quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:06 schreef _VoiD_ het volgende:
ja, maar als je dat tegen elkaar afzet dan ben je pas binnen tien jaar voordeliger uit (bij wijze van).
Ik verwachtte al zoietsquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:03 schreef watchdog het volgende:
heel verhaal
Je schrijft nu nog tussen haakjes maar ik denk ook dat binnen niet al te lange tijd LEDs gemeengoed worden.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:35 schreef Inktvlek het volgende:
TL balken zijn (nu nog) sowieso goedkoper in het gebruik, alleen de levensduur zou je het voor kunnen laten.
Je moet het bekijken in lm/W, dan kun je het verschil berekenen:
TL is 80lm/W, dus 2*40*80 = 6400lm (holy fuck dat is veel licht!!!)
laten we het voorbeeld van hierboven aannemen, met 45lm/watt voor koud licht.....
dan heb je dus 6400/45 = 140 van die LEDs nodig => onbetaalbaar
maak ik een rekenfout?!? Zelfs ik schrik hier van.....
quote:
Expected end October.
5 Watt RGB Led Spot with remote control function
16 colors
230 Volt AC (E27)
Brightness choice: 100%, 75%, 50%, 25%
Several programs
Ø 50mm
1 remote controls more lamps
Color Order_number Price
RGB SL0207C 48,95¤
Remote SL0208R 23,45¤
Het witte ledlicht is echt lelijk, veel te wit. Maar als het maar is als sfeerlicht hier en daar dan valt het wel mee. Er bestaan ook warmere varianten en het zijn zeker die die je moet gebruiken als je het als all-round licht wil gebruikenquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:10 schreef Fester het volgende:
Ik heb laatst bij de Ikea zitten kijken naar wat LED-spotjes.
Die stonden opgesteld en waren dus in werking.
Wat ik me afvraag is of mensen het mooi licht vinden. Ikzelf vond het namelijk een nogal onaangenaam kil en hard licht. Dat kan natuurlijk ook komen omdat in die ruimte zelf TL-verlichting hing.
* Fester is heel benieuwd naar de ervaring van gebruikers thuis.
Toen kwam het (logische) antwoord; als je gaatjes kunt boren en kunt solderen moet het lukken, mijn vraag;quote:Ik heb een vraag;
Wil graag in huis iets maken met LED's een wandpaneel of iets dergelijks.
Hoe ga ik zoiets aanpakken? is het uberhaupt mogelijk?
zie nu de foto van arnold, lijkt me ook wel wat
Wie helpt me even opweg?
Dat ziet er idd heel interessant uitquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:
eelding[/url]]
En dit lijkt me ook wel heeel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:00 schreef maarten1982 het volgende:
Ik heb LED's ingebouwd in de vloer in de gang. Van die warm witte. Geeft een heel mooi effect als je thuis komt.
Ik weet het ook niet, misschien iemand anders hier?quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
Nice, very nicequote:Op zaterdag 2 december 2006 17:40 schreef maarten1982 het volgende:
Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
De vloer lag er al in. Heb aan de zijkant de plakplint verwijderd. Hierdoor kon ik de kabeltjes daarlangs leggen. Gaten geboord n het hout en klein beetje in het beton om de lampjes helemaal kwijt te kunnen. (Diepte is 11 mm). Kabeltje lopen langs/onder de vloer en zijn aangesloten op een drukschakelaar welke ook als dimmer functioneerd.quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:12 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Nice, very nice![]()
Ik ben dit ook aan het overwegen in mijn nieuwe woning, loopt de elektriciteit gewoon onder je vloer? En bij een kapotte LED, is dat dan makkelijk te vervangen ??
http://www.elektroshop.nl/verlichtingsshop/ ?quote:Op zondag 3 december 2006 21:42 schreef D-MIXXX het volgende:
Ik wil ook bezig met Led verlichting.
Ik zoek led buizen van maximaal 1 meter, minimaal 30 cm welke ik op gewoon rechtstreeks op de stroomkabels kan aansluiten welke door mijn plafond lopen (dus waar je de normale lamp ook op aansluit
) die het liefst continu van kleur veranderen.
Nu heb ik overal zitten zoeken naar led buizen en neon buizen, maar ik kan niks vinden...behalve die 12 Volts buisjes voor in een auto...
Iemand die weet waar ik zoiets kan krijgen?
LED's kun je heel makkelijk dimmen. Dit doe je door de stroom door de LED's te beperken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
Oke, maar stel ik heb nu van die spotjes aan m'n plafond, halogeen dingen van 25 watt per stuk, die ik als zodanig kan dimmen en ik vervang deze door led-spotjes dan kan ik die met de bestaande dimmer ook dimmen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:07 schreef Fester het volgende:
[..]
LED's kun je heel makkelijk dimmen. Dit doe je door de stroom door de LED's te beperken.
Met witte LED's kun je echter niet de kleur op die manier aanpassen. Er zal wel een beetje een kleurverschuiving optreden, omdat intern gewoon 3 LEDs gebruikt worden, alleen is de balans tussen die LEDs door de fabrikant vast gezet.
Als je de kleur echt wilt kunnen aanpassen zul je of zelf 3 kleuren LED's moeten gebruiken, of een RGB-LED.
Hierdoor krijg je echter wel minstens 4 draden ipv 2 en moet je een controller maken.
Een halogeendimmer is meestal een andere soort dimmer.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Oke, maar stel ik heb nu van die spotjes aan m'n plafond, halogeen dingen van 25 watt per stuk, die ik als zodanig kan dimmen en ik vervang deze door led-spotjes dan kan ik die met de bestaande dimmer ook dimmen?
* NiGeLaToR denkt dat z'n vraag niet helemaal duidelijk overgekomen is![]()
Bedankt voor het antwoord in ieder geval! Snap wel dat je met echt 'kleurveranderingen' niet zomaar voor elkaar krijgt.
Bij de doe-het-zelf zaken ben ik al wezen kijken maar daar hebben ze alleen maar ronde uitvoeringen van inbouwspots en als het al een vierkant model is, is de maat niet goed. 15x15 heb ik nergens kunnen vinden... Ben bij de Praxis, Karwei, Gamma en Hornbach geweest. Via internet een Belgisch bedrijf gevonden dat ze kan leveren maar dan is de prijs voor 6 spots + trafo ¤ 635,-quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:06 schreef Banzaii het volgende:
Bouw en klusbedrijven Gamma, Praxis, ed
Inbouwspots voor in de grond in verschillende uitvoeringen en prijzen.
Mooi zijn die spots die voorzien zijn van een blindering zodat je eroverheen kunt rijden en niet direct in het licht kijkt als je langs loopt of fietst.
Of hier...
http://www.inbouwspot.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |