ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnxquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:45 schreef overhyped het volgende:
iemand ervaring hier mee:
CONTROLLER RGB CHROMOFLEX (conrad Bestnr.: 155002 - 89)
lijkt mij wel een ERG interesant apparaatje om het een en ander aan hobby projectjes mee te maken voor RGB led.
Ik denk er zelf aan om een aantal plafond spotjes die nu nog halogeen en erg lelijk zijn te vervangen door mooie spots met high power RGB leds, om met de AB alle kleur combinaties die ik wil als sfeer verlichting te kunnen genereren.
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:21 schreef Openminded het volgende:
[..]
Bij de doe-het-zelf zaken ben ik al wezen kijken maar daar hebben ze alleen maar ronde uitvoeringen van inbouwspots en als het al een vierkant model is, is de maat niet goed. 15x15 heb ik nergens kunnen vinden... Ben bij de Praxis, Karwei, Gamma en Hornbach geweest. Via internet een Belgisch bedrijf gevonden dat ze kan leveren maar dan is de prijs voor 6 spots + trafo ¤ 635,-
Geen probleem, ik ben nu nog wat aan het onderzoeken maar zodra ik ga bouwen open ik wel een topic!quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:06 schreef Die4iT het volgende:
[..]
ey dat wil ik dus ook maar dan op een ander emanier , wil je me laten weten als jij dit doorzet? en het resultaat posten of in een pm sturen? would appreciate it thnx
Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 09:44 schreef Uniled.nl het volgende:
Ik heb even gezocht, wij hebben helaas ook geen vierkante grondspots van 15x15 cm, de kleinste maat die we kunnen leveren in vierkante uitvoering is 19x19 cm, ik kan navraag doen bij onze leverancier of ze misschien toch zulke versies hebben indien gewenst.
[afbeelding]
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.quote:Op zondag 10 december 2006 13:09 schreef Openminded het volgende:
[..]
Als je dat zou kunnen navragen, graag! Incl. de prijs natuurlijk.![]()
De 'simpele' 12v led-spots kun je sowieso dimmen, waarmee hangt er vanaf hoe je ze aanstuurd, als je ze op een halogeentransformator zet, zul je een dimmer moeten gebruiken die voor die transformator geschikt is.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Kun je die ledjes eigenlijk gewoon dimmen? Dan kun je het licht toch ook wat warmer maken, of zie ik dat verkeerd?
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:40 schreef maarten1982 het volgende:
Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb deze minispots gekocht bij webshop.meetthefuture.be. Deze spotjes zijn eenvoudig aan te sluiten en te dimmen. Hierdoor zijn ze dus niet fel. 3 lampjes + voeding was iets van 50-60 euro. lampje los is iets van 12 euro.quote:Op maandag 11 december 2006 10:04 schreef richie29 het volgende:
[..]
DIT was nou precies wat ik zocht eigenlijk!
Maarten, kun jij me vertellen welke (inbouw)spots je hebt toegepast, welke LED's en wat ze kosten? Ik wil dit ook toe gaan passen met eventuele dimmers.
Schijnt het licht trouwens niet in je ogen als je langs die muur loopt? Daar zit ik eigenlijk nog het meeste mee...lijkt me hinderlijk.
Niemand die mij er wat meer over kan vertellen?quote:Op maandag 11 december 2006 00:44 schreef RobbieT het volgende:
Op mijn nieuwe kamer (Die nu gebouwd word, zie sig). Wil ik graag langs een muur een aantal leds hebben. De leds komen in een koof. Het is de bedoeling dat het de muur wat verlicht. (Niet dat ze de hele kamer verlichten). Gewoon een schijnsel naar beneden om het accent er wat op te leggen. Ik zat zelf te denken aan deze ledjes.
[afbeelding]
6 x 0,06W - 18V
Is dit iets waar ik wat aan heb of kan ik beter voor iets anders gaan? (Moet niet meer dan 50 euro kosten).
Al iets bekend?quote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef Uniled.nl het volgende:
Is aangevraagd, zo gauw ik er antwoord op heb, laat ik het weten.
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....quote:
Ok bedankt, ben benieuwd. Ze gaan morgen de oprit bestraten en de aansluiting voor 6 lichtpunten ligt er al...quote:Op donderdag 14 december 2006 17:08 schreef Uniled.nl het volgende:
Nee helaas nog niet, de leverancier had de vraag niet goed begrepen, dus ik heb het nog een keer voorgelegd (dat is vanmorgen gebeurd). Het duurt me ook wat lang, ik hoop morgen antwoord te hebben.....
Ah jammer, ze moeten echt 15 x 15 cm zijn. Ze komen in de oprit en bij 15x15 kan ik precies 1 steen weglaten. Dit formaat kunnen jullie dus niet leveren als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 18 december 2006 12:17 schreef Uniled.nl het volgende:
De versie van 12 x 12 cm heeft 36 witte leds, 12VAC
De versie van 16 x 16 cm heeft 96 witte leds, 12VAC
Bij interesse graag contact opnemen met ons via het contact-formulier op www.uniled.nl
Dat ligt er maar aan wat je wil.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:55 schreef Die4iT het volgende:
kan iemand mij de basics van led lampjes installeren vertellen? kneem aan dat je moet solderen etc.... iemand ergens een handleiding?? me= n00b
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?quote:Op maandag 18 december 2006 16:20 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je wil.
Je kunt een gewone lamp die met halogeen spotjes werkt kopen.
Er zijn halogeen lampen waarbij je de lampjes eenvoudig kunt in en uitdraaien.
[afbeelding]
Die halogeen lampjes vervang je dan door LED lampjes.
[afbeelding]
En dan heb je al LED verlichting.
Niet echt, komt niet eens in de buurt...quote:Op zondag 31 december 2006 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:
En heeft dat dan ook de zelfde licht opbrengst?
Ik heb zelf bij de praxis 6 ledjes gekocht. word bedoeld voor in de keuken eigenlijk. (Er is zo'n lijn daarvan zeg maar, met keuken verlichting). Maar deze zijn natuurlijk ook prima ergens anders voor te gebruiken.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat is precies de vraag die ik ook heb ja. Ik wil dit soort leds ook in het Laminaat aanbrengen. Het lijkt mij een heel mooi effect en het ziet er erg makkelijk uit om aan te brengen. Ik vind ze alleen vrijprijzig (ongeveer 50¤) per stuk.
Zijn er geen varianten die wat goedkoper zijn? Als je hier wat mee wilt doen ben je flink wat geld kwijt
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer isquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.
Overloop:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).
Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.
De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Dat is een zeeer mooie woonkamer!!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Weet iemand waar je zo'n relaxte chillbank kan kopen. Ik vind hem erg mooi namelijk. Hele woonkamer is![]()
Weet je ook wat ik dan nog meer moet kopen om die RGBs te laten branden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:46 schreef zwahiel het volgende:
De afstandsbediening van die laatste spots is apart te koop he, hij is 5,99 (lekker goeiekoop!) maar ik mis de programma's, de knoppen die je in kunt stellen voor een bepaalde kleur. Dat is waar die Philips lamp zo sterk in is, heel erg makkelijk en snel naar een bepaalde kleur komen. Deze moet je per kleur in stellen. Je hebt wel programma's qua kleur overloop, maar geen echte kleuren.
Zit zelf trouwens ook te denken om deze aan te schaffen, 5 stuks icm de afstandsbediening. Eerst de grond luxons met voeding, dan even verder kijken
Kun je wat foto's posten? Ben vooral benieuwd naar de LED Spots E14, GU10 en MR16. Hoe dat nu uitziet op de muur in een kamer. Ik heb gezien dat deze een vrij kleine stralingshoek hebben. 20-35 graden.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ok ik ben in dertijd de topic starter geweest. mijn eerste project is afgelopen vroegtijdig, de volledige woning met leds verlichten is afgefloten omdat ik door gezinsuitbreiding een andere woning heb gekocht, ik heb wel hopen matteriaal gerecupereerd!
Nu momenteel is alles terug wat rustiger en ben ik terug begonnen met de draad op te pakken. LED verlichting is in 2 jaar enorm geevolueerd, toen ik er mee begon verklaarde iedereen mij gek maar nu is de realiteit anders.
Mijn huidige woning is een vrijstaande woning 200 vierkante meter 2 verdiepen plus zolder plus kelder, achterbouw gerenoveerd naar badkamer. (dit enkel om jullie een idee te scheppen
De leds dan wel ik heb hier geopteerd om af te stappen van het 12 volt princiepe ... allemaal leuk maar ik kan in mijn huidige woning niet alles opnieuw uitslijpen en de electriciteit is door de vorige eigenaar vlak voor de verkoop vernieuwd.
Dit maakt het dus nog intressanter ... bestaande verlichtingspunten aanpassen was de boodschap.
Ik ben dus gegaan voor LED Spots op 220 volt, een aantal op GU10 voet en een aantal op standaard schroeffitting.
Heb ik alle lampen door leds kunnen vervangen ? NEEN
Heb ik dezelfde lichtopbrengst als met halogeen/gloeilamp ? NEEN
Procentueel gemiddelde verlies aan lichtopbrengst? 10 procent ongeveer schat ik
Laten we eens beginnen met een overzichtje:
............
.....
Desondanks ben ik heel erg overtuigd van het product LEDFoto's? Wel ik zal er vanavond een hoop maken en morgen hier posten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |