abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56218844
Zover ik weet gaan er maximaal 20 ledjes op 1 trafo, ik tel 11 treden. Dit zou betekenen dat je dan 2 trafo's nodig zou hebben. Welke soort ledjes je echt nodig zou hebben kan ik je niet vertellen.

Ik heb zelf eyeleds gebruikt in het laminaat in me keuken. EN van meister in de plinten in de hal.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:42:32 #152
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_56221459
ik ga me er ff in verdiepen.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_57873118
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?

groet
Thijs
pi_57965255
http://nl.youtube.com/profile_videos?user=expertvillage&search_query=remote+control+lighting&search=Zoeken

Daar zijn behulpzame videos te vinden. Is een dergelijk systeem in Nederland te koop?
STUDIO D'ARTISAN TE KOOP:
[TK] Kleding & Accesoires: YSL, PRADA, CRATE, SDA, NUDIE-ETC
Dior gold waxed te koop, PM me bij interesse.
  FOK!Fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 23:08:06 #155
17893 Forno
pi_57969987
Kwam laatst dit tegen.

Philips koofverlichting. Mooi systeempje, maar wel duur.
pi_57975329
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:03 schreef tdenissen het volgende:
Ik wil graag leds inbouwen in mijn houten vloer. Deze zouden dan mijn muren RGB moeten gaan belichten. Kan ik dit dmv de eyeleds doen of geven deze te weinig licht hiervoor af? Iemand suggesties?

groet
Thijs
Ik ben toevallig net klaar met RGB ledjes in mijn vloer maken.
Vanavond als het donker is zal ik wat foto's maken. ( ik weet het resultaat zelf ook nog niet )

Als het dan is wat je wil zal ik wel wat uitleg geven
pi_58021318
^^^^

En? Is het wat geworden?
pi_58027954
Mooi!

Moet nog een sterkere voeding opgezet worden denk ik.
Ik heb alleen nog steeds geen foto's in het donker

Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.
Dus als dat allemaal goed gaat komen de foto's

pi_58036571
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!

Vanaf morgen ga ik er wonen. Alleen internetaansluiting is er pas woensdag als het goed is.

[ afbeelding ]
netjes:Y , zal ik toch binnenkort ook maar eens echt mijn ledjes in de keuken laten zien
pi_58056320
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:38 schreef BaraCuda het volgende:
Mooi!

[ afbeelding ]
Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_58650384
kick, Discuss!
  maandag 2 juni 2008 @ 16:11:21 #162
161125 ThomazZ87
House xXx
pi_59071700
kick, Discuss!

Ik heb zelf zojuist een Led pakettje bij de Gamma gekocht, een trafo met 3x16 LEDs en alles.
kostte me alleen wel 95eu.
Eerste keer dat ik iets met LEDs doe dus voor deze keer maar een kant en klaar pakket gekocht.
Over n tijdje misschien een eigen projectje opstarten en dan alles zelf samen stellen Maar durfde nu echt niet alles online te kopen (hoeveel watt geeft hoevee licht?? enz.)
pi_59073797
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Mooi!!!
Wat voor een led's heb je hier voor gebruikt?
Deze reactie heb ik even gemist

Deze leds heb ik gebruikt *Klik*

Heb inmiddels ook een foto van in het donker:

Onder de keuken:

Alles is dus traploos in te stellen qua kleuren
  maandag 2 juni 2008 @ 18:24:15 #164
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59074664
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onder de keuken:

[ afbeelding ]

Die link wijst naar UV leds
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59081930
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:46 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onder de keuken:

[ afbeelding ]

Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
pi_59095706
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 01:28 schreef denimfanatism het volgende:

[..]

Is het ook mogelijk om de lampen aan en uit te zetten met een universele afstandsbediening?; zoals de logitech harmony one
Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
pi_59095728
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:24 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Die link wijst naar UV leds
LED Rainbow / RGB --> RGB Superflux Fullcolor

Dat zijn ze in elk geval op die site.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:17:20 #168
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59100740
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?

Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59108157
Leuk topic dit, ik ga me er eens in verdiepen, want wil wel wat met led verlichting in mijn nieuwe huis doen.

Iemand die nog een tip heeft voor een winkel in de randstad waar ze goede spullen verkopen en advies kunnen geven over led-verlichting?
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:49:33 #170
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59109046
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.

In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.

RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
pi_59112415
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 18:03 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik bedien de hele handel met een afstandsbediening ja.
Dus als je met die logitech IR in kan lezen dan moet dat goed gaan.
kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:

plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:48:02 #172
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_59113341
is er voor de echte LED n00b ook nog ergens handleidingen te vinden? Want ik snap er geen drol meer van, afgezien van het feit dat het er wel ontzettend tof uitziet...
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_59114375
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:49 schreef zwahiel het volgende:
't probleem met winkels is dat ze gewoon rete duur zijn, je kunt 't spul beter op internet bestellen.

In het verleden toen de blauwe leds net in kwamen heb ik eens een batch besteld online voor omgerekend 7 cent de led. De lokale electronicaboer had ze ook, maar daar moesten ze 6 euro per stuk kosten.
Ze kosten nog steeds 1,50 terwijl de prijs nu onder de 5 cent per stuk zit. Heb dat nooit echt gevolgd.

RGB leds, Flux of Dragons, hebben ze niet. Kunnen ze natuurlijk wel bestellen, maar dan kost 't kapitalen
En zitten die webwinkels dan niet toevallig ergens in de randstad?

Ik wil graag alles zelf in elkaar zetten en aansluiten, maar denk dat ikzelf niet alle spullen bij elkaar kan zoeken, dus daarom leek het mij handig om gewoon bij zo'n toko naar binnen te stappen, de juiste spulletjes mee te krijgen, incl een werkomschrijving, af te rekenen en weer naar huis te gaan. Als ikzelf op internet de juiste dingen moet gaan aanvinken ben ik bang dat ik de verkeerde dingen bestel
pi_59123447
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:11 schreef denimfanatism het volgende:

[..]

kan je alles alleen als 1 geheel bedienen? of is het ook mogelijk om verschillende groepen te hebben, BV:

plafond sfeerlampen aan uit andere kleur
sfeerlampen grond aan uit, andere kleur\
enz enz
Mja, enige probleem is dat je dan op verschillende IR ontvangers moet richten met dat ding wat ik heb.
Dus je moet dan ook een 2e chromoflex kopen.
pi_59123495
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:17 schreef zwahiel het volgende:
en je hebt gewoon die Chromoflex gebruikt met IR module. Daarbij de IR remote van hun zelf?

Welke driver heb je d'rbij gedaan of gewoon alles los op een trafo?
vertel vertel.
Ja, alles zit op 1 trafo. Daar zitten nu ik denk ongeveer 40 ledjes op aangesloten.
12V 5 Ampere voeding op de chromoflex en gaan met die banaan.

Afstands bediening is universeel en heb ik bij de conrad besteld.

Je kan dat ding trouwens ook op je COM poort aansluiten en met een programma alles regelen.
Dit heb ik nog niet gedaan in elk geval.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:55:55 #176
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_59131627
Heb vandaag ook een aantal leds achter de TV gemaakt, 3 strips met elk 12 leds

foto's :

pi_59145521
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.

Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:53:18 #178
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59145603
Wat ik me nu afvraag he, hoeveel mensen hier gebruiken nu leds ter vervanging van gloeilampen?
Wat is jullie ervaring daarmee? Mijn ervaring met leds is namelijk dat ze nog lang niet geschikt zijn als volwaardige vervanging van gloeilampen. Toch zie ik hele berekeningen tegen komen hoeveel energie/geld je zou besparen met leds.

Als ik namelijk de foto's hier zie vind ik ze wel lollig als high tech geintje (wat ik al wist), maar zeker niet meer dan dat.
pi_59145755
Ik heb in oostenrijk een keer een hele onderverdieping van een groot hotel / health spa in led-verlichting gezien en als je werkt met kleuren dan is het wel erg mooi hoor. Ook de lichtopbrengst is prima wanneer je het goed regiseert. Dus geen smalle bundel gebruiken wanneer je een brede als indirecte verlichting nodig hebt bijv. Ik ben in ieder geval van plan om m'n volledige nieuwe woning in led te hullen. En daarna A10 domotica

[ Bericht 3% gewijzigd door cyble op 05-06-2008 15:06:32 ]
pi_59637656
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:50 schreef cyble het volgende:
Ik heb m'n eerste bestelling op led-shop24.de gedaan. 7 stuks plus trafo en rol snoer en een dimmert. Zelfde luxeon warm witte leds als in deel 2 van dit topic. Wanneer dit me bevalt dan laat ik ze of in bouwen in m'n nieuwe dakkapel in het plafond of ik leg ze zelf in de vloer.

Tevens heb ik nog een mooie rgb koof oplossing gezien maar de url ben ik ff kwijt. Setje incl. RF ontvanger en usb dongle om draadloos je programma uit te breiden was wel interessant genoeg. Koste maar de helft van de prijs in vergelijking met een ledtube/dmx aanstuur oplossing. Maar of ik hiervoor kies hangt af van of ik nog meer met dmx wil aansturen... wordt vervolgd
ooit nog eens achter de url gekomen?
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:07:14 #181
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_59712076

Heb toch ook maar wel ledjes in mn badkamer gebruikt. icm met 3 spotjes geeft het een mooi lichtbeeld.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_59714013
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:15 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ooit nog eens achter de url gekomen?
geloof dat het deze was: http://www.leds-buy.nl/led-strips-rgb-strips-c-104_113.html
pi_62362491
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:04:59 #184
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_62363319
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:39 schreef ryan_atwood het volgende:
Iemand hier ervaring met de Philips Living Colors?
http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
Zeker:
Philips LivingColors

Leuke lampen zijn dat, geven aardig wat licht.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_62399097
Philips living color vindt ik echt niet veel licht geven en in verhouding zijn ze veel te duur.
De techniek die gebruikt wordt is allang verouderd , de nieuwe lampen zijn veel veler , en geven veel mooier (kleur echte kleuren )

gr Marco
pi_62445675
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:

Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_62465000
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef mister_white het volgende:
Ik heb 2 van deze RGB ledstrips gekocht:

[ afbeelding ]

Deze is inmiddels binnen. Per strip 12 volt / 30 watt dus in totaal 60 watt. Er zit geen controller/voeding bij. Iemand enig idee waar ik een soort universele controller/voeding kan kopen? Ik wil de kleur zelf gaan instellen (hoeft niet via IR). Voor zover ik weet (en het uitmaakt) zijn de strips uitgevoerd met common anode.
hoelang is zo`n strip dan eiks?
pi_62468603
een uitstekende controller is de Chromoflex RGB Stripe. Ik heb zelf ook deze controller bij een fullcolorstrip van 66 LED's / meter 24V. Deze ziet er nagenoeg hetzelfde uit als op jouw plaatje.

De voeding die deze controller kan hebben is 12v of 24v. Aangezien jouw strip 12v is moet je ook een 12v voeding hebben. Dan moet je uiteraard wel opletten dat het voldoende watt is, maar er zijn voldoende voedingen te vinden die hiervoor geschikt zijn.

Dit soort strippen kun je volgens mij tot 10 meter zeker krijgen. Ze zijn zelfs aan elkaar te solderen door de contacten. Hierbij moet je alleen opletten of je controller het wel aankan, en indien nodig een repeater erbij zetten. Ook je voeding moet het natuurlijk aankunnen.

De strip die ik had was 24v en 0,51A / meter. Een strip van 2 meter gaf mij dus 24W. Maar dat ligt maar net aan de hoeveelheids LEDs die je hebt per meter.
pi_62468925
Hier is het trouwens voor gebruikt: een wandelement met indirecte verlichting.

Er zijn ook vier knoppen bijgemaakt welke 8 programma's hebben. Hiervan kun je er eentje met de computer wijzigen. Daar is die compoort voor die je ziet (je kan het naar USB maken waarschijnlijk). Dat is wel handig aan die chromoflex. Die heeft gewoon al die aansluitingen erop zitten (knoppen en RS232 aansluiting). Kan eventueel ook met IR en afstandsbediening.

[ Bericht 6% gewijzigd door _VoiD_ op 17-10-2008 20:42:05 ]
pi_62496354
Bedankt _Void_! De LED strips zijn 30 LED's/meter en elk 5 meter. Ik wil ze aan elkaar koppelen. Elke strip is 30W dus max 2.5A, maar is dat nu 3x2.5A of 3x0,833A? Ik heb de specs van de Chromoflex RGB Stripe bekeken en deze kan 3x2.5A leveren. Ik moet dus bepalen of ik voor 2 gekoppelde strips 1 chromoflex met repeater nodig heb (zal toch wel niet met maar 30 led's per meter?) of alleen 1 chromoflex in dit geval voldoende is. Of snap ik het niet goed?

Ik neem aan dat een single standaard 12v voeding van 66 watt voldoende is?

Alvast bedankt!
pi_62502513
Als je streng 30W is met 12V dan heb je dus 2.5A ja. Volgens mij is dit gecombineerd, dus alle drie de kleuren samen tegelijk aan. Dus twee strengen kunnen hier zonder problemen op aangesloten worden.

Maare, hier heb je al meteen de controller erbij zitten, ook via diezelfde website:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14852

De voeding zou ik trouwens wel wat sterker nemen, want dan heb je altijd nog wat reserve als je later er nog iets op wilt aansluiten. Maar het zou voldoende moeten zijn.
pi_62513212
Die controller had ik ook al gezien, maar die controller is volgens mij alleen voor 1 strip van 5 meter geschikt (dus max 2.5a). Als ik daar 2 strips op aansluit krijg ik misschien problemen. Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de controller alleen voorgeprogrammeerde kleuren kan tonen, en dat je dus niet zelf een kleur helemaal zelf handmatig kunt instellen (wat ik dus wel wil)..

Tnx voor de tips!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:13:36 #193
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_62531116
ik was de initiator van volledig huis leds verlicht tof te zien dat het topic nog altijd leeft. Ik ben ook nog altijd met leds bezig. Mijn nieuwe woning is voor 75 procent met LED techniek verlicht. Dit met behoud van de standaard lichtpunten en bestaande electriciteitsnetwerk.

Momenteel zijn er flink wat producten die echt wel de gloeilamp kunnen vervangen en zelfs warm licht geven ... als je een 10 tot 15 euro voor een spotje over hebt vindt je dus echt GU vervangers op 220 volt die met een 3 a 5 watt evenveel leveren als een 50 watt hallogeenspot! Vind je die zomaar in de winkel? Neen ... zoeken op internet op de wat louchere ebay winkels in azie ik zal vanavond eens wat foto's posten van wat leuke dingen die ik gevonden heb die in standaard producten te plaatsen zijn !!!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_62645341
ben benieuwd naar die standaard-product-vervangers want heb toch weer halo+normaal gloei gekocht van de week omdat het me niet kon bekoren dat LED
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:38:28 #195
12644 secret17
To go even further beyond
pi_62674057
Ik heb sinds vandaag alle spullen binnen voor mijn LED-verlichting. De bedoeling is in grote lijnen om in mijn nieuwe woonkamer zometeen twee koven te plaatsen met bovenin indirecte LED-verlichting en onderin inbouwspots, uiteraard geinspireerd door deze opstelling De set bestaat uit:

- 2x Chromoflex RC III controllers
- De USB Dongle en RF Afstandsbediening
- 2x 12V/5A voedingen
- 2x 6 Flexibele RGB LED Strips met 15 LEDS / 30cm = 180 lumen
- De nodige verbindingskabels

Ik ga de boel pas inbouwen zodra de grote verbouwingen klaar zijn, maar met dit speelgoed ga je natuurlijk direct ff spelen en wat testen, dus ik heb een filmpje online gezet van een aantal effecten die je met deze controller(s) kan bereiken, voor de geinteresseerden.
Life is all about development
pi_62674264
Ontzettend vet! Ik denk dat ik dit topic in de gaten ga houden, en zelf ook eens ga klussen. Ik wilde eerst de Philips lamp, maar het valt me erg tegen bij vrienden.
pi_62678650
Ik volg dit topic alleen en nu ik zie dat mijn vriend mr. white ook heeft gereageerd moet ik wel blijven meelezen. clandestiene tvp dus ook.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_63388973
Momenteel zijn er verschillende vervangings lampen op de markt verkrijhg baar en er zijn zeker goede vervangers als te vinden.

Wij hebben ons woonhuis nagenoeg helemaal verlicht met LED verlichting.
Maar is ook niet helemaal eerlijk , wij hebben een samenwerkings verband met een chinese partner ,waarbij we de producten die wij willen ( of onze klanten willen ) makkelijk kunnen importeren.

Mijn doel voor het lid worden van het forum is eigenlijk heel simpel en zal vanuit onze ervaring en expertise diverse vragen gaan proberen te beantwoorden van de mensen op het forum.

Groeten Marco
pi_67269817
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.

Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?

Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
  FOK!Fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 17:25:37 #200
137066 fokkieslim
pi_67272176
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met het aankomende verbod op gloeilampen mag dit topic wel weer wat omhoog, dacht ik.

Geloven jullie dat dit lampje een 50W halogeenlamp kan vervangen, zoals de verkoper beweert?

Op de verpakking van een echte 30° 50W halogeenlamp staat namelijk dat hij 600 lumen levert. De beschrijving van deze LED-lamp belooft maar 270 lumen.
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')