abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51316636
tvp
Je hebt van die dagen dan heb je ECHt je dag niet!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:31 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51316795
tvp. Ik wil er binnenkort ook gaan plaatsen.
Vampire Romance O+
pi_51317274
Ik heb sinds 1 week de sleutel van mijn huis, moet vooral boven nog veel gipsplaten steken. en de rest van het huis overal laminaat zowat. Na het zien van deze topics... wil ik dit ook, (al wou ik dit al langer..) in de vorm van een philips lamp.

Nu wil ik het liefste een sterren plafond maken, maar hoe doe ik dit zo goedkoop mogelijk, terwijl het toch kan fonkelen (of is dit veel gevraagd?)

Ik ben echt helemaal weg van die led's die in het laminaat zitten en naar boven schijnen. Hoe kan dit zo goedkoop mogelijk?

Graag zou ik ook een soort ambilight willen, maar hoe stuur je led's aan om te veranderen van kleur, een RGB led met aansturing? of overal 3 led's bij elkaar (een rode groene en blauwe) om zo het effect te bereiken?

Misschien kan iemand die hier veel van weet een startpost maken met daarin alle links etc... naar bedrijven waar je goedkoop je spullen kan halen?
pi_51323676
M.a.r.i.e.k.j.e, waar heb je dat tv meubel gekocht?

Je hebt verschillende led lichtslangen in de koof liggen hoe heb je of kan ik deze schakelen zodat ik op 1 plaats aan de muur kan kiezen tussen 1 van de 3 lichtslangen?
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

pi_51390405
Ja, ik heb wat gevonden.... :-)
Misschien wel al eerder genoemd maar mijn oog viel op deze vloer spotjes:

http://www.leds-buy.nl/led-spots-vloerspots-c-53_111.html
¤4,95 per stuk. inc btw.. ook in warm wit.. en alle andere regenboogkleuren.

net ik weet niet precies of ze genoeg licht geven...
de informatie:

Aantal LEDs 6 LEDs
Lichtsterkte per LED 8000 mcd
Golflengte 470 nm
Spanning 12 v DC
Vermogen 0,6 Watt
Hoek 40 graden

6 led's van 8000mcd per stuk...
mag je dit gewoon optellen dus totaal 48000 mcd per spotje of werkt dit anders?

En hoe zit het met het uitrekening van ampere's die je verstookt.. zelfde als 230 volt spullen..?
dat zou dan zijn 0,6 / 12 = 0.05 Ampere? (of zit ik heir even mis, lijkt me ERG weinig namelijk..)

Als dat wel klopt heb je hier meer dan genoeg aan:
http://www.leds-buy.nl/voeding-volt-amp-p-131.html
Voeding 12 volt 2,5 amp ¤18,00 incl BTW

dat betekend dat je op bovenstaande 2.5 amp voeding..
zo'n 50 spotjes aan kan sluiten

Dus in dit verhaal (als het klopt..) koop je voor 100 euro;
16 spotjes en een trafo ... stukje kabel en stukje krimpkous, en klaar

am I right or am i wrong?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:05:03 #106
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51423185
hehehe iemand die de ledmanie heeft ontdekt ...

electriciteits formules gelden altijd en op alle spanningen

p = u x i
dat wil zeggen
Watt = Volt x Ampere

u = i x r
dat wil zeggen
Volt = Ampere x Ohm

met die formules kan je dus alles berekenen kwa verbruik.

hou er wel rekening mee dat je op 12 volt meer verlies hebt in de leidingen dan op 220 volt doordat je voor hetzelfde vermogen meer stroom nodig hebt op een lagere spanning ... daardoor wordt de weerstand van je kabels belangrijker dan bij hogere spanningen.

Als voeding zou ik niet gaan voor dat soort dure dingen ... koop gewoon 1 labo voeding van 12 volt 3 ampere en plaats die bij in je Meterkast ... van daar uit kan je dan naar alle ruimtes aftakken. Die dingen zijn perfect afregelbaar op bv 11.5 volt waardoor je ledspots iets minder licht geven maar veel langer mee gaan.

8000 MCD komt overeen met ongeveer 100 Lumen ... dit is de lichtopbrengst van een 35 watt standaard gloeilamp. Nu dit dient steeds met een korreltje zout genomen te worden omdat een LED een geconcentreerde lichtbundel heeft en een gloeilamp verdeeld licht. Je gaat dus de opbrengst krijgen van een 35 watt lamp geconcentreerd in een vrij beperkte lichtbundel.

wat belangrijk is bij led verlichting:
- goede stabiele gelijkspannings voeding
- 12 volt is echt het maximum anders ga je vlug kapotte ledjes hebben! Dus zeker niet meer dan 12 volt ... gebruik dan voorschakel weerstand maar beter nog ... koop een regelbare voeding zodat je 12 volt in je volledige woning kan krijgen!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_51512700
En wat denken jullie hiervan?

http://tinyurl.com/ywjjg3

zouden die modules ook geschikt zijn om een RGB kooflicht te maken?...
pi_51583582
niemand enige ervaring met die dingen?
want dan ga ik er denk ik maar 3 bestellen....
voor die prijs kan je het moeilijk laten he.
pi_51585981
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:16 schreef dromewaris het volgende:
En wat denken jullie hiervan?

http://tinyurl.com/ywjjg3

zouden die modules ook geschikt zijn om een RGB kooflicht te maken?...
Interessant.

Waar kan je meer info vinden over deze? Worden die in een onlineshop verkocht?
Ik mis warmwit.

Voor kooflicht minder geschikt denk ik omdat het te geconcentreerd is in een vier in blok. Maar ik ben een noob met LED dus hecht er niet teveel waarde aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door ZoneKill op 18-07-2007 12:02:19 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:32:10 #110
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51587358
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!

een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen

Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
pi_51588647
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!

een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen

[afbeelding]
Met LED Lichtdarmen bedoel je LED Lichtslangen neem ik aan, of is hier weer verschil in?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:45 #112
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51594501
inderdaad lichtslangen bedoelde ik :-)
ben een achterlijke belg dus beetje ander taalgebruik ... lekker stuk vlaai er bij ...
pi_51618790
Ja daar zit wel iets in denk ik...
echter lichtslang (jaja lichtdarm (en ik woon nog net in Nederland) is wel behoorlijk duurder denk ik...

Ik heb met de verkoper van dit spul geregeld dat ik 1 rode 1 blauwe en 1 groene ontvange voor ¤12.50.

Ik ga hier lekker mee aan de slag, en kijken of ze goed mengen voor RGB, en hoeveel je er nodig hebt op een meter of 5 schuin plaffond waar het bij mij om gaat...

Mogelijk is het een idee om de blokjes niet zo te zetten:

_ _ _

maar eerder zo

\ _ /

(waarbij de buitenste dus een beetje gekanteld staan richting de middelste, niet zo erg als hierboven maar goed het idee he.. het idee...)

Hoop ze morgen binnen te hebben. Anders zal het volgende week worden.
bij intresse kan ik pics posten

[ Bericht 0% gewijzigd door dromewaris op 19-07-2007 09:42:27 ]
pi_51618978
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef ZoneKill het volgende:
M.a.r.i.e.k.j.e, waar heb je dat tv meubel gekocht?

Je hebt verschillende led lichtslangen in de koof liggen hoe heb je of kan ik deze schakelen zodat ik op 1 plaats aan de muur kan kiezen tussen 1 van de 3 lichtslangen?
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
pi_51624397
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:

[..]

M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Tis haar enige post ooit op fok geweest
pi_51624587
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:07 schreef staticdata het volgende:

[..]

Tis haar enige post ooit op fok geweest
Dan bekijk jij een andere posthistorie en een ander profiel als ik
pi_51625078
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef HaerdenC het volgende:
inderdaad lichtslangen bedoelde ik :-)
ben een achterlijke belg dus beetje ander taalgebruik ... lekker stuk vlaai er bij ...
Vlaai eet ik mee Nederlands Limburgse Vlaai welteverstaan.
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:36 schreef dromewaris het volgende:

Hoop ze morgen binnen te hebben. Anders zal het volgende week worden.
bij intresse kan ik pics posten
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door ZoneKill op 19-07-2007 13:42:04 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 22:34:43 #118
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51732476
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:20 schreef dromewaris het volgende:
Ja, ik heb wat gevonden.... :-)
Misschien wel al eerder genoemd maar mijn oog viel op deze vloer spotjes:

http://www.leds-buy.nl/led-spots-vloerspots-c-53_111.html
¤4,95 per stuk. inc btw.. ook in warm wit.. en alle andere regenboogkleuren.

net ik weet niet precies of ze genoeg licht geven...
de informatie:

Aantal LEDs 6 LEDs
Lichtsterkte per LED 8000 mcd
Golflengte 470 nm
Spanning 12 v DC
Vermogen 0,6 Watt
Hoek 40 graden

6 led's van 8000mcd per stuk...
mag je dit gewoon optellen dus totaal 48000 mcd per spotje of werkt dit anders?

En hoe zit het met het uitrekening van ampere's die je verstookt.. zelfde als 230 volt spullen..?
dat zou dan zijn 0,6 / 12 = 0.05 Ampere? (of zit ik heir even mis, lijkt me ERG weinig namelijk..)

Als dat wel klopt heb je hier meer dan genoeg aan:
http://www.leds-buy.nl/voeding-volt-amp-p-131.html
Voeding 12 volt 2,5 amp ¤18,00 incl BTW

dat betekend dat je op bovenstaande 2.5 amp voeding..
zo'n 50 spotjes aan kan sluiten

Dus in dit verhaal (als het klopt..) koop je voor 100 euro;
16 spotjes en een trafo ... stukje kabel en stukje krimpkous, en klaar

am I right or am i wrong?
Heb je deze al aangelegd?. Ik wil dit namelijk ook gaan doen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:16:35 #119
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51774563
Ik heb reeds 26 vloerspotjes besteld en 3 transformators (zelfde spullen als M.A.R.I.E.K.E). Het is nu afwachten geblazen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51774623
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:16 schreef LENUS het volgende:
Ik heb reeds 26 vloerspotjes besteld en 3 transformators (zelfde spullen als M.A.R.I.E.K.E). Het is nu afwachten geblazen.
waar heb je het besteld?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:27:51 #121
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51774740
ledshop-24.de
pi_51781952
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:

En dit lijkt me ook wel heeel interessant...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Die heb ik ook gekocht half jaartje terug. Leuk maar het nieuwtje is er wel af.
Deze lamp word vrij warm en toen ik hem kocht was de fitting niet goed dus ging heel stroef in het contact zegmaar. Ook is ie niet echt fel maar opzich wel leuk als het helemaal donker hebt en dan die kleuren laten faden

Ik had ook nog wat andere led bolletjes gekocht, deze branden gewoon op de lekstroom. Niet op z'n felst maar er blijft een gloed
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_51788162
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Vlaai eet ik mee Nederlands Limburgse Vlaai welteverstaan.
[..]

Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!
[..]

Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!
is dat niet de kiet van Femme Taken?
En nee, ik ga niet vertellen wie dat is
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:57:23 #124
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51789418
indeed! Mariekje is het vriendinnetje van Femme ;-) eigenaar en peetvader van tweakers.net!
pi_51794258
We zijn een huis aan het renoveren en ik overweeg LED-verlichting voor het hele huis, vooral vanuit ecologisch opzicht.(hoewel het economische uiteraard ook meespeelt) Is het denkbaar om een heel huis in te richten met LED-verlichting en wat zijn voor- of nadelen? Ik heb geprobeerd de vorige posts door te lezen maar kom er niet echt uit...
pi_51794404
ies nice
pi_51794501
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:

[afbeelding]
echt gezellig vind ik het niet. wel mooi hoor! Leds geven ook iets zakelijks. Of is er in dit topic geen ruimte tot kritiek?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:21:48 #128
126620 Krln
Belg in Breda
pi_51794552
btw de bank is van arketipo, ik weet dat omdat ik m zelf ook wil! (in het geel leder dan)

[ Bericht 3% gewijzigd door Krln op 24-07-2007 20:28:35 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:26:30 #129
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_51802353
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef Krln het volgende:
btw de bank is van arketipo, ik weet dat omdat ik m zelf ook wil! (in het geel leder dan)
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?
Er zit een haar in mijn glas
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:52:14 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51803203
Die LED's in de vloer zien er wel erg cool uit, vind ik persoonlijk.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_51807558
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:26 schreef Jas_Verstoppen het volgende:

[..]

Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?
en wat kost dat?
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:50:21 #132
126620 Krln
Belg in Breda
pi_51828953
bank is type fusion (www.arketipo.com) je vindt m onder andere bij deze www.despits.nl (arena+alexandrium) en hij is GIGANTISCH duur!!!!!!!!!!!!!!! dacht tegen 5000 euro maar is al even geleden dat ik prijzen had opgevraagd
pi_51830486
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:50 schreef Krln het volgende:
bank is type fusion (www.arketipo.com) je vindt m onder andere bij deze www.despits.nl (arena+alexandrium) en hij is GIGANTISCH duur!!!!!!!!!!!!!!! dacht tegen 5000 euro maar is al even geleden dat ik prijzen had opgevraagd
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:43:01 #134
126620 Krln
Belg in Breda
pi_51830667
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:

[..]

als ik echt iets heeeeel leuk vind koop ik het ook gewoon hoor, dan maar sparen haha
pi_51837222
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:

[..]

Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.
pi_51837595
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:32 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.
EDIT

[ Bericht 29% gewijzigd door staticdata op 26-07-2007 07:43:15 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:43:53 #137
28167 matthijst
pi_51837802
Pff, leuk, twee stoelen voor 5000 euro, maar om dat nou in een LED-topic te gaan posten...
offtopic onzin..
pi_51843929
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef matthijst het volgende:
Pff, leuk, twee stoelen voor 5000 euro, maar om dat nou in een LED-topic te gaan posten...
offtopic onzin..
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelen

en verder met led dan.

ik blijf me verbazen dat niemand eyeleds heeft geplaatst. is dat om ze te duur zijn? design technisch vind ik ze vele malen mooier dan de standaard ledjes.
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:42:44 #139
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51845629
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef timpie82 het volgende:
We zijn een huis aan het renoveren en ik overweeg LED-verlichting voor het hele huis, vooral vanuit ecologisch opzicht.(hoewel het economische uiteraard ook meespeelt) Is het denkbaar om een heel huis in te richten met LED-verlichting en wat zijn voor- of nadelen? Ik heb geprobeerd de vorige posts door te lezen maar kom er niet echt uit...
Het is mogelijk om pakweg 70 prcoent van je woning te verlichten met LED's in standaard product vorm ... dus spots en dergelijke die je kan kopen. Ben je zelf ook nog een beetje handig kan je in 90 procent van de gevallen LED's inzetten.

De aankoop is flink duurder dan gewone verlichting maar eigenlijk is dat niet zo aangezien je echt een afschuwelijk stuk minder verbruikt en de leds 20.000 uur meegaan. Een halogeenlamp hooguit 2000 uur

Leds geven een veel gerichter licht dan een gloeilamp, daarom is het raadzaam om dan zeker meer lichtpunten te voorzien... ook het plaatsen van spots op een indirecte manier is een aanrader, ledlichtslangen en dergelijke kunnen dan weer een betere verdeling maken.

Naast de bovenstaande leds zijn er nu ook warm witte leds. Die geven een veel aangenamer licht, Warmwit is echt zoals een gewone lamp, daglicht is iets kouder, standaard witte leds zijn echt ijskoud wit, goedkope versies zelfs lichtjes blauwig zoals xeon lampen in een auto.

Kleuraccenten ... kunnen je een lounge/trendy achtig effect geven ... doch let op dat je geen carnaval maakt.

Je kan indien je dat wil alle ledproducten op 12 volt kopen en dan een appart 12 volt net aanleggen ... dit heeft voor en nadelen

Voordelen
- veilige lage spanning
- makkelijk te automatiseren met relais en dergelijke (goedkoop domotica maken)
- minder zware technische controle door veilige spanning
- 1 zekering nodig
- serieel en parrallel netten mogelijk
- goedkoop in aanleg
- 12 volt onderdelen zijn er met massa's ... alles wat in je auto kan kan ook op dit netwerk ... denk aan radio, etc
- 1 centrale transfo
- makkelijk zelf dingen te maken op 12 volt

Nadelen
- verlies in leidingen is groter dan bij netspanning doordat de stromen toenemen voor zelfde vermogen is de weerstand van de leiding belangrijker
- Transfo moet goed berekend zijn aan de hand van wat je er wil ophangen
- aankoop transfo is niet mals als je flink wat gebruikers op 12 volt hebt ( 12 volt 25 ampere -> goed voor 300 watt kost je 150 euro!) ... gebruik je dus alleen leds kan je met een veel kleinere transfo toekomen maar voor flink 12 volt net met bv 2 radio's ... 1 in keuken ingebouwd en 1 in slaapkamer of zo heb je echt dus een zware bak nodig)
- voeding moet exact 12 volt leveren en zeker niet meer! Daarom best regelbaar... ledspotjes zijn gevoelig voor hogere spanningen en gaan snel stuk als je te hoge spanning aanbied

Je kan ook gewoon kiezen om 220volt netspanning ledverlichting te gebruiken ... meeste spotjes hebben een interne transfo, volt regulator of condensator die de voltage omzet. Ook dit heeft dus voor en nadelen, grootste voordeel is de eenvoud ... je kan ze in een standaard net hangen gewoon oude lamp er uit ledlamp er in en klaar ... geen apparte leidingen, geen transfo's, etc. De efficientie van de leidingen is beter dus de iets hogere verliezen in de lamp zelf zijn relatief te noemen.

In mijn vorige woning heb ik een volledig 12 volt net aangelegd ... in mijn huidige woning gewoon replacements op netspanning ... beide oplossingen werkten goed.

Wel iets waar we eerlijk over gaan zijn ... je volledig huis verlichten met leds is mogelijk doch ik denk dat het meer aangeraden is om een combinatie te gebruiken van spaarlampen en ledspots ... een spaarlamp verbruikt wel wat meer als een ledlamp maar geeft een goed verdeeld licht en is courant verkrijgbaar in sterktes en bruikbare vormen! Spaarlampen zijn sterk vooruitgegaan, hebben tegenwoordig warme temperaturen en goede levensduur. Nadeel van een spaarlamp is dat ze alleen efficient zijn als ze lang branden dus geen moment dingen zoals bv een hal of toilet (tenzij je uren zit te bouten). In mijn huidige woning heb ik dan ook hiervoor geopteerd ... combinatie techniek. Als je nieuw electriciteit legt kan je natuurlijk hopen dingen beperken en direct genoeg lichtpunten voor leds aanleggen ... dit verhoogt de inzetbaarheid en bruikbaarheid!

De spots koop ik hier:
http://lumia.be
of bij een electronica winkel in Brussel Centrum ... maar die hebben geen site :-( wel veel exotische producten ...

ik volg de LED evolutie nu reeds 2 jaar ... verwacht voor volgend jaar doorbraak van enkele leuke dingen tegen eerlijke prijzen...
- led staafjes
- rgb leds
- hoog rendement leds die een rendement hebben dat nog eens 4 keer beter is als de huidige leds! Huidige leds zetten 40 procent electriciteit om in licht ... echt goede zelfs 60% ... men gaat langzaam gaan naar 75 a 80.
- meer automatiserings dingen ... leds die automatisch oplichten bij ... beweging, temperatuur, licht, etc

ah nog een klein nadeel van leds ... bij koude temperaturen geven ze merkelijk minder licht

hoop dat dat een beetje geholpen heeft!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:11:52 #140
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_51990501
Iemand nog een winkel in omgeving Utrecht met een groot aanbod van LED verlichting? Bouwmarkten verkopen voornamelijk Massive troep. De lichtopbrengst is slecht en erg kil aangezien ze bijna geen warm licht spotjes hebben.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:28:35 #141
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51990961
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 07:38 schreef staticdata het volgende:

[..]

je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelen

en verder met led dan.

ik blijf me verbazen dat niemand eyeleds heeft geplaatst. is dat om ze te duur zijn? design technisch vind ik ze vele malen mooier dan de standaard ledjes.
Eyeleds zijn krankzinnig duur Ik heb soortgelijke besteld voor een fractie van de prijs. Ik ga straks 26 vloerspotjes en 3 transformators ophalen voor slechts 380 euro.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:29:09 #142
132038 Robhimself.2
*Wordt papa!!*
pi_51990983
Merd
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef WaSTeiL het volgende:
Iemand nog een winkel in omgeving Utrecht met een groot aanbod van LED verlichting? Bouwmarkten verkopen voornamelijk Massive troep. De lichtopbrengst is slecht en erg kil aangezien ze bijna geen warm licht spotjes hebben.
Mediamarkt en die lampentoko op meubelboulevard kanaleneiland

Zelfs IKEA heeft het een en ander.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:55:26 #143
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51991718
gewoon online bestellen is nog het makkelijkst ... bij cdrwinkel.nl of lumia.be ... sturen gewoon op naar bij je thuis hoef je niet door de regen te plensen.
pi_54052314
Ik heb ook mijn eerste nieuwbouwappartement gekocht, en wil het ook gaan inrichten met LED verlichting. Deze topic's maar even goed doorlezen. Is het voor een onhandig persoon ook mogelijk om dit in elkaar te zetten?
pi_54107002
ik heb van eyeleds nu 5 ledjes in het laminaat liggen. deze ledjes schijnen precies onder de keuken. eyeleds zijn duur(der) maar de metalen rand zorgt wel voor een mooie afwerking.
Daarnaast heb ik acht ledjes van Meister (flat mini) in de plinten in de hal zitten. geeft ook een leuk effect. het inbouwen van beide van deze systemen is supersimpel.

zal snel eens foto's maken
pi_54110468
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:56 schreef staticdata het volgende:
ik heb van eyeleds nu 5 ledjes in het laminaat liggen. deze ledjes schijnen precies onder de keuken. eyeleds zijn duur(der) maar de metalen rand zorgt wel voor een mooie afwerking.
Daarnaast heb ik acht ledjes van Meister (flat mini) in de plinten in de hal zitten. geeft ook een leuk effect. het inbouwen van beide van deze systemen is supersimpel.

zal snel eens foto's maken
Laat zien, laat zien.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:19:13 #147
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54133280
idd foto's willen we zien!

Heeft iemand trouwens die vloerleds van led-buy.nl (een paar posts naar boven) al. En hoe zien die eruit, ik ben zo bang dat ze zo'n echte plastic doorzichtig look hebben en dat vind ik niet zo mooi. Zit nu namelijk te twijfelen tussen de vloerspots van Led24 en die van Leds-buy. Qua prijs zijn die van de laatste wat aantrekkelijker, en ze komen dan gewoon uit Nederland, dat scheelt ook. Ook zijn ze minder diep 18mm tov 25mm bij Led24.

Ben wel benieuwd hoe die eye leds eruit zien en hoe ze zich verhouden. Zit te denken om hier in de badkamer rondom de douche een aantal van die dingen te plaatsen, heb nog een schakelaar over en volgens mij ook wel ruimte om de transformator te plaatsen. En natuurlijk moeten ze onder de keuken komen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:19:14 #148
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_56218019
Ik heb, mede dankzij een topic op GoT welke ik toevallig tegenkwam, het plan opgevat om LED verlichting in m'n trap te verwerken, nu ben ik alleen een ontzettende n00b als het op dit gebied aankomt. Het gaat om deze trap.

Mijn plan is om onder elke tree, boven in de hoeken, ledjes te maken. Boven en onderaan de trap zou dan een bewegings-sensor moeten komen te zitten welke registreert als je naar boven of beneden gaat. Zodra dat gebeurt, moeten de ledjes aan gaan en de trap verlichten.

Wat heb ik daar voor nodig, ik word op de diverse led sites ook niet wijzer.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_56218232
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Thijz het volgende:
Ik heb, mede dankzij een topic op GoT welke ik toevallig tegenkwam, het plan opgevat om LED verlichting in m'n trap te verwerken, nu ben ik alleen een ontzettende n00b als het op dit gebied aankomt. Het gaat om deze trap.

Mijn plan is om onder elke tree, boven in de hoeken, ledjes te maken. Boven en onderaan de trap zou dan een bewegings-sensor moeten komen te zitten welke registreert als je naar boven of beneden gaat. Zodra dat gebeurt, moeten de ledjes aan gaan en de trap verlichten.

Wat heb ik daar voor nodig, ik word op de diverse led sites ook niet wijzer.
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:45:07 #150
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_56218497
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:32 schreef staticdata het volgende:

[..]

Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?
onder de trap zit een trapkast, dus ik zou in principe bij de achterkant van elke tree moeten kunnen komen. d'r komt geen bekleding op, die is er 2 jaar geleden hardhandig af getrokken.
pi_56218844
Zover ik weet gaan er maximaal 20 ledjes op 1 trafo, ik tel 11 treden. Dit zou betekenen dat je dan 2 trafo's nodig zou hebben. Welke soort ledjes je echt nodig zou hebben kan ik je niet vertellen.

Ik heb zelf eyeleds gebruikt in het laminaat in me keuken. EN van meister in de plinten in de hal.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:42:32 #152
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_56221459
ik ga me er ff in verdiepen.
pi_57873118
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?

groet
Thijs
pi_57965255
http://nl.youtube.com/profile_videos?user=expertvillage&search_query=remote+control+lighting&search=Zoeken

Daar zijn behulpzame videos te vinden. Is een dergelijk systeem in Nederland te koop?
STUDIO D'ARTISAN TE KOOP:
[TK] Kleding & Accesoires: YSL, PRADA, CRATE, SDA, NUDIE-ETC
Dior gold waxed te koop, PM me bij interesse.
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 23:08:06 #155
17893 Forno
pi_57969987
Kwam laatst dit tegen.

Philips koofverlichting. Mooi systeempje, maar wel duur.
pi_57975329
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:03 schreef tdenissen het volgende:
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?

groet
Thijs
Ik ben toevallig net klaar met RGB ledjes in mijn vloer maken.
Vanavond als het donker is zal ik wat foto's maken. ( ik weet het resultaat zelf ook nog niet )

Als het dan is wat je wil zal ik wel wat uitleg geven
pi_58021318
^^^^

En? Is het wat geworden?
pi_58027954
Mooi!

Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker

Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's

pi_58036571
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!

Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.

[ afbeelding ]
netjes:Y , zal ik toch binnenkort ook maar eens echt mijn ledjes in de keuken laten zien
pi_58056320
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!

[ afbeelding ]
Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_58650384
kick, Discuss!
  maandag 2 juni 2008 @ 16:11:21 #162
161125 ThomazZ87
House xXx
pi_59071700
kick, Discuss!

Ik heb zelf zojuist een Led pakettje bij de Gamma gekocht, een trafo met 3x16 LEDs en alles.
kostte me alleen wel 95eu.
Eerste keer dat ik iets met LEDs doe dus voor deze keer maar een kant en klaar pakket gekocht.
Over n tijdje misschien een eigen projectje opstarten en dan alles zelf samen stellen Maar durfde nu echt niet alles online te kopen (hoeveel watt geeft hoevee licht?? enz.)
pi_59073797
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
Deze reactie heb ik even gemist

Deze leds heb ik gebruikt *Klik*

Heb inmiddels ook een foto van in het donker:

Onder de keuken:

Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
  maandag 2 juni 2008 @ 18:24:15 #164
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59074664
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onder de keuken:

[ afbeelding ]

Die link wijst naar UV leds
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59081930
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onder de keuken:

[ afbeelding ]

Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
pi_59095706
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 01:28 schreef denimfanatism het volgende:

[..]

Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
pi_59095728
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:24 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Die link wijst naar UV leds
LED Rainbow / RGB --> RGB Superflux Fullcolor

Dat zijn ze in elk geval op die site.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:17:20 #168
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59100740
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?

Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
pi_59108157
Leuk topic dit, ik ga me er eens in verdiepen, want wil wel wat met led verlichting in mijn nieuwe huis doen.

Iemand die nog een tip heeft voor een winkel in de randstad waar ze goede spullen verkopen en advies kunnen geven over led-verlichting?
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:49:33 #170
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59109046
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.

In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.

RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
pi_59112415
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 18:03 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:

plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:48:02 #172
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_59113341
is er voor de echte LED n00b ook nog ergens handleidingen te vinden? Want ik snap er geen drol meer van, afgezien van het feit dat het er wel ontzettend tof uitziet...
pi_59114375
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:49 schreef zwahiel het volgende:
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.

In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.

RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
En zitten die webwinkels dan niet toevallig ergens in de randstad?

Ik wil graag alles zelf in elkaar zetten en aansluiten, maar denk dat ikzelf niet alle spullen bij elkaar kan zoeken, dus daarom leek het mij handig om gewoon bij zo'n toko naar binnen te stappen, de juiste spulletjes mee te krijgen, incl een werkomschrijving, af te rekenen en weer naar huis te gaan. Als ikzelf op internet de juiste dingen moet gaan aanvinken ben ik bang dat ik de verkeerde dingen bestel
pi_59123447
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:11 schreef denimfanatism het volgende:

[..]

kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:

plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
Mja, enige probleem is dat je dan op verschillende IR ontvangers moet richten met dat ding wat ik heb.
Dus je moet dan ook een 2e chromoflex kopen.
pi_59123495
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:17 schreef zwahiel het volgende:
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?

Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
Ja, alles zit op 1 trafo. Daar zitten nu ik denk ongeveer 40 ledjes op aangesloten.
12V 5 Ampere voeding op de chromoflex en gaan met die banaan.

Afstands bediening is universeel en heb ik bij de conrad besteld.

Je kan dat ding trouwens ook op je COM poort aansluiten en met een programma alles regelen.
Dit heb ik nog niet gedaan in elk geval.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:55:55 #176
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_59131627
Heb vandaag ook een aantal leds achter de TV gemaakt, 3 strips met elk 12 leds

foto's :

pi_59145521
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.

Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:53:18 #178
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59145603
Wat ik me nu afvraag he, hoeveel mensen hier gebruiken nu leds ter vervanging van gloeilampen?
Wat is jullie ervaring daarmee? Mijn ervaring met leds is namelijk dat ze nog lang niet geschikt zijn als volwaardige vervanging van gloeilampen. Toch zie ik hele berekeningen tegen komen hoeveel energie/geld je zou besparen met leds.

Als ik namelijk de foto's hier zie vind ik ze wel lollig als high tech geintje (wat ik al wist), maar zeker niet meer dan dat.
pi_59145755
Ik heb in oostenrijk een keer een hele onderverdieping van een groot hotel / health spa in led-verlichting gezien en als je werkt met kleuren dan is het wel erg mooi hoor. Ook de lichtopbrengst is prima wanneer je het goed regiseert. Dus geen smalle bundel gebruiken wanneer je een brede als indirecte verlichting nodig hebt bijv. Ik ben in ieder geval van plan om m'n volledige nieuwe woning in led te hullen. En daarna A10 domotica

[ Bericht 3% gewijzigd door cyble op 05-06-2008 15:06:32 ]
pi_59637656
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:50 schreef cyble het volgende:
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.

Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
ooit nog eens achter de url gekomen?
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:07:14 #181
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_59712076

Heb toch ook maar wel ledjes in mn badkamer gebruikt. icm met 3 spotjes geeft het een mooi lichtbeeld.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_59714013
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:15 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ooit nog eens achter de url gekomen?
geloof dat het deze was: http://www.leds-buy.nl/led-strips-rgb-strips-c-104_113.html
pi_62362491
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:04:59 #184
28167 matthijst
pi_62363319
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:39 schreef ryan_atwood het volgende:
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
Zeker:
Philips LivingColors

Leuke lampen zijn dat, geven aardig wat licht.
pi_62399097
Philips living color vindt ik echt niet veel licht geven en in verhouding zijn ze veel te duur.
De techniek die gebruikt wordt is allang verouderd , de nieuwe lampen zijn veel veler , en geven veel mooier (kleur echte kleuren )

gr Marco
pi_62445675
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:

Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_62465000
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef mister_white het volgende:
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:

[ afbeelding ]

Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
hoelang is zo`n strip dan eiks?
pi_62468603
een uitstekende controller is de Chromoflex RGB Stripe. Ik heb zelf ook deze controller bij een fullcolorstrip van 66 LED's / meter 24V. Deze ziet er nagenoeg hetzelfde uit als op jouw plaatje.

De voeding die deze controller kan hebben is 12v of 24v. Aangezien jouw strip 12v is moet je ook een 12v voeding hebben. Dan moet je uiteraard wel opletten dat het voldoende watt is, maar er zijn voldoende voedingen te vinden die hiervoor geschikt zijn.

Dit soort strippen kun je volgens mij tot 10 meter zeker krijgen. Ze zijn zelfs aan elkaar te solderen door de contacten. Hierbij moet je alleen opletten of je controller het wel aankan, en indien nodig een repeater erbij zetten. Ook je voeding moet het natuurlijk aankunnen.

De strip die ik had was 24v en 0,51A / meter. Een strip van 2 meter gaf mij dus 24W. Maar dat ligt maar net aan de hoeveelheids LEDs die je hebt per meter.
pi_62468925
Hier is het trouwens voor gebruikt: een wandelement met indirecte verlichting.

Er zijn ook vier knoppen bijgemaakt welke 8 programma's hebben. Hiervan kun je er eentje met de computer wijzigen. Daar is die compoort voor die je ziet (je kan het naar USB maken waarschijnlijk). Dat is wel handig aan die chromoflex. Die heeft gewoon al die aansluitingen erop zitten (knoppen en RS232 aansluiting). Kan eventueel ook met IR en afstandsbediening.

[ Bericht 6% gewijzigd door _VoiD_ op 17-10-2008 20:42:05 ]
pi_62496354
Bedankt _Void_! De LED strips zijn 30 LED's/meter en elk 5 meter. Ik wil ze aan elkaar koppelen. Elke strip is 30W dus max 2.5A, maar is dat nu 3x2.5A of 3x0,833A? Ik heb de specs van de Chromoflex RGB Stripe bekeken en deze kan 3x2.5A leveren. Ik moet dus bepalen of ik voor 2 gekoppelde strips 1 chromoflex met repeater nodig heb (zal toch wel niet met maar 30 led's per meter?) of alleen 1 chromoflex in dit geval voldoende is. Of snap ik het niet goed?

Ik neem aan dat een single standaard 12v voeding van 66 watt voldoende is?

Alvast bedankt!
pi_62502513
Als je streng 30W is met 12V dan heb je dus 2.5A ja. Volgens mij is dit gecombineerd, dus alle drie de kleuren samen tegelijk aan. Dus twee strengen kunnen hier zonder problemen op aangesloten worden.

Maare, hier heb je al meteen de controller erbij zitten, ook via diezelfde website:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14852

De voeding zou ik trouwens wel wat sterker nemen, want dan heb je altijd nog wat reserve als je later er nog iets op wilt aansluiten. Maar het zou voldoende moeten zijn.
pi_62513212
Die controller had ik ook al gezien, maar die controller is volgens mij alleen voor 1 strip van 5 meter geschikt (dus max 2.5a). Als ik daar 2 strips op aansluit krijg ik misschien problemen. Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de controller alleen voorgeprogrammeerde kleuren kan tonen, en dat je dus niet zelf een kleur helemaal zelf handmatig kunt instellen (wat ik dus wel wil)..

Tnx voor de tips!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:13:36 #193
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_62531116
ik was de initiator van volledig huis leds verlicht tof te zien dat het topic nog altijd leeft. Ik ben ook nog altijd met leds bezig. Mijn nieuwe woning is voor 75 procent met LED techniek verlicht. Dit met behoud van de standaard lichtpunten en bestaande electriciteitsnetwerk.

Momenteel zijn er flink wat producten die echt wel de gloeilamp kunnen vervangen en zelfs warm licht geven ... als je een 10 tot 15 euro voor een spotje over hebt vindt je dus echt GU vervangers op 220 volt die met een 3 a 5 watt evenveel leveren als een 50 watt hallogeenspot! Vind je die zomaar in de winkel? Neen ... zoeken op internet op de wat louchere ebay winkels in azie ik zal vanavond eens wat foto's posten van wat leuke dingen die ik gevonden heb die in standaard producten te plaatsen zijn !!!
pi_62645341
ben benieuwd naar die standaard-product-vervangers want heb toch weer halo+normaal gloei gekocht van de week omdat het me niet kon bekoren dat LED
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:38:28 #195
12644 secret17
To go even further beyond
pi_62674057
Ik heb sinds vandaag alle spullen binnen voor mijn LED-verlichting. De bedoeling is in grote lijnen om in mijn nieuwe woonkamer zometeen twee koven te plaatsen met bovenin indirecte LED-verlichting en onderin inbouwspots, uiteraard geinspireerd door deze opstelling De set bestaat uit:

- 2x Chromoflex RC III controllers
- De USB Dongle en RF Afstandsbediening
- 2x 12V/5A voedingen
- 2x 6 Flexibele RGB LED Strips met 15 LEDS / 30cm = 180 lumen
- De nodige verbindingskabels

Ik ga de boel pas inbouwen zodra de grote verbouwingen klaar zijn, maar met dit speelgoed ga je natuurlijk direct ff spelen en wat testen, dus ik heb een filmpje online gezet van een aantal effecten die je met deze controller(s) kan bereiken, voor de geinteresseerden.
Life is all about development
pi_62674264
Ontzettend vet! Ik denk dat ik dit topic in de gaten ga houden, en zelf ook eens ga klussen. Ik wilde eerst de Philips lamp, maar het valt me erg tegen bij vrienden.
pi_62678650
Ik volg dit topic alleen en nu ik zie dat mijn vriend mr. white ook heeft gereageerd moet ik wel blijven meelezen. clandestiene tvp dus ook.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_63388973
Momenteel zijn er verschillende vervangings lampen op de markt verkrijhg baar en er zijn zeker goede vervangers als te vinden.

Wij hebben ons woonhuis nagenoeg helemaal verlicht met LED verlichting.
Maar is ook niet helemaal eerlijk , wij hebben een samenwerkings verband met een chinese partner ,waarbij we de producten die wij willen ( of onze klanten willen ) makkelijk kunnen importeren.

Mijn doel voor het lid worden van het forum is eigenlijk heel simpel en zal vanuit onze ervaring en expertise diverse vragen gaan proberen te beantwoorden van de mensen op het forum.

Groeten Marco
pi_67269817
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.

Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?

Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 17:25:37 #200
137066 fokkieslim
pi_67272176
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.

Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?

Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')