quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
Interessant.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:16 schreef dromewaris het volgende:
En wat denken jullie hiervan?
http://tinyurl.com/ywjjg3
zouden die modules ook geschikt zijn om een RGB kooflicht te maken?...
Met LED Lichtdarmen bedoel je LED Lichtslangen neem ik aan, of is hier weer verschil in?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep zietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef ZoneKill het volgende:
M.a.r.i.e.k.j.e, waar heb je dat tv meubel gekocht?
Je hebt verschillende led lichtslangen in de koof liggen hoe heb je of kan ik deze schakelen zodat ik op 1 plaats aan de muur kan kiezen tussen 1 van de 3 lichtslangen?
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweestquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Dan bekijk jij een andere posthistorie en een ander profiel als ikquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:07 schreef staticdata het volgende:
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweest
Vlaai eet ik meequote:Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef HaerdenC het volgende:
inderdaad lichtslangen bedoelde ik :-)
ben een achterlijke belg dus beetje ander taalgebruik ... lekker stuk vlaai er bij ...
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:36 schreef dromewaris het volgende:
Hoop ze morgen binnen te hebben. Anders zal het volgende week worden.
bij intresse kan ik pics posten
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Heb je deze al aangelegd?. Ik wil dit namelijk ook gaan doenquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:20 schreef dromewaris het volgende:
Ja, ik heb wat gevonden.... :-)
Misschien wel al eerder genoemd maar mijn oog viel op deze vloer spotjes:
http://www.leds-buy.nl/led-spots-vloerspots-c-53_111.html
¤4,95 per stuk. inc btw.. ook in warm wit.. en alle andere regenboogkleuren.
net ik weet niet precies of ze genoeg licht geven...
de informatie:
Aantal LEDs 6 LEDs
Lichtsterkte per LED 8000 mcd
Golflengte 470 nm
Spanning 12 v DC
Vermogen 0,6 Watt
Hoek 40 graden
6 led's van 8000mcd per stuk...
mag je dit gewoon optellen dus totaal 48000 mcd per spotje of werkt dit anders?
En hoe zit het met het uitrekening van ampere's die je verstookt.. zelfde als 230 volt spullen..?
dat zou dan zijn 0,6 / 12 = 0.05 Ampere? (of zit ik heir even mis, lijkt me ERG weinig namelijk..)
Als dat wel klopt heb je hier meer dan genoeg aan:
http://www.leds-buy.nl/voeding-volt-amp-p-131.html
Voeding 12 volt 2,5 amp ¤18,00 incl BTW
dat betekend dat je op bovenstaande 2.5 amp voeding..
zo'n 50 spotjes aan kan sluiten
Dus in dit verhaal (als het klopt..) koop je voor 100 euro;
16 spotjes en een trafo... stukje kabel en stukje krimpkous, en klaar
am I right or am i wrong?
waar heb je het besteld?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:16 schreef LENUS het volgende:
Ik heb reeds 26 vloerspotjes besteld en 3 transformators (zelfde spullen als M.A.R.I.E.K.E). Het is nu afwachten geblazen.
Die heb ik ook gekocht half jaartje terug. Leuk maar het nieuwtje is er wel af.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:
En dit lijkt me ook wel heeel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
is dat niet de kiet van Femme Taken?quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Vlaai eet ik meeNederlands Limburgse Vlaai welteverstaan.
![]()
[..]
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!![]()
![]()
[..]
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
echt gezellig vind ik het niet. wel mooi hoor! Leds geven ook iets zakelijks. Of is er in dit topic geen ruimte tot kritiek?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef Krln het volgende:
btw de bank is van arketipo, ik weet dat omdat ik m zelf ook wil! (in het geel leder dan)
en wat kost dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:26 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
[..]
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:50 schreef Krln het volgende:
bank is type fusion (www.arketipo.com) je vindt m onder andere bij deze www.despits.nl (arena+alexandrium) en hij is GIGANTISCH duur!!!!!!!!!!!!!!! dacht tegen 5000 euro maar is al even geleden dat ik prijzen had opgevraagd
als ik echt iets heeeeel leuk vind koop ik het ook gewoon hoor, dan maar sparen hahaquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
EDITquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:32 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelenquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef matthijst het volgende:
Pff, leuk, twee stoelen voor 5000 euro, maar om dat nou in een LED-topic te gaan posten...
offtopic onzin..
Het is mogelijk om pakweg 70 prcoent van je woning te verlichten met LED's in standaard product vorm ... dus spots en dergelijke die je kan kopen. Ben je zelf ook nog een beetje handig kan je in 90 procent van de gevallen LED's inzetten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef timpie82 het volgende:
We zijn een huis aan het renoveren en ik overweeg LED-verlichting voor het hele huis, vooral vanuit ecologisch opzicht.(hoewel het economische uiteraard ook meespeelt) Is het denkbaar om een heel huis in te richten met LED-verlichting en wat zijn voor- of nadelen? Ik heb geprobeerd de vorige posts door te lezen maar kom er niet echt uit...
Eyeleds zijn krankzinnig duurquote:Op donderdag 26 juli 2007 07:38 schreef staticdata het volgende:
[..]
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelen
en verder met led dan.
ik blijf me verbazen dat niemand eyeleds heeft geplaatst. is dat om ze te duur zijn? design technisch vind ik ze vele malen mooier dan de standaard ledjes.
Mediamarkt en die lampentoko op meubelboulevard kanaleneilandquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef WaSTeiL het volgende:
Iemand nog een winkel in omgeving Utrecht met een groot aanbod van LED verlichting? Bouwmarkten verkopen voornamelijk Massive troep. De lichtopbrengst is slecht en erg kil aangezien ze bijna geen warm licht spotjes hebben.
Laat zien, laat zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:56 schreef staticdata het volgende:
ik heb van eyeleds nu 5 ledjes in het laminaat liggen. deze ledjes schijnen precies onder de keuken. eyeleds zijn duur(der) maar de metalen rand zorgt wel voor een mooie afwerking.
Daarnaast heb ik acht ledjes van Meister (flat mini) in de plinten in de hal zitten. geeft ook een leuk effect. het inbouwen van beide van deze systemen is supersimpel.
zal snel eens foto's maken
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Thijz het volgende:
Ik heb, mede dankzij een topic op GoT welke ik toevallig tegenkwam, het plan opgevat om LED verlichting in m'n trap te verwerken, nu ben ik alleen een ontzettende n00b als het op dit gebied aankomt. Het gaat om deze trap.
Mijn plan is om onder elke tree, boven in de hoeken, ledjes te maken. Boven en onderaan de trap zou dan een bewegings-sensor moeten komen te zitten welke registreert als je naar boven of beneden gaat. Zodra dat gebeurt, moeten de ledjes aan gaan en de trap verlichten.
Wat heb ik daar voor nodig, ik word op de diverse led sites ook niet wijzer.
onder de trap zit een trapkast, dus ik zou in principe bij de achterkant van elke tree moeten kunnen komen. d'r komt geen bekleding op, die is er 2 jaar geleden hardhandig af getrokken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?
Ik ben toevallig net klaar met RGB ledjes in mijn vloer maken.quote:Op zondag 6 april 2008 18:03 schreef tdenissen het volgende:
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?
groet
Thijs
netjes:Y , zal ik toch binnenkort ook maar eens echt mijn ledjes in de keuken laten zienquote:Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!
Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker![]()
Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's
[ afbeelding ]
Mooi!!!quote:Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!
Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker![]()
Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's
[ afbeelding ]
Deze reactie heb ik even gemistquote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
Die link wijst naar UV ledsquote:Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Deze reactie heb ik even gemist![]()
Deze leds heb ik gebruikt *Klik*
Heb inmiddels ook een foto van in het donker:
[ afbeelding ]
Onder de keuken:
[ afbeelding ]
Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony onequote:Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Deze reactie heb ik even gemist![]()
Deze leds heb ik gebruikt *Klik*
Heb inmiddels ook een foto van in het donker:
[ afbeelding ]
Onder de keuken:
[ afbeelding ]
Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:28 schreef denimfanatism het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:03 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
En zitten die webwinkels dan niet toevallig ergens in de randstad?quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:49 schreef zwahiel het volgende:
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.
In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.
RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
Mja, enige probleem is dat je dan op verschillende IR ontvangers moet richten met dat ding wat ik heb.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:11 schreef denimfanatism het volgende:
[..]
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:
plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
Ja, alles zit op 1 trafo. Daar zitten nu ik denk ongeveer 40 ledjes op aangesloten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:17 schreef zwahiel het volgende:
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?
Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
ooit nog eens achter de url gekomen?quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:50 schreef cyble het volgende:
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.
Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
geloof dat het deze was: http://www.leds-buy.nl/led-strips-rgb-strips-c-104_113.htmlquote:Op maandag 23 juni 2008 22:15 schreef blessed19 het volgende:
[..]
ooit nog eens achter de url gekomen?
Zeker:quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:39 schreef ryan_atwood het volgende:
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
hoelang is zo`n strip dan eiks?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef mister_white het volgende:
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:
[ afbeelding ]
Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.
Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?
Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |