abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44283569
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:45 schreef overhyped het volgende:
iemand ervaring hier mee:

CONTROLLER RGB CHROMOFLEX (conrad Bestnr.: 155002 - 89)

lijkt mij wel een ERG interesant apparaatje om het een en ander aan hobby projectjes mee te maken voor RGB led.

Ik denk er zelf aan om een aantal plafond spotjes die nu nog halogeen en erg lelijk zijn te vervangen door mooie spots met high power RGB leds, om met de AB alle kleur combinaties die ik wil als sfeer verlichting te kunnen genereren.
ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnx
  zondag 10 december 2006 @ 09:44:11 #52
163285 Uniled.nl
www.uniled.nl
pi_44295078
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:21 schreef Openminded het volgende:

[..]

Bij de doe-het-zelf zaken ben ik al wezen kijken maar daar hebben ze alleen maar ronde uitvoeringen van inbouwspots en als het al een vierkant model is, is de maat niet goed. 15x15 heb ik nergens kunnen vinden... Ben bij de Praxis, Karwei, Gamma en Hornbach geweest. Via internet een Belgisch bedrijf gevonden dat ze kan leveren maar dan is de prijs voor 6 spots + trafo ¤ 635,-
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.

zondag 10 december 2006 @ 11:25:18 #53
13851 overhyped
Stop the hype
pi_44296387
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:06 schreef Die4iT het volgende:

[..]

ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnx
Geen probleem, ik ben nu nog wat aan het onderzoeken maar zodra ik ga bouwen open ik wel een topic!

m'n grootste probleem is tot nu toenog het vinden van een spotje waar ik zelf een goede led in kan maken en hoe ik de koeling moet doen.

Als iemand een kant en klaare RGB led met optic en koellichaam weet (wel 3 keer 1 wat) hou ik me aanbevolen
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_44296440
Als wij 'straks' de keukenplint gaan monteren zou ik er graag een paar leds in willen hebben.

Het liefst iets dat van kleur veranderd. Het zullen er een stuk of 4 worden. Het is dus belangrijk dat die synchroon van kleur kunnen veranderen.

Bestaat er zoiets, iemand die een linkje heeft naar een webshop of documentatie?
pi_44299066
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:44 schreef Uniled.nl het volgende:
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.

[afbeelding]
Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.
  zondag 10 december 2006 @ 14:26:23 #56
163285 Uniled.nl
www.uniled.nl
pi_44302105
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:09 schreef Openminded het volgende:

[..]

Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.
pi_44317279
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
De 'simpele' 12v led-spots kun je sowieso dimmen, waarmee hangt er vanaf hoe je ze aanstuurd, als je ze op een halogeentransformator zet, zul je een dimmer moeten gebruiken die voor die transformator geschikt is.

Of je de high-power of 220v spots kunt dimmen heb ik niet kunnen proberen, heeft iemand hier dat al geprobeerd?

Wat overigens een groot nadeel is van het dimmen van leds, is dat de lichtkleur hetzelfde blijft. Als je halogeen-lampen dimt dan krijg je een veel warmere kleur, wat vaak een mooi effect geeft.
pi_44317986
Op mijn nieuwe kamer (Die nu gebouwd word, zie sig). Wil ik graag langs een muur een aantal leds hebben. De leds komen in een koof. Het is de bedoeling dat het de muur wat verlicht. (Niet dat ze de hele kamer verlichten). Gewoon een schijnsel naar beneden om het accent er wat op te leggen. Ik zat zelf te denken aan deze ledjes.

6 x 0,06W - 18V

Is dit iets waar ik wat aan heb of kan ik beter voor iets anders gaan? (Moet niet meer dan 50 euro kosten).

maandag 11 december 2006 @ 01:40:07 #59
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_44318711
tvp
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 11 december 2006 @ 10:04:30 #60
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44321235
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:40 schreef maarten1982 het volgende:
Bij deze:
[afbeelding]

[afbeelding]
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!
Maarten, kun jij me vertellen welke (inbouw)spots je hebt toegepast, welke LED's en wat ze kosten? Ik wil dit ook toe gaan passen met eventuele dimmers.

Schijnt het licht trouwens niet in je ogen als je langs die muur loopt? Daar zit ik eigenlijk nog het meeste mee...lijkt me hinderlijk.
pi_44322018
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:04 schreef richie29 het volgende:

[..]
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!
Maarten, kun jij me vertellen welke (inbouw)spots je hebt toegepast, welke LED's en wat ze kosten? Ik wil dit ook toe gaan passen met eventuele dimmers.

Schijnt het licht trouwens niet in je ogen als je langs die muur loopt? Daar zit ik eigenlijk nog het meeste mee...lijkt me hinderlijk.
Ik heb deze minispots gekocht bij webshop.meetthefuture.be. Deze spotjes zijn eenvoudig aan te sluiten en te dimmen. Hierdoor zijn ze dus niet fel. 3 lampjes + voeding was iets van 50-60 euro. lampje los is iets van 12 euro.
  maandag 11 december 2006 @ 13:26:33 #62
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44325032
Dank je voor de tip!
Kun je de spots ook dimmen door de ingangsspanning op de trafo te verminderen?
pi_44325617
Uhm geen idee. Deze vragen kan je bij die webshop stellen. Ze reageren heel erg snel. Als dimmer gebruik ik een pulsschakeler. Door hem langer in te drukken dimt deze.
pi_44376702
Hmmz leds en zonnepanelen, een uitstekende combinatie kan ik wel stellen jah.
Een foto van mijn rockende caravan:
http://media.gameparty.ne(...)sdag-19/IMG_3882.jpg
600W aan zonnepanelen zal toch wel genoeg zijn he
pi_44379112
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef RobbieT het volgende:
Op mijn nieuwe kamer (Die nu gebouwd word, zie sig). Wil ik graag langs een muur een aantal leds hebben. De leds komen in een koof. Het is de bedoeling dat het de muur wat verlicht. (Niet dat ze de hele kamer verlichten). Gewoon een schijnsel naar beneden om het accent er wat op te leggen. Ik zat zelf te denken aan deze ledjes.

[afbeelding]
6 x 0,06W - 18V

Is dit iets waar ik wat aan heb of kan ik beter voor iets anders gaan? (Moet niet meer dan 50 euro kosten).

Niemand die mij er wat meer over kan vertellen?
pi_44382663
kan iemand mij de basics van led lampjes installeren vertellen? kneem aan dat je moet solderen etc.... iemand ergens een handleiding?? me= n00b
pi_44386756
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef Uniled.nl het volgende:
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.
Al iets bekend?
pi_44430367
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:51 schreef Openminded het volgende:

[..]

Al iets bekend?
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....
pi_44434406
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:08 schreef Uniled.nl het volgende:
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....
Ok bedankt, ben benieuwd. Ze gaan morgen de oprit bestraten en de aansluiting voor 6 lichtpunten ligt er al...
  zondag 17 december 2006 @ 19:33:26 #71
163285 Uniled.nl
www.uniled.nl
pi_44515724
Ik heb deels antwoord, de rest wordt nog uitgezocht.

We kunnen vierkante spots leveren in 16x16 cm en 12x12 cm, ik weet nog verder niks, maar dat komt nog... Ze hebben het nogal druk met kerst(verlichting)....

Morgenavond doen we weer een nieuwe bestelling, bij serieuze interesse graag laten weten, want dan kunnen we deze nog meenemen. Zo gauw we alle informatie hebben laten we het weten.
pi_44533149
De versie van 12 x 12 cm heeft 36 witte leds, 12VAC
De versie van 16 x 16 cm heeft 96 witte leds, 12VAC

Bij interesse graag contact opnemen met ons via het contact-formulier op www.uniled.nl
pi_44533353
Uniled, jullie hebben 0 euro lampen op de website staan, zeg het maar even voordat we Otto.nl prijktijken krijgen

(5W luxeon MR16, warm wit, hoeveel kost ie dan wel???)
pi_44533512
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:17 schreef Uniled.nl het volgende:
De versie van 12 x 12 cm heeft 36 witte leds, 12VAC
De versie van 16 x 16 cm heeft 96 witte leds, 12VAC

Bij interesse graag contact opnemen met ons via het contact-formulier op www.uniled.nl
Ah jammer, ze moeten echt 15 x 15 cm zijn. Ze komen in de oprit en bij 15x15 kan ik precies 1 steen weglaten. Dit formaat kunnen jullie dus niet leveren als ik het goed begrijp?
pi_44535225
Nee helaas, ze zijn of 12x12 of 16x16 of 19x19, helaas geen makkelijke maten voor in het meeste straatwerk (10, 15, 20 enz).
pi_44540817
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:55 schreef Die4iT het volgende:
kan iemand mij de basics van led lampjes installeren vertellen? kneem aan dat je moet solderen etc.... iemand ergens een handleiding?? me= n00b
Dat ligt er maar aan wat je wil.
Je kunt een gewone lamp die met halogeen spotjes werkt kopen.
Er zijn halogeen lampen waarbij je de lampjes eenvoudig kunt in en uitdraaien.

Die halogeen lampjes vervang je dan door LED lampjes.

En dan heb je al LED verlichting.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:36:59 #77
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_44864381

http://www.triolight.nl/

Is te bestellen bij o.a. de Technische unie.
Ben nu zelf aan het kijken of ik de led-strips kan verwerken in mijn badkamer, inclusief sterrenhemel!!
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  zondag 31 december 2006 @ 10:57:05 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_44883544
Gister toevallig bij de bouwmarkt gekeken voor led verlichting maar ze hadden maar liefst 1 doosje halogeenlamp vervangende ledverlichting en de rest was allemaal tuinverlichting

en de spaarlampen waren flink aan de prijs 5 euro per lamp van 40 watt , ik heb er 16 nodig wil ik allle lampen vervangnen, dat is wel even 80 euro ! en dan komt er nog het nadeel om de hoek dat ik ze niet kan dimmen (ik heb mijn licht in 90% vd tijd op de helft gedimd staan maar vind het ook wel fijn als ik even een keer meer licht nodig heb dat ik vol vermogen op de lampjes kan zetten)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 31 december 2006 @ 11:31:59 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44884240
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:20 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je wil.
Je kunt een gewone lamp die met halogeen spotjes werkt kopen.
Er zijn halogeen lampen waarbij je de lampjes eenvoudig kunt in en uitdraaien.
[afbeelding]

Die halogeen lampjes vervang je dan door LED lampjes.
[afbeelding]

En dan heb je al LED verlichting.
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44887600
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?
Niet echt, komt niet eens in de buurt...
pi_46570001
Heb achter mijn bank een rgb led strip gelegd, vond het wel leuk om het hier te melden:

Led strips: Ebay
Aansturing: DMX, 3 segmenten
Kosten: ongeveer 100 euro
pi_46590749
Grappig effect!
pi_49320486
op www.eyeleds.com zie ik wel interessante dingen staan, maar even een noob vraag :p

ik wil graag led in het laminaat aanleggen, nu moet er een trafo (:?) op worden gezet. waar plaatsje die trafo in een wandcontactdoos of ergens anders?
  zondag 13 mei 2007 @ 14:09:31 #84
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_49329550
Dat is precies de vraag die ik ook heb ja. Ik wil dit soort leds ook in het Laminaat aanbrengen. Het lijkt mij een heel mooi effect en het ziet er erg makkelijk uit om aan te brengen. Ik vind ze alleen vrijprijzig (ongeveer 50¤) per stuk.

Zijn er geen varianten die wat goedkoper zijn? Als je hier wat mee wilt doen ben je flink wat geld kwijt

[ Bericht 19% gewijzigd door ArnoKlaassen op 13-05-2007 14:15:05 ]
pi_49330394
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat is precies de vraag die ik ook heb ja. Ik wil dit soort leds ook in het Laminaat aanbrengen. Het lijkt mij een heel mooi effect en het ziet er erg makkelijk uit om aan te brengen. Ik vind ze alleen vrijprijzig (ongeveer 50¤) per stuk.

Zijn er geen varianten die wat goedkoper zijn? Als je hier wat mee wilt doen ben je flink wat geld kwijt
Ik heb zelf bij de praxis 6 ledjes gekocht. word bedoeld voor in de keuken eigenlijk. (Er is zo'n lijn daarvan zeg maar, met keuken verlichting). Maar deze zijn natuurlijk ook prima ergens anders voor te gebruiken.
Je moet er niet van verwachten dat ze heel veel licht geven, maar het accentueert wel.

Dit zijn ze:

Heb er zelf 49 euro voor betaald. (voor alle 6)

Misschien je er wat aan!
pi_49353010
Belangrijk is om te weten wat de maximalehoogte mag zijn. De standaard lampjes die ik vond waren 18mm hoog (diep in de vloer). Voor mij was dat te hoog. Ik kwam toen via marktplaats.nl in Belgie uit bij Meet The Future. (www.meetthefuture.be). Hier hadden ze ledjes met maximale diepte van 11 mm (er lag geen ondervloer onder mijn laminaat). Prijs totaal voor 3 lampjes met voeding was iets van 60 euro. Voor elk nieuw lampje betaal je iets van 13 euro. Op de voeding (dimbaar) die ik heb kan je max 8 lampjes aansluiten.

Voor foto's zie mijn bericht op de eerste pagina
  maandag 14 mei 2007 @ 09:50:54 #87
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49354340
Ja Maarten, ik heb die foto's van je gezien...heb jij daar ook foto's in groter formaat van? Of kun je eens een foto maken van wat dichterbij?
Die vloerspot van die site zijn volgens mij de meest interessante...zou er graag nog iets meer van zien!
pi_49354404
als ik mijn camera weer heb (uitgeleend) zal ik een foto van dichtbij maken.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:49:20 #89
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_49362274
ok ik ben in dertijd de topic starter geweest. mijn eerste project is afgelopen vroegtijdig, de volledige woning met leds verlichten is afgefloten omdat ik door gezinsuitbreiding een andere woning heb gekocht, ik heb wel hopen matteriaal gerecupereerd!

Nu momenteel is alles terug wat rustiger en ben ik terug begonnen met de draad op te pakken. LED verlichting is in 2 jaar enorm geevolueerd, toen ik er mee begon verklaarde iedereen mij gek maar nu is de realiteit anders.

Mijn huidige woning is een vrijstaande woning 200 vierkante meter 2 verdiepen plus zolder plus kelder, achterbouw gerenoveerd naar badkamer. (dit enkel om jullie een idee te scheppen

De leds dan wel ik heb hier geopteerd om af te stappen van het 12 volt princiepe ... allemaal leuk maar ik kan in mijn huidige woning niet alles opnieuw uitslijpen en de electriciteit is door de vorige eigenaar vlak voor de verkoop vernieuwd.

Dit maakt het dus nog intressanter ... bestaande verlichtingspunten aanpassen was de boodschap.

Ik ben dus gegaan voor LED Spots op 220 volt, een aantal op GU10 voet en een aantal op standaard schroeffitting.

Heb ik alle lampen door leds kunnen vervangen ? NEEN
Heb ik dezelfde lichtopbrengst als met halogeen/gloeilamp ? NEEN
Procentueel gemiddelde verlies aan lichtopbrengst? 10 procent ongeveer schat ik

Laten we eens beginnen met een overzichtje:

Hal vooraan
2x gu10 vervangen door koud wit 1watt 16 leds

Living
2 muurspots vrij nog niks mee gedaan
2 standaard lichtpunten
- spaarlamp 11 watt warm
- Ledlamp grote 36 warm witte leds 2 watt
1 muurspot
- GU 10 rode kleur als warm accent
1 accentlampje
- ledlamp grote fitting 24 warm witte leds 1.5 watt
1 staande lamp
- halogeen 40 watt

trappenhal onder
- GU 10 muurspot halogeen 40w

Keuken:
2 gu10 muurspots
- koud wit 1watt 16 leds
- dampkap 2 spaarlampjes 6 watt

Gang achteraan
- 3 ledspots koudwit kleine fittin 16 leds 1 watt

Badkamer
- gele GU 10 ledspot als test geeft echt niks van lichtopbrengst dus gaat terug weg
- blauwe GU 10 als accentlicht
- 3 GU 10 40 watt halogeen (ik ga hier eens experimenteren met GU10 spaarlampen)

Gang boven
- Ledlamp grote 36 warm witte leds 2 watt

washok
- spaarlamp 9 watt

Bureau
- spaarlamp 11watt warm wit
- 2 halogeen accentlampjes 20 watt

Slaapkamer
- 2 spaarlamjes 3 watt voor nachtkastjes
- 1 spaarlamp 9watt hoofdverlichtin

Kinderkamer
- gloeilamp 40 watt (passen geen andere lampen in speciaal beestjes armatuur ... wordt nooit gebruikt want de kleine heeft er schrik van ...

VOOR HET LED PROJECT

Hal vooraan
2x gu10 40 + 40

Living
2 muurspots vrij nog niks mee gedaan
2 standaard lichtpunten
- 60 watt
- 60 watt
1 muurspot
- 40 watt
1 accentlampje
- 40 watt
1 staande lamp
- halogeen 40 watt

trappenhal onder
- 60 watt

Keuken:
2 gu10 muurspots
- 40 watt
- 40w
- dampkap 2 25 watt

Gang achteraan
- 3 spots 60 watt

Badkamer
- 5 x GU 10 40watt

Gang boven
- 60 watt
- 40 watt

washok
- spaarlamp 9 watt

Bureau
- Gloeilamp 60 watt
- 2 halogeen accentlampjes 20 watt

Slaapkamer
- 2 lampjes 20 watt
- 1 spaarlamp 9watt hoofdverlichtin

Kinderkamer
- gloeilamp 40 watt (passen geen andere lampen in speciaal beestjes armatuur ... wordt nooit gebruikt want de kleine heeft er schrik van ...

buiten
- 3 spaarlampen van 11 watt
- 1 gloeilamp 20 watt (in klassieke houder spaarlamp zou echt lelijk zijn)
- 10 oranje LED zonne energie lampjes voor bakening
- 2 bi-led koudwit zonne energie staanders

BEREKENING

Vroeger had ik 1300 watt aan verlichting, nu heb ik alles samen iets van een 400 watt dus 1/3de ongeveer ... niet zo een bijzondere sparing lijkt het op het eerste zich maar dat is fout. Alle verlichting die vaak blijft branden zijn zeer energie zuinig de lampen die soms gebruikt zijn de minst zuinige. Alles wat gangen is en dergelijke zit nooit boven de 3 watt.

In de badkamer zitten we nog altijd met het meeste licht 3 spots van 40 watt maken direct een slag in de energie rekeing ik hoop dan ook 2 lampjes te kunnen vervangen door GU10 spaarlampspots deze zouden maar 6 watt verbruiken voor zelfde opbrengs en dan komen we direct al 60 watt minder... mogelijk kan ik dezelfde truc ook wel toepassen ergens anders. Nu de badkamer verlichtin is veel minder vaak aan dan de verlichting in de living, ook bv de wasruimte wordt slechts gebruikt om 's avonds een machine was in te steken en is dus echt zelden aan ... Je moet dus het totaal plaatje bekijken.

Loont het allemaal een beetje de moeite ... wel dik een kilowatt besparen lijkt impressionant en het is meer dan een kilowatt als je rekening gaat houden met de hoeveelheid dat de verlichting brand. Wij hebben een watt meter op ons totale verbruik hangen en ik ben echt van de ene maand op de andere maand overgeschakeld op LEDS om een goed vergelijk te kunnen maken en op onze totale electriciteit besparen we nu 15 procent ongeveer en dat ... voel je aan je electriciteit rekening.

Uiteraard werken dit soort dingen alleen als je met alles een beetje relationeel om gaat, je was zo veel mogelijk buiten drogen in plaats van de droger ... geen warmwater verkwisten, swiffer eens wat vaker in plaats van altijd te stofzuigen, etc etc etc ... en je zal veel meer sparen ... je moet rekenen een uur stofzuigen verbruikt ook 800 watt ... vlees ontdooien in de microgolf oven is ook zo een energie verspilling kost je ook snel 200 a 300 watt ... etc etc.

Desondanks ben ik heel erg overtuigd van het product LED Foto's? Wel ik zal er vanavond een hoop maken en morgen hier posten!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 14 mei 2007 @ 14:13:08 #90
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_49363232
Waar kan je die kleine ledjes met lenskapjes bestellen dan online.
Die kan je toch ook precies in je plint weg werken?

Ik wil er wel eens mee spelen. Kijken of je er iets leuks mee kan doen voor op de overloop BV
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 14 mei 2007 @ 14:30:06 #91
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_49364088
Beetje details ...

kleine fitting spots E14 (ik gebruik er 3 achteraan in de gang (trappenhal)

Kenmerken
E14
with lens cover

Specificaties
colour: white
power supply: 240VAC / 50Hz
power: -
intensity: 12.000mCd
beam angle: -
lifetime: ± 30.000h
number of LED's: 18
dimensions: Ø50 x 76mm

Kenmerken
E14
with lens cover

Specificaties
colour: white
power supply: 240VAC / 50Hz
power: 1 Watt
intensity: 12.000mCd
beam angle: 48 degrees
lifetime: ± 30.000h
number of LED's: 18
dimensions: Ø50 x 76mm

kostprijs ... rond de 7 euro per stuk. Lichtopbrengst is ZEER GOED en mooie relatief brede hoek zeker voor leds te zijn. Zeer goed afgewerkt product en degelijk uitgevoerd! Aanrader voor eerlijke prijs.

En dan de GU10's

Leveren even veel licht als de bovenstaande in het koud wit (zelfde spot en leds ander voetje), Rood en blauw geven veel licht, blauw wel kleinere hoek, Rood gortere hoek), Oranje is echt ondermaats kwa lichtopbrengst, is echt amber kleurtje goed als extra lampje of sfeer licht maar verder nutteloos
Prijzen:
Koud wit: 9.30 voor 2
Rood 2.54 /stuk
Blauw 6.90 /stuk
oranje 2.20/stuk

De blauwe zijn echt trendy

Vergelijking

Ik ben nu nog enkel op zoek naar paar echte gloeilamp vervangers, dus ronde lampbollen gevuld met leds ... en niet van die dingen met 4 leds in of zo ... maar echt met 50 leds of 90 leds! Zeer moeilijk te vinden, tevens aan het wachten op GU10 Warm wit

deze heb ik ook een stuk of 6

jammere aan deze dingen is dat je ze kan kopen voor 5 euro (2stuks) en dat de batterijen 4 euro het stuk kosten dus je kan er beter iedere keer gewoon nieuwe kopen Maar ... ik ga de tweaker in mij eens laten boven komen en kijken of ik deze electronica in een buisje kan steken en dan de inhoud dus ombouwen tot een lange staande kaars ... 1 van de projectjes voor als ik nog eens tijd over hebt

[ Bericht 20% gewijzigd door HaerdenC op 14-05-2007 15:03:38 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:31:17 #92
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_50871899
TerigVindLedje
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_50985185
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.

Overloop:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).

Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.

De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer is
pi_51245535
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer is
Dat is een zeeer mooie woonkamer!!
(tvp bij deze!)
pi_51256744
wie heeft er ervaring met EYEleds led verlichting?
pi_51304808
Hallo LED freaks.

Ik ben een noob als het om LED licht gaat. Daarom een paar vragen en graag wat advies.

• In mijn appartement dat ik nu aan het opknappen ben wil ik graag tegen een muur die 3m lang is LED licht maken/kopen. Ik dacht zelf aan een licht koof die of zo op de helft van de muur hangt of 1 helemaal bij het plafond. Eronder wil ik de LCD-tv zetten en deze achtergrond licht geven tegen de muur. Naar boven zou ik dan de muur willen verlichten.

Het liefst wil ik warm wit, koel en blauw (evt. oranje) licht hebben en ideaal zou zijn dat ik deze dan kan schakelen.

• Hoe maak ik zelf zo een licht koof? (voorbeelden foto's)

• Weet iemand hiervoor een goedkope oplossing?

Kan ik deze nu gewoon thuis in een fitting draaien zonder andere trafo's/hulpmiddelen?

Of als ik er van deze 4 koop. Wat heb ik dan nog meer nodig om ze te laten branden?

http://www.led-shop24.de/pd1153426393.htm?categoryId=38

[ Bericht 7% gewijzigd door ZoneKill op 10-07-2007 09:01:08 ]
  •   dinsdag 10 juli 2007 @ 00:46:41 #97
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51311668
    De afstandsbediening van die laatste spots is apart te koop he, hij is 5,99 (lekker goeiekoop!) maar ik mis de programma's, de knoppen die je in kunt stellen voor een bepaalde kleur. Dat is waar die Philips lamp zo sterk in is, heel erg makkelijk en snel naar een bepaalde kleur komen. Deze moet je per kleur in stellen. Je hebt wel programma's qua kleur overloop, maar geen echte kleuren.

Zit zelf trouwens ook te denken om deze aan te schaffen, 5 stuks icm de afstandsbediening. Eerst de grond luxons met voeding, dan even verder kijken
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_51315502
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 00:46 schreef zwahiel het volgende:
    De afstandsbediening van die laatste spots is apart te koop he, hij is 5,99 (lekker goeiekoop!) maar ik mis de programma's, de knoppen die je in kunt stellen voor een bepaalde kleur. Dat is waar die Philips lamp zo sterk in is, heel erg makkelijk en snel naar een bepaalde kleur komen. Deze moet je per kleur in stellen. Je hebt wel programma's qua kleur overloop, maar geen echte kleuren.

Zit zelf trouwens ook te denken om deze aan te schaffen, 5 stuks icm de afstandsbediening. Eerst de grond luxons met voeding, dan even verder kijken
    Weet je ook wat ik dan nog meer moet kopen om die RGBs te laten branden?
    Bedoel je dat je bij deze, bv. bij oranje niet in kan stellen dat ie fade-in-out doet..?
    pi_51315565
    wow dat wil ik ook!
    pi_51316142
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
    ok ik ben in dertijd de topic starter geweest. mijn eerste project is afgelopen vroegtijdig, de volledige woning met leds verlichten is afgefloten omdat ik door gezinsuitbreiding een andere woning heb gekocht, ik heb wel hopen matteriaal gerecupereerd!

Nu momenteel is alles terug wat rustiger en ben ik terug begonnen met de draad op te pakken. LED verlichting is in 2 jaar enorm geevolueerd, toen ik er mee begon verklaarde iedereen mij gek maar nu is de realiteit anders.

Mijn huidige woning is een vrijstaande woning 200 vierkante meter 2 verdiepen plus zolder plus kelder, achterbouw gerenoveerd naar badkamer. (dit enkel om jullie een idee te scheppen

De leds dan wel ik heb hier geopteerd om af te stappen van het 12 volt princiepe ... allemaal leuk maar ik kan in mijn huidige woning niet alles opnieuw uitslijpen en de electriciteit is door de vorige eigenaar vlak voor de verkoop vernieuwd.

Dit maakt het dus nog intressanter ... bestaande verlichtingspunten aanpassen was de boodschap.

Ik ben dus gegaan voor LED Spots op 220 volt, een aantal op GU10 voet en een aantal op standaard schroeffitting.

Heb ik alle lampen door leds kunnen vervangen ? NEEN
    Heb ik dezelfde lichtopbrengst als met halogeen/gloeilamp ? NEEN
    Procentueel gemiddelde verlies aan lichtopbrengst? 10 procent ongeveer schat ik

............
    .....

Desondanks ben ik heel erg overtuigd van het product LED Foto's? Wel ik zal er vanavond een hoop maken en morgen hier posten!
    Kun je wat foto's posten? Ben vooral benieuwd naar de LED Spots E14, GU10 en MR16. Hoe dat nu uitziet op de muur in een kamer. Ik heb gezien dat deze een vrij kleine stralingshoek hebben. 20-35 graden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')