abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68291816
niemand?
pi_68405073
jammer, ik had gehoopt op een reactie dus toch maar de conrad oplossing besteld, twee weken op zicht dus als het niet mooi is dan stuur ik ze weer terug. In ieder geval hangen de luxor spotjes inmiddels. erg tevreden!

pi_68423085
Luxor warmwhite?
pi_68431522
inderdaad
pi_68448693
Ok, zijn ze niet te 'geel'? Ik zit nog te twijfelen in naturalwhite of warmwhite.
En hoe is de lichtsterkte?
pi_68474479
Ze zijn zeker niet te geel. In het begin vond ik ze zelfs een stuk witter dan verwacht (ik had verwacht dat het de kleur van een gemiddelde halogeen lamp zou benaderen) Zou persoonlijk zeker voor de warmwhite gaan, maar ik raad je aan om ze in eerst even in een winkel te gaan bekijken, indien je in de gelegenheid bent.

edit - ohja, de gordijnen in die foto zijn dus goudkleurig. misschien dat je daarom de indruk krijgt dat het allemaal erg geel oogt. is in het echt niet zo.

Lichtsterkte is erg lastig te zien op de foto. ze zijn best fel maar erg gericht, geven dus niet heel veel omgevings licht. je hoeft niet bang te zijn dat je huiskamer er te kil en licht van wordt. Daar was ik wel bang voor. ik heb er zelf daarom ook nog een dimmer tussengezet. Achteraf was dat eigenlijk helemaal niet nodig.maar wel prettig omdat ik het puur als sfeer dingetje zie. dan is het fijn dat je wat speling hebt.

hope this helps. Morgen komt mijn mini sterrenhemel
pi_68481657
Ik ben bezig met m'n nieuwe appartement en heb nog alle keus qua inrichting en verlichting.
Ik heb dit topic doorgenomen, erg interessant allemaal.
Die uniled.nl strips lijken me geschikt voor onder mijn keukenkastjes (verlichting werkblad), maar bedacht me ook dat ze maar beter waterdicht kunnen zijn ivm vochtdamp.

Hoop adressen waar van alles te koop is, het dolt een beetje.
Belangrijkste waar ik nu mee bezig ben is mijn HTC kamer, die wil ik strak verlicht hebben. Zit te denken aan een verlaagd plafond met inbouwspots. EVT eromheen een RGB ledstrip voor de glow

Kwam net deze tegen, 455 Lumen, echt sick!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12737
pi_68486191
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Gman_NL het volgende:

Kwam net deze tegen, 455 Lumen, echt sick!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12737
Dealextreme verkoopt veel spullen afkomstig van China. Ik heb begrepen dat chinese leds een kortere levensduur hebben en treed degradatie eerder op. Goedkoop zijn ze wel.
pi_68486211
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:47 schreef ampburner het volgende:
Ze zijn zeker niet te geel. In het begin vond ik ze zelfs een stuk witter dan verwacht (ik had verwacht dat het de kleur van een gemiddelde halogeen lamp zou benaderen) Zou persoonlijk zeker voor de warmwhite gaan, maar ik raad je aan om ze in eerst even in een winkel te gaan bekijken, indien je in de gelegenheid bent.

edit - ohja, de gordijnen in die foto zijn dus goudkleurig. misschien dat je daarom de indruk krijgt dat het allemaal erg geel oogt. is in het echt niet zo.

Lichtsterkte is erg lastig te zien op de foto. ze zijn best fel maar erg gericht, geven dus niet heel veel omgevings licht. je hoeft niet bang te zijn dat je huiskamer er te kil en licht van wordt. Daar was ik wel bang voor. ik heb er zelf daarom ook nog een dimmer tussengezet. Achteraf was dat eigenlijk helemaal niet nodig.maar wel prettig omdat ik het puur als sfeer dingetje zie. dan is het fijn dat je wat speling hebt.

hope this helps. Morgen komt mijn mini sterrenhemel
Thanks, er komen in totaal 16 luxor spotjes in mijn verlaagde plafond van 3,5 bij 5 meter in de keuken. Plus nog 2 lugano spotjes onder de keukenkasten en een afzuig met 4 halogeen boven een kookeiland. Dus leek mij meer dan voldoende aan lichtstrekte.
Ik zal dit met mijn keukenboer overleggen, over 2weken wordt de keuken geplaatst.
pi_68497882
Ik ben ook al weer 9 maanden.... (ahum...) bezig om mijn huis te verbouwen. Gelukkig wonen we er nog niet in.
Maar ik heb inmiddels alle electra vervangen en maak van alle verlichting LED verlichting. Veel mensen vinden LED niet geschikt als standaard verlichting, maar ik wel. Ik heb inmiddels 80 spotjes ingebouwd...... Hier 2 voorbeelden:

de koof boven de schuifpui welke ik heb gemaakt van MDF. Hier zitten 6 spotjes in met 18 LED's kleur warm wit.

achter de trap zie je een kast met 2 schuifdeuren en daarboven 4 spotjes met 3x1W powerled's kleur warm wit. De kast met de vakken (ik weet nog steeds niet of hier een officiele naam voor is) daar zitten 9 spotjes in met 18 LED's, ook warm wit

Helaas heb ik niet een goede camera dus de foto's zijn niet van top kwaliteit, maar ik hoop dat jullie er genoegen mee nemen. Tegen de tijd dat ik klaar ben met de gehele verbouwing zal ik wat uitgebreider verslag doen.

Groeten, Steve.
pi_68508572
Ziet er goed uit.
Waar gekocht? want ik zie door de vele websites met ledspul even dubbel...
pi_68509240
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=571168

sterrenhemel net aangesloten, ziet er niet uit. op zich een prima ding, maar de combinatie 'blauw achtig' wit met mijn warmwitte spots is echt geen gezicht. Ben er wel achter dat ik dus geen extra trafo nodig had. Ik heb dus net zulke lichtjes nodig als in het bovenstaande setje, maar dan warmwit.

wie kan mij helpen kiezen.

@Steve ziet er mooi uit!
pi_68551863
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:38 schreef Gman_NL het volgende:
Ziet er goed uit.
Waar gekocht? want ik zie door de vele websites met ledspul even dubbel...
Ik heb gebruik gemaakt van de normale halogeen behuizing en heb de halogeenspotjes vervangen door LED GU10 spotjes. De behuizingen heb ik gewoon in de bouwmarkt gekocht tijdens een aanbieding en de LED spotjes heb ik gekocht bij http://www.uniled.nl/shop/webshop/nl/cat/60
Best grappig trouwens als je in de bouwmarkt bij de informatie balie vraagt of ze 80 spotjes voor je willen bestellen...
pi_68552690
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:44 schreef SteveBigArms het volgende:

[..]

Ik heb gebruik gemaakt van de normale halogeen behuizing en heb de halogeenspotjes vervangen door LED GU10 spotjes. De behuizingen heb ik gewoon in de bouwmarkt gekocht tijdens een aanbieding en de LED spotjes heb ik gekocht bij http://www.uniled.nl/shop/webshop/nl/cat/60
Best grappig trouwens als je in de bouwmarkt bij de informatie balie vraagt of ze 80 spotjes voor je willen bestellen...
Óf ze waren heel (dus een beetje te...) nuchter of ze hadden echt iets van WTF?!. Ik zelf zou vragen waar je 80 spots voor nodig hebt... Da's een hele pallet man!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_69502526
Wie kent deze powerleds?
http://www.linelite.com/line-lite-shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=217&category_id=7

De grap is, deze met cree chip hebben maar 130lm. Terwijl bovenstaande 200lm heeft.
pi_69698668
Ik ben, net als 330d, van plan om inbouwspotjes in te bouwen in een verlaagd plafond boven mijn keuken. Nu zat ik zelf meer te denken aan RGB-spots op IR.
Nu heb ik ergens een keer wat gelezen over master/slave spots. Met andere woorden, je 'master' spot stuur je een IR-kleurcode en de overige spots (mits aangesloten) nemen deze kleur ook aan.

Iemand die weet waar je deze spots kan krijgen? Geven dergelijke spots voldoende licht voor een keuken?
pi_69729438
2 van deze balken verlichten mijn bureau. Handig dat het RGB is zodat je zelf kunt kiezen welke kleur je wilt hebben.
En als je een grote zak geld hebt kun je hier je kamer best mee verlichten
pi_69795684
De 16 Luxor spotjes zitten erin, maar verdomme, mijn keukenleverancier heeft net een iets te grote gat geboord in de gipsplaten plafond. Gat is 50mm, buitenmaat spotje is ook 50, maar op andere site geeft deze 48mm aan. Dus bij 10 van de 16 spotjes zie ik net een zwart kringetje, hebben we echt over 1mm hooguit.
Hij gaat nu bij de leverancier informeren of hij dit kan gebruiken. Is wel voor een andere led gemaakt, die heeft een inbouwmaat van 40mm, en die van mij 45.

Iemand nog andere ideeen of tips wat en waar ik de spotjes netjes het gat helemaal kan dekken?
  zondag 7 juni 2009 @ 19:36:06 #244
44833 mista
Bebogeen
pi_69803655
ik ga binnekort de sleutel van mijn nieuwe casa krijgen, en ik heb ook interesse in ledverlichting.
ik heb het topic zowat doorgelezen, alleen vraag ik me nog wel wat dingen af:

Hoe moet je rekenen met lumen? Stel ik wil in het verlaagde plafond in mijn keuken wat spots om mijn keuken + werkblad te verlichten, hoe weet ik dan welke sterkte ik nodig heb?

Is er ook verschil in kleuren en zoja, wat is het verschil?

Als ik vloerspots wil, waarom zou ik dan voor led kiezen?

Ik ben echt een leek op dit gebied dus elke reactie is welkom
pi_69895243
wat zijn die prijzen DUUR zeg! Is er een (web)winkel die led verlichting voor schappelijke(re) prijzen aanbiedt?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_69896896
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:10 schreef JO3Y het volgende:
wat zijn die prijzen DUUR zeg! Is er een (web)winkel die led verlichting voor schappelijke(re) prijzen aanbiedt?
duur.. duur...

als je wegwerpbordjes en bestek vergelijkt met echt servies is het laatste ook 'duur'.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat LED verlichting de prijs van gloeilampen en halogeen lampen gaat naderen. Het is nu nog een soort van exclusief, en dus nog geen massaproduct zoals gloeilampen en halogeenlampen.
Maar ik ben er van overtuigd dat die tijd nog wel gaat komen.

Maar ik heb mijn LED-spotjes bij uniled.nl gekocht. Maar dat zul je ook wel 'duur' vinden.

Ciao!
pi_69897582
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:04 schreef 330d het volgende:
Wie kent deze powerleds?
http://www.linelite.com/line-lite-shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=217&category_id=7

De grap is, deze met cree chip hebben maar 130lm. Terwijl bovenstaande 200lm heeft.
Ik heb deze spotjes besteld, 22euro ex btw p/st 3x2watt powerled warmwhite en het valt me vies tegen.
Allereerst zal de lichtopbrengst richting 40-50watt zitten vergeleken met halogeen. Dit is hooguit vergelijkbaar met 35watt. En wat ze warmwit noemen is nog steeds heel koelblauw. Probleem is ook de lichthoek minder breed is als halogeen, dus wordt er een veel kleinere opp. verlicht.

Ik heb 4spotjes besteld en los dit nu op in 2 armaturen met 4 spotjes. Dus zeg maar 2 led + 2 halogeen per armatuur.
En ja, het is zeker duur. Had beter de spaarlamp spotjes kunnen proberen, krijg dan in iedergeval wat warme kleur.

Daarentegen heeft mijn keukenleverancier de inzetplaat voor de Luxor spotje geprobeerd. Deze past goed, ondanks dat deze voor de Luzern bedoelt is (zie www.klemko.nl voor lumotech led lijn) Ik heb er totaal 16 spotjes in de verlaagde plafond in een keuken van 5 bij 3,5 aangrenzend in een 'doorlopende' gedeelte vd woonkamer.
Ik moet zeggen dat de warmwhite ten eerste niet zo koel is als de bovengenoemde powerled, gaat meer richting helderwit/naturalwhite van de normale gloeilampen (kleur 33? voor tl's). Qua lichtsterkte is moeilijk te bepalen van deze 2,5watt leds. Het ligt ook rond de 35watt halogeen schat ik.
Met een witte werkblad en vloertegel, reflecteerd het licht ook en zorgt voor een sterkere belichting in de keuken. Het is ok voor mij doen, ik heb ook nog 3 halogeen spots onder een rij keukenkastjes en 4 halogeen in de afzuigkap. Al met al, goed verlicht. Maar het zal fijner zijn als ze net een slagje sterker waren, want dan hoefde ik geen 16 te nemen in iedergeval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')