Daar zeg je wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:25 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Natuurlijk kan deze lamp een 50 watt vervangen,echter niemand beweert het zelfde licht te krijgen.
Kelvin bedoel je , temperatuur wordt uitgedrukt in kelvinquote:Op maandag 23 maart 2009 16:31 schreef 330d het volgende:
Werd mij afgeraden om coolwhite ledspotjes te nemen van 6000graden. De warmwhite 3000graden zal veel beter zijn voor 'normale toepassing' (komt in de keuken). Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik de coolwhite wel mooi vond en niet te blauw leek vergeleken met de warmwhite. Iemand mij hierover meer kan vertellen?
Ligt eraan wat je wil verlichten met die lichtslang.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:44 schreef hjs het volgende:
We hebben nu boven het aanrecht blad een aantal tl lampjes van Ikea, 2 van de lampen beginnen wat kuren te vertonen dus eens aan het rondkijken of die lampen niet te vervangen zijn door een LED oplossing (de lampen staan bijna de hele dag aan).
Bij uniled een lichtslang gevonden, maar volgens hun geeft dat geen licht genoeg.
Iemand hier ervaring met zo'n warmwiite slang met 72 ledjes
[ [url=http://uniled.nl/shop/upload/products/UL-SL-230-4W-2M-W_1[1].jpg]afbeelding[/url] ]
2 meter is genoeg en dan is het best betaalbaar en is het verbruik 8 watt.
Volgens uniled moet ik even geduld hebben en komt er met een paar weken een slang met meer ledjes of led-strip is een alternatief.
[ afbeelding ]
Ik ben alleen bang dat zo'n ding weer veel te veel licht geeft![]()
Iemand hier met ervaring ?
Ik heb ook die luxor spots gemonteerd in mijn keuken (10 stuks, 4,5 bij 3,8 meter). 16 stuks zal zeker voldoende zijn. Ik raad je wel aan om warmwhite te nemen. Zelfs dat licht is aan de koele kant (het kan net).quote:Op zondag 29 maart 2009 20:09 schreef 330d het volgende:
Zo, ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt de Luxor 2,5watt spotjes, in totaal 16 stuks in de keuken van 5,5meter bij 3,5meter. Over de keuze warmwhite of naturalwhite zal mijn keukenleverancier nog voor me uitzoeken.
Tering, heb je al nagerekend hoeveel je met die leds opstookt?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:41 schreef 330d het volgende:
Volgens mij hebben we elkaar eerder ontmoet op een ander forum
Ik heb naast die 16 luxor ook nog 2 lugano besteld voor onder mijn 2 keukenkasten. Plus nog een afzuigkap met 4 halogeen erin, leek mij inderdaad voldoende.
Kan je een foto hier posten van je keuken met licht aan savonds?
Nee, wil jij dat voor me doenquote:Op maandag 30 maart 2009 17:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tering, heb je al nagerekend hoeveel je met die leds opstookt?
En vergeet niet dat je dan ook het verlies in trafo's e.d. mee moet rekenen?
Kan je beter gewone lampen op gaan hangen. Kom je energiezuiniger uit.
+ Dat de warmte die gezien wordt als verlies, afgestaan wordt aan de ruimte ipv. weggestopt wordt in een verlaagd plafondje.
Gewoon, hup 2 gloeilampen aan een touwquote:Op maandag 30 maart 2009 18:05 schreef 330d het volgende:
[..]
Nee, wil jij dat voor me doen
Stel dat ik voor halogeen was gegaan. Dan had ik waarschijnlijk 20-35w genomen, gezien de oppervlakte plus de keukenkastjes denk ik dat ik 1 rij minder hoef te nemen, dus kom ik op 12 spotjes zal uitkomen.
spaarlampen dan toch welquote:Op maandag 30 maart 2009 19:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon, hup 2 gloeilampen aan een touw.
dus 3 wat grotere (led) spots, afgewisseld met 4 kleine, felle leds.quote:• O • O • O •
nu nog op zoek naar de kleintjes, en daar begint mijn probleem, ik weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken. Kom al gauw uit op doehetzelf 'sterrenhemels', op zich geeft dat ook het effect wat ik beoog, alleen met veel te veel lichtpunten (ik wil er max 4)quote:![]()
Luxor Spot Warm wit
LED-inbouwspots voor montage in plafonds richtbaar over 360° en voorzien van veren. Past ook in bestaande halogeenspots 50mm. Hoek : 40°, warm wit 2900°K 125LM 2,5W. Buitenmaat : Ø 50mm. Inbouwmaat : Ø 45mm x D 25mm.
http://catalogus.klemko.nl/artdetails.aspx?ArtNr=876642
(drie maal)
in combinatie met
http://catalogus.klemko.nl/artdetails.aspx?ArtNr=876804
Led Driver 230Vac primair dimbaar
Specificaties Primair dimbare LED-driver die met Klemko phase afsnijdings dimmer bestuurd kan worden. Gepatenteerd Een universele LED-driver die zowel 350 of 700 mA kan leveren. Is standaard voorzien van euro netsnoer stekker en kabelconnector om LED’s direct aan te sl
Ik haal ze uit Hong Kong.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:12 schreef hjs het volgende:
[..]
spaarlampen dan toch wel![]()
Alternatief voor die Philips lamp zou zoiets kunnen zijn
http://www.marktnet.nl/RG(...)rzending-3581963.htm
Daar zijn er meer van volgens mij, ff google op de afstandbediening, die kwam ik altijd tegen bij dat soort lampen
De eyeleds zijn inderdaad prijzig. heb voor mijn ColorLeds (12 stuks met inbouw trafo) uiteindelijk 500 euro betaald. Maar het is absoluut de moeite waard!quote:Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef xa-4 het volgende:
Ben naar aanleiding van dit topic op zoek gegaan naar leds voor in de vloer, blijkt alleen moeilijker dan gedacht.
De totale dikte van de vloer is 15 mm. Wat zijn hier de mogelijkheden voor?
Ik heb verschillende inbouwleds via internet gezien alleen die hebben een minimale dikte van 30 mm.
Is het gewoon niet mogelijk met een 15 mm vloer of zoek ik verkeerd?
De eyeleds zullen wel passen alleen die worden dan wel heel erg prijzig!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |