Dat ligt er maar aan wat je wil.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:55 schreef Die4iT het volgende:
kan iemand mij de basics van led lampjes installeren vertellen? kneem aan dat je moet solderen etc.... iemand ergens een handleiding?? me= n00b
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?quote:Op maandag 18 december 2006 16:20 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je wil.
Je kunt een gewone lamp die met halogeen spotjes werkt kopen.
Er zijn halogeen lampen waarbij je de lampjes eenvoudig kunt in en uitdraaien.
[afbeelding]
Die halogeen lampjes vervang je dan door LED lampjes.
[afbeelding]
En dan heb je al LED verlichting.
Niet echt, komt niet eens in de buurt...quote:Op zondag 31 december 2006 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?
Ik heb zelf bij de praxis 6 ledjes gekocht. word bedoeld voor in de keuken eigenlijk. (Er is zo'n lijn daarvan zeg maar, met keuken verlichting). Maar deze zijn natuurlijk ook prima ergens anders voor te gebruiken.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat is precies de vraag die ik ook heb ja. Ik wil dit soort leds ook in het Laminaat aanbrengen. Het lijkt mij een heel mooi effect en het ziet er erg makkelijk uit om aan te brengen. Ik vind ze alleen vrijprijzig (ongeveer 50¤) per stuk.
Zijn er geen varianten die wat goedkoper zijn? Als je hier wat mee wilt doen ben je flink wat geld kwijt
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer isquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.
Overloop:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).
Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.
De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Dat is een zeeer mooie woonkamer!!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer is![]()
Weet je ook wat ik dan nog meer moet kopen om die RGBs te laten branden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:46 schreef zwahiel het volgende:
De afstandsbediening van die laatste spots is apart te koop he, hij is 5,99 (lekker goeiekoop!) maar ik mis de programma's, de knoppen die je in kunt stellen voor een bepaalde kleur. Dat is waar die Philips lamp zo sterk in is, heel erg makkelijk en snel naar een bepaalde kleur komen. Deze moet je per kleur in stellen. Je hebt wel programma's qua kleur overloop, maar geen echte kleuren.
Zit zelf trouwens ook te denken om deze aan te schaffen, 5 stuks icm de afstandsbediening. Eerst de grond luxons met voeding, dan even verder kijken
Kun je wat foto's posten? Ben vooral benieuwd naar de LED Spots E14, GU10 en MR16. Hoe dat nu uitziet op de muur in een kamer. Ik heb gezien dat deze een vrij kleine stralingshoek hebben. 20-35 graden.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ok ik ben in dertijd de topic starter geweest. mijn eerste project is afgelopen vroegtijdig, de volledige woning met leds verlichten is afgefloten omdat ik door gezinsuitbreiding een andere woning heb gekocht, ik heb wel hopen matteriaal gerecupereerd!
Nu momenteel is alles terug wat rustiger en ben ik terug begonnen met de draad op te pakken. LED verlichting is in 2 jaar enorm geevolueerd, toen ik er mee begon verklaarde iedereen mij gek maar nu is de realiteit anders.
Mijn huidige woning is een vrijstaande woning 200 vierkante meter 2 verdiepen plus zolder plus kelder, achterbouw gerenoveerd naar badkamer. (dit enkel om jullie een idee te scheppen
De leds dan wel ik heb hier geopteerd om af te stappen van het 12 volt princiepe ... allemaal leuk maar ik kan in mijn huidige woning niet alles opnieuw uitslijpen en de electriciteit is door de vorige eigenaar vlak voor de verkoop vernieuwd.
Dit maakt het dus nog intressanter ... bestaande verlichtingspunten aanpassen was de boodschap.
Ik ben dus gegaan voor LED Spots op 220 volt, een aantal op GU10 voet en een aantal op standaard schroeffitting.
Heb ik alle lampen door leds kunnen vervangen ? NEEN
Heb ik dezelfde lichtopbrengst als met halogeen/gloeilamp ? NEEN
Procentueel gemiddelde verlies aan lichtopbrengst? 10 procent ongeveer schat ik
Laten we eens beginnen met een overzichtje:
............
.....
Desondanks ben ik heel erg overtuigd van het product LEDFoto's? Wel ik zal er vanavond een hoop maken en morgen hier posten!
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
Interessant.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:16 schreef dromewaris het volgende:
En wat denken jullie hiervan?
http://tinyurl.com/ywjjg3
zouden die modules ook geschikt zijn om een RGB kooflicht te maken?...
Met LED Lichtdarmen bedoel je LED Lichtslangen neem ik aan, of is hier weer verschil in?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep zietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef ZoneKill het volgende:
M.a.r.i.e.k.j.e, waar heb je dat tv meubel gekocht?
Je hebt verschillende led lichtslangen in de koof liggen hoe heb je of kan ik deze schakelen zodat ik op 1 plaats aan de muur kan kiezen tussen 1 van de 3 lichtslangen?
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweestquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Dan bekijk jij een andere posthistorie en een ander profiel als ikquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:07 schreef staticdata het volgende:
[..]
Tis haar enige post ooit op fok geweest
Vlaai eet ik meequote:Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef HaerdenC het volgende:
inderdaad lichtslangen bedoelde ik :-)
ben een achterlijke belg dus beetje ander taalgebruik ... lekker stuk vlaai er bij ...
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:36 schreef dromewaris het volgende:
Hoop ze morgen binnen te hebben. Anders zal het volgende week worden.
bij intresse kan ik pics posten
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:46 schreef Marsepein het volgende:
[..]
M.a.r.i.e.k.j.e. is al 100 dagen niet meer op FOK! geweest, dus kleine kans dat ze je oproep ziet
Heb je deze al aangelegd?. Ik wil dit namelijk ook gaan doenquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:20 schreef dromewaris het volgende:
Ja, ik heb wat gevonden.... :-)
Misschien wel al eerder genoemd maar mijn oog viel op deze vloer spotjes:
http://www.leds-buy.nl/led-spots-vloerspots-c-53_111.html
¤4,95 per stuk. inc btw.. ook in warm wit.. en alle andere regenboogkleuren.
net ik weet niet precies of ze genoeg licht geven...
de informatie:
Aantal LEDs 6 LEDs
Lichtsterkte per LED 8000 mcd
Golflengte 470 nm
Spanning 12 v DC
Vermogen 0,6 Watt
Hoek 40 graden
6 led's van 8000mcd per stuk...
mag je dit gewoon optellen dus totaal 48000 mcd per spotje of werkt dit anders?
En hoe zit het met het uitrekening van ampere's die je verstookt.. zelfde als 230 volt spullen..?
dat zou dan zijn 0,6 / 12 = 0.05 Ampere? (of zit ik heir even mis, lijkt me ERG weinig namelijk..)
Als dat wel klopt heb je hier meer dan genoeg aan:
http://www.leds-buy.nl/voeding-volt-amp-p-131.html
Voeding 12 volt 2,5 amp ¤18,00 incl BTW
dat betekend dat je op bovenstaande 2.5 amp voeding..
zo'n 50 spotjes aan kan sluiten
Dus in dit verhaal (als het klopt..) koop je voor 100 euro;
16 spotjes en een trafo... stukje kabel en stukje krimpkous, en klaar
am I right or am i wrong?
waar heb je het besteld?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:16 schreef LENUS het volgende:
Ik heb reeds 26 vloerspotjes besteld en 3 transformators (zelfde spullen als M.A.R.I.E.K.E). Het is nu afwachten geblazen.
Die heb ik ook gekocht half jaartje terug. Leuk maar het nieuwtje is er wel af.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef Scheepschroef het volgende:
En dit lijkt me ook wel heeel interessant...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
is dat niet de kiet van Femme Taken?quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Vlaai eet ik meeNederlands Limburgse Vlaai welteverstaan.
![]()
[..]
Ja, wat denk je zelf hier in het leD topic. Laat komen die foto's!![]()
![]()
[..]
Oo, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal eens hard roepen...M.a.r.i.e.k.j.e.!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
echt gezellig vind ik het niet. wel mooi hoor! Leds geven ook iets zakelijks. Of is er in dit topic geen ruimte tot kritiek?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
RGB is zowieso een probleem ... door de lage spanning is de invloed van de weerstand van de leiding van een groter belang dan bij traditionele 220 volt verlichting... als je de led blokjes relatief ver uit mekaar zet of als de totale lengte nogal lang is ga je op het einde van de kabel misschien 0.2 of bv 0.5 volt verschil hebben... als gevolg ga je dus achter aan de kabel een andere kleur krijgen als vooraan! Ook is het licht nogal geconcentreerd op de blokken ik denk dat je voor kooflicht beter werkt met LED Lichtdarmen die kan je mooi op maat snijden, beter verdeeld licht en kleurvaster!
een beetje zoals hier boven de tv de balk bovenkant ... dit waren als ik mij niet vergis ook gewoon twee LED gebasseerde darmen
[afbeelding]
Als je oranje en wit neemt heb je ook een vrij warm resultaat!
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef Krln het volgende:
btw de bank is van arketipo, ik weet dat omdat ik m zelf ook wil! (in het geel leder dan)
en wat kost dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:26 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
[..]
Die bank is ook mooi ja, welke type is dit en waar te verkrijgen?
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:50 schreef Krln het volgende:
bank is type fusion (www.arketipo.com) je vindt m onder andere bij deze www.despits.nl (arena+alexandrium) en hij is GIGANTISCH duur!!!!!!!!!!!!!!! dacht tegen 5000 euro maar is al even geleden dat ik prijzen had opgevraagd
als ik echt iets heeeeel leuk vind koop ik het ook gewoon hoor, dan maar sparen hahaquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik heb twee relax stoelen besteld die totaal bijna die prijs zijn
EDITquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:32 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Right, dan ben je wel een eersteklas mongool als je 2 stoelen haalt voor 5000 euro.
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelenquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:43 schreef matthijst het volgende:
Pff, leuk, twee stoelen voor 5000 euro, maar om dat nou in een LED-topic te gaan posten...
offtopic onzin..
Het is mogelijk om pakweg 70 prcoent van je woning te verlichten met LED's in standaard product vorm ... dus spots en dergelijke die je kan kopen. Ben je zelf ook nog een beetje handig kan je in 90 procent van de gevallen LED's inzetten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef timpie82 het volgende:
We zijn een huis aan het renoveren en ik overweeg LED-verlichting voor het hele huis, vooral vanuit ecologisch opzicht.(hoewel het economische uiteraard ook meespeelt) Is het denkbaar om een heel huis in te richten met LED-verlichting en wat zijn voor- of nadelen? Ik heb geprobeerd de vorige posts door te lezen maar kom er niet echt uit...
Eyeleds zijn krankzinnig duurquote:Op donderdag 26 juli 2007 07:38 schreef staticdata het volgende:
[..]
je hebt gelijk er zit nog geneens led in die stoelen
en verder met led dan.
ik blijf me verbazen dat niemand eyeleds heeft geplaatst. is dat om ze te duur zijn? design technisch vind ik ze vele malen mooier dan de standaard ledjes.
Mediamarkt en die lampentoko op meubelboulevard kanaleneilandquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef WaSTeiL het volgende:
Iemand nog een winkel in omgeving Utrecht met een groot aanbod van LED verlichting? Bouwmarkten verkopen voornamelijk Massive troep. De lichtopbrengst is slecht en erg kil aangezien ze bijna geen warm licht spotjes hebben.
Laat zien, laat zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:56 schreef staticdata het volgende:
ik heb van eyeleds nu 5 ledjes in het laminaat liggen. deze ledjes schijnen precies onder de keuken. eyeleds zijn duur(der) maar de metalen rand zorgt wel voor een mooie afwerking.
Daarnaast heb ik acht ledjes van Meister (flat mini) in de plinten in de hal zitten. geeft ook een leuk effect. het inbouwen van beide van deze systemen is supersimpel.
zal snel eens foto's maken
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Thijz het volgende:
Ik heb, mede dankzij een topic op GoT welke ik toevallig tegenkwam, het plan opgevat om LED verlichting in m'n trap te verwerken, nu ben ik alleen een ontzettende n00b als het op dit gebied aankomt. Het gaat om deze trap.
Mijn plan is om onder elke tree, boven in de hoeken, ledjes te maken. Boven en onderaan de trap zou dan een bewegings-sensor moeten komen te zitten welke registreert als je naar boven of beneden gaat. Zodra dat gebeurt, moeten de ledjes aan gaan en de trap verlichten.
Wat heb ik daar voor nodig, ik word op de diverse led sites ook niet wijzer.
onder de trap zit een trapkast, dus ik zou in principe bij de achterkant van elke tree moeten kunnen komen. d'r komt geen bekleding op, die is er 2 jaar geleden hardhandig af getrokken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Die lichtsensor is denk ik goed te doen met een klik-aan klik uit systeem. Ik zit eerder te denken hoe je de draadjes netjes kan wegwerken. Wil je de trap nog gaan bekleden o.i.d?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |