezinsuitbreiding een andere woning heb gekocht, ik heb wel hopen matteriaal gerecupereerd!
Nu momenteel is alles terug wat rustiger en ben ik terug begonnen met de draad op te pakken. LED verlichting is in 2 jaar enorm geevolueerd, toen ik er mee begon verklaarde iedereen mij gek maar nu is de realiteit anders.
Mijn huidige woning is een vrijstaande woning 200 vierkante meter 2 verdiepen plus zolder plus kelder, achterbouw gerenoveerd naar badkamer. (dit enkel om jullie een idee te scheppen
De leds dan wel ik heb hier geopteerd om af te stappen van het 12 volt princiepe ... allemaal leuk maar ik kan in mijn huidige woning niet alles opnieuw uitslijpen en de electriciteit is door de vorige eigenaar vlak voor de verkoop vernieuwd.
Dit maakt het dus nog intressanter ... bestaande verlichtingspunten aanpassen was de boodschap.
Ik ben dus gegaan voor LED Spots op 220 volt, een aantal op GU10 voet en een aantal op standaard schroeffitting.
Heb ik alle lampen door leds kunnen vervangen ? NEEN
Heb ik dezelfde lichtopbrengst als met halogeen/gloeilamp ? NEEN
Procentueel gemiddelde verlies aan lichtopbrengst? 10 procent ongeveer schat ik
Laten we eens beginnen met een overzichtje:
............
.....
Desondanks ben ik heel erg overtuigd van het product LEDFoto's? Wel ik zal er vanavond een hoop maken en morgen hier posten!
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
Interessant.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:16 schreef dromewaris het volgende:
En wat denken jullie hiervan?
http://tinyurl.com/ywjjg3
zouden die modules ook geschikt zijn om een RGB kooflicht te maken?...
Met LED Lichtdarmen bedoel je LED Lichtslangen neem ik aan, of is hier weer verschil in?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep zietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef ZoneKill het volgende:
M.a.r.i.e.k.j.e, waar heb je dat tv meubel gekocht?
Je hebt verschillende led lichtslangen in de koof liggen hoe heb je of kan ik deze schakelen zodat ik op 1 plaats aan de muur kan kiezen tussen 1 van de 3 lichtslangen?
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweestquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Dan bekijk jij een andere posthistorie en een ander profiel als ikquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:07 schreef staticdata het volgende:
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweest
Vlaai eet ik meequote:Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef HaerdenC het volgende:
inderdaad lichtslangen bedoelde ik :-)
ben een achterlijke belg dus beetje ander taalgebruik ... lekker stuk vlaai er bij ...
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:36 schreef dromewaris het volgende:
Hoop ze morgen binnen te hebben. Anders zal het volgende week worden.
bij intresse kan ik pics posten
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Heb je deze al aangelegd?. Ik wil dit namelijk ook gaan doenquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:20 schreef dromewaris het volgende:
Ja, ik heb wat gevonden.... :-)
Misschien wel al eerder genoemd maar mijn oog viel op deze vloer spotjes:
http://www.leds-buy.nl/led-spots-vloerspots-c-53_111.html
¤4,95 per stuk. inc btw.. ook in warm wit.. en alle andere regenboogkleuren.
net ik weet niet precies of ze genoeg licht geven...
de informatie:
Aantal LEDs 6 LEDs
Lichtsterkte per LED 8000 mcd
Golflengte 470 nm
Spanning 12 v DC
Vermogen 0,6 Watt
Hoek 40 graden
6 led's van 8000mcd per stuk...
mag je dit gewoon optellen dus totaal 48000 mcd per spotje of werkt dit anders?
En hoe zit het met het uitrekening van ampere's die je verstookt.. zelfde als 230 volt spullen..?
dat zou dan zijn 0,6 / 12 = 0.05 Ampere? (of zit ik heir even mis, lijkt me ERG weinig namelijk..)
Als dat wel klopt heb je hier meer dan genoeg aan:
http://www.leds-buy.nl/voeding-volt-amp-p-131.html
Voeding 12 volt 2,5 amp ¤18,00 incl BTW
dat betekend dat je op bovenstaande 2.5 amp voeding..
zo'n 50 spotjes aan kan sluiten
Dus in dit verhaal (als het klopt..) koop je voor 100 euro;
16 spotjes en een trafo... stukje kabel en stukje krimpkous, en klaar
am I right or am i wrong?
waar heb je het besteld?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:16 schreef LENUS het volgende:
Ik heb reeds 26 vloerspotjes besteld en 3 transformators (zelfde spullen als M.A.R.I.E.K.E). Het is nu afwachten geblazen.
Die heb ik ook gekocht half jaartje terug. Leuk maar het nieuwtje is er wel af.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:
En dit lijkt me ook wel heeel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
is dat niet de kiet van Femme Taken?quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Vlaai eet ik meeNederlands Limburgse Vlaai welteverstaan.
![]()
[..]
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!![]()
![]()
[..]
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
echt gezellig vind ik het niet. wel mooi hoor! Leds geven ook iets zakelijks. Of is er in dit topic geen ruimte tot kritiek?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef Krln het volgende:
btw de bank is van arketipo, ik weet dat omdat ik m zelf ook wil! (in het geel leder dan)
en wat kost dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:26 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
[..]
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:50 schreef Krln het volgende:
bank is type fusion (www.arketipo.com) je vindt m onder andere bij deze www.despits.nl (arena+alexandrium) en hij is GIGANTISCH duur!!!!!!!!!!!!!!! dacht tegen 5000 euro maar is al even geleden dat ik prijzen had opgevraagd
als ik echt iets heeeeel leuk vind koop ik het ook gewoon hoor, dan maar sparen hahaquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
EDITquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:32 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelenquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef matthijst het volgende:
Pff, leuk, twee stoelen voor 5000 euro, maar om dat nou in een LED-topic te gaan posten...
offtopic onzin..
Het is mogelijk om pakweg 70 prcoent van je woning te verlichten met LED's in standaard product vorm ... dus spots en dergelijke die je kan kopen. Ben je zelf ook nog een beetje handig kan je in 90 procent van de gevallen LED's inzetten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef timpie82 het volgende:
We zijn een huis aan het renoveren en ik overweeg LED-verlichting voor het hele huis, vooral vanuit ecologisch opzicht.(hoewel het economische uiteraard ook meespeelt) Is het denkbaar om een heel huis in te richten met LED-verlichting en wat zijn voor- of nadelen? Ik heb geprobeerd de vorige posts door te lezen maar kom er niet echt uit...
Eyeleds zijn krankzinnig duurquote:Op donderdag 26 juli 2007 07:38 schreef staticdata het volgende:
[..]
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelen
en verder met led dan.
ik blijf me verbazen dat niemand eyeleds heeft geplaatst. is dat om ze te duur zijn? design technisch vind ik ze vele malen mooier dan de standaard ledjes.
Mediamarkt en die lampentoko op meubelboulevard kanaleneilandquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef WaSTeiL het volgende:
Iemand nog een winkel in omgeving Utrecht met een groot aanbod van LED verlichting? Bouwmarkten verkopen voornamelijk Massive troep. De lichtopbrengst is slecht en erg kil aangezien ze bijna geen warm licht spotjes hebben.
Laat zien, laat zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:56 schreef staticdata het volgende:
ik heb van eyeleds nu 5 ledjes in het laminaat liggen. deze ledjes schijnen precies onder de keuken. eyeleds zijn duur(der) maar de metalen rand zorgt wel voor een mooie afwerking.
Daarnaast heb ik acht ledjes van Meister (flat mini) in de plinten in de hal zitten. geeft ook een leuk effect. het inbouwen van beide van deze systemen is supersimpel.
zal snel eens foto's maken
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Thijz het volgende:
Ik heb, mede dankzij een topic op GoT welke ik toevallig tegenkwam, het plan opgevat om LED verlichting in m'n trap te verwerken, nu ben ik alleen een ontzettende n00b als het op dit gebied aankomt. Het gaat om deze trap.
Mijn plan is om onder elke tree, boven in de hoeken, ledjes te maken. Boven en onderaan de trap zou dan een bewegings-sensor moeten komen te zitten welke registreert als je naar boven of beneden gaat. Zodra dat gebeurt, moeten de ledjes aan gaan en de trap verlichten.
Wat heb ik daar voor nodig, ik word op de diverse led sites ook niet wijzer.
onder de trap zit een trapkast, dus ik zou in principe bij de achterkant van elke tree moeten kunnen komen. d'r komt geen bekleding op, die is er 2 jaar geleden hardhandig af getrokken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?
Ik ben toevallig net klaar met RGB ledjes in mijn vloer maken.quote:Op zondag 6 april 2008 18:03 schreef tdenissen het volgende:
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?
groet
Thijs
netjes:Y , zal ik toch binnenkort ook maar eens echt mijn ledjes in de keuken laten zienquote:Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!
Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker![]()
Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's
[ afbeelding ]
Mooi!!!quote:Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!
Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker![]()
Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's
[ afbeelding ]
Deze reactie heb ik even gemistquote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
Die link wijst naar UV ledsquote:Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Deze reactie heb ik even gemist![]()
Deze leds heb ik gebruikt *Klik*
Heb inmiddels ook een foto van in het donker:
[ afbeelding ]
Onder de keuken:
[ afbeelding ]
Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony onequote:Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Deze reactie heb ik even gemist![]()
Deze leds heb ik gebruikt *Klik*
Heb inmiddels ook een foto van in het donker:
[ afbeelding ]
Onder de keuken:
[ afbeelding ]
Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:28 schreef denimfanatism het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:03 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
En zitten die webwinkels dan niet toevallig ergens in de randstad?quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:49 schreef zwahiel het volgende:
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.
In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.
RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
Mja, enige probleem is dat je dan op verschillende IR ontvangers moet richten met dat ding wat ik heb.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:11 schreef denimfanatism het volgende:
[..]
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:
plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
Ja, alles zit op 1 trafo. Daar zitten nu ik denk ongeveer 40 ledjes op aangesloten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:17 schreef zwahiel het volgende:
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?
Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
ooit nog eens achter de url gekomen?quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:50 schreef cyble het volgende:
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.
Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
geloof dat het deze was: http://www.leds-buy.nl/led-strips-rgb-strips-c-104_113.htmlquote:Op maandag 23 juni 2008 22:15 schreef blessed19 het volgende:
[..]
ooit nog eens achter de url gekomen?
Zeker:quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:39 schreef ryan_atwood het volgende:
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
hoelang is zo`n strip dan eiks?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef mister_white het volgende:
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:
[ afbeelding ]
Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.
Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?
Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
Daar zeg je wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:25 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.
Kelvin bedoel je , temperatuur wordt uitgedrukt in kelvinquote:Op maandag 23 maart 2009 16:31 schreef 330d het volgende:
Werd mij afgeraden om coolwhite ledspotjes te nemen van 6000graden. De warmwhite 3000graden zal veel beter zijn voor 'normale toepassing' (komt in de keuken). Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik de coolwhite wel mooi vond en niet te blauw leek vergeleken met de warmwhite. Iemand mij hierover meer kan vertellen?
Ligt eraan wat je wil verlichten met die lichtslang.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:44 schreef hjs het volgende:
We hebben nu boven het aanrecht blad een aantal tl lampjes van Ikea, 2 van de lampen beginnen wat kuren te vertonen dus eens aan het rondkijken of die lampen niet te vervangen zijn door een LED oplossing (de lampen staan bijna de hele dag aan).
Bij uniled een lichtslang gevonden, maar volgens hun geeft dat geen licht genoeg.
Iemand hier ervaring met zo'n warmwiite slang met 72 ledjes
[ [url=http://uniled.nl/shop/upload/products/UL-SL-230-4W-2M-W_1[1].jpg]afbeelding[/url] ]
2 meter is genoeg en dan is het best betaalbaar en is het verbruik 8 watt.
Volgens uniled moet ik even geduld hebben en komt er met een paar weken een slang met meer ledjes of led-strip is een alternatief.
[ afbeelding ]
Ik ben alleen bang dat zo'n ding weer veel te veel licht geeft![]()
Iemand hier met ervaring ?
Ik heb ook die luxor spots gemonteerd in mijn keuken (10 stuks, 4,5 bij 3,8 meter). 16 stuks zal zeker voldoende zijn. Ik raad je wel aan om warmwhite te nemen. Zelfs dat licht is aan de koele kant (het kan net).quote:Op zondag 29 maart 2009 20:09 schreef 330d het volgende:
Zo, ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt de Luxor 2,5watt spotjes, in totaal 16 stuks in de keuken van 5,5meter bij 3,5meter. Over de keuze warmwhite of naturalwhite zal mijn keukenleverancier nog voor me uitzoeken.
Tering, heb je al nagerekend hoeveel je met die leds opstookt?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:41 schreef 330d het volgende:
Volgens mij hebben we elkaar eerder ontmoet op een ander forum
Ik heb naast die 16 luxor ook nog 2 lugano besteld voor onder mijn 2 keukenkasten. Plus nog een afzuigkap met 4 halogeen erin, leek mij inderdaad voldoende.
Kan je een foto hier posten van je keuken met licht aan savonds?
Nee, wil jij dat voor me doenquote:Op maandag 30 maart 2009 17:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tering, heb je al nagerekend hoeveel je met die leds opstookt?
En vergeet niet dat je dan ook het verlies in trafo's e.d. mee moet rekenen?
Kan je beter gewone lampen op gaan hangen. Kom je energiezuiniger uit.
+ Dat de warmte die gezien wordt als verlies, afgestaan wordt aan de ruimte ipv. weggestopt wordt in een verlaagd plafondje.
Gewoon, hup 2 gloeilampen aan een touwquote:Op maandag 30 maart 2009 18:05 schreef 330d het volgende:
[..]
Nee, wil jij dat voor me doen
Stel dat ik voor halogeen was gegaan. Dan had ik waarschijnlijk 20-35w genomen, gezien de oppervlakte plus de keukenkastjes denk ik dat ik 1 rij minder hoef te nemen, dus kom ik op 12 spotjes zal uitkomen.
spaarlampen dan toch welquote:Op maandag 30 maart 2009 19:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon, hup 2 gloeilampen aan een touw.
dus 3 wat grotere (led) spots, afgewisseld met 4 kleine, felle leds.quote:• O • O • O •
nu nog op zoek naar de kleintjes, en daar begint mijn probleem, ik weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken. Kom al gauw uit op doehetzelf 'sterrenhemels', op zich geeft dat ook het effect wat ik beoog, alleen met veel te veel lichtpunten (ik wil er max 4)quote:![]()
Luxor Spot Warm wit
LED-inbouwspots voor montage in plafonds richtbaar over 360° en voorzien van veren. Past ook in bestaande halogeenspots 50mm. Hoek : 40°, warm wit 2900°K 125LM 2,5W. Buitenmaat : Ø 50mm. Inbouwmaat : Ø 45mm x D 25mm.
http://catalogus.klemko.nl/artdetails.aspx?ArtNr=876642
(drie maal)
in combinatie met
http://catalogus.klemko.nl/artdetails.aspx?ArtNr=876804
Led Driver 230Vac primair dimbaar
Specificaties Primair dimbare LED-driver die met Klemko phase afsnijdings dimmer bestuurd kan worden. Gepatenteerd Een universele LED-driver die zowel 350 of 700 mA kan leveren. Is standaard voorzien van euro netsnoer stekker en kabelconnector om LED’s direct aan te sl
Ik haal ze uit Hong Kong.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:12 schreef hjs het volgende:
[..]
spaarlampen dan toch wel![]()
Alternatief voor die Philips lamp zou zoiets kunnen zijn
http://www.marktnet.nl/RG(...)rzending-3581963.htm
Daar zijn er meer van volgens mij, ff google op de afstandbediening, die kwam ik altijd tegen bij dat soort lampen
De eyeleds zijn inderdaad prijzig. heb voor mijn ColorLeds (12 stuks met inbouw trafo) uiteindelijk 500 euro betaald. Maar het is absoluut de moeite waard!quote:Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef xa-4 het volgende:
Ben naar aanleiding van dit topic op zoek gegaan naar leds voor in de vloer, blijkt alleen moeilijker dan gedacht.
De totale dikte van de vloer is 15 mm. Wat zijn hier de mogelijkheden voor?
Ik heb verschillende inbouwleds via internet gezien alleen die hebben een minimale dikte van 30 mm.
Is het gewoon niet mogelijk met een 15 mm vloer of zoek ik verkeerd?
De eyeleds zullen wel passen alleen die worden dan wel heel erg prijzig!
Dealextreme verkoopt veel spullen afkomstig van China. Ik heb begrepen dat chinese leds een kortere levensduur hebben en treed degradatie eerder op. Goedkoop zijn ze wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Gman_NL het volgende:
Kwam net deze tegen, 455 Lumen, echt sick!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12737
Thanks, er komen in totaal 16 luxor spotjes in mijn verlaagde plafond van 3,5 bij 5 meter in de keuken. Plus nog 2 lugano spotjes onder de keukenkasten en een afzuig met 4 halogeen boven een kookeiland. Dus leek mij meer dan voldoende aan lichtstrekte.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:47 schreef ampburner het volgende:
Ze zijn zeker niet te geel. In het begin vond ik ze zelfs een stuk witter dan verwacht (ik had verwacht dat het de kleur van een gemiddelde halogeen lamp zou benaderen) Zou persoonlijk zeker voor de warmwhite gaan, maar ik raad je aan om ze in eerst even in een winkel te gaan bekijken, indien je in de gelegenheid bent.
edit - ohja, de gordijnen in die foto zijn dus goudkleurig. misschien dat je daarom de indruk krijgt dat het allemaal erg geel oogt. is in het echt niet zo.
Lichtsterkte is erg lastig te zien op de foto. ze zijn best fel maar erg gericht, geven dus niet heel veel omgevings licht. je hoeft niet bang te zijn dat je huiskamer er te kil en licht van wordt. Daar was ik wel bang voor. ik heb er zelf daarom ook nog een dimmer tussengezet. Achteraf was dat eigenlijk helemaal niet nodig.maar wel prettig omdat ik het puur als sfeer dingetje zie. dan is het fijn dat je wat speling hebt.
hope this helps. Morgen komt mijn mini sterrenhemel
Ik heb gebruik gemaakt van de normale halogeen behuizing en heb de halogeenspotjes vervangen door LED GU10 spotjes. De behuizingen heb ik gewoon in de bouwmarkt gekocht tijdens een aanbieding en de LED spotjes heb ik gekocht bij http://www.uniled.nl/shop/webshop/nl/cat/60quote:Op woensdag 29 april 2009 19:38 schreef Gman_NL het volgende:
Ziet er goed uit.
Waar gekocht? want ik zie door de vele websites met ledspul even dubbel...![]()
Óf ze waren heel (dus een beetje te...) nuchter of ze hadden echt iets van WTF?!. Ik zelf zou vragen waar je 80 spots voor nodig hebt... Da's een hele pallet man!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:44 schreef SteveBigArms het volgende:
[..]
Ik heb gebruik gemaakt van de normale halogeen behuizing en heb de halogeenspotjes vervangen door LED GU10 spotjes. De behuizingen heb ik gewoon in de bouwmarkt gekocht tijdens een aanbieding en de LED spotjes heb ik gekocht bij http://www.uniled.nl/shop/webshop/nl/cat/60
Best grappig trouwens als je in de bouwmarkt bij de informatie balie vraagt of ze 80 spotjes voor je willen bestellen...
duur.. duur...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:10 schreef JO3Y het volgende:
wat zijn die prijzen DUUR zeg! Is er een (web)winkel die led verlichting voor schappelijke(re) prijzen aanbiedt?
Ik heb deze spotjes besteld, 22euro ex btw p/st 3x2watt powerled warmwhite en het valt me vies tegen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:04 schreef 330d het volgende:
Wie kent deze powerleds?
http://www.linelite.com/line-lite-shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=217&category_id=7
De grap is, deze met cree chip hebben maar 130lm. Terwijl bovenstaande 200lm heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |